Recommended Posts

[size=24]اردوغان نخست وزير تركيه نظام سوريه را به نسل كشي و جنايات وحشيانه متهم كرد.[/size]

به گزارش خبرگزاری مهر، "رجب طیب اردوغان" در گفتگوی تلویزیونی که خبرگزاری آناتولی منتشر کرده، نظام سوریه را به ارتکاب فعالیتهایی وحشیانه و هولناک در این کشور متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه که پیش از این نیز مواضعی علیه دمشق در جریان تحولات اخیر گرفته بود، گفت : نظام دمشق به صورت انسانی با معترضان برخورد نمی کند و سرکوب مخالفان در سوریه قابل قبول نیست.

اردوغان افزود: 4 یا 5 روز پیش بود که با "بشار اسد" صحبت کردم، اما آنان از اهمیت مسئله می کاهند و متاسفانه به صورت انسانی با مسائل برخورد نمی کنند.

وی با اشاره به مطرح شدن پرونده سوریه در شورای امنیت، حوادث این کشور را وقایعی وحشتناک دانست و گفت : اگر این اقدامات رژیم اسد ادامه یابد، ترکیه دفاع از این کشور در مجامع بین المللی را سخت خواهد یافت.

اردوغان در ادامه البته تحولات اخیر سوریه را مسئله ای داخلی دانست و تاکید کرد: اوضاع سوریه با کشوری همچون لیبی متفاوت است. ترکیه مرزهایی به طول 800 تا 900 کیلومتر با سوریه دارد و نمی تواند مرزها را در برابر مردم سوری که خواهان فرار از خشونتها هستند، بسته نگاه دارد.


از سوی دیگر، "عمر خشرم" خبرنگار الجزیره در آنکارا با ادعای اینکه رسیدن اخبار وحشتناک از تحولات سوریه عامل تغییر واضح موضع ترکیه بوده است، افزود: ترکیه از ابزارها و عواملی بهره مند است که از آنان برای فشار بر رژیم سوریه استفاده می کند.

وی با اشاره به روابط استراتژیک دمشق و آنکارا تیرگی روابط میان این دو کشور را عمیق ندانست و گفت : اردوغان با لحنی شدیدتر از این نمی تواند علیه دمشق اظهارنظر کند چون به مسائلی همچون وجود قشر بزرگی از کردها در سوریه به خوبی واقف است.

به گزارش مهر، برخی تحلیلگران سیاسی با اشاره به عمق استراتژیک روابط سوریه و ترکیه موضع گیری اخیر اردوغان علیه نظام بشار اسد را تنها در جهت بهره برداریهای انتخاباتی می دانند. انتخابات پارلمانی یکشنبه این هفته آغاز خواهد شد و رقیبان اصلی آن دو حزب جمهوریخواه خلق و حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان هستند.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1331793


[b]سقوط یک جنگنده فرانسوی در زلیتن / 57 کشته و زخمی در مصراته[/b]

رسانه ها لحظاتی پیش از کشته شدن دست کم 17 نفر در حملات گردانهای قذافی به شهر مصراته لیبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری از کشته شدن 17 نفر در حملات گردانهای قذافی به شهر مصراته خبر داد.

در این حملات که همچنان ادامه دارد، 40 نفر دیگر در منطقه الدافینه مصراته زخمی شدند.

همچنین شبکه العربیه به نقل از تلویزیون رژیم لیبی مدعی سرنگونی یک جنگنده وابسته به ناتو شد.

تلویزیون رژیم لیبی ادعا کرد یک فروند جنگنده فرانسوی درنزدیک زلیتن سرنگون شده است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1331885

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواسته است از "سرکوب وحشیانه" معترضان در این کشور دست بر دارد.
ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر در سازمان ملل که در ژنو سخن می گفت اظهار داشت که سوریه قصد دارد مردم این کشور را به زور و با استفاده از تانک، توپ و تفنگ وادار به فرمانبرداری کند.

