A7A

Members
  • تعداد محتوا

    156
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط A7A


  1. 4 hours قبل , mehdipersian گفت:

    همه اش بازی بود!! 

    آمریکا برای افغانستان از مدت‌ها برنامه‌ریزی داشت که پله پله عملی کرده و می‌کند:
     

    چه عجب . 

    سوابق روسیه/شوروی و فجایعی که دستنشاندگان این ابر قدرت درست کردن در وضعیت امروز علت نیست ؟..

    • Upvote 5

  2. مهم‌تر از همه‌ی آنچه یادشد توضیحات خود دکتر مصدق در پاسخ حملاتی است که شخص شاه در مورد اصلاحات ارضی به او کرده‌است.

    دکتر مصدق در سخنرانی تاریخی خود در کمیسیون نفت مجلس شانزدهم وارد مسائل فنی مربوط به اصلاحات ارضی در ایران نشده‌ به‌گوشزدِ عواقب اصلاحات ارضی نادرست و در شرایط نامساعد بسنده‌کرده‌بود. اما پس از آن که شاه در سایه‌ی دیکتاتوری سالهای40 خواست خود را انقلابی بنمایاند و دست به اصلاحات ارضی تقلیدی و نادرست «انقلاب سفید» زد، و غافل از نتایج ویرانگر آن در کتاب مأموریت من برای وطنم به رجزخوانی و خودستایی پرداخته، ضمن حملات ناجوانمردانه به نخست وزیری که در احمدآباد زندانی و از امکان دفاع از خود محروم بود، از جمله نوشته‌بود :

    « ... وقتی به نخست‌وزیری رسید برنامه‌ای را که من برای تقسیم املاک سلطنتی بین روستاییان فقیر داشتم متوقف‌ساخت. در حالی که این برنامه یکی از بهترین وسائل برای بالا‌بردن سطح زندگانی مردم عادی کشور بود. علت آن بود که مصدق نمی‌توانست چنین عمل مثبت و اقدام مفیدی را تحمل‌کند.(...) تصور می‌کنم از اینکه برنامه‌ی توزیع املاک رضایت عمومی را جلب‌کرده دچار حسد شده‌بود و چون خود از ملاکین عمده بود و به‌دارایی خویش دلبستگی بسیار داشت از اجرای برنامه‌ی تقسیم املاک سلطنتی احساس شرمساری می‌کرد. خوشبختانه قبل از آنکه مصدق بتواند این مخالفت را به مرحله‌ی عمل برساند سقوط‌کرد(...)»8

    ابتدا یادآوری می‌کنیم که دکتر مصدق، با آنکه پیش از قانون اصلاحات ارضی شاه زمین‌های خود را میان فرزندانش تقسیم‌کرده‌بود، پس از تصویب این قانون نیز آن تقسیم را لغو‌کرد و پس از اجرای قانون درباره‌ی املاک او، باقی‌مانده را از نو میان وُرّاث خود تقسیم‌کرد، و سپس به پاسخ او به شاه می‌پردازیم.

    در برابر ادعای واهی و مغرضانه‌ی شاه او از چند زاویه به ادای پاسخ می‌پردازد، که یکی از آنها این یادآوری است که :

    «... چه بی‌عدالتی از این بیشتر که اعلیحضرت شاه فقید 5600 رقبه املاک مردمی از هر طبقه را به‌‌زور و بدون اینکه حتی یک اعلان ثبت در روزنامه‌‌های وقت منتشر‌شود مالک شده‌باشند و اعلیحضرت محمدرضاشاه پهلوی به‌عنوان ارث پدر این املاک را به زارعین بفروشند و وجهی بدین طریق بر ثروت خود اضافه‌کنند.» 9

    اما مهم ترین وجه پاسخ‌های او در این زمینه مربوط به حکمت اصلاحات ارضی در سرزمین ایران و چگونگی انجام درست آن بود. او پس از مقایسه‌ میان محصول سه نوع زمینِ «حاصلخیز»، «متوسط» و «غیرمستعد» و سهم سنتی زارع از آنها که به‌ترتیب 2/1، 5/3 و 5/4 بوده است، با ذکر اختصاص نسبت اخیر به زمین‌های «مشروب از باران» یا دیم که «زارع باید در آن بذر را در مساحتی معادل سه‌برابر زمین آبی کشت‌کند تا بتواند بهره‌ای از آن ببرد»، می‌پرسد حال اگر «بتوانند مساحت تمام قراءِ کشور را» که تعیین آن«فعلاً به علت نبودن وسائل غیر‌عملی است» تعیین کنند، و سهم هر زارعی را در یک نقشه معلوم‌نمایند آیا مالکین

