mvb_mehrdad

مقايسه قدرت نظامي ايران و عربستان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

الان مقايسه قدرت نظامي هست يا ...

من هم با فردين موافقم..
بايد همه فعاليتهاي هسته ايمون متوقف بشه تا خدايي ناكرده بمب اتمي نسازيم و با اونها همه مخالفهامون رو منفجر كنيم.اخه ما خيلي ميخايم بسازيم ولي غرب مگه همش چندتا داره تا با مبارزه كنه.

اصلا فعاليتهاي هسته اي بجز براي ساخت بمب اتمي به چه درد ديگه اي ميخوره؟

تازه با توقف فعاليت درهاي اقتصاد و تكنولوژي از طرف امريكاي بشر دوست به سمت ايران سرازير ميشه اخه كلا غربيها بدجور عاشق چشم و ابروي ملت ايرانند.كلي هم مدرك دارم.


كاش كلا فعاليتهاي نظاميمون رو تعطيل ميكرديم..مطمپنا غرب جواب اين خدمات ارزندمون رو به بهترين شكل ممكن خواهد داد...

..........................................
فكر كنم برگرديم به موضوع اصلي بهتر باشه...يا اينكه اين تاپيك داره الكي هي ادامه پيدا ميكنه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
mahdi345n عزیز جوابتو داشتم :rose: ولی بی خیال بریم سر موضوع اصلی

همونطور که گفتم نیروی هواییشون از ما خیلی قویتره نیروی دریایی ما قویتریم ولی پشتیبانی هوایی نداریم زمینی هم میشه گفت مساوی هستیم موشکی ما بهتریم
خدا کنه زودتر یه فکری واسه نیروی هوایی بکنن شفق چی شد کسی خبر نداره؟ سرکاری بود؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه خبرایی از سفارش ناوهای جنگی از سوی عربستان بود به آمریکا کسی خبرشو داره بزاره استفاده کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عربستان پس از استقلال خود ونیز خروج نیروی دریایی بریتانیا از منطقه توسط پادشاه وقت خود یعنی عبدالعزیز تصمیم به تشکیل نیروی دریایی قوی و امروزی گرفت.
البته تا سالها از این کشور در مسائل نظامی سخنی به میان نمی آمد تا اینکه با شروع جنگ ایران عراق وتهدیداتی که عربستان در مرزهای آبی خود احساس کرد به شدت به تجهیز نظامی خود پرداخت و انواع اقسام کارخانجات تسلیحاتی غربی به جان پترو دلارهای باد اورده شیوخ آل سعود افتادند.
تجهیز به انواع جنگنده های مدرن روز جهان مانند اف 15-تورنادو –ونیز هواپیمای آواکس و ناوهای پیشرفته وآموزش پرسنل سعودی به دست غربیها و قدرت گیری نیروی زمینی با تانک ها و نفربرهای مدرن و همچنین هوانیروز با بالگرد های هجومی آپاچی از این کشور تهدیدی بالقوه برای ایران عزیز ما ساخته است.
اخیرا نیز قراردادی 13 میلیارد دلاری با عربستان توسط کاندلیزا رایس و روبرت گیتس امضا شد که باید دید جزییات ان چه خواهد بود و سیل تسلیحاتی جدید به عرببستان چه ادواتی را روانه خواهد کرد.
تحریم ناجوانمردانه دشمنان علیه ایران که شاید خود ما نیز در تشدیدش بی تقصیر نباشیم(با گفتن صریح جملاتی چون محو اسراییل از روی نقشه جهان که این بهانه را به همه دنیا داد که هدف ما از برنامه هسته ای کشورمان نابودی اسراییل با بمب اتمی است.و همه را علیه ما متحد کرد)
به هر حال دوستان چه بخواهیم و چه نخواهیم خودمان را نباید گول بزنیم در بخش هوایی عقب افتاده ایم و عربستان از ما پیش است و حتی درخواست اف 35 و اف 22 را در مذاکرات پشت پرده داد که از نتیجه اش بی اطلاعم.هرچند که بعید می دانم اسراییل به کشوری اجازه دهد که نیروی هوایی قویتری از آن داشته باشد وعربستانی ها باید خواب آن را ببینند..)
ولی یورو تایفون با موفقیت در حال اضافه شدن به سازمان رزم نیروی هوایی این کشور است.در این باره به تاپیک نوید عزیزم در رابطه با نیروهای هوایی کشورهای منطفه مراجعه کنید.
در درگیری های جنگ خلیج فارس پس از حمله عراق به مرز عربستان نیروهای این کشوربه شکل مفتضحانه ای فرار کردند و سپر جزیره نیز تنها چند دقیقه دوام اورد و اگر امریکا نبود شاید صدام به عربستان نیز حمله نظامی میکرد و...!اتفاقات شرم آوری و تاسف باری نیز در این سال در سرزمین وحی توسط سربازان آمریکایی اتفاق افتاد که.... چون منبع معتبر ندارم و دوستان نیز به سرعت خواستار منبع هستند ذکر نمی کنم.
عربستان نهمین بودجه نظامی دنیا را تخصیص می دهد و سالانه حدود 22 میلیارد فقط عدد اعلام شده ان است .بماند پشت پرده ها و...

