hexman

نيروي هوايي اسلواكي(SAF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=right]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Slovak_Air_Force_logo.png[/img]

نيروي هوايي اسلواكي كه در سال 1993 تشكيل گرديده است يكي از شاخه هاي تشكيل دهنده ارتش جمهوري اسلواكي ميباشد.اين نيرو از ماه مي سال 2010 تحت فرماندهي ژنرال مارتين بابياك ميباشد.

نيروي هوايي اسلواكي در حال حاضر از 64 فروند هواگرد تشكيل گرديده است كه در سه پايگاه اصلي در داخل خاك ان كشور در حال سرويس دهي ميباشند.

نيروي هوايي اسلواكي در حال حاضر موظف به تامين امنيت هوايي كشور و تامين پشتيباني از نيروي زميني ارتش در مواقع لازم ميباشد.

12 فروند جنگنده مدرنيزه شده ميگ 29 بعلاوه 10 فروند هواپيماي L-39(جت اموزشي با قابليت حمله به اهداف زميني) از گونه هاي CM و ZAM (ساخت كشور چك) و بعلاوه تعدادي هواپيماي ترابري Let L-410 ساخت چك (ساخته شده بر اساس پلتفرم انتونوف 26) و ناوگان هليكوپتري كه متشكل شده است از هليكوپتر هاي قديمي ساخت شوروي(ميل 2/8/17/24) هواگردهاي اصلي نيروي هوايي اسلواكي را تشكيل ميدهند.

ميگ 29 نيروي هوايي اسلواكي

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-MiG-29AS2008Farnborough.jpg[/img]

جت اموزشي L-39 نيروي هوايي اسلواكي

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Aero_L-39_ZA_of_Slovak_Air_Force_%2528reg__1701%2529%252C_static_display%252C_Radom_AirShow_2005%252C_Poland.jpg[/img]

[b][color=red]تاريخچه نيروي هوايي اسلواكي [/color][/b]

[b]1945-1939[/b]

پس از جدا سازي اسلواكي از چك توسط ارتش المان نازي در سال 1939 ، براي نيروي هوايي اسلواكي تعدادي اندكي هواپيماي جنگي باقي ماند كه اسلواكي از اين جنگنده ها در جنگ براير ارتش مجارستان استفاده نمود و به همراه المان نازي در تجاوز به لهستان در تابستان 1939 نيز شركت نمود.

در طول جنگ دوم جهاني نيروي هوايي اسلواكي به دفاع از حريم هوايي اسلواكي مشغول بود و پس از حمله شوروي به نيروهاي متحدين نيز به پشتيباني از ارتش اسلواكي در جبهه هاي شرقي در برابر هجوم ارتش سرخ شوروي پرداخت.

و در زماني كه نيروي هوايي اسلواكي درگير جنگ با ارتش شوروي گرديد بلافاصله جنگنده هاي قديمي و دوباله ان با جنگنده هاي مدرن الماني جايگزين گرديدند كه عمده انها جنگنده مسراشمیت ب‌اف ۱۰۹ بود.

ولي به تدريج خلبانان نيروي هوايي اسلواكي به دليل از دست دادن انگيزه و روحيه خود از خدمت فرار مينمودند و نيروي هوايي اسلواكي كه با كمبود خلبان مواجه گرديده بود مجبور به بازگرداندن جنگنده هاي خود از جبهه هاي شرقي به خاك خود شد.

و سرانجام نيروي هوايي اسلواكي نيز در پي شكل گيري شورش مردمي اسلواكي در اگوست 1945 در برابر اشغالگران نازي، به مقابله با ارتش المان پرداخت.

[b]1992-1945[/b]

با پايان جنگ دوم جهاني مجدد دو كشور چك و اسلواكي با يكديگر ادغام شده و كشور چكسلواكي را ايجاد نمودند.در سال 1948 ،در چكسلواكي حكومت كمونيستي به روي كار امد و از ان پس نيروي هوايي چكسلواكي همانند ساير كشورهاي بلوك شرق با جنگنده هاي ساخت اتحاد جماهير شوروي منطبق گرديد.

[b]2010-1993[/b]

پس از جدا شدن دو كشور چك و اسلواكي در سال 1993 ،هواپيما ها و ساير تجهيزات نيروي هوايي چكسلواكي بر اساس ميزان جمعيت هر دو كشور ميان انان تقسيم گرديد.(با نسبت 2 به 1 به نفع جمهوري چك) اما در اين ميان ميگ هاي 23 نيروي هوايي چكسلواكي تنها به نيروي هوايي چك تعلق گرفت و ميگ هاي 29 نيز بصورت مساوي ميان دو كشور تقسيم گرديد.

در اغاز كار،پايگاههاي هوايي نيروي هوايي اسلواكي اماده استفاده نبوده و نياز به بازسازي اساسي داشتند و از اينرو همگي هواپيماهاي نيروي هوايي اسلواكي به پايگاههاي نيروي هوايي چك منتقل گرديدند.

نيروي هوايي اسلواكي تا كنون اقدامي جدي و اساسي براي مدرنيزه كردن ناوگان خود و خريد تجهيزات و هواپيماهاي پيشرفته غربي براي جايگزيني انها با ناوگان فرسوده خود ننموده است.

هواپيماي ترابري Let L-410

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/L-410_Turbolet_Slovak_Air_Force.jpg[/img]

ميل 17 نيروي هوايي اسلواكي

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Slovak_Mi_17.jpg[/img]

همچنين پدافند هوايي اين كشور مجهز به سامانه موشكي پيشرفته اس-300 ميباشد

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Slovak_S-300.jpg[/img]


[color=red][b]دارايي هاي نيروي هوايي اسلواكي[/b][/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E35.JPG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E33.JPG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3%7E17.JPG[/img]


ترجمه از Hexman.military.ir[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه برادر جان.

خیلی عجیبه. اینا از نظر جنگنده واقعا ضعیف هستند. ده تا میگ 29 کاری از پیش نمیبره.

از نظر دارایی های هلی کوپتری وضعیت مناسبی دارند. البته نه از نظر تعداد.


و از نظر پدافند هم که همون اس 300 هم با توجه به مساحت کم کشورشون میتونه خوب باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.