Recommended Posts

اتحادیه اروپا، سپاه قدس ایران را به دلیل پشتیبانی از حکومت سوریه در "سرکوب معترضان" در این کشور تحریم کرده است.
این اتحادیه نام ۱۵ فرد و ۵ نهاد از جمله سپاه قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، را در فهرست تازه تحریم‌های خود در ارتباط با وقایع سوریه قرار داده است.

در اطلاعیه رسمی اتحادیه اروپا، از سپاه قدس به عنوان نیروی ویژه سپاه پاسداران نام برده شده و دلیل تحریم این نیرو " تامین تجهیزات و پشتیبانی از سرکوب معترضان در سوریه" عنوان شده است.
اتحادیه اروپا پیش از این سه عضو ارشد سپاه پاسداران ایران، از جمله فرمانده سپاه قدس را نیز با وارد کردن همین اتهامات تحریم کرده بود.
روز ۲۴ ژوئن این اتحادیه علاوه بر سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.
شماری از کشورهای غربی از مدت‌ها پیش نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را به همکاری با حکومت سوریه در اقدامات خشونت‌آمیز علیه معترضان در آن کشور و ارائه تجربیات خود در مقابله با تظاهرات اعتراضی در ایران متهم می‌کنند.

در فهرست تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا در ارتباط با سرکوب معترضان در سوریه نام شماری از مقام‌ها و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی سوریه نیز به چشم می‌خورد.
تحریم های اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت سفر به این اتحادیه و مسدود شدن اموال افراد و نهادهای تحریم‌شده می‌شود.
تا کنون ۵۰ فرد و ۹ نهاد در ارتباط با وقایع سوریه مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

[b]درخواست تحریم اسد در سازمان ملل متحد[/b]
هم‌زمان، آمریکا و چند کشور اروپایی از سازمان ملل متحد خواسته‌اند تا بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و اطرافیانش را تحریم کند.
اما پیش نویس قطعنامه ای که در مقر سازمان ملل متحد پخش شده با مخالفت روسیه و چین، اعضای دارای حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، روبرو شده است.
روز دوشنبه، ۲۲ اوت، سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۲۲۰۰ نفر از زمان آغاز اعتراض‌ها در سوریه به حکومت بشار اسد، کشته شده‌اند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواهان تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره خشونت‌ها و احتمال ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط نظامیان سوریه شده است.
جامعه جهانی فشارهای خود بر دولت سوریه را برای توقف سرکوب ها تشدید کرده و رهبران قدرت‌های غربی گفته اند که آقای اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند.

[quote]
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/08/110824_l26_syria_iran_quds_sanctions.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]
[color=darkred][b]اولين حضور مردم مصر در روز قدس پس از سرنگوني مبارك[/b][/color]

[color=blue]برای اولین بار پس از سرنگوني فرعون مصر، انقلابيون در تظاهرات میلیونی روز قدس شركت كرده و ضمن درخواست اخراج فوري سفیر اسرائیل، در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره شعار "بیرون برو" را سرمی‌دهند.[/color]
به گزارش خبرنگار فارس از قاهره، برای اولین بار پس از سه دهه حاکمیت مبارک مردم انقلابی مصر امروز در تظاهرات میلیونی روز قدس و یاری به ملت فلسطین و همچنین اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شرکت می‌کنند.
در زمان حاکمیت مبارک، این رژیم از برگزاری هرگونه تظاهرات در این روز که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به یاری قدس شریف و مسجد الاقصی اختصاص داده بود، ممانعت می‌کرد.
ابراهیم الدیراوی، یکی از انقلابیون مصری درباره تظاهرات امروز گفت که از همان ساعات اول صبح هزاران نفر درحالی‌که پرچم فلسطین را بدست داشتند، به سمت ساختمان سفارت اسرائیل در قاهره به راه افتادند و شعارهایی مبنی بر اخراج سفیر اسرائیل از مصر را سر دادند.
الدیروای تاکید کرد: حضور میلیونی مردم مصر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکیدی است بر این‌که پس از گذشت چندین دهه هنوز قضیه فلسطین و قدس مهمترین قضیه جهان اسلام را تشکیل می‌دهد.
این درحالی است که نواره نجم، دیگر شهروند انقلابی مصری از حضور میلیونی مردم قاهره در تمام میدان‌های شهر و سردادن شعار "بیرون برو" به سفیر اسرائیل در مصر خبر داد و گفت که اسرائیل نه تنها دشمن ملت مصر که دشمن تمام ملل روی جهان است.
این انقلابی مصری افزود: ملت انقلابی مصر خواستار قطع رابطه کشور خود با اسرائیل و ادامه حمایت از قضیه فلسطینی و فلسطینیان است.
این درحالی است که مجدی احمد حسین، رئیس حزب عمل مصر در گفتگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که تظاهرات‌کنندگان مصری تا زمان اخراج سفیر اسرائیل از مصر به اعتصاب خود مقابل سفارت اسرائیل ادامه خواهد داد.
وی از ملت قهرمان فلسطین به خاطر چندین دهه پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست تقدیر و تشکر کرد و از ملل عربی خواست همچون ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت خود از قضیه فلسطینی پایدار و ثابت قدم باشند.

