oldmagina

خاورمیانه جدید !

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]اگر قرار هست امپراطوری اسلامی در خاور میانه شکل بگیره به قول دوستمون مطمئن باشید ترکیه پیش گام هست در توسعه و هدایت اون نه ایران ...!

جنگ ساندیس و کوکاکولا هست به قول یک شاعر که در سایت isna شعری گذاشته بود icon_eek[/quote]


من اینو نتونستم هضم کنم
یعنی چی؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وضع طوری شده است که شبکه های خبری آنقدر اتفاق در اطرافشان اتفاق افتاده است که برای خواندن این اخبار وقت کم می آورند.
زمانی که در یک کشور انقلاب می آفتد یک خلا قدرت اتفاق می افتد.ایران باید از این آزادی استفاده کند و در این کشورها جای پا پیدا کند.باید در بین مراکز قدرت نفوذ پیدا کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
dostan sale 2012 ke keshvar haye gharbi esrar daran be hame beghabolonan donya nabod khahad shod baraye ine ke az nazare zehni melathaye donya ro amadeye ghabol kardane taghirate bozorgi dar sakhtarhaye jahani bokonan ke khavare miane jadid ham jozve hamin taghirate





[color=red]
ارسال پست فینگیلش ممنوع است.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
با توجه به اتفاقاتی که داره میفته فکر می کنم لازم است بعد از مدتها این تاپیک زیر خاکی رو بالا بیاریم .
از زمانی که بحثهای این تاپیک اتفاق می افتاد مدت زیادی میگذرد و ظاهرا قسمتهای جدیدی از نقشه خاورمیانه جدید رونمایی شده است.
در طی این مدت طراحان این نقشه نشان دادند که کاملا نقشه دقیقی طراحی کرده اند که کاملا با توجه به اتفاقات پیش آمده که گاها و حداقل به نظر ما قابل پیش بینی نبودند ( مثل طول کشیدن بیش از حد و ظاهرا پیش بینی نشده جنگ در سوریه ) دینامیک عمل کرده و دائما در بهبود و ارتقا و فراهم کردن زمینه ادامه آن کوشیده اند.
این روزها ظاهرا با توجه به در دست انداز افتادن سیر پیشبرد انقلابهای عربی و اوضاع فرسایشی در سوریه دو تا اتفاق جدید خودنمایی کرده اند یکی تشدید اختلافات مذهبی بین مسلمانان و به طور خاص در مقابل شیعه که این روزها تبلیغات بسیار وسیع و مانور زیادی دارد روی آن انجام می شود و در کشورهایی هم که مشکلی در این زمینه نبود هم حرفهای جدید و طوفان تبلیغاتی وسیعی دارد راه می افتد ( مثل کشورهای شرق دور ) و دومین داستانی که کم کم دارد رخ می نماید و سیر اتفاقات مربوط به آن دارد سرعت می گیرد ، موضوع کردستان عراق ، ترکیه و الان سوریه است که ظاهرا به دنبال خود مساله کردستان ایران را هم پیش خواهند آورد.
در هر صورت من فکر می کنم میشود در این تاپیک ادامه بحثهای کلی و دید کلی به اصل ماجرا را پی گرفت و البته می توان خبرهای مربوط به کشور ها را را در تاپیکهای خودشان پی گیری کرد.
از بین بازیگرهای اون موقع ترکیه اسلامی کمی محتاط تر شده است ( به خاطر اخطارهایی که توسط دوستانش ! با طراحی داستان پارک گزی گرفت ) . قطر جلد عوض کرده است .عربستان دست بالاتری پیدا کرده است و تقریبا به سهمی که خواهان آن بود دارد میرسد. ایران قدرتنمایی خود را برای داشتن سهم بیشتر از خاورمیانه جدید در داستان در سوریه نشان داد.
برای مصر جلد قبل از انقلابش را با تغییرات خاصی مناسب تر تشخیص دادند . بحرین و یمن آتشهای زیر خاکستر و آماده شعله ور شدن مانده اند. لیبی و تونس بعد از ایفای نقش خودشان تقریبا آرام شده اند و عراق همچنان در جنگ داخلی فرسایشی خود به سر می برد.
قدرتنمایی بخش خودمختار کردستان عراق در مقابل حکومت مرکزی ، توافقات ظاهرا علنی بین دولت ترکیه و پ ک ک که به نظر می رسد که قسنتهای زیاد پشت پرده ای هم دارد و تشدید فعالیت در مناطق کرد نشین در سوریه هم خبر ازاجرای فصل جدیدی از سناریوی خاورمیانه جدید را دارند ویرایش شده در توسط oldmagina

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.