mahdi313

Members
  • تعداد محتوا

    111
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط mahdi313


  1. از منظر دیگر ترک ها با این وضعیت سرزمینی امکان نفوذ ذر خاورمیانه را ندارند و تمام زوری که سر سوریه و عراق می زنند ناشی از همین مسئله است . 

    میشه این قسمت از فرمایشاتتون رو بیشتر توضیح بدین؟


  2. نیروهای ویژه چچن تو سوریه، تجهیزاتشون ،استتارشون از نیروهای ویژه ایران قشنگتره 

    عجب دمپایی پوشای باکلاسی .لبخند

    از نظر شما نیروهای ویژه چچن دمپایی پوشن؟ icon_eek

     

     

    ---------حذف شود!


  3. واقعا این خبر درسته که تروریست ها قبل از خروج ۱۰۰ تا اسیراز ارتش و مقاومت در اختیار داشتن رو کشتن؟؟؟(یه عکس هایی پخش شده ولی باورش برام خیلی سخته)

    نیروهای ارتش سوریه در جستجوی مقرهای مسلحین در محله سکری (آخرین محله تحت کنترل مسلحین در حلب) به صحنه اعدام دست جمعی اسرای ارتش و مردم مخالف مسلحین رسیدند.
    این مقر در مدرسه ای در محله سکری برپا شده بود و همونطور که مشخصه، تحت عنوان درمانگاه در حال انجام وظیفه به عنوان مقر مسلحین بوده است.
    فارس شهابی نماینده مردم حلب در مجلس سوریه و خبرگزاری المصر این خبر را تایید کرده اند.

    http://bayanbox.ir/view/3828616023691380228/%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%84%D8%A8.jpg

    تحولات جهان اسلام

    • Upvote 6

  4.  بازداشت چند تن به اتهام جعل تصاویر کودکانِ حلب در مصر

     

     وزارت کشور مصر اعلام کرد پنج نفر به اتهام به‌کارگیری کودکان در ساخت تصاویر جعلی دربارۀ حملات هوایی در  حلبِ سوریه در بندر پورت‎سعید در شمال شرق مصر دستگیرشده‌اند.

     

    ویدیو و منبع: http://www.presstv.ir/DetailFa/2016/12/21/500795/Egyptian-fake-Syria-Aleppo-footage

    • Upvote 6

  5. پیش نوشت: میتونید با منفی دادنتون حس لحظه ایتون را ارضا کنید... اما شرایط دنیای واقعی را نمیتونید تغییر بدید...

     

    متن:

    ترور امروز سفیر روسیه، یکبار دیگه نشون میده که به درست یا غلط چه کینه ای در قشر قابل توجهی از اهل سنت نسبت به وقایع سوریه ایجاد شده... متاسفانه کینه ای که در بین مسلمانان سالها بود نسبت به آمریکا (به خاطر دخالت ها و ظلمهاش نسبت به مسلمانان) و اسرائیل (به خاطر مساله فلسطین) وجود داشت به طور زیادی جای خودش را به کینه از اسد و حامیانش داده... میتونید چشم بر این اتفاقات ریز ببندید و با برچسب تروریسم زود بندازیدشون تو سطل زباله تاریخ اما همه اینها مجموعه نشانه هایی هست که یک تغییر رو نشون میده...

     

    در عراق عملکرد مذهب گرایانه نوری المالکی کاری کرد که اهل سنت عراق با داعش بیعت کنند و یک سوم عراق به دست داعش بیفته... ولی تفکر درست و انتخاب حیدرالعبادی و عدم اصرار بر یک فرد نامحبوب بین مخالفان منجر به این شد که امروز 80 درصد عراق آزاد شده و اتفاقا مناطق آزاد شده هم مثل استالینگراد نشدند، در بین اهل سنت عراق هم شاید دید خوبی نسبت به ایران (به خاطر اعمالش در عراق، نه سایر منطقه) وجود نداشته باشه، ولی کینه هم نیست... ولی اصرار بی دلیل بر یک فرد در سوریه و منحصر کردن بقای منافع ملی ایران به وجود اون فرد (البته به این شرط که عمر البشیر دومی را شاهد نباشیم) چنان چهره ایران را در منطقه خراب کرده که دیگه این روزها اسرائیل حتی گوشه ی ذهن اهل سنت هم نیست...

