NIX

Members
  • تعداد محتوا

    867
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

913 نشان لیاقت

درباره NIX

  • رتبه حساب کاربری
    03- ?????? ???

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

3,335 نمایش های پروفایل
  1. در زمینه نفوذ رحیم: چرا [مجوز فوت رو] تایید نکردی؟ به چیزی مشکوک شدی؟ پزشک: مشکوک که نمیدونم ... اما به نظرم سهل انگاری شده ... ممکنه برای آقای کشمیری اتفاق دیگه ای افتاده باشه . صادق : ممکنه!؟ ما اصلا سهل انگاری نداریم ... ماجرای نیمروز 1395
  2. بنام خدا شرکت بویینگ اعلام کرد ارتش ایالت متحده امریکا یک قرارداد 426 میلیون دلاری برای ساخت 12 فروند CH-47 چینوک اف برای نیروی هوایی ارتش مصر به این شرکت اعطا کرده است. این قرارداد بیش از هفت ماه پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه ایالات متحده فروش نظامی خارجی را در 26 می برای مصر برای خرید 23 [فروند چینوک] مدل "اف" و تجهیزات مرتبط به ارزش 2.6 میلیارد دلار تایید کرد. سخنگوی بویینگ افزود : این نخستین قرارداد به عنوان بخشی از یک فروش بالقوه است و مصر گزینه خرید 11 فروند دیگر را در اختیار دارد چینوک مصری مصر برآن است که ناوگان CH-47D موجود را با مدل F جایگزین کند [مصر در ناوگان خود 19 فروند چینوک CH-47D دارد.م] که قابلیت چینوک های مصر را به گونه ای موثر افزایش دهد و به انجام کاراتر اهداف جابجایی سنگین کمک می‌کند آژانس همکاری امنیتی دفاعی در مرقومه خود به کنگره اعلام کرد که این فروش به بهبود امنیت مصر به عنوان متحد اصلی ایالات متحده بیرون از ناتو کمک می کند. بناست تحویل نخستین در سال 2026 آغاز شود. بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد که این هواگرد دارای سامانه مدیریت کابین خلبان دیجیتال، معماری مشترک اویونیک کابین خلبان و قابلیت های پیشرفته حمل بار است. پیوند
  3. به نام خدا هزینه واقعی پرواز پرنده های نظامی امریکا گزارشی تازه از سازمان حسابرسی ایالات متحده (GAO) به جزئیات برخی از پرنده های نظامی امریکا پرداخته است، این گزارش از بمب افکن های استراتژیک تا بالگردهای نظامی را بررسی میکند ارتش ایالات متحده بزرگترین و قدرتمندترین ارتش جهان است، ولی این قدرت بدون هزینه های مالی سنگین به دست نمی آید. یک گزارش تازه توسط سازمان حسابرسی دولتی (GAO) ریز هزینه پرواز 47 گونه پرنده های گوناگون نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نیروی زمینی [ارتش] را نشان می دهد. اساسا هرچه هواگرد پیچیده تر باشد، پرواز آن گران تر است و عمر پروازی نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه های عملیاتی است. سازمان حسابرسی دولتی (GAO) یک آژانس دولتی غیر حزبی [بی طرف] است که اطلاعاتی را در اختیار کنگره قرار می دهد، به تازگی گزارش (پایداری سامانه های تسلیحاتی) را منتشر کرده است، گزارشی در مورد هزینه عملیاتی و در دسترس بودن هواپیماهای نظامی ایالات متحده است. هزینه عملیاتی، که GAO آن را به عنوان (( قطعات یدکی ، انبار داری و تعمیر و نگهداری میدانی ، خدمات قراردادی ، پشتیبانی مهندسی ، و پرسنل)) به اضافه ((چیزهای دیگر)) تعریف می‌کند، که در مواقع بسیاری به سختی می‌توان محاسبه کرد. سازمان‌های دولتی، تحلیلگران و پیمانکاران دفاعی مختلف ارقام گوناگونی را بر پایه شاخص های مختلف ارائه می‌دهند. اعداد GAO از معیارهای منسجمی استفاده می کنند، و آنها را برای مقایسه انواع مختلف هواپیماهای در حال خدمت به طور همزمان سودمند می کند. هزینه پرواز هر ساعت هواگرد های نظامی ایالات متحده امریکا جت های جنگنده: پرنده آ-10 ارزان ترین پرنده بال ثابتی است که در سراسر ناوگان پنتاگون پرواز میکند و هزینه پروازی آن تنها 22531 دلار در ساعت است A-10 یک جت قدیمی است و بیشتر مدل های آن در دهه 1980 ساخته شده اند. اگرچه تعمیر هواپیماهای قدیمی گران‌تر است ولی A-10 با استانداردهای امروزی نسبتاً ساده است ، و تعداد زیادی A-10 بازنشسته در "Boneyard" در آریزونای خشک و آفتابی پارک شده‌اند تا برای قطعات رایگان اوراق شوند آ10 های در صف اوراق دو گونه اصلی جنگنده چند منظوره در ناوگان نیروی هوایی و نیروی دریایی نسبتاً مقرون به صرفه هستند. پرواز هر فروند از ناوگان اف 16 های نیروی هوایی 26927 دلار در ساعت هزینه دارد که این هزینه مناسب بیشتر به دلایلی مشابه A-10 می باشد. ناوگان نسبتا جوانتر سوپر هورنت های نیروی دریایی نیز کمابیش بصرفه هستند و هزینه پروازی هر ساعت 30404 دلاری دارند. اف 22 ، پیشرفته و گران به رپتور می رسیم نخستین جنگنده [نه بمب افکن.