    جزء می‌توانند از عهده‌ی آبادی املاک برآیند ؟ و ماشین‌آلات فلاحتی مورد احتیاج را تهیه‌نمایند.» 10

    و از آن مهم‌تر می‌پرسد «آیا می‌توانند در این سالها که مملکت دچار خشکسالی است و آب قنوات رو به‌کاهش می‌رود در پیشکارِ11 قنوات کار نو حفر‌نمایند؟12» و می‌افزاید «در املاکی که از آب قنات مشروب می‌شود بسیار دیده‌شده کثرت عده‌ی مالکین سبب‌شده‌است که در قنات کار‌نکنند و ملک از حَیّزِ انتفاع بیفتد و بعد یکی از مالکین سهم سایرین را خریداری‌کند و در صدد آبادی برآید.»13 آنگاه، وی به اصل موضوع واردشده، با گوشزد این اصل که در کشاورزیِ ایران اصل نه زمین، بلکه آب آن است، زیان مترتب بر تقسیم‌اراضی نادرست را چنین توضیح‌می‌دهد :

    «از تقسیم املاک اگر مقصود این‌است [که] مملکت آبادشود، تقسیم‌املاک این نظر را تأمین‌نمی‌کند. در این عصر که باید از ماشین‌های فلاحتی استفاده‌نمود چگونه ممکن است یک عده زارع غیرموافق و بی‌سرمایه بتوانندماشینهای مورد احتیاج را فراهم‌نمایند و در این سالهای خشک که آب قنوات رو به کاهش می‌رود و در بعضی محل‌ها قنات خشک‌شده‌است زمین در املاک مجاور خریداری‌کنند و پیشکار قنات را امتداد دهند. در ایران اول شرط شرط آبادی آب است. زمین بی‌آب در همه جا هست و تقسیم آن بین یک عده سودی ندارد و مانعی هم ندارد.» 14 [ت. ا.]

    وی، با توجه به این‌که واحدهای کشاورزی ایران نه خانوارهای جدا از هم، بلکه گروهی از زارعان بوده‌اند15 که، چون کار و امکانات مالی هر یک از آنان جداگانه برای برآوردن نیازهای مشترک تکافو نمی‌کرده، از دیرباز، همواره همه‌ی امور زراعی، به‌ویژه امور مربوط به تأمین آب را، مشترکاً انجام‌می‌داده‌اند یادآور‌می‌شود که، در صورت تقسیم نسنجیده‌ی املاک، به‌علت پیدایش«یک عده زارع غیرموافق و بی‌سرمایه، لازم‌است که در صورت انجام چنین کاری از پیش شرایط موفقیت آن فراهم‌شده‌باشد. و این همان کاری بود که خود او، در زمان زمامداری، با وضع قانونی چهل‌ماده‌ای ـ شامل بر «اختصاس بیست‌درصد از بهره‌ی مالکانه برای تقسیم به‌تساوی میان کشاورزان و صندوق های عمران و تعاون آنان، و تشکیل شوراهای انتخابی ده، دهستان، بخش و شهرستان برای اداره‌ی این صندوق‌ها و نظارت بر سایر امور کشاورزی» که، به منظور اصلاحات اولیه در وضع کشاورزان، بنا به قانون اختیارات درمهرماه 1331 تصویب شده بود» در انجام آن کوشید16، هرچند که پس از سقوط دولت وی همه‌ی قوانین آن که بر طبق قانون اختیارت وضع شده‌بود از طرف دولت کودتا به‌دورافکنده‌شد.

    مقاله کامل http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=42122

    از علی شاکری زند، برادر ایشان خسرو شاکری زند بزرگ ترین مورخ کمونیسم در ایران است.

    • Like 1
    • Upvote 2
    • Downvote 2

  3. هر کس دنبال زمین بود میرفت تو کویر ، میلیارد ها هکتار زمین هست برا اباد کردن،این کار فقط دزدی دولت بود و نابودی منافع ملی.