[color=olive]90/06/04[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900604121457

----------------

[color=darkred]در آستانه برگزاری تظاهرات جمعه "اخراج سفیر"؛
[b]سفیر اسرائیل از مصر گريخت[/b][/color]

[color=blue]در آستانه برگزاری تظاهرات میلیونی "اخراج سفیر" در قاهره و دیگر شهرهای مصر "إسحاق لیفانون"، سفیر رژیم صهیونیستی در مصر از این کشور گريخت.[/color]
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الیوم السابع، امروز قرار است، میلیون‌ها مصری در تظاهرات جمعه "اخراج سفیر" در اعتراض به تجاوز هفته گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه سینا و کشته‌شدن 7 نظامی مصری در قاهره و دیگر شهرهای مصر تظاهرات کنند.
در این تظاهرات میلیونی مردم مصر خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور خواهند شد.
اما گفته می‌شود، اسحاق لیفانون، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره از ترس این تظاهرات و مردم خشمگین مصر از این کشور فرار کرده، بویژه آن‌که قرار است، این تظاهرات تا درب منزل سفیر ادامه یابد.
منابع خبري اعلام کردند، مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی از دولت مصر خواسته‌اند، امنیت سفیر و خانه و اطراف خانه سفیر خود در قاهره را تامین کنند.
گفته می‌شود، لیفانون از ترس این تظاهرات و کشیده شدن آن تا درب منزلش در منطقه المعادی قاهره در مکان نامعلومی پنهان شده است.

[color=olive]90/06/04[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900604104618

----------------

[color=darkred]منابع خبري گزارش دادند؛
[b]پرچم رژيم صهيونيستي در عربستان به آتش كشيده شد[/b][/color]

[color=blue]هزاران نفر از مردم در شرق عربستان همزمان با روز جهاني قدس با برگزاري تظاهرات پرچم رژيم صهيونستي را به آتش كشيدند.[/color]
به گزارش مانيتورينگ فارس، شبكه پرس تي وي در خبري فوري گزارش داد كه هزاران نفر از مردم در شرق عربستان تظاهرات ضد صهيونيستي برگزار كردند.
بنا بر اين گزارش تظاهركنندگان در چندين شهر عربستان همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به خيابان‌ها ريختند و جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
تظاهركنندگان در شهرهاي احصا و قطيف پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند و تظاهرات روز قدس را علي رغم تدابير امنيتي آغاز كردند.
اين در شرايطي است كه طي ماه‌هاي گذشته شديدترين تدابير امنيتي توسط رژيم آل سعود در مناطق شرقي عربستان به اجرا درآمده و برگزاري هرگونه تجمع ممنوع بوده است.
مردم قطيف در شعارهاي خود مردم سراسر عرسبتان را به برگزاري تظاهارت عليه رژيم صهيونيستي فراخواندند.
اين تظاهرات در حالي است كه هم اكنون ميليون‌ها ايراني در سرتاسر كشور با برگزاري تظاهرات در روز قدس با آرمان آزادي فلسطين و قبله اول مسلمانان تجديد بيعت كردند.
همچنين در ديگر شهرهاي جهان از جمله بغداد، بيروت و صيدا، قاهره، غزه، قدس و رام الله نيز تظاهرات روز قدس آغاز شده است.