     

    نمیگم که عربستان و ترکیه کارشون درست بود و دنبال منافع خودشون نبود و اونها بی گناهند...نه.... ولی بخواهید یا نخواهید جایگاه امروز ایران در منطقه با جایگاه مثلا سال 2005 قابل مقایسه نیست... ایضا حزب الله... در بین افکار عمومی مردم البته منظورم هست... و نه در روی نقشه های قرمز و سبز و زرد...

     

    که اگه به نقشه بود آمریکا در سال 2003 در عرض سه هفته عراق رو اشغال کرد، اما نتونست بمونه چون جایی در فکر مردم نداشت... حوادث سوریه در شروعش یک فرصت عالی بود تا با عدم حمایت تحت هر شرایط از یک فرد، جایگاهمون در بین مسلمانان رو حفظ و یا حتی ارتقا بدیم، خیلی راحت تر و زودتر میشد جلوی جریان تکفیری را گرفت... نه با اسلحه که در ذهن مردم... و به جای اینکه امروز شاهد این همه نفاق و دودستگی و بین مسلمانان باشیم، یکی از بازیگران و قهرمان داستان و سناریویی باشیم که خودمون نوشته باشیم(اتحاد مسلمانان)، نه بدمنِ پیروزِ سناریویی که اسرائیل و آمریکا.

     

    پس نوشت1: آنهایی که در فضای مجازی در مقابل یک متن مخالف نظر خودشون، جوابی نمیدهند و منفی نثار میکنند، احتمالا در دنیای واقع در برابر حرف مخالفی که جوابی برای ان ندارند، یا بلد نیستند که داشته باشند، یا به منتشر نشود متوسل میشوند، یا باتوم، و یا شاید توپخانه...

     

    پس نوشت 2: جالب هست که اگر چنین متنی در نه شرایطی مثل الان پس از فتح حلب که مثلا پس از شکست های پارسال ارسال میشد احتمالا برخوردها متفاوت بود، یعنی کمند افرادی که باد غرور پیروزی و یا باد خزان شکست قوه تعقلشون را تحت تاثیر قرار نده...

     

    پس نوشت 3: ای منفیها... مرا دریابید... :rose:

     

    سلام دوست عزیز

    فارغ از نظرشما سوالی برام پیش اومده که شما چه حساسیتی رو منفی یا مثبت دادن دارید؟ منفی دادن که فحش نیست ؛ شما نظر خودتون رو گفتید و کاربرانی که با نظر شما موافقند مثبت می دهند و کاربرانی که با نظر شما مخالفند منفی می دهند ؛ یک جور نظر سنجی از افکار عمومی کاربران میلیتاری است. همونطور که شما برای خودتون حق داشتن نظر رو قائلید برای مخالفانتون هم قائل باشید و نیازی نیست که اونا رو با القاب باتوم به دست و توپخانه شلیک کن توصیف کنید. مطمئن باشید اگر منفی دادن فحش محسوب می شد مدیران میلیتاری قابلیت این بی ادبی رو از انجمن حذف می کردند.

     


  6. چقدر اخبار جبهه تدمر کم منتشر میشه؟
    اعصابمون بهم ریخت لااقل یه خبری منشتر کنید ببینیم اوضاع اونجا چطوریه

    بعد از سقوط تدمر و ادامه هجمه سنگین داعش به سمت فرودگاه #طیاس ( #T4 )، به نظر میرسد داعش در اطراف این پایگاه هوایی استراتژیک زمین گیر شده است.
    ⭕️ با فرا رسیدن نیروهای کمکی ارتش سوریه و مقاومت، اوضاع کمی بهتر شده و منابع ارتش خبر از بازپس گیری کتیبة المهجوره و دفاع جوی در شمال پایگاه می دهند.
    این دو بلندی، بخصوص کتیبه مهجوره ارتفاعات کلیدی برای حفاظت از پایگاه هستند.
    ⭕️ اما از طرف دیگر #داعش توانست روستای شریفه را در عقبه پایگاه تصرف کند که هدف دور زدن پایگاه و محاصره آن است که هنوز موفق به این امر نشده.
    ⭕️ در محور قریتین هم ارتش توانست مفرق قریتین در شمال این شهر را پس بگیرد. و اوضاع در این محور هم کمی بهبود پیدا کرده.

