saiedtomcat

ترور حریری؛یک تن مواد منفجره یا موشکی از هواپیمای بی سرنشین؟

Recommended Posts

نویسنده سرشناس فرانسوی افشا کرد
[img]http://alef.ir/1388/images/hariri1.jpg[/img]
5 سال از ترور رفیق حریری در بیروت این شهر پیچیده و پر آشوب مدار مرموز 33 درجه شمالی می‌گذرد. قرار است در ماه جاری میلادی گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری منتشر شود. عده‌ای بر این باورند که کمیته تحقیق، برخی اعضای حزب‌الله لبنان را به عنوان متهمان این پرونده معرفی خواهد کرد اما «تیه‌ری میسان» اندیشمند فرانسوی در مقاله‌ای که در روزنامه روسی «اودناکو» منتشر کرده اساس این گزارش را زیر سوال برده و بخش‌های دیگری از حقایق ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان را افشا کرده است. این اندیشمند فرانسوی همه تحقیقات سازمان ملل را به چالش کشیده و می‌نویسد:‌ سلاح‌هایی که در ترور حریری مورد استفاده قرار گرفته همگی آلمانی بوده‌اند. «دتلو مهلیس» آلمانی که کمیسر سازمان ملل متحد و قاضی اسبق پرونده حریری بود، تلاش‌های فراوانی برای سرپوش گذاشتن بر نقش کشورش در این ترور انجام داد. این مساله باعث شد ماجرای ترور حریری و پرونده آن به نحوی مایوس‌کننده در دادگاه‌های بین‌المللی بررسی شود. جزر و مد سیاسی ای که بعد از این ترور به وجود آمد، تحولات سیاسی لبنان و خاورمیانه را جهت داد و ضرورت روشن شدن حقیقت این ترور اکنون بیش از گذشته به نظر می‌رسد.

[img]http://alef.ir/1388/images/hariri2.jpg[/img]

دادگاه ترور رفیق حریری از آن جهت حائز اهمیت است که آینده تحولات در لبنان به آن بستگی دارد. صلح، جنگ، ادامه مقاومت و نحوه برخورد با حزب‌الله در این دادگاه مشخص می‌شود. برای برخی جریانات سیاسی در لبنان - و بویژه غرب - تنها دستاورد دادگاه حریری می‌تواند فشار بر حزب‌الله باشد. چیزی که آمریکا با جدیت آن را دنبال می‌کند. سرکوب مقاومت و بی‌اعتمادی به آن از دیگر اهداف دادگاه ترور حریری است. دیگران نیز بر این باورند که دادگاه حریری اهرمی است که بسیاری از آن برای ایجاد نوعی استعمار تازه در منطقه استفاده می‌کنند. از نقاط تاثیرگذار در ترور رفیق حریری می‌توان به قطعنامه 1757 سازمان ملل که در 30 مه ‌2007 به تصویب رسید اشاره کرد که مورد حمایت نومحافظه‌کاران آمریکایی بود. این قطعنامه چیزی از احضار و زندانی کردن امیل لحود و بشار اسد کم نداشت. اساسا دادگاه ترور حریری براساس شاهدان دروغین بنا شده که آن را از درجه اعتبار ساقط می‌کند. چندی پیش در روزهای 15 و 16 نوامبر، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان و پسر رفیق حریری به مسکو سفر کرد. در این سفر رهبران روسیه از دادگاه حریری حمایت کردند و پسر نخست‌وزیر اسبق لبنان که اکنون بر جایگاه پدرش نشسته است، اظهار داشت: بهره‌برداری سیاسی از دادگاه پدرش می‌تواند منجر به یک انفجار در لبنان شود که برای آینده این کشور مناسب نیست.