[color=olive]90/06/04[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900603170518

[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز nima13465 از خبرگزاری بی بی سی اخبار نزارید چون ممنوعه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز nima13465 از خبرگزاری بی بی سی اخبار نزارید چون ممنوعه ...[/quote]


حق با شماست ولي ايشون گوشش به اين حرفا ........

مديران بايد برخورد كنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوست عزیز nima13465 از خبرگزاری بی بی سی اخبار نزارید چون ممنوعه ...[/quote]


حق با شماست ولي ايشون گوشش به اين حرفا ........

مديران بايد برخورد كنن[/quote]


مدیران به طور استثنا در این تاپیک اجازه دادن ، چون در نظر دارند اخبار انقلاب های منطقه به طور شفاف و به دور از جهت گیری های خاص سیاسی به اطلاع کاربران برسد ، و برای تحقق این هدف ما باید اخبار را از منابع مختلف تهیه و اینجا قرار بدهیم از جمله : فارس نیوز ، بی بی سی ، العالم ، العربیه ، الجزیره ، رویترز ، ...

من خودم به علت نداشتن وقت کافی ، فقط اخبار بی بی سی رو قرار میدم و بقیه دوستان هم زحمت گذاشتن اخبار از منابع داخلی رو میکشن

شما هم به جای کنار گود نشستن و ایراد گرفتن بهتر است کمی زحمت کشیده و اخبار رو از منابع مختلف جمع آوری کنید و اینجا قرار دهید

با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شورشیان لیبی می‌گویند در حال حاضر تقریبا کنترل کامل طرابلس، پایتخت لیبی را در اختیار دارند و تنها در چند منطقه با مقاومت طرفداران سرهنگ معمر قذافی رو به رو شده‌اند.
درگیری‌های پراکنده ای در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس میان طرفین روی داده اما مرکز شهر عمدتا آرام است.
در نقاط دیگر کشور نیز مخالفان مسلح با مقاومت جدی در برخی مناطق رو به رو شده اند.

در راس لانوف، شهر بندری نفت خیز، هواداران سرهنگ قذافی در برابر حملات مخالفان مقاومت کرده اند.
شورشیان در حال آماده شدن برای حمله به شهر سرت، زادگاه سرهنگ قذافی هستند. این شهر، آخرین پایگاه عمده رهبر لیبی به شمار می‌رود.

[b]درخواست دبیرکل سازمان ملل[/b]
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از جامعه جهانی خواسته تا با همکاری با یکدیگر، نظم را در لیبی برقرار کرده و به درگیری ها پایان دهند.
آقای بان گفت بحران لیبی وارد مرحله جدیدی شده و در این مرحله، تاکید باید بر انتقال نرم و آرام قدرت باشد.
او گفته است رهبران کشورها باید به لیبی برای مقابله با بحران انسانی موجود کمک کنند.
دبیرکل سازمان ملل که پس از نشستی در سازمان ملل سخن می گفت افزود نیاز فوری برای پایان دادن به درگیری ها و برقراری ثبات وجود دارد.

او گفت: "ما خواهان کمک های فوری به خصوص کمک های پزشکی، آموزشی و خدمات عمومی مانند آب آشامیدنی شده ایم."
لیبی در حال حاضر با کمبود آب آشامیدنی، مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی رو به رو است و این مساله، جان میلیون ها نفر را به خطر انداخته است.
سازمان ملل متحد اخیرا با آزاد کردن ۱.۵ میلیارد دلار دارایی های مسدود شده لیبی برای رفع نیازهای انساندوستانه موافقت کرد.
دولت بریتانیا اعلام کرده که اقلام دارویی و مواد غذایی به لیبی می فرستد.

دولت بریتانیا اعلام کرد با توجه به این که کمک های انسانی، در لیبی ضروری است، بودجه ای را برای صلیب سرخ اختصاص داده که با آن پنج هزار زخمی درگیری های لیبی را درمان کرده و برای هزاران نفر، مواد غذایی تهیه کند.
دبیرکل سازمان ملل همچنین خواهان رابطه بهتر شورای ملی انتقالی لیبی و اتحادیه آفریقا شد. این اتحادیه تا کنون از به رسمیت شناختن این شورا به عنوان دولت قانونی و مشروع لیبی خودداری کرده است.
پیشتر سازمان ملل متحد از همه طرف ها در مناقشه لیبی خواسته بود گام هایی برای اطمینان از پرهیز از خشونت و انتقام جویی بردارند.
این درحالی است که گزارش هایی از بدرفتاری و اعدام های ظاهرا بدون محاکمه توسط نیروهای مخالف و نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی منتشر شده است.

