najaf47

ببینید/ جان دادن چند مرحله‌اي در اعدام با صندلي الكتريكي + فيلم

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی

با سلام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A0921342.jpg[/img]

[size=18][color=red]برای دیدن فیلم مربوطه [/color][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/890706V0659707.rar]اینجا کلیک کنید[/url][/size]

[color=indigo][size=18]اعدام با صندلي الكتريكي كه فقط در آمريكا اجرا مي شود با وجود انتقادات فراوان از آن به‌دليل جان دادن چند مرحله‌اي فرد محكوم هنوز در اين كشور اجرا مي‌شود؛ روندي كه مورد انتقاد شديد افكار عمومي قرار گرفته است.[/size][/color]

به گزارش فارس، اگر چه نفس وجود اعدام براي احقاق حق مظلوم امري مذموم نيست اما نوع اعمال اين حكم و افرادي كه شامل آن مي‌شوند از مواردي بوده كه هميشه در آمريكا محل بحث اقليت رنگين پوست آن بوده است.
از ابتداي تاسيس آمريكا روش‌هاي متعددي براي اعدام محكومان در اين كشور استفاده شده است كه از ميان آنها مي‌توان به " چرخ خرد كننده "، "زنده زنده سوزاندن "، "له كردن با سنگ " و "چوبه‌دار " را نام برد.
در حال حاضر 4 روش براي اعدام در آمريكا وجود دارد كه عبارت است از اعدام با استفاده از صندلي الكتريكي، جوخه اعدام، تزريق سم، حلق‎آويز كردن.

[size=18][color=brown]* صندلي الكتريكي [/color][/size]

استفاده از صندلي الكتريكي براي اعدام اولين بار در آمريكا مورد استفاده قرار گرفت. در اين روش محكوم با نوارهاي چرمي به روي صندلي چوبي بسته مي شود و سيم هاي برق به بدن و سر او متصل مي شود.
صندلي الكتريكي تنها در آمريكا و به مدت چند دهه است كه استفاده مي‌شود. البته اين روش اعدام زماني كه آمريكايي‌ها بين سالهاي 1924 - 1976 فيليپين را تحت اشغال خود داشتند در اين كشور مورد استفاده قرار مي گرفت.

[size=18][color=brown]* اولين صندلي الكتريكي [/color][/size]

اولين صندلي الكتريكي توسط دكتر "ديويد راكول " در سال 1840 ساخته شد و براي اولين بار در سال 1890 از آن استفاده گرديد.
ايده ساخت صندلي الكتريكي زماني به وجود آمد كه يك مرد مست در آمريكا با برخورد به سيم هاي برق جان داده بود. از آنجايي كه يكي از افرادي كه مسئول پيگيري ايجاد روش جديد براي اعدام دندانپزشك بود، ايده صندلي الكتريكي را مطرح كرد.
اين دكتر دندانپزشك دو نفر از خبره هاي برق را در آمريكا براي ايجاد صندلي الكتريكي استفاده كرد: توماس اديسون و نيكولا تسلا. اين دو نفر در آن زمان رقيب هم محسوب مي شدند و نمي‌خواستند از سيستم آنها براي اين كار استفاده كنند چون مي ترسيدند مشتريانشان به خاطر اين كار از محصولات آنها استفاده كنند. اديسون براي آزمايش چند حيوان را به اين روش در ملأ عام كشت.

[size=18][color=brown]اولين نفري كه توسط صندلي الكتريكي اعدام شد [/color][/size]

اولين كسي كه از اين طريق اعدام شد "ويليام كملر " از نيويورك بود كه در آگوست 1890به اين صورت اعدام شد.

شوك برقي به مدت 17 ثانيه به وي وارد شد كه موجب بي هوشي او شد ولي قلب و مغز وي از كار نيفتاد. بعد از معاينه پزشكان دستور اعدام مجدد صادر شد ولي ژنراتوري كه برق صندلي را تامين مي‌كرد براي شارژ مجدد به زمان احتياج داشت.
اين بار از 2 هزار وات برق براي اعدام وي استفاده شد. جريان قوي برق باعث پاره شدن رگ هاي او شد و فوران خون به بيرون از بدنش باعث اتصالي در صندلي شد و منجر به آتش گرفتن وي شد.
بعد از اين اتفاق يكي از افرادي كه مسئول ساخت اين صندلي بود گفته بود كه اگر براي اعدام او از تبر استفاده مي شد راحت تر جان مي داد. يكي از خبرنگاراني هم كه شاهد اين اعدام بود نيز گفته بود كه صحنه دلخراشي را شاهد بوده است.

