41148

Members
  • تعداد محتوا

    140
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

498 نشان افتخار

1 دنبال کننده

درباره 41148

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. کارت پایان خدمت و معافی مربوط به دوره صلح است. و در دوره جنگ ممکن است دوباره فراخوان داده شود. هر چند که خداوند این کشور را از جنگ حفظ کند. ماده ۴ - خدمت وظیفه عمومی ۳۰ سال است و مراحل آن برای کلیه مشمولان به شرح زیر است: الف (اصلاحی ۲۲ˏ۰۸ˏ۱۳۹۰) ـ مدت خدمت دوره ضرورت (۲۴) ماه است و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشد ستاد کل با کسب اجازه از فرماندهی کل آن را به کمتر یا بیشتر از مدت دوره ضرورت تغییر می‌دهد. ب - دوره احتیاط ۸ سال. ج - دوره ذخیره اول ۱۰ سال. د - دوره ذخیره دوم ۱۰ سال. ‌تبصره ۱ - تاریخ شروع و پایان خدمت در مراحل احتیاط و ذخیره از تاریخ پایان خدمت دوره ضرورت محاسبه می‌گردد و در هر حال تاریخ خاتمه آن از سن ۵۰ سالگی تجاوز نخواهد کرد. ‌تبصره ۲ - در مواقع ضرورت و بسیج همگانی ممکن است افراد مشمول این قانون تا سن شصت سالگی نیز احضار شوند.
  2. همانطور که اطلاع دارید. کشور ترکیه و شرکت راکتسان یک برجک جدید ماژولار طراحی و ابداع کرده اند و قرار است روی تانک های ام ۶۰ آ ۳ خود بهره ببرند و البته احتمال صادرات این برجک را نیز داده اند. تصویر برجک جدید شرکت راکتسان ترکیه. تصویر برجک تانک راکتسان ترکیه. میتوان شبیه ترکیه عمل کرد‌. و همانند این برجک ساخت و روی ام ۶۰ چیفتن و تی ۵۵ و تی ۷۲ قرار داد. تا برجک های تانک هایمان یک دست گردد. با یکسان سازی برجک و کالیبر میشه هزینه های تعمیراتی و پشتیبانی مهمات را به صورت قابل توجهی کاهش داد. و این برجک جدید هم میتواند باب جدیدی برای ساخت شاسی های جدید هم باشد.
  3. با توسعه هوش مصنوعی و تلفیق آن با وسایل نظارتی-تهاجمی. حملات زمینی و دریایی زنبوری شکل (همانند حملات پر تعداد قایق های تندرو یا اشکال زمینی آن) تاثیر سابق را نخواهد داشت. و اینگونه تاکتیک ها منسوخ خواهند شد. منطقی تر است برای حملات پر تعداد پهپاد ها جایگزین قایق ها گردند.
  4. 41148

    IRIAF & F-4

    اف چهار فانتوم ll + فیلم
  5. پاکستان باید میراژ های قدیمی و اف ۷ های خودشو قبل از f16 از رده خارج کنه.
  6. به این نکته توجه شود اگر این ناو ذکر شده در بالا از کلاس شهید سلیمانی باشد. عبارت ((اولین ناوشکن)) به نوعی اشتباه خواهد بود. زیرا قبل از آن قایق گشت ساحلی شهید سلیمانی ساخته شده است. و این قایق با وزن ۶۰۰ تن در کلاس ناوشکن قرار نمی‌گیرد.
  7. در رسانه ها ارتفاع پروازی این پهپاد ۶۰ هزار پا بیان شده. که البته سقف پرواز پرنده های با موتور توربوپراپ معمولا تا ۳۵ هزار پا محدود میشه. شاید دلیل بزرگی ورودی هوا، فراهم آوری هوای بیشتر برای بالاتر بردن سقف پروازی باشد. منبع ارتفاع پروازی
  8. بدلیل تنوع سامانه ها و زیر سامانه ها . از لحاظ نامگذاری، خیلی پیچیده شده است. کاش یک سیستم کد گذاری مشترک برای سامانه انتخاب شود. و سامانه های مشابه، اسامی کاملا متمایز نداشته باشند.
  9. پس مقدار سوخت داخلی جنگنده چطور؟
  10. قیمت چکمیت باید حدود سوخو ۳۵ باشه. چیزی حدود ۸۰ میلیون دلار
  11. ۱۸ تن برای وزن خالی یک جنگنده میان رده ، وزن زیادیه! بخصوص برای یک هواپیما تک موتوره. وزن سوخو ۳۵ هفده تن است. وزن اف ۳۵ آ هم ۱۳ تن است.
  12. بسمه تعالی یک پیشنهاد برای تامین موتور هواپیمای ارتقا یافته ۷۲ نفره از پرنده ایران ۱۴۰ روسها در حال طراحی و تولید یک خانواده محصول جدید برای تامین نیاز های آینده شان به موتور های توربوفن هوایی هستند. یکی از این موتور ها موتور pd8 است که تراست آن ۷۸kn ذکر شده است. تصویر موتور pd8 بر بستر تست. به تفاوت اندازه موتور pd8 توجه شود برای تامین توان پیشران جهت نصب در هواپیما ایران ۱۴۰ و نمونه ۷۲ نفره آن موتور pd8 مناسب بنظر می رسد. خود روسها نیز یک هواپیما مشابه با ایران ۱۴۰ نیز در دست طراحی و تولید دارند. این هواپیما ایلئوشین il112v نام دارد. که برای تامین نیروی پیشرانش آن موتور pd8 پیشنهاد شده است و در حال فرآیند های تست است. جهت مطالعه (موتور pd8 و il112 ) تصویر Il112
  13. اصلاح موتور ایران ۱۴۰ در پرنده سیمرغ موتور این پرنده نسبت به پلتفرم قبلی در بخش سوخت رسانی و کنترل الکترونیکی موتور یعنی سیستم فدک با اجرای سرویس‌های بولتن ارتقا پیدا کرده است و تمهیداتی برای ارتقاء بعضی از پارامترهای عملکردی هواپیما در شرایط Hot & High (یعنی گرم و مرتفع) اندیشه شده است.
  14. یکی از موتور هایی که بسیار برای پیشبرد صنعت هواپیما سازی در ایران می‌تواند مفید باشد . موتور pd14 است. موتور pd14 این موتور روی هواگرد های : ایلئوشین ۴۷۶ و ۲۷۶ . Mc21 نصب شده است و یا بهره برداری خواهد شد. Il276 Il476 Mc21 با pd14 در صورت تولید این موتور با همکاری روسیه در داخل ایران علاوه بر اینکه میتوانیم نیاز های ترابری و مسافربری نظامی و غیر نظامی در داخل کشور را کاملا تامین کنیم؛ می‌ توانیم تبدیل به یک قطب برای تعمیر و نگهداری هواگرد های شرقی در منطقه خودمان باشیم. سه موتور آینده روسی pd8 ، pd14 و pd35 هستند. که همکاری در ساخت این سه به خصوص مدل pd 14 برای ما بسیار مفید خواهد بود. جهت مطالعه جهت مطالعه جهت مطالعه جهت مطالعه
  15. امیر خواجه‌فرد: هواپیمای سیمرغ در حال اخذ گواهینامه­ است. مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: هواپیمای ترابری سبک سیمرغ براساس مقرارت محصولی سیستمی مربوط به کلاس خود، طراحی شده و درحال طی کردن فرآیند اخذ گواهینامه­ مربوطه است. پ ن: طبق این گزارش موتور سیمرغ نسبت به ایران ۱۴۰ دچار تغییرات و ارتقا شده است.