در همین حال گزارش ها حاکی است که حدود هزار پناهجوی سوری از ترس ناآرامی‌های اخیر طی شب گذشته با عبور از مرز، وارد ترکیه شدند.
از زمان آغاز نا آرامی‌ها و بروز خشونت بین نیروهای دولتی و شورشیان معترض در شهر جسرالشغور تعداد پناهجویانی که از سوریه وارد ترکیه شده اند، به ۱۵۰۰ نفر رسیده است.
بر اساس گزارش‌ها معترضان ضد دولتی در این شهر با آتش زدن لاستیک، موانعی را بر سر راه پیشروی نیروهای نظامی به شهر ایجاد کرده اند.
ترکیه گفته است مرز خود را به روی پناهجویان نخواهد بست.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت که کشورش تحولات سوریه را با حساسیت دنبال می کند و از رئیس جمهور سوریه خواست در قبال مخالفان از خود تساهل نشان دهد.
بسیاری از افرادی که از شهر جسر الشغور می گریزند، می‌گویند در پی کشته شدن ده‌ها مامور دولتی در آن شهر، انتظار عملیات ارتش سوریه می‌رود.
ساکنان این شهر با ایجاد موانع سعی دارند مانع ورود نیروهای امنیتی به شهر شوند.
گروهی از مردم که مایل به خروج از کشورشان نیستند، در چند صد متری مرز با ترکیه، اردوگاه‌های موقتی برای اقامت خود درست کرده اند.

[b]پیش نویس قطعنامه سازمان ملل[/b]
پیشتر بریتانیا و فرانسه پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کردند که سرکوب معترضان سوریه را محکوم می کند.
اما این قطعنامه اشاره به اقدامی عملی برای کمک به مخالفان حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نمی کند.
متن این پیش‌نویس مخالفت هایی را در بین بعضی اعضای شورای امنیت که نگرانند این اولین گام به سمت دخالت نظامی باشد ایجاد کرده است.

پیش نویس قطعنامه آنچه را نقض "سیستماتیک" حقوق بشر در سوریه می خواند محکوم می کند و می گوید این اقدامات شاید جنایت علیه بشریت باشد.
این پیش نویس، کشورها را ترغیب می کند از انتقال سلاح به سوریه خودداری کنند، اما خواستار تحریم تسلیحاتی سوریه یا سایر تدابیر تنبیهی نمی شود.
دیپلمات های غربی ابراز امیدواری کرده اند که قطعنامه تا آخر هفته به رای گذاشته شود.
دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، پیش تر گفت که پیش نویس قطعنامه شورای امنیت "سرکوب ها در سوریه را محکوم می کند و خواستار پاسخگویی دولت سوریه و اقدامات انساندوستانه می شود."
او گفت: "اگر کسی علیه آن قطعنامه رای دهد، یا سعی کند آن را وتو کند، باید با وجدان خود کنار بیاید."

آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت غیرقابل قبول است که سازمان ملل در مورد برخورد دولت سوریه با معترضان در این کشور ساکت بماند.
با این حال بعضی از اعضای شورا - مانند برزیل، آفریقای جنوبی و هند - نگرانند که این قطعنامه گام اول به سوی دخالتی نظامی در سوریه از نوع لیبی باشد.
خبرنگار ما می گوید هدف این است که با جلب حمایت گسترده از قطعنامه، روسیه و چین که از مخالفان اقدام علیه سوریه هستند به راحتی نتوانند آن را وتو کنند.
در تحولی جداگانه سفیر سوریه در فرانسه گزارش رسانه های فرانسوی دایر بر استعفای او را تکذیب کرده است.

لامیه چاکور با حضور در تلویزیون فرانسه گفت مصاحبه ای تلفنی که به او نسبت داده شد بخشی از عملیات دروغ پراکنی علیه دولت بشار اسد بود.
او تهدید کرده است که کانال "فرانس ۲۴" را تحت تعقیب قرار دهد. این شبکه اذعان کرده است که احتمالا قربانی یک حقه شده است.
از زمان شروع اعتراضات در ماه فوریه علیه حکومت آقای اسد صدها نفر کشته شده اند. آقای اسد در سال ۲۰۰۰ پس از مرگ پدرش حافظ اسد رئیس جمهور سوریه شد.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/06/110609_l43_syria_un_turkey.shtml




[size=18][color=blue]برخورد با معترضان در سوریه ادامه دارد[/color][/size]
تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده است که نظامیان این کشور به ورودی شهر جسر الشغور رسیده اند و در جستجوی مخالفان مسلح مشغول بازرسی روستاهای اطراف شهر هستند.
همزمان گزارش می رسد که صدها نفر از غیرنظامیان سوری در حال رسیدن به مرز این کشور با ترکیه هستند.
ارتش ترکیه اعلام کرده است که در حال ایجاد یک اردوگاه جدید برای اسکان این افراد در نزدیکی مرز با سوریه است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در منطقه می‌گوید که مردم محلی از همسایه‌های خود در سوریه استقبال می‌کنند، ولی نگران آثار حضور بلندمدت آنها در منطقه هستند.
در عین حال، دولت آمریکا آنچه را که "استفاده تکان‌دهنده از خشونت" توسط دولت سوریه خواند، به شدت محکوم کرده است.
در بیانیه رسمی دولت آمریکا آمده است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، کشورش را به مسیری خطرناک هدایت می‌کند.
مقامات رسمی آمریکا در این بیانیه خواهان "پایان دادن هرچه سریع‌تر به وحشیگری و خشونت" در سوریه شده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، در دور جدید خشونت‌ها در سوریه، دست‌کم ۲۸ نفر در روز جمعه، دهم ژوئن، کشته شده‌اند که ده نفر از این تعداد در شهر معرة‌النعمان بوده است.

