Ehsan_animator

انيميشن «افسانه قلعه آبي»

Recommended Posts

[size=18][color=green]انيميشن «افسانه قلعه آبي» يك پروژه ملي است[/color] [/size]

[color=blue][b]خبرگزاري فارس: «افسانه قلعه آبي» به تهيه‌كنندگي «جهانگير الماسي» و «محمد نجفي‌زاده» كه وارد مرحله توليد شده است، يك پروژه ملي است كه با استانداردهاي روز انيميشن دنيا ساخته مي‌شود.[/b][/color]

«محمد نجفي‌زاده» تهيه‌كننده در گفت‌و گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد انيميشن «افسانه قلعه آبي»، اظهار داشت: اين انيميشن يك پروژه ملي محسوب مي‌شود و داستان آن با شرايط روز و در جهت اهدافي كه به رشد و توسعه همه‌جانبه ملي در حوزه فرهنگ، علم و تمدن اسلامي ايران مربوط مي‌شود، به مرحله نگارش درآمده است.
وي در ادامه افزود: من يك بسيجي‌ هستم و آنچه به زبان مي‌آورم حاصل تفكر بسيجي است. اگر كاستي در عرايض من است، محصول جواني من است. آنچه كه من از تفكر بسيجي آموخته‌ام، هدفمندي، تعهد، احساس تكليف به اين سرزمين در كنار ايمان و اعتقاد به ولايت فقيه و تبليغ ارزش‌هاي فرهنگ اسلامي، اخلاق، انسانيت، توحيد، اعتقاد به رستاخيز و روز قيامت است.
اين تهيه‌كننده ادامه داد: من معتقدم روزي خواهد رسيد كه من بايد پاسخگوي اعمالم در حيات دنيوي باشم. در گام نخست و به عنوان يك خدمتگزار كوچك، در راهي را كه پيش رو دارم، اينگونه به جلو خواهم رفت.
او گفت: ما براي ساخت اين انيميشن تمام تلاش‌مان اين است كه از تمام توانايي‌هاي حرفه‌اي و ملي كشور استفاده كنيم و قصد داريم ضمن ساخت اين كار، تعدادي از جوانان متعهد را آموزش دهيم و همچنين براساس بحث فرار مغزها (و اين كه مقام معظم رهبري فرمودند كه سرمايه ملي ما را كه در خارج از كشور به سر مي‌برند، بازگردانيد)، [color=red]قصد داريم تا نيروهاي متخصص ايراني را كه در عرصه انيميشن در كمپاني‌هاي خارج از كشور به سر مي‌برند، براي اين پروژه دعوت كنيم.[/color]
نجفي‌زاده در مورد حمايت‌هاي صورت گرفته از اين پروژه نيز اظهار داشت: اين امر مهم هم بستگي به شرايط و توان اقتصادي و حمايت‌هاي است كه از طرف ما صورت خواهد پذيرفت. در رابطه با سرمايه‌گذار نيز پيشنهاداتي از سوي معاونت سينمايي صورت گرفته است در عين حال كه معاونت سينمايي خودش از اين پروژه‌هاي ملي حمايت مي‌كند.
وي ادامه داد: ما تلاش مي‌كنيم با نيروهاي علمي اين كار را انجام دهيم تا آنچه كه مي‌خواهد روي پرده باشد، نمايانگر واقعي ايران اسلامي در تمام عرصه‌ها باشد.
وي در ادامه به اهميت اين پروژه در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرد و خاطرنشان كرد: ايشان در مورد هنر انيميشن فرموده‌اند كه اين هنر پاك است و اساس ساخت اين انيميشن طبق سخنان مقام معظم رهبري بنا شده است و در كنار آن، با ساخت اين انيميشن مي‌خواهيم به اين هدف برسيم كه به فرهنگ ايثار و شهادت هم اهميت دهيم و موضوع اقتدار ملي ايران در عرصه علم و صنعت، در خصوص علوم انساني و ضرورت بازنگري در كاركرد اجتماعي در اين فيلمنامه لحاظ شده است.
وي همچنين در ادامه افزود: با افتخار اعلام مي‌كنيم كه اين كار ولايت‌مدار است. شكل داستاني كار منسجم و دراماتيك با پشتوانه فرهنگي ادبي كشور است و در كنار اصل داستان، مي‌توان گفت كه به لحاظ مفهومي، در اين انيميشن اتحاد ملي نوجوانان را در مقابله با تهاجم نيروهاي بيگانه خواهيم ديد و چگونگي اين عملكرد را منطبق بر باورهاي مبتني بر شهادت، ايثار و از خود گذشتگي مي‌دانيم.
نجفي‌زاده ادامه داد: ما قرار است اين انيميشن را با استانداردهاي روز دنيا بسازيم. اين پروژه چهار سال است كه خاك خورده و من از گنجه بيرون آورده‌ام تا از طريق هنر پاك و به دور از جوانبي كه مخل تجلي اخلاق شيعه است، حرفم را با مخاطب جهاني در ميان بگذارم و به همه دنيا ثابت كنم كه ما هم سينماي فاخر داريم.
او گفت: ما دو نوع سينما داريم؛ يك سينمايي كه از استاندارهاي روز دنيا استفاده مي‌كند و ديگري سينمايي كه فيلم‌هايش به نيت جشنواره‌ها ساخته مي‌شوند‌. اگر قرار است ما در جهان در سينماي نوع اول مدعي باشيم، بايد هزينه كنيم اما متاسفانه امروز خارجي‌ها براي بچه‌هاي ما قصه مي‌گويند. اگر ما مدعي هستيم بايد وارد عرصه شويم.
وي در پايان اين گفت‌وگو نيز خاطرنشان كرد: پروژه انيميشن «افسانه قلعه آبي» اولين تجربه ساخت انيميشن ملي است كه دفتر «جبرئيل» افتخار اين را دارد كه پيشگام در توليد آن باشد.
[color=red]اين كار به تهيه‌كنندگي «جهانگير الماسي» و «محمد نجفي‌زاده» و به كارگرداني «جعفر مالمير» در قطعه 35 ميليمتري و كاملا سه بعدي ساخته مي‌شود.[/color]
21 ارديبهشت امسال پروانه ساخت پروژه انيميشن «افسانه قلعه آبي» از شوراي صدور پروانه ساخت اداره ارزشيابي و نظارت معاونت سينمايي صادر شده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903280554

