41148

Members
  • تعداد محتوا

    148
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

539 نشان افتخار

1 دنبال کننده

درباره 41148

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. در اهداف مذاکره نباید گنگ بود. شاید اینکه، ابهام در توان پاسخ دهی متقابل وجود داشته باشد؛ بتواند طرف مقابل را از پاسخ های احتمالی بترساند. ولی این ابهام در《 نیت》 برای خود ما نیز گمراه کننده است. ما باید واضح نیت و اهداف خود را اظهار کنیم.
  2. ما باید روندی را پیش بگیریم که ظرفیت اقتصادی خود را بهبود ببخشیم و به نیاز ها پاسخ دهیم. چون مطمئنا نیاز های ما در آینده بیشتر خواهد شد! اینگونه نباید تفکر کنیم که چون فلان تکنولوژی چون گران است باید آن را از ذهن خودمان بیرون کنیم و چون گران است دیگر به آن نیاز نداریم. بلکه باید به نیاز ها پاسخ مناسب داد. کشورهای فناور با قرارداد های کوچک بدون پشتوانه های بزرگ سیاسی و امنیتی حاضر به اشتراک گذاری فناوری های خودشان نخواهند شد. اگر ما میخواهیم از یک کشور فناور مثل روسیه فناوری دریافت کنیم باید به گونه ای ابتکار عمل را بدست بگیریم که رضایت طرف خارجی جلب گردد. مثلا اگر الان نیاز به بالگرد ترابری و توپ دار به سر زبان ها افتاده است . (و البته کشور ما نیز بدلیل جغرافیای خودش به تعداد زیادی بالگرد نیاز دارد) متوجه باشیم که نیاز ما فقط به بالگرد نیست بلکه به انواع هواگرد نیاز داریم. یک قرارداد بزرگتر و همه جانبه با روسیه میتواند تا چند دهه نیاز های ما را به اینگونه فناوری ها برطرف کند. البته وجود یک کشور مثل ایران برای پشتیبانی از هواگرد ها با تکنولوژی روسی، برای فروش و بازار یابی هواگرد های روسی در آسیا و آفریقا بسیار برای روسیه می‌تواند مفید واقع شود. البته لازم بذکر است با ایجاد رابطه با سایر کشور ها باید از بروز وابستگی به روسیه جلوگیری کرد. چین و هند و برزیل نمونه های جالبی از این مورد هستند.
  3. ما به وجود جریانی منظم از کالا های پیشرفته نیاز داریم. مانند : بالگرد و هواپیما و لوکوموتیو و قطعات الکترونیک و قطعات هسته ای و خطوط تولیدی و ماهواره ای و.... بدیهی است با توجه به ظرفیت اقتصادی و مقدار جمعیت مان. تهیه و تولید تمامی این موارد داخل خاک ایران بسیار امری بعید و نشدنی است.( و البته که برای اقتصاد بسیار بزرگتر از ایران هم نشدنی است! مثال اتحادیه اروپا با همکاری چین و ژاپن و برزیل ایرباس را اداره و تولید میکنند! ) ولی در عین حال باید به نیاز ها پاسخ داد. بنابراین نیاز است در یک رویکرد منطقی، رویکرد خارجه خود را به گونه ای تعریف کنیم و سازمان دهیم؛ که بتوانیم به سهولت بیشتری به کالا های تکنولوژی بالا و تعامل با کشور های فناور دسترسی پیدا ‌کنیم. ( البته هر گونه بهانه تراشی در این مورد بنظر بنده ضعف دستگاه تعامل کننده است)
  4. امروز مورخ ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ . طبق خبرهای رسیده بالگرد رئیس جمهور جناب آقای رئیسی در آذربایجان شرقی دچار فرود سخت گردیده است.
  5. لباس هاشون خیلی کمه . باعث تعجبه! حداقل میتونستن زیر لباس نظامی از لباس پشمی استفاده کنند. یا جوراب گرم بپوشن. وضعیت لباسشون اصلا خوب نبود. چرا به نظامی لباس نمیدن هم باید پرسیده بشه؟
  6. کارت پایان خدمت و معافی مربوط به دوره صلح است. و در دوره جنگ ممکن است دوباره فراخوان داده شود. هر چند که خداوند این کشور را از جنگ حفظ کند. ماده ۴ - خدمت وظیفه عمومی ۳۰ سال است و مراحل آن برای کلیه مشمولان به شرح زیر است: الف (اصلاحی ۲۲ˏ۰۸ˏ۱۳۹۰) ـ مدت خدمت دوره ضرورت (۲۴) ماه است و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشد ستاد کل با کسب اجازه از فرماندهی کل آن را به کمتر یا بیشتر از مدت دوره ضرورت تغییر می‌دهد. ب - دوره احتیاط ۸ سال. ج - دوره ذخیره اول ۱۰ سال. د - دوره ذخیره دوم ۱۰ سال. ‌تبصره ۱ - تاریخ شروع و پایان خدمت در مراحل احتیاط و ذخیره از تاریخ پایان خدمت دوره ضرورت محاسبه می‌گردد و در هر حال تاریخ خاتمه آن از سن ۵۰ سالگی تجاوز نخواهد کرد. ‌تبصره ۲ - در مواقع ضرورت و بسیج همگانی ممکن است افراد مشمول این قانون تا سن شصت سالگی نیز احضار شوند.
  7. همانطور که اطلاع دارید. کشور ترکیه و شرکت راکتسان یک برجک جدید ماژولار طراحی و ابداع کرده اند و قرار است روی تانک های ام ۶۰ آ ۳ خود بهره ببرند و البته احتمال صادرات این برجک را نیز داده اند. تصویر برجک جدید شرکت راکتسان ترکیه. تصویر برجک تانک راکتسان ترکیه. میتوان شبیه ترکیه عمل کرد‌. و همانند این برجک ساخت و روی ام ۶۰ چیفتن و تی ۵۵ و تی ۷۲ قرار داد. تا برجک های تانک هایمان یک دست گردد. با یکسان سازی برجک و کالیبر میشه هزینه های تعمیراتی و پشتیبانی مهمات را به صورت قابل توجهی کاهش داد. و این برجک جدید هم میتواند باب جدیدی برای ساخت شاسی های جدید هم باشد.
  8. با توسعه هوش مصنوعی و تلفیق آن با وسایل نظارتی-تهاجمی. حملات زمینی و دریایی زنبوری شکل (همانند حملات پر تعداد قایق های تندرو یا اشکال زمینی آن) تاثیر سابق را نخواهد داشت. و اینگونه تاکتیک ها منسوخ خواهند شد. منطقی تر است برای حملات پر تعداد پهپاد ها جایگزین قایق ها گردند.
  9. 41148

