Recommended Posts

[quote]گذاشتن خبر از بی بی سی مجازه icon_wink ؟[/quote]


دوست عزیز شما در صفحه 76 این سوال رو پرسیدید و من به شما جواب دادم ، لطفا در جهت انحراف تاپیک حرکت نکنید !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]Yemen president 'to step down' [/b]

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2011/10/2011108135330805611.html

عبدالله صالح اعلام بركناري كرد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]به گزارش پرس تي‌وي، گروهي از ديپلمات‌هاي امريکاي لاتين در حمايت از دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه، در دمشق پايتخت اين کشور گردهم آمده‌اند.
[/color]

نيکلاس مادورو وزير امور خارجه ونزوئلا و برونو رودريگز همتاي کوبايي‌اش و همچنين معاونان وزراي امور خارجه کشورهاي اکوادور، بوليوي و نيکاراگوئه روز يکشنبه (17 مهر) با حضور در کنفرانسي در شهر دمشق، حمايت خود را از دولت بشار اسد ابراز داشتند.

ديپلمات‌هاي کشورهاي امريکاي لاتين تاکيد کردند که با هر گونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه مخالف هستند.

در اين کنفرانس، وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه از روسيه و چين به خاطر مخالفت با قطع نامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه دمشق تشکر کرد.

چين و روسيه اوايل اين هفته قطع نامه پيشنهادي امريکا براي اعمال تحريم‌هايي عليه سوريه به اتهام سرکوب معترضان را وتو کردند.

معلم همچنين اعلام کرد که دولت سوريه آماده است تا مذاکراتي ملي را با گروه‌هاي مخالف برگزار کند.

سوريه از اواسط ماه مارس با برگزاري اجتماع‌هايي در مخالفت و همچنين در حمايت از دولت بشار اسد، صحنه ناآرامي سياسي بوده است.

دولت سوريه بارها اعلام کرده است که عناصر تحت حمايت دولت‌هاي خارجي عامل ناآرامي‌هاي اخير اين کشور بوده‌اند.

http://www.presstv.ir/detail.fa/203610.html

[color=red]

به گزارش پرس تي‌وي، در درگيري نيروهاي نظامي مصري با معترضان مسيحي نزديک دفتر مرکزي راديو تلويزيون ده‎ها تن کشته و دست‎کم 200تن ديگر زخمي شده‌اند.
[/color]

بر اساس اين گزارش، نيروهاي نظامي مصري به سوي معترضان مسيحي قبطي که عليه حاکمان نظامي اين کشور در قاهره شعار مي‌دادند، تيراندازي کردند.

گفته مي‌شود در اين درگيري يک سرباز و يک شخص ديگر کشته شده‌اند.

در حالي‎که نظاميان مصري ادعا مي‌کنند، تظاهرکنندگان مسلح به سلاح‌هاي مرگبار بوده‌اند ولي تظاهرکنندگان اعلام کرده‎اند که اعتراض آن‌ها صلح‌آميز بوده است. آن‌ها از مقامات خواسته‌اند تا کليسايي که گفته مي‌شود چند ماه قبل تخريب شده است، بازسازي کنند.

در اين درگيري‌ها چندين خودرو نظامي نيز به آتش کشيده شد.

اقليت مسيحيان قبطي در مصر 10 درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند.

حداقل 846 تن طي قيام اخير در مصر که در نهايت به سقوط حسني مبارک، رييس جمهور اين کشور در ماه فوريه منجر شد، کشته شده‌اند.

بيشتر مصري‌ها همچنان نسبت به انتقال سريع به سوي دموکراسي و حاکميت مردمي در اين کشور شمال آفريقا به ديده ترديد نگاه مي‌کنند.

http://www.presstv.ir/detail.fa/203688.html


[size=18]هشدار وزیرخارجه سوریه به ترکیه و غرب[/size]

[color=red]گروههای مسلح تاکنون 1110 نفر از شخصیتهای سوری را کشته اند در حالی که غرب این اقدامات را تظاهرات مسالمت آمیز می داند و نمی خواهد از گروههای مسلح سخنی به میان آورد.[/color]
وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به تلاشهای غربی ها و ترکیه ضد این کشور خاطر نشان کرد دمشق در برابر این تحرکات خصمانه دست بسته نخواهد ماند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، "ولید المعلم" گفت : آمدن وزیران امور خارجه گروه آلبا به دمشق نشانه عمق دوستی میان سوریه و کشورهای عضو آلبا است. هر کشوری که شورای ملی انتقالی نامشروع را به رسمیت بشناسد، ما اقدامات شدیدی علیه آن انجام خواهیم داد.

وی افزود: دامنه تخریب گروههای مسلح به سفارتهای سوریه در خارج کشور هم سرایت کرده است و کشورهایی که سفارت سوریه در آنجا قرار دارد، مسئول حمایت از سفارتخانه ها هستند.

المعلم بیان کرد: در همه کشورهایی عضو اتحادیه اروپا برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز قانون وجود دارد و هیچ تظاهراتی بدون مجوز برگزار نمی شود.

وی با اشاره به بی توجهی گروههای مسلح به شرکت در گفتگوهای ملی افزود: گروههای مسلح تاکنون 1110 نفر از شخصیتهای سوری را کشته اند در حالی که غرب این اقدامات را تظاهرات مسالمت آمیز می داند و نمی خواهد از گروههای مسلح سخنی به میان آورد.

معلم درباره اصرار نخست وزیر ترکیه برای اعمال مجازاتها علیه سوریه گفت : سوریه دست بسته نخواهد بود.

این در حالی است که سفارتخانه های سوریه در کشورهای اتریش، انگلیس و بلژیک مورد حمله گروههای مسلح وابسته به مخالفان سوریه قرار گرفته است و غربی ها در حمایت آشکار از مخالفان سوری، اقدامات لازم برای تامین امنیت این مکانها را انجام نداده اند.

شایان ذکر است که کشورهای گروه آلبا شامل کوبا، ونزوئلا، اکوادور و بولیوی هستند

http://www.tabnak.ir/fa/news/195841/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%BA%D8%B1%D8%A8




[color=red]اسد: اصلاحات ادامه دارد[/color]

بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه بامداد امروز (يكشنبه) در ديدار با هيات كشورهاي عضو آلبا، ضمن بررسي آخرين تحولات سوريه از موضع اين كشورها در قبال تحولات كشورش ابراز خرسندي كرد.
رئيس جمهوري سوريه در ديدار با هيات كشورهاي عضو آلبا اظهار داشت: روند اصلاحات همچنان ادامه خواهد داشت و اين مساله هيچ ارتباطي به فشارهاي بيگانگان ندارد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري سوريه، بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه بامداد امروز (يكشنبه) در ديدار با هيات كشورهاي عضو آلبا، ضمن بررسي آخرين تحولات سوريه از موضع اين كشورها در قبال تحولات كشورش ابراز خرسندي كرد.

وي افزود: گام‌هايي كه سوريه برداشته است بر دو محور اساسي تكيه دارد؛ محور اول، اصلاحات سياسي و محور دوم، پايان دادن به فعاليت‌هاي مسلحانه.

اسد در ادامه گفت: اين اصلاحات از سوي بسياري از مردم سوريه مورد استقبال قرار گرفت و حملات بيگانگان به سوريه دقيقا زماني شروع شد كه اوضاع داخلي كشور رو به بهبود نهاد چرا كه اين نيروها نه تنها خواهان اجراي اصلاحات در سوريه نيستند، بلكه مي‌خواهند سوريه را مجبور كنند بهاي مواضع مخالف خود را با نقشه‌ها و توطئه‌هاي آنها در منطقه بپردازد.