گروه‌های مخالف دولت در سوریه می‌گویند که نیروهای امنیتی در روز جمعه به روی تظاهرکنندگان در سراسر این کشور، آتش گشوده‌اند.
این خشونت‌ها در شرایطی رخ داد که نیروهای ارتش سوریه برای در دست گرفتن کنترل شهر جسرالشغور در شمال غرب این کشور، وارد عمل شدند.
مقامات سوریه می گویند که ۱۲۰ نفر از نیروهای امنیتی این کشور در شهر جسرالشغور کشته شده‌اند.
ساکنان این شهر همزمان با آغاز عملیات نظامیان، برای فرار از این شرایط، به سمت مرزهای ترکیه در شمال سوریه گریخته‌اند.
یک شاهد عینی خشونت‌های روز جمعه در شمال سوریه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی، جزئیات بیشتری از حمله نظامیان به روستایی در نزدیکی شهر جسرالشغور را ارائه کرده است.

این مرد که به ترکیه گریخته است، گفت که در جریان این حمله، تانک‌ها وارد این روستا شدند و به سمت خانه‌ها آتش گشودند، در حالی که هنوز ساکنان آنها در خواب بودند.
او اضافه کرد که بعد از آن، سربازان، مزارع گندم را به آتش کشیدند.

[b]اسد "در دسترس نیست"[/b]
در بیانیه رسمی دولت آمریکا از نیروهای امنیتی سوریه خواسته شده است تا خویشتن‌دار باشند.
در این بیانیه همچنین بر حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری خشونت، تاکید شده و آمده است که "این موضوع حیاتی است که تمام مردم سوریه متحد با هم بمانند، برای جلوگیری از درگیری‌های قومی تلاش کنند و آرمان‌هایشان را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز دنبال کنند."

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم نسبت به هزینه‌های سنگین غیرنظامیان در سوریه ابراز نگرانی کرده و استفاده از نیروی نظامی را "غیرقابل قبول" خوانده است.
یک سخنگوی آقای بان گفت که او "به شدت مایل به گفت‌وگو" با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده، ولی به طور مرتب گفته شده است که آقای اسد در روزهای اخیر "در دسترس نیست".
مقامات رسمی سوریه می‌گویند که نیروهای دولتی از سوی کسانی که اعضای گروه‌های تروریستی خوانده شده‌اند، مورد حمله قرار گرفته‌اند.
دولت سوریه تاکنون مانع ورود خبرنگاران خارجی، از جمله خبرنگاران بی‌بی‌سی به این کشور شده است و به همین دلیل ارائه گزارش‌های مستقل و تایید شده از حوادث این کشور به سختی امکان‌پذیر است.

مخالفان دولت سوریه می‌گویند که روز جمعه، دهم ژوئن، حدود ۱۵ نفر در ولایت شمالی ادلب کشته شده‌اند که بیشتر آنها در شهر معرة‌النعمان بوده‌اند.
در این شهر، تانک‌ها و هلی‌کوپترهای نظامی به روی افرادی که بعد از نماز جمعه دست به تظاهرات زده بودند، آتش گشوده‌اند.
خبرنگاران می‌گویند در سه ماه اخیر که اعتراض‌ها به دولت سوریه آغاز شده است، حمله به معرة‌النعمان، اولین گزارشی است که درباره استفاده از نیروی هوایی برای آرام کردن و فرونشاندن اعتراض‌ها منتشر می‌شود.
یکی از مخالفان دولت سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هزاران تظاهرکننده در مقابله با نیروهای امنیتی موفق بوده‌اند و یک ساختمان دادگستری و ایستگاه پلیس را در شهر آتش زده‌اند.
تلویزیون دولتی سوریه هم گزارش داده است که گروه‌های مسلح به ایستگاه‌های پلیس حمله کرده‌اند.