م] نسل پنجم جهان و بی شک بهترین جت جنگنده در آسمان که هزینه شگفت انگیز پرواز ساعتی 85325 دلار دارد ، این رقم برابر مالیات بر درآمد 14 خانواده امریکایی با درامد سالانه 70784 دلار است که برای نگهداشتن یک اف 22 در یکساعت پرواز است این رقم بالا بهای حفظ قابلیت های پیشرروی هواپیما از جمله قابلیت های پنهانکاری و پیشرانه های کارامد اف 119 است اف 35 هزینه پرواز ساعتی 41986 دلار برای همه مدل ها دارد (مدل A نیروی هوایی ، مدل B تفنگداران دریایی و مدل C نیروی دریایی و تفنگداران دریایی) نیروی هوایی با دردسر جایگزینی هواپیمای اف 16 با هزینه ساعتی 26927 دلار در ساعت با هواپیمایی که 25 درصد هزینه عملیاتی دارد روبرو است که هزینه ها را برای همیشه افزایش می دهد هزینه بیشتر سردرد usaf این مشکلی ویژه است زیرا در ابتدا وعده داده شده بود که اف 35 هزینه ای برابر اف 16 داشته باشد. اکنون نیروی هوایی یا باید شمار کمتری اف 35 خریداری کند یا راهی برای پرداخت هزینه های بالاتر بیابد بمب افکن ها شاید کسی گمان کند که بی 52 با عمر 60 ساله گرانترین بمب افکن برای پرواز است اما سازمان حسابرسی اعلام میکند که هزینه پرواز این قلعه قدیمی تنها 88354 دلار در ساعت است ، این هزینه نسبتا مناسب برای یک هواپیما با هشت موتور قدیمی ، پنج خدمه و توانایی حمل هر دو گونه سلاح اتمی و متعارف (از جمله 12 موشک کروز AGM 158 JASSM) است پیرمرد کاراری نیروی هوایی امریکا بمب افکن تازه تر و پنهانکار بی 2 که متعلق به دهه 80 میلادی است هزینه پرواز ساعتی 150741 دلار دارد. بمب افکن بال متغیر بی 1 لنسر که قدیمی تر [از بی2] و با نگهداری سخت تری است بیش از همه و ساعتی 173014 دلار هزینه پرواز دارد هلیکوپتر ها ناوگان بالگرد نظامی با هزاران هلیکوپتر یک محیط بهم ریخته است ، بالگرد تهاجمی ضد تانک آپاچی تنها 5171 دلار در ساعت هزینه پرواز دارد. شاهین سیاه (بلک هاک) که توانایی جابجایی ده ها سرباز را دارد هزینه پرواز ساعتی 3116 دلار دارد در حالی که پرواز نسخه دریایی آن ساعتی 14555 دلار هزینه دارد (اینکه چرا نسخه دریایی هزینه پروازی 5 برابری دارد مشخص نیست اما seahawk تجهیزاتی را با خود دارد که به آن اجازه می دهد وظایف پیچیده تری از جمله شکار زیردریایی، جنگ ضد سطحی (کشتی) و جنگ الکترومغناطیس را انجام دهد. sea hawk بالگرد وایپر سپاه تغنگداران دریایی هزینه پرواز ساعتی 20642 دلار دارد کمابیش چهاربرابر بیشتر از آپاچی مسلح تر! ، به دلایلی بالگرد هایی که روی آب پرواز میکنند چهار تا پنج برابر گرانتر از بالگردی است که روی خشکی پرواز میکند پرنده های دیگر هواپیماهای نظامی تخصصی بسیار گران هستند. E-3 Sentry که به عنوان یک سیستم رادار پرنده و پایگاه فرماندهی نبرد هوابرد عمل می کند، هزینه پرواز 66126 دلار در ساعت دارد. ناوگان کوچک هواپیماهای شناسایی RC-135 که بر پایه هواپیمای بوئینگ 707 ساخته شده و برای جمع آوری داده های جاسوسی بکار می رود ، هزینه عملیاتی ساعتی 95339 دلار دارد. ناوگان کوچک چهار فروند هواپیمای مرکز ملی عملیات هوابرد E-4B ، هواپیماهای بوئینگ 747-200 که به پست‌های فرماندهی هسته‌ای هوابرد تبدیل شده‌اند، هزینه پرواز خیره‌ کننده 372496 دلار در ساعت یا 103 دلار در ثانیه دارند. گرانترین پرنده در ناوگان پروازی امریکا هزینه خرید برای یک جنگنده ، بمب افکن یا هلیکوپتر تازه آغاز کار است و در واقعیت معمولاً فقط سی درصد هزینه کلی هواپیما است. برخی از خلبانان پروازهایی به ارزش ده ها میلیون دلار را در طول حرفه خود انجام داده اند: یک خلبان F-35 با 800 ساعت در کابین خلبان بیش از 32 میلیون دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت. بن پایه پ.ن 1 : عدد هزینه پرواز پرنده های دیگر در مقاله ذکر نشده بود برای میلیتاری هدیه به روح شهدای امنیت صلوات