[b]صحنه های فجیع بیمارستان ابوسلیم[/b]
روز گذشته اعلام شد بیش از ۲۰۰ جسد متلاشی و تجزیه شده در بیمارستانی در یکی از مناطق طرابلس، پایتخت لیبی کشف شده است.

خبرنگار بی بی سی می گوید اجساد مرد و زن و کودک در روی تخت ها و راهروهای بیمارستان ابوسلیم دیده شده است.
وایر دیویس، خبرنگار بی بی سی در طرابلس می گوید بیمارستان ابوسلیم یکی از فجیع ترین صحنه هایی است که تاکنون دیده است.
او می گوید صدها جسد مرد و زن و کودک بر روی تخت و راهروهای بیمارستان افتاده است.
به گفته او هنوز معلوم نیست که قربانیان چه کسانی هستند اما برخی از آنها غیرنظامی و برخی نیز مزدوران آفریقایی به نظر می رسند.
این بیمارستان به دلیل درگیری های شدید در اطراف و نیز فرار پزشکان و پرستاران بسته شد و بیماران به حال خود رها شدند تا جان دادند.
[quote]
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/08/110827_an_libya.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاخ هاي تصرف شده توسط مردم:
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20110826t191302z5640461.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20110826t191302z5640461.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20110826t203133z8498343.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20110826t203133z8498343.jpg[/img][/url]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/20110826t203300z1470929.jpg[/img]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20110826t190650z2015018.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20110826t190650z2015018.jpg[/img][/url]

تسليحات، درگيري​هاي سطح شهر:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xlt.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xlt.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xvp.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xvp.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xic.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xic.jpg[/img][/url]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/saudo.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xi.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xi.jpg[/img][/url]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xp%7E0.jpg[/img]



جستجو و قتل عام .... :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/ss-110825-libya-007grid-7x2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_ss-110825-libya-007grid-7x2.jpg[/img][/url] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mXPwX.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xpw.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xpw.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xdc.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xdc.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xp.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xp.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xz.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xz.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800xko.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800xko.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1000xx.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1000xx.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1000xp.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1000xp.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون بدبخت رو برای شوخی ارپیجی گرفتن رو گردنش وگرنه بچه 2 ساله هم میفهمه شلیک کنه تا 5متری همه چیز باخاک یکسان میشه
در ضمن شلوار بدبخت رو نگاه کنید چجور گرفته big_grin :( big_grin :( :mrgreen: :( :mrgreen: icon_eek icon_eek big_grin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدایا من از این سلاح ها دستم بود شک نکنید تا اخرین گلوله همونجا تو استخر مقاومت میکردم ! چشمک

همیشه گفتم و میگن : طرف یه عمر لذت میبره برا خودش بعد نهایتا میندازنش پایین و سقوط میکنه ولی مهم اینه حداقل دو روز تو عمرش کیف کرده ! البته البته شکی نیست از مماقش ! درش میارن کیف ش رو در بعضی مواقع ولی خانواده و ایل و تبارش همیشه تو کیف بیدن

از شاه خودمون تا حسنی مبارک و بقیه ! همه از دم هرچی عیش و عشرت هستند کردند دیگه چی میخوان از دنیا ؟ خدا شاهده من باشم با یک مرگ جانانه مهری میزنم به کارنامه عیش وارانه م و تمام ! icon_frown :( icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خدایا من از این سلاح ها دستم بود شک نکنید تا اخرین گلوله همونجا تو استخر مقاومت میکردم ! چشمک

همیشه گفتم و میگن : طرف یه عمر لذت میبره برا خودش بعد نهایتا میندازنش پایین و سقوط میکنه ولی مهم اینه حداقل دو روز تو عمرش کیف کرده ! البته البته شکی نیست از مماقش ! درش میارن کیف ش رو در بعضی مواقع ولی خانواده و ایل و تبارش همیشه تو کیف بیدن