به گفته مخالفان دولت، ۵ نفر از تظاهرکنندگان هم در شهر ساحلی لاذقیة کشته شده‌اند.
گزارش شده است که نیروهای امنیتی دو نفر را در جنوب استان درعا و ۴ نفر دیگر را در منطقه قابون در دمشق، پایتخت سوریه، کشته‌اند.
گفته شده است که نیروهای نظامی در طول مسیر پیشروی خود در شهر جسرالشغور که تقریبا خالی از سکنه است، خانه‌ها را ویران کرده و مزارع و زمین‌های کشاورزی را آتش زده‌اند.

مخالفان دولت، پیش از این، به بی‌بی‌سی گفته بودند که نیروهای ارتش شیوه‌ای از "خط مشی زمین سوخته" را در اطراف جسرالشغور به کار می‌برند. این خط مشی، یک استراتژی نظامی است که در چارچوب آن، هر آنچه که ممکن است مورد استفاده مخالفان و طرف مقابل قرار بگیرد، در طول پیشروی در یک منطقه از بین برده می‌شود.
دولت سوریه هنوز نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده است.
از هفته گذشته و بعد از آن که دولت اعلام کرد که گروه‌های مسلح در جسرالشغور، در کشته شدن ۱۲۰ نفر از نیروهای امنیتی دست داشته‌اند، پیش بینی می‌شد که ارتش به این شهر حمله کند.

این در حالی است که در برخی گزارش‌ها از احتمال بروز اختلاف‌نظر بین نیروهای امنیتی و در نتیجه کشته شدن نیروهای معترض در این شهر خبر داده می‌شود.
از ماه مارس، تظاهرات گسترده علیه حکومت بشار اسد در سوریه شکل گرفته است و به طور معمول این اعتراض‌ها بعد از نماز جمعه هر هفته انجام می‌شود.
فعالان حقوق بشر می‌گویند که از زمان آغاز اقدامات دولت برای سرکوب مخالفان، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها از غیرنظامیان هستند.
دولت سوریه این تعداد کشته‌شده را رد می‌کند و می‌گوید که حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/06/110611_l25_syria_turkey.shtml





[size=18][color=blue]افزایش شمار پناه‌جویان سوری در مرز ترکیه[/color][/size]
به گفته یک مقام ارشد دولت ترکیه تا کنون دست کم ۴۳۰۰ نفر از خشونت‌های جاری در سوریه به سوی مرز ترکیه گریخته‌اند.
خبرنگار بی‌بی‌سی در مرز این دو کشور می گوید شمار واقعی تعداد پناه‌جویان احتمالا بسیار بیشتر از آمار اعلام رسمی اعلام‌شده است.

بیشتر پناه‌جویان از ساکنان شهر جسرالشغور هستند که در روزهای اخیر هدف سرکوب و حملات نیروهای امنیتی و ارتش سوریه بوده است.
یک شاهد عینی گفته است شاهد حمله یک تانک به دهکده‌ای در حومه جسرالشغور بوده که در اثر آن چندین نفر کشته و مزارع گندم ویران شده‌اند.
دولت سوریه می‌گوید نیروهایش را برای برقراری نظم عمومی بعد از کشته شدن ۱۲۰ نفر از نیروهای امنیتی سوریه، به جسرالشغور فرستاده است.
درگیری‌های پراکنده در نقاط مختلف سوریه در روز جمعه (۱۰ ژوئن) باعث کشته شدن دست کم ۳۲ نفر شد.

در جریان سرکوب اعتراضات ضد دولتی در سوریه طی هفته‌های گذشته صدها نفر کشته شده‌اند.

[b]'اسد در دسترس نیست'[/b]
دولت آمریکا آنچه را که "استفاده تکان‌دهنده از خشونت" توسط دولت سوریه خوانده، به شدت محکوم کرده است.
در بیانیه رسمی دولت آمریکا آمده است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، کشورش را به مسیری خطرناک هدایت می‌کند.
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم نسبت به تلفات سنگین غیرنظامیان در سوریه ابراز نگرانی کرده و استفاده از نیروی نظامی را "غیرقابل قبول" خوانده است.
یک سخنگوی آقای بان گفت که او "به شدت مایل به گفت‌وگو" با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده، ولی به طور مرتب گفته شده است که آقای اسد در روزهای اخیر "در دسترس نیست".

