sorena_ir_army

VIP
  • تعداد محتوا

    1,001
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

924 نشان لیاقت

درباره sorena_ir_army

  • رتبه حساب کاربری
    03- ?????? ???

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ????????? ???? ? ???...

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. خوب مبارک است پس از سال ها کش و قوس های فراوان شاهد شلیک میدانی این سامانه در ایران بودیم، امیدوارم به زودی باور-373 نیز وارد خدمت شود تا حسابی ریسک هرگونه حمله برای دشمن بالاتر بره اما این وسط من نمی دونم نقش حفاظت اطلاعات چیه که بایستی شاهد پخش شدن تصاویر این دوستان باشیم، متأسفانه چنین گاف هایی حتی در زمان رزمایش های موشکی سپاه نیز دیده می شود، فراموش نکنید یکی از مهم ترین  دانشمندان هسته ای ما به خاطر همین گاف های رسانه ای به شهادت رسید.
  2. فیلم از روی سایت آپارات پاک شده، فیلم توسط گوشی موبایل فیلم برداری شده و به طور غیر مجاز پخش شده است.
  3. نظرات برخی دوستان را خواندم و لذت بردم، فکر می کنم علاوه بر تجهیزات بایستی به ابعاد بین المللی و روانی جنگ احتمالی هم بپردازیم :   عربستان قطعاً یک جانبه حمله نخواهد کرد و این حمله با مشارکت ائتلاف عربی خواهد بود اما واقعاً ائتلاف عربی چه هدفی از این حمله خواهد داشت؟ هدف صرافاً یک گوشمالی جزئی خواهد بود یا نابودی توان دفاعی و زیر ساخت های ایران و در نهایت سوریه زاسیون کردن ایران و قتل عام ایرانی ها؟ ترکیه و پاکستان چه اقدامی خواهند کرد؟ آیا ترکیه سکوت خواهد کرد یا درگیر جنگ خواهد شد؟ اگر ترکیه درگیر جنگ شود ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد اما هرگونه هدف قرار دادن ترکیه یعنی درگیری مستقیم با ناتو! پاکستان نیز در مقابل بمباران کردن عربستان توسط ایران چه موضعی اتخاذ خواهد کرد؟ آیا صرفاً یک بیانیه خواهد داد یا درگیر جنگ خواهد شد کما این که پاکستان بسیار به سمت عربستان متمایل می باشد و ژنرال های پاکی همواره گفته اند متجاوزین به عربستان با اقدام قاطعانه و حتی حمله ی اتمی پاکستان مواجه خواهند شد! نقش چین و روسیه چه خواهد بود؟ همه ی ما می دانیم چین و روسیه هرگز پا به این جنگ نخواهند گذاشت به دو علت : یکی این که پای آمریکا و ناتو نیز به این جنگ باز خواهد شد و این یعنی جنگ جهانی! و دیگر آن که بخش عظیمی از درآمد این دو ابر قدرت از جانب کشورهای اسلامی و عربی می باشد و این دو کشور هرگز اقتصاد خود را قربانی ایران نخواهند کرد. نقش آمریکا و اتحادیه ی اروپا چه خواهد بود؟ آیا صرفاً بیانیه خواهند داد و ایران را محکوم می کنند و در نهایت دو طرف را به خویشتن داری دعوت می کنند یا طرف متجاوز را خواهند گرفت؟ گرچه همه می دانیم در هر جنگی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی به طرف ضد ایرانی وجود دارد. نقش اسرائیل این وسط چه خواهد بود آیا اسرائیل برای ضعیف کردن هرچه بیشتر ایران حمله ای گسترده و خشن را برای نابودی دولت اسد و حزب الله ترتیب خواهد داد؟ همه می دانیم چنین جنگ گسترده ای توسط اسرائیل با واکنش قاطع حزب الله و ایران مواجه خواهد شد و این درگیری ممکن است به جنگی موشکی ختم شود و اسرائیل نیز برای تلافی دست به حمله ی هسته ای به سوریه و ایران بزند! واکنش ایران در برابر حمله ی اتمی اسرائیل چه خواهد بود؟ کما این که عربستان نیز به کلاهک هسته ای مجهز شده است و هیچ عبایی از استفاده از آن در جنگ احتمالی نخواهد داشت. موضع کلی کشورهای اسلامی در این چنگ چه خواهد بود؟ همه می دانیم حتی اگر سازمان ملل ائتلاف عربی را متجاوز معرفی کند ( که هرگز نمی کند مگر در پایان جنگ ) از آنجایی که عربستان  مرکز جهان اسلام است ( به علت وجود شهرهای مکه و مدینه ) این موضوع باعث خواهد شد تا یک جو منفی نسبت به ایران در بین کشورهای اسلامی پیش بیاید و در اینجاست که باید شاهد سیل عظیم اعلام جهاد اسلامگراهای افراطی در کشورهای اسلامی علیه ایران باشیم و این یعنی داعش به توان 10 علیه ایران. نقش ضد انقلاب داخلی و گروهک های معاند و استقلال طلب چه خواهد بود؟ کما این که می دانیم اگر فشار اطلاعاتی و نظامی از این دو برداشته شوند قطعاً دست به تحرکاتی در تهران و شهرهای مرزی خواهند زد.
  4. در مورد رویکرد ترامپ در مورد ایران دو چیز خیلی محتمل است: 1. ترامپ به صراحت گفته باید برای نابودی داعش با ایران و روسیه همکاری کرد و این احتمال وجود داره که ترامپ دست به یک معامله ی جدی با ایران بزند. 2. ترامپ در اولین سخنرانی خودش بعد از پیروزی گفت ما با هر کشوری که با ما کنار بیاید کنار خواهیم آمد، باید دید آیا ترامپ از برجام استفاده ابزاری خواهد کرد یا نه، به احتمال زیاد ترامپ اجرای برجام را با شروطی همچون به رسمیت شناختن دولت عبری و دست کشیدن تهران از محور مقاومت همراه کند.   در کل تکلیف رابطه ی ایران و آمریکا در دوران ترامپ تا حد زیادی مشخص خواهد شد، یا تنش ها به شدت افزایش خواهد یافت و به جنگ منتهی خواهد شد یا شاید در برخی موارد روابطی شکل بگیرد و مثل انتخاب خود ترامپ شاهد یک معجزه باشیم.
  5. اعتقاد بنده بر این است تا زمانی که خط تولید انبوه این گونه شناورها در کشور راه اندازی نشود و به صورت گسترده و عملیاتی تحت کنترل قرار نگیرند، نمی توان اظهار نظر درستی کرد. طرح هایی مانند شناور تندروی شهید ناظری طرح های بسیار خوبیست اما بیشتر اثبات گر فناوری هستند و هنوز جای کار دارند. امیدوارم در آینده شاهد طیف انبوهی از شناورهای مدرن و خوفناک در نداجا و نداسا باشیم.
  6. sorena_ir_army