از شاه خودمون تا حسنی مبارک و بقیه ! همه از دم هرچی عیش و عشرت هستند کردند دیگه چی میخوان از دنیا ؟ خدا شاهده من باشم با یک مرگ جانانه مهری میزنم به کارنامه عیش وارانه م و تمام ! :( icon_wink :mrgreen:[/quote]p
جدا من را یاد یک نفر میندازی icon_frown
قدیما میگفتن مرا نام باید که تن مرگ راست
از همون قدیم بعضی ها میگفتن : مرا کام باید که تن مرگ راست !
بعضی ها میگن چیزی به نام لذت وجود نداره ( در این دنیا ) و هر چی هست رنجه منتهی ما از رنجی به رنج دیگری پناه میبریم و اسمش را میگذاریم لذت ... کار به درست و غلطش ندارم اما ادیب من یک چیزی را تو همین جوونی فهمیدم ادم بنده لحظاتش هست
فرقی نمیکنه چقدر عیش و عشرت بکنی ... چقدر خوش باشی چون زمان هرگز متوقف نمیشه
و هیچ کس در خاطراتش زندگی نمیکنه بنابراین کافیه تا یک لحظه کیفش از مماقت بیاد بیرون! همون کافیه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زنتان به شهر بکر معروف است، شهری که با وجود نزدیکی به پایتخت لیبی، هواداران معمر قذافی هیچگاه نتوانستند بر آن مسلط شوند و 'بکر' ماند.
در همان زمانی که مخالفان تنها بر شرق لیبی مسلط بودند، مردم این شهر که در غرب لیبی قرار دارد هم به پا خاستند و کنترل شهر را به دست گرفتند، ارتش شهر را محاصره کرد و زیر شلیک توپخانه و موشکهای کاتیوشا گرفت.

این بخش از لیبی صحنه فاجعه ای انسانی شد، برق و ارتباط تلفنی به روی مردم قطع شد، خوراک و سوخت رو به پایان گذاشت، مردم برای دسترسی به آب به چاههای اطراف روی آوردند اما هواداران معمر قذافی در چاهها نفت ریختند تا آب را غیرقابل مصرف کنند.
منطقه در محاصره بود و مردم امکان خروج نداشتند و این وضعیت ادامه یافت تا آنکه سرانجام نیروهای مخالف، مقاومت ارتش را در هم شکستند و زنتان و دیگر شهرهای غرب را آزاد کردند.
شهرهای این منطقه، نشانی از شهریت ندارند و در استانداردهای دنیای امروز، روستاهای بزرگی اند که تنها نام شهر را به یدک می کشند.
شهرها، از جمله زنتان، مجموعه خانه هایی اند که پیرامون جاده اصلی طرابلس ساخته شده اند و این جاده، خیابان اصلی شهر را تشکیل می دهد، گذشته از این جاده تنها یکی دو خیابان آسفالته دیگر وجود دارد و بقیه خیابانها و کوچه های شهر کاملاً خاکی اند، خاک کویری سرخ رنگ و پودرمانندی که همه جا را فراگرفته و بخشی از آن هم به شکل غبار در فضا پراکنده است.

کوچه ها و خیابانهای خاکی نیز باز هم تنها نام کوچه و خیابان را یدک می کشند، واقعیت این است که شهر مجموعه ای از ساختمانهاست که در کنار یکدیگر روی تلی از خاک ساخته شده اند، بی آنکه کسی به فکر خیابان کشی آن، حتی به شکل خاکی باشد، حتی ماشینهای بزرگ و دو دیفرانسیل هم گاه بسختی از پس عبور از پستی و بلندیهای این "کوچه" ها بر می آیند.
ساختمانهای شهر هیچ نوع معماری خاصی ندارند، همگی با بلوکهای سیمانی و در اشکال مکعبی ساخته شده و نمایی از روکش سیمانی دارند، از بافت قدیمی در شهر خبری نیست انگار شهر هیچ تاریخی ندارد، بازار قدیمی به سبک شهرهای عربی در زنتان و دیگر شهرهای غرب وجود ندارد و بازار شهر همان مغازه های پراکنده در کنار خیابان اصلی است.

