NIX

VIP
  • تعداد محتوا

    833
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

495 نشان افتخار

درباره NIX

  • رتبه حساب کاربری
    03- ?????? ???

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,006 نمایش های پروفایل
  1. سلام اون روز ها و رجز های محیسنی هرگز فراموش شدنی نیست ، یکی از آرزو های شخصی من نابودی و ذلت این آدم بود و اینقدر ساده گرفتن موضوع به نظرم درست نیست اینکه در منزل و به خاطر حضور خانواده عملیات انجام نشه درست!! ولی آیا نمیشد محیسنی رو در تور دیدبانی قرار بدن تا در خیابان و درون خودرو بهش حمله و به درک واصل کنند؟ گویا دستور ها توسط عوامل اجرایی به ساده ترین گونه ممکن تفسیر میشه ، چون نباید به خانواده و افراد بی گناه آسیب وارد بشود پس باید همه عملیات ت.م را رها کنیم؟؟ در همین بند به کار شگرف محیسنی در یکپارچگی تکفیری ها اشاره شده و همه دوستان در سایت ویدیو های حماسی این پلشت رو چه پیش از عملیات ، چه پس از عملیات و چه در انگیزش اعراب برای کمک به نیرو های جهادی!!!!! به یاد دارند
  2. اس 70 شکارچی Sukhoi S-70 Okhotnik-B https://uupload.ir/files/83tg_535353g.jpg پهپیاد سنگین ucav با ساختار بال پرنده مشابه بمب افکن پیشرفته بی 2 امریکایی است که در دفتر طراحی Novosibirsk Aircraft Production Association سوخو طراحی شده است بزرکترین دستاورد هوانوردی روسیه در دهه گذشته به شمار می رود این پرنده که از سال 2011 در دست طراحی و توسعه می باشد و با پرنده ایکس 47 نورثروپ گرومن قابل مقایسه است https://uupload.ir/files/8gbt_message-editor_1566758012988-https_api.thedrive.com_wp-content_uploads_2019_01_dadda1.jpeg ماک آپ نخست برای آزمایش های زمینی در سال 2014 ساخته شد و نمونه نخستین در سال 2017 ساخته شد ، در نوامبر 2018 نخستین سری آزمایش ها به شیوه تمام خودکار تاکسی کردن ، سرعت گرفتن و کاهش سرعت در خزشراه ناپو (NAPO) انجام شد، بیشینه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در این آزمایش ها به دست آمد مشخصات پرنده طول بال ها : 20 متر وزن خالص : 20 تن پیشرانه : al31- sauturn بیشینه سرعت : 1000 ک.م بر ساعت برد عملیاتی: 2500 کیلومتر بار قابل جابجایی: 2 تن نخستین پرواز شکارچی به عنوان بالاخواه  (loyal wingman) مبحث پهپاد های بالاخواه https://uupload.ir/files/hpd5_su-57-s-70-top.jpg برابر بیانیه 27 سپتامبر 2019 وزارت دفاع روسیه پهپاد همبال روسی اس 70 اوخونتیک - بی (شکارچی بی) برای نخستین بار به همراه یک فروند جت پیشرفته سوخو 57 پرواز کرد روس ها دست کم یکی از ماموریت های های آینده اس 70 را عمل کردن بهمراه سوخو 57 در نقش loyal wingman (همبال یا بالاخواه) می بینند که میتواند برخی کاستی های طراحی پرنده های سرنشین دار را کاهش داده و سرآغازی بر هم افزایی در نبرد های هوایی باشد اعلان وزارت دفاع روسیه در تاریخ 27 سپتامبر 2019 پرواز آزمایشی را اعلام کرد ولی زمان و مکان آزمایش را مشخص نکرد فیلم ویدیویی که توسط کرملین منتشر شده نشان میدهد به احتمال زیاد محل آزمایش در پایگاه 929 چکالوف در آستاراخان روسیه می باشد (موقعیت مکانی پایگاه چکالوف که اس 70 در آن قابل مشاهده است 48.309471,46.186446)، که همان مکانی است که نخستین پرواز اس 70 در آن انجام شده است https://uupload.ir/files/qslu_s-70-2019-07-image01.jpg برابر گزارش های رسمی پرواز بیش از 30 دقیقه به طول انجامیده است برابر این بیانیه اس 70 به عنوان برنامه آزمایشی پرواز را در حالت خودکار انجام داد ، در این بیانیه آمده است که اس 70 پوشش رادار جنگنده را گسترش داده و اکتساب هدف برای بکارگیری سلاح های هوا پرتاب را انجام خواهد داد
