Recommended Posts

هیچ وقت نمی شه رو روسیه حساب باز کرد بعید نیست اگه دیدن بشار اسد اوضاع چندان خوبی نداره از پشت بهش خنجر بزنند و با همین ناو ها شون به سوریه حمله کنن و بعد از سرنگون کردن اسد هم با افتخار اعلام کنند که ما نجات دهنده ی مردم سوریه هستیم اینور قضیه هم باید در نظر گرفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست دارم آمریکا یه پایگاه ضد موشکی توی شرق اروپا علم کنه و روسیه هم اونو هدف قرار بده .[/quote]

خوب اومديم و روسيه همچين كاري كرد چه نفعي به حال ما داره؟؟اصلا چه ارتباطي با مساله سوريه پيدا ميكنه؟؟اين جوري جنگ جهاني راه ميفته و ما هم كه هم پيمان روسيه هستيم و ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوست دارم آمریکا یه پایگاه ضد موشکی توی شرق اروپا علم کنه و روسیه هم اونو هدف قرار بده .[/quote]

خوب اومديم و روسيه همچين كاري كرد چه نفعي به حال ما داره؟؟اصلا چه ارتباطي با مساله سوريه پيدا ميكنه؟؟اين جوري جنگ جهاني راه ميفته و [size=24]ما هم كه هم پيمان روسيه هستيم [/size]و ....[/quote]


از كي شديم خودمون خبر نداريم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]طرح امریکا برای لیبی‌زاسیون کردن معادله سوریه/ موقعيت نظامي و مقبوليت معارضان اسد چگونه است؟[/size]

[color=blue]روزهای پر کش و قوس خاورمیانه چندی است که سوریه را در متن توجه خود قرار داده است تا امریکا با یاری همکاران منطقه‌ای خود از جمله ترکیه، قطر و عربستان، تکیه گاه مقاومت اسلامی در مرزهای اسرائیل، را هدف قرار دهد و با طراحی یک سناریوی پیچیده از فتنه و شورش داخلی گرفته تا فشارهای عجیب و غریب منطقه‌ای و بین المللی، بشار اسد را که تکیه‌گاهی مطمئن برای مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین است به سمت سقوط هدایت کند و به این طریق، راه تنفسی جدید برای رژیم صهیونیستی بگشاید.

اما این طراحی پیچیده، که با لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب به نقطه حساسی رسیده بود، روز چهارشنبه با حمله گروهی شبه نظامی به یک مقر ارتش سوریه در دمشق، وارد فاز جديدي شد تا سناریوی لیبی برای حضور نیروهای خارجی در این کشور، در سوریه نیز به اجرا گذاشته شود.

در شرایطی که پس از تلاش‌های جدی و پیگیر ترکیه، قطر و عربستان عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حالت تعلیق در آمد، روز چهارشنبه گروهی که رسانه‌های غربی تلاش کردند آنها را نیروهای جدا شده از ارتش سوریه بنامند، به واحد حفاظت و اطلاعات یگان پدافند هوایی ارتش در شهر حرستا در نزدیکی دمشق حمله کردند تا سناریوی لیبی‌زاسیون سوریه که با تعلیق دولت لیبی از اتحادیه عرب، حمله نظامی معترضین داخلی به ارتش قذافی و سپس ورود ناتو به جنگ لیبی همراه بود، بار دیگر در سوریه تجربه شود.

این در حالی است که با وجود ادعای این گروه شبه نظامی که رسانه‌های غربی از آن با عنوان "ارتش آزاد سوریه" یاد می‌کنند مبنی بر دارا بودن 15هزار عضو، این گروه شبه نظامی اعلام کرده است در حال حاضر توان کافی را برای غلبه بر ارتش سوریه ندارد.

هم‌زمان با این حمله نیز برخی منابع غربی از بازگشت فردی به نام "ریاض اسد"، به عنوان فرمانده این گروه شبه نظامی که در چند ماه گذشته در ترکیه بوده است، به کشور سوریه خبر داده و مدعی شده‌اند وی مصمم است هدایت این دست عملیات را با پشتیبانی ترکیه در سوریه در دست بگیرد؛ این در حالی است که ریاض اسد، نشان معاویه ابن ابی سفیان را برای فعالیت‌های گروهش برگزیده است.

اما نقش ترکیه در تلاش برای باز کردن باب حمله نظامی به سوریه به همین جا ختم نمی‌شود؛ چنانکه این کشور با میزبانی از ائتلافی از مخالفان دولت بشار اسد که مسئول اصلی هدایت ناآرامی‌های خون‎بار ماه‌های اخیر در این کشور هستند، به پشتیبانی سیاسی و نظامی از گروهی که آن را شورای ملی سوریه می‌نامد، پرداخته است؛ گروهی که شبه نظامیان عمل کننده علیه ارتش سوریه، خود را زیر مجموعه آن می‌دانند.

این در حالی است که ترکیه با همکاری قطر به عنوان رئیس اتحادیه عرب، تلاش پیگیری را برای تعلیق عضویت سوریه از این اتحادیه نیز دنبال کرده‌اند. تلاشی که بسیاری آن را زمینه چینی برای حمله نظامی به سوریه قلمداد کرده‌اند، به‌طوري كه وزیر امور خارجه قطر در واکنش به این مصوبه اتحادیه عرب، از نزدیک شدن تلاش‌های دیپلماتیک درباره موضوع سوریه به پایان راه خبر داد.

در عين حال، به نظر مي‌رسد جنگ طلبی‎هاي دولت امریکا ظاهرا منحصر به حزب جمهوری خواه نیست و طراحی برای ایجاد جنگ ظاهرا به عنوان منبع مطمئن برای تامین کسری‌های سنگین بودجه در ذهن دولت‌مردان امریکا به يك رويه شده است به نحوی که پس از جرج بوش، این روزها رئیس جمهور دموکرات امریکا هم به دنبال آن است تا با کوک کردن ساز یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه، هم از فشارهاي داخلي كم كند و هم دلال‌هاي اسلحه در امريكا را كه عمدتاً يهودي‌ها هستند، خوشحال كند تا اين ضرب المثل كه امريكا با يك تاريخ سراسر جنگ معتاد به جنگ شده است، از رونق نيفتد.

فشار بر دولت بشار اسد به عنوان تکیه‌گاه مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، در روزهای اخیر و با طراحی و پیگیری ترکیه، قطر و عربستان وارد دور تازه‌ای شده است تا این کشورها با همکاری امریکا و ناتو در تلاش باشند که سناریوی لیبی را اینبار با اجماعی منطقه‌ای علیه دولت بشار اسد و سوریه به اجرا در آورند، سناریویی که در صورت اجرایی شدن، با وجود پیمان استراتژیک نظامی ایران و سوریه و حمایت حزب الله لبنان از دولت اسد، منطقه را وارد درگیری جدی خواهد کرد.

اما شاید آنچه معادله سوریه را با لیبی متفاوت کرده باشد، و از آن بتوان به‌عنوان مهم‎ترین تفاوت ياد كرد، محبوبیت شخص بشار اسد (جدا از ساختار حکومتی نظامی محور سوریه) و ابراز حمایت مردم از وی است. چنانکه یک روز پس از تصمیم اتحادیه عرب، مردم سوریه با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف سوریه به این اقدام اتحادیه عرب اعتراض کرده و حتی کار به همین‎جا نيز ختم نشد، به‌طوري كه برخی از مردم با حمله به سفارتخانه‌های قطر، عربستان و مراکش از نقش آفرینی این کشورها در تصمیم مذکور ابراز انزجار کردند.
این درحالی است که مخالفان دولت سوریه که محدود به چند گروه شبه نظامی و مورد حمایت ترکیه، اردن و عربستان می‌شوند، تا کنون با وجود حمایت عجیب و خارج از عرف رسانه‌های غربی، نتوانسته‌اند بدنه مردمی قابل توجهی برای خود دست و پا کنند و دامنه درگیری آن‌ها تا کنون از چند شهر مرزی همچون حمص فراتر نرفته است.

همچنين، توان نظامی محدود این شبه نظامیان در سوریه، عملا یک قسمت از سناریوی لیبی برای سوریه را که اپوزسیون قدرتمند و دست به اسلحه است، دچار نقصان کرده است.

در عین حال، موقعیت استراتژیک سوریه در محور مقاومت موجب شده است تا اقدام نظامی در قبال سوریه بسیار پر هزینه باشد، به‌طوري كه قطعنامه امریکا علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد که برخی آن را زمینه سازی بین المللی برای حمله نظامی به سوریه قلمداد کرده بودند، در ماه گذشته بلافاصله با ابراز عصبانیت از سوی روسیه و چین وتو شد تا به گفته مقامات روس، زمينه اجراي سناریوی لیبی در سوریه ايجاد نشود.

این در حالی است که پیمان استراتژیک نظامی میان ایران و سوریه، و همچنین روابط گسترده حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی با این کشور نیز موجب شده است تا عملا اقدام نظامی علیه سوریه، منطقه خاورمیانه را به یک سرزمین بزرگ جنگی تبدیل کند.

به هر حال، تجربه زور آزمایی جریان سازش در خاورمیانه (عربستان، قطر، مصر، شورای همکاری خلیج فارس و اردن) که معمولا حمایت غرب و امریکا را به همراه دارد با جبهه پایداری و مقاومت در خاورمیانه (ایران، لبنان، عراق، فلسطین) در جنگ 33 روزه و فتنه بزرگ سیاسی در لبنان، حمله 22 روزه به نوار غزه و تشکیل دولت شیعی در عراق نشان داده است که پیروزی با رویکرد مقاومت و پایداری در منطقه بوده و به نظر می‌رسد این اتفاق، با وجود پیچیده بودن فتنه اخیر در قبال سوریه، به دلیل دارا بودن مزیت‌هاي منحصر به فرد این جبهه، باز هم تکرار شود.

این در حالی است که نباید نقش بحران مالی امریکا و تلاش برای تأمین منابع جدید مالی با فروش میلیاردی اسلحه را در جنگ طلبی غرب و ناتو در منطقه خاورمیانه نادیده گرفت.
[/color]
[url=http://rajanews.com/detail.asp?id=107935]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]خبرگزاری فارس: بسیاری از ناظران رسانه‌ای بارها تاکید کرده اند که شبکه الجزیره به عنوان رسانه تأثیرگذار عرب زبان در قبال حوادث سوریه و بحرین رفتاری کاملاً دوگانه داشته است.[/color]

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/08/25/13900825152111_PhotoL.jpg

به گزارش مانیتورینگ فارس، کارشناسان مسائل رسانه بر این باورند که با وجود عملکرد قوی الجزیره در ماجرای سقوط مبارک این شبکه در مواجه با قیام مردم بحرین و حوادث سوریه رفتاری غیر حرفه ای داشت و اعتباری را که در طی 15 سال فعالیت پررنگ رسانه ای در خاورمیانه بدست آورده بود را زیر سوال برد.

الجزیره پس از 11 سپتامبر با انتشار مصاحبه‌های جنجالی‌اش با اسامه بن لادن در سرتاسر جهان شناخته شد و اوج کار این شبکه در سال های گذشته آغاز قیام در تونس و سپس مصر بود.

این شبکه در مصر به طرز قابل توجهی در تحولات تاثیر داشت و پوشش گسترده‌ای از حوادث داشت و رژیم مصر واقعا توان تقابل با این شبکه را در خود نمی‌دید.