اینها همه ویژگیهای شهری است در کشوری نفتخیز و پهناور و جمعیتی اندک که حجم داراییهای بلوکه شده اش در غرب هم اکنون به یکصد و ده تا یکصد و چهل میلیارد دلار برآورده می شود، با چنین دارایی، چه بسا که مردم لیبی می توانستند از مرفه ترین مردم شمال آفریقا باشند.
ما در مسیر طرابلس، پس از آنکه متوجه درگیری در مسیر پیش رو شدیم در زنتان ماندیم که در کنترل مخالفان قرار دارد، چهار خبرنگار ایتالیایی در همان جاده ای که طرابلس را به زنتان می رساند ربوده شده بودند و گفته می شد که به هواداران معمر قذافی از بالا دستور رسیده که تا آنجا که می توانند خارجیان را به گروگان بگیرند تا از آنها برای معامله استفاده کنند.
در شهری چون زنتان با اوصاف فوق الذکر، آن هم در شرایط جنگی، نمی توان انتظار هتل را داشت، به مقر مخالفان رفتیم و آنها به ما گفتند می توانیم به بخشی از شهر برویم که خانه های مسئولان سابق شهر و هواداران معمر قذافی در آن قرار داشته که همگی گریخته و خانه هایشان را خالی گذاشته اند، می توانیم در یکی از همین خانه های خالی بمانیم.

به بخشی از حومه شهر رفتیم که خانه هایی که مخالفان می گفتند در آن قرار داشتند، اینجا روی تلی از خاک و روی تپه خانه های بزرگی و نوساز بود که شمایل بهتری نسبت به دیگر خانه های شهر داشتند.
کنار خانه ها پر از لاشه های خودروهای منهدم شده نظامی و روی زمین مملو از ترکشها و بازمانده های مواد منفجره و پوکه و تکه پاره های خودروهای نظامی بود.

کامیونهای نظامی که به عنوان سکوی پرتاب موشکهای کاتیوشا به کار می رفت در طول دوران محاصره شهر کنار این خانه ها که در حاشیه شهر و روی بلندی قرار دارد مستقر بودند و شهر را زیر آتش خود داشتند، دیوارهای خانه ها هم سرشار از سوراخهای گلوله و بخشهای ویران شده ناشی از آتشبار اسلحه سنگین بود.
یکی از خانه ها را که سالمتر مانده بود انتخاب کردیم و داخل شدیم، خانه ای بزرگ و ویلایی با حیاطی وسیع که از بیرون ظاهری معمولی اما داخلش تضاد عجیبی با نمای بیرونی داشت.

خانه با مبلمان و وسائل گرانقیمت مفروش شده بود، آشپزخانه ای مجهز با ظروف چینی و کریستال گرانقیمت، سه حمام با جکوزی و تلویزیون بزرگ فلت اسکرین (با صفحه تخت) و کلاً همه نوع تجهیزاتی که نشان از ثروتمند بودن صاحبخانه داشت، مهمتر از آن، یخچال پر و آشپزخانه ای با آذوقه مورد نیازمان بود که اکنون در لیبی کمیاب و غنیمت است و ما هم چاره ای جز تصاحب و به غنیمت گرفتنشان نداشتیم.
در خانه های اطراف هم مخالفان مسلحی که بیشترشان اهل دیگر شهرهای لیبی بودند و در مسیر جنگ به اینجا رسیده بودند ساکن شده بودند، به محض اطلاع از ورود ما نزدمان آمدند و خوش آمد گفتند و امکانات دیگری را که نیاز داشتیم برایمان فراهم کردند، خبرنگار خارجی بودن در لیبی، بخصوص تعلق به شبکه های بزرگ جهانی همچون بی بی سی، این روزها امتیاز بزرگی در لیبی و مایه محبوبیت میان نیروهای مخالف است که خود را وامدار رسانه هایی می دانند که صدایشان را به گوش جهانیان رسانده اند.
اینجا هیچ ارتباطی با جهان خارج وجود ندارد، شبکه تلفن، چه از نوع زمینی و چه همراه، کاملاً قطع است، وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد وجود ندارد و شهر هم سکوت و کور است و رفت و آمد چندانی در آن دیده نمی شود.
هیچ وسیله نقلیه ای هم در دسترس نیست تا بتوان به شهر رفت و آمد کرد و گزارشی از این وضعیت تهیه کرد.