رئيس جمهوري سوريه همچنين گفت: به رغم تلاش‌هاي بيگانگان، روند اصلاحات همچنان ادامه خواهد داشت واين يك مساله داخلي است و هيچ ربطي به فشارهاي بيگانگان ندارد.

از سوي ديگر، نمايندگان كشورهاي عضو آلبا نيز به نوبه خود ضمن اعلام همبستگي و حمايت كشورشان از ملت و دولت سوريه، حملات سياسي و رسانه‌اي بيگانگان را عليه دولت و كشور سوريه محكوم كردند.

آنها همچنين خاطرنشان كردند كه در اين نشست، متوجه تفاوت فراوان ميان تبليغات رسانه‌هاي جمعي در خصوص اوضاع سوريه و حقيقت امر شده‌اند لذا هرگونه دخالت بيگانگان را در امور داخلي كشور سوريه محكوم كردند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/195827/%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]کشف و توقیف محموله سلاح اسرائیلی در سوریه[/size]



به گزارش فارس، یک مقام امنیتی لبنانی به روزنامه السفیر لبنان اعلام کرد که نیروهای سوری اخیرا یک قاچاق یک محموله سلاح را کشف کرده‌اند.

روزنامه السفیر به نقل از این مقام لبنانی تصریح کرد که در تحقیقات روشن شده است که مبدا این قاچاق رژیم صهیونیستی بوده است.

به گفته این مقام امینتی که به هویت وی اشاره‌ای نشد، مقامات سوریه این محموله سلاح را جاده حمص به طرطوس توقیف کردند که در دو خودرو حمل می‌شد.

در میان سلاح‌های قاچاق‌ شده، مواد منفجره و دوربین‌های دید در شب نیز به دست آمده است و گفته می‌شود که مسلسل‌هایی از نوع یوزی نیز در میان سلاح‌ها دیده شده است.

بنا بر این گزارش، این سلاح‌ها راهی در شمال لبنان را طی کرده است تا وارد خاک سوریه شده است.

تاکنون چندین محموله قاچاق سلاح از جمله در مرز ترکیه با سوریه توسط ماموران سوری کشف شده است.

گروهک‌های مسلح تروریست که از ماه مارس در سوریه فعال شده‌اند، به گفته مقامات سوریه، از کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه مانند عربستان، قطر، اردن و ترکیه نیز حمایت می‌شوند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720000959



[color=red]مناظره تلویزیونی درباره سوریه به خشونت کشیده شد[/color]

خبرگزاری فارس: مناظره تلویزیونی شبکه الجزیره با عنوان "تجاه المعاکس" که با موضوع سوریه بین یک مقام دولتی و یکی از مخالفان حکومت بشار اسد در جریان بود به یک درگیری لفظی شدید دو طرف منجر شد و نیمه کاره تمام شد.

لینک ویدیو

http://www.farsnews.com/media.php?nn=13900720001001



[color=red]
اذعان رژیم‌صهیونیستی به پیروزی سوریه بر طرح توطئه؛
گزارش سری کابینه اسرائیل؛ 5 عامل بقا و قدرت نظام سوریه[/color]

خبرگزاری فارس: یک نشریه فرانسوی در گزارشی تصریح کرد که کارشناسان اسرائیلی عوامل ماندگاری رئیس جمهوری سوریه در قدرت را بررسی و اذعان کردند که اعتراضات در سوریه بسیار محدود است و مخالفان خارج‌نشین آن ضعیف‌اند.


به گزارش فارس، نشریه «نوفل آبزرواتور» در گزارشی به تحولات سوریه پرداخت و اعلام کرد که گزارش‌های محرمانه اسرائیل نشان می دهد که نظام سوریه سقوط نمی‌کند.

این نشریه اعلام کرد که یک گزارش سری که کمیته‌ای متشکل از کارشناسان در دولت اسرائیل آن را تهیه کرده‌اند مجموعی از نقاط قوت و علت موفقیت سوریه را در برابر بحران اخیر این کشور بررسی کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، پنج عامل وجود دارد که قدرت بشار اسد در مواجهه با ناآرامی که از ماه مارس گذشته آغاز شده است، تقویت می‌کند و سبب پیروزی نظام سوریه می‌شود.

به گزارش این نشریه پنج عامل نظامی، دموگرافی، اقتصادی و سیاسی به قرار ذیل است:

1- اتحاد ارتش که قدرت عقیده‌ای خود را نشان داد و دست از حمایت سوریه و ریاست جمهوری آن برنداشت. بر خلاف آنچه در تونس و مصر روی داد.

2- جنبش‌های اعتراضی در سوریه فقط در شهرهای کوچک و متوسط بود و به شهرهای بزرگی مانند دمشق و حلب که نیمی از جمعیت سوریه در آن است نرسید.

3- سوریه برای بهبود اقتصاد خود و ممانعت از فروپاشی آن به حدود یک میلیارد در هر ماه نیاز دارد که شواهد نشان می‌دهد تحریم‌ها هر چقدر هم شدید شود، دمشق می‌تواند این مقدار را تامین کند.

4- بر خلاف آنچه در لیبی روی داد، هیچ گروه منسجم در عرصه بین‌المللی چه در سطح ناتو یا آمریکا یا اروپا وجود ندارد تا در سوریه دخالت نظامی کند.


5- مخالفان سوریه هیچ وجهه سرشناس، محبوب و نمادینی ندارند که آنان را متحد کند به طوری که جایگزینی شود مقابل بشار اسد.

منابع سوری با اشاره به چنین گزارشی در دولت اسرائیل اعلام کردند که این گزارش اذعان و اعتراف به شکست طرح توطئه علیه سوریه و پیروزی نظام این کشور بر طرح توطئه است.

بنا بر این گزارش، این در حالی است که اسرائیل اکنون در داخل با مشکلاتی عدیده از جمله اعتراض گسترده اجتماعی روبه‌روست که دو راه پیش رو دارد؛ اول این که به مسائل داخل خود مشغول شود که موجودیت آن را تهدید می‌کند یا اینکه دست به اقدام دیوانه‌وار بزند و جنگی فراگیر آغاز کند که البته به گفته کارشناسان این اقدام نیز ضربه‌ای مهلک بر اسرائیل خواهد بود


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720001120


[size=24]یش از یک میلیون نفر از مردم سوریه امروز در حمایت از بشار اسد در مرکز شهر "دمشق" پایتخت سوریه راهپیمایی کردند[/size].


به گزارش فارس، شبکه الجزیره گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه امروز با تجمع در میدان اصلی شهر دمشق، در حمایت از "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور راه‌پیمایی کردند.

این در حالی است که تلویزیون دولتی سوریه شمار حاضران در این راهپیمایی را بیش از یک میلیون نفر دانست.

مردم سوریه با در دست داشتن پرچم سوریه به همراه پرچم کشور‌های روسیه و چین از اقدام این کشورها در وتوی قطعنامه ضد سوری کشور‌های غربی در شورای امنیت تشکر کردند.

همچنین تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویری از اسد نسبت به دخالت کشور‌های خارجی در امور داخلی این کشور اعتراض کرده و شعار دادند: "آمریکا، بیرون‌شو؛ سوریه همچنان آزاد خواهد ماند".