  3. گمان میکنم طول موشک نسبت به هم مدل های پیشین از خانواده فاتح 313 کمتر شده یکی دیگه از چیز هایی که هیچ اشاره ای بهش نشد جرم سر جنگی موشک رعد و کمتر یا بیشتر شدنش در برابر دیگر اعضای خانواده است
  4. بسم الله الرحمن الرحیم تاریخچه مختصر نوراد - فرماندهی دفاع هوا فضای [پدافند] امریکای شمالی (قسمت دوم) دگرگونی تهدید کمتر از یک سال پس از استقرار ، نوراد روند تطبیق ماموریت ها و عملکرد های خودش را با یک تهدید جدیدتر و خطرناکتر آغاز کرد اتحاد جماهیر شوروی در دهه 60 و 70 میلادی بر ایجاد موشک های بالستیک بین قاره ای و دریاپایه (قابلیت شلیک از دریا) و توسعه قابلیت های ضد ماهواره متمرکز شده بود در مقابل نیروی هوایی ایالات متحده برای کشف ، ردگیری و طبقه بندی فعالیت و اشیاء در فضا ، یک سامانه نظارت و اخطار فضایی ساخت. هنگامی که اوایل دهه 60 این سامانه ها عملیاتی شدند همگی تحت نظارت و فرماندهی نوراد قرار گرفت جنگنده سی اف 101 کانادا در حال رهگیری بمب افکن توپولوف 95 که در منطقه حائل در امریکای شمالی پرواز میکند در سال های دهه 1970 ، تهدید موشکی بالستیک باعث شد تا سیاست گذاران دوباره کارایی سیستم پدافند هوایی را ارزیابی کنند. این به معنی دگرگونی گفتگو ها از بهبود دفاع هوایی سنتی شد و نوراد را به سمت تمرکز بر چالش هایی مانند بهبود هشدار های موشکی ، حمله فضایی ، و دفاع برابر موشک های بالستیک میان قاره ای ICBM و حفاظت و بقای بیشتر شبکه های فرماندهی ، کنترل و شبکه های ارتباطی رهنمون ساخت این امر منتج به کاهش در هواپیما های شکاری نیروی هوایی امریکا و بسته شدن بخش های مختلف شبکه رادار شد ، نوسازی نیرو های پدافند (ضدهوایی) یک بحث سخت شد در نتیجه تغییرات در سیاست استراتژیک ایالات متحده امریکا که متناظر با مفهوم آسیب پذیری برابر یورش های بالستیک های میان قاره ای ICBM بود ، نیاز به هزینه 1 میلیارد دلار در سال برای دفاع هوایی به چالش کشیده شد ، در سال 1974 شلزینگر وزیر دفاع اعلام کرد وظیفه اصلی دفاع هوایی اطمینان از سلطه بر فضا در زمان صلح بود .به دنبال آن کاهش بیشتری در قابلیت ها و اندازه دفاع هوایی رخ داد در اواخر دهه 1970 اجزای بجا مانده سامانه ها –حدود 300 رهگیر و 100 رادار و هشت مرکز کنترل – قدیمی و برای بهره برداری از آن غیر اقتصادی شده بود ، در طول سالیان دگرگونی تهدید باعث شد تا نوراد ماموریت هایش را به هشدار تاکتیکی و ارزیابی حملات احتمالی هوایی ، موشکی و یا فضایی به امریکای شمالی گسترش دهد ، توافق نامه نوراد در 1975 گواه این گسترش وظابف فرماندهی نوراد بود رادار پیش اخطار دور DEW در آلاسکا در نتیحه توافقنامه نوراد در سال 1981 نام این فرماندهی را از فرماندهی دفاع (هوایی) امریکای شمالی به فرماندهی دفاع (هوافضا) تغییر داد ، دهه 1980 پیشرفت های مهمی برای ماموریت دفاع هوایی به ارمغان آورد ، بار دیگر نوراد قابلیت هایش برای تطبیق پذیری با تغییرات را نشان داد در سال 1979 کنگره امریکا به نیروی هوایی امریکا دستور داد تا طرح جامع دفاع هوایی ADMP را ایجاد نماید ، طرح جامع دفاع هوایی ویرایش و بروز رسانی شده تبدیل به سیاست اصلی ایالات متحده برای نوسازی دفاع هوایی و پایه و اساس گفتگو های تقسیم