    هر چند که حرکات داعش قابل پیش بینی نیست، اما ارتش سوریه برخلاف تدمر، قصد عقب نشینی از پایگاه مهم T4 یا قریتین ندارد و قطعا نیروهای کمکی بیشتری به این جبهه تزریق خواهد شد.
    خبر دیگر هم اینکه، ۲۰ نفر از نیروهای ارتش سوریه که بعد از سقوط تدمر موفق به خروج از شهر شدند، توانستند خود را به پایگاه T4 برسانند.

    #جهاد_رضا

    • Upvote 6

  7.  

    الجزیره باز شروع کرد، اعدام بیماران یک بیمارستان در حلب توسط ارتش سوریه بعد از ورود به بعضی محله ها

     

    ________________________________

     

     
    هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره «جنایت علیه غیرنظامیان» در حلب
     
    بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در خصوص گزارش‌ها درباره « وقوع جنایت علیه شمار بزرگی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان» در شرق حلب هشدار داده است. یک مقام سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشر دوستانه در سوریه نیز گفته است، حکومت روسیه و سوریه باید جوابگوی «جنایت» احتمالی در حلب باشند.
     
    به گزارش رویترز، نیروهای دولتی سوریه پس از پیشروی گسترده در شرق حلب می گویند در لحظات پایانی اعلام پیروزی نهایی هستند و شورشیان را متحمل شکست سنگینی کرده اند.
     
    این درحالی است که رسانه ها به نقل ساکنان و فعالان سوری گزارش هایی در خصوص اعدام غیر نظامیان در شرق حلب منتشر کرده اند.
     
    استفان دوجاریک اضافه کرده است: هرچند سازمان ملل مستقلا قادر نیست این گزارش‌ها را تایید کند، دبیرکل نگرانی شدید خود را به طرف‌های مرتبط منتقل می کند.
     
    یان ایگلند در توئیتر خود نوشته است: «حکومت سوریه و روسیه جوابگوی هرگونه جنایتی (کم یا زیاد) که شبه نظامیان پیروز در حلب در حال انجامند، هستند.»
     
    به گزارش رویترز، گروه «کلاه سفیدها» که کارهای امدادی در شرق حلب انجام می دهد، به همراه سه گروه امدادی دیگر که در شرق حلب حضور دارند، از جامعه بین المللی خواسته اند مسیر‌های امن برای خروج۱۰۰ هزار نفر در مسیرها تحت کنترل نیروهای دولتی به بیرون شهر را تامین کنند.
     
    آنها اعلام کرده اند: اگر بمانیم باید نگران جانمان باشیم. زنان را احتمالا به اردوگاه‌ها خواهند برد ولی مردان ناپدید می شوند و هرکس را که بدانند از غیر نظامیان حمایت کرده اعدام می کنند.
     
    رویترز می گوید، فعالان سوری و دو تن از ساکنان مناطق تحت کنترل شورشیان گفته اند، شبه نظامیان متحد نیروهای دولتی دست کم ۷۹ غیر نظامی رادر محله‌ها فردوس و صالحیه اعدام کرده اند.
     
    نیروهای دفاع غیر نظامی در این منطقه گفته اند، ده‌ها نفر همچنان زیر آوار بمباران مدفون شده اند که ممکن است شماری از آنها زنده باشند ولی کسی قادر نیست به آنها کمک کند.
     
    حلب پیش از جنگ، بزرگترین شهر و مهم ترین مرکز اقتصادی سوریه محسوب می شد. از سال ۲۰۱۲ بخش‌هایی از شرق حلب به کنترل شورشیان مخالف بشار اسد در آمد.
     
    http://www.radiofarda.com/a/o2-un-concern-over-civilian-aleppo/28172896.html
     
    بنظر من این موضع گیری ها نتیجه دروغ هایست که رسانه های عربی و رسانه معارضان دون فطرت به خورد دنیا میدهند 

     

     

    وقتی این رسانه نماها در زمان حاضر که ماهیت کثیف تروریست ها برای عقول منصف چندان پنهان نیست،  این جور اکاذیب رو برای تخریب دولت مرکزی سوریه مخابره می کنند و سازمان ملل هم ضمن اینکه میگه نمی تونه این گزارش ها رو تایید کنه ولی موضع گیری می کنه و داد و هوار راه می اندازه، شاید بشه بهتر به دلایل گسترده شدن بحران سوریه در ابتدای شکل گیری خودش پی برد ، زمانی که فضا اونقدر غبارآلود بود که درست و غلط از هم قابل تشخیص نبود.