پس از مصر قیام در لیبی و بحرین و به فاصله چند ماه به شکلی تغییر یافته و مصنوعی به سوریه سرایت کرد که رفتار دوگانه و خبر رسانی جهت دار الجزیره از بحرین و سوریه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

تانک های سوری برای حمله به مردم ، تانک‌های سعودی تلاش سپر جزیره برای آرام کردن وضعیت

الجزیره در یک سو در بحرین تلاش داشت تا قیام مردمی را یک آشوب قومی نشان دهد و جهتی دیگر سوریه را متفاوت از واقعیاتش نشان دهد؛ برای مثال در مقایسه دو تصویر اول الجزیره حرکت تانک‌های سوریه به سمت نقاط مرزی برای مواجه با تهدید مرزی ترکیه در اوج تنش‌های دو کشور را حمله تانک‌ها به مردم می نامد ولی حضور تانک‌های سعودی در خیابان های منامه را تلاش نیروهای سپر جزیره برای حمایت از حکومت و آرام کردن وضعیت در بحرین جلوه می‌دهد.

الجزیره در تصویر دوم یک کادر بسته را حضور صدها هزار نفری در سوریه می‌نامد که عددشان به زحمت به 500 نفر می‌رسد و تجمع چند صدهزاری در میدان اللولوء منامه را تظاهرات چند صدنفری می‌داند.

فعالان بحرینی در تصویر سوم درگیری در سوریه را با حمله نیروهای آل خلیفه به مردم مقایسه می‌کند، برای مثال در این تصویر چند ده تظاهرکننده را که در شهر مرزی جسر الشغور لاستیک آتش زده اند را حمله نیروهای ارتش به مردم می‌نامد که با سلاح نظامی مردم را هدف قرار می‌دهند ولی درگیری نیروهای امنیتی در بحرین با مردم را بکارگیری گاز اشک آور برای متفرق کردن عنوان می‌کند.

این درحالی است که واقعایت منتشر شده از بحرین گویا حقایق دیگری است که نشان دهنده دست داشتن مستقیم عربستان، قطر و امارات در کنار آمریکا اسرائیل و ترکیه برای آشوب در سوریه است.

الجزیره در لیبی نیز با حمایت از حمله نظامی ناتو به این کشور اعتبار خود را که مدیون حمایت از فرهنگ مقاومت و آمریکا ستیزی بود به حراج گذاشت تا نشان داده شود این شبکه در طی یک سال به راحتی سرمایه و اعتبار 15 ساله خود را زیر سوال ببرد.

الجزیره همسو با العربیه که در میان اعراب به "العبریه" معروف است در پیش گرفته و با ساخت فیلم‌های جعلی در استودیوهای فیلم سازی عربستان و انتشار آن به عنوان درگیری در سوریه یا استفاده از فتوشاپ و آرشیو خود را از درون تضعیف کرد.

این در شرایطی است که مردم عرب زبان واقعیات اطراف خود را از مسیرهای دیگری درک می‌کنند و دوره فریب های رسانه‌های دولتی وابسته به شیخ های متمول و دیکتاتورهای نظامی عرب به پایان رسیده است.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900825001148]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]گفت‌وگوی فارس با شهروند سوری که الجزیره وی را شهید خوانده است !![/size]


[color=blue]خبرگزاری فارس: "عبدالجلیل خلیل" از اهالی جسرالشغور در سوریه است که شبکه الجزیره ادعا کرد پس از بازگشت از کمپ های ترکیه توسط ارتش سوریه کشته شده است.[/color]

ه گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دمشق، از بدو آغاز تحولات در سوریه شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره برای انحراف افکار عمومی این کشور و تحریک مردم علیه نظام با اسد فعالیت های گسترده ای آغاز کردند و در این راستا برای تحریک بیشتر مردم از کاه کوه ساختند و اخبار دروغ زیادی را نیز منتشر کردند.

در یکی از ماجراها شبکه الجزیره اعلام کرده بود که "عبدالجلیل خلیل" از شهروندان سوریه است که با آغاز درگیری در جسر الشغور به ترکیه رفت و پس از برگشت به جسرالشغور توسط نیروهای امنیتی سوریه کشته شد.

این امر بهانه‌ای شد تا در سفر به جسر الشغور به سراغ وی رفته و نظر وی و اعضای خانواده وی را درباره این خبر الجزیره جویا شویم. آنچه در پی می آید، متن کامل این مصاحبه است.

فارس: آقای عبدالجلیل چی شد که به ترکیه رفتید؟

عبدالجلیل: وقتی در درعا درگیری شد، طولی نکشید که به دیگر شهرهای سوریه نیز سرایت کرد و جسر الشغور نیز که یک شهر مرزی است، خیلی زود درگیر تحولات شد و کشور ترکیه نیز از جمله دول خارجی است که در این ماجرا نقش موثری داشته است.
بعد از اینکه درگیری در شهرهای سوریه افزایش یافت، ترکیه مدام بر طبل نا امنی کوبید و بعد از مدتی یک اردوگاه و کمپی در نزدیکی جسرالشغور در خاک خود بنا کرد و اعلام کرد که شهروندان سوریه برای اینکه از جنگ نظامی و کشته شدن در امان باشند، می توانند به ترکیه بیایند و ما از آنها پذیرایی می کنیم.

فارس: آیا شما رفتید؟

عبدالجلیل: بله. من و اعضای خانواده ام وقتی دیدیم مردم زیادی از جسرالشغور به ترکیه می روند، ما هم تصمیم گرفتیم که برویم و رفتیم در اردوگاه‌های ترکیه و مدت اندکی را آنجا بودیم.

فارس: آنجا چطور بود و چرا مدت کمی آنجا ماندید؟ چی شد که برگشتید؟

عبدالجلیل: ترک ها اعلام کرده بودند که مانند شهروندان ترک با ما رفتار می کنند و فکر نمی کردیم آنجا به ما سخت بگذرد. ولی واقعیت چیز دیگری بود. هیچگونه امکانات رفاهی مناسب برای زندگی در آنجا نبود و علاوه بر این افسران ترک مشکلاتی برای زنان و دختران جسرالشغوری ایجاد می کردند که اصلا نمی خواهم آنها را بازگو کنم.
این شد که پس از مشورت با دیگر شهروندان سوریه ای متوجه شدیم که اینجا، بهشتی نیست که ترک ها به ما نشان دادند و اصل ماجرا چیز دیگری است.

فارس: اصل ماجرا چی بود؟

عبدالجلیل: ترک ها به ما گفتند که بزودی جنگ سختی علیه دولت سوریه آغاز می شود و شما می توانید در این اردوگاهها در امان باشید. وقتی آمدیم به این کمپ ها متوجه شدیم نه جنگی درکار است و نه قرار است حمله ای صورت گیرد. آنجا بود که متوجه شدیم این امر توطئه ای بوده که ترکیه می خواست با مستقر کردن شهروندان سوریه در این کمپ ها آن را عملی کند. این بود که پشیمان شدیم و تصمیم جدی گرفتیم برگردیم. البته مطمئن شده بودیم که در جسرالشغور نیز هیچ درگیری اتفاق نیفتاده و ارتش نیز اعلام کرده با افرادی که برگردند هیچ کاری ندارد.
بالاخره برگشتیم و خوشحال هم هستیم که به وطنمان برگشتیم.

فارس: ماجرای کشته شدنتان که العربیه و الجزیره اعلام کردند چی بود؟

عبدالجلیل: چند روزی بود که از جسر الشغور برگشته بودیم. یک روز در منزل نشسته بودیم و از برخی شبکه های عربی اخبار سوریه را پیگیری می کردیم. چشمم به زیر نویس خبری افتاد که به نقل از العربیه بود و نوشته بود که عبدالجلیل خلیل از شهروندان سوریه که به اردوگاه ترکیه رفته بود، پس از بازگشت به جسرالشغور توسط نیروهای ارتش سوریه کشته شد.
با دیدن این خبر شوکه شدم و همه افراد فامیل و خانواده، دوستان و همه افرادی که من را می شناختند بلافاصله به منزل ما تماس می گرفتند و احوال مرا می پرسیدند. فکر می کردند من کشته شده ام.

فارس: مگر نیروهای ارتش سوریه با شما بدرفتاری می کردند؟

عبدالجلیل: نه، اتفاقا دوستانم چون خوش رفتاری آنها را دیده بودند، بیشتر تعجب کرده بودند. نیروهای ارتش پس از اینکه به ما گفتند کجا رفتید، چی شد که برگشتید و خوش آمدید به وطنتان هیچ برخورد دیگری با ما نداشتند.

فارس: چی شد که تصمیم گرفتید واقعیت ماجرا را بازگو کنید؟

عبدالجلیل: بعد از اینکه این خبر را دیدم و با تماس هایی که دوستانم گرفتند، برای دفاع از میهنم و حمایت از نیروهایی که امنیت را در جسرالشغور مستقر کرده بودند، و همچنین برای اینکه توطئه های دشمنان سوریه را افشا کنم تا دوستانم این دروغ بزرگ را باور نکنند، تصمیم گرفتم که حقایق را برای اذهان عمومی روشن کنم تا افرادی که می خواهند از اردوگاه‌های ترکیه برگردند، با شنیدن این خبر تصمیم اشتباهی نگیرند.
اینگونه بود که در تاریخ 19/6/ 2011 با یکی از تلویزیون های سوریه مصاحبه کردم و ماجرا را توضیح دادم که همه تعحب می کردند.

فارس: به مردن سوریه چی گفتید؟

عبدالجلیل: در اولین جمله بعد از سلام به مردم سوریه، گفتم "ببینید من زنده ام سالم و سرحال هستم و دروغ است که من کشته شده ام. هیچ مشکلی برای من در جسرالشغور پیش نیامده است. من همان کسی هستم که شبکه الجزیره من را شهید خواند و العربیه نیز ادعا کرد نیروهای امنیتی من را کشته اند".

فارس: تنهایی مصاحبه کردید و آیا کارت شناسایی هم ارائه کردید؟ چون خانم زینب الحصنی نیز در مصاحبه تلویزیونی کارت شناسایی خود را ارائه کرده بود.

عبدالجلیل: بله. من علاوه بر اینکه هسمرم را همراه خود برده بودم، کارت شناسایی نیز به مردم سوریه نشان دادم که بدانند قصه های الجزیره جز خیال‌بافی و دروغ چیزی نیست که این موضوع تاثیر خوبی بر شهروندان سوریه و بویژه جسرالشغوری ها داشت.

فارس: بعنوان سوال آخر، چه توصیه و پیامی برای شهروندان سوریه دارید که در کمپ های ترکیه باقی مانده اند؟

عبدالجلیل: ارتش سوریه در بازگشت ما خللی وارد نکرد و رفتاری کاملا انسانی داشت. ارتش بخشی از ملت سوریه است و هیچ گاه بر روی ملت سوریه اسلحه نخواهد کشید. حتی نیروهای امنیتی مراقب بودند که بچه های ما نترسند. نباید فریب شبکه های خبری معاند را خورد و جسر الشغور در امنیت کامل بسر می برد. آرزو می کنم شهروندان جسرالشغوری هرچه زودتر آن اردوگاه‌ها را ترک کنند و به وطن بازگردند. اینجا هیچ گونه مشکلی برای زندگی کردن نیست.

جسرالشغور یکی از شهرهای کشور سوریه واقع در استان ادلب است. این شهر در کنار رود عاصی (اُرونتس) و در جاده اصلی لاذقیه به حلب واقع شده‌است. جسرالشغور در 75 کیلومتری لاذقیه و 104 کیلومتری حلب قرار دارد.