عربستان سعودی:

این کشور که مهد اسلام به شمار می رود دارای آب وهوایی به شدت خشک و گرم و کم بارش است و در نیمی از جمعیت ان موجود زنده ای نخواهید یافت!!!!بخش ربع الخالی این کشور تازه چند سال پیش مورد بررسی عینی قرار گرفت جایی که تخم مرغ را بدون انجام هیچ کاری می توانید بپزید!!!!

مناطق مسکونی این کشور بیشتر در بخش شمالی و نیز شرقی ساحل خلیج فارس و نیز کرانه دریای سرخ است که مکه و مدینه و کعبه دلها در ان واقع است.جمعیتی به شدت در حال رشد دارد و پیش بینی می شود در سالهای آینده به 30 میلیون نفر برسد.پایتخت ان ریاض و برای ورود به ان حتی خود عربستانی ها باید ویزا بگیرند.
شهر دوم آن نیز جده است که شهری مدرن و زیبا در ساحل دریای سرخ است و حجاج با ان آشنا هستند.

سابقه روابط ایران و عربستان:

چندان روابط گرمی با هم نداشته و ندارند و اگر مسئله حج نبود شاید اصلا رابطه ای برقرار نمی شد.در مصاحبه های رهبران سعودی هفته ای یک بار نیشی به ایران عزیز ما حواله می شود که سعود الفیصل وزیر خارجه شان در این کار تبحر خاصی دارد.در دوران جنگ تحمیلی دو بار با عربستان تا آستانه درگیری گسترده پیش رفتیم که یک بار درگیری فانتوم های ایرانی با اف 15 های سعودی بود که فانتوم ایرانی متاسفانه به دلیل قدرت و توانایی کمتر این جنگنده از هواپیمای پیشرفته ای چون اف 15 شکست خود و با دیگر حمله نا تمام قایق های تندرو نیروی دریایی سپاه به تاسیسات نفتی عربستان در اواخر جنگ تحمیلی بود که نتیجه خاصی در بر نداشت.
در سال 1366 نیز عربستان صدها حاجی ایرانی را در مکه مکرمه در جوار حریم امن الهی به خاک و خون کشید و تا چند سال حج تعطیل شد.با ریاست حمهوری رفسنجانی و سفر وی به عربستان مجددا روابط خوبی برقرار شد و از آن عداوت ها فاصله گرفت.تا اینکه در سال 1996 خوابگاه نظامیان امریکایی در الخبر منفجر شد وسیا ان را به ایران نسبت داد و سعودیها نیز ساده لوحانه باور کردند و آمریکاییها در اواخر سال 75 و اوایل 76 ذر حمله ای احتمالی 200 هدف نظامی ایران را با موشک های کروز نشانه گرفتند که به سرعت از این اقدام منصرف شدند و شرایط به حالت عادی بازگشت.



نیروی دریایی عربستان:

نیروی دریایی عربستان دارای دو منطقه کلی شرقی در خلیج فارس و غربی در دریای سرخ است
. این کشور دارای 200 هزار کادر نظامی ونیز 250 هزار سرباز وظیفه است که در 18 سالگی به خدمت اعزام می شوند.
از این تعداد 12 هزار نفر در نیروی دریایی خدمت می کنند و 2000 نفر نیز تفنگدار دریایی هستند.که تفنگداران دریایی مجهزی دارد و در مراسمات سالانه نظامی علاوه بر خلبانان نیروی هوایی تفنگداران دریایی نیز از ارج و قرب خاصی برای پادشاه برخوردارند و زره پوش های مجهز و شناورهای نیروبر پیشرفته ای در اختیار آنها می باشد.
نیروی دریایی این کشور ساختاری فرانسوی دارد و در سالهای اخیر سیستم های امریکایی نیز به ان اضافه شده است.آمریکا نیز برای اعمال فشار بر ایران به شدت در حال تجهیز عربستان است.
ناوگان غربی این کشور به فرماندهی شهر جده است و ناوگان شرقی نیز تحت امر جبیل می باشند.پایگاه های ان نیز در ینبع ودمام و راس المیشاب و...است.
نکته آخر اینکه عربستان به بخش شرقی دریایی خود اهمیت ویژه ای می دهد و تجهیزات جدید به ان منطقه یعنی ساحل جنوبی خلیج فارس می روند

تجهیزات

1.سه فروند.ناوهای کلاس الریاض مجهز به سیستم های موشکی اگزوست و ضد زیر دریایی و سیستم موشکی پدافند و باند هلی کوپتر یوروکاپتر و تجهیزات جنگ الکترونیک و توپ سنگین دریایی
2.چهار فروند ناوهای کلاس مدینه ساخت فرانسه مستقر دریای سرخ مجهز به سیستم های موشکی-پدافندی-توپ دریایی- وباند هلی کوپتر و ضد زیر دریایی ساخت 1980
3.چهار ناو سبک کلاس بدر ساخت آمریکا مجهز به هاپون و تجهیزاتی مشابه موراد ذکر شده در بالا و مستقر در خلیج فارس
4.9 قایق گشتی کلاس صدیق
10.شش فروند مین گذار ساندوم کلاس
و تعدادی تجهیزات دیگر.
البته نیروی دریای عربستان به بریتانیا سفارش چندین فروند ناوشکن نسل جدید اچ ام اس داده است.که توان رزم این نیرو را بسیار بالا خواهد برد.نکته اینکه ناوشکن اچ ام اس پیشرفته ترین ناوشکن حال حاضر جهان است.