     

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  8. خوب منم منکر نیستم اما این همون ارتشه که    100 تا 100 نیرو رو توی فضای باز پشت دیورا مرگ تو حلب تجمع می کرد و شده بود بازی تروریستا برای کشتار دسته جمعی

     

    در حلب نیروهای حزب الله حرکت نجبا عراق تیپ فاطمیون  مدافعین حرم و نیروهای فلسطینی رو هم ذکر نکردید اگر این ارتش واقعا خودش تنها قدرت داشت  ما چیکار می کردیم اونجا

     

    اما در مورد تمر

    لینک خبرهای قدیمی در تدمر نیروهای عراقی هم بودن

    عملیات ارتش سوریه و حزب الله ضد داعش در تدمر

    http://www.aparat.com/v/CvNza/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4_%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87_%D9%88_%D8%AD%D8%B2%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%B6%D8%AF_%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D8%AF%D9%85%D8%B1

     

    در مورد حلب هم نباید فراموش کرد ما بودید که  استارت اولیه حمله  حلب رو زدیدم این همه کشته تو خان طومان دادیم از ان طرف  شمال هم ما و نیروهای حزب الله و عراقی بودیم  در شمال رسیدیم به شهرک های الزهرا   

    هرجا   شیعه علی باشه   تا اخر مبارزه می کنه در برابر کفار شهرک های مظلوم فوعه و کفریا را ببین تماما محاصره هستند اما نتونستند کاری کنند این اراده است

     

    رمزگشایی از آزادسازی نبل و الزهرا؛ فروپاشی سازمان رزم تروریست‌ها

    نقش نیروهای حزب الله و نیروهای عراقی هم  داخلش توضیح داده هست

     

    http://www.shafaf.ir/fa/news/379901/%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D8%A8%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B2%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

     

    سوم دیرالزور  بله واقعا جانانه می جنگند اما میشه بگید اگر نیروی هوای ما با c 130  هر روز بار ریزی نکنه و مهمات نریزه چطوری با دست خالی می خواهد مبارزه کنند پس میبینید هرجای این ارتش بعث سوریه که نگاه می کنی در این چند سال ما بودیم که بهشون کمک کردیم

     

    الان هم من یه نقل قول کردم و یه خبر دادم نظر دادن آزاده حرف بدی هم نزدم

    اگر قرار هست در این انجمن فط از پیروزیهای ارتش قهرمان و شجاع سوریه حرف زده بشه بگید تا ما هم بدونیم و اینو هم جز بند های قانون انجمن کنند تا کسی حرف  نزنه

    خوب جنگه دیگه هر روز بالا پاین میشه فرداش دست ارتش می افته باز

    من نمی خوام وارد این بحث بشم ولی اینکه شما بخاطر وضعیت فعلی تدمر به ارتش سوریه فحش میدی ، اگر ان شا الله ارتش سوریه حمله دواعش رو دفع کرد خوبه ما هم به شما فحش بدیم که نتونستید پیش بینی درستی داشته باشید؟

    شما خودتون میگید جنگه و بالا پایین داره ؛ همین کافیه و نیازی به فحش کاری ارتشی که الان در تدمر تحت فشار هست نیست.

    الان ارتش توان خودش رو آورده توی حلب ، طبیعیه که جبهه تدمر ضعیف شده باشه ؛ اصلا از کجا معلوم که اربابان داعش برای کم کردن فشار از روی عزیزانشون در حلب ، فرمان حمله به تدمر رو به داعش نداده باشند؟

    داعش اگه می خواد بجنگه فکر می کنم حفظ موصل و الباب براش بیشتر اهمیت داشت تا حمله به تدمر!