اما اساسا اصل ماجرای ترور حریری چیست؟ روز 14 فوریه سال 2005 رفیق حریری در انفجاری سهمگین به همراه 23 تن دیگر کشته شد. گزارش‌های اولیه بعد از ترور نشان می‌دهد رفتار پلیس و گروه‌های قضایی به صورت قابل‌توجهی غیرحرفه‌ای است. برای جبران این خلأ، سوییس یک تیم تحقیق به لبنان اعزام کرد تا درباره این ترور به تحقیق و بررسی بپردازند. از ابتدای ترور حریری همگان پذیرفتند که انفجار توسط راننده ونی رخ داد که به خود کمربند انفجاری بسته بود. از نکات جالب این پرونده آن بود که هیچ نبش قبر یا کالبدشکافی‌ای انجام نشد در حالی که اصول اولیه هر پرونده جنایی حکم می‌کند درباره نحوه مرگ قربانیان پزشکی‌قانونی رفتار حرفه‌ای خود را انجام دهد. ویدئو‌ها و توپوگرافی‌ها نیز از سوی دادگاه بررسی نشد که سوالات درباره نحوه کار دادگاه را افزایش می‌دهد. گروه‌های تحقیق حدس‌هایی درباره انفجار بمب مطرح کرده بودند که این مساله نیز از طرف دادگاه رد شده. زمانی که به عکس‌هایی که پس از انفجار گرفته شده، نگاهی می‌اندازیم این حقیقت به چشم می‌آید که خودرو‌ها تکه تکه شده و در حال سوختن هستند در حالی که اجساد به صورت نیم‌سوز باقی‌مانده‌اند. این در حالی است که انفجار‌های ناشی از «تی ان تی» یا «آر دی ایکس» هرگز چنین اثر عجیبی ندارند. عکس جسد رفیق حریری نکته جالب دیگری را نشان می‌دهد. ساعت مچی طلای او کاملا ذوب شده در حالی که یقه پیراهن سفید او سالم است. سوال این است که به راستی چه اتفاقی رخ داده است؟
بدن نیم سوخته رفیق حریری بعد از ترور
[img][img]http://alef.ir/1388/images/hariri4.jpg[/img][/img]

این انفجار، حرارت فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند که باعث سوختگی شدید می‌شود در حالی که بدن حریری و دیگر اجساد، سوختگی سطحی دارند و در مقایسه با اتومبیل تکه‌تکه شده وی تقریبا سالم هستند. اجسامی با چگالی بالا مانند ساعت مچی طلا نشان می‌دهند حجم حرارت تا حد بسیار زیادی بالا بوده است. به نظر می‌رسد ماده انفجاری نوع خاصی بوده که می‌توانسته اجسام با چگالی بالا مانند فلزات را نیز از بین ببرد. اما اشیائی مانند یقه رفیق حریری که از پارچه لطیفی تولید شده‌اند کاملا سالم مانده‌اند. این اجسام با چگالی پایین زمان کافی را برای جذب حرارت نداشته به همین جهت سالم مانده‌اند. لذا به این نتیجه می‌رسیم که ماده انفجاری متفاوتی در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است.


[img]http://alef.ir/1388/images/hariri3.jpg[/img]
عکس‌ها همچنین نشان می‌دهد جسد حریری به طور عجیبی شبیه به مجسمه‌ای است که از خاک رس ساخته شده است. هیچ نشانه‌ای از شکستگی یا پاره‌شدگی پوست یا زخمی که از طریق انفجار بمب ایجاد شده باشد، وجود ندارد که این مساله بر پیچیدگی پرونده ترور حریری می‌افزاید.

نشانه‌ها حاکی از آن است که انفجار تمام اکسیژن فضا را جذب کرده و موجب تخلیه آب بدن اجساد شده است. شاهدان بعد از وقوع انفجار از کمبود اکسیژن و ناتوانی تنفسی شکایت کرده‌اند اما نیروهای پلیس این مساله را تنها یک واکنش روانی تفسیر کرده بودند.