مردم سوریه همچنین شعار دادند: "خدا، سوریه و بشار"

الجزیره گزارش داد این تظاهرات که در حمایت از دولت سوریه برگزار شد بزرگ‌ترین تظاهرات از زمان آغاز ناآرامی‌های این کشور بوده است.

http://jahannews.com/vdcbwgb88rhb9sp.uiur.html
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]بازداشت عوامل عربستان در سوریه[/size]


يک منبع موثق در شهر حمص سوريه از بازداشت افرادي مرتبط با عربستان سعودی در این شهر خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه العالم و به نقل از منابع آگاه درشهر حمص سوریه، نيروهاي امنيتي بعد از درگيري هاي شديد با عناصر مسلح افرادي مرتبط با عربستان سعودی را بازداشت کردند.

همچنين در این عملیات 95 نفر مظنون به دست داشتن در جنایات مناطق الخالديه، دير بعلبه و البياضه بازداشت شدند که از آنها تعداد زیادی سلاح، چند دستگاه خودرو، موتورسيکلت و يک بيمارستان صحرايي مجهز به اتاق عمل کشف شد.

منابع مطلع، افزودند: يک سرگرد خلبان که از 10 روز پيش ربوده شده بود و همچنین يک زن و دو فرزندش که 18 روز پيش توسط عناصر مسلح ربوده شده بودند ، آزاد شدند.

در این درگیری ها همچنين گروهي مسلح سه گلوله آر.پي.جي شليک کرد که يکي از آن ها به بيمارستان شهر اصابت کرد.

گروهي خرابکار هم به مدرسه شهيد عدنان حاج حسين در قلعه المضيق در منطقه الغاب در استان حماه يورش بردند و به تخريب اين مکان و سرقت وسايل آن اقدام کردند و چند کلاس و دفتر اين مدرسه را به آتش کشيدند.

همچنين گزارش شده،اعضاي گروهي مسلح با اجراي عمليات کمين به سرقت خودروها در منطقه السقيلبيه می پردارند.

خبرگزاري سوري " سانا " نيز گزارش داد یک بمب دست ساز آماده انفجار که گروه های خرابکار درکنار يکي از موسسات دولتي در مرکز شهر الميادين دراستان ديرالزور کار گذاشته بودند، توسط یگان های مهندسی ارتش سوریه، خنثي شد.

در درعا شخصی به نام مراد أبو زيد که به دست داشتن درجنايت هاي متعدد در منطقه داعل در اين استان مظنون است، بازداشت شد.

سلاح های کشف شده از اشرار
http://fa.alalam.ir/sites/default/files/imagecache/630-410/fa-alalam1318495804.jpg



http://fa.alalam.ir/news/240204
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred][b]کمیته اصلاح قانون اساسی سوریه به دستور بشار اسد تشکیل شد[/b][/color]

[color=darkblue]سوریه امروز شاهد تشکیل کمیته‌ای بود که بنا بر دستور رئیس جمهوری این کشور قرار است اصلاح قانون اساسی این کشور را عملی کند.[/color]
به گزارش فارس، منابع خبری سوریه اعلام کردند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه طبق وعده قبلی خود، دستور تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی را صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری شام‌پرس سوریه، بشار اسد در دستوری، مجوز تشکیل کمیته‌ای متشکل از 27 کارشناس را صدار کرد.
گفته می‌شود این کمیته باید کار خود را طی چهار ماه انجام بدهد که آغاز آن از زمان صدور دستور ریاست جمهوری است.
تاکنون و از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه که با فعالیت گروهک‌های مسلح از هفت ماه پیش آغاز شده است، قوانین انتخابات، احزاب و مطبوعات اصلاح شده است.
قرار است با اصلاح قانون اساسی و فراهم شدن مقدمات، در ماه مارس آینده انتخابات پارلمانی سوریه با حضور احزاب جدید شکل گرفته برگزار شود.

[color=olive]90/07/23[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723001135

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]حزب حریری سلاح به سوریه قاچاق می کند[/color]


دبیر منطقه ای حزب بعث سوسیالیست لبنان از فتنه انگیزی سران جریان المستقبل لبنان در سوریه از طریق ارسال سلاح به این کشور برای گروههای تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "فایز شکر" در گفتگویی رادیویی اظهار داشت: اسناد و مدارک از قاچاق سلاح به سوریه حکایت دارد.

وی افزود: برخی سران جریان المستقبل در کمک به قاچاق سلاح به سوریه از طریق "وادی خالد" مشارکت دارند.

فایز شکر گفت: طرح یکپارچه آمریکا حفاظت از امنیت اسرائیل و چپاول ثروت های باقی مانده ملل اسلامی است.

وی افزود: بحران در سوریه پایان یافته است و گروههای مسلح مهار شده اند و هراندازه این گروهها مهار می شوند، فشار آمریکا و اروپا بر سوریه بیشتر می شود.

رياست جريان المستقبل لبنان را "رفيق حريري" نخست وزير سابق اين كشور برعهده دارد

http://fa.alalam.ir/news/241634


[color=red]عربستان سلاح تك تيرانداز به یمن ارسال کرد[/color]


سخنگوی رسمی کمیته انقلابی جوانان یمن فاش کرد که عربستان سعودی برای کمک به سرکوب مردم انقلابی یمن سلاح های تک تیرانداز را به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "فخر العزب" در سخنانی تاکید کرد: عربستان سعودی سلاح های تک تیرانداز برای رژیم "عبدالله صالح" دیکتاتور یمن به منظور حمایت از سرکوب مردم این کشور ارسال کرده است.

وی افزود: عربستان سعودی همچنین چتری حمایتی در سطح بین الملل برای رژیم عبدالله صالح به منظور سرکوب انقلاب مردم یمن ایجاد کرده است


http://fa.alalam.ir/news/241654


[size=18]خبر كشته شدن پسر قذافي تاييد شد[/size]


شبكه تلويزيوني الراي كه مقر آن در دمشق است و اخيرا پيام ها و سخنراني هاي قذافي را پخش مي كرد، خبر كشته شدن خميس قذافي و محمد پسر عبدالله السنوسي رييس سازمان اطلاعات رژيم قذافي را در ماه آگوست گذشته (شهریور)تاييد كرد.

به گزراش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم اين شبكه تلويزيوني اعلام كرد كه خميس و محمد در درگيري با انقلابيون در شهر ترهونه ( واقع در 90 كيلومتري جنوب شرق طرابلس ) كشته شده اند و تصوير آن دو را همراه با تلاوت آيات قرآن كريم پخش كرد.

شبكه الراي كه در مدت اخير، سخنراني هاي قذافي و سخنان سخنگوي وي را پخش كرده است، در برنامه اي ويژه اعلام كرد كه اين دو هنگام مقابله با دشمنان وطن و در راه شكوه و سرافرازي آن در 29 ماه آگوست (7 شهریور) كشته شده اند.

در روزهاي نخست انقلاب مردمي، خبر كشته شدن خميس منتشر شده بود اما اندكي بعد اين خبر تكذيب و وي در مقابل دوربين هاي تلويزيوني ظاهر شد و خبر كشته شدن خود را تكذيب كرد.

خميس قذافي پسر 28 ساله ديكتاتور ليبي، فرماندهي يكي از يگان هاي نظامي پيشرفته و آموزش عوامل قذافي را برعهده داشت

http://fa.alalam.ir/news/241614

[color=red]خودسری شورای انتقالی در لیبی[/color]


یک فعال سیاسی لیبیایی گفت: شوراي انتقالي و دفتر اجرايي اين شورا، عليرغم وعده هاي خود، سياست درهاي بسته و ديکتاتوري خودسرانه را دنبال کرده است.