از فاصله های دورتر اطراف شهر صدای شلیک گلوله و انفجار در طول روز و شب همچنان به گوش می رسد و از ادامه درگیری و ناامنی حکایت می کند.
ما برای کسب اطلاعات، وسیله ای جز تجهیزات ارتباط ماهواره ای تلویزیونی و تلفنهای ماهواره ای نداریم، قطع پی در پی برق هم مانع از آن می شود که بتوانیم از طریق تلویزیون به جزئیات بیشتری از حوادث دسترسی پیدا کنیم، هر از گاهی یکی دو نفر از نیروهای مخالف از طرابلس و دیگر نقاط می رسند و برای ما خبر می آورند و ما تلاش می کنیم با همان مختصر ارتباط ماهواره‌ایمان در جستجوی یافتن منابع بیشتری برای اطمینان از صحت و سقم این خبرها باشیم.
دو نفر از مخالفان سر می رسند و می گویند یک خودروی واحد سیار تلویزیون لیبی را غنیمت گرفته اند و با خود آورده اند و ما می توانیم از آن استفاده کنیم، اما به راه انداختن این واحدهای سیار نیاز به مهندسان و متخصصان فنی دارد که ما همراهمان نداریم و ناچاریم با حسرت به این خودروی واحد سیار نگاه کنیم که می تواند به ما امکان بهترین کیفیت پخش مستقیم تلویزیونی را بدهد اما گوشه ای بلااستفاده افتاده و ما ناچاریم به همان دستگاه کوچک ارتباط ماهواره ایمان با کیفیت پایین متکی باشیم که هیچگاه نمی توان اطمینان داشت که آیا در زمانی که می خواهیم کار خواهد کرد یا نه.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/08/110828_l13_libya_diary.shtml[/quote]


[b]عکسهای گزارش :[/b]

http://myup.ir/images/02810268345120828686.jpg
کامیونهای نظامی ارتش لیبی. این کامیونها برای پرتاب موشکهای کاتیوشا به کار می رفته و ارتش لیبی در ماههایی که شهر زنتان را در محاصره داشت با آنها شهر را زیر آتش گرفته بود تا اینکه شهر به کنترل مخالفان در آمد.


http://myup.ir/images/32975681102748861712.jpg



http://myup.ir/images/21140300255959451903.jpg
شهر وازن در مرز لیبی و تونس، شهری که به شهر ارواح تبدیل شده است.


http://myup.ir/images/95123312116375973932.jpg
گذرگاه مرزی وازن در مرز تونس و لیبی. اینجا ورودی بخش لیبیایی مرز است.


http://myup.ir/images/05486378226515512139.jpg
منطقه کوهستان غربی که سرسبزترین بخش لیبی به شمار می رود. در این منطقه نه سرسبزی چندانی به چشم می خورد و نه ارتفاعاتی مرتفعتر از تعدادی تپه. هرچند بخشی از آن هم هست که واقعاً سرسبز و کوهستانی است.


http://myup.ir/images/49281111559547171517.jpg



http://myup.ir/images/53854728987994410149.jpg



http://myup.ir/images/58396331036089847915.jpg



http://myup.ir/images/25111484799295647228.jpg



http://myup.ir/images/70106503487195940350.jpg
مهرداد فرهمند، خبرنگار بی بی سی فارسی در لیبی می گوید:"در این عکس در حال گزارش زنده برای تلویزیون از بام خانه ای هستم که در آن مستقریم." او و تیم فنی همراهش تلاش می کنند که خود را به طرابلس برسانند و در طول مسیر خود، عکس ها و گزارش های تازه ای از شهرهای دیگر این کشور ارسال کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کار داره به جاهای جالب میکشه
http://news.yahoo.com/iran-warns-nato-against-entering-syria-quagmire-135436912.html
دولت جمهوری اسلامی ساعاتی پیش در ۲۸ اوت ۲۰۱۱ به ناتو اخطار داد در صورت اقدام نظامی در برابر حکومت بشار اسد، ناتو مسوول هر گونه تنش در منطقه میباشد، همچنین جمهوری اسلامی باردیگر همبستگی سیاسی، نظامی خود را با حکومت سوریه اعلام کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]و هیچ کس در خاطراتش زندگی نمیکنه بنابراین کافیه تا یک لحظه کیفش از مماقت بیاد بیرون! همون کافیه ...[/quote]

موافقم و تاییدش میکنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.