  4. یک فروند بمب افکن بی 2 اسپریت نیروی هوایی ایالات متحده امریکا در میانه پرواز معمول با نقص عملکردی روبرو شده و در فرودگاه وایتمن فرود اضطراری انجام داد ، این فرود اضطراری موجب آتش سوزی و آسیب به هواپیما شد (عکسی از این رویداد منتشر نشده است) در این حادثه هیچکس آسیب ندید و آتش توسط گروه آتشنشانی فرودگاه خاموش شد این حادثه در پی حادثه ی مشابهی که در سال 2021 رخ داد بوجود آمد ، بمب افکن مزبور پس از سر خوردن روی باند در بخش خاکی باند روی بال چپ فرود آمده و متوقف شد فرود روی بال چپ عکس ماهواره ای از حادثه سال گذشته برآورد نخستین انجام شده هزینه تعمیر پرنده خسارت دیده را 10 میلیون دلار برآورد نشان میدهد که ممکن است به ارقام بالاتر نیز منجر گردد بن پایه
  5. بنام خدا مدیریت هزینه های نظامی در امریکا https://assets.pogo.org/image/content/2021/F-35-Program-Delays-and-Stumbles-Continue-1150.jpg بودجه نظامی پیشنهادی دولت امریکا برای سال 2023 مبلغ 773 میلیارد دلار شامل 177.5 میلیارد دلار برای ارتش (ن.ز) ، مبلغ 194 میلیارد دلار برای نیروی هوایی و فضایی و 230.8 میلیارد دلار برای نیروی دریایی و تفنگداران دریایی بود.بیشترین بودجه مصوب توسط وزارت دفاع DOD در فعالیت های نظامی هزینه می شود و باقیمانده در فعالیت های مرتبط دفاعی توسط دیگر آژانس ها هزینه می شود. بی شک مدیریت چنین بودجه ای برای مدیریت (تعمیر ، نگهداری ، بروز رسانی) چند هزار پرنده ، وسایل نقلیه زمینی ، شناور ، آموزش افراد و بازنویسی و بروز رسانی آیین نامه ها بدون برنامه ای مدون ناممکن خواهد بود چرا زاموالت ها ناپدید می شوند اصلاحیه نان-مک کوردی اصلاحیه نان-مک کوردی که توسط سناتور سم نان و نماینده کنگره دیو مک کوردی در قانون مجوز دفاعی سال 1982 ارائه و سال بعد دائمی شد برای جلوگیری از رشد هزینه های تسلیحاتی امریکا طراحی شد هرگاه برنامه های اکتساب دفاعی اصلی با افزایش هزینه هایی فراتر از آستانه های معین روبرو شود این قانون وزارت دفاع را ملزم به ارائه گزارش به کنگره می نماید (به برنامه ای که رشد هزینه های آن از آستانه های قانونی فراتر می رود دارای نقض نان-مک کوردی گفته می شود) https://cdn.offshorewind.biz/wp-content/uploads/sites/10/2022/08/30121020/zumwalt-class-destroyer.jpg دو نوع نقض وجود دارد: 1.نقض قابل توجه نقض قابل توجه زمانی است که هزینه واحد اکتساب برنامه (مجموع هزینه توسعه ، تهیه و ساخت تقسیم بر تعداد واحد های خریداری شده) یا هزینه واحد تدارکات (هزینه تدارکات تقسیم بر تعداد واحد هایی که باید خریداری شود) بیش از 15 درصد از پایه تخمین کنونی یا بیش از 30 درصد از پایه تخمین نخستین بالاتر برود زمانی که افزایش هزینه برنامه اکتساب دفاعی در محدوده نقض قابل توجه قرار می گیرد ، مسئولان می بایست ظرف 45 روز تقویمی به کنگره اطلاع دهند ، همچنین باید یک گزارش خرید گزینشی با داده های اضاقی مورد نیاز برای نقض هزینه ها ارائه کنند 2. نقض بحرانی نقض بحرانی زمانی رخ می دهد که هزینه اکتساب واحد یا هزینه واحد تدارکات بیش از 25 درصد از پایه تخمین کنونی یا بیش از 50 درصد از پایه تخمین نخستین فراتر رود هنگامی که افزایش هزینه برنامه ی اکتساب دفاعی در محدوده نقض بحرانی قرار می گیرد برای خاتمه احتمالی مورد بررسی دقیق تر قرار میگیرند برنامه های با افزایش هزینه های فزاینده که در محدوده نقض بحرانی قرار دارند لغو میشوند مگر اینکه وزیر دفاع با گزارش مفصل تایید نماید که الف) این برنامه برای امنیت ملی ضروری است ، زیرا هیچ جایگزین مناسبی با هزینه کمتر در دسترس نیست ب) برآورد های تازه از تمامی هزینه های برنامه معقول است پ) ساختار مدیریت برای کنترل هزینه ها مناسب است نمونه برنامه های مشمول اصلاحیه نان-مک کوردی اف 35 (ادامه یافت) زاموالت (لغو شد) سامانه رزم آینده (لغو شد) پیوند 1 پیوند 2 پیوند 3 در همین زمینه بخوانید ؛ پایان یک رویا ادامه دارد ...