"اشرف قره بوللي" روز یکشنبه درگفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : دفتر اجرايي شوراي انتقالي در مديريت همه موارد از جمله مدیريت مرزها، رسيدگي به مجروحان و امور روزمره مردم ناتوان است.

قره بوللی با بیان اینکه این دفتر مديريت پرونده هايي را در دست گرفته که در راستاي خدمت به غرب است، تاکید کرد: چه کسي به شوراي انتقالي حق داده تا به مسائل کشورهاي غربي اولویت بدهد، در حالي که اولويت با منافع مردم ليبي است .

وي افزود: انقلابيون از ابتدا مخالف قذافي و حامي شوراي انتقالي بودند، اما آنها از اين شورا ميخواهند به روش دموکراتيک همانگونه که وعده داده پايبند باشد، درغير اين صورت همان بهتر که انقلابيون بر همه مسائل تسلط داشته باشند، زيرا اعتماد ما از آنها سلب شده است.

http://fa.alalam.ir/news/241514
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوریه روز گذشته صحنه درگیری‌های خونینی میان گروه‌های مسلح و ارتش و نیروهای امنیتی این کشور بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این درگیری‌ها که در شهرهای مختلف سوریه به خصوص حمص صورت گرفت، تعدادی از نیروهای دولتی و افراد مسلح کشته شدند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، ی[color=red]ک نظامی این کشور که چندی پیش توسط گروه‌های مسلح در حمص ربوده شده بود، پس از آنکه به صورت فجیعی به قتل رسیده بود، در بیابان رها شد.[/color] به گزارش این خبرگزاری در درگیری‌های صورت گرفته در سایر مناطق سوریه هم دو نظامی دیگر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند که بیشتر این افراد در شهر حمص زخمی شده‌اند.
[color=red]
در همین حال منابع نزدیک به مخالفان دولتی هم برای اولین بار اعتراف کرده‌اند که تعدادی از اعضای گروه‌های مسلح وابسته به آنها در درگیری با نیروهای دولتی کشته شده‌اند. این منابع که تا پیش از این از کشته‌شدگان به عنوان شهروندان عادی نام می‌بردند[/color]، در برابر موج افشاگری‌های صورت گرفته در مورد ابعاد کشتارها و خرابکاری‌ها توسط این گروه‌ها، ناچار شدند مسلح بودن آنها را اعلام کنند. با این وجود هنوز هم رسانه‌های وابسته به این جریان تلاش دارند تا افراد کشته شده در سوریه را مردم عادی و بی‌گناه معرفی کند. این امر تا جایی پیش رفت که دبیرکل سازمان ملل هم در درخواستی عجیب از دولت سوریه بخواهد که از کشتن شهروندان خودداری کند!

http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111017-201049_h376179.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111017-201925.jpg



http://fa.alalam.ir/news/241964
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]قتل عام در يمن ، بيانيه عليه سوريه[/size][/color]

در حالي كه مردم بي گناه يمن با حمايت آمريكا و اسرائيل قتل عام مي شوند، اتحاديه عرب عليه سوريه بيانيه صادر مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، اتحاديه عرب بي توجه به كشتار مردم يمن توسط مزدوران عبدالله صالح در يك مداخله آشكار بيانيه اي را عليه سوريه صادر كرد و در آن از دولت دمشق خواست كه با مخالفان وارد مذاكره شود.
ناظران سياسي منطقه مي گويند كه سكوت اتحاديه عرب در قبال حوادث خونين يمن حاكي از همسويي اين اتحاديه با آمريكا و اسرائيل و عربستان است.
اين ناظران مي پرسند كه چرا موضعگيري اتحاديه عرب در قبال سوريه و يمن يكسان نيست؟
در حقيقت موضعگيري اتحاديه عرب عليه دمشق به اين خاطر است كه سوريه در جبهه مقاومت قرار دارد.
اين ناظران بر اين باورند كه سران اتحاديه عرب در خدمت صهيونيست ها هستند و موضعگيري هاي اتحاديه عرب در قبال تحولات منطقه در چارچوب منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه است.
يمن
سخنگوي رسمي كميته انقلابي جوانان يمن فاش كرد كه عربستان سعودي به منظور كمك به سركوب مردم انقلابي يمن براي تك تيراندازان سلاح ارسال كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، «فخرالغرب» طي سخناني اظهار داشت كه عربستان سعودي در راستاي سركوب انقلاب مردم يمن براي تك تيراندازان رژيم علي عبدالله صالح سلاح هاي مدرن فرستاده است.
مزدوران علي عبدالله صالح با استفاده ازاين سلاح ها در چند روز اخير كشتار وسيعي در يمن به راه انداخته و ده ها تن را كشته يا مجروح كرده اند.
تنها در شهر صنعا پايتخت اين كشور طي روزهاي اخير ده ها تن كشته و زخمي شده اند و اين در حالي است كه مردم يمن در 17 استان اين كشور تظاهرات گسترده اي در محكوميت اين كشتارها به راه انداختند.
هزاران تن از زنان يمني نيز با حضور در تظاهرات از جامعه جهاني خواستند علي عبدالله صالح را مجازات و او را براي محاكمه به دادگاه كيفري بين المللي (لاهه) تحويل دهد.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه كشتار انقلابيون يمن با چراغ سبز آمريكا و حمايت عربستان انجام مي شود.
مردم منطقه اب در جنوب يمن نيز در اعتراض به كشتار و جنايات نظام علي عبدالله صالح در تعز و صنعا تظاهرات برگزار كردند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه آنان به تطاهرات مسالمت آميز خود در برابر جنگ افزارهاي نظام ديكتاتور يمن ادامه مي دهند و خون برادرانشان در صنعا و تعز به هدر نخواهد رفت و تا رسيدن به همه اهداف خود به اعتراض ها حتي اگر به ريختن خون آنان منجر شود ادامه خواهند داد.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند كه كشتن زنان آزاده اي همچون عزيزه عثمان كه به دست تك تيراندازان نظام علي عبدالله صالح به شهادت رسيد بي پاسخ نخواهد ماند.از سوي ديگر، انقلابيون يمن اظهار داشتند كه بيش از 7000 نيروي گارد رياست جمهوري به انقلاب مردم يمن پيوستند.
سازمان هاي حقوق بشري نيز جنايات نظام علي عبدالله صالح در يمن را محكوم و از سازمان هاي بين المللي خواستند مواضع جدي تري در قبال جناياتي كه در يمن انجام مي شود اتخاذ كنند.
واكنش ها عليه
بيانيه ضد سوريه
بيانيه مداخله جويانه اتحاديه عرب در امور داخلي سوريه با واكنش هاي زيادي از سوي كشورها و شخصيت هاي مختلف بين المللي مواجه شد.
سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه در گفت وگوي تلفني با نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب با مداخله خارجي در سوريه مخالفت كرد.
وزيرخارجه روسيه در اين تماس تلفني نقش اتحاديه عرب را در برقراري گفت وگو ميان نيروهاي سياسي حائز اهميت دانست ولي بر مداخله نكردن كشورهاي خارجي در امور داخلي سوريه تاكيد كرد.
روسيه برخلاف كشورهاي غربي با مداخله خارجي در سوريه و اعمال فشارهاي سياسي و تحريم اين كشور مخالف است.
وزيرخارجه لبنان نيز با رد موضع اتحاديه عرب در مورد سوريه گفت سوري ها مي خواهند مذاكرات در داخل كشورشان انجام شود و اين حق آنهاست.
وي تاكيد كرد، هدف كمك رساني به سوريه براي خروج از بحران و تحقق ثبات وامنيت در اين كشور است ولي اين هدف بايد با رضايت و همكاري خود سوري ها انجام شود نه بيگانگان،
گفتني است اتحاديه عرب در آخرين نشست خود درباره اتفاقات سوريه پيشنهاد كرده بود كه يك كميته از مخالفان تشكيل شود كه با دولت سوريه مذاكره كنند و محل اين مذاكرات مصر باشد ولي دولت سوريه اين پيشنهاد را نپذيرفته است.
دمشق اين پيشنهاد را به منزله دخالت در امور داخلي اين كشور و نقض حاكميت و استقلال سوريه ارزيابي كرده است.
اين در حالي است كه يوسف احمد نماينده سوريه در اتحاديه عرب نيز تاكيد كرد سوريه نارضايتي خود را نسبت به دعوت به گفت وگوي فراگير در مقر اتحاديه اعلام مي كند.
وي خاطرنشان كرد كه كشور متبوعش از هرگونه گفت وگو با مخالفان استقبال مي كند اما اين گفت وگوها بايد در داخل خاك سوريه و نه در خارج انجام شود.
رئيس اتحاديه نويسندگان عرب نيز گفت، آمريكا با نفوذ در اتحاديه عرب تلاش مي كند تا طرف هاي عربي را به تعليق عضويت در اتحاديه عرب تشويق كند و شكستش در صدور قطعنامه در شوراي امنيت عليه دمشق را اينگونه جبران كند.
مدير مركز مطالعات و پژوهش هاي يافا در قاهره نيز اقدام كشورهاي عضو اتحاديه عرب را توطئه عليه سوريه دانست.