    در ضمن این طرح یک نفره اجرا شد، سابقه پیشنهاد اصلاحات و تقسیم زمین،به مجلسین مشروطه بر میگرده، اما هیچکدوم از اون بزرگان اون قدر حماقت نداشتن چند خط چرت و پرت خارجی رو بیان به عنوان انقلاب اجرا کنن.من حتما پژوهش های مصدق راجب زمین داری در ایران رو میفرستم ببینید چقدر دقیق تر از این یاوه های اصلاحات ، در اون منافع ملی شناخته و قید شده بود.

    • Upvote 3
    • Downvote 2

  4. 4 hours قبل , alala گفت:

    علیف در دیدار وزیر دفاع و خارجه ترکها چند نکته بیان کرده که مربوط به بحث هست

     

    اول اینکه گفته اگر تهدید بشیم! (موضع جالبی است، قطعا منظورش روسها که نیست چون قواره تهدید روسها توسط ترکها را نداره) از ترکیه کمک میخوایم و میخوایم دخالت نظامی کنه! (مثلا الان کمک نمیکنه! )

    دوم هم گفته ارمنستان لاجین و کلبر را بده جنگ را متوقف میکنیم که در حقیقت مشابه محتوای توافق یاد شده است. یعنی به قره باغ کوهستانی کاری نداره و البته با تسلیم این دو منطقه قره باغ محاصره میشه و بعد اون دو کریدور معنا پیدا میکنه که این وجود چنین توافقی را تقویت میکنه.

     

    البته واقعا معلوم نیست یک کوهستان و یکی دو شهر که تازه مهمترینشون یعنی خانکندی بغل گوشش شوشا تصرف شده و عملا غیرقابل سکونت شده و تازه برای ارتباط و بقا با ارمنستان وابسته میشه به کریدوری که ارتش ترکیه صلحبانش هست چه ارزشی میتونه داشته باشه برای ارمنستان که از نخجوان بخواد کریدور بده به اذربایجان. فقط یک معنا داره، یک توافق کاملا یکطرفه برای طرف شکست خورده.

    ارمنستان یک طرف شکست خورده است و چیزی برای دستیابی به بیشتر از منافع حیاتی ( وجود دولت -ملت مستقل ) خود ندارد و البته این توافق هم به نظرم اون قدر وحشتناک نیست 

    • Like 1

  5. اگر روس ها و قدرت های خارجی نبودن تا یک هفته ارمنستان رو میگرفتن ترکا.

    ان چه قرن 21 را متمایز میکند همین تفاوت های اساسی در شکل گیری اراده ها است.

    • Upvote 7

  6. 34 minutes قبل , FOCAL گفت:

    نوشته های بر حق شما!!!!

    ملت آذربایجان!!!!

    هیچ ارتش و حکومتی که صرفا بر اساس نژاد باشد بر حق نیست چه برسه به کشوری که اصولا جعلی هست.

    دوست عزیز جنایت ترک های عثمانی در نسل کشی ارامنه لکه ننگی هست که هرگز پاک نمیشه .

    دیروز روز سردار ملی همه ما سردار خان بزرگ بود و ما مردم تبریز را با امثال ایشان میشناسیم که برای حفظ و کرامت کشورش ایران جنگید.

    قوم گرایی و نژاد پرستی جایی در اینجا نداره

    پ ن:

    تصاویر مربوط به کشتار وحشتناک ارمنی ها در لینک زیر هست

    https://faradeed.ir/fa/news/15915/تصاویر-کشتار-و-نسل-کشی-ارامنه

    سردار ملی یپرم خان هم هست.

    • Like 1
    • Upvote 5

  7. 54 minutes قبل , Navard گفت:

     البته این که ارمنستان ارتش اصلیش در نبرد نبود؛ زیاد با واقعیت هم خوانی نداره. شمار زیادی تانک و توپخانه وارد منطقه شدند. و تنها بخشی که کمک نکرده ظاهرا   نیروی هوایی این کشور. جنگ تا اونجا ادامه پیدا کرده که عمق خاک همدیگه رو میزنند. و تمام این حرفا گویای وسعت جنگ. s300 ای که در عمق خاک ارمنستان زده شد هم نمونه بارز همین!