[b]'پناه‌جویانی که می‌خواهند برگردند'[/b]
اوون بنت جونز، خبرنگار بی‌بی‌سی در مرز ترکیه و سوریه می‌گوید شمار واقعی بیجاشدگان احتمالا بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده است زیرا تعداد زیادی از پناه‌جویان به صورت مخفیانه و دور از چشم ماموران مرزی ترکیه وارد این کشور شده‌اند.
هالیت جویک، از مقام های بلندپایه وزارت کشور ترکیه می‌گوید ترکیه به بهترین شکل به حل این بحران خواهد پرداخت.
او گفت: "آمدن آنها به ترکیه یک مسئله حقوق بشری است. ما برای کمک به آنها هر چه در توان داشته باشیم انجام می‌دهیم."
او همچنین گفت که در صورت افزایش شمار پناه‌جویان ممکن است دولت ترکیه به کمک های بین‌المللی نیاز پیدا کند.
با این حال آقای جویک گفت که آژانس پناه‌جویان سازمان ملل متحد، UNHCR در این مسئله دخالتی نخواهد داشت.
او گفت اهالی سوریه که به ترکیه گریخته‌اند خواهان پناهنده شدن به این کشور نیستند، بلکه قصد دارند درنهایت به کشورشان بازگردند.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/06/110611_l26_syria_refugees_turkey.shtml

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بی بی سی که اینقدر حرفه ایه جز سوریه کشور دیگه ای رو نمیشناسه؟؟[/quote]
چرا دوست عزيز! مي​شناسه!
و محض اطلاع جنابعالي بايد عرض شود كه اين دوستمون براي وقايع و تحولات در كشورهاي ديگه هم از همين اخبار بي​بي​سي فارسي استفاده كرده​ان و اگه شما اينقدر به دنبال ايراد گرفتن از اين شبكه​ها نباشين و كمي صفحات قبلي تاپيك رو ملاحظه بفرمايين، مي​بينين كه پاسختون رو قبل از پرسيدن دريافت خواهيد كرد!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]بی بی سی که اینقدر حرفه ایه جز سوریه کشور دیگه ای رو نمیشناسه؟؟[/quote]
چرا دوست عزيز! مي​شناسه!
و محض اطلاع جنابعالي بايد عرض شود كه اين دوستمون براي وقايع و تحولات در كشورهاي ديگه هم از همين اخبار بي​بي​سي فارسي استفاده كرده​ان و اگه شما اينقدر به دنبال ايراد گرفتن از اين شبكه​ها نباشين و كمي صفحات قبلي تاپيك رو ملاحظه بفرمايين، مي​بينين كه پاسختون رو قبل از پرسيدن دريافت خواهيد كرد!!!![/quote]

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت برادر بزرگوارم آقا مصطفی!

برادر شما این چند روزه اخبار بی بی سی رو دنبال کردید؟من چیزایی رو که اخیرا دیدم افزایش فشار روانی بر ایران و سوریه و کاهش فشار بر دیگر کشورهاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام و عرض خسته نباشید خدمت برادر بزرگوارم آقا مصطفی!

برادر شما این چند روزه اخبار بی بی سی رو دنبال کردید؟من چیزایی رو که اخیرا دیدم افزایش فشار روانی بر ایران و سوریه و کاهش فشار بر دیگر کشورهاست[/quote]
عليكم السلام.
ببينيد. به نظر شما، آيا شبكه​هاي ايران ميان مثلاً به نفع انگليس و به ضرر ايران كار كنن؟
اين بسيار طبيعيه كه هر رسانه​اي، سياستي داره و براساس اون سياست، اهدافي رو مدنظر قرار داده و دنبالش مي​كنه.
اساساً رسانه​ي بي​طرف وجود خارجي نداره.

ولي مهم، اتخاذ سياست​هاي اون رسانه هست كه چقدر هوشمندانه باشه يا بلانسبت احمقانه!
مثلاً رسانه​هايي مثل بي​بي​سي، الجزيره و امثالهم، ميان اخبار دو طرف رو پوشش مي​دن؛ ولي با تحليل​ها و نوع چيدمان اخبارشون سعي در جهت​دهي نامرئي و نامحسوس به اذهان مخاطبانش​شون دارن. از طرفي هم برخي رسانه​ها هستن كه با سانسور بچه​گانه​ي اخبار و دادن اخبار مثبت يك طرف و اخبار كاملاً منفي طرف ديگه و از اون جالب​تر، تحليل​هاي بشدت يكسويه و تابلو و شعاري، سعي در تخطئه و تخمير ذهن مخاطب​شون دارن و به عبارتي سعي مي​كنن با سياست تحميق آشكار، مخاطب​شون رو سرگرم كنن!!

اين، بستگي به نوع رسانه داره و البته اقبال عمومي نسبت به هر رسانه هم بيانگر ميزان موفقيت​آميز بودن سياست​هاي اون رسانه هست.