در آینده این مقاله را بیشتر تکمیل خواهم کرد و جزیی تر به این نیرو خواهم پرداخت.
این فقط برای آشنایی اولیه بود.
منبع:سنترال کلابس(سی سی)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر hosseinvahdat منظورت کدوم کشور هاست
پاکستان = دشمن
ترکیه = دشمن
افغانستان= چه دوست چه دشمن هیچکاری نمی تونه بکنه :!:
عراق = دشمن
کویت = دشمن
امارات = دشمن
یمن = توش جنگ داخلی چه دوست چه دشمن هیچ کاری نمی تونه بکنه
مصر = توش جنگ داخلی چه دوست چه دشمن هیچ کاری نمی تونه بکنه
ارمنستان = فقط مونده این با همون دشمن بشه
ترکمنستان = بی طرفه ولی فکر کنم تو جنگ به دشمنمون کمک کنه
اذربایجان =بی طرفه ولی فکر کنم تو جنگ به دشمنمون کمک کنه
هند = صد در صد بهمون نارو میزنه
لبنان = دوست ولی فکر نکنم تو جنگ کاری از دستش بر بیاد
ونزولا = دوست برای منافع خودش خودشو از جنگ عقب میکشه

ولی با این حرفت موافقم
آرش جان شما هم که گله میکنید ار معظم له بنا بر آیات قرآن کریم:icon_cheesygrin icon_cheesygrin :mrgreen:

در حین نبرد با دشمنان خداوند 1000فرشته به کمک مسلمین میفرستد(سوره انفال)

و در همون سوره شریفه آیه معروف و ما رمت اذ رمیت ولکن الله رمی هست!

و یک دلیل دیگر که در کتابی فکر کنم با عنوان بررسی کشورهای اتمی خوندم:oops: :rose: :rose:

سربازی که از مرگ نهراسد از هزار بمب اتمی خطرناک تر است!

مخصوصا اخری تو یک کلی دیدم سخنان دکتر عباسی دیدم می گفت وقتی ایران چند تا از نیرو های انگلیسی رو گرفته بودند خودشون رو خیس کرده بودند { جدی }[/quote]

فرض کنید کل کشورهای قاره آسیا_اروپا_آمریکا_آفریقا_استرالیا یعنی کل دنیا بریزن سر ما و ما هم تنها و هیچ کس رو نداریم!!!!!!

بنظرتون چه اتفاقی می افته؟

آفرین درست حدس زدید بطور کامل ایران میشه کویر لوت!!! :mrgreen:

اما بنظر شما همه چیز به همین سادگیه؟؟ منظورم اینه که فکر میکنید الکی توی کشور ایران انقلاب شد و 30 سال با بطور معجزه آسا دوام آورد فکر میکنید اینا الکیه بنظر شما کی پشت ماجرا هوای ما رو داشته؟ کی از ما پشتیبانی کرده؟ کی میتونه باشه؟

چنین قدرتی رو فقط خداوند یعنی خالق کل عالم داره که میتونه ما رو اینچنین حمایت و پشتیبانی کنه اگر واقعا شما به قدرت خدا ایمان دارید که میدونم دارید پس دیگه همه بحث ها بی معنیه مثلا همون جنگ تمام دنیا با ما رو فرض کنید بنظر شما ایران نابود میشه؟ همون خدایی که تا اینجا انقلاب 30 ساله رو حفظ کرده از این به بعد هم حفظ میکنه حتی اگه کل دنیا متحد بشن و از زمین و آسمون موشک اتمی هم بباره خداوند با معجزات خودش ما رو از این گزند حفظ میکنه چون ما برای هدفی بزرگ ایستاده ایم و همه چیز به این آسانی تمام نمیشه!!!!!

تمامی این بحثها که فلان کشورها دشمن ما هستند و فلان میشه و جنگ میشه و هیچی نداریم و ضعیفیم و غیره اینا همش ماله قرنه پیشه الان قرن 21 هست و قرنی هست که اوضاع داره به نفع ما پیش میره چه بخواهید چه نخواهید ما باید خودمون رو برای جنگی سخت آماده کنیم و در اون جنگ باید متحدهای قوی داشته باشیم که این امر هم به امید خدا جور میشه!!!!(فقط خودتونو نبازید)

ببخشید که بحث به بی راهه کشیده شده بنظر من روی تاپیک تظاهرات کشورهای عربی زوم کنید که اگر به ثمر بشینه نونمون تو روغنه یعنی متحد شدن با این کشورها برای نابودی دشمن!!! :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]برادر hosseinvahdat منظورت کدوم کشور هاست
پاکستان = دشمن
ترکیه = دشمن
افغانستان= چه دوست چه دشمن هیچکاری نمی تونه بکنه :oops:
عراق = دشمن
کویت = دشمن
امارات = دشمن
یمن = توش جنگ داخلی چه دوست چه دشمن هیچ کاری نمی تونه بکنه
مصر = توش جنگ داخلی چه دوست چه دشمن هیچ کاری نمی تونه بکنه
ارمنستان = فقط مونده این با همون دشمن بشه
ترکمنستان = بی طرفه ولی فکر کنم تو جنگ به دشمنمون کمک کنه
اذربایجان =بی طرفه ولی فکر کنم تو جنگ به دشمنمون کمک کنه
هند = صد در صد بهمون نارو میزنه
لبنان = دوست ولی فکر نکنم تو جنگ کاری از دستش بر بیاد
ونزولا = دوست برای منافع خودش خودشو از جنگ عقب میکشه

ولی با این حرفت موافقم
آرش جان شما هم که گله میکنید ار معظم له بنا بر آیات قرآن کریم:icon_cheesygrin icon_cheesygrin :mrgreen:

در حین نبرد با دشمنان خداوند 1000فرشته به کمک مسلمین میفرستد(سوره انفال)

و در همون سوره شریفه آیه معروف و ما رمت اذ رمیت ولکن الله رمی هست!