[color=brown][size=18]اولين زني كه توسط صندلي الكتريكي اعدام شد "ماراتا پالس " بود كه در زندان سينگ سينگ در سال 1899 اعدام شد.[/size][/color]

استفاده از صندلي الكتريكي همواره مورد انتقاد قرار گرفته است و اين به اين دليل است كه در بسياري از موارد فرد محكوم طي چند مرحله در اين روش جان داده است. با اين وجود هنوز از اين روش براي اعدام در آمريكا استفاده مي‌شود.
"پل پاول " آخرين فردي است كه در 18 مارس 2010 در ايالت ويرجينيا يعني همان ايالتي كه چند روز قبل ترزا لويس زن عقب مانده آمريكايي اعدام شد توسط صندلي الكتريكي اعدام گرديد.


منبع: [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907051485#films]خبرگزاری فارس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آدم یاد اعدام کردن مجرمان در اروپا طی قرون وسطی می افته . در آن زمان مجرمین را پس از مدتی که شکنجه و زجر می دادند سپس اعدام می کردند . ( به اصطلاح زجر کش می کردند )



این گونه اعدام کردن در آمریکا با هیچ گونه موازین انسانیت سازگاری ندارد .


(( به شتر گفتند گردنت کجه ، گفت کجام راسته ؟؟؟ icon_cheesygrin )) کدام کار آمریکا با موازین انسانی و اخلاقی مطابقت دارد که اعدام کردن آنها نیز مطابق موازین انسانی و اخلاقی باشد . icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از ابتدای تاسیس آمریکا روش‌های متعددی برای اعدام محکومان در این کشور استفاده شده است که از میان آنها می‌توان به " چرخ خردکننده "، " زنده سوزاندن "، "له کردن با سنگ " و "چوبه‌دار " اشاره کرد.

به گزارش فارس، اگر چه نفس وجود اعدام برای احقاق حق مظلوم امری مذموم نیست اما نوع اعمال این حکم و افرادی که شامل آن می‌شوند از مواردی بوده که همیشه در آمریکا محل بحث اقلیت رنگین پوست آن بوده است.
خبرگزاری فارس در نظر دارد روش‌های اعدام در آمریکا را که بعضا به دلیل اتهام‌های واهی با غیرانسانی‌ترین روشها صورت می‌گرفته در سلسله گزارش‌هایی با نام اعدام در آمریکا منتشر کند تا مشخص شود در کشور مدعی اول دفاع از حقوق‌بشر چه اتفاقی در جریان بوده و هست.

از ابتدای تاسیس آمریکا روش‌های متعددی برای اعدام محکومان در این کشور استفاده شده است که از میان آنها می‌توان به " چرخ خرد کننده "، "زنده زنده سوزاندن "، "له کردن با سنگ " و "چوبه‌دار " را نام برد.

در حال حاضر 4 روش برای اعدام در آمریکا وجود دارد که عبارت است از اعدام با استفاده از صندلی الکتریکی، جوخه اعدام، تزریق سم، حلق‎آویز کردن.

* "چرخ خردکننده ":

یکی از روش‌های شکنجه و اعدام در قرون وسطی که تا اوایل قرن 19 ادامه داشته است اعدام به وسیله "چرخ خرد کننده " بوده است. این نوع اعدام علاوه بر آمریکا در بخش‌هایی از اروپا مانند فرانسه و آلمان هم استفاده می‌شده است. این روش یکی از زجرآورترین روش‌های اعدام است که به تدریج و با درد زیاد باعث مرگ محکومان می‌شده است.

روش اعدام:

چرخ خردکننده شامل یک چرخ بزرگ چوبی می‌شود که محکوم به آن بسته می‌شد و مامور اعدام با استفاده از گرز، چماق یا پتک‌ آهنی یا چوبی ضرباتی را به بدن محکوم در محل‌هایی از بدن او که بین پره‌های چرخ قرار داشت وارد می کرده است. پره‌های چرخ و فاصله بین آنها باعث می‌شد تا ضربه‌های وارده توسط مامور اعدام استخوان‌های محکوم را به طور کامل خرد کند.
در برخی موارد به‌جای چرخ از صلیب‌هایی استفاده می‌شد که با میخ‌های آهنی به این صلیب بسته می‌شدند و با میله‌های آهنی یا چوبی به آنها ضربه وارد می‌شد.