  6. متاسفم که چنین نگاه دیکتاتوری داری ای کاش دست کم برای حفظ ظاهر هم شده این رو نمیگفتی
  7. 1) من هم حقوق میدم و هم کرایه باید بدم پس خوب میدونم بدهی بدون درآمد چیه 2) میشه بفرمایید من کجا گفتم برخورد بشه؟ اینکه گفتم با عملکرد خودشون روبرو بشن منظورم همین وضع بهم ریخته است (که البته برخورد هم بشود بیراه نیست) من فقط گفتم هیچکدوم این سایت ها کارشون مربوط به ایسنتاگرام و توییتر نیست که بخوان با واکنش های آنچنانی روبرو بشوند شما دلخوری ، جور دیگه می بینی (یا شاید هم خودتون کسب و کار اینترنتی دارید و آسیب دیده) این ها هیچکدوم دلیل نمیشه که نتونیم از زاویه درست به داستان نگاه کنیم
  8. 1)همه این شرکت های به اصطلاح فضای مجازی در سایه امنیت رشد میکنند هنگامی که خودشون میشن آتش بیار معرکه و به جریان آشوب می دمند نباید انتظار بهتری داشته باشن اینکه بیای با موضعگیری های آنچنانی جریان آشوب ها را نه رویداد کوتاه و اعتراضی که بسیار ژرف و انقلابی در همه ابعاد نشون بدی (چیزی که در گفته های همه دستگیر شدگان بچشم میخورد ، این بود که با دیدن شبکه های اجتماعی گمانمان بود که همه جا در حال سقوط و انقلاب است) باید هم با عملکرد خودشون روبرو بشن 2) این گفته شما در مورد فروشگاه هایی که در شبکه اینستاگرام فعالیت میکنند درسته ، برای آپارات ، فلایتیو ، کافه بازار ، زرین پال ، اسنپ ، تپسی ، شیپور ، دیوار یا همین دیجیکالا چه فرقی میکنه؟ مگه دیجیکالا تو اینستاگرام جنس میفروشه؟ یا اسنپ از ایسنا و توییتر مسافر میگیره؟ این یک واکنش عادی است که در اوضاع بهم ریخته افراد کمتر خرید میکنند ، کمتر سفر میکنند و .... (خودم یکماهه میخوام بلیت مشهد بخرم میگم باشه که آروم بشه) این حرف ها که میگن برای همراهی و این ها انجام شده توجیهی است که فقط خودشون رو گول میزنه حالا همه این دلسوختگان آن شب غمناک ببینیم یک پست برای خون 15 فرد بیگناه میزنن یا اینکه فقط مهسا امینی بود که باید براش شعر گفت و تسلیت یا شاید این شب مثل اون شب براشون سیاه نبوده (کسی چه میدونه)
  9. پیشرانه های دو زمانه زودتر به حداکثر توان میرسن و نسبت نیرو به وزن پیشران بهتری دارن در مقابل در دور های بالاتر افت توان دارند ، استهلاک بالاتری دارن ، نیاز به روغنکاری بیشتر دارن ، مصرف بالاتری دارن ، قابلیت اطمینان کمتری دارند برای نمونه دیگر پهپاد های ما که می بایست بارها عملیات کنند پیشرانه های چهارزمانه را بکار می برند ( موتورسیکلت و معدود خودرو های دوزمانه به تاریخ پیوستند)
  10. تکنیکال به شیوه امریکایی سامانه vampire در فهرست کمک های امریکا به اکراین قرار گرفت سامانه vampire یا Vehicle-Agnostic Modular Palletized ISR Rocket Equipment محصول شرکت L3harris است که به گفته شرکت سازنده ، در مدت 2 ساعت قابل نصب بر روی وانت بار ها بوده و نیاز به یک نفر کاربر دارد خون آشام! ترکیبی از یک پرتابگر با چهار تیوب 70 میلیمتری هایدرا ، بهمراه یک سامانه الکترو اپتیکال / مادون قرمز (EO/IR) روی یک دکل تلسکوپی و یک تبلت کنترل آتش است این سامانه امکان یورش به اهداف زمینی و هوایی (بیشتر پهپاد ها) را به کاربر (اکراین) خواهد داد پیوند