http://www.kayhannews.ir/900727/16.htm#other1603

[color=red]ربودن زنان مجروح در یمن[/color]

نیروهای علی عبدالله صالح با تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در صنعا پایتخت یمن، 7 تن را به شهادت رسانده و چند زن مجروح را ربودند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای عبدالله صالح امروز بسوی هزاران تظاهرکننده در منطقه "القاع" در صنعا تیراندازی کردند که در نتیجه آن 7 تن شهید شدند.

منابع بیمارستانی تاکید کردند که در جریان این تیراندزای ها 59 تن مجروح شدند، که وضعیت شماری از مجروحان وخیم است.

از سوی دیگر "صخر الوجیه" از رهبران شورای ملی انقلاب مسالمت آمیز مردم یمن از ربودن چند مجروح از جمله 4 زن در منطقه القاع بدست نیروهای عبدالله صالح خبرداد.

http://fa.alalam.ir/news/242444
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در لیبی مقامات شورای ملی انتقالی از کشته شدن معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در جریان درگیری ها در شهر سرت خبر داده اند.
محمود جبرئیل، نخست وزیر شورای انتقالی لیبی کشته شدن او را تایید کرده است.

پیشتر مقامات دولت موقت پس از هفته ها درگیری از کنترل کامل شهر سرت، زادگاه معمر قذافی،خبر داده بودند.


عبدالمجید از مقامات شورای ملی انتقالی نیز قبلا به خبرگزاری رویترز گفته بود:" آقای قذافی از ناحیه هر دو پا مجروح شده است."
خبرگزاری فرانسه هم به نقل از محمد لیث یکی دیگر از مقامات شورای ملی انتقالی گفته بود سرهنگ قذافی دستگیر اما به " شدت زخمی "شده است.
یکی از نیروهای شورای ملی انتقالی به بی بی سی گفته است که آنها قذافی را درحالی که در یک گودال در شهر سرت مخفی شده بود، پیدا کردند.
از سرنوشت سیف الاسلام و معتصم دو پسر قذافی در پی حوادث امروز خبری در دست نیست.


گزارش ها از شهر سیرت حاکی است که سیف الاسلام که قصد داشته به همراه کاروانی از خودروها از سرت فرار کند، توسط نیروهای شورای ملی انتقالی تحت محاصره قرار گرفته است.
پیشتر گزارش ها حکایت از آن داشت که نیروهای وابسته به دولت انتقالی از دستگیری معتصم قذافی که مجروح شده بود،خبر دادند. این در حالی است که یکی از نیروهای شورای ملی انتقالی پیشتر از کشته شدن او خبر داده بود.
در خیابان های شهرهای سرت و طرابلس، پایتخت لیبی، مردم به جشن و پایکوبی مشغولند.

[b]واکنش ها[/b]
رهبران اتحادیه اروپا گفته اند مرگ معمر قذافی پایان حکومت استبداد و دوران سرکوب مردم لیبی است.
هرمان ون رومپوی، رئیس اتحادیه اروپا، و خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا از شورای ملی انتقالی لیبی خواسته اند تا به دنبال برقراری دمکراسی و انتقال صلح آمیز و شفاف قدرت باشند.
قرار است جرزی بوزک، رئیس پارلمان اروپا روز شنبه از لیبی دیدار کند.
در آمریکا هم جان مک کین، سناتور جمهوریخواه مرگ قذافی را پایان اولین مرحله از انقلاب مردم لیبی توصیف کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا ضمن ادای احترام به "مردم شجاع لیبی" که برای آزادی کشورشان تلاش کردند گفت امروز زمان به یاد آوردن خاطره کسانی است که در دوران رژیم قذافی کشته شدند.
آقای کامرون گفت که بریتانیا به کمک هایش به مردم لیبی ادامه خواهد داد.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111020_l31_world_libya.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]بیش از 1000کشته وزخمی در درگیری های یمن[/color]


در منطقه الحصبه صنعا پایتخت یمن که از آغاز انقلاب، صحنه درگیری نیروهای رژیم عبدالله صالح و هواداران صادق الاحمر رییس قبیله حاشد است، تاکنون 160 تن کشته و بیش از 850 تن دیگر زخمی شده اند.

" علي الحبابي " وکيل و فعال حقوقي يمني روز جمعه به شبکه خبري العالم، گفت: نظامیان رژیم عبدالله صالح در درگیری با هواداران قبیله حاشد از سلاح های سنگین استفاده می کنند، که این درگیری ها تاکنون بیش از 1000 کشته و زخمی به همراه داشته است.

الحبابي با اشاره به اینکه این درگیری ها باعث آوارگی ساکنان منطقه شده است، افزود : سازمان هاي حقوقي در نامه اي به وزارت کشور خواستار تعيين تعداد دقيق تلفات این منطقه شده اند، با این حال وزارت کشور از اعلام آمار دقیق خودداري کرده است.

وی با اشاره به درگیری های خونین در مناطق ديگر صنعا و شهرهاي ارحب، تعز و ابين اظهار داشت: عبدالله صالح، پسرش احمد و برادرزاده اش محمد عبدالله صالح مسئول جنايات و آوارگي ساکنين منطقه الحصبه هستند.

جوانان انقلابي يمن که دلیل ناآرامي هاي کشور را تلاش رژيم حاکم براي به خشونت کشاندن انقلاب مي دانند، مکررا اعلام کرده اند که رژيم در تبديل فعاليت هاي مسالمت آميز آنها به خشونت ناکام خواهد ماند.

"زيدان ابوعلي" يکي از جوانان انقلابي يمن به خبرنگار شبکه العالم، گفت : درگيري هاي يمن تأثيري در فعاليت هاي مسالمت آميز مردمی نخواهد داشت .

http://fa.alalam.ir/news/243654

[color=red]تجمع کسترده بحرینی ها در ستره[/color]

هزاران بحرینی امروز در پاسخ به فراخوان جمعیت وفاق اسلامی بحرین در جزیره ستره تجمع کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بحرینی ها امروز با تجمع در روستای المعامیر در جزیره ستره، بر مطالبات خود تاکید کردند.

