oldmagina

خاورمیانه جدید !

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام
این روزها حوادث جالبی اتفاق می افتند که هر کدام می توانند موضوع مستقلی برای بحث باشند ؛ حوادثی از قبیل انتشار اسناد ویکی لیکس در مورد کشورهای خاورمیانه ( نگین جاهای دیگه هم هست چون تقریبا تمام اسناد منتشر شده یه جوری به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا مربوط میشه )، فرار دیکتاتور تونس ، ناآرامی های مصر ، شلوغی های یمن ، تنش در اردن و انتشار اسناد خیانت ابومازن به آرمان فلسطین.
منتها اگه اینا رو پیش هم و به عنوان یک کل نگاه بکنیم میتونیم یه نقشه بزرگتر رو پشت اونا ببینیم. نقشه ای که از مدتها قبل قرار بود اجرا بشه : [b]خاورمیانه جدید[/b][color=red][/color][size=18][/size]
ادامه داستان را کاملا خلاصه به پایانش میرسونم:
اتفاقهای اخیر در غرب آسیا و شمال آفریقا داره با سرعت خیلی زیاد و غیر معمولی اتفاق میفته . تقریبا می توانیم مطمئن باشیم که تمام کشورهای خاورمیانه ( به تدریج ) دچار تنشهایی خواهند شد ، این تنشها کم کم فرم و چینش قدرتهای حاکم منطقه را طوری عوض خواهد کرد که اهداف خاورمیانه جدید تحقق پذیرد.

در مورد دلایل نوشته هام بازم سرمیزنم و توضیح میدم.

پی نوشت : یادم رفت لبنان و جنوب سودان رو هم بگم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کسی از دکتر عباسی خبر نداره ؟[/quote]
ارتباطی به ایشون نداره دوست عزیز! ظاهرا شما فکر می کنید فقط ایشون میتونن نظر بدن!!!

[quote]اوووووووووووووووووووووووه !

یک کلام گفتیم عباسی نگاه کن چه خصومتی به خرج می دن ها :oops:

عزیز من ما خودمون برای خودمون یه پا تحلیلگر استراتژیک هستیم منتها نمی دونم چرا سر از توطعه های فراماسون ها و آخر زمان در میارم ( icon_rolleyes )

گفتیم ببینیم مغز استراتژیست ایران چه می گه یکم بیایم تو چهار چوب

کسی از حمایت BBC و امثالهم که در بر اندازی ایران از هیچ تلاشی کوتاهی نکردن از شورش ها ی اخیر منطقه خبر نداره
چون اصولا این رسانا اهداف استراتژیک امریکا رو تسهیل می کنند و یحتمل اگر این شورش ها در فاز اولیه به نفع اهداف امریکا باشه ازش حمایت می کنن در غیر این صورت تشویق به سرکوب مردم می کنن icon_cheesygrin[/quote]
(البته یه پستنم یه پسته دیگه !) icon_eek البته الن دیگه شده دوتا !

اولین دلیل در مورد تونس : باید بگم که قبل از شلوغ شدن اوضاع فرانسه شروع کرده بود در مورد دیکتاتوری بن علی و مشکلات تونس و فساد قدرت حاکم تبلیغات کردن. نکته جالبش هم اینه که رهبر اسلام گرایان تونس که در تبعید به سر می برد هنوز قادر به برگشت به تونس نیست !! جالبترین قسمت داستان تونس این هستش که این حرکت خود جوش تقریبا هیچ رهبری خاصی نداره و فعلا همینجوری خود جوش داره جلو میره !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر به تحليل‌هاي سطحي و يا شعاري پرداخته نشه و تحليل‌هاي واقعي، بر مبناي اطلاعات درست در اين تاپيك ارائه بشه، فكر كنم تاپيك مفيدي براي سايت باشه.

خوشحال مي‌شم از مطالب دوستمون استفاده كنم و به دانش نداشته‌ام بيافزايم.

------------------------------------------------

از دوستان بزرگوار هم برادرانه درخواست مي‌كنم به جاي گوش دادن به حرف اين و اون و تحليل‌هاي كساني چون دكتر عباسي و امثالهم، كمي هم خودشون رو به تجزيه و تحليل وقايع بيارن.

شكر خدا اطلاعات در اينترنت فراوونه و با كمي دقت مي‌شه اين اطلاعات رو در كنار هم چيد و به نتايج جالبي هم رسيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوووووووووووووووووووووووه !

یک کلام گفتیم عباسی نگاه کن چه خصومتی به خرج می دن ها icon_eek

عزیز من ما خودمون برای خودمون یه پا تحلیلگر استراتژیک هستیم منتها نمی دونم چرا سر از توطعه های فراماسون ها و آخر زمان در میارم ( :oops: )

گفتیم ببینیم مغز استراتژیست ایران چه می گه یکم بیایم تو چهار چوب

کسی از حمایت BBC و امثالهم که در بر اندازی ایران از هیچ تلاشی کوتاهی نکردن از شورش ها ی اخیر منطقه خبر نداره
چون اصولا این رسانا اهداف استراتژیک امریکا رو تسهیل می کنند و یحتمل اگر این شورش ها در فاز اولیه به نفع اهداف امریکا باشه ازش حمایت می کنن در غیر این صورت تشویق به سرکوب مردم می کنن icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همين شكست نفسي برادر biskivit2000 هست كه منو كشته icon_eek !

---------------------------------------------

جناب biskivit2000.
BBC فارسي و ساير رسانه‌هاي زنجيره‌اي وابسته به غرب (حتي عربي‌)، بصورت گسترده تحولات مصر، تونس، اردن، يمن و ساير كشورهاي عربي رو مورد بررسي قرار مي‌دن و اخبارشون رو پوشش مي‌دن؛ درست مثل انتخابات خودمون.

اگر از (بقول دوستان) شيلتر مي‌تونين رد شين، بد نيست نگاهي به [url=http://www.bbc.co.uk/persian/world/]صفحه‌ي جهان سايت بي‌بي‌سي فارسي[/url] بندازين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب مصطفی جون ( چایی نخورده پسر خاله شدیم رفت ! )

بعد از کلی هک کردن و عبور از شیلترینگ و نفوذ در ابر کامپیوتر های NSA ایالات متحده برای اولین بار تو عمرم وارد بی بی سی شدم :oops:

بگذریم

یه ضرب المثل هست گرگ آب دیده آب گرگ دیده بارون گرگ دیده خلاصه یه چیز تو همین مایه ها
من نمی تونم به BBC اعتماد کنم

نحوه ی پوشش خبری جالبی داشت

برای مثال

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/94wq4dyo8dp7xo0usq0h.png[/img][/URL]


ولی در ادامه به این گونه سره مسئله رو باز می کنه

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/b90p4ydl6j4tyqt9edy.png[/img][/URL]

و بعد

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/e1t2sav5zf657youtba.png[/img][/URL]


و در ادامه این چنین توصیف می کنه

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/7o4fillyjkupmi370k88.png[/img][/URL]

و همچنین عملکرد پلیس را لطیفانه جلوه می دهد ( 180 درجه بر خلاف پوشش اغتششات ایران )

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/synxevj7vjcl66x9in.png[/img][/URL]

نادیده گرفتن مردم تو 9 دی رو یادتون هست
هر چند ربطی نداره ولی اینجا رو داشته باش

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/zptwqxzzybgkve3dlnap.png[/img][/URL]

اینجاش منو کشته ( بخونید بزرگ نمایی جلبکی )

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/u7i81nqdzp74rq2z8b2.png[/img][/URL]

[quote]
(البته یه پستنم یه پسته دیگه !) icon_eek البته الن دیگه شده دوتا !
[/quote]

بابا جون تاپیک درست کردی که نظر بدیم دیگه . . . . !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چیز جالب در مورد تونس این بود که بلافاصله بعد از رفتن دیکتاتور فرانسه سفیرش رو در تونس عوض کرد.
مورد مشابه این قضیه تو تاریخ ایران خودمون اتفاق افتاده : بعد از به قدرت رسیدن رضا خان و برای مردمی و ضد انگلیسی نشون دادن اون شیخ خزعل - عامل دست نشانده انگلیس در خوزستان قربانی شد . جالب اینجا بود که بنا به دستور و راهنمایی سفیر انگلیس در ایران با رضا خان مخالفت کرد و بعد از یک شورش نمایشی، قرار شد خودش رو تسلیم رضا خان بکنه در حالی که سفیر انگلیس هم جون اون رو براش ضمانت کرده بود. بلافاصله بعد از شروع شورش بر علیه حکومت مرکزی سفیر انگلیس در ایران عوض شد و سفیر جدید در مقابل کسب تکلیف شیخ هرگونه دخالت دولت مفخم !! انگلیس رو رد کرد و گفت سفیر سابق بدون هماهنگی لندن این کار را انجام داده است!!