  11. گراد در سرزمین آرش گراد نقش پررنگی در جنگ میان ایران و عراق داشت ، هر دو طرف از کاربران سامانه گراد بودند. ایران میان سال های 1980 تا 1988 میلیادی 68 سامانه راکتی از اتحاد جماهیر شوروی خریداری نمود در دوران دفاع مقدس از آن‌ جایی که آتشبارهای گراد عراق به صورت پنج تایی شلیک می‌کردند، بین عراقی‌ها به «خمسه خمسه» معروف شده بودند. ایرانی‌ها هم در پاسخ به این جنگ روانی سامانه های گراد را که چهل راکت داشت و به صورت یک‌ جا شلیک می‌کردند ، «چلچله» میخواندند ( به صورت عمومی سامانه راکتی گراد در ایران به کاتیوشا شناخته میشود ، حتی در رژه های رسمی نیز این نام بکار می رود) شلیک راکت گراد در دوران دفاع مقدس پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوره بازسازی و بهسازی نیرو های مسلح ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح اقدام به تولید بومی سامانه گراد نمود که در آن تیوب های راکت انداز 122 میلیمتری گراد سوار بر کامیون 4×6 (یا 6×6) بنز 2628 با پیشرانه 6 سیلندر خطی به حجم 11.7 لیتر و قدرت نامی 280 اسب بخار بود سامانه حدید HM20 در گام های دیگر جمهوری اسلامی ایران اقدام به تولید راکت های متفاوت برای سامانه های راکتی 122 میلیمتری خود نمود که به نام آرش شناخته شده و به نیرو های مسلح تحویل شده است (تفاوت نسخه بومی با نسخه وارداتی در چینش تیوب هاست ، در مدل وارداتی 40 تیوب بصورت یکپارچه و در مدل بومی در دو دسته 20 تایی هستند) راکت های بومی راکت های آرش در چهار گونه با نام های آرش 1 تا 4 تولید شده اند راکت آرش 1 کالیبر 122 میلیمتر وزن ؟؟ کیلوگرم سرجنگی ؟ کیلوگرم طول 2815 میلیمتر تعداد ترکش ؟ تکه برد 21.5 کیلومتر راکت آرش 2 کالیبر 122 میلیمتر وزن ؟؟ کیلوگرم سرجنگی ؟ کیلوگرم طول 2815 میلیمتر تعداد ترکش ؟ تکه برد 30 کیلومتر راکت آرش 3 (نور) کالیبر 122 میلیمتر وزن ؟؟ کیلوگرم سرجنگی ؟ کیلوگرم طول 2050 میلیمتر تعداد ترکش ؟ تکه برد 18 کیلومتر راکت آرش 4 کالیبر 122 میلیمتر وزن ؟؟ کیلوگرم سرجنگی ؟ کیلوگرم طول 2890 میلیمتر تعداد ترکش ؟ تکه برد 40 کیلومتر ** راکت آرش 4 برای پرتاب نیاز به تیوب های ویژه دارد آرش هدایت پذیر در سال 1398 سرتیپ علی کوهستانی فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با یک سایت خبری اعلام کرد که در یک پروژه تحقیقاتی با نیروی هوافضای سپاه موفق به هدایت پذیر نمودن راکت آرش شده ایم که برابر آزمایش های میدانی دقت اصابت آن به 7 متر رسیده است وی افزود به دلیل دقت پایین سامانه های 122 میلیمتری ، پیشتر سامانه های راکتی با 40 لول (تیوپ) مورد استفاده بود که با افزایش دقت ضمن کاهش تعداد تیوپ ها تحرک سامانه نیز به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داشت. راکت هدایت شونده آرش (سیستم هدایت داخلی در سمت چپ دیده میشود) با توجه به راکت آرش هدایت پذیر نمایش داده شده در نمایشگاه محصولات دفاعی ، هدایت بر پایه پردازش تصویری منتفی است (چشمی پردازشگر در نوک راکت دیده نمیشود) با توجه به سابقه پررنگ نیروی هوافضا در هدایت INS و ساخت ژیروسکوپ های لیزری و فیبر نوری احتمالا هدایت راکت های ایرانی بر پایه هدایت داخلی خواهد بود ژیروسکوپ فیبر نوری تصاویر سامانه گراد (به اشتباه کاتیوشا معرفی شده) نسخه ابداعی روی شاسی شنی دار با 60 تیوب (3×20) بن پایه 1 بن پایه 2 بن پایه 3
  12. مردی بنام ایپ فیلم مردی به نام ایپ ساخت سال 2008 میلادی اگر چه در ژانر فیلم های رزمی طبقه بندی شده و شیفتگان هنر های رزمی شرقی را مجذوب کرده ولی در پس زمینه ای پررنگ به یورش ژاپنی ها به چین و ددمنشی های متجاوزان ژاپنی اشاره شده که زندگی و معیشت مردم چین را بشدت دگرگون کرده است فیلم به دو بخش پیش و پس از یورش نیرو های امپراطوری ژاپن به چین در سال 1937 تقسیم شده است ، در نیمه نخست فیلم شهر فوشان شهری زنده ، بهره مند و امیدوار تصویر شده است و در نیمه دوم فیلم در این شهر نشانی از زندگی و امید وجود ندارد کارگردان به خوبی حس ملی گرایی بیننده چینی و همینطور همزاد پنداری بینندگان دیگر کشور ها را برانگیخته و ظلم و ستم گذشته بر کشور چین را یادآوری میکند