شهر جسرالشغور که در یک دشت حاصل‌خیز آبرفتی در دره غاب و در کناره خاوری کوهستان نُصیریه جای گرفته از 10 هزار سال پیش تاکنون پیوسته مسکونی بوده‌است.

ترکیه سعی کرد با دروغ و عوام فریبی مردم این شهر را به سمت اردوگاههای خود بکشاند و از این طریق قصد داشت مجامع بین المللی را قانع کند که بخاطر نبود امنیت شهروندان سوریه به ترکیه فرار کرده اند و زمینه سازی کند تا به سوریه حمله شود.

اما پس از اینکه مردم سوریه حقایق ماجرا را فهمیدند به جسرالشغور برگشتند و این طرح ناموفق باقی ماند. البته عده ای نیز هنوز در این کمپ ها باقی مانده اند که از معاندان نظام سوریه هستند و برای فعالیت های خرابکارانه برنگشته اند.

در بخش های بعدی و گزارش های آینده موارد مستند بیشتری از دروغ پردازی های الجزیره و العربیه و بی بی سی عربی در ماجرای سوریه منتشر خواهیم کرد.

ادامه دارد ...

گزارش از : روح الله قاسمیان

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900821001065]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24][color=green]بشار اسد : قاطعانه آماده جنگ و مرگ براي سوريه در صورت مداخله بيگانگان هستم. اين فقط يك حرف نيست و من در تصميم خود قاطع هستم.
[/color][/size]

رئيس جمهوري سوريه با هشدار نسبت به هرگونه مداخله نظامي كشورهاي غربي در كشورش گفت كه هرگونه مداخله نظامي باعث بوجود آمدن "زلزله در خاورميانه" خواهد شد.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت اينترنتي ايلاف، بشار اسد،‌ رئيس جمهوري سوريه در گفت‌وگو با روزنامه ساندي تايمز عنوان داشت: قاطعانه آماده جنگ و مرگ براي سوريه در صورت مداخله بيگانگان هستم. اين فقط يك حرف نيست و من در تصميم خود قاطع هستم.

وي افزود: من براي هر قطره خوني كه در كشورم ريخته مي‌شود احساس اندوه و ناراحتي مي‌كنم اما نظام حاكم در سوريه بايد به قوانين در رويارويي با گروه‌هاي مسلح احترام بگذارد.

وي در ادامه افزود: درگيري‌ها در سوريه و اعمال فشارها براي به زانو درآوردن سوريه ادامه خواهد داشت.اما من به شما اطمينان مي دهم كه سوريه هرگز در برابر اين اعمال فشارها سرخم نخواهد كرد و در برابر فشارها ايستادگي مي كنيم.

رئيس جمهوري سوريه در ادامه افزود: اتحاديه عرب به دنبال بهانه‌اي براي مداخله نظامي غرب در سوريه است. اين مداخله باعث بوجود آمدن زلزله در خاورميانه مي‌شود. اگر آنها منطقي‌ و واقع‌گرا باشند هرگز چنين اقدامي انجام نخواهند داد چرا كه پيامدهاي اين اقدام شوم خواهد بود. مداخله نظامي در سوريه ثبات منطقه را از بين مي‌برد و پيامدهاي آن تمام كشورها را در برمي‌گيرد.

اسد همچنين متعهد شد تا جلوي حملات "ارتش سوريه آزاد" كه متعلق به مخالفان اين كشور است را بگيرد.

منابع مخالفان سوريه اعلام كردند كه دست كم 20 تن از نيروهاي امنيتي اين كشور به دنبال حمله نيروهاي ارتش سوريه آزاد به ساختمان اطلاعات نيروهاي هوايي سوريه كشته و زخمي شدند.

بشار اسد همچنين تاكيد كرد: تنها راهكار در سوريه تحت پيگرد قراردادن افراد مسلح و گروه‌هاي مسلح و ممانعت از قاچاق سلاح از كشورهاي همسايه به سوريه و همچنين ممانعت از اقدامات خرابكارانه و اجراي قوانين و مقررات است.

رئيس جمهوري سوريه همچنين آمادگي كامل خود را براي مبارزه و مرگ در برابر نيروهاي بيگانه اعلام كرد.

اسد عنوان داشت: نقش من به عنوان رئيس جمهوري در اقداماتم نمود پيدا مي‌كند نه در سخنان و يا ابراز ناراحتي. نقش من بعنوان رئيس جمهوري در اتخاذ تصميماتي براي ممانعت از خونريزي در كشور مشخص مي‌شود. ضرب الاجل ارائه شده از سوي اتحاديه عرب براي توقف خشونت‌ها در سوريه نشان مي دهد كه ميان اعراب مشكل وجود دارد و همين به غرب بهانه‌اي براي مداخله نظامي عليه سوريه را مي دهد.

وي تصميم اتحاديه عرب براي تعليق عضويت سوريه را "نامربوط" خواند.

اسد با اذعان به برخي اشتباهات از سوي نيروهاي امنيتي كشورش گفت كه اين اقدامات شخصي بوده و هيچ ارتباطي به تصميم‌گيري‌هاي دولتي ندارد.

وي افزود: ما به عنوان يك دولت سياست ظلم عليه شهروندان را نداريم. مهمترين چيز اين است كه به اشتباهات خود نگريسته و عاملان اشتباهات را به عنوان مسئول معرفي كنيم.

[color=green]رئيس‌جمهوري سوريه تاكيد كرد كه مخالفان در اعلام آمار كشته شدگان اغراق كرده و اين آمار 619 تن مي باشد نه 3500 تن.

وي گفت: مخالفان به سه گروه تقسيم شده‌اند، اول معترضاني كه در ميادين نبرد بين نيروهاي امنيتي و گروه‌هاي مسلح كشته شدند ، دوم قربانيان كشتارهاي فرقه‌اي و سوم حاميان من كه براي پيروزي دولتم مبارزه كردند.
[/color]
اسد تصريح كرد: نمي‌توان زمان را به عقب بازگرداند اما مي‌توان درتصميم‌گيري‌ها خردمندانه عمل كنيم.

وي تاكيد كرد: انتخابات در فوريه يا مارس سال آينده برگزار مي‌شود و پارلمان جديد با دولتي جديد و قانون اساسي جديد مبناي تعيين رئيس‌جمهور خواهد بود.

اسد تاكيد كرد: چنانچه در انتخابات پيروز نشوم كناره‌گيري خواهم كرد. تلاش مي‌كنم كشورم را نجات دهم. كشور نبايد در خدمت من باشد. چنانچه رئيس‌جمهور عاملي براي اتحاد كشور باشد بايد بماند و اگر عاملي براي تفرقه و تجزيه باشد بايد برود.

رئيس‌جمهوري سوريه افزود: چنانچه بخواهم بجنگم براي سوريه و مردم سوريه مبارزه خواهم كرد. من طبيعتا انسان خونسردي هستم كه در مواجهه با بحران‌ها احساسي عمل نمي‌كنم.

http://www.tabnak.ir/fa/news/204812/%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%8A%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%86%D8%B4%D9%88%D9%85-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%D9%85

[size=18]
[color=green]بازداشت 140 فرد مسلح در سوریه[/color][/size]


به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، 80 نفر از این افراد در مناطق مختلف استان ادلب از جمله 'جبل الزاویه' ، 'معره النعمان' بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش 60 نفر دیگر از تروریستها در مناطق 'كفر نبل' و كفر روما' استان ادلب دستگیر شده اند.

به گزارش سانا نیروهای امنیتی سوریه پس از عملیات دقیق اطلاعاتی و دریافت گزارشات مردمی ، محل اختفای این تروریستها را شناسایی و مهاجمان مسلح را غافلگیر كردند.

دو روز قبل نیز 75 نفر از افراد مسلح در استان ادلب در شمال سوریه دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سوریا الان' افراد مسلح عصر امروز (شنبه) به یك اتوبوس مسافربری در جاده ای در منطقه 'المخرم' در استان حمص در مركز سوریه حمله كردند و 13 تن از سرنشینان این اتوبوس را كشتند.

مقام های نظامی سوریه در روزهای اخیر برای مقابله با افراد مسلح منطقه بسته نظامی به طول 850 كیلومتر ایجاد كرده اند تا مهاجمان مسلح كه مردم را هدف قرار میدهند، به دام بیاندازند.

تردد و ورود و خروج افراد به منطقه نظامی در مرز سوریه و تركیه كه عرض آن 20 كیلومتر است با اجازه مقام های نظامی انجام می شود.

برخی از شهرهای سوریه از 28 اسفند ماه سال گذشته ( اواسط مارس ) ، شاهد اقدام های خشونت آمیز افراد مسلح است كه تاكنون به كشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و ارتش منجر شده است.

مهاجمان مسلح كه از حمایت برخی كشورهای غربی برخوردارند با حمله به مردم و شهروندان سوری، برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در سوریه تلاش می كنند.

http://www.irna.ir/News/30670897/140-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D9%85-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
[size=24]
[color=green]676زخمي ويک شهيد درالتحريرقاهره[/color][/size]

خبرگزاري مصري "منا" به نقل از سخنگوي وزارت بهداشت و درمان اين كشور اعلام کرد که 676 تن در درگيري پليس ضد شورش با تحصن کنندگان ميدان التحرير قاهره زخمي شدند و يك جوان 23 ساله به نام احمد محمود بر اثر جراحات وارده ناشي از برخورد گلوله،در بيمارستان جان داد.

به گزارش یکشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، شمار شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز حدود 50 هزار تن گزارش شده است و عمدتا هم از مسلمانان مصر بودند.

تظاهرکنندگان که اعتراضات خود را روز جمعه (27آبان) بنابر درخواست اخوان المسلمین عليه اقدامات شوراي نظامي آغاز کردند، با آمدن به خيابان هاي قاهره، حاكمان نظامي مصر را در خصوص انتقال قدرت به غيرنظاميان منتخب، تحت فشار قرار دادند.

اين درخواست مصري ها پس از آن مطرح شد كه دولت اين كشور در اقدامي، ارتش را از نظارت پارلمان معاف كرده است.

درهمين حال خبرگزاري رويترز گزارش داد که در درگيري پليس ضدشورش و مردم مصر كه براي كناره گيري نطاميان حاكم از قدرت و روي كار آمدن غير نظاميان در ميدان التحرير تحصن كرده بودند،يك تظاهر کننده جان باخت و 600 نفر ديگر زخمي شدند.

بنابر اين گزارش، به دنبال برچيدن چادرهاي تحصن كنندگان و درگيري هاي صورت گرفته بين نيروهاي پليس و مردم مصر در ميدان التحرير قاهره، تحصن كنندگان دوباره به اين ميدان سرازير شدند و درگيري هاي شديدي رخ داد.