و یک دلیل دیگر که در کتابی فکر کنم با عنوان بررسی کشورهای اتمی خوندم

سربازی که از مرگ نهراسد از هزار بمب اتمی خطرناک تر است!

مخصوصا اخری تو یک کلی دیدم سخنان دکتر عباسی دیدم می گفت وقتی ایران چند تا از نیرو های انگلیسی رو گرفته بودند خودشون رو خیس کرده بودند { جدی }[/quote]

فرض کنید کل کشورهای قاره آسیا_اروپا_آمریکا_آفریقا_استرالیا یعنی کل دنیا بریزن سر ما و ما هم تنها و هیچ کس رو نداریم!!!!!!

بنظرتون چه اتفاقی می افته؟

آفرین درست حدس زدید بطور کامل ایران میشه کویر لوت!!! :rose:

اما بنظر شما همه چیز به همین سادگیه؟؟ منظورم اینه که فکر میکنید الکی توی کشور ایران انقلاب شد و 30 سال با بطور معجزه آسا دوام آورد فکر میکنید اینا الکیه بنظر شما کی پشت ماجرا هوای ما رو داشته؟ کی از ما پشتیبانی کرده؟ کی میتونه باشه؟

چنین قدرتی رو فقط خداوند یعنی خالق کل عالم داره که میتونه ما رو اینچنین حمایت و پشتیبانی کنه اگر واقعا شما به قدرت خدا ایمان دارید که میدونم دارید پس دیگه همه بحث ها بی معنیه مثلا همون جنگ تمام دنیا با ما رو فرض کنید بنظر شما ایران نابود میشه؟ همون خدایی که تا اینجا انقلاب 30 ساله رو حفظ کرده از این به بعد هم حفظ میکنه حتی اگه کل دنیا متحد بشن و از زمین و آسمون موشک اتمی هم بباره خداوند با معجزات خودش ما رو از این گزند حفظ میکنه چون ما برای هدفی بزرگ ایستاده ایم و همه چیز به این آسانی تمام نمیشه!!!!!

تمامی این بحثها که فلان کشورها دشمن ما هستند و فلان میشه و جنگ میشه و هیچی نداریم و ضعیفیم و غیره اینا همش ماله قرنه پیشه الان قرن 21 هست و قرنی هست که اوضاع داره به نفع ما پیش میره چه بخواهید چه نخواهید ما باید خودمون رو برای جنگی سخت آماده کنیم و در اون جنگ باید متحدهای قوی داشته باشیم که این امر هم به امید خدا جور میشه!!!!(فقط خودتونو نبازید)

ببخشید که بحث به بی راهه کشیده شده بنظر من روی تاپیک تظاهرات کشورهای عربی زوم کنید که اگر به ثمر بشینه نونمون تو روغنه یعنی متحد شدن با این کشورها برای نابودی دشمن!!! :rose:[/quote]
برادر من من که چشمم اب نمی خوره این ها بدتر از بد میشن :rose:
اگر هم با ما متحد شدن خیلی فایده ی برای ما نداره کشورشون از نظر نظامی صفره یعنی 2 ضربدر 0 مساوی با 0 { به جز مصر }
ما دو جور ترس تو مبارزه داریم یک اینکه بنده خدا تسلیم میشه میره پی کارش
یک دیگش اینه که از ترس با تمام قدرت حمله میکنه
من می ترسم امریکا نوع دومی باشه یعنی هرچه بمب اتم باشه رو سر ما حواله کنه حتی بدون در نظر گرفتن چاه های نفت که اون وقت بازنده اصلی ما هستیم که فقط بشینیم بمب های اتمی که رو سر ما حواله میکنه نگاه کنیم بعد علامیه بزنیم لطفا با عینک دودی و با ماسک وارد شوید :!: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از برخی دوستان خواهش دارم که اطلاعات سیاسی و نظامی خودشون رو بالا ببرند.
اول از همه در مورد عربستان باید گفت این کشور حتی تحمل 1 روز جنگیدن با ایران رو نداره چون خوب می دونه که ایران می تواند در عرض کمتر از 6 ساعت تمام مراکز ثقل این کشور رو شخم بزنه و این کشور رو سال ها به عقب برگردونه.در نیروی موشکی.پدافندی (اعم از عامل و غیر عامل) و دو نیروی زمینی و دریایی برترین کشور خاورمیانه هستیم نیروی هوایی ما هم گرچه از دو یا سه کشور منطقه عقب تره اما انقدر قدرتمند است که بتواند به خوبی جلوی هواپیماهای دشمن عرض اندام کند.قدرت نظامی کشورتون رو اصلآ دست کم نگیرید.
در مورد جنگ ایران و امریکا هم باید گفت که امریکا در این جنگ از بمب اتم استفاده نخواهد کرد به دو دلیل:
1.در جنگ احتمالی کشور حمله کننده حتمآ امریکا خواهد بود و امریکا در این گونه جنگ ها هیچگاه از بمب اتم استفاده نخواهد کرد چون در این صورت به عنوان یک کشور متجاوزگر که از بمب اتم علیه مردم کشوری که همواره ادعای استفاده ی صلح امیز از انرژی هسته ای رو داشته در نظام بین الملل مطرح خواهد شد و این برای امریکا بسیار گران تمام خواهد شد.(در واقع درد اصلی امریکا همین است که در جنگ احتمالیش با ایران حق استفاده از بمب اتم رو نداره و مجبوره با ارتش کلاسیک به جنگ ایران بیاید و چون ما بسیار قدرتمندیم نمی تواند پیروزی را برای خودش تضمین کند)
2.اگر در جنگ احتمالی امریکا کم اورد و خواست در برابر ایران از سلاح هسته ای استفاده کند به نظر شما عکس العمل ایران چه خواهد بود.در این صورت قطعآ واکنشی ترسناک و پیش بینی نشده از طرف ایران خواهید دید که امریکا را از این کار منصرف خواهد کرد.(در واقع قدرت نظامی ما برای دشمنانمون مجهوله و ان ها درک درستی از قدرت اصلی ما ندارند اما این را خوب می دانند که حمله به ایران ابلهانه است)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کدوم نیروی هوایی قدرتمند نیروی هوایی ما در مقابل امارات نمیتونه عرض اندام کنه چه برسه به عربستان با فانتوم و اف 5 و میراز و اف 14 میری به جنگ اف 16 و اف 15 . تورنادو و... مثل اینه که با سنگ بری به جنگ تیربار