    IRIAF & F-4

    اف چهار فانتوم ll + فیلم
  10. پاکستان باید میراژ های قدیمی و اف ۷ های خودشو قبل از f16 از رده خارج کنه.
  11. به این نکته توجه شود اگر این ناو ذکر شده در بالا از کلاس شهید سلیمانی باشد. عبارت ((اولین ناوشکن)) به نوعی اشتباه خواهد بود. زیرا قبل از آن قایق گشت ساحلی شهید سلیمانی ساخته شده است. و این قایق با وزن ۶۰۰ تن در کلاس ناوشکن قرار نمی‌گیرد.
  12. در رسانه ها ارتفاع پروازی این پهپاد ۶۰ هزار پا بیان شده. که البته سقف پرواز پرنده های با موتور توربوپراپ معمولا تا ۳۵ هزار پا محدود میشه. شاید دلیل بزرگی ورودی هوا، فراهم آوری هوای بیشتر برای بالاتر بردن سقف پروازی باشد. منبع ارتفاع پروازی
  13. بدلیل تنوع سامانه ها و زیر سامانه ها . از لحاظ نامگذاری، خیلی پیچیده شده است. کاش یک سیستم کد گذاری مشترک برای سامانه انتخاب شود. و سامانه های مشابه، اسامی کاملا متمایز نداشته باشند.