     این حرفی که ارمنستان میزنه فقط جهت امید دادن به سربازان خودشه. میگه اینا فقط نیروهای استناپاکرت یا ارتساخ هستند و ما ارتش ظفرمند مون وارد جنگ نشدیم. اما با توجه به آمار و ارقام واقعا بخش بزرگی از زرهی ارمنستان  همینطور توپخانش نابود شده. اگه قره باغ رو در حد یک استان ارمنستان در نظر بگیری و یک تناسب نسبی با امار و ارقام ارتش این کشور ببندید. متوجه میشین این امار ارقام فقط به کل ارتش ارمنستان میخوره نه یک منطقه ! 

    بنظر من اگر مانعی جلوی پیشروی جمهوری باکو ایجاد نشه. اون ها به پیشروی ادامه میدن. و چرا ادامه ندن؟! اونا اینطوری ارمنستان رو کوبیدن و فلج کردن که به این مرحله برسن. با اینکه ادامه پیشروی تحریک کنندست و ورود قدرت های مثل ایران و روسیه جدیست. ولی خب فعلا که خبری نیست. اگر موشک لورا به تعداد کافی باشه و ترک ها هم کمی موشک بفرستند و البته حملات پهپادی همینطور گسترده بمونه. و هیچ مانع و تغیری صورت نگیره. باور کنید تا خود ایروان میرن و حمله به خاک ارمنستان دشوار نخواهد بود.

    البته من عقیده دارم این موانع باید ایجاد شه. و میشه...

    باید از این به بعد بنویسیم. هیتلر زمانه ات را بشناس :)

    بیچاره کسایی که به گعده عشرت کده هایی  مثل سازمان ملل متحدun  و دیپلماسی و قرار رستوران و لبخند دل خوش کنن .

    • Upvote 1

  8. 11 hours قبل , mehdipersian گفت:

    متاسفانه در این سرزمین های جدا شده تفکر های کمونیستی و نژاد پرستی قومی دهه های زیادی هست که ریشه دوانده و مردم اونجا با این افکار، فاسد و خراب کرده.

     

    در آذربایجان و ارمنستان بزرگان کمونیست دولت هایشان تاریخ و فرهنگ جدا برای خودشان اختراع کردند و خودشان را یک قسمت جدا از ایران اونهم از اول تاریخ!!!! برای مردمشان تعریف کردند. 

     

    در آذربایجان ریشه حرکت های پان ترکی به حدود 100 سال پیش در این مناطق بر می گرده. اون زمان سران شوروی طمع به خاک ایران داشتند و نام آذربایجان بر مناطق گنجه و اران قفقاز گذاشتند و این حرف ها را تقویت می کردند و کلا تمام تلاش خودشان را کردند که جعلیات و چرندیات را به خورد ملت بدهند. 

     

    حتی در تاجیکستان که بیشترین نزدیکی را با ایران داره به دلیل اینکه می ترسند خط فارسی باعث گسترش اسلام و نزدیکی مردمش به افغانستان و ایران بشود در اونجا بشود خط فارسی را بازنگرداندند و اسم زبانشان را هم تاجیکی گذاشتند و... 

    روس ها افراد با هوشی هستند و جایی رو که فتح میکنند،از ریشه روش کار میکنن تا در نطفه خطر رو خفه کنن.

    • Upvote 2

  9. 1 minute قبل , MRTranslator گفت:

     

    مجموعه گزارش های سالانه ی نیرو های مسلح در زمان حکومت پهلوی (به طور دقیق تر: 1298 تا 1338 خورشیدی)

     

    بخشی از گزارش ها، شامل نام و نشان پرسنل شهید شده (به تفکیک درجه، سازمان، رسته و علت مرگ) در هر سال بوده.

     

    عکسی وجود نداره، یا اگر هست هم، کیفیت بسیار بسیار پایینی داره.

     

    از سال 1338، انتشار این گزارش ها، متوقف و در حد یک گزارش کلی سالانی که انقدر نفر "از دست دادیم" شد.

     

    میتونید تو آرشیو مجلس یا مرکز اسناد بهشون دسترسی داشته باشید.

    اگر سندی داری بفرست چه انلاین چه فیزیکی. وگرنه اصلا قبول ندارم.