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
fardin‏ جان شما هم خیلی بد بینی و تورو خدا اسم این دیدگاه خودتو واقع بینی نگذار که تا واقع بینی زمین تا اسمان فرق داره‏!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کدوم نیروی هوایی قدرتمند نیروی هوایی ما در مقابل امارات نمیتونه عرض اندام کنه چه برسه به عربستان با فانتوم و اف 5 و میراز و اف 14 میری به جنگ اف 16 و اف 15 . تورنادو و... مثل اینه که با سنگ بری به جنگ تیربار[/quote]
به نظر من اگه با امارات وارد جنگ { گفتنش هم منو میخندونه } جنگ با یک گلوله تمام میشود همین گلوله میخوره وسط پیشونی امیر زشت بد قوارش خدا لعنتش کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گفته های بعضی دوستان بر اساس توهمات شکل گرفته و اصلا ریشه منطقی نداره
بحثی لازم نیست انجام بدیم که کدوم قوی تره بار ها گفتم آمار آمار آمار

آمار همه چیز رو به ما میگه
در ضمن از ذخیره میلیارد ها دلاری عربستان غافل نشید تا چندین ماه می تونه دووم بیاره ولی ما نه چون اصلا ذخیره نداریم داشته باشیم هم 75 میلیون جمعیت اونم در تحریم ها
تاسیسات نفتی هم که همین اول می خوره دیگه با چی بخوریم خدا می دونه
---------------------------------

زمانی که طالبان دیپلمات های ما رو کشتن ایران نیروهای خودشو برد لب مرز و حسابی با توپ خونه طالبان ادب کرد بابام و داییم به عنوان بسیجی چند هفته اونجا بودن
همون موقع بحث ورود به خاک افغانستان مطرح شد بعضی ها می گفتن بریم وارد بشیم بزنیم بکوبیم
ولی بعضی ها که زرنگتر بودن و عاقبت و حشتناک این کار و می دونستن با این کار مخالفت کردن
وگرنه بلایی بر سر ما می آوردن که خدا می دونه چقدر کشته می دادیم خدا می دونه

گرفتن خاک یک کشور الان برای قدرت های جهانی هم راحت نیست
حتی فرانسه حتی بریتانیا

آمریکا فقط توان این کار و داره اونم با دردسر های فراوان خسارت ها و هزینه های سرسام آور که فقط آمریکا از عهده اش بر میاد
برای همین ناتو فقط از هوا لیبی رو می کوبه
حالا این حرف های خنده دار که نیروی زمینی ما میرسه به عربستان و اونجا رو تصرف می کنه بوی افکار خطرناکی رو میده که مارو به نابودی می کشونه
تفکراتی که به نظر از بنیان منطقی درستی پیروی نمی کنن
بر چه اساسی می گی ما عربستان در زمین شکست میدیم علت برتری تسلیحاتی ما رو نام ببر

تانک های دو طرف رو مقایسه کن

توپ خانه و بطور اخص توپ های خوکششی
هوانیروز دو طرف
......
از رو باد هوا که نمیشه حرف زد

اگه الان با همه مشکلات این انقلاب 30 سال پا برجا مونده حاصل تحلیل های افراد خردمنده نه افرادی که با رویاها زندگی می کنن

تحلیل های درست ما رو رشد میده امروز قدرت موشکی برای ما بازدارندگی آورد سرمایه گذاری ما در لبنان برای ما بازدارندگی آورد نه حرف های پوچ