* نحوه مرگ فرد محکوم به اعدام:
بعد از اینکه استخوان‌های محکوم با ضربات پتک شکسته شد او به ارتفاعی برده می‌شد تا در حالی که محکوم هنوز زنده است پرنده‌ها از گوشت او تغذیه کنند. برخی از این محکومان دو تا سه روز طول می‌کشید تا بر اثر جراحات جان دهند.
این روش برای اعدام و مجازات 11 برده که در "لوئیزیانا " علیه ارباب خود قیام کرده بودند در بین سالهای 1730 تا 1754 اجرا شد.
http://www.saharnews.ir/view-13352.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نمي دونم کي اين صندلي الکتريکي رو اختراع کرد ! خيلي مزخرفه هم دنگ و فنگ زياد هم طرف زجر کش ميشه خيلي وقتها هم شده که نمرده تا يه چند دقيقه برق وصل نگه تا بميره بسيار غير انسانيست حتي براي جاني ترين افراد .
آمريکا که تکليفش معلومه !!!! ولي ما هم ماشالله بزنم به تخته در اين زمينه پيشتاز بوديم و هستيم !!!
تا همين صد سال پيش دم توپ بستن مجرمين ! حالا حسابشو بکنين توپ که در ميشده اون بنده خدا به صد قسمت تکه ميشده و تو ميدون پخش ميشده حالا محکوم در اين روش درد نميکشيده .ولي خوب شمع آجين کردن هم داشتيم ?:دور کله طرف رو گل ميگرفتن اونوقت سرب مذاب ميريختن توي قالب !

الان هم وضعيت تعريفي نداره روش اعدام در ايران بسيار قرون وسطاييست طناب رو که به گردن مجرم انداخته ميشه با جرثقيل بالا کشيده ميشه يا چهار پايه از زير پاش کشيده ميشه در اين روش محکوم بين سه تا پنج دقيق طول ميکشه تا بميره چون بعلت خفگي ميميره !
در حالي که اين نوع اعدام خيلي وقته در دنيا منسوخ شده در کشورهايي که هنوز با چوبه دار اعدام ميکنن کف سکوي اعدام چند متر از زمين فاصله داره موقع اعدام دريچه زير پاي محکوم باز ميشه و محکوم به پايين ميفته ولي قبل از رسيدن پاهاش به زمين طناب تمام ميشه و اين کشش ناشي از وزن متهم باعث قطع نخاع در ناحيه گردن ميشه که ديگه متهم دردي احساس نيمکنه و مرگ آني هست صدام رو اگه يادتون باشه همين طوري اعدام کردن .....

توي اعدام هاي ايران شده چدن بار متهم نمرده(اين رو دقيقا از پزشک قانوني شنيدم
) بوده بعد از چند دقيقه !!!!
خلاصه اين ديگه تکنولوژي خاصي نمي خواد که بگيم تحريممون کردن !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://media.farsnews.net/Media/8907/ImageNews/890703/49_890703_L600.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
worior بد نبود يه توضيحي چيزي ميزاشتي هر چند نيازي به توضيح نداره ! فکر کن مربوط بشه به نا آراميهاي نژادي مربوط به دهه بيست و سي آمريکا (نه اون بيست و سي !!!) اون بدبخت هم حتما يه کاکا سياه به قول[color=red] بعضي ه[/color]ا بوده ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] فکر کن مربوط بشه به نا آراميهاي نژادي مربوط به دهه بيست و سي آمريکا (نه اون بيست و سي !!!) اون بدبخت هم حتما يه کاکا سياه به قول بعضي ها بوده ...[/quote] خیر ! اعدام یک سیاهپوست بوده ! که تقریبا (مشکلات عقلی داشته) و قاتل یک زن بوده !!