    SLAM موشکی از جهنم

    چه فناوری خارق العاده ای آن هم نیم قرن پیش! ، دلایل پنتاگون برای ملغی کردن پروژه درست و منطقی بوده است. قطعاً به جای ساخت همچین پهپاد-موشک کروز مخوفی، طراحی و توسعه ی موشک های کروز رادار گریز و نقطه زن بهترین ایده بود که امروزه هم به خوبی پیش می روند. شلیک تعداد بالای موشک های کروز رادارگریز و نقطه زن، هم کارا ترند و هم خطرات زیست محیطی موشک کروز SLAM را ندارند. در مورد انجین های جت و راکتی سوخت هسته ای هم در گذشته مستندی می دیدم که یکی از طرح های بلند پروازانه ی ناسا ساخت راکت فضایی بر پایه ی سوخت هسته ای بود که شتاب و بازدهی بسیار بالایی داشت اما به دلیل ریسک بالا و احتمال انفجار و آلوده شدن جو زمین کنار گذاشته شد.   از جناب اشتوکا هم تشکر می کنم مقاله ی جالب و نابی بود :applause:
  7. توافق عالیست ( گرچه برخی محدودیت ها را پذیرفتیم) اما فقط یک مشگل می ماند و ان کنگره و موش دواندن لابی اسرائیلی و عربی است، از اینجا به بعد باید دید اوباما و دار و دسته اش برای راضی کردن کنگره چه اقدامی خواهند کرد من خیالم از داخل کشور تقریباً راحت است. اگر فکت شیت دقیقاً همینی باشد که منتشر شده است باید گفت توافق خوبیست و جای احسنت دارد البته این را هم بگویم 2 تا 3 سال طول خواهد کشید تا اثار واقعی رفع تحریم ها را به خوبی درک کنیم و یک شبه چیزی تغییر نخواهد کرد مگر جزئی.   در اخر باید دید این توافق ختم به خیر می شود یا نه که من امیدوارم و ان شاالله می گویم.
  8. اگر همان مدل PMU2 یا S400 را گرفتیم که هیچ وگرنه تحویل هر سری دیگری یک افتضاح سیاسی-نظامی برای ما خواهد بود.   روسیه دوست نیست یک دلال سیاسیست.
  9. امیدوارم هرگز به سه چیز گرفتار نشویم: اول. دو قطبی نشدن جامعه که مثل این که داریم می شیم! دوم. نماندن در عمل انجام شده که مثل این که داریم می شیم! سوم. قرار گرفتن در شرایط انتخاب بین بدتر و بدترین!!!   من فکر می کنم متهم کردن احزاب و دولت ها به بی عرضگی یا تندروی در حال حاضر دردی را دوا نمی کند چون شرایط چه بخواهیم چه نخواهیم شرایط خوبی نیست و باید همه ی فکرمون رو بر روی امنیت ملی متمرکز کنیم. در حال حاضر با فشار خارجی طرفیم، تحریم های شدید، جنگ فرسایشی با یک مشت وحشی در کشورهای همسایه، تحقیرها و توهین های غربی و عبری-عربی و مشگلات داخلی که خودتان در جریان هستید. واقعیت اینجاست که اصلاً در شرایط خوبی نیستیم همین بس که دولت مجبور شد برای کسری بودجه حامل های انرژی را گران کند و احتمالاً باید منتظر گرانی های بیشتر هم باشیم که فقط و فقط باعث نارضایتی داخلی خواهد شد و اما مهم ترین خطر هم بسیار به ما نزدیک است یعنی داعش که احتمال درگیری بسیار بالاست تا الآن که تا 50 کیلیومتری مرز رسیده اند. به نظرم بهتره تک تک گزینه های حال حاضر را مطرح کنیم تا ببینیم کدام گزینه بهترین است؟ ترک میز مذاکره یا ادامه؟ اگر قرار باشه ترک کنیم باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟ اگر بنا را بر ادامه ی مذاکره بگذاریم باید چه تدبیری بیاندیشیم؟