پس شما نبايد اينقدر نسبت به اين رسانه حساس باشين. اون هم داره كار خودش رو مي​كنه و حداقل سعي مي​كنه در مرحله​ي ارائه​ي اخبار، اطلاعات درستي رو به مخاطب بده. مثلاً تمامي شايعات رو خودش مي​گه به نقل از برخي منابع كه اين به شما هشدار مي​ده كه بيشتر درموردش تحقيق كنين (يا مثل برخي هموطنان ما، يه لحظه تحقيق كه سهله، فكر نكرده باورش كنن!!).
پس شما هم نسبت بهش فقط يه ديد يه خبرگزاري نگاه بفرمايين كه داره اطلاعات شما رو تكميل مي​كنه!!!

حداقل فكر كنم بي​بي​سي فارسي بهتر از العالمي هست كه اينطور خبر و تحليل ارائه مي​ده :​

[quote]ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست آنلاین در تحلیلی در مورد رویدادهای اخیر سوریه نوشت: برخي‌ها دو علت را براي اين نوع تعامل سوريه، بيان کرده‌اند؛ اول اينکه، سوريه منتظر انتخابات ترکيه در دوازدهم ماه جاري است و بنابراين نمي‌خواهد که يک برگ برنده سوري در اختيار اردوغان قرار دهد تا وي از طريق آن به راي دهندگان اسلام‌گراي خود القا کند که سوريه با جريان اسلامي مبارزه مي‌کند و اين همان مساله‌اي است که اردوغان در اظهارات خود با تشبيه رويدادهاي فعلي در سوريه به حوادث دهه هشتاد در شهر حماه، سعي کرد از آن بهره‌برداري کند؛ اين درحاليست که آنچه در حمات سوريه روي داد، نتيجه اقدامات گروه‌هاي تروريستي اعم از انفجار و کشتار مردم بود.

اردوغان به ذکر اين مساله اکتفا نکرد و فراتر از اين رفت و اوضاع فعلي سوريه را به وضعيت عراق در زمان حمله رژيم صدام حسين به حلبچه با استفاده از سلاح‌هاي شيميايي تشبيه کرد و در اظهارات خود عمليات کمين باندهاي مسلح براي نيروهاي ارتش و پليس سوريه و گروه‌هاي امنيتي را بي اهميت دانست و به طور عمدي سعي کرد که اين مساله را که روزانه چند نفر از نظاميان سوريه در معرض حملات عناصر مسلح قرار مي گيرند، بي‌اهميت جلوه دهد.

اردوغان درعين حال فراموش کرد که اين دولت ترکيه است که مواضع کردها را درشمال عراق را با جنگنده‌ها بمباران مي‌کند، درحاليکه سوريه براي حل مشکل کردها و ملحق کردن آن ها به کشور تلاش مي‌کند.

اما علت دوم اين نوع تعامل سوريه در برخورد با اظهارات مسئولان ترک درباره ناآرامي‌هاي سوريه، اين است که سوريه منتظر پايان بحران دراين کشور است، زيرا در آن صورت است که مي‌تواند درباره روابط «استراتژيک» خود در زمينه سياسي با دوستان صميمي و دوستاني که با کوچکترين رويدادي دوست خود را رها مي‌کنند، تصميم گيري کند.

اما روابط شخصي ميان اسد و اردوغان، در حد روابط خانوادگي توصيف مي‌شد و از اين رو روابط سوريه و ترکيه در بهترين حالت خود ارزيابي مي‌گردید، در زمينه روابط اقتصادي دو کشور، شوراي عالي روابط دوجانبه تشکيل مي‌دادند و بشار اسد رئيس جمهوري سوريه با ميانجگري در روابط ترکيه و ارمنستان سعي کرد ترکيه را که بار سنگين کشتار فجيع ارامنه که به صورت تاریخی بر روي دوش آن است، در ميان جهانيان روسفيد کند. مساله به همين جا ختم نشد بلکه بشار اسد به برقراري روابط ميان ترکيه با کشورهاي عربي کمک کرد.

صرف نظر از اينکه ترکيه از نظر عرب‌ها، وارث اشغالگران عثماني است، امروزه اراضي سوريه ( منطقه اسکندرون) را نيز اشغال کرده است يعني اينکه اين کشور درنظرعرب‌ها اشغال کننده اراضي عربي است.