هزینه نوراد بین ایالات متحده و کانادا شد توافقنامه نوسازی که در سال 1985 امضا شد ، خواستار جایگزینی سامانه راداری پیش اخطار دور DEW Line با خط راداری قطب شمال به نام سامانه هشدار شمالی North Warning System (NWS) بود خطوط هشدار شمالی NWS نصب رادار رادار فرا افق نگر Overthe-Horizon Backscatter radar ، استفاده بیشتر از پرنده های پیش اخطار (آواکس) نیروی هوایی امریکا و بکار گیری پرنده های جدیدتر نیروی هوایی امریکا به ویژه پرنده های اف 15 ، اف 16 و سی اف 18 های کانادایی سالهای پایانی دهه 1980 شاهد گسترش دیگری در ماموریت های نوراد بود . در 29 سپتامبر 1988 رییس جمهور امریکا (ریگان) قانونی را امضا کرد که درگیری وزارت دفاع امریکا و به ویژه نوراد در مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قانونی میکرد . نقش فرماندهی (نوراد) در این عملیات شناسایی و رهگیری هواپیما های حمل و نقل مواد مخدر و گزارش آنها به مجریان قانونی بود معمولن پرنده های مشکوک ، هواپیما های سبک عمومی بوند که بدون داشتن برنامه پروازی وارد امریکا و کانادا میشدند ، یا پرنده های خصوصی که فرم برنامه پروازی پر کرده بودند اما پس از آن تغییر مسیر می دادند تا بار و بسته های قاچاق خودشان را رها کنند پایان جنگ سرد مانند تغییرات در کلیت وزارت دفاع ، باعث تغییرات عمده در نوراد شد ؛ در سال 1992 فرماندهی (نوراد) مطالعه تجدید نظر در نوراد را به پایان رساند ، که تغییرات گسترده ای در محیط امنیتی از زمان پایان جنگ سرد را مستند می ساخت در این گزارش به لزوم حاکمیت هوایی ، اخطار و ارزیابی و همچنین نیاز احتمالی به یک دفاع موشکی بالستیک بهتر اشاره شده است. به طور خلاصه ، این گزارش مبنایی را برای ادامه وجود فرماندهی [نوراد] فراهم می کند. در حالی که تهدید اتحاد جماهیر شوروی کاهش یافت ، همه تهدیدهای سنتی هوافضا از بین نرفت ، اگرچه تهدید اتحاد جمهوری های شوروی دیگر وجود نداشت ، کشور های باقیمانده همچنان موشک های کروز و هواپرتاب و قابل پرتاب از زیردریایی را داشتند همچنین برنامه ریزان نوراد پیش بینی میکردند گروه های تروریستی از موشک های کروز یا سلاح های مشابه استفاده خواهند کرد ، این موشک ها با قابلیت پرواز در مسافت های طولانی و دوری از پوشش رادار ها تهدید قابل توجهی را برای امریکای شمالی ایجاد میکنند. نه کانادا و نه ایالات متحده سامانه ای شایسته اطمینان برای جلوگیری از حمله موشکی کروز به قاره [امریکا] را نداشتند برنامه های نوراد شامل بکار گیری رادار های زمینی بهبود یافته و پرنده های پیش اخطار AWACS نیروی هوایی امریکا برای شناسایی موشک ها بود و جنگنده های دفاع هوایی با موشک های هوا به هوا به تهدید یورش می برند. پیشرفت های دیگر در زمینه نظارت از فضا (ماهواره های نظارتی) بهبود قابلیت ها را بهبود می بخشید آواکس E3 یازده سپتامبر: پس از رویداد 11 سپتامبر و ربایش هواپیما های مسافری برای اجرای عملیات علیه امریکا ، ماموریت فرماندهی نوراد به داخل مرز های امریکای شمالی گسترش داده شد تاسیسات ویژه: برای پایداری شبکه پدافند هوایی نوراد ، کوه های شایان در کلرادو اسپرینگز برای ساخت مرکز کنترل فرماندهی در زمان بحران اتمی انتخاب و عملیات فنی در سال 1961 شروع و در سال 1967 به بهره برداری کامل رسید ، این مرکز فرماندهی در عمق 610 متری به مساحت 2 هکتار ساخته شده است ، پناهگاه کلرادو اسپپرینگز دارای منبع برق و آب داخلی است در ساخت مجموعه 1000 فنر بسیار