    • Upvote 13
    • Downvote 1

  9. با سلام 

    دوستان با ا ین حساب این سامانه سراب برای موشکهای شلیککن و فراموش کن کارایی نداره چون اونا دیگه نیاز به تصحیح مسی توسط اپریتور ندارن با اونا باید چه کرد ؟

    مگه تو سوریه ، گروهی مجهز به همچین موشک هایی هست؟

    • Upvote 1

  10. سلامی دوباره بر دوستان

     

    عرضم به حضورتون که ما مسلمونیم، یه مسلمون هم باید باهوش باشه و هم عادل... حالا هم با در نظر گرفتن باهوشی و هم عدالت، به نظر دوستان حاضر در سایت، آیا بهتر نبود ما به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت سوریه این کشور رو از حمله فعلی به حلب باز میداشتیم و تا بعد از محاصره شدن حلب به جای داخل شهر، در اطراف شهر عملیات میکردند و مطابق شکل های زیر مثلا به ترتیب در سه محور یک و دو و سه عملیات میکردیم تا

     

    http://8pic.ir/images/m9hx5zlqzbstpt0pmlob.png

     

    http://8pic.ir/images/ye6tge58s8dicb63b3xl.png

     

     

    از نظر عملیاتی

    - با تصرف محورهای یک و دو عملا محاصره حلب سنگین تر میشد و امکان از دست رفتن محاصره کمتر

    - و با تصرف محور سه که به نظر مراکز جمعیتی زیادی نداره و تصرفش راحت تر به خصوص با حمایت هوایی

     

    عملا وضعیت دولت سوریه را در استان حلب تضمین میشد برای دست بالاتر در مذاکرات و همچنین زمینه آماده برای عملیات احتمالی نجات فوعه و کفریا؟

     

    از نظر هوشمندی

    -چنین هجمه سنگین بین المللی به خاطر وضعیت انسانی در حلب علیه سوریه ایجاد نمیشد و عملا یه جورایی بهانه به دست طرف مقابل داده نمیشد.حالا در نظر بگیرید بعد از ضخیمتر شدن حلقه محاصره با یک مجموعه تحرکات دیپلماتیک قوی چه از طرف ایران چه سوریه مرتبا اعلام آمادگی سریع میشد برای انتقال غیرنظامیان به خارج از مناطق محاصره شده و انتقال کمک های بشردوستانه به داخل حلب البته با بازرسی...؟ اون موقع هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ جو روانی اوضاع بهتر نبود؟

     

     

    از نظر مسلمانی

    دوستان شما رو نمیدونم اما بنده فکر میکنم هر کودک سوری مه در حلب کشته میشه خونش و جونش بی ارزش تر از کودکان مثلا غزه یا لبنان نیست... درسته طرف مقابل در نیتش برای دلسوزی برای این قربانیان جنگ صادق نیست و مثلا کشته های غیرنظامی در غرب حلب رو اصلا در نظر نمیگیره... ولی ما نباید به شیوه مشابه اونا به ظلم بر طرف مقابل اون هم غیر نظامیانشون راضی باشیم... آیا واقعا اگر اسرائیل را نه با مشی ماکیاولیستی، که به واقع کودک کش میدونیم میتونیم از به خاک و خون کشیده شدن این هم غیرنظامی و کودک چشم بپوشیم فقط با این توجیه که داریم با تکفیریها میجنگیم...؟ این روزها مدام تصویر شیخ نمر میاد به ذهنم که میگفت رژیم آل خلیفه و اسد هر دو ظلم میکنند... حالا به قبلش کاری نداریم.. ولی اقلا نمیشه از حجم فاجعه کاست...؟

     

     

    بنده اصلا این روزها وقت ارسال  نداشتم و فقط خواننده بودم ولی به قدری به نظرم حرکت فعلی هم از نظر عملیاتی، هم هوشمندی و هم انسانی و اسلامی غلط هست که به امید خوانده شدن اون توسط فردی که صداش به جایی میرسه نوشتم بلکه تاثیری بذاره...

    خب برادر عزیز ؛ اینجور که شما می فرمایید عملیات برای آزادسازی حلب هیچ وقت نباید انجام بشه ؛ چون ضخیم شدن حلقه محاصره هیچ تاثیری روی رسانه های مدعی انسانیت و حامی تروریسم در دنیا نداره.

    • Upvote 7
    • Downvote 2


  11. تی90

     

    thumb_1209504.png

     

    آرماتا

    927758.png


     


    دانلود کل مجموعه با کیفیت و تفکیک پذیری بیشتر

    http://cdn.persiangig.com/download/5aCNI0LeXI/MBT-Infographics(Mlitary.ir).zip/dl

     

    سلام
    ضمن تشکر از شما ، این فایلی که برای دانلود قرار دادید فقط حاوی همین تصاویر هست یا بیشتر؟

    • Upvote 9

  12. سلام علیکم 

     

    امیدوارم اگر این داده نماها ، در جایی نقل قول  یا چاپ می شود ، حداقل مرجع آن ذکر شود .