آمار های 2 طرف و
کیفیت ادوات 2 طرف رو مقایسه کنید همه چیز معلوم میشه بحث نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از لحاظ اعتقادی و غیره اینو بهتون بگم که از بعد از اتمام جنگ ما با عراق آمریکا تا الان 100 بار خواسته به طور تمام عیار با ما وارد جنگ بشه؟ شما فقط به من بگید چرا حمله نکرد هان؟

غیر از اینه که همش معجزه الهی بوده؟ و این هوش رو به ما داده که طوری تجهیزات بسازیم که دشمن نتونه پیش بینی کنه و توی دو راهی بمونه!!!!!(مطمئن باشید تا خدا نخواد اتفاقی نم افته یعنی اگر جنگ هم بشه زمانیه که ما خیلی قدرتمندیم)

از لحاظ قدرت نظامی ما و جنگ با کشورهای متخاصم اولا کشورهای دشمن اصلی که مثلا شاید بخوان غلطی بکنن فرض رو به این میگریم که جنگیست تمام عیار یعنی آمریکا کشورهای عربی رو تحریک میکنه برای جنگ و مثلا ما جنگمون بشه با کشورهای کل حاشیه خلیج فارس یعنی عربستان و بقیه بچه ها به همراهی آمریکا و اسرائیل و کمی تا قسمتی هم ترکیه برای حمله به سوریه و کمک به کشورهای دشمن بر علیه ایران و از طرفی گروههای مختلف و تروریست از و همه جانبه از عراق و افغانستان و پاکستان چون آمریکا در این کشورها نیرو داره از این کشورها استفاده میکنه و هم از گروههای تروریستی حمایت میکنه و در این حالت شیر تو شیر اردن هم حتما وارد میشه و البته ناتو با کل کشورهای اروپایی ضمن اعزام نیرو و حمایت همه جانبه از جنگ و چندین کشور دیگه برای حمایت از جنگ این وضعیتی است که اگر قرار باشه جنگ بشه این وضعیت به نظر من رخ میده و حالا اصل ماجرا!!!!!!

اسرائیل جنگ خودشو با حزب الله آغاز میکنه و همه جانبه به لبنان حمله میکنه تا شاید لبنان هم برای نابودی حزب الله به اسرائیل کمک کنه که کمک هم میکنه و درواقع اسرائیل فعلا درگیر با حزب الله هست و از اون طرف هم ترکیه به سوریه حمله همه جانبه میکنه و حملات هوایی شروع میشه سوریه میبینه که اوضاع شیر تو شیره و ایران هم از همه طرف ریختن سرش احتمال 99 درصد تسلیم میشه و میمونه حزب الله که همه جانبه داره بهش حمله میشه یعنی پس از تسلیم سوریه و تحت فشار گذاشتنش همزمان سوریه اسرائیل لبنان ترکیه و همچنین اردن همگی مشغول نابودی حزب الله هستند که این مرحله کمتر از یک هفته طول میکشه و حزب الله نابود میشه حالا ایران متحدانش رو از دست داده و تازه متحدش سوریه هم بر علیه اش هست و جنگ همه جانبه علیه ایران شروع میشه یعنی در این مرحله دیگه وقتشه که عقدشونو خالی کنن رو سر ما

عربستان و بچه ها از جنوب به ما حمله هوایی و دریایی و موشکی میکنن به همراه ناوگان آمریکا و بقیه بچه ها از جمله ناتو (البته با کسب اجازه از مستشاران آمریکایی گرامی icon_cheesygrin )

از غرب از کشور عراق نیروهای آمریکایی بصورت هوایی و زمینی و موشکی هجوم میارند و کشورهای ترکیه سوریه (تحت فشار) اردن مصر اسرائیل ناتو و بچه ها همزمان از غرب بصورت هوایی و موشکی هجوم میارند

از شرق هم پاکستان و ناتو و بچه ها به سر کردگی آمریکا و از طریق پایگاههای افغانستان بصورت هوایی زمینی و موشکی هجوم میارند

و از شمال هم نخاله ها از جمله آذربایجان ارمنستان ترکمنستان و بقیه بچه های عقده ای با حمایت آمریکا و شاید به احتمال زیاد هم روسیه بصورت هوایی و زمینی و موشکی حمله میکنند این که میگم با حمایت روسیه شاید قبل از جنگ روسیه و آمریکا مذاکره کنند برای تقسیم ایران و طوری منابع نقتی رو با هم کنار بیایند یعنی مساوی تقسیم بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب و آمریکا هم میدونه که اگه بخواد بزنه زیرش جنگی اتمی در میگیره و همه نیروهایی که آورده توی منطقه دود میشه میره هوا خلاصه کنار میان

خوب دراین وضعیت خودتون بهتر میدونید که وقتی اینقدر شیر تو شیر بشه بقیه کشورهای دنیا هم میخوان یه چنگی بندازن مثلا کمکهای نظامی اطلاعاتی اقتطادی و غیره چون حالا که قراره ایران از بن و ریشه نابود بشه چه فرصتی از این بهتر و خلاصه همه یه کمکی میکنند در این راستا این از هجوم اونها!!!