بزرگ و لوله کشی های منعطف به کار برده شده تا از جابجایی هر یک از 15 ساختمان به اندازه بیش از 25 میلیمتر جلوگیری نماید ، این مجموعه تنها مجموعه دفاعی است که گواهی تاب آوری برابر حمله EMP را داراست این پناهگاه سخته شده تا انفجار اتمی 30 مگاتنی در فاصله 2 کیلومتری را منحرف (تحمل) نماید (این مجموعه در حال حاضر به عنوان مرکز فرماندهی پشتیبان عملیاتی می باشد) روابط عمومی: در 24 دسامبر 1948 نیروی هوایی امریکا در یک بیانیه رسمی ادعا کرد که رادار پیش اخطار شمالی یک سورتمه ناشناس را که با هشت گورن شمالی حرکت میکند در بلندای 14000 پا و سمت 180 درجه رهگیری کرده است ، گرچه این رویداد تا سال 1955 تکرار نشد به عنوان یک برنامه سالانه با زمینه کریسمس (سال نوی مسیحی) نوراد مدعی میشود که پاپا نوئل را در حال ترک قطب شمال برای سفر به دور دنیا و رساندن هدیه بچه ها دنبال میکند نوراد - پاپا نوئل فرماندهان نوراد از نخستین روز پایه گذاری فرماندهی دفاع هوا فضای امریکای شمالی 25 نفر این فرماندهی را در دست داشته اند که 23 نفر از نیروی هوایی ، یک نفر از ارتش (نیروی زمینی) و یک نفر از نیروی دریایی بوده اند نوراد - ویکی پدیا بابا نوئل - نوراد - ویکی پناهگاه کوه های شایان - ویکی تاریخچه کوتاه نوراد برای میلیتاری شادی روح شهید قاسم سلیمانی صلوات
  5. https://images01.military.com/sites/default/files/styles/full/public/2020-01/CMV22B-osprey-first-flight-1800.jpg?itok=RIE4xj5x نخستین CMV-22B که گونه بهبود یافته پرنده v-22 برای نیروی دریایی می باشد ، برابر زمان بندی پیش بینی شده به نیروی دریایی برای اجرای عملیات COD (Carrier Onboard Delivery) تحویل شد بهبود های این پرنده دربرگیرنده : 1.افزایش برد پرنده به میزان 2130 ک.م 2. بکار گیری رادیو با فرکانس بالاتر برای ارتباط بالاتر از افق 3. بکار گیری نشانی ده برای ارتباط با شناور های غیرنظامی است آسپری جانشین C-2A Greyhound در نیروی دریایی می شود که از دهه 60 در خدمت بود
  6. https://images04.military.com/sites/default/files/styles/full/public/2020-01/c130_hercules_plane_australia_1800.jpeg.jpg?itok=Onocb6EH یک فروند هرکولس آب پاش شرکت Coulson کانادا زمانی که در استرالیا پرواز میکرد سقوط کرد و هر سه سرنشین آن کشته شدند
  7. سلام به نظرم خودروی نمایشی و غیر عملیاتی میاد (معادل پراکتیکال) اول اینکه در نمای کناری زاویه ورود و خروج مناسبی دیده میشه اما اول) چیزی که جلب توجه میکنه زاویه دید بسیار کم راننده و سرنشین هست که اصلا مطلوب نیست ، خصوصا روی در های جانبی که عملا میشه بگیم فاقد دید هستن ، از نمای پشتی هم خودرو اساسا هیچ دیدی به عقب وجود نداره !!!! دوم) سرنشینان به جز از قسمت بالا و یا بدون بازشدن در توانایی درگیری ندارند و یک هدف متحرک هستند ، (فقط) هدفی که در مقابل ضربات بیشتر دوام میاره ، البته سازنده تلاش داشته با کمک در عقبی مدل خودکُشی (suicide doors) این دشواری رو برطرف کنه ،که خیلی کارا نیست (تنها در زمان ایست و نه به صورت کارا قابل انجام هست) سوم) با توجه به اینکه این خودرو ها بخاطر کاربرد صفحات سنگین میشن ، استفاده از پیشرانه پرقدرت بخش بایسته نقشه ریزی است (با گمان کارگزاری پیشرانه پرقدرت) قدرت بیشتر برابر با گرمای بیشتر و در نتیجه نیاز به خنک کنندگی بیشتر ، ولی در این خودرو کوچکترین منفذی برای ورود هوا به قسمت پیشرانه دیده نمیشه و هیچ جایی هم برای خروج