     

     

     

    سلام

    ضمن تشکر از شما ، به نظر بنده اگر به جای نوشتن روی نقاط مختلف تصویر ، شماره می زدید و در راهنمای گوشه تصویر توضیح می فرمودید جذابیت تصویر بیشتر نمایان می شد.
    یا علی علیه السلام

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  13. "حشد شعبی" رسما یک نیروی نظامی عراق شد

     

    نخست وزیر عراق دستوری را صادر کرد که براساس آن نیروهای حشد شعبی به عنوان یک نیروی رسمی وابسته به نخست‌وزیری فعالیت خواهند کرد.

     

    http://www.rajanews.com/news/249249/%D8%AD%D8%B4%D8%AF-%D8%B4%D8%B9%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%B4%D8%AF

    • Upvote 8

  14. با عرض سلام مجدد
    صحبت شما تا حدی انتزاعیست. اینکه مسلمانان با هم برادر باشند یعنی چه؟
    اگر منظور این باشد که مسلمانان همدیگر را دوست داشته باشند, حرفی نیست, ولی اگر بخواد به صورت عملی پیاده بشه , گرفتاری پیش میاد.
    اگر مسلمانی در یک کشور اسلامی, در یک مورد خاص, که مثلا در راستای مصلحت کشوری که درونش زندگی میکند هست, ولی در جهت مصلحت عمومی مسلمین نباشد, یا بالعکس, برخورد کند چه باید بکند؟؟؟؟

    به اون صورت که بنده میفهمم, امت واحده, با خلافت واحد , معنی پیدا می کند, در اینصورت هست که امت معنی پیدا میکنه, دار السلام معنی پیدا میکنه, دارالکفر معنی پیدا میکنه.
    اصلا در متون فقهی (چه شیعه چه سنی) مهمترین وظیفه خلیفه حفظ و صیانت از امت هست.
    حالا اگر شما تعریف دیگری دارید, خوشحال میشم بدونم.
    در پست قبلی هم عرض کردم, که اصلیترین شکافها در این مفهوم قبل از بوجود امدن, قدرتی نوظهور در جهان به اسم امریکا بود.
    سازمان ملل اسلامی هم که فرمودین, نهایتا چیزی خواهد بود مثل سازمان کنفرانس اسلامی, که کارش میتونه تنظیم روابط بین کشورهای اسلامی, و یا مرتفع نمودن مشکلات جزعی باشه.
    در مورد منافع و مقاصد شوم امریکا هم , بنده خبری ندارم, خوشحال میشم این مقاصد رو دقیق تبیین نمایید؟
    چیزی که من میبینم اینه که اتفاقا این منطقه, اهمیت خودش رو نزد امریکا تا حد زیادی از دست داده( نمونش عدم دخالت نظامی مستقیم در سوریه علی رقم تحت فشار قرار گرفتن) و شرق دور, اهمیت بیشتری پیدا کرده.

    اون موضوعی هم که در مورد فرانسه اشاره فرمودید, و قبلا بنده گفتم, منع روبنده بود, نه حجاب.
    و خوشحالم که شما معتقد به انتخاب نوع پوشش در همه جای دنیا هستید..
    در مورد ازادی شبکه های فرقه گرا و مبلغ وهابیت و ... که فرمودید و درست هم هست, فکر نمیکنم منع خاصی باشه, شما هم میتوانید بودجه کافی تهییه کنید و یک شبکه تلویزیونی راه اندازی کنید و اون اسلامی رو که فکر میکنید صحیح است تبلیغ بفرمایید, اگر مانع شدند حرف شما درست هست.

    حالا سوالی که پیش میاد این هست که ما که دایما میگویید غرب همش به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هست و ... خودمان برای وحدت که نه, ایجاد دوستی بیشتر بین مسلمانان چه کار کرده ایم؟؟؟؟؟

    سلام علیکم

    کاش مثال و مصداقی برای تضاد بین منفعت یک کشور اسلامی با منفعت کلیت اسلام و امت اسلامی بیان می فرمودید ؛ در هر صورت به نحو کلی منفعت کلیت اسلامی مقدم است ؛ فی المثل در مسئله فلسطین ، ما می توانیم بنشینیم کنار و تماشا کنیم و احیانا تحریم هم نشویم و می توانیم بگوییم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و لابی صهیونیستی در جهت فشار بیشتر به ما تلاش کند ؛ خب دیدیم که در این مورد ما منفعت اسلام و کمک به مسلمین را ترجیح دادیم.