مردم معترض مصر همچنين برگزاري انتخابات رياست جمهوري را پيش از آوريل 2012 ميلادي خواستارند. آنها اعلام كرده اند كه با برگزاري انتخابات رياست جمهوري در پايان سال 2012 و يا در سال 2013 مخالفند.
http://fa.alalam.ir/news/255254

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس ها

تشییع جنازاه 16 نیروی پلیس وارتش سوریه

http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-221635.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-134958_h382794.jpg

نام برخی از کشته شدگان
گروهبان زیبایی دنی از طرطوس

گروهبان علاء هيثم دلة از حمص
گروهبان أحمد عبدو نداف ازحمص
گروهبان لؤى محمد إبراهيم از حمص
سرجوخه عادل احمد عبدالله ، از حمص
سرجوخه هاشم خوش تیپ از لاذقیه
سرجوخه رجب محمود از حلب
سرجوخه ذکریا احمد از سوئد حمص
همکاران محمد صبحی امیر از حلب
پلیس احمد حسام از حمص

تظاهرات خودجوش مردم سوریه در حمایت از ثبات سوریه وشخص بشار اسد
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-120933.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-120955.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-194625.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-194305.jpg

کشف تجهیزات وتسلیحات پشرفته از 58 تروریست بازداشت شده
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-011941_h382921.jpg

بازدید هیئت روسی از مجروحان نظامی وغیر نظامی
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-221736_h382935.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-000802.jpg

حمله وحشیانه اوباش (مخالفان خارج کشور دولت سوریه) به هیئت سوری در قاهره
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-190039_h382763.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-170525.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111120-190030.jpg


[size=24][color=green]قبایل یمنی بر لشكر 63 گارد ریاست جمهوری مسلط شدند [/color][/size]

به گزارش ایرنا، التغییر افزود: بعد از ساعت ها درگیری كه منجر به كشته و مجروح شدن شماری از نیروهای صالح و مخالفان وی شد، افراد قبایل توانستند بر لشكر 63 گارد ریاست جمهوری مسلط شوند .

این درحالی است كه پایگاه اینترنتی حزب كنگره مردمی حاكم اعلام كرد كه جنگجویان لشكر مذكور توانستند جلوی یورش افراد مسلح قبایل را بگیرند.

منابع مطلع به التغییر گفتند كه افراد مسلح قبایل یمن همچنین 400 سرباز را اسیر و بیش از 50 خودروی زرهی و تعداد زیادی تانك مصادره كردند.

این گزارش می افزاید منابع قبیله ای منطقه 'ارحب 'در شمال صنعا روز گذشته اعلام كردند كه نیروهای طرفدار صالح كه در منطقه بیت دهره متمركز می باشند روستاهای 'ارحب' و 'نهم' را با موشك و خمپاره هدف قرار دادند و این عملیات تاظهر روز گذشته ادامه داشت.

آنان تاكید كردند كه این عملیات نظامی در واكنش به كشته شدن 'عبدالسلام' محمد السفیانی رییس عملیات لشكر سوم پیاده نظام در كمپ 'الصمع' در ارحب در شمال صنعا بوده است.

وی در جریان حمله صبح روز گذشته افراد قبایل به كمپ نظامی مذكور كشته شده است


http://www.irna.ir/News/30673211/%D9%82%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%84%D8%B4%D9%83%D8%B1-63-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%B7-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/



[size=18]
[color=green]دو دروغ بزرگ در بحران سوریه[/color][/size]


* دروغ اول: انزوای بشار اسد

.........................................

یكی از محورهای تبلیغاتی مخالفان دولت بشار اسد در سوریه و حامیان منطقه ای و جهانی آن، این است كه بشار اسد دیگر هیچ محبوبیتی در سوریه ندارد و با انزوای كامل مواجه شده است.

با وجود تلاش هایی برای منزوی نشان دادن رییس جمهوری سوریه، یافته های عینی نشان می دهد كه این دولت هنوز حمایت بخش عمده ای از مردم را دست كم در شهرهای بزرگ و پرجمعیت این كشور، دارد.

وضعیت موجود در دو شهر دمشق و حلب- دو شهر اصلی و پرجمعیت سوریه- كه اینك در آرامش كامل قرار دارند و در آنها نه تنها اثری از تحرك مخالفان دولت دیده نمی شود، بلكه صدای حامیان دولت در آنها هر روز بلندتر از قبل می شود، موید این ادعاست.

از سوی دیگر برخلاف برخی ادعاها، حامیان بشار اسد فقط از میان علوی ها نیستند بلكه از آنجایی كه اكثریت جمعیت سوریه اهل تسنن هستند، بیشتر حامیان دولت وی از میان سنی های این كشور هستند.

پرواضح است كه تاكید بر وجود حمایت گسترده از دولت اسد به معنای ناچیز شمردن شمار و قدرت مخالفان نیست؛ بلكه مقصود این است كه در تحلیل و ارزیابی وضعیت سوریه، نمی توان صرفا بر نقش و جایگاه مخالفان تاكید كرد و طیف وسیعی از مردمی را كه حامی دولت هستند نادیده گرفت.

* دروغ دوم: مسالمت آمیز بودن اعتراض ها

..............................................................

بر خلاف ادعای برخی محافل رسانه ای و سیاسی منطقه و جهان كه تمام آنچه را در سوریه می گذرد میدان سركوب غیرنظامیان توسط نیروهای امنیتی و ارتش سوریه تصویر می كنند، اما واقعیت این است كه بخش عمده ای از ناآرامی ها در سوریه ناشی از تحرك نظامی مخالفان دولت است.

گرچه نمی توان این واقعیت را رد كرد كه عده ای در سوریه اعتراض خود را به شكل مسالمت آمیز نشان می دهند، اما مساله اینجاست كه مخالفانی كه سلاح به دست دارند، اینك عملا تبدیل به پیشانی حركت اعتراضی علیه دولت سوریه شده اند.

اینكه بسیاری از مخالفان در سوریه سلاح به دست گرفته اند و نبردی سخت را با نیروهای دولتی در پیش گرفته اند، ادعایی نیست كه صرفا از ناحیه دولت سوریه و حامیان آن مطرح شده باشد، بلكه خود مخالفان نیز بارها گزارش هایی از اقدامات مسلحانه خود منتشر كرده اند و آن را مایه افتخار خود دانسته اند.

به عنوان مثال چهارشنبه گذشته مخالفان مدعی شدند كه شبه نظامیان وابسته به آنها به یكی از واحدهای حفاظتی و اطلاعاتی ارتش این كشور در نزدیكی دمشق حمله كردند.

مخالفان همچنین گزارش كردند كه در روز دوشنبه هفته گذشته دستكم 20 نظامی ارتش سوریه، در درگیری با مخالفان مسلح كشته شدند.

حدود یك ماه پیش بود كه جمعی كه خود را جداشدگان از ارتش سوریه معرفی كردند، اقدام به تاسیس گروهی با نام 'ارتش آزاد سوریه' نمودند كه با استفاده از سلاح به نبرد با نیروهای امنیتی سوریه می پردازند.

بنا به ادعای مخالفان، ریاست این گروه شبه نظامی بر عهده سرهنگ 'ریاض الاسعد' از افسران بلندپایه سوری است كه چندی پیش از ارتش این كشور جدا شد.

ریاض الاسعد حدود یك ماه پیش در زمان اعلام موجودیت ارتش آزاد سوریه در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد كه 15 هزار سرباز و افسر سوری كه از ارتش سوریه جدا شده اند، به این گروه شبه نظامی پیوسته اند.

گرچه تردیدهای بسیاری در مورد صحت ادعای ریاض الاسعد درباره تعداد جدا شدگان از ارتش سوریه وجود دارد، اما صرف همین ادعا كافی است تا این ادعا كه مخالفان دولت سوریه تنها شهروندانی هستند كه خواسته های خود را به صورت مسالمت آمیز مطرح می كنند، زیر سوال برود.

از سوی دیگر حتی اگر آمار مورد ادعای این مقام نظامی مخالفان را درست بدانیم، این پرسش مطرح می شود كه سلاح های مورد استفاده این تعداد بالای نیروی نظامی از كجا تامین می شود؟

جداشدگان از ارتش در زمان جداشدنشان نهایتا می توانستند مقداری سلاح از ارتش با خود به بیرون بیاورند كه تنها شاید برای حداكثر دو هفته نیاز آنها را در صحنه نبرد تامین كند؛ در غیراینصورت قریب به یقین از روش های دیگری چون قاچاق سلاح از كشورهای همسایه سوریه، مخالفان نیازهای تسلیحاتی خود را تامین می كنند.

در همین رابطه در طول ماه های اخیر منابع مختلف خبری بارها گزارش هایی را از قاچاق سلاح به سوریه از طریق مرزهای این كشور با تركیه و لبنان منتشر كرده اند.

بنابر این گزارش ها بیشتر این سلاح ها شامل سلاح‌های سبك و نیمه سنگین و مواد منفجره و گلوله‌های جنگی و دوربین‌های دید در شب بوده است.

در یكی از این گزارش ها حدود سه ماه پیش روزنامه السفیر لبنان به نقل از یك منبع آگاه امنیتی این كشور از چندین فقره قاچاق اسلحه از این كشور به سوریه توسط افرادی كه به گفته این منبع وابسته به جریان 14 مارس در لبنان بودند، خبر داد.

به نوشته این روزنامه دستگاه امنیتی لبنان، سه نفر از این افراد را دستگیر كردند و تحقیقات خود را در این خصوص ادامه خواهند داد.

اتحادیه عرب در حالی در قالب طرح پیشنهادی خود برای پایان دادن به ناآرامی ها در سوریه از ارتش این كشور خواسته كه به حضور نظامی خود در شهرها پایان دهد كه هیچ اشاره ای به مسلح بودن مخالفان و ضرورت خلع سلاح آن نكرده است و همین مساله پرسش های بسیاری را در مورد انگیزه های این اتحادیه برای ورود به تحولات سوریه ایجاد كرده است.

بسیاری از ناظران تحولات سوریه معتقدند مقابله دولت سوریه با حركت های مسلحانه اقدام مشروعی است كه هر دولت دیگر نیز با موارد مشابه چنین برخوردی می كند.

مشكل اصلی رویكرد طرف هایی همچون اتحادیه عرب در قبال سوریه در این است كه نگاهی واقع بینانه، بی طرفانه و غیرگزینشی نسبت به این كشور ندارند؛ همین مساله مانعی بزرگ در برابر توقف ناآرامی ها در سوریه بوده است

http://www.irna.ir/News/30673121/%D8%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
[size=24]
[color=green]دستگیری 58 تروریست دیگر در سوریه[/size]


[size=18]نیروهای امنیتی سوریه در راستاي شناسایی و برخورد با افراد مسلح در این كشور، 58 نفر دیگر از آنها را در مركز سوریه دستگیركردند.

به گزارش اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"، نيروهای امنیتی سوریه همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح از اين افراد مسلح كشف و ضبط کردند.

اين نيروها پیشتر نیز درعملیات گسترده خود 205 نفر از افراد مسلح را در مناطق مركزی و شمال غربي سوریه در نزدیك مرز با تركیه دستگیر كردند.[/size]

http://fa.alalam.ir/news/255734

[size=18]

10 كشته و درگیری های جدید در 'میدان التحریر' قاهره[/color][/size]

به گزارش ایرنا، به گفته منابع مطلع در درگیری های امروز هیچ تلفاتی گزارش نشده است اما وزارت بهداشت مصر اعلام كرد در درگیری های یكشنبه شب در میدان التحریر ده نفر كشته وصدها نفر زخمی شدند.

شب گذشته در جریان متفرق كردن تحصن كنندگان در میدان التحریر توسط نیروهای امنیتی درگیرهای شدیدی روی داد وپلیس موفق شد مردم را متفرق كند اما هزاران معترض بار دیگر به میدان بازگشتند ومیدان را در اختیار گرفتند.

تحصن كنندگان در واقع به مبانی قانون اساسی جدید كه توسط دولت تهیه شده معترض هستند اما اكنون خواسته آنها به كناره گیری دولت وانتقال قدرت از ارتش به یك شورای انتقالی غیر نظامی تبدیل شده است.