  13. دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران با دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفتگو کرد و طرفین بر توسعه مناسبات و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف نظامی تاکید کردند. دریادار تنگسیری در این دیدار، گفت: عمان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود و در میان همسایگان ما از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است بیگانگان با حضور در منطقه تنها به فکر منافع خودشان هستند فرمانده نیروی دریایی عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیگانگان با حضور در منطقه تنها به فکر منافع خودشان هستند، تأکید کرد: امنیت منطقه در درجه نخست توسط کشورهای منطقه تأمین می‌شود. دریابان سیف بن ناصر الحربی با اشاره به ثروت‌های موجود در منطقه غرب آسیا گفت: کشورهای زیادی چشم طمع به این منطقه را دارند و تردیدی نیست افزایش سطح همکاری‌ها در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه، چشم طمع بیگانگان را محدود خواهد کرد. فرمانده نیروی دریایی عمان با اشاره به تمرین‌های مشترک دریایی ایران و عمان، افزود: در سایر زمینه‌های تحقق امینت دریایی از جمله انتقال تجارب مشترک و تمرین‌های دریایی آماده همکاری با ایران هستیم. دریابان سیف بن ناصر الحربی با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در زمینه‌های دفاعی و به ویژه دریایی، گفت: آنچه ایران در حوزه دستاوردهای دفاعی محقق کرده است، باعث افتخار و عزت هر دو کشور است و امیدواریم بتوانیم از دستاوردهای بومی جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی استفاده نمائیم. مهر
  14. در حمله هوایی ترکیه به منطقه ای تفریحی در استان زاخو دست کم ۸ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند به گزارش الجزیره دست کم ۴ موشک به این محل برخورد کرده بنابر گزارش مقامات محلی کشته ها شامل ۳ مرد ۳ زن و ۲ کودک بوده اند الجزیره نخست وزیر عراق حمله ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد فرانس ۲۴ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گلوله باران شهر زاخو در عراق را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عادی شد، محکوم کرد. وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود دانسته و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد مهر ترکیه از عراق خواست که بیانیه صادر نکند وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد عراق نباید با فشار تبلیغاتی pkk در مورد حمله دوهوک بیانیه بدهد وی همچنین حمله به افراد غیر نظامی‌ را قوی تکذیب کرد وی افزود ما از عراقی ها میخواهیم با ما همکاری کنند تا ابعاد تاریک این واقعه غمبار را روشن کنیم A.A وزارت خارجه بریتانیا با همدردی با آسیب دیدگان دوهوک بدون نام بردن از عامل این حمله ، آنرا محکوم کرد وزارت خارجه بریتانیا امریکا حمله توپخانه ای به شمال عراق را محکوم کرد (بدون اشاره به ترکیه) رویترز - کارزار تحریم کالاهای ترکیه ای در سلیمانیه کلید خورد - عمار حکیم : دولت عراق باید پاسخ حملات ترکیه را بدهد - پرچم سفارت ترکیه در بغداد پایین کشیده شد - پنجشنبه در عراق عزای عمومی اعلام شد - اتحادیه عرب حمله به عراق را محکوم کرد