و حالا جواب ایران به این حرکت که یک هفته قبل این موضوع رو میفهمه که قراراه چی بشه پس به همه نیروها آماده باشه کامل داده میشه آماده باشه کامل در سراسر جهان به همه نیروها icon_cheesygrin و تمامی تحرکات کامل هم انجام میشه و نقشه ها ریخته میشه موقعی که تمامی نیروهای دشمن در خلیج فارس جمعشون جمعه دشمن به خیال خودش که در ساعات اول نیروی دریایی ایران و سایت های موشکی در ساحل رو نابود کنه و قافل از اینکه سایتهای بصورت هوشمندی تعبیه شده تا در یک در عرض 30 دقیقه موشکها شلیک بشن یعنی قبل از اینکه موشکهای اونها به سایتهای موشکی برسه دستها روی ماشه میره و شلیک صدها فروند موشک ضد کشتی و ضد ناو به سمت کشتی های دشمن شلیک میشه و میشه گفت با توجه به تعداد بالای پرتاب و دقیق بودن و پر سرعت بودن اونها و غیر قابل باور بودن دشمن از لحاظ این همه موشک میشه گفت از 100 در صد تمام نیروهای دشمن در خلیج فارس در عرض این 30 دقیقه 100 سایت فعال موشک خلیج فارس شلیک میشه و البته این سایتها از قبل طوری اونجا موجود بوده که به هیچ وجه امکان حدس زدن دشمن نبوده و فقط برای واکنش سریع اقدام میکنند یعنی طوری این 100 موشک شلیک میشه که بصورت واکنش سریع و هر گونه عکس العملی رو از دشمن بگیره یعنی قبل از اینکه اونا حتی یک تیر شلیک کنند اینک کار انجام میشه و همزمان همه موشکها به هدف میخورند و البته چندتاشون خطای چند متری هم دارند و لی به هدف میخورند از این 100 موشک 20 تاش صرف زدن ناوهای هواپیمابر دشمن میشه و به طور کامل نابود میشن و 80 تای باقی هم بقیه ناوها و کشتی های دشمن رو هدف قرار میدهند و کلی خسارت به بار میاد که عملا با این حمله 30 درصد نیروی موجود در خلیج فارس نابود میشه و باقی 70 درص هم با موشکهای نور رعد و تندر و غیره که بصورت هوشمندی پرتاب میشه و دشمن حتی فکرشم نمیکرد ایران چنین روش پرتابی داره و با این حمله گسترده 20 درصد از از نیروی باقی هم کامل نابود میشه و برای 50 درصد باقی مانده هم شناورهای تنروی ایران به همراه ناوها و زیر دریایی ها همگی همه جانبه بصورت شهادت طلبانه و (مثل حسین فهمیده که با نارنجک رفت زیر تانک) حمله میکنند و با توجه به حمله کسترده دریایی هوایی و موشکی دشمن کل نیروهای ما نابود میشه و از نیروهای دشمن هم 30 درصد نابود میشن یعنی یک جنگ تمام عیار که کل نیروهای ما کامل نابود میشن و از کل نیروهای دشمن چه منطقه و چه فرا منطقه 20 درصد میمونه حالا ما نیروی دریاییمون رو از دست دادیم و دشمن با 20 درصد از نیروی دریاییش داره میجنگه که تازه آسیب هم دیدند و خسته هستند در اون جنگ تمام عیار در ضمن قبل از نابودی زیر دریایی های ما زیر دریایی های ما از زیر آب اقدام به شلیک موشک کردند که موجب خسارات سنگینی در شهرهای عربستان شده و همچنین ناوی همچون جماران قبل از درگیری موشکهای بالستیک با کلاهک سنگین رو به طرف پایگاههای آمریکا و عربستان و سایتهای موشکی عربستان شلیک میکنه یعنی هم نیروی دریاییشون رو ضعیف کردیم و هم حملات موشکی طوری بود که کلی کشته و خسارت دست عربستان موند

بعد از این درگیری و درگیری همه جانبه هوایی دشمن با ما ما کل نیروی هوایی و کل پدافند رو از دست میدیم و از 100 درصد نیروی هوایی دشمن 50 درصد کاملا نابود میشوند و باقی هم خسته و کوفته برمیگردن به پایگاههاشون یعنی کل نیروی دشمن صرف پدافند و نیروی هوایی ما میشه از 50 درصد نیروی دشمن که نابود میشه از جمله بی 2 تعداد کمی اف 22 و اف 35 نابود میشن و بقیه هواپیماها از جمله اف 15 اف 16 و بقیه جنگنده ها آمارشون مقداری بیشتره خلاصه کلام 50 درصد کل نیروی هوایی کشورهای دشمن نابود میشود

از لحاظ زمینی با توجه به باقی ماندن 50 درصد نیروی هوایی دشمن و هجوم 100 درصد نیروی زمینی دشمن و حملات موشکی همه جانبه و غیره ما کل نیروی زمینیمون نابود میشه و از نیروی دشمن هم 50 درصد نیروی زمینیش کامل نابود میشه

و بقیه نیروی زمینی هوایی دریایی و موشکی دشمن کل تاسیسات مراکز صنعتی و غیره رو نابود میکنند و درواقع کل نیروی دشمن صرف نابودی نیروی دریایی و زمینی و هوایی و موشکی ما میشه و همه چیز رو نابود میکنند و بعد از نابودی اینها با موشک و باقی نیروها مردم رو قتل عام میکنند که از 75 میلیون 35 میلیون رو میکشند و بقیه رو هم کاری میکنند که آرزوی مرگ کنند و در واقع جمعیت 40 میلیونی ایران اکثرا ایدزی معتاد شیمایی زندانی شده تجاوز شده و اکثر بیماریهای خاص و قحطی و غیره


