nasirirani

اولين ماموريت موشک ماهواره بر GSLV تولید هند با بلوک شتاب دهنده سرمازا داخلي شكست خورد!

Recommended Posts

[b]خبرگزاری «ریا نووستی»/ اولین موشک ماهواره بر GSLV تولید هند با بلوک شتاب دهنده سرمازا از فرودگاه کیهان نوردی "شری هاریکوت" به فضا پرتاب شد. پرتاب این موشک به طور مستقیم از تلویزیون ملی هند پخش گشت.[/b]
پیش از این در این موشک هندی بلوک شتاب دهنده روسی "12 ک ار ب" با سوخت اکسیژنی-هیدورژنی کار می کرد. سازمان تحقیقات فضایی هند برای تولید این بلوک شتاب دهنده تقریبا 80 میلیون دلار هزینه کرد.
این موشک قرار بود که ماهواره ارتباطاتی GSAT-4 را به مدار منتقل سازد. اما متعاقبا اعلام شد که به خاطر مشکلاتی که در بلوک شتاب دهنده وجود داشت موشک GSLV نتوانست که ماهواره را به مدار تعیین شده انتقال دهد.
هند ششمین کشوری است که دارای فناوری های تولید بلوک شتاب دهنده سرمازا است که برای بردن ماهواره های سنگین به مدار به آن نیاز است. تا این اواخر فقط کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه، ژاپن و چین از چنین فناوری هایی برخوردار بودند

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/085258-110.JPG[/img]

منبع: ريا نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام جالب بود. ميشه راجع به فناوري بلوك سرازا بيشتر توضيح بديد؟ اگه چندتا عكس هم بزاريد ممنون ميشم.
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطمئن باشيد ايران پس فردا به سرعت مى زنه تو اين كار و سال ديگه همين موقع اعلام مى كنه ما هم هفتمين كشوريم!!! اگر صبر كنيد سال ديگه توضيحات به زبان سليس پارسى از سوى مسئولين اين پروژه انتشار پيدا مى كنه!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.