  15. بسم الله الرحمن الرحیم گراد ، تگرگ روسی گراد یک سامانه پرتابگر چندگانه خودکششی 122 میلیمتری است که در اتحاد جماهیر شوروی طراحی و ساخته شده است ، این سامانه و راکت M-210F برای نخستین بار در سالهای آغازین دهه 1960 توسعه یافته و نخستین کاربرد رزمی آن در مارس 1969 در طول درگیری مرز چین و شوروی بود BM مخفف Boyevaya Mashina به معنی ماشین جنگی است و نام مستعار گراد Grad در روسی به معنی تگرگ می باشد سامانه موشک انداز BM 21 در سال 1963 در ارتش شوروی برای جایگزینی سامانه قدیمی BM 14 بکار گیری شد ، نقش پایه ای سامانه BM 21 برای پشتیبانی نیرو های زمینی با سرکوب فوری مواضع شلیک موشک های ضد تانک ، توپخانه ها ، خمپاره انداز ها ، از میان بردن نقاط مقاومت دشمن در منطقه نبرد بود نام مستعار روسی "تگرگ" نام مناسبی برای سامانه تسلیحاتی است که می تواند تا 40 راکت 122 میلی متری را در حدود 20 ثانیه در بردهای گوناگون پرتاب کند. گراد یک سامانه تتسلیحاتی دقیق نیست و برای رساندن مهمات خود به جای هدف نقطه ای ، برای یورش به یک منطقه طراحی شده است ، در برد 20 کیلومتری ، زمانی که 40 موشک پرتاب می شود، منطقه اصابت تا 600 متر در 600 متر گسترش می یابد (36 هکتار). از زمان معرفی سامانه BM 21 در دهه 60 این راکت انداز های 122 میلیمتری در همه مناطق درگیری در سراسر حهان حاضر بوده اند . سادگی این سامانه بهمراه ارائه توان آتشباری عظیم از یک سکوی متحرک و نسبتا سبک منجر به پذیرش سریع و گسترده آن شده است..این سامانه تسلیحاتی به شکل گسترده ای کپی شده است و اکنون گونه های گسترده ای از نسخه ها و مشتقات آن را می توان در فهرست موجودی بیش از 50 نیروی مسلح در سراسر دنیا میتوان مشاهده کرد از آنجایی که BM-21 یک طراحی نسبتا قدیمی است که اواخر دهه 1950 توسعه یافت ،بنابر این برخی از این گونه‌های کپی شده ویژگی‌ های تسلیحات تازه تری را به آن افزوده اند ، مانند سیستم ‌های کنترل آتش پیشرفته و ویژگی‌های آیرودینامیکی پیشرفته‌تر برای خود موشک‌ها [در موارد پیشرفته تر موشک های هدایت شونده. م]. پرتابگر اولیه یک شاسی کامیون Ural-375D 6×6 بود. در سال 1976، خودروی پرتابگر Ural-375D با کامیون جدیدتر و قدرتمندتر Ural-4320 6×6 جایگزین شد. هر BM-21 توسط یک کامیون 9k450 با 60 موشک اضافی پشتیبانی می شود. نصب شدن بر روی کامیون های 6×6 به BM-21 تحرک قابل توجهی می دهد که به ویژه پس از شلیک، زمانی که پرتابگرها باید به سرعت جابجا شده تا از آتش سامانه های ضد توپخانه ای دشمن در امان باشند. عملیات شلیک و جابجایی رفتار معمول در راکت انداز های چندگانه خودکششی است کامیون پشتیبان سامانه گراد راکت یا موشک راکت یا موشک به مهماتی گفته می شود که توسط یک موتور به حرکت در می آید. موتور موشک / راکت در ساده‌ ترین گونه از لوله‌ ای تشکیل شده است که در آن سوخت می‌ سوزد و در یک انتهای آن دهانه‌ ای دارد. گازهای خارج شده باعث ایجاد واکنشی برابر و مخالف در انتهای بسته لوله شده و پرتابه را به جلو می راند . رانش با هدایت گازهای به سرعت در حال انبساط از سوخت موشک در حال سوختن از طریق یک یا چند نازل (ونتوری/ ونچوری) ایجاد می شود. نمایش اثر ونتوری راکت های 122 میلی متری برای BM-21 دارای هفت ونتوری در پشت موتور موشک هستند. در حالی که موتورهای موشک می‌توانند حاوی سوخت مایع یا جامد باشند، سامانه های BM-21 موشک ‌هایی را با موتورهایی که فقط دارای سوخت جامد هستند شلیک می‌کنند. بر خلاف موشک ، یک راکت هدایت نشده مسیر خود را در هنگام پرواز تنظیم نمی کند تا به هدف اصابت کند. به این ترتیب، هنگامی که BM-21 یک راکت را شلیک میکند هیچ راهی برای تغییر مسیر آن وجود ندارد. راکت ها راکت ها به منظور دستیابی به پایداری آیرودینامیکی ، از باله یا چرخش محوری استفاده می کنند ، راکت های سامانه گراد ترکیب هر