از لطاظ موشکی رو جدا بخونید یعنی اینجا فرض شده فقط موشک شلیک کنیم و بقیه نیروها تعطیل

از لحاظ موشکی ما موشکهامونو چند ساعت قبل از اینکه اولین تیر دشمن به سوی ما شلیک بشه پرتاب میشوند و با توجه به تعداد بالای موشکهای ایران در همین چند ساعت به طور غیر قابل باوری که هیچ کس نمیتونه توی مخیلش جا بده از سراسر ایران 10 هزار موشک از نوعهای سجیل شهاب زلزال عاشورا قیام و غیره با کلاهکهای سنگین یعنی بیش از مقدار اعلام شده و برد اعلام شده از سکوهای زیر زمینی و سکوهای متحرک پرتاب میشه به سمت تمامی کشورهای متخاصم یعنی اسرائیل که حداقل هزار تا از این موشکهای برای اسرائیل پرتاب میشه که اسرائیل به معنای واقعی از روی کره زمین با تمام صهیونیست های توش پودر میشن و 9 هزارتای باقی هم هزار موشک به سمت شهرهای عربستان و پایگاها و مراکز و تاسیسات و 500 موشک هم برای بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس هزار تا به سمت پایگاههای افغانستان و هزارتا به سمت پایگاههای پاکستان و 500 تا برای ترکیه و 500 تا برای اردن هزار تا هم برای پایگاهای عراق از باقی 3500 موشک 1500 موشک برای کشورهای شمال ایران شلیک میشه و 2000 موشک باقی مانده برای پاکسازی کل منطقه از شر نیروهای دشمن + توپخانه ایران که با قدرت بقیه جنبنده ها در دور و ور کشور ما رو پاکسازی میکنه و با همین فرض احتیاجی به درگیر کردن نیروی زمینی هوایی و دریایی نیست :rose:

البته اگه موشکی رو در نظر نگیریم اینجوری کل ایران مثلا نابود میشه و کاملا تجزیه میشه و خاورمیانه جدید بوجود میاد و شروع نظم نوین جهانی

و البته این تحلیل تخیلی برای سال 1380 بود ولی الان سال 1390 هستیم و با این قیامهای منطقه تمامی این فرضیات زیر خاک رفتند و همه کشورها درگیر مردمشون هستند مانند کشورهای منطقه و همچنین عربستان آشفته و اروپا و آمریکا

از همه معذرت میخوام اگه مقداری تخیلی (تخیلی از این نظر که این جنگ غیر ممکنه و قدرت ما بیشتر از این حرفهاست) بود و با توجه به اینکه اطلاعات نظامیم کمه و طولانی شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وافن عزیز موقع جنگ ما چقدر ذخایر ارزی و تاسیسات نفتی داشتیم که تونستیم 8 سال دوام بیاریم و نفت هم صادر کنیم تازه عراق هم مثل عربستان امروزی انواع اقسام حمایت های مالی و تسلیحاتی رو داشت. کافی است از گذشته کمی درس بگیریم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کدوم نیروی هوایی قدرتمند نیروی هوایی ما در مقابل امارات نمیتونه عرض اندام کنه چه برسه به عربستان با فانتوم و اف 5 و میراز و اف 14 میری به جنگ اف 16 و اف 15 . تورنادو و... مثل اینه که با سنگ بری به جنگ تیربار[/quote]
شما مطمئن هستید که ما فقط قراره با فانتوم و اف 14 و میگ 29 به سراغ دشمن برویم؟؟ایا شما از امار واقعی جنگنده ها و تجهیزات نیروی هوافضای سپاه و ارتش خبر دارید؟؟ایا از توانایی رادار ها و تجهیزات الکترونیکی جدید نصب شده بر روی جنگنده های فعلی خبر دارید؟؟
خواهش می کنم زود قضاوت نکنید البته استراتژی نبرد هوایی ما با گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
msc جناب اين حرف هاي شما مثل شعر و غزل ميمونه با حلوا حلوا دهن شيرين نميشه شما داريد دشمنو دست كم ميگيريد بايد باور كنيم كه اون نيروي هوايي كه هواپيماهاي عراقي از ترسشون ميلرزيدن دورش گذشت بايد واقع بين بود

در ضمن شما از تاپيك منحرف ميشويد بحث بر سر قدرت نظامي است نه پيش بينيعم جنگ

دوست عزيز من از خود نيروي هوايي اطلاع دارم با چند تا از پرسنل و خلبان
در ارتباطم اونا هم خيلي شاكي و نگرانن بخصوص از پرواز هواپيماهاي عربستان در كنار حريم هوايي ايران بعضي اوقات داخل ايران ولي ميگن با چي بريم به جنگ تورنادو و رافايل و ايگل با اف 5

اقاي mnc این حرف های شما مثل بازی رایانه ایست و با واقعیت خیلی فاصله دارد خواهش میکنم از این پست های هیجانی و غیر واقعی بپرهیزید

خواهش ميكنم قبل از اظهار نطر كمي فكر كنيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.