با کمی مطالعه در مورد بات مردمی و مذهبی در مورد تونس و سایر کشورهای عربی باید به یاد داشته باشیم : حکومتی که می خواد جانشین وضع موجودشون بشه اگر احتمال اسلامی بودن داشته باشه ، متاسفانه اون اسلامی را که ما می خواهیم و یا منظور ماست نخواهد داشت و سیستمی را خواهد داشت که امام اون رو با عنوان اسلام آمریکایی معرفی می کردند!

ظاهرا برای این که موضوع رو ساده تر کنم باید در مورد اجرای مقدمات همین برنامه تو کشور خودمون هم بگم.

بلوای بعد از انتخابات سال گذشته ایران را می توان در همین چهارچوب ( تلاش برای تشکیل خاورمیانه جدید) ارزیابی کرد که متاسفانه علی رغم تمام توصیه های رهبری برای اتحاد و عدم دامن زدن به فتنه که با به صحنه آمدن مردم ، مقدار زیادی از داستان با شکست مواجه شد ؛ به لطف بعضی ها داستان کشدار شد و هنوز هم بعضی آتش بیار معرکه هستند!!
این رو بگذاریم کنار تشدید تحریمهای اقتصادی- نظامی و سیاسی اعمال شده بر علیه ایران و سعی در منزوی کردن ایران بعد از عدم موفقیت کامل داستان انتخابات که در هر صورت نقش ایران رو در تاثیر گذاری بر تحولات دیگر کشورها کمرنگ تر ( نسبی ) میکنه و قدرت چانه زنی ما رو در مقابل اتفاقات رخ داده ، پایین میاره .

لازم است یاد آوری کنم که در طراحی هایی به بزرگی طرح خاورمیانه جدید و مهندسی اجتماعی صورت گرفته برای آن موفقیت و یا عدم موفقیت تابعی از منطق ارسطویی نیست که بلافاصله برداشت پیروزی یا شکست آن را داشته باشیم ؛ منطق فازی جوابگوی بهتری برای نتیجه گیری است.

[quote]

[quote]
(البته یه پستنم یه پسته دیگه !) icon_eek البته الن دیگه شده دوتا !
[/quote]

بابا جون تاپیک درست کردی که نظر بدیم دیگه . . . . ![/quote]

ممنونم دوست عزیز
من هم خوشحالم که شما و دوستان لطف می کنید و نظر می دید ولی اون دو تایی که گفتم به نظر من یه کمی شبیه به نظر نبودن ( البته این نظر منه )!


بهتر است اضافه کنم در طی چند سال اخیر ایران پیوسته تحت فشار بوده است که نگاه به بیرون کمتر شود و نیاز به توجه بیشتر به مشکلات داخلی کشور بیشتر شود. در مقابل این قضیه روز به روز سیاست کشور ترکیه برون گرا تر شده است . نگاه به بیرونی که دارد جای ایران را در تاثیر گذاری های بین المللی می گیرد . به عنوان مثال سال قبل ، در حالی که ما درگیر مشکلات بعد از انتخابات بودیم و عملا توان چاه زنی بین المللی بالایی نداشتیم ترکیه برنامه کاملا نمایشی فرستادن کشتی برای شکستن محاصره نوار غزه را اجرا کرد که با واکنش مناسب اسرائیلیها ترکیه را به یک کشور محبوب اسلامی تبدیل کرد. اعتراضهای مختلف و کاملا به موقع مقامات ترکیه ( مثلا در اجلاس اقتصاد جهانی ) را هم می توانید در راستای همین جنگ زرگری برای جا انداختن نقش ترکیه بین مردم مسلمان دنیا در نظر بگیرید. پشت صحنه قضیه خیلی ساده است : آیا تغییری در روابط استراتژیک ترکیه و اسرائیلیها پیش آمده است ؟ میشه گفت تقریبا نه !!!
اگر الان نقش منطقه ای ترکیه را با نقش آن در دوسال قبل مقایسه کنید متوجه تغییر آرام وجهت دار این کشور که کم کم دارد به نتیجه می رسد خواهید شد.
بعد از کمک !! ترکیه و برزیل برای حل مشکل مبادله سوخت به ما هم که برزیلیها نامه اوباما برای انجام این کار به ترکیه و خودشان را رو کردند در واقع قسمتی از پشت صحنه قضیه رو شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت.
در واقع نقش ایران در خاورمیانه برای مسلمانان منطقه داره با نقش ترکیه جایگزین میشه تا ما تاثیری مخرب بر طرح خاورمیانه جدید نداشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکیه داره جایگزین ایران تو حمایت از فلسطین میشه,ولی نقش اصلی کشور ما مبارزه با استکبارِ! تنها کشوری هستیم که جلوی امریکا با اون عظمتش ایستادیم و هیچ کشوری جرأت ایستادن جلوی امریکا رو نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ترکیه داره جایگزین ایران تو حمایت از فلسطین میشه,ولی نقش اصلی کشور ما مبارزه با استکبارِ! تنها کشوری هستیم که جلوی امریکا با اون عظمتش ایستادیم و هیچ کشوری جرأت ایستادن جلوی امریکا رو نداره[/quote]
دوست عزیز منظور من هم دقیقا همین است . ترکیه دارد به عنوان یک کشور اسلامی پیشرو که از فلسطین حمایت می کند ، با اسراییل مخالف است و به فکر حل مشکلات کشورهای اسلامی است جایگزین ایران می شود!! البته دردسر سازیهای ایران رو برای اجرای طرح مورد نظر نداره.