اما مساله درگيري بر سر موجوديت با اسرائيل، باعث شده است که سوريه دندان روي جگر بگذارد و مساله منطقه اللواء را فعلاً درحاشيه نگاه دارد که اين مساله اشتهاي اردوغان را براي اينکه سلطان جديد عثماني‌ها باشد و در اولين فرصت عليه سوريه وارد عمل شود، باز کرده است.

سوال اينجاست که اگر سوريه هم اقدامي مشابه اقدام ترکيه در آنتاليا انجام مي‌داد و نشست مخالفان ترکيه به ويژه کردهاي پ.ک.ک را در يکي از مناطق طرطوس يا لاذقيه برگزار مي‌کرد و از آنها حمايت مالي و تسليحاتي مي‌کرد، وضعيت چطور بود؟ آيا دراين صورت، اردوغان و حزب او سکوت مي‌کردند؟ ولي سوريه رفتاري حکيمانه را درپيش گرفته است و به ضرب‌المثل «تامل کن ولي سستي نکن» عمل مي‌کند.

آنچه درباره ترکيه گفتيم، شايد درمورد قطر به عنوان کشور عربي که روابط نزديک با سوريه دارد، صدق کند؛ چرا که قطر نيز در کنار ايران و سوريه از مقاومت در لبنان و فلسطين حمايت کرد و در موفقيت توافقنامه دوحه در زمينه پايان دادن به بحران تشکیل دولت در لبنان، جاي عربستان را گرفت و همه مي‌دانند که اگر موافقت و تشويق‌هاي سوريه نبود، قطر از جايگاه فعلي برخوردار نبود و در نتيجه کمک‌هاي سوريه بوده است که امير قطر هميشه مورد توجه بوده و بيش از آنچه که در قطر کاخ داشته باشد، در سوريه دارد و با اين احوال متاسفانه بايد گفت که سوريه از دوستان خود خنجر خورده است. [/quote]
گويي العالم و ما، از خود سوري​ها سوري​تر شديم كه اينطور غيرتي شده و اينطور براي سوريه شيپور مي​زنيم!!

فكر كنم حالا تفاوت رسانه​ها و بخصوص سياست​ها و تفكرات حكام برشون رو بهتر درك بفرمايين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]ادعاهاي ضد ایرانی وزير امور خارجه‌ ‌مصر[/b]

وزیر خارجه مصر در اظهاراتی مبهم و سوال برانگیز اعلام کرد که امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خط قرمز مصر محسوب می شود و مدعی شد ایران نباید در امور این کشورها دخالت کند.

به گزارش مهر، نبیل العربی شب گذشته در گفتگو با العربیه در اظهاراتی بی سابقه اعلام کرد که امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خط قرمز مصر به شمار می رود. وی به زعم خود از ایران خواست که در امور داخلی این کشورها دخالت نکند.

عربی گفت: در تماس تلفنی با "علی اکبر صالحی" وزیر خارجه ایران به صراحت به ایشان گفتم که مصر دخالت کشوری در امور داخلی کشوری دیگر را نمی پذیرد و امنیت خلیج [فارس] بخشی از امنیت مصر به شمار می رود و این امر برای ما یک خط قرمز محسوب می شود.

درپی سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک در پی قیام مردمی مصر انتظار می رفت که روابط تهران و قاهره خیلی سریع بهبود یابد، اما برخی عوامل همچون فرافکنی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فشار آنها بر قاهره باعث شده مصر نتواند در مسیر درست گام بردارد و هر از چند گاهی مواضع متفاوت و حتی متناقض اتخاذ کند.

http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=107348&Itemid=99999999


[b]حمله شدیداللحن وزیرخارجه مصر به ایران![/b]

روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست گزارش داد که نبیل العربی، وزیر امور خارجه دولت انتقالی مصر به ایران هشدار داده است که در امور داخلی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دخالت نکند.

به گزارش جهان، این نشریه صهیونیستی در گزارش خود متذکر شده العربی در حالی این سخنان را در مصاحبه با العربیه بر زبان می‌راند که کاملا رک سخن می‌گفت و گویا بر سر مسائل امنیتی با کسی شوخی نداشت.

وی به ایران هشدار داد که امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، خط قرمز مصر است.

روزنامه اسرائیلی مزبور تصریح کرده است که این واکنش ناشی از بالا گرفتن اختلاف بین تهران و همسایگان عربش بر سر موضوع بحرین و پیاده شدن نیروهای سعودی در این کشور است.