این مشاهدات دقیقا همان الفبای اولیه یک تحقیق هستند که باید براساس آنها پرونده را بررسی کرد. اما در گزارش‌هایی که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شد و مبنای تحقیقات قرار گرفت به هیچ‌کدام ازاین موضوعات اشاره نشده است.

زمانی که ما از بسیاری کارشناسان نظامی درباره این انفجار و مواد باقیمانده از آن سوال کردیم آنها تایید کردند که مواد به کار رفته از فناوری فوق‌العاده پیشرفته‌ای برخوردار بوده‌ که از ترکیب دو فناوری اتمی و نانو است. این بمب می‌تواند انفجاری با قدرت قابل کنترل ایجاد کند و اجسامی سنگین مانند خودرو را از زمین بلند کند.به نظر می رسد که این انفجار نه در اثر منفجر شدن ون بلکه در اثر اصابت موشک از هواپیمای بدون سرنشین به خودروی رفیق حریری رخ داده است. اما در ترور حریری مساله مهم و در عین حال غیرقابل‌انکار، وجود اورانیوم است. این مساله توسط پزشکان فرانسوی کشف شد. آنها زمانی که باسم فلیحان را که در این ترور زخمی شده بود، معاینه می‌کردند به این نتیجه مهم دست یافتند که وی آلوده به اورانیوم است. اما از برقراری ارتباط میان این مساله و پرونده ترور حریری جلوگیری شد.

اگر بخواهیم درباره مشخصات فنی موشکی که در بالا به آن اشاره شد صحبت کنیم باید این توضیح را اضافه کنیم که موشک‌های از این دست بسیار کوچک هستند و طولی معادل چند 10 سانتیمتر دارند. این موشک قابلیت شلیک شدن از هواپیماهای بدون سرنشین را دارد و بسیاری از شاهدان اعلام کرده‌اند صدای پرواز هواپیما را در اطراف محل انفجار شنیده‌اند. محققان از آمریکا و اسرائیل خواسته بودند تا تصاویر ماهواره‌ای که روزانه از آسمان لبنان ضبط می‌شود را در اختیار تیم تحقیق قرار دهند که با استقبال سرد آنها مواجه شدند واین تصاویر به گروه تحقیق داده نشد. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره شود که در روز ترور حریری هواپیماهای جاسوسی آواکس آمریکا در‌ آسمان لبنان پرواز می‌کردند. این هواپیماها قادر بودند مسیر پرواز هواپیمای بدون سرنشین را مشخص کنند و اطلاعات دقیقی از محل حرکت حریری به سامانه بمب افکن بدون سرنشین ارائه دهند. با توجه به توضیحات بالا سوال مهم دیگر این است که چه کسی موشک را شلیک کرد؟

Detlev Mehlis

[img]http://alef.ir/1388/images/hariri6_MEHLIS.jpg[/img]

پاسخ به این سوال مساله را پیچیده تر می‌کند. در میان کشورهای جهان تنها آلمان است که از سال 2005 فناوری تولید چنین بمب‌هایی را داراست. نقش آلمان در ترور حریری از این جهت شکل دیگری می‌گیرد که مسؤولان آلمانی سازمان ملل درباره پرونده حریری با مطرح کردن نقش ون و انفجار آن تمام پرونده را به سوی دیگر هدایت کردند و از تحقیق و بررسی اصولی ممانعت به عمل آوردند. قاضی دتلو مهلیس هم فرد مناسبی برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت بود. او یک رابط در دوران جنگ سرد است که در سال 1986 نقش موثری در مناسبات سرویس امنیتی آلمان‌غربی و آمریکا ایفا می‌کرد. وی به طور روشنی در حمله به یک کلوب شبانه در برلین نقش داشت. مهلیس همچنین پیش از این تمام ردپاهای سوءقصد اسرائیل به جان معمر قذافی را که توسط آمریکا هدایت شده بود، از بین برد و به نوعی در این باره تخصص دارد. وی همچنین در سال 2000 به یکی از اتاق‌های فکر آمریکایی راه یافت که توسط موسسه اسرائیلی آیپک هدایت می‌شود.
اما بخش دیگر از سخنان می سان که به کمک او برای اثبات ادعایش مبنی بر استفاده از سلاحی جدید با قابلیت انفجار قابل کنترل و با استفاد از راکت برای ترور حریری آمده، بیانیه شرکت آلمانی بنز است که پس از ترور حریری برای دو روز روی سایت کمپانی باقی مانده و سپس حذف می‎شود. شرکت بنز در این بیانیه با اشاره به تضمین 20 میلیون دلاری این شرکت به رفیق حریری برای ساخت ماشینی ضد گلوله، ضد انفجار و ضد مین انفجار این ماشین بوسیله مواد انفجاری متعارف را غیر ممکن دانسته و این انفجار را ناشی از یک ماده غیر متعارف ارزیابی می‎کند. هر چند این بیانیه بزودی از روی سایت بنز حذف می‎شود ولی یکی از جدی ترین اسناد برای اثبات ادعای می سان است.