در مورد مصر و به اصطلاح شعله ور شدن انقلاب تو اون هم باید بگم که در نگاه اول همه چیز درست است . مردمی که از حکومت دیکتاتوری خسته شده اند و می خواهند انقلاب کنند ! منتها رهبر این انقلاب رو در نظر بگیرید : البرادعی !!!
[color=red]انجمن ملي تغيير براي تحقق نظام لائيك مبتني بر تكثر گرايي مصري با التزام به اجراي قوانين حقوق بشري[/color] امسال توسط البرادعی و در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی تشکیل شد. خواهش می کنم فقط عنوان این انجمن رو بخونید تا متوجه موضوع رهبری البرادعی در مصر بشوید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موضع الغنوشی در مورد امام خمینی و دین رو هم بهش اضافه کنین ببینین چه معجونی از توش در می اد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]موضع الغنوشی در مورد امام خمینی و دین رو هم بهش اضافه کنین ببینین چه معجونی از توش در می اد.[/quote]

منظورتون اینه :
""
به گزارش عصر ایران ، راشد الغنوشی رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس از احزاب مخالفت دولت سابق این کشور در گفت وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت که حزب تحت رهبری اش [color=red]دموکراتیک[/color] است.
الغنوشی اضافه کرد: هر گونه مقایسه میان من و آیت الله روح الله خمینی رهبر فقید ایران را رد می کنم.
وی اضافه کرد که جنبش تحت رهبری وی، [color=red]اسلامگرا[/color]، [color=red]معتدل[/color] و [color=red]دموکراتیک[/color] است و به دموکراسی در فرهنگ اسلامی استناد می کند.
رهبری جنبش نهضت اسلامی تونس افزود: برخی افراد تلاش می کنند عبای (امام) خمینی را بر من بیاندازند. [color=red]من نه (امام) خمینی و نه شیعه هستم[/color].
الغنوشی در پاسخ به سئوالی درباره [color=red]افراط گرایانی که دموکراسی به شیوه غربی آن را رد می کنند[/color] و خواهان ایجاد دولت اسلامی سنتی هستند گفت: جنبش تحت رهبری من از این افراد و مواضع آنها بسیار دور است. چنین افکاری در [color=red]رویکرد معتدلانه اسلامی[/color] هیچ جایگاهی ندارند. [color=red]این طرز تفکر، افراطی و به فهم صحیح از اسلام تکیه ندارد[/color].
[quote]

با کمی مطالعه در مورد شرایط مردمی و مذهبی در مورد تونس و سایر کشورهای عربی باید به یاد داشته باشیم : حکومتی که می خواد جانشین وضع موجودشون بشه اگر احتمال اسلامی بودن داشته باشه ، متاسفانه اون اسلامی را که ما می خواهیم و یا منظور ماست نخواهد داشت و سیستمی را خواهد داشت که امام اون رو با عنوان اسلام آمریکایی معرفی می کردند!

[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان چه جوري ميشه جلو اين ماجراي خاورميانه جديد رو گرفت ؟؟؟؟؟

[quote]دولت اسلامی سنتی [/quote]

منظورش همون جمهوري اسلامي ماست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.