میدان التحریر برای نخستین بار بعد از سقوط مبارك شاهد چنین اعتراض گسترده ای است، شهرهای دیگر مصر از جمله اسكندریه، سویس و اسوان نیز محل اعتراضات گسترده علیه شورای نظامی حاكم بر مصر بودند.

مسئولان بیمارستانی در قاهره می گویند: روی سه جسد آثار شلیك گلوله یافته و همچنین علت مرگ سه تن دیگر را خفگی ناشی از ازدحام جمعیت اعلام كرده اند.

پیش تر سرلشگر 'محسن الفنجري' عضو شورای عالی نیروهای مسلح گفته بود كه هدف از رویدادهای اخیر متزلزل كردن ستون دولت یعنی نیروهای مسلح است.

وی افزود: تظاهرات مسالمت آمیز مجاز است اما تحصن ونا امن كردن كشور از نظر قانون جرم محسوب می شود.

به گفته الفنجري نیروهای مسلح از مشروعیت قانون اساسی جانبداری می كنند

http://www.irna.ir/News/30673283/10-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-,%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1,-%D9%82%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس
کشف سلاح وتجهیزات از تروریستها
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-171850_h383002.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-202055.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-171252.jpg

تشییع جنازه 6نیروی امنیتی سوری
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-132907_h383004.jpg

نام برخی از کشته شدگان
ستوان اسام احمد ملحم از طرطوس

گروهبان تنها شادتر از حماه

گروهبان وائل صالح مبارک از حمص .

خليل محمود مسلة از الرقة.

محمد حسین کوتاه از حمص.

محمود عبد الرزاق از حلب.

مصاحبه اعضای هیئت سوری که در قاهره مورد حمله اوباش قرار گرفتند
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111121-225937_h383197.jpg

[size=18][color=green]کشته هاي اعتراضات مصر به 40تن رسيد[/color][/size]

درگيري پليس و نيروهاي امنيتي مصر با تظاهر کنندگان معترض ،که خواستار کناره گيري نظاميان از قدرت هستند، تا کنون به کشته شدن 40 نفر و زخمي شدن 2هزار نفر انجاميده است.

به گزارش سه شنبه شبکه خبري العالم، درگيري هاي مصر از روز جمعه (27آبان) به دنبال سرکوب تظاهرات مسالمت آميز که به دعوت اخوان لمسلمين و عليه شوراي نظامي برگزار شده بود؛ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اعتراضات مردمي طي روزهاي اخير همچنين منجر به استعفاي دولت موقت اين كشور به رهبري عصام شرف شد.

مردم و گروه هاي سياسي معترض بر پايان حکومت نظاميان، و تشکيل دولت نجات ملي و همچنين محاکمه وزير کشور فعلي و معاونانش تاکيد دارند.

مردم مصر همچنين قرار است امروز با حضور ميليوني خود در تظاهرات اعتراض آميز، شعار سرنگوني شوراي نظامي اين کشور را سر دهند.

http://www.ghatreh.com/news/nn8684634/%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%B1-40%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D9%8A%D8%AF

[size=24][color=green]کشته شدن تروریست سعودی درسوریه[/color][/size]

رسانه های گروهی سوریه امروز از کشته شدن یک تروریست مسلح سعودی در خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این رسانه ها افزودند که "حسین الخالدی" اولین تروریست مسلح سعودی است که در خاک سوریه کشته می شود.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد: یکی از دستگاههای ذیربط در عملیاتی ویژه در محله "البیاضه" در شهر حمص توانست چهار فرد مسلح را کشته و سلاح های آنها را مصادره کند.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع رسمی در شهر حمص گفت: حسین الخالدی یکی از این چهار فرد مسلح است که توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

به گفته این منبع، الخالدی در صدر فهرست تروریست های مورد پیگرد قرار داشت که به ارعاب مردم شهر حمص می پرداخت.

این منبع افزود که الخالدی در پایگاههای اجتماعی بر روی شبکه اینترنت با لقب بندر شناخته می شود.

پیش از این نیز گزارش هایی درباره حمایت مالی آل سعود از افراد خرابکار برای برهم زدن ثبات سوریه منتشر شده بود.

http://www.ghatreh.com/news/nn8685340/%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%D9%8A-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87
[color=green]
[size=18]3 انفجار پایتخت بحرین را به لرزه انداخت[/color][/size]


3 انفجار قوی غرب پایتخت بحرین را به لرزه در آورد.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع بحرینی اعلام کرد، 3 انفجار منطقه السنابس، نزدیک مرکز نمایشگاه های بین المللی در غرب منامه را به لرزه درآورد.

به گفته منابع بحرینی این انفجارها در مناطق "جدعلی" ، "الکوره"، "توبلی" و شهر "عیسی" و در عملیات موسوم به "زلزله آزادگان" صورت گرفته است. 

http://fa.alalam.ir/news/256134
[size=18][color=green]
اخبار کوتاه از سوریه[/color][/size]

***دیدار اسد با هیات روسی

'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه در دیدار با هیات رسانه ای، فرهنگیان و شماری از فعالان حزبی و سازمان های جوانان روسیه از موضع مسكو در قبال تحولات اوضاع سوریه قدردانی كرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع سوریه ، منطقه و مسایل بین المللی تبادل نظر كردند.

اعضای هیات روسی نیز بر اهمیت این دیدار برای اطلاع دقیق و مستقیم از وقایع سوریه تاكید كرده و اخبار رسانه ها در باره اوضاع این كشور را بر خلاف واقعیت دانستند.

*** بررسی درخواست ها برای تاسیس حزب در سوریه

كمیته امور احزاب سوریه به ریاست سرلشكر 'محمد الشعار' وزیر كشور سوریه و برای بررسی درخواست های داوطلبان تاسیس حزب بر اساس قانون جدید احزاب سوریه تشكیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بر اساس تصمیمات این كمیته درخواست تاسیس دو حزب جدید با نام های دمكرات سوری و حزب همبستگی در روزنامه های این كشور به مدت یك هفته منتشر می شود و درخواست های دیگری از این قبیل نیز بزودی پس از بررسی منتشر خواهد شد.

*** تاكید شخصیت های عربی بر وجود توطئه صهیونیستی - آمریكایی علیه سوریه

شماری از شخصیت های سیاسی عرب بر وجود توطئه صهیونیستی – آمریكایی علیه سوریه تاكید كردند.

'سمیح خریس' معاون دبیر كل اتحادیه وكلای عرب در اردن گفت: سوریه به دلیل حمایت از مقاومت و تمسك بر ارزش های ثابت ملت های عربی و هویت عربی مورد هدف قرار دارد و دولت و ملت اردن در كنار این كشور می ایستد.

وی ادامه داد: كلام 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه مبنی بر این كه ' ما خواهیم ایستاد و می جنگیم' دلالت بر مورد هدف قرار بودن ملت های عربی از دروازه سوریه است.

'محمد السید احمد السیاسی' خبرنگار مصری نیز گفت: سوریه آخرین قدرتی است كه در مقابل طرح آمریكایی – صهیونیستی در منطقه می ایستد و همه انسان های شریف عربی باید در كنار سوریه علیه این توطئه بایستند.

'ایلی فرزلی' معاون اسبق رییس مجلس لبنان نیز در این گفت و گو تاكید كرد: آمریكا و اسراییل با طرح جدید خود تلاش می كنند تا نظام سوریه را سرنگون كنند ، چرا كه اگر سوریه سقوط نكند ، مصر نیز به دلیل امتداد جغرافیایی و تاریخی میان این دو كشور دوست و برادر سقوط نخواهد كرد.

' هشام لطفی' روزنامه نگار و عضو دبیرخانه كل حزب الناصری مصری نیز گفت: ما در منطقه در میان اكاذیب رسانه ای غربی و عربی بسر می بریم .

وی افزود: زمانی كه برای بازدید از اوضاع سوریه دعوت شدم دوستانم به من گفتند به دلیل درگیری های خونین به ویژه در دمشق به این كشور سفر نكنم.

وی ادامه داد: با ورود به سوریه دیدیم كه آنچه علیه اوضاع این كشور در رسانه ها اعلام می كنند ، عاری از صحت است.

*** كشته شدن چهار تروریست در حمص

نیروهای امنیتی روز دوشنبه 4 فرد مسلح و تروریست را در منطقه 'البیاضه' شهر حمص در مركز سوریه كشته و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از آنان كشف و ضبط كردند.

*** سخنان وزیر اطلاع رسانی سوری

' عدنان محمود' وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: تشكیل شورای ملی اطلاع رسانی سوریه آغاز مرحله جدیدی به منظور بازسازی اطلاع رسانی ملی و توسعه اقدامات آن در راستای كامل كردن روند اصلاحات فراگیر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سوریا الان'، محمود تاكید كرد: تشكیل شورای ملی اطلاع رسانی در راستای كامل كردن قانون اطلاع رسانی برای بازسازی بخش های دولتی و خصوصی رسانه ای و توسعه فعالیت های رسانه ای از جهت ساختاری ، كادر انسانی و سیاست اطلاع رسانی آن و كامل كردن روند اصلاحات فراگیر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
http://www.irna.ir/News/30674655/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس وفیلم

عکسها

کشف سلاح وتجهیزات از 14 تروریست بازداشت شده
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111122-191416_h383356.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111122-191357.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-002257.jpg

حمله به مزارع مردم توسط اشرار در بلندی جولان وقتل یک نفر
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-020829.jpg

تشییع جنازه 8 نیروی پلیس وارتش سوریه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111122-134112_h383278.jpg

نام برخی از کشته شدگان
گروهبان فیض سلیمان از حما.

گروهبان علی یونس ، منذر از طرطوس

گروهبان نایف سوار از دمشق سعید.

احمد جودت خلیف از حلب.

احمد جمال الحمدو از حلب.

زکریا محمد درویش از حمص.

نقشه استان های سوریه
http://img.irna.ir/1390/13900901/30675683/30675683-1974840.jpg

فیلم ها

شهادت نوجوان عربستانی بدست نیروهای آل سعود
http://fa.alalam.ir/video/256464


آماده باش نیروهای سعودی در منطقه شیعه نشین العوامیه عربستان
http://fa.alalam.ir/video/256494

تظاهرات هزاران سوری در اعتراض به تصمیم اتحادیه عرب
http://film.irna.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1969

[size=24]
[color=green]کشته شدن 17 تروریست در سوریه[/color][/size]
روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق در شماره روز سه شنبه خود با اعلام این مطلب افزود :

نیروهای امنیتی و ارتش سوریه روز گذشته همچنین دو عملیات دقیق در دو منطقه ' البیاضه ' و 'باب السباع' حمص علیه افراد مسلح انجام دادند.

این نیروها در جریان عملیات خود موفق شدند حدود 57 فرد مسلح و تروریست را دستگیر كنند.

پیش از این نیز بیش از 200 فرد مسلح در مناطق مركزی سوریه دستگیر شده بودند.

به نوشته الوطن، یك تاجر لبنانی مقیم حمص نیز در منطقه 'الانشاءات' این شهر توسط افراد مسلح ترور شد.

الوطن افزود: شش نفر از نیروهای ارتش و امنیتی سوریه نیز در حمص توسط افراد مسلح كشته و سه نفر دیگر ربوده شدند.

برخی از شهرهای سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته (اواسط مارس) ، شاهد اقدام های خشونت آمیز افراد مسلح است كه تاكنون به كشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و ارتش منجر شده است .