آرام آرام سوزاندنش ! نه یکدفعه ای !! ... (این در مقابل سنگسار هیچ هست! )

یک سری نکته رو در مورد حکم جنجالی سنگسار بگم ! :

تاریخ این روش برمیگرده به یونان باستان و شاید قبلتر .. (احتمالا هابیل و قابیل ! icon_cheesygrin چون اون موقع امکانات نبود) اما هدف از سنگسار جزا دادن هست ! نه زجر کش کردن!!! بهتر بگم کسی که سنگسار میشه از عذاب آخرویش کم میشه بگذریم ! اما در مورد چه کسانی اجرا میشه :

اگر چنین احکام خوفناکی وجود نداشته باشه حرامزاده ها زیاد میشن و عاقبتش رو هم که خودتون بهتر میدونید ... (این حکم در زمانی خاص و در شرایطی قابل اجراست ) :

[quote]-زنان و مردانی که متأهل بوده و از همسر حلال برخوردار هستند و مانعی برای تمتع جنسی ندارند و کاملاً در دسترس هم هستند و زن عذری شرعی برای عدم تمکین ندارد یا در مسافرت نیست و ... مرد هم عنین نیست و در سفر نیست و دیگر شرایط حفظ است اگر احیاناً و نعوذبالله به زنا گرفتار شده و مرتکب این عمل شدند زنای آنان زنای محصنه است.

-هر گاه در یک دادگاه صالحه اسلامی این زن یا مرد بدون کوچکترین اجبار و الزامی و با زبان خود چهار بار اقرار کردند که این عمل منافی عفت را مرتکب شده اند قاضی و حاکم اسلامی می تواند آنان را مجازات کند و می تواند نکند و ببخشد. و هرگاه چهار شاهد عادل و با حس و چشم خود عمل منافی عفت و زنا را به طور مشهود مشاهده کردند باز حکم الهی در مورد این مرد و زن که محصنه هستند (و محصنه بودن آنان هم اثبات شده باشد و این که مانعی برای تمتع جنسی با همسر در کار نبوده است) اجرا می شود به شرط این که هیچ کدام از این شهود از قول و شهادت خود عدول نکنند و اگر احیاناً یکی از آنان عدول کرد و گفت مثلاً من دقیق ندیدم که عمل زنا صورت گرفته باشد سه نفر دیگر شلاق خواهند خورد که چرا به یک انسان نسبت زنا داده اند.

اگر شما این نوع احکام را ملاحظه کنید اولاً پی می برید که چرا عملاً احکام رجم و سنگسار این قدر کم اتفاق می افتد و ممکن است در سال حتی یک بار هم موضوعیت هم نیابد و ثانیاَ اسلام در عین سخت گیری در مسائل ناموسی، راههای اثبات آن را به غایت مشکل کرده است و حتی شاید در تمام تاریخ اسلام یک بار هم اتفاق نیفتاده است که چهار شاهد عادل گواهی بر انجام عمل زنایی داده باشند و تنها اعتراف ( بدون الزام و اجبار) متهمین را ، و اثبات این گناه است .دیگر این که ما باید وقتی در مورد حکمی از احکام اسلام قضاوت می کنیم این نکته را متفطن باشیم که اسلام مجموعة بهم سرشته است و حالت اندام واره ای دارد یک چشم در یک اندام بسیار زیبا است ولی اگر همین چشم را درآورند و در ظرفی گذاشته از مخوف ترین صحنه ها خواهد شد .[/quote]


http://www.hawzah.net/Hawzah/Questions/QuestionView.aspx?LanguageID=1&QuestionID=11435

[quote]به شرط این که هیچ کدام از این شهود از قول و شهادت خود عدول نکنند و اگر احیاناً یکی از آنان عدول کرد و گفت مثلاً من دقیق ندیدم که عمل زنا صورت گرفته باشد سه نفر دیگر شلاق خواهند خورد که چرا به یک انسان نسبت زنا داده اند.[/quote] در این مورد هم یک نکته رو بگم ! حد دخول زنا رو اگر بدونید !! باید توسط شاهد دیده بشه ... !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote] فکر کن مربوط بشه به نا آراميهاي نژادي مربوط به دهه بيست و سي آمريکا (نه اون بيست و سي !!!) اون بدبخت هم حتما يه کاکا سياه به قول بعضي ها بوده ...[/quote] خیر ! اعدام یک سیاهپوست بوده ! که تقریبا (مشکلات عقلی داشته) و قاتل یک زن بوده !!

آرام آرام سوزاندنش ! نه یکدفعه ای !! ... (این در مقابل سنگسار هیچ هست! )

یک سری نکته رو در مورد حکم جنجالی سنگسار بگم ! :

[/quote]

ممنون از توضيحت حتما بيچاره رو هم بدون محاکمه اعدام کردن چون سياه بوده ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.