     

    بله ؛ امت واحد با امامت امام واحد بر تمام مسلمین جهان معنا پیدا می کنه ؛ اما آیا زمینه این وجود داره؟ مسلما بعد از ظهور حضرت حجت این کار به نحو اکمل و احسن انجام خواهد شد ؛ ولی با شرایط فعلی جهان هم می توان به دست پایین تر دست یافت ؛ همانطور که جمهوری و تفکیک قوا را با ولایت فقیه در هم آمیختیم و شد. کشورهای اسلامی نیز می توانند در عین استقلال ، منفعت کلی اسلام رو هم در نظر بگیرند. چطور اتحادیه اروپا می تواند تشکیل شود! سازمان ملل می تواند تشکیل شود! خب امت واحده اسلامی هم می تواند تشکیل شود. ما زیربناهای ایدئولوژیکی این موضوع را داریم! وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا را داریم. در هر صورت ما مامور به وظیفه ایم و نه مامور به نتیجه ؛ ما باید کاری کنیم که در جهت مصلحت اسلام و مسلمین است ؛ اگر موفق شویم فهو المطلوب ؛ و اگر هم موفق نشویم بازخواست نخواهیم شد.

     

    این شکاف ها که فرمودید را همیشه قدرت های سیاسی اعمال کرده اند ؛ قبل از امریکا ، انگلیس بود ، سلطان عثمانی بود ، و همینطور بروید عقب تر تا به صدر اسلام برسید ؛ به معاویه و یزید برسید...

     

    شما خودتون قبلا فرمودید که امریکا بخاطر منافعش هست که فلان و بهمان نمی کنه ؛ منافعش نفت مفت هست ؛ فروش سلاح است ؛ امنیت رژیم صهیونیستی هست ؛ جلوگیری از رشد یک ابرقدرت مستقل در مقابل او هست و....

     

    روبنده یک نوع حجاب است ؛ نه تفنگ است و نه کمربند انفجاری! نه تخم نفرت است و نه تحریک به جنگ داخلی!

     

    در مورد شبکه های ماهواره ای فرقه گرا ؛ اولا همین که فرقه گرا هستند و ایجاد تنش می کنند و باعث ترویج خشونت و نفرت و کینه می شوند دلیل محکمی برای برخورد با آنان است ؛ ثانیا اینکه همین هایی که دم از آزادی می زنند هستند که برای پخش العالم و پرس تی وی و المنار مشکل ایجاد کرده و می کنند.

     

    من برای وحدت اسلامی در حد خودم تلاش کرده ام و با اهل سنت اظهار برادری کرده ام ؛ اما جواب سوالاتان را از این دوستان بپرسید: http://taghrib.com/

     

    • Upvote 4
    • Downvote 1

  15. با سلام
    بزارید از اینجا شروع کنیم که اصولا امت چیست؟
    امت یا جماعت به عنوان اولین community هست که مسلمانان پس از هجرت به مدینه تشکیل دادند.
    این مفهوم یکی از مهمترین مفاهیم در اسلام است. مهمترین نقش خلیفه اسلامی در طول تاریخ, حفظ این امت بوده باشه.

    اگر روند سیر تاریخ رو ببینیم, اتفاقات بسیاری افتاده. فتوحات مسلمانان و گسترش قلمرو اسلامی, حکومت ال بویه, سقوط خلافت توسط مغولان, و اتفاقات بسیاری دیگه, که به این مفهوم خدشه وارد کرد.
    شاید بشه گفت, یکی از بزرگترین خدشه ها رو خودمون با حکومت صفویه, و ایجاد یک امت موازی از نوع شیعه رو ایجاد کردیم.
    به هر حال با سقوط عثمانی این مفهوم از میان رفت, و مفاهیم مدرن, مثل دولت_ملت, و... جایگزین شدند.
    پس میشه گفت, بحران سیاسی پس از فوت پیامبر به وجود میاد, و ادامه پیدا میکنه, و این بحران سیاسی از درون حل نمیشه, و فقط شدت و ضعف پیدا میکنه.
    میشه گفت سقوط خلافت عثمانی که همزمان میشه با ورود تجدد غربی, نه تنها این بحران رو حل نمیکنه که اون رو تشدید میکنه. مثلا میبینیم که حدود ۴ سال بعد از سقوط عثمانی اخوان المسلمین به وجود میاد.
    پس مفهوم امت بعد از سقوط عثمانی از بین رفته. مبدع امت واحده هم ما, یا مثلا امام موسی صدر نیست, مثلا یکی از مبانی تشکیل اخوان المسلمین بازگشت به جماعتهای اولیه هست.