این تجمع گسترده به دعوت جمعیت وفاق اسلامی بحرین برگزار شد.



تظاهرات شبانه مردم در بحرین

از سوی دیگر شهرها و روستاهای بحرین شامگاه امروز شاهد تظاهرات شبانه مردم بود.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی، سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

نیروهای آل خلیفه نیز در مقابل برای متفرق کردن تظاهرکنندگان بسوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.


http://fa.alalam.ir/news/243734
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]خیابان های منامه در کنترل انقلابیون[/size]

[/color]
مردم بحرین همچنان خیابانهای اصلی منامه پایتخت این کشور را در کنترل خود دارند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بحرینی ها از صبح امروز در پاسخ به فراخوان فعالان تحت عنوان "پیکان کرامت" خیابانهای اصلی پایتخت و مناطق اطراف آن را بسته اند.

در همین راستا جوانان انقلابی بحرین خیابان "شیخ عیسی" را بند آورده اند. نیروهای امنیتی نیز برای به دست گرفتن کنترل اوضاع، از صبح در این منطقه به حالت آماده باش کامل در آمده اند.

در همین راستا آماده باش گسترده نیروهای امنیتی و ایجاد ایست های بازرسی متعدد، انقلابیون بحرین را برای رسیدن به هدف خود در بستن خیابانهای اصلی موفق تر کرده است.

http://fa.alalam.ir/news/243854


[color=red]انقلابیون بحرین نیروهای امنیتی را غافلگیر کردند[/color]


انقلابیون بحرین با بستن چند خیابان اصلی پایتخت منامه و نقاط اطراف آن، نیروهای امنیتی را که از صبح امروز به حالت آماده باش درآمده بودند، غافلگیر کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جوانان انقلابی بحرین در پاسخ به فراخوان موسوم به "پیکان کرامت" توانستند خیابان اصلی منطقه السنابس، خیابان اصلی الفاتح در منامه و خیابان اصلی منطقه السهله را ببندند.

بحرینی ها همچنین توانستند خیابان اصلی "الکویت" را که به پل ستره منتهی می شود مسدود کنند. این درحالی است که نیروهای امنیتی از امروز داخل جزیره الستره در حالت آماده باش هستند.



انقلابیون در فراخوان خود تحت عنوان "پیکان کرامت" مردم را به بستن خیابانهای اصلی پایتخت دعوت کرده اند.

با این حال انقلابیون تاکید کرده اند که مردم از بستن خیابانهای منتهی به بیمارستانها و مراکز درمانی خودداری کنند.

http://fa.alalam.ir/news/243844

[color=blue]تجمع صدها سوری مقابل سفارت ترکیه[/color]


صدها سوری برای اعتراض به دخالتهای ترکیه در کشورشان، مقابل سفارت این کشور در دمشق تجمع کردند.

خبرنگار شبکه العالم در دمشق گزارش داد: صدها سوری امروز با تجمع مقابل سفارت ترکیه در دمشق، مواضع منفی رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در قبال سوریه را محکوم کردند.

http://fa.alalam.ir/news/243924
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][b][color=red]شورای امنیت خواستار کناره گیری فوری علی عبدالله صالح شد[/color][/b][/align]

[align=center]شورای امنیت سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای خواستار کناره گیری علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن از قدرت شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت در جلسه روز گذشته در قطعنامه ای از رئیس جمهوری یمن خواست تا "فوراً" کناره گیری کند.

این قطعنامه که به اتفاق آرا به تصویب اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت رسید طی آن 15 کشور عضو حمله نیروهای دولتی به تظاهرات کنندگان و معترضان را قویاً محکوم کردند.

صالح 69 ساله تاکنون درخواست ها برای کناره گیری را نپذیرفته است.

روز گذشته نیز بار دیگر هزاران یمنی در اعتراض به ادامه حکومت صالح در این کشور به خیابان های صنعا ریخته و صدای اعتراض سر دادند.[/align]

[align=center][url=http://www.asriran.com/fa/news/186275/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD-%D8%B4%D8%AF]منبع : عصرایران[/url][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه با بیان اینکه سوریه بر سر حقوق خود چانه نمی‌زند:[/size][/color]
توطئه در سوریه، آمریکایی-صهیونیستی است/قطع حمایت دمشق از مقاومت توهم است

خبرگزاری فارس: یکی از عالی‌ترین مقامات نظامی سوریه در مراسم فارغ‌التحصیلی شماری از دانشجویان دانشکده نیروی دریایی این کشور، تاکید کرد غربی‌ها در توهم هستند اگر فکر می‌کنند سوریه را وادار کنند از حمایت مقاومت دست بردارد.
خبرگزاری فارس: توطئه در سوریه، آمریکایی-صهیونیستی است/قطع حمایت دمشق از مقاومت توهم است

به گزارش فارس، مراسم فارغ‌التحصیلی شماری از دانشجویان دانشکده نیروی دریایی سوریه در شهر لاذقیه، با حضور سرلشگر «فهد جاسم الفریج» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور برگزار شد.

فهد جاسم الفریج که به نمایندگی از بشار اسد فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این مراسح حاضر شده بود، با اشاره به تحولات این کشور گفت که آنچه دچار سوریه شده است، توطئه غربی-صهیونیستی-آمریکایی است که برای منطقه و مردم آن تهیه شده است.

الفریج با بیان اینکه غربی‌ها که نمی‌توانند امنیت و ثبات سوریه را ببینند [و تحمل کنند]، تلاش کردند با سوء استفاده از ناآرامی‌ها در منطقه، ثبات جامعه سوریه را بر هم بزنند زیرا وحدت سوریه هرگونه دخالت بیگانگان در این کشور را رد می‌کند.
[color=red]
رئیس ستاد مشترک سوریه تاکید کرد: غربی‌ها و کسانی که ادعای حمایت از حقوق بشر در سوریه را دارند و چشم خود را بر روی نقض حقوق بشر مستمر مقامات اشغالگر اسرائیلی در فلسطین و جولان و جنوب لبنان می‌بندند، در توهم هستند اگر فکر می‌کنند که می‌توانند سوریه را وادار کنند از حمایت مقاومت دست بردارد.[/color]

وی با بیان اینکه سوریه بر سر حقوق خود چانه نمی‌زند و بسیار قدرتمندتر از گذشته از بحران خارج می‌شود، اعلام کرد که دموکراسی ادعایی غزبی‌ها و آمریکا دموکراسی سرکوب و ترور است و آزادی آنان مباح دانستن محرمات است.

وی در ادامه تاکید کرد که مردم کشورش دخالت بیگانگان را رد می‌کنند و اصلاحات مقامات سوریه را تایید و از اقدام دمشق در سرکوب نیروهای مسلح و تروریست حمایت می‌کنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900801000063


خبرگزاری فارس: جمعی از طرفداران رئیس جمهور سوریه با در دست داشتن پرچم سوریه و تصاویر اسد، هرگونه مداخله خارجی در این کشور را محکوم کردند.
خبرگزاری فارس: "تصاویر" راهپیمایی طرفداران بشار اسد در پاریس

به گزارش خبرنگار فارس از پاریس، جمعی از طرفداران "بشار اسد" روز گذشته با حضور در خیابان‌های شهر پاریس پایتخت فرانسه،‌ از دولت کنونی سوریه حمایت کرده و هرگونه مداخله خارجی در این کشور را محکوم کردند.