    • Downvote 3

  10. 22 minutes قبل , MRTranslator گفت:

    تعدادی از افسران شهید ارتش که در سال های 1330 - 1300 شهید گردیده اند.

     

    http://s15.picofile.com/file/8410047868/No_Photo.png

     

    سروان ژاندارم کنستانتین میکلادزه، متولد 1263 ایمرتی، پنجم شهریور 1320 در خلخال شهید گردید.

     

    همردیف ناوبان دوم جعفر مسگرزاده، متولد 1288 اراک، ششم شهریور 1320 در بندر انزلی شهید گردید.

     

    ستوان یکم پیاده محمد مهدی اسدی پشتکوهی، متولد 1286 بابل، ششم شهریور 1320 در بندر انزلی شهید گردید

     

    سرگرد توپخانه سید عبدالکریم هورفر، متولد 1265 زاهدان، بیست و چهارم آبان 1309 در کرمان شهید گردید.

    از کجا اومدن اینا؟

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  11. 9 minutes قبل , shz گفت:

    برادر مگه ايران افغانستانه؟!؟مثل اينكه شما هم تو دام پروپاگانداي پانتركا افتادين.آذربايجان تازه داره با كمك تركيه و تروريستا چند تا روستاي خودشو كه ٣٠ ساله از دست داده ميگيره.

    نظنزو زدن هیشکی نفهمیده کار کی بوده،اینا همش الارمه که زیاد جم نخورین..

    من فکر کنم هنوز گیجه ایران

    • Upvote 3
    • Downvote 11

  12. 35 minutes قبل , ldmdff گفت:

    بهترین جواب به این ابله کوبیدن موقعیت این سوریه ای ها هست تو آذر بایجان 20 دقیقه ببندیم موقعیتشونو به توپخونه حساب کار دست همشون میاد

    ترکیه با اف شونزده تهران و میزنه و هیشکی هم نمیفهمه.

    • Upvote 2
    • Downvote 12

  13. به گمانم سردمدار ارمنستان از قماش بیزینس من های فاسدی هست که به عنوان رهبر و نخست وزیر eu و امریکا به خورد مردم جهان میدن و در یک جهت تلاش دارن همیشه،اونم جهت جیب و ثروت خودشون هست.

    خیلی باید حواس جمع باشیم.

    • Upvote 4

  14. 1 minute قبل , alala گفت:

     

    همین الان دارند بافت جمعیتی را تغییر میدند و بیشتر خانواده های ترکمن و اصطلاحا مهاجرین ترکستانی و ... را به همراه نیروهای وفادار ارتش ازاد جایگزین میکنند. اموزش، پرچم، مسئولان حاکمیتی و انتظامی و مراکز فرهنگی و مدارک شناسایی و همه و همه بر مبنای سیستم ترکیه داره انجام میشه. یک اشغال کامل هست.

    اینا اومدن بمونن پس.


  15. 10 hours قبل , sohrabirani گفت:

    ازامروز یا دیروز دربخش های اشغال شده سوریه توسط ترکیه فقط از لیر ترکیه باید استفاده بشه همون طور که قبلا گفتم ترکیه همون کاری که درقبرس کرد میخواد درسوریه انجام بده درظاهر منطقه مستقل  اما درعمل تحت اوامر وکنترل ترکیه

    زبان هم ترکی کنن نژاد اونجا رو عوض میکنن . 

    • Like 1

  16. نابود کردن نیروگاه بزرگ ترین سند و اثبات دشمنی این جانیان و تبهکاران چند ملیتی با مردم سوریه هست.خنده دار تر از هرچیز نام هایی که برای خود انتخاب میکنن و تلاش دارن نزدیک به نام های اسلامی باشه.. باید تمام اینا رو برسی کرد دید این اسلام قرن 21 چی بوده اینا داشتن..

    کسی نمیتونه بگه " اپوزیسیون بشار اسد " داره با بشار اسد میجنگه.

    افسوس که دولت سوریه مثل تارهای عنکبوت،سست بنیاد بود و هیچ هوشمندی نداشت و چه ضرری زد به خودشون و ما .. تقصیر ما هم هست که تا قبل از 2012 کوچک ترین نظری نداشتیم به وضع سوریه و پیشبینی-هشدار نمی کردیم.

    • Like 2
    • Upvote 3