ناآرامی های سوریه در روزهای اخیر وارد نهمین ماه خود شده است .

http://www.irna.ir/News/30675683/17-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%B5-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

[size=24][color=green]اخبار کوتاه از سوریه[/color][/size]

*** انتخابات رییس جمهوری در سوریه

'محمد خیر العكام' عضو كمیته بررسی قانون اساسی جدید سوریه اعلام كرد: اعضای كمیته ملی تدوین قانون اساسی جدید سوریه توافق كردند كه با لغو ماده هشت قانون اساسی این كشور در ارتباط با حاكمیت یگانه حزب بعث، رییس جمهوری در سوریه نیز از طریق انتخابات تعیین شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس' ، لغو ماده هشت قانون اساسی سوریه كه در واقع همان لغو انحصار قدرت در دست حزب بعث این كشور است، بارزترین خواسته مخالفان این كشور است.

*** بررسی تعلیق عضویت سوریه از سوی سازمان همكاری اسلامی

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس'، منابع دیپلماتیك اعلام كردند: وزرای خارجه كشورهای اسلامی در نشست فوق العاده روز شنبه آینده سازمان همكاری اسلامی ، تعلیق عضویت سوریه از سوی اتحادیه عرب را بررسی می كنند.

*** برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره سوریه

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سوریا نیوز'، اتحادیه عرب اعلام كرد: روز پنجشنبه این هفته نشست فوق العاده وزرای خارجه این اتحادیه و كمیته وزارتی مربوط به بحران سوریه در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، هدف از این نشست بررسی تحولات اوضاع سوریه و تحمیل تحریم ها علیه این كشور در صورت اجرا نكردن طرح عربی است.

اتحادیه عرب پیشتر تهدید كرده بود در صورت اجرا نشدن درخواست های آن برای آزادی زندانیان حوادث اخیر و خارج كردن نیروهای نظامی سوری از شهرها تعلیق موقت عضویت سوریه در آن به دایم تبدیل می شود.
[color=red]
***دستگیری 14 مهاجم مسلح تحت تعقیب در استان حمص سوریه

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سوریا الان' نیروهای امنیتی سوریه 5 نفر از افراد مسلح تحت تعقیب را در شهرهای رستن و تلبیسه و 9 نفر دیگر را در شهر تلكلخ از توابع استان حمص در مركز سوریه دستگیر كردند.

پیش از این نیز نزدیك به 300 نفر از افراد مسلح در مناطق مركزی و شمالی سوریه در پی عملیات گسترده نیروهای امنیتی و نظامی، بازداشت شدند.

از این افراد مقادیر قابل توجهی سلاح پیشرفته امریكایی و اسراییلی و وسایل ارتباطی امریكایی بدست آمده است .
[/color]
*** دیدار روحانیون حمص با استاندار

' غسان عبدالعال ' استاندار حمص در مركز سوریه با سرشناسان و روحانیون استان درباره خنثی سازی طرح های دشمنان به منظور ایجاد فتنه میان مردم استان گفت و گو كرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، وی در این دیدار اهمیت تلاش همه مردم برای كاهش مشكلات كشور و رفع موانع در مسیر همكاری را مورد تاكید قرار داد.

شركت كنندگان در نشست نیز اقدام علیه نیروهای ارتش و حفظ نظم را حرام دانسته و بر رد مداخله بیگانه و تصمیم های اتحادیه عرب علیه حاكمیت كشور تاكید كردند.

*** سخنان هیلاریون كاپوچی

'هیلاریون كاپوچی' اسقف تبعیدی قدس گفت: سوریه در معرض توطئه ظالمانه ای قرار دارد كه هدفش نابودی نقش قومی تاریخی، جایگاه والا و وجهه خوبش در جهان است.

وی در جریان راهپیمایی در رم مداخله مغرضانه در امور داخلی سوریه و اعمال مجازات علیه این كشور را محكوم كرد و گفت: هدف از مجازات، تبلیغات گمراه كننده و فشار آن است كه سوریه از اصول ملی و نقش تاریخی مبارزاتی اش دست بردارد.

كاپوچی ادامه داد: توطئه گران علیه سوریه می خواهند طرح خاورمیانه جدید مورد نظر آمریكا را برای سیطره بر مقدرات ملت های عربی و تبدیل كشورهای عربی آزاد و مستقل به كشورهای ذلیل و مستعمره های اسراییل تبدیل كنند.

*** سخنان اسقف كلیسای روم مشرق زمین

' آگناتیوس چهارم هزیم ' اسقف كلیسای انطاكیه و روم مشرق زمین ارتدوكس نیز گفت: برخی رسانه های گروهی درباره اوضاع سوریه دروغ پردازی می كنند و هر فردی كه از سوریه دیدن می كند، حجم این دروغگویی را در می یابد.

وی در جریان دیدار با هیات بلغاری افزود: مسلمانان و مسیحیان به طور مسالمت آمیز در كنار یكدیگر با همگرایی، محبت و صلح زندگی می كنند.

این اسقف سوری ادامه داد: مسیحیان سوریه بر خلاف آنچه در برخی كشورهای عربی یا اروپایی رخ می دهد با هیچ مشكلی مواجه نیستند.

[color=red]*** تولید نفت سوریه

موسسه نفت سوریه اعلام كرد: تولید نفت سبك و سنگین كشور از ابتدای سال 2011 میلادی تا پایان سه ماهه سوم سال، 103 میلیون و 219 هزار بشكه بوده است.

بر اساس گزارش، این امر نشان می دهد تولید روزانه نفت به طور متوسط 378 هزار بشكه است.

همچنین تولید گاز در این مدت هشت میلیارد و 301 میلیون متر مكعب بوده است كه به این ترتیب هر روز به طور میانگین حدود سی میلیون و 410 هزار متر مكعب از این ماده تولید شده است.[/color]

*** آغاز خدمات صوتی سانا

خبرگزاری سوریه (سانا) با انتشار اطلاعیه ای از آغاز خدمات اخبار صوتی از طریق تلفن ثابت خبر داد.

بر اساس این گزارش، خدمت مزبور شامل اعلام خلاصه عناوین روزنامه های محلی، اخبار كوتاه و آخرین رویدادهای محلی، عربی و بین المللی به طور 24 ساعته است.

این خدمت از طریق شبكه تلفن همراه نیز قالب دسترسی می باشد.

اخبار خبرگزاری سوریه (سانا) به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیای، روسی، چینی و تركی منتشر می شود.

به دنبال ناآرامی های اخیر در سوریه و هجمه تبلیغاتی برخی رسانه ها مقام های سوری اقداماتی را در ارتباط با فعالیت های رسانه ای در این كشور انجام داده اند.

[color=red]*** دیدار هیات بلغاری با مجروحان ارتش

هیات آكادمیك و اطلاع رسانی بلغارستان با شماری از مجروحان ارتش و نیروهای امنیتی در بیمارستان نظامی 'تشرین' دیدار كرد.

اعضای هیات حمله گروه های تروریستی مسلح به نیروهای ارتش و امنیتی كه به وظیفه خود در زمینه حفظ امنیت مردم، موسسات، اموال عمومی و خصوصی عمل می كنند، محكوم كردند.
[/color]
[size=18]*** تایید كشته شدن تبعه سعودی در سوریه

یك منبع مسئول در سفارت عربستان در دمشق، كشته شدن 'حسین بن بندر بن خلف العنزی' شهروند سعودی در شهر حمص در مركز سوریه را تایید كرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس'، این شهروند در حال دیدار با نزدیكانش در حمص بوده و طرف های ذی ربط سوری یا خانواده فرد درباره این موضوع تماسی با سفارت نداشته اند.

سفارت ضمن اعلام نگرانی شدید از این قتل، در تماس با طرف های ذی ربط سوریه خواستار مشخص شدن جزییات، دستگیری جنایتكاران و احاله آنان به دادگاه شده است.[/size]

روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق در شماره روز سه شنبه خود اعلام كرد ، نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در درگیری های روز گذشته (دوشنبه) با افراد مسلح و تروریست در شهر حمص در مركز سوریه 17 نفر از آنان از جمله یك تبعه عربستانی را كشتند.

http://www.irna.ir/News/30676931/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

[size=24][color=green]
شورای نظامی مصر اختیاراتش را واگذار کرد[/color][/size]

خبرنگار شبکه العالم در قاهره، از انتشار خبرهایی در مصر مبنی بر واگذاری قدرت شورای نظامی به دادگاه عالی قانون اساسی خبر داد.

بر اساس این گزارش، شورای نظامی در پی شدت گرفتن اعتراضها و تظاهرات مردم، اختیاراتش را به دادگاه عالی قانون اساسی واگذار کرد.

خبرها همچنین حاکیست که ریاست دادگاه عالی قانون اساسی را یکی از عناصر باقیمانده رژیم سرنگون شده مبارک برعهده دارد.

دیروز در پی ادامه تظاهرات و تجمع های اعتراض آمیز مردم مصر و کشته شدن ده ها تن، دولت موقت استعفای خود را تقدیم شورای نظامی کرد.

با این حال شورای نظامی استعفای دولت را نپپذیرفت.

در جریان تظاهرات و فعالیتهای اعتراض آمیز مردم مصر که از شنبه گذشته در مناطق مختلف و بویژه پایتخت این کشور آغاز شده است، ده ها تن کشته و حدود 2 هزار نفر مجروح شده اند.

http://fa.alalam.ir/news/256574

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس ها

اعتراف یکی از سرگردگان اشرار مسلح در سوریه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-223530_h383647.jpg

تشییع جنازه 9نیروی ارتش وپلیس سوریه

http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-124524_h383529.jpg

نام برخی از کشته شدگان

حبيب رايز الخلوف از حماة.

گروهبان أول مهند أحمد عبود از اللاذقية.

گروهبان علاء فواز الاحمد از حماة.

گروهبان على أحمد سليمان از حماة.

گروهبان عيسى ابراهيم داوود از طرطوس.

عبد الكريم عبد الله كنعان از ادلب.

پلیس عبد الكريم أمين صطوف از حماة.


حمله به مفتی سابق لاذقیه شیخ زکریا سوالیه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-223006_h383739.jpg

تجمع شبانه مردم دیرالزور والرقه در حمایت از ثبات سوریه

http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-203320_h383704.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-204944.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111123-222435.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-011128.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-004218.jpg

فیلم ها

تظاهرات مردم مصر
http://fa.alalam.ir/video/256964

تظاهرات مردم مغرب در طنجه
http://fa.alalam.ir/video/256954

ا[size=18]خبار[/size]

[size=24][color=green]ناآرامی و اغتشاش در شهر 'قصرین' تونس[/color][/size]

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به تونس، خبرگزاری رسمی این كشور با اعلام این خبر افزود: برخی افراد با سوء استفاده از این تظاهرات دست به خشونت و اغتشاش زدند و تلاش كردند تا زندان غیرنظامی شهر قصرین را به آتش بكشند.

براساس این گزارش، همچنان حمله اغتشاش گران به مغازه ها و فروشگاه ها و آتش زدن اماكن عمومی و سرقت از شعب بانك ها ادامه دارد.

از شهرهای نزدیك قصرین نیروهای كمكی برای تقویت نیروهای امنیتی و ارتش ملی تونس مستقر در این شهر اعزام شده اند.

تعدادی از نیروهای امنیتی و نظامی نیز برای جلوگیری از حمله اغتشاش گران به مؤسسات عمومی و حفاظت از آنها در اطراف این مؤسسات مستقر شده اند.

یك منبع در بیمارستان شهر قصرین به خبرگزاری تونس گفته است كه تاكنون 76 نفر به دلیل استنشاق گاز اشك آور به این بیمارستان مراجعه كرده اند.