گرما دیده نمیشه (اگر اون دو قسمت بالای چراغ ورودی هوا باشه ، باید بگیم که برای خنک کردن پیشرانه 125 سی سی هم بسنده نمیکنه) و با توجه به آب و هوای کشور ما که در سرزمین های گرم هست بی گمان کارکرد با چالش روبرو میشه ، گرمای پیشرانه به داخل میاد و سرنشنان رو آزار خواهد داد چهارم) نکته دیگر با توجه به عکس استفاده از فنر شمش هست هم که وزن خودرو مورد نظر رو افزایش میده و با توجه به کاربری در بخش گوشواره ها میتونه آسیب پذیر باشه (بی نیاز از نگهداری هم نیست) از شیشه شوی ضعیف و در معرض خطر بودنش هم بگذریم ، بجز سامانه تهویه هیچگونه راهی برای ورود هوا وجود نداره (دیده نمیشه) چراغ های جلو هم پوششی ندارد (با در نظر گرفتن شانس خرابی عملکرد سامانه تهویه که دور نیست) درون خودرو هم مشخصا یک خودروی غیر نظامی بوده که تبدیل شده است و اصلا مناسب نیست اگرچه هر تلاشی برای بهبود و آمادگی نیرو های نظامی/امنیتی پسندیده و مورد پشتیبانی ماست ، اما نگاه ساده انگارانه باعث هدر رفت امکانات و هزینه های ناکافی ملی بوده و هست همین نگاه رو در طراحی نشان خودرو هم میتوانیم ببینیم
  8. هوش مصنوعی لازم نداره الان کواد های تجاری این قابلیت رو دارن که در صورت قطع ارتباط با راهبر به مختصات شروع پرواز برگردن اگر مختصات محل های مورد نظر در دسترس بوده باشه ، میشه مسیر های خاص (بطور مثال نقاط کور و ارتفاع های ویژه) رو برای پرنده تعریف کرد و برای هر کدام هدف ویژه و برنامه شیرجه تعریف کرد پ.ن: اونی که طراح عملیات بوده الان داره کلی لذت میبره (با این قیافه ) ، کلی آدم خمار این هستن بدونن چطور انجام شده
  9. محمد عبدالسلام سخنگو و مسئول مذاکرات انصارالله، بیانیه‌ای را در محکومیت واکنش های بین المللی در خصوص حمله‌ی اخیر انصارالله به تاسیسات آرامکوی عربستان منتشر کرد: _جامعه جهانی با کدام منطق، به خود اجازه می‌دهد که به نفع متجاوز بیانیه محکومیت‌آمیز صادر کند، اما در برابر جنایات علیه مردم یمن ساکت باشد. _محکوم‌کنندگان عملیات ما در ۱۴ سپتامبر با صدور بیانیه‌های خود در حمایت از متجاوز، در واقع خودشان را محکوم کرده‌اند و بیانیه‌هایشان به مثابه تشویق جنایتکار به ادامه جنایت‌هایش در حق مردم ماست. _کالای نفت گرانتر از خون مردم یمن نیست و هرکسی که به خون ملت یمن بی‌احترامی کند، باید عواقب آنرا بپذیرد. _کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، باید از ائتلاف دشمنان بخواهند که جنگ و محاصره علیه مردم یمن را متوقف کنند. _ادامه محاصره فرودگاه صنعاء و توقیف ۱۳ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در دریای سرخ باید پایان پذیرد. _مردم یمن با تمام توان و تمام روشهای قانونی خود، با حملات و محاصره دشمن مقابله می‌کند. _در صورت ادامه جنگ و محاصره، عملیات دفاعی ما در آینده بسیار شدیدتر و سخت‌تر خواهد بود. _ائتلاف دشمنان باید بداند که غرور، آنها را به لبه‌ی نابودی کشانده است. و سعودیها باید درک کنند که روی حمایت آمریکا حسابی باز نکنند که در اینصورت دچار خسارات می‌شوند. _مردم یمن مردمی صلح‌طلب و علاقمند به امنیت شبه جزیره عربی هستند و اینها با تسخیر و تسلط یک طرف بر طرف دیگر بدست نمی‌آید. _صلح در منطقه با گفتگو و تفاهم به دست می‌آید. پیام ما به همه اعراب‌ و مسلمین این است که در تعیین سرنوشت این ملت، خداوند را در نظر بگیرید و ما طالب جنگ نیستیم اما از خود و مردم مان دفاع می‌کنیم و در برابر بی‌عدالتی سکوت نخواهیم کرد.