به واقع آنچه در شرف وقوع است به نفع اسرائیل است و نقش این رژیم را در ترور رفیق حریری مخفی می‌کند. تمام این کاستی‌ها زمانی در سال 2007 از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور وقت روسیه پیش بینی می‌شد. وی وجود این دادگاه را ناکار‌آمد خوانده بود اما به نظر می‌رسد که حقیقت این بار نمی‌تواند مخفی بماند. حزب‌الله تصاویر هواپیماهای بدون‌سرنشین اسرائیل را به نمایش گذاشته و نقش آنها روشن است. اکنون پازل کامل شده و نقش تکنولوژیک آلمان در کنار «استادان اعظم» ترور به وضوح قابل رویت است.

وطن امروز + الف
http://alef.ir/1388/content/view/88425/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

من به موضوع سیاسیش کاری ندارم ،، در مورد این کلاهک انفجاری و البته ادعایی نویسنده کسی مطلبی داره ؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما بخش دیگر از سخنان می سان که به کمک او برای اثبات ادعایش مبنی بر استفاده از سلاحی جدید با قابلیت انفجار قابل کنترل و با استفاد از راکت برای ترور حریری آمده، بیانیه شرکت آلمانی بنز است که پس از ترور حریری برای دو روز روی سایت کمپانی باقی مانده و سپس حذف می‎شود. شرکت بنز در این بیانیه با اشاره به تضمین 20 میلیون دلاری این شرکت به رفیق حریری برای ساخت ماشینی ضد گلوله، ضد انفجار و ضد مین انفجار این ماشین بوسیله مواد انفجاری متعارف را غیر ممکن دانسته و این انفجار را ناشی از یک ماده غیر متعارف ارزیابی می‎کند. هر چند این بیانیه بزودی از روی سایت بنز حذف می‎شود ولی یکی از جدی ترین اسناد برای اثبات ادعای می سان است. [/quote]


رسوایی از این بزرگتر نمیشه
:mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین که سید عصابانی بشه تمام پتشونه میریزه روی آب فعلا داره باهاشون راه می اد شاید ادم شدم.
دور نیست سید حسن حتی اسم هدایت کننده هواپیمای بی سر نشین درجش و .... خیلی چیزایی دیگه رو بگه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان من برنامه ي تحليل ترور حريري رو كامل از شبكه چهار ديدم كه خب استدلالهاشون عالي بود اگر كسي استدلالهاي غربي را رو هم در مورد يك تن تي ان تي پاره بذاره ببينيم اونا چي ميگن يكه يه قاضي نريم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
من فقط يك سوال دارم، اونم اينه كه 1 تن تي ان تي، چه طور مخفي ميمونه در چنين فضاي اطلاعاتي و به راحتي اين طرف و اون طرف و مستقر ميشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.