حاضران پرچم‌های سوریه و تصاویر بشار اسد را در دست داشته و در حمایت از اصلاحات داخلی در این کشور شعار دادند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/07/30/13900730185550_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/07/30/13900730185551_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/07/30/13900730185553_PhotoL.jpg


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900801000163

[color=blue]12 کشته در درگیری های یمن[/color]

خبرنگار العالم به نقل از منابع امنيتي گزارش داد که درگيري ها در منطقه الحصبه در صنعاء پايتخت يمن ميان طرفداران و مخالفان عبدالله صالح همچنان ادامه دارد و تلفات اين درگيري ها تاکنون به 12 کشته رسيده است.

بنابر اين گزارش همچنين نيروهاي علي عبدالله صالح رييس جمهوري يمن چند منطقه را در شهر تعز نيز به شدت زير آتش گرفتند که منجر به وارد شدن خسارات زياد به ساختمان ها و کشته و زخمي شدن ده ها نفر شد.

نيروهاي عبدالله صالح با سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين منطقه الروضه و ميدان الحريه و مناطق اطراف را زير آتش گرفتند که خسارت هاي مادي به همراه داشت و منجر به فرار ساکنين به مناطق اطراف شد .

نيروهاي عبدالله صالح پيوسته مناطق مختلف شهر تعز را کورکورانه زير آتش خود مي گيرند .

http://fa.alalam.ir/news/244204
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقامهای حکومت جدید لیبی در مراسمی در شهر بنغازی "آزادسازی" کشورشان از چنگ حکومت معمر قذافی، رهبر پیشین این کشور، را رسما اعلام کردند.
شمار زیادی از مردم بیرون پادگانی که قیام عمومی علیه آقای قذافی در ماه فوریه از آنجا آغاز شد، گردهم آمده بودند.

این مراسم سه روز پس از اسارت و سپس قتل آقای قذافی صورت می گیرد که بیش از چهار دهه با مشت آهنین بر مردمش حکومت کرده بود.
عبدالرحمان الکبیسی، وزیر شهدا و مجروحان که وزارتخانه اش تازه تاسیس شده، در این مراسم گفت که این رویداد "لحظه تاریخی بزرگی در تاریخ لیبی عزیز است."
او اعلام کرد: "ای فرعون قرن، تو اکنون به زباله دان تاریخ افتادی. برو به جهنم!"
یکی از خبرنگاران بی بی سی در بنغازی می گوید که گذار لیبی به مردم سالاری آسان نخواهد بود زیرا گروه های متفاوت زیادی که برای سرنگونی معمر قذافی متحد شده بودند، حالا از قدرت سهمی می خواهند.

محمود جبریل، نخست وزیر دولت انتقالی لیبی، وعده داده است که انتخابات حداکثر تا ۸ ماه آینده برگزار شود.
او گفت که رای‌دهندگان ابتدا اعضای کنگره ملی لیبی را انتخاب می‌کنند. این کنگره پیش‌نویس قانون اساسی جدید لیبی را تنظیم خواهد کرد و بعد، این پیش‌نویس برای تصویب نهایی، به همه‌پرسی گذاشته می‌شود.
آقای جبریل پیش از این به بی‌بی‌سی گفته بود که آرزو داشت معمر قذافی زنده می‌ماند.
او گفت که دوست داشت دادستان دادگاهی باشد که معمر قذافی در آن محاکمه می‌شد، ولی با مرگ آقای قذافی، چنین امری غیرممکن شده است.
نخست وزیر لیبی همچنین اعلام کرده است که به درخواست سازمان ملل متحد، تحقیقات کاملی درباره نحوه کشته شدن آقای قذافی انجام خواهد شد.

در عین حال، در شرایطی که روز شنبه، ۲۲ اکتبر، اعلام شد که جسد معمر قذافی به زودی به نمایندگان خانواده و بستگانش تحویل داده خواهد شد، همچنان مشخص نیست که چه بر سر جسد او خواهد آمد.
بر اساس آخرین خبرها، مقامات شورای ملی انتقالی لیبی هنوز در این باره به نتیجه نرسیده‌اند و گزینه‌های پیش رو، در نشستی با حضور مقامات عالی‌رتبه در شهر بنغازی بررسی می‌شود.
از روز پنجشنبه، بیستم اکتبر، جسد معمر قذافی در سردخانه یک قصابی در شهر مصراته نگهداری می‌شود و بر اساس آخرین خبرها متلاشی شدن جسدش آغاز شده و بوی تعفن در محوطه به مشام می‌رسد.

آقای قذافی که با حمله مخالفانش به طرابلس، پایتخت لیبی، از این شهر گریخت، در روزهای پیش از مرگش در شهر سرت، زادگاهش، به سر می‌برد.

با سقوط شهر سرت، نیروهای نظامی تحت امر شورای ملی انتقالی لیبی او را در یک لوله فاضلاب پیدا کردند و تصاویری که از زمان دستگیریش ثبت شده‌اند، او را زنده نشان می‌دهد، ولی کمی بعد، آقای قذافی بر اثر تیراندازی جان خود را از دست می‌دهد.
شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرده است که آقای قذافی در جریان تیراندازی مخالفان و موافقانش کشته‌ شده است.

[b]'انتشار وصیت‌نامه'[/b]
سه روز بعد از کشته شدن معمر قذافی، یک وبسایت وابسته به او، اعلام کرد که آخرین وصیت‌نامه رهبر پیشین لیبی را منتشر می‌کند.
گزارش شده است که این وصیت‌نامه در اختیار سه نفر از بستگان آقای قذافی بوده است که یکی از این سه نفر کشته شده، دومی بازداشت شده و سومی توانسته است از درگیری‌های شهر سرت جان سالم به در ببرد.
در متنی که گفته شده وصیت‌نامه معمر قذافی است، آمده است: اگر کشته شدم، می‌خواهم با آداب و رسوم اسلامی، بدون شسته شدن بدنم و با لباس‌هایی دفن شوم که در زمان مرگ به تن داشتم.

آقای قذافی همچنین خواسته است تا در گورستان شهر سرت و در جوار خانواده و بستگانش دفن شود.
او به مردم لیبی توصیه کرده است که از هویت، دستاوردها، تاریخ و چهره شرافتمندانه قهرمانان و اجدادشان محافظت کنند.
در عین حال، رهبر پیشین لیبی از طرفدارانش خواسته است تا به مقاومت ادامه دهند و برای همیشه "با تمام متجاوزان خارجی" مقابله کنند.
[quote]
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111023_ll_libya_liberation.shtml[/quote]





[size=18][color=blue]برگزاری اولین انتخابات بعد از 'بهار عربی' در تونس[/color][/size]
رای‌گیری در تونس از صبح روز یکشنبه، ۲۳ اکتبر آغاز شده است. این اولین انتخابات آزاد، پس از آغاز "بهار عربی" در منطقه است که ۹ ماه بعد از برکناری زین‌العابدین بن علی، رئیس جمهور پیشین تونس، برگزار می‌شود.
در این انتخابات ۲۱۷ نماینده مردم تونس برای تشکیل شورای تنظیم قانون اساسی جدید این کشور انتخاب خواهند شد. اعضای این شورا افزون بر تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید تونس، رئیس دولت موقت این کشور را هم تعیین خواهند کرد.