دو این روش ها را بکار می برد. روش اولیه برای ایجاد پایداری آیرودینامیکی از طریق استفاده از چهار بالک در بخش پشتی است . هنگامی که راکت پرتاب می شود، شروع به چرخش با سرعت نسبتا کندی می کند. باله‌های فنری که در بخش پشتی دور راکت پیچیده شده اند و با یک بند نازک در جای خود نگه داشته شده اند که هنگام پرتاب می‌سوزد. همانطور که قسمت پشتی موشک از لوله پرتاب خارج می شود، فنرها باله ها را باز کرده و راکت را در پرواز تثبیت می کنند. انواع راکت های سامانه گراد راکت 9M22 کالیبر 122 میلیمتر وزن 64 کیلوگرم سرجنگی 18.4 کیلوگرم طول 2870 میلیمتر تعداد ترکش 1640 تکه برد 5 تا 20.4 کیلومتر راکت 9M22M کالیبر 122 میلیمتر وزن 46 کیلوگرم سرجنگی 18.4 کیلوگرم طول 1930 میلیمتر تعداد ترکش 1640 تکه برد 2 تا 10.8 کیلومتر راکت 9M22U کالیبر 122 میلیمتر وزن 66.6 کیلوگرم سرجنگی 18.4 کیلوگرم طول 2870 میلیمتر تعداد ترکش 1640 تکه برد 5 تا 20.1 کیلومتر راکت 9M28F کالیبر 122 میلیمتر وزن 56.5 کیلوگرم سرجنگی 21 کیلوگرم طول 2270 میلیمتر تعداد ترکش 1000 تکه برد تا 15 کیلومتر راکت 9M53F کالیبر 122 میلیمتر وزن 70 کیلوگرم سرجنگی 26 کیلوگرم طول 3037 میلیمتر تعداد ترکش 2450 تکه برد 5 تا 20.5 کیلومتر راکت 9M521 کالیبر 122 میلیمتر وزن 66 کیلوگرم سرجنگی 21 کیلوگرم طول 2840 میلیمتر تعداد ترکش 1000 تکه برد تا 40 کیلومتر راکت 9M522 کالیبر 122 میلیمتر وزن 70 کیلوگرم سرجنگی 25 کیلوگرم طول 3037 میلیمتر تعداد ترکش 1800 تکه برد تا 37.5 کیلومتر گراد در نقش موشک با توجه به گستره کاربران راکت انداز های گراد شرکت های دفاعی در صدد بهبود عملکرد این سامانه بر آمده اند که شرکت ترکیه ای راکستان و همینطور صنایع دولتی رافائل دو شیوه گوناگون را برای افزایش دقت این سامانه به کار برده اند راکت (موشک) ساخت راکستان با سامانه هدایتی GPS / INS شرکت راکستان یک راکت هدایت شونده به سامانه هدایت ماهواره ای به همراه سامانه هدایت داخلی توسعه داده است که با استفاده از امواج ماهواره های جی پی اس دایره خطای برابر 30 متر (ادعایی) دارد کیت Epik شرکت رافائل کیت EPIK را برای راکت های سامانه گراد توسعه داده است (Electro-Optical Precision Integration Kit)) که بر پایه هدایت داخلی INS و پردازشگر تصویری کار میکند ، تصویر هدف که توسط سامانه های دیگر (هلیکوپتر / هواپیما / پهپاد / نیرو های پیاده) برداشت شده است روی سامانه هدایت داخلی بارگیری شده و در زمان پرواز پویشگر فعال دماغه راکت با مقایسه تصویر ذخیره شده اقدام به جانمایی و شیرجه بر روی هدف تعیین شده می نماید ، از آنجایی که EPIK با جی پی اس در ارتباط نیست امکان جم و اخلال بر روی آن نیز وجود ندارد. شرکت سازنده دقت اصابت کمتر از 3 متر را برای این کیت هدایتی اعلام کرده است با هدایت پذیر شدن راکت های سامانه گراد سامانه های Fire Finder امکان محاسبه الگوی پروازی پرتابه برای اجرای عملیات سرکوب را تا حد بسیار زیادی از دست خواهند داد سامانه راکت چند گانه خودکششی سازنده اتحاد جماهیر شوروی سال ورود به خدمت 1963 میلادی تعداد خدمه 6 نفر گونه های سامانه گراد BM 21 V نسخه هوابرد با 12 تیوب بر روی کامیون گاز 66B GRAD 1 نسخه سبکتر سامانه گراد با 36 تیوب بر روی کامیون زیل 131 9K132 Grad-P گراد پی لانچر تکی راکت 122 میلیمتری A-215 Grad-M نسخه دریایی سامانه گراد 9K59 Prima پریما نسخه بهبود یافته گراد با 50 تیوب Grad-K نسخه تازه تر گراد بر روی کامیون کاماز 5350 Tornado G راکت انداز بهبود یافته گراد بر روی کامیون اورال 4320 پیوند 1 پیوند 2 پیوند 3 پیوند 4 پیوند 5