  10. واقعاً ناراحت می شوم وقتی اخبار را دنبال می کنم. از طرفی کشتی نجات ما بعد از این همه تبلیغات مبنی بر پهلو گیری در یمن عاقبت راه خود را به جیبوتی کج کرد و ان جا بار خالی کرد، وقتی قرار نبود از همان اول در یمن پهلو بگیرد چرا این همه کری خواندیم؟ پس عزت کشور چه می شود؟ با این کار باعث شدیم تبلیغ سیاسی اش به نفع عربستان تمام شود. به علاوه اخیراً آل سعود اجازه ی پرواز به هواپیمای پرسپولیس را نداده است و این یک توهین اشکار است این کشور گستاخی را به نهایت رسانده است. خیانت جیبوتی را کجای دلمان بگذاریم؟ کشوری که خیلی بهش کمک کردیم اما اخرش بهمون پشت کرد.
  11. دوست گرامی اگر تمام متن را به دقت خوانده باشید من اشاره کردم که غربی ها در کل با ما ایرانی ها مشگل دارند و ان هم به خاطر سیاست ها و ارمان های ماست. اگر می گویم بحث هسته ای باید خاتمه یابد فقط و فقط به خاطر این است که یکی از مهم ترین و شاید مهم ترین ابزار ایران ستیزی و ایران هراسی غربی ها از بین می رود، اگر ما بتوانیم از بند هفت شورای امنیت خارج شویم شاهکار کرده ایم! و اگر می بینید که به قول دوستان هسته ای امروز امریکایی ها دبه کرده اند به خاطر این است که ان ها مهم ترین اهرم فشار را که همانا مسئله ی هسته ای است از دست می دهند پس به همین راحتی قمار را نمی بازند!!!! مسئله ی فلسطین و اسرائیل بزرگترین گره بین ما و جهان غرب است و غربی ها خیلی روی مسائل دیگر مانور نمی دهند و همه ی این اذیت ها و ناجوان مردانی هایی که امروز از طرف غربی مشاهده می کنید به همین دلیل است. همانا غربی ها اگر محمدرضا پهلوی بمب هم می ساخت بهش ایرادی نمی گرفتند چون دولت شاه با اسرائیل رابطه ی نسبتاً نزدیکی داشت. لازم به ذکر است این را بگویم که ما امروز دچار دو نوع تحریم هستیم تحریم خارجی و داخلی. بنده قصد باز کردن موضوع را ندارم اما این را بدانید که ما در درون کشور خیلی منسجم نیستیم متأسفانه!   در اخر این را بگویم که من پشتم اول به خدا و امام زمان (ع) گرمه و بعد به هوشیاری رهبر معظم انقلاب و هر تصمیمی که ایشان بگیرند برای ایران بهتر است کما این که هدف ایشان چیزی جز عزت و آبادی ایران و اسلام با صرف کمترین هزینه نیست.
  12. این دوست گرامی که چنین مطلبی را نوشته اند معلوم نیست دلواپس مسئله ی هسته ایست یا مسائل فرهنگی و ظاهری جامعه!!!!!   ببینید دوستان میلیتاری ما راهی جز مذاکره نداریم، می گویید چه کار کنیم؟ بکشیم کنار تا دشمن علیه ما جوسازی کند و چهره ای غیر منطقی و یاغی از ما به دنیا نشان دهد؟ با محاصره ی اقتصادی چه کنیم؟ می دانید اگر سیستم اقتصادی کشور دچار فروپاشی شود چه فاجعه ای رخ می دهد؟ واقعیت اینجاست که ما بین بد و بدتر، گزینه ی بد را انتخاب کرده ایم. من هم مانند خیلی های شما موافق مذاکره نیستم چون می دانم سیاست طرف مقابل حداقل امتیاز دهی در مقابل حداکثر امتیازگیری است این سیاست ابر قدرتیست. اصولاً امریکایی ها وقتی می بینند طرف مقابل پای میز مذاکره امده است تا جایی که بتوانند به طرف مقابل سخت می گیرند تا طرف مقابل به یک درجه ارامتر راضی شود. واقعیت اینجاست که ما فرزندان امروز ایران چوب بی کفایتی شاهان و بی سوادی گذشتگانمان را می خوریم و اگر گذشتگان ما هم زمان با جهان غرب پیشرفت می کردند امروز هم شاید یکی از کرسی های دائمی شورای امنیت برای ما بود! لپ کلام اینجاست که از نظر غربی ها تا زمانی که کشوری خلاف