    حالا به اینجا برسیم که ایا تشکیل امت واحد اسلامی ممکن هست؟
    ایا ما که هیچ, به طور مثال افغانستان و پاکستان میتونن, تحت خلافت یکسان قرار بگیرند؟
    ایا مالزی و سنگال میتونن با هم متحد بشوند؟
    ایا ما به عنوان یک کشور با هویت شیعی که با کشور عمدتا شیعی دیگه, که اذربایجان باشه, ناسازگاری بسیار داریم, میتوانیم با بقیه مسلمانان عمدتا سنی, امت واحدی تشکیر بدیم؟
    اگر بالفرض این اتفاق افتاد, رهبر یا خلیفه این امت چت کسی خواهد بود؟
    احتمالا به دلیل در اکثریت بودن اهل تسنن, این خلیفه باید از اهل سنت باشد, ایا کشور ما میتواند, زیر خلافت, یک خلافت سنی برود؟

    دلیل اینکه میگید چرا مثلا امریکا جلوی ال سعود را نمی گیرد, خوب ساده است, به دلیل منافعش.

    همانطور که دوستمان جناب رایش مارشال فرمودند, کشورها(بجز ما) بنده منافعشون هستند, و برای رسیدن به منافعشون هرکاری میکنند, و این ربطی به توطعه جهانی و .... علیه ما نداره.
    امریکا ممکنه از مدارس افراطی که پول عربستان کار میکنند, خشنود نباشن, ولی به دلیل منافعشون چشم پوشی میکنند, به همین راحتی.
    بگذریم از اینکه مثلا اگر یک کشور اروپایی میخواست, یک مسجد رو به دلیل ترویج اسلام افراطی تعطیل کنه, چه فریادهای وا اسلام هایی که در کشور ما بلند میشد, همچنان که در چند سال گذشته دیدیم در مسایلی, مثل قضیه روبنده در فرانسه, چه فریادهایی در کشور ما بلند شد.

    سلام مجدد
    منظور از امت واحده این است که پیکره جهان اسلام از هم بیگانه نباشه ؛ منظور این نیست که همه کشورهای اسلامی تحت لوای یک حکومت واحد در بیاد ؛ ما که دنبال خلافت داعشی نیستیم ؛ همه کشورهای اسلامی در عین حالی که دارای حاکمیت مستقل هستند ولی با هم برادر باشند ؛ مسلما باید سران این کشورها با هم احساس برادری کنند. بنابراین منظور ما از امت واحده دقیقا امت واحده است نه دولت واحده! بنابراین نیازی به خلیفه واحد هم نیست ؛ سازمان ملل اسلامی چطوره؟! خب موانع سخت و بزرگی بر سر راه این هدف والا وجود داره و نیاز به مجاهدت های فراوانی هست. اما نقش امریکا به عنوان یک مانع بزرگ کاملا روشن است ؛ دلیلش هم رسیدن به منافع و مقاصد شومش در منطقه است (اینجا رو کاملا هم نظر هستیم). اما مطلب دیگه اینکه آیا مبارزه با تفکر تکفیری به معنای ممانعت از حجاب در کشورهای اروپاییه؟ من ربطی بین این دو موضوع نمی بینم. شبکه های فرقه گرا و وهابی و شیعه نما هایی افراطی و انگلیسی کاملا آزادانه در اروپا و امریکا فعالیت می کنند آن وقت روبنده یک زن مسلمان شده مشکلی که دولت های اروپایی باید باهاش برخورد کنند؟ واضحه که هر چه آتش در منطقه شعله ور تر باشه امریکا و اسرائیل بیشتر حال می کنند. وحدت بین شیعه و سنی کاملا شدنی است ؛ الان که عصر حجر نیست که نشه کار فرهنگی کرد ؛ اگر اسلام تونسته بین قبایلی عرب که به خون هم تشنه بودند برادری بر قرار کنه امروز هم می تونه.


     

    • Upvote 4