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون خبر خیلی خوبی بود.

هرچه درعرصه فرهنگی کار کنیم باز هم کم هست . خیلی از اون چیزی که باید باشیم فاصله داریم ... !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلاً تو ایران چند سینما قابلیت پخش فیلم سه بعدی دارن؟

تو شهر ما که 13 سال پیش یک سینمای معمولی بود که بستنش و دیگه سینمایی باز نکردن.
حالا شهرمون بالاس سیصدهزار نفر جمعیت داره(اینو گفتم که یه موقع فکر نکنین یک روستا هستش که تازه شهر شده icon_cheesygrin )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان منظور از انیمیشن سه بعدی این نیست که برای دیدنش نیاز به عینک سه بعدی باشه (( مثل فیلم اواتار ))

منظور اینه که به جای تکنیک های کلاسیک (( مثل تام و جری )) از تکنیک های سه بعدی استفاده بشه (( مثل شرک ))

تا الان فقط انیمیشن سیا ساکتی در ایران به صورت سه بعدی ساخته شده که واقعا افتضاح است

اگه قراره این افسانه قلعه آبی هم با کیفیت سیا ساکتی ساخته بشه اصلا خوب نیست

باید خیلی کار کنند .... دست کمی از انرژی هسته ای ندارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله حالا که قراره این کار بشه باید تمام توان خودشون رو بزارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاش حداقل يه مقدار در مورد داستانش مي گفتن
به نظرم اگه تو حال و هواي داريوش و كوروش باشه عاليه
البته انگار كه در مورد دفاع از وطن باشه.......................كه ميشه بر مبناي ريشه كن كردن سلوكيان و يونانيان از ايران باشه
شايدم دوران مغول و سربداران باشه...................
اميدوارم بتونه به سينماهاي خارج كشور هم راه پيدا كنه و موفق باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.