تظاهرات مسالمت آمیز شماری از شهروندان در شهر قصرین در اعتراض به خوانده نشدن نام همه شهدای انقلاب این شهر در نشست افتتاحی مجلس مؤسسان تونس، توسط برخی افراد به اغتشاش كشیده شد.

تظاهركنندگان به اینكه تنها نام 7 شهید از 23 شهید استان قصرین در صحن مجلس مؤسسان خوانده شده است، اعتراض داشتند.

در نشست افتتاحی مجلس مؤسسان تونس كه روز سه شنبه برگزار شد، اسامی شماری از شهدای انقلاب تونس قرائت شد و نمایندگان این مجلس برای ادای احترام به شهدای قیام و برای آمرزش آنان فاتحه قرائت كردند.

در این نشست تعدادی از نمایندگان به قرائت نشدن نام همه شهدا اعتراض كردند و رییس مجلس اعلام كرد كه با استخراج اسامی دیگر شهدا این كوتاهی جبران می شود.

http://www.irna.ir/News/30679122/%D9%86%D8%A7%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-,%D9%82%D8%B5%D8%B1%DB%8C%D9%86,-%D8%AA%D9%88%D9%86%D8%B3/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

[size=18]
[color=green]
هفت تن در درگیری در لیبی كشته شدند[/color][/size]

ه گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یك مقام دولتی لیبی نوشت كه این درگیری در یك روستای كویری كه یكی از آخرین پناهگاه های دیكتاتور پیشین لیبی بود اتفاق افتاد. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌

به گفته این مقام، نظامیان لیبی در حال تعقیب یك خودروی حامل هواداران قذافی بودند كه در درگیری رخ داده پنج تن از نیروهای نظامی جدید التاسیس لیبی و دو تن از شورشیان كشته شدند. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌

به گفته 'محمود الورفلی' یكی از اعضای شورای ملی انتقالی این كشور، برخی از این نیروهای نظامی داوطلبانی بودند كه به عنوان نیروی كمكی در عملیات دستگیری ستون های پنجم در بنی ولید به منطقه اعزام شده بودند.‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌

'مصطفی عبدالجلیل' رئیس شورای ملی انتقالی لیبی نیز این برخوردها را تایید كرد اما از زخمی شدگان سخنی نگفت. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

http://www.irna.ir/News/30679095/%D9%87%D9%81%D8%AA-%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

[size=24][color=green]حمایت مقتدا صدر از حكومت سوریه[/color][/size]

شبكه عراقی الشرقیه چهارشنبه شب اعلام كرد كه مقتدا صدر رهبر جریان موسوم به جریان صدر، اتحادیه عرب را بدلیل موضعگیری اش در برابر اوضاع جاری در سوریه، حامیان ظلم توصیف كرد .

به گزارش گروه اخبار خارجی صوتی وتصویری ایرنا، مقتدا صدر در ادامه اظهارات خود در این زمینه این پرسش را مطرح كرد كه آیا می توان عدالت را از حامیان ظلم گرفت .

صدر، حوادث جاری در سوریه را انقلاب ندانست وگفت كه آنچه كه در این كشور جریان دارد یك انقلاب مسلحانه برضد توده های مردم اعم از نظامیان وغیر نظامیان است .

وی، با توصیف انقلاب مسلحانه جاری در سوریه بعنوان یك حركت فرقه ای وطایفه ای زشت ، از مخالفین نظام در سوریه خواست تا از حكومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه بدلیل مخالفت وی با آمریكا واسرائیل حمایت كنند.





http://www.irna.ir/News/30679097/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%A7-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%83%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

کشف تجهیزات وسلاح از تروریستها در سوریه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-154138_h383892.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-154324.jpg

اعتراف یکی از سرکردگان اشرار در سوریه به قتل و شرارت به نام حسن آغا
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-225423.jpg

تشییع جنازه 12نیروی ارتش وپلیس سوریه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-134012_h383842.jpg

نام برخی از کشته شدگان

سالم يونس السالم از حمص

خلدون جميل غالية از اللاذقية

فادي راجح السلامة النقري از حمص

عبد الغني عويد أحمداز دير الزور

فوزي نجم الدين شيخ مامو از حلب

أحمد دحام تركاوي از حمص

ظافر أمير الحسن از ادلب

محمد عبد الوهاب خشان از حلب

جاك أسعد رستم از حماة

تجمع زنان مسیحی ومسلمان در دمشق و حسکه در حمایت از ثبات سوریه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-173125.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-173323.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-142928.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111124-124801.jpg


[size=24]اخبار[/size]


[size=18]
[color=green]
درگیری با شورشیان سوریه موجب كشته شدن 11 نیروی امنیتی شد[/color][/size]

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیكوزیا، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه ضمن تائید این خبر اعلام كرد كه این درگیری ها روز پنجشنبه در مركز شهر حمص روی داده است.

این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام كرد در این درگیری ها یازده نظامی و نیروهای امنیتی سوریه جان خود را از دست دادند.

تلویزیونی دولتی سوریه روز گذشته اعلام كرد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این كشور موفق شده اند مقادیر زیادی سلاح از شورشیان مسلح كشف و ضبط كنند.

دولت سوریه اعلام كرده است سلاح های كشف شده ساخت كشورهای آمریكا و عربستان سعودی بوده اند.

http://www.irna.ir/News/30680548/%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AC%D8%A8-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-11-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/



[size=24][color=green]اخبار كوتاه تحولات سوریه [/color][/size]

** تظاهرات زنان سوری در اعتراض به مداخله خارجی در این كشور

صدها نفر از زنان سوری با تجمع در میدان مسیحی نشین 'باب توما' در شرق دمشق پایتخت سوریه هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورشان را رد كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، آنان در حالی كه عكس های ' بشار اسد ' رییس جمهوری سوریه و پرچم این كشور را در دست داشتند با سر دادن شعارهایی تصمیم اخیر اتحادیه عرب در زمینه تعلیق عضویت سوریه را محكوم و بر حمایت از روند اصلاحات در سوریه به رهبری اسد تاكید كردند.

*** ادامه اعتراضات مردمی در سوریه به تصمیم اتحادیه عرب

هزاران نفر از مردم شهر ' رقه ' در شمال شرق سوریه ، تصمیم اخیر اتحادیه عرب درباره تعلیق عضویت سوریه را محكوم كردند.

در این برنامه اعتراضی كه شب گذشته انجام شد ، مردم رقه هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورشان را رد كردند.

*** اظهارات سفیر سوریه در آمریكا

'عماد مصطفی' سفیر سوریه در آمریكا تاكید كرد: سوریه با حوادث كنونی بر اساس موضع مردم برخورد می كند.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، مصطفی كه به دنبال فراخواندن سفیر آمریكا در سوریه به دمشق بازگشت، خاطر نشان كرد: مردم سوریه از همان ابتدای تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه به خیابان ها آمده و این تصمیم و هر گونه مداخله خارجی در امور كشورشان را رد كردند.

*** اظهارات معاون وزیر خارجه سوریه

' فیصل المقداد ' معاون وزیر خارجه و مهاجرین سوریه در جشن عید استقلال لبنان در دمشق تاكید كرد: میلیون ها دلار برای ادامه تنش و فعالیت های تروریستی در سوریه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس'، وی خاطر نشان كرد: هر مشكلی برای سوریه پیش بیاید برای برادران عرب نیز پیش خواهد آمد.

*** تاكید روحانیون و بزرگان حمص بر توقف فتنه های طایفه ای

روحانیون و بزرگان شهر حمص در دیدار با 'غسان عبدالعاال' استاندار حمص بر ضرورت انجام تلاش ها برای متوقف كردن فتنه های طایفه ای در این شهر تاكید كردند.

به گزارش روزنامه 'الوطن' آنان همچنین بر باز گرداندن اعتماد مردمی بر اساس وحدت و یكپارچگی، آزادی افراد ربوده شده ، شناسایی افراد مسلح خرابكار و تسلیم آنان به مقامات، رد هر گونه مداخله خارجی و عربی و تصمیم های اتحادیه عرب تاكید كردند.

[color=red]*** كشف اتاق عملیات افراد مسلح در شهر حمص سوریه

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سیریا استپس'، با تلاش های امنیتی و نظامی سوریه اتاق عملیات و یك مركز ارتباطی پیشرفته افراد مسلح در شهر حمص كشف شد.

بر اساس این گزارش، از این اتاق عملیات به شكل پیشرفته ای برای روند اطلاع رسانی به شبكه های خبری ماهواره ای و گوش دادن به تماس های تلفنی در حمص استفاده می شد و اتاق مزبور مجهز به بمب هایی برای انفجار در صورت كشف آن بود.

به دلیل دقت و سرعت نیروهای امنیتی در اجرای این عملیات ، افراد مسلح موفق به انفجار این اتاق عملیات نشده و سركرده و شماری از افراد مسلح مستقر در آن دستگیر شدند.

در جریان این عملیات همچنین مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از این افراد كشف و ضبط شد.

*** دستگیری 28 نفر از جمله سركرده افراد مسلح در حمص

نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در ادامه دستگیری افراد مسلح موفق شدند تا 28 فرد مسلح دیگر از جمله یكی از سركرده های آنان را در شهرهای حمص و حومه آن و درعا در جنوب سوریه دستگیر كنند.

در جریان این دستگیری ها همچنین مقادیر زیادی اسلحه و مهمات نیز از این افراد مسلح كشف شد كه در بین آنها آر پی جی ، نارنجك و سلاح های جنگی پیشرفته ساخت امریكا و اسراییل وجود دارد.

نیروهای امنیتی سوریه همچنین توانستند یك بمب 20 كیلویی را در شهر 'دیرالزور' در شمال شرق سوریه كشف و خنثی كنند.

*** خنثی سازی یك بمب در كنار مدرسه ای در حومه دمشق

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس'، نیروهای امنیتی سوریه توانستند یك بمب را كه توسط افراد ناشناس در مقابل یك مدرسه ابتدایی در منطقه ' جرمانا ' از توابع استان ریف دمشق كارگذاشته شده بود ، خنثی كنند.

كشف بمب مزبور در پی هوشیاری یكی از دانش آموزان مدرسه و اطلاع موضوع به مسئولان آن و حضور نیروهای متخصص خنثی سازی بمب صورت گرفت.

*** اعترافات سركرده افراد مسلح سوری

سركرده افراد مسلح سوری كه هدایت گروه تروریستی منطقه 'حوله' از توابع استان حمص را بر عهده داشت، اعتراف كرد: افراد مسلح در منطقه اقدام به تخریب، كشتار، بستن راه ها، ربودن افراد و اجبار خانواده ها به پرداخت پول در قبال آزادی آنان می كنند.

وی در اظهاراتی كه شب گذشته از تلویزیون سوریه پخش شد ، افزود : با بستن راه ها و ایجاد پست های ایست و بازرسی در منطقه مردم را مجبور به بستن مغازه هایشان می كردیم و هنگامی كه تظاهرات برپا می شد با اسلحه صاحبان مغازه ها را مجبور می كردیم تا مغازه های خود را ببندند.

