00Amin

مردان اروپایی اصلیت خاورمیانه ای دارند!

Recommended Posts

نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی و ایتالیایی نشان می دهد که مردان اروپایی اصلیت خاورمیانه ای دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاههای لچستر، فررارا و پاویا برپایه تنوع ژنتیکی اروپاییان مدرن دریافتند که مردان اروپایی اصلیت خاورمیانه ای دارند.

از سالیان قبل جامعه علمی در جستجوی درک این مسئله بود که کشاورزی چگونه از شرق به غرب رسید. دو فرضیه در این مورد قابل تامل است: از طریق مهاجرت کشاورزان و یا به خاطر انتقال ایده ها و فناوریهای متعلق به جمعیتهای شکارچی- جمع کننده.

محققان DNA دو هزار و 574 مرد اروپایی را به منظور روشن شدن این مسئله مورد بررسی قرار دادند و از طریق کروموزم Y به دنبال کشف تاریخ رفتند.

کروموزم Y از پدر به پسر می رسد و بنابراین می تواند اصلیت مردان را نشان دهد. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که بیش از 80 درصد از این کروموزمهای اروپایی از جمعیتهای کشاورزی مشتق شده اند که از خاور نزدیک و خاورمیانه به اروپا مهاجرت کرده بودند.

در این بررسیها به خصوص گروهی از ژنهای حاضر در روی کروموزم Y با عنوان ژنهای گروه R1b1b2 مورد ملاحظه قرار گرفتند. ژنهای R1b1b2 در حقیقت رایج ترین ژنهای حاضر در روی کروموزم Y در اروپا به شمار می روند به طوری که حدود 110 میلیون مرد اروپایی از جنوب شرقی تا شمال غربی این قاره دارای این گروه از ژنها هستند و تقریبا 100 درصد از مردان ایرلندی دارای این خانواده ژنها هستند.

براساس گزارش بی. بی. سی، این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما توزیع این ژنها را در مناطق مختلف اروپا بررسی کردیم و دریافتیم که این ژنها همزمان با گسترش کشاورزی که در عصر حجر از خاورمیانه به اروپا وارد شده در مردان اروپایی رواج یافته است."

نتایج تحقیقات مشابهی که بر روی DNA میتوکندریال که از مادر به دختر می رسد انجام شده است نشان می دهد که اصلیت زنان اروپایی امروزی مربوط به شکارچیان- جمع کنندگانی است که پس از عصر یخبندان در اروپای جنوبی ساکن بوده اند.

لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1021504

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
[quote] و تقریبا 100 درصد از مردان ایرلندی دارای این خانواده ژنها هستند.[/quote]
اين كه منظور از خاورميانه منظور نژاد سامي(عربا و ييهوديا) هست يا جاي بحث داره ولي يه نكته ي جالب :
به معني اين پسوند ها توجه كنيد :
سپاهان = جايي كه سپاه اون جا مستقره
خراسان = جايي كه خوشيد اون جا قرار داره
ايران = جايي كه مردم «اير» اون جا زندگي مي كنند
ايرلند = جايي كه مردم «اير» اون جا زندگي مي كنند
جالب بود نه :mrgreen: [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.