انتظار می‌رود که نامزدهای معرفی شده از سوی حزب اسلامگرای نهضت بیشترین آرا را به دست بیاورند، هرچند هنوز مشخص نیست که آیا این حزب می تواند اکثریت را در اختیار بگیرد یا نه.
در جریان رقابت‌های انتخاباتی در روزهای گذشته، نگرانی‌هایی درباره اختلاف نظر و بروز شکاف بین اسلامگرایان و سکولارها و نیز وضعیت تامین مالی احزاب و عدم استقبال رای‌دهندگان، ابراز می‌شد.
اما روز جمعه گذشته و همزمان با پایان یافتن فرصت نامزدهای انتخابات برای تبلیغ، خبرنگاران از خوشبینی گسترده درباره برگزاری این انتخابات خبر دادند.
مادر محمدبوعزیزی، پسر جوانی که خودسوزیش در ماه دسامبر گذشته، آغازگر اعتراضات در تونس لقب گرفت، به خبرگزاری رویترز گفت که برگزاری این انتخابات، یک پیروزی برای آزادی و شرافت انسان‌هاست.

او اضافه کرد: "از این که مرگ پسرم این فرصت را فراهم کرد که ترس و بی‌عدالتی پشت سر گذاشته شود، راضیم. به این شرایط خوشبین هستم و برای کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم."
حسین خلیفی، یکی از رای‌دهندگان که ۶۲ سال دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت: "دیشب از شدت خوشحالی، اصلا نخوابیدم."

[b]'انتظارات زیاد'[/b]
برخلاف لیبی، همسایه شرقی تونس، روند انتقال قدرت در تونس به مراتب در صلح و با آرامش بیشتری انجام شد.
نهضت که یک حزب اسلامگرای میانه‌رو است، برای کاستن از نگرانی سکولارهای این کشور، بر تعهدش به برقراری دموکراسی و تامین حقوق زنان تاکید کرده است.

"حزب دموکراتیک پیشرو" که یک حزب سکولار است، مهم‌ترین رقیب نهضت به شمار می‌رود.
بیش از ۷ میلیون نفر در تونس واجد شرایط رای دادن هستند. بیش از ۱۰۰ حزب و تعدادی نامزد مستقل هم برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ثبت‌نام کرده‌اند.
صدها ناظر خارجی بر روند برگزاری این انتخابات نظارت می‌کنند و هزاران نفر دیگر از خود مردم تونس هم نظارت بر صندوق‌های رای را به عهده گرفته‌اند.
اعضای هیات ناظری که اتحادیه اروپا به تونس فرستاده است، گفته‌اند که روند تبلیغات انتخاباتی در مجموع، شفاف بوده است.
آلن لیتل، خبرنگار بی‌بی‌سی که به تونس رفته است، می‌گوید که برگزاری این انتخابات، به عنوان حرکتی دموکراتیک، حجم عظیمی از انتظارات را نه تنها در تونس، بلکه در سراسر جهان عرب به وجود می‌آورد.

به گفته این خبرنگار بی‌بی‌سی، مردم تونس که آغازگر بهار عربی بودند، می‌دانند که جهان در حال نظاره این مرحله کلیدی است و به نظر می‌رسد اراده‌ای عمومی برای موفقیت در این مرحله از گذار، بین مردم تونس به وجود آمده است.
در ماه‌های گذشته، شیوه اعتراضی مردم تونس سرمشق کشورهای دیگر عربی هم قرار گرفت و بعد از آن، مصر، لیبی، یمن، بحرین و سوریه هم دچار ناآرامی‌های مشابهی شدند که منجر به سقوط دولت‌ها در مصر و لیبی هم شد.
رای‌گیری ساعت ۱۹ به وقت محلی در تونس به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود نتایج نهایی انتخابات تا روز دوشنبه مشخص شود.

برآورد شده است که با تشکیل شورای تنظیم قانون اساسی جدید تونس، پیش‌نویس این قانون در مدت یک سال آماده شود.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111023_l25_tunisia_election.shtml[/quote]






[size=18][color=blue]مک کین: عملیات نظامی در سوریه را باید در نظر گرفت[/color][/size]
جان مک کین، سناتور آمریکایی می گوید که با پایان یافتن عملیات ناتو در لیبی، حالا می توان به راه حلی نظامی برای بحران سیاسی سوریه فکر کرد.
در حالی که دولت باراک اوباما تصریح کرده که خیال حمله نظامی به سوریه را ندارد و چنین درخواستی را از مخالفان بشار اسد دریافت نکرده است، آقای مک کین دستاورد ناتو در لیبی را الهام بخش می داند.

او در مجمع جهانی اقتصاد در اردن گفت: "اکنون که عملیات نظامی در لیبی به پایان می رسد، توجه تازه ای به این موضوع معطوف خواهد شد که چه عملیات نظامی
موثری را برای نجات جان غیرنظامیان در سوریه می توان اجرا کرد."
آقای مک کین با اشاره به قتل معمر قذافی رهبر پیشین لیبی پس از قیامی ۸ ماهه افزود: "حکومت بشار اسد نباید تصور کند که می تواند بدون عقوبت دست به کشتار بزند. قذافی مرتکب چنین اشتباهی شد و همه چیزش را از دست داد."

البته مشخص نیست که او خواهان اقدام نظامی ناتو است یا آمریکا.
از زمان آغاز عملیات نیروهای ناتو در مارس پیش علیه آقای قذافی، آمریکا ترجیح می داد که "از عقب رهبری کند." رییس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده که کشورش نمی تواند برای توقف هر کشتاری در دنیا وارد جنگ با حکومتهای سرکوبگر شود.بسیاری از گروه های مخالف حکومت سوریه اعلام کردند که مایل نیستند کشورهای خارجی به کشورشان حمله کنند زیرا تنها باعث خونریزی و ویرانی می شود.
امروز یکشنبه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت که دولت آقای اوباما از تغییر حکومت سوریه و "مخالفانی که دست به تظاهرات مسالمت آمیز می زنند،" قویا حمایت می کند.

[b]هشدار به ایران[/b]
آقای مک کین که سه سال پیش رقیب جمهوریخواه آقای اوباما در انتخابات ریاست جمهوری بود، همچنین از ایران خواست به حمایت از حکومت بشار اسد پایان دهد.
آقای مک کین گفت: "حاکمان ایران اگر عاقل باشند، به این نصیحت گوش می دهند."
این سناتور جمهوریخواه همچنین با اشاره به طرح ادعایی ایران برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در آمریکا گفت: "توطئه آنها تنها به آمریکایی ها یادآوری می کند که این حکومت چه تهدیدی است، چگونه آمریکایی ها را در عراق و افغانستان می کشد، از گروه های خشونت آمیز در سراسر منطقه حمایت می کند، کشورهای عربی را بی ثبات می کند و از رژیم اسد پشتیبانی می کند."

ایران اتهام دخالت در طرح ترور آقای جبیر را قویا رد کرده است.
سناتور مک کین پیشتر گفته بود که توطئه ترور سفیر عربستان سعودی حاصل بی اعتنایی باراک اوباما به اعتراضهای ایرانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است.
آقای مک کین همچنین ایران را به "ربودن" قیام مردم کشورهای عربی علیه حاکمان خودکامه شان متهم کرد.

او گفت: "هیچ مساله ای مردم آمریکا را بیش از نیاز به حفاظت از دوستانمان، متحدانمان و منافع مان در مقابل تهدید فراگیر رژیم ایران متحد نمی کند. هیچ کسی نباید عزم ما درباره این موضوع را محک بزند.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111023_ll_mccain_syria_iran.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.