وی ادامه داد: مانع ورود خودروها به داخل شهر شده و مسئول اطلاع رسانی ما نیز با گرفتن تصویر از مغازه های بسته و خیابان های خالی از حركت مردم آنها را به رسانه ها می داد تا به عنوان اعتصاب عمومی در حوله پخش كنند.
[/color]
*** تكذیب اخبار رسانه های مغرض درباره سوریه از سوی هیات روسی

یك هیات روسی در بازدید از شهر 'حلب' در شمال سوریه تاكید كرد: اخبار برخی شبكه ها درباره حوادث سوریه عاری از صحت است و مداخله در امور داخلی سوریه ، نقض قوانین بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری سوریه 'سانا'، هیات روسی شامل خبرنگاران، نماینده های پارلمان و شماری از نماینده های مردمی و دانشجویی روسیه است كه در بازدید از شهر حلب در شمال سوریه ، اخبار رسانه ها درباره اوضاع سوریه را با هدف تزویر حقایق و گمراه كردن دیدگاه های عربی، منطقه ای و بین المللی دانستند.

*** تشییع جنازه 9 نفر از نیروهای امنیتی و ارتش سوریه

جنازه 9 نفر دیگر از نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس سوریه كه توسط افراد مسلح در شهرهای حمص، درعا و حومه كشته شده بودند ، روز گذشته تشییع شد.

تشییع جنازه نظامیان سوریه از بیمارستان نظامی تشرین در دمشق به امری معمول تبدیل شده و تقریبا در هر هفته چند بار این اقدام با حضور نیروهای نظامی و برخی از كادرهای پزشكی انجام می شود.

*** دیدار سفیر روسیه در دمشق با مخالفان سوری

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس'، 'عظمت الله كلمخمدف' سفیر روسیه در سوریه با حضور در دفتر هیات هماهنگی نیروهای ملی برای تغییر دمكراتیك با 'حسن عبدالعظیم ' رییس این هیات و شماری از اعضای آن در دمشق دیدار كرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع كنونی سوریه و موضع روسیه در قبال این حوادث و نیز موضع و برنامه های هیات هماهنگی تبادل نظر كردند.

در این دیدار سفیر روسیه از مخالفان سوریه دعوت كرد تا به منظور گفت و گو با مسوولان وزارت خارجه روسیه و شنیدن موضع روسیه در قبال حوادث سوریه به مسكو سفر كنند.

*** كاهش ارزش پول سوریه در مقابل دلار

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سیریا استپس'، واحد پول سوریه (لیره) به پایین ترین میزان ارزش خود از ابتدای حوادث این كشور در 9 ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قبل از حوادث كنونی سوریه هر 46 لیره برابر با یك دلار بود كه در حال حاضر در بازار آزاد سوریه هر دلار برابر با 57 لیره خرید و فروش می شود.

قیمت رسمی دلار در سوریه نیز امروز 50 لیره اعلام شد.

در همین راستا ، 'ادیب میاله' رییس بانك مركزی سوریه از اعلام آمادگی روسیه برای چاپ لیره سوریه خبر داد.

http://www.irna.ir/News/30680044/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

کشف تجهیزات ومقادیر زیادی بمب وسلاح بعضآ ساخت اسرائیل از 16 شرور کشته شده
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-205044_h384129.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-205031.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-205454.jpg

تظاهرات خودجوش مردم سوریه در حمایت از ثبات سوریه وشخص بشار اسد
دمشق
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-192725.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-192506.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-192552.jpg
دمشق -پرچم ایران
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-193643.jpg

لاذقیه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-193706.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-193851.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-193957.jpg


طرطوس
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-194249.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-194446.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-194511.jpg


بایانس
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-195055.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-195341.jpg

سویدا

شبیه سلام فاشیستی
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-195422.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-195547.jpg

قامشلی
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-200024.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111125-195828.jpg

فیلم
ادمه تظاهرات مردم عربستان در قطیف
http://fa.alalam.ir/video/257334
زیر گرفتن یک جوان توسط آل خلیفه
http://fa.alalam.ir/video/256944

[size=24]
[color=green]16 تروریست در حمص سوریه كشته شدند [/color][/size]

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق – پایتخت سوریه – در این عملیات همچنین مقادیر بسیاری اسلحه از تروریست ها كشف و ضبط شد.

گزارش تلویزیون سوریه بدون ذكر زمان انجام این عملیات افزود : عملیات یاد شده درشهر ' رستن ' واقع در استان حمص – یكی از اصلی ترین مراكز اعتراض علیه حكومت بشار اسد - صورت گرفت.

مقامهای سوریه باند های مسلح تروریستی را مسوول ناآرامی های 8 ماهه این كشور – كه از ماه مارس آغاز شده است – می دانند.

سازمان ملل می گوید افزون بر 3 هزار نفر در جریان سركوب مخالفان توسط دولت سوریه كشته اند كه بیشترشان غیر نظامی بودند.

این گزارش به نقل از یك مقام نانشناس حاكیست ، مردان مسلح عامل انتشار ترور در این شهر هستند.

تلویزیون سوریه با نشان دادن تصاویر تسلیحات تروریست ها كه توسط نیروهای امنیتی كشف و ضبط شده است ، اعلام كرد : این تسلیحات شامل راكت ، نارنجك ، مسلسل و گاز اشك آور ساخت اسراییل هستند.

http://www.irna.ir/News/30681804/16-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%B5-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
[size=24]
[color=green]اخبار کوتاه از سوریه[/color]
[/size]
[color=red]*** كشته شدن 7 افسر خلبان

افراد مسلح به سوی یك دستگاه اتوبوس نظامی در جاده حمص – الفرقلس در مركز كشور و در نزدیك شهر الشعیرات حمله كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس' در این حمله 10 نظامی از جمله 7 افسر خلبان كشته شدند.[/color]

*** مهلت سوریه برای امضای پروتكل عربی

'نبیل العربی' دبیركل اتحادیه عرب گفت كه شورای وزیران اتحادیه تا ظهر جمعه به دولت سوریه به منظور امضای پروتكل اعزام ناظران مهلت داده است.

وی افزود، در غیر این صورت مجازات های اقتصادی علیه سوریه اعمال می شود اما گزارش ها حاكی از سفر 'فصیل مقداد' معاون وزیر خارجه و مهاجرین سوریه به قاهره برای امضای پروتكل است.

در این بین، العربی با هیات 'اقدام عربی برای وحدت مخالفان سوری' (مخالف نظام) در قاهره دیدار و گفت و گو كرد.

در این نشست، مسائل سوریه و وحدت مخالفان بررسی شد.

*** تظاهرات در مناطق سوریه

خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد: هزاران نفر از مردم شهرهای قامشلی، طرطوس، بانیاس، لاذقیه و جبله در رد تصمیم اتحادیه عرب در قبال سوریه تظاهرات كردند.

آنان همچنین در این تظاهرات تمسك خود را به استقلال در تصمیم گیری ملی و عزم شان را برای مقابله با توطئه علیه وطن اعلام كردند.

شمار زیادی از زنان سوری نیز در منطقه باب توما در پایتخت سوریه مواضع بین المللی و عربی برای بین المللی كردن مساله سوریه را محكوم كردند.

تظاهرات سوری ها علیه تصمیم اتحادیه عرب وارد سیزدهمین روز خود شده است.
[color=red]
*** دستگیری چند تروریست

نیروهای امنیتی در درعا در جنوب سوریه شماری از افراد مسلح تروریست را دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و مهمات را از آنان كشف و ضبط كردند.

همچنین در جریان درگیری مشابه با افراد مسلح در تلدو از توابع حمص واقع در مركز كشور سه فرد مسلح تروریست از جمله یك تك تیرانداز به هلاكت رسید و سلاحشان مصادره شد.

یك مدیر مدرسه نیز در شهر 'معره النعمان' از توابع استان 'ادلب' واقع در شمال غرب كشور سوریه توسط افراد مسلح ترور شد.[/color]

*** دیدار الابرش با هیات كره شمالی

'محمود الابرش' رییس مجلس سوریه با هیات سندیكای كارگران كره شمالی دیدار و با آنان درباره توطئه علیه سوریه به منظور دست برداشتن از مواضع ملی قومی اش در حمایت از حقوق عربی و نیروهای مقاومت گفت و گو كرد.

'هونگ یانگ جونگ' رییس اتحادیه سراسری كره شمالی نیز همبستگی مردم و كارگران كشورش را با سوریه در برابر توطئه و فشارهای سیاسی - اقتصادی اعلام كرد.

این هیات همچنین با 'اسامه عدی' عضو كادر رهبری كشوری حزب بعث و رییس دفتر كارگران و كشاورزان این حزب دیدار كرد.

اسامه نیز در دیدار با اعضای این هیات گفت: توطئه علیه سوریه به رهبری آمریكا و اسراییل با هدف از هم پاشیدن سوریه به عنوان آخرین مانع در برابر تحقق طرح خاورمیانه جدید و اثبات اسراییل به عنوان دولت حاكم بر منطقه است.

[color=red]*** اعترافات یك تروریست

'ادهم سمیر حسن آغا' تروریست سوری در گفت وگو با تلویزیون سوریه به ربودن شهروندان، قتل و تیراندازی به تظاهرات مردمی در حمص اعتراف كرد.

وی همچنین اعتراف كرد كه به سوی نیروهای حفظ نظم تیراندازی كرده، دست به سرقت زده و سلاح و مهمات قاچاق كرده است.

*** خبرنگار انگلیسی زندگی در درعا را طبیعی خواند

'جانسون میلر' رییس هیات اطلاع رسانی انگلیس كه به سوریه سفر كرده است، زندگی در درعا را طبیعی خواند.

وی كه همراه با هیات شبكه چهارم تلویزیون انگلیس و یك خبرنگار روزنامه 'اكسپرس' سوئد از مناطق سوریه بازدید می كند، متعهد شد كه مشاهداتش را به دقت برای افكار عمومی بازگو كند. [/color]

http://www.irna.ir/News/30681525/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
[size=18]
[color=green]ممانعت از ورود الجنزوري به محل کارش[/color][/size]

شبکه خبري العالم در خبري فوري اعلام کرد که صدها نفر از معترضان مصري با تجمع در برابر ساختمان نخست وزيري اين کشور در قاهره، در تلاش هستند از ورود "کمال الجنزوري"، نخست وزير مامور تشکيل کابينه، جلوگيري کنند.

شوراي نظامي بعداز ظهر امروز رسما الجنزوري را براي رياست دولت موقت برگزيد و اعلام کرد که انتخابات مصر طبق برنامه هفته آينده برگزار خواهد شد.

در همين حال تلويزيون "المصريه" از آغاز درگيري ها بين تظاهرکنندگان و نيروهاي امنيتي در برابر مقر نيروهاي امنيتي در اسکندريه خبر داد.

به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، در پي اين حوادث و به دنبال اظهارنظرهايي درباره احتمال به تعويق افتادن انتخابات، شوراي عالي نظامي مصر تصميم گرفت انتخابات در مرحله اول و دوم به جاي يک روز طي دو روز برگزار شود.

به دنبال انتشار اخبار اوليه و غير رسمي مبني بر اقدام شوراي نظامي درتعيين کمال الجنزوري نخست وزير دوران مبارک براي تشکيل دولت، تظاهرکنندگان از بامداد امروز در ميدان التحرير شهر قاهره مصر تجمع و اعلام کردند نخست وزيري وي را قبول ندارند.

هيات دولت پيشين مصر اوايل اين هفته با شدت يافتن تظاهرات مردمي که خواستار انتقال سريعتر قدرت به دولتي غيرنظامي بودند استعفا کرد.

الجنزوريِ هفتاد و هشت ساله در فاصله سالهاي 1996 تا 1999 ميلادي و دوران رياست جمهوري حسني مبارک، نخست وزيري مصر را بر عهده داشت. 
http://fa.alalam.ir/news/257874

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.