این سخنان العربی در حالی مطرح می‌شود که وی پیش‌تر از تمایل کشورش به احیای رابطه با ایران سخن گفته بود و اعلام کرده بود که مصر، ایران را دشمن خود نمی‌داند. انتظار می‌رفت با سرنگونی رژیم مبارک، مواضع مصر نسبت به ایران نیز تا حدودی تعدیل شود اما سخنان روز گذشته نبیل العربی تا حدودی بر این امر سایه انداخته است.

ایران از انقلاب مردم مصر بر ضد رژیم مبارک حمایت کرده و خواستار استقرار مردم‌سالاری در این کشور است. کشورمان همچنین از بازگشایی گذرگاه رفح و شکست حصر غزه توسط دولت انتقالی استقبال کرده است.

برخی تحلیلگران سخنان روز گذشته العربی را ناشی از فشارهای برخی کشورهای عربی خلیج فارس بر مصر، از جمله عربستان سعودی می‌دانند. سعودی‌ها با مصر روابطی دیرینه دارند و مصر نیز به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی آل‌سعود نیازمند است.

روابط ایران با مصر پس از امضای معاهده کمپ دیوید قطع شده و هنوز نیز رسما از سر گرفته نشده است اما به نظر می‌رسد با استقرار دولت جدید مصر پس از انتخابات این کشور، چشم‌اندازی برای از سرگیری این روابط وجود داشته باشد.

http://www.asriran.com/fa/news/169154/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D8%AD%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ادعاهاي ضد ایرانی وزير امور خارجه‌ ‌مصر
حمله شدیداللحن وزیرخارجه مصر به ایران!
[/quote]
کاملا معلومه که سیاست خارجی دولت فخیمه چقدر موفق عمل کرده icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ادعاهاي ضد ایرانی وزير امور خارجه‌ ‌مصر
حمله شدیداللحن وزیرخارجه مصر به ایران!
[/quote]
کاملا معلومه که سیاست خارجی دولت فخیمه چقدر موفق عمل کرده icon_cheesygrin[/quote]

منظورتون دولت فخیمه کجا بود؟!
ایالات متحده امریکا؟!
یا جمهوری اسلامی ایران؟!

به هر حال خوشحال میشدیم که دلایل و استدلالات تون هم در کنار استهزا کردنتون میشندیم ... .
چرا که استهزا کردن از هر کسی بر میاد، اما تفکر و استدلال ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این وزرای مصری هم که شب می خوابن و صبح بلند میشن نظرشون رو یا کلا عوض میکنند و یا از حرفهای قبلیشون عقب نشینی میکنن! نمونه اش گذرگاه رفح که گفتن بطور دایمی بازگشایی میشه و کمتر از چند روز اون رو بستن و چند روز بعد با محدودیت بیشتر بازگشایی کردند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به هر حال خوشحال میشدیم که دلایل و استدلالات تون هم در کنار استهزا کردنتون میشندیم ... .
چرا که استهزا کردن از هر کسی بر میاد، اما تفکر و استدلال ...[/quote]
سلام هموطن.
برای توجیه حرف دوستمون سینا نیازی به استدلال قوی نیست.
تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده به کنار! چون 85% دنیارو دشمن میدونیم.
و تحریم های چین و روسیه رو هم کنار میذاریم! چون گفته بودیم نه شرقی نه غربی...
اما جدیدا تنش با تمامی کشورهای عربی (دقیقا تمامی) برمیگرده به سیاست بسیار ضعیف کشور ما.
حساسیت بیش از اندازه در قبال بحرین و بیتوجهی به همان اندازه در قبال سوریه باعث شکست ما در هردو جبهه شد!
در بحرین چون ما بر ضد حکومت اونجا بودیم و حکومت موفق شد اعتراضات گروه شیعیان رو کاملا مهار کنه و سوریه چون دولتش خشم تمام دنیا و انسان های جهان رو برانگیخته و متاسفانه فقط ما از بشار اسد حمایت کردیم و نتیجه ای در بر نخواهد داشت جز نفرت مردم سوریه از کشور ما که شواهدش هم موجوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره سوریه ببینید شعارهای مردم معترض سوریه چیست؟ جز اینکه در آن شعاری علیه آمریکا و آل سعود و اسراییل دیده نمی شود و پرچم ایران رو که کلمه مقدس الله بر روی آن است را آتش میزنند! اگر اعتراضات سوریه با توهین به اسلام و شیعیان نبود ایران از آن حمایت میکرد. البته این را هم قبول داریم که بشار اسد کمی برخورد نامناسبی با معترضان داشت. ولی این را هم باید در نظر گرفت که سوریه خط مقدم بر علیه اسراییل است که اگر نبود الان حزب الله قدرتمند هم وجود نداشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.