  10. این انجمن فقط برای انبساط خاطر خوبه ، هیچ بار فنی و علمی نداره در چند مورد اخیر مطالبشون رو دیده ام ، یک الگوی ثابت در مواجهه با این اتفاقات دارند: 1.تکذیب (از اساس منکر میشن تا عکس و فیلم بیاد) 2. محکوم میکنن و بعنوان حرکت تروریستی توسط کفار شناسایی میکنند 3.ضربه خوردن از یمنی ها رو تکذیب و مدعی میشن که از عراق ، ایران یا قطر بهشون حمله شده چون این ها پاتریوت دارن ،سپس میگن این پهپاد پا پلاستیکی و کوچک هستن پس مهم نیستن 4.بعد با انتشار اخبار از مراجع رسمی مبنی بر اینکه اتفاق خاصی نبوده ، شکلک خنده میذارن که بحمدالله هیچی نشد و ایران و یمن محکوم به فنا هستن و امریکا باید بیشتر به ایران فشار بیاره البته تو این فقره اخیر بخاطر این جمله دائم دارن میگن که باید شیعیان و یمنی هایی که در شمال مستقر شده اند به جنوب و مناطق کم اهمیت تر منتقل بشوند ویدیویی که چند وقت پیش منتشر شد و از آسیب پذیری زیرساخت های مهم عربستان و خصوصا همین بقیق در اون صحبت شده https://www.aparat.com/v/v1lGL
  11. اول: یک احتمال بدی میدم که ممکنه در یک عمل ظاهرا انقلابی دولت از برجام خارج بشه (مثل قضیه اف 16 ها و سایر سفارشات نظامی) هم پیاز رو بخوریم هم کتک دوم: خرید از چین به جز جی 20 خیلی معنی نداره
  12. بیشتر نمایانگر اهتمام این جوجه عثمانی برای انضمام بخش هایی از خاک سوریه به خاک خودشه وقتی بعد 50 سال به مرور جولان اشغالی به نام رژیم صهیونیستی سند میخوره ، چرا همچین روندی برای ترکیه (و رویاپرداز عثمانی جدید اردوغان) اتفاق نیفته؟ (تو رویا هاش می بینه که بخشی از سوریه رو ضمیمه کرده و 50 سال دیگه ازش به عنوان بنیانگذار عثمانی جدید و سلطان محمد فاتح دوم ازش یاد میکنند) موجب ناراحتی و نگرانی هم هست ، چون سوریه توانایی مقابله با ارتش ترکیه رو نداره ، و تجزیه سوریه برای کشور های صاحب حق وتو اهمیتی نداره (چه بسا این تجزیه بهتر باشه) روسیه که مثلا متحد سوریه به شمار میره هیچ اعتمادی بهش نیست بنا بر این دور نمای جالبی (برای ما) از این مساله دیده نمیشه
  13. با این کلیپ (شلیک اس 300 یونانی) بنظرم شتاب اس 300 بیشتر بود https://www.youtube.com/watch?v=tMflHb6fHxQ یا شاید برابر خیلی تفاوتی نداشت