سیاست های ان ها قدم بر می دارد نباید قدرتمند شود وگرنه امروز می بینید که کشوری مانند هند گاه گاه موشکی دوریرد و هسته ای تست می کند و کسی هم علیه ان جو سازی نمی کند. کشور ما هم تا زمانی که روی ارمان های خود پافشاری می کند از نظر غربی ها گناه کار است و حق قوی شدن ندارد. من فکر می کنم بهترین روش این است که دولت روحانی با هوشمندی مسئله ی هسته ای را هرچه سریع تر خاتمه دهد زیرا طولانی شدن این مسئله فقط و فقط به ضرر ماست. در پشت پرده دو دولت سعودی و اسرائیل بزرگترین مخالفان این توافق هستند زیرا اسرائیل ابزار مظلوم نمایی و سعودی ابزار امتیازگیری خود از غرب را که همانا یک ایران سرکش است از دست می دهند البته بماند دولت هایی مانند ترکیه، روسیه، چین و کسانی مانند سناتورهای حامی اسرائیل و سهام دار کارخانجات اسلحه سازی یا حتی برخی رقبای داخلی دولت هم چندان راضی به امضا شدن چنین توافق نامه ای نیستند. فکر می کنم سخنان امروز مقام معظم رهبری اخرین اتمام حجت با طرف غربی بود که دست از زیاده روی در مسئله ی هسته ای بر دارد. من تنها از خداوند می خواهم که مسئله ی هسته ای به بهترین شکل و کمترین مشگل برای ما حل و فصل شود و امیدوارم بعد از این مسئله دولت به فکر ارتقای جایگاه سیاسی ایران در جهان باشد متأسفانه دشمن سم پاشی بسیار شدیدی علیه ایران راه انداخته است و ما نه با پرخاش و احساسات بلکه باید با درایت و منطق این توطئه ی دشمن را خنثی کنیم و بگوییم ایران هم اهل منطق است و هم اهل گفت و گو اما از حق خود نیز کوتاه نمی اید و قدرتمندانه ایستاده است.
  13. هدف این رسانه ی اسرائیلی از درج چنین خبری فقط به بن بست کشاندن مذاکرات هسته ای و حساس کردن کنگره است.   مطمئن باشید تا اطلاع ثانوی خبری از تست موشک های برد بلند نخواهد بود.
  14. همش تقصیره ARM  و اینتله، این دو شرکت تقریباً بازار نیمه هادی ها را در انحصار خود در اورده اند. فناوری ارم که بر ابزارهای موبایل سلطنت می کند و پردازنده های اینتل نیز سهم عمده ی  بازار کامپیوترهای رومیزی و سرورها را در اختیار دارد و می بینیم که شرکت های دیگر همچون IBM و AMD توان کافی برای رقابت با این غول فناوری را ندارند.
  15. در حال حاضر و با توجه به وضعیت سیاسی کشورمان بهترین راه الگو قرار دادن کشوری همچون ژاپن است این گونه هم جایگاه یک کشور پیشرفته و دارای چرخه ی کامل هسته ای را خواهیم داشت و هم ان که این مسئله خود به خود باعث خواهد شد تا به گونه ای بازدارندگی یک کشور هسته ای را نیز داشته باشیم چون هم وسیله ی پرتاب فراهم است (موشک بالستیک، کروز یا هواپیمای بدون سرنشین استراتژیک) و هم فناوری و مواد ساخت کلاهک هسته ای (در واقع یک قدرت هسته ای مجازی خواهیم شد که گرچه بمب ندارد اما اگر احساس خطر کند یا تهدید جدی شود می تواند بمب بسازد) اما ساخت علنی بمب و رونمایی از ان در حال حاضر یک خودکشی سیاسی برای کشور ماست و تمام دنیا را علیه ما متحد خواهد کرد و مسئولین ما هم به خوبی نسبت به این موضوع واقف هستند به علاوه این که طبق فتوای رهبری، ایران علاقه ای به ساخت بمب ندارد و ما چرخه ی کامل هسته ای را تنها برای مقاصد صلح امیز می خواهیم نه چیز دیگری.   در کل در حال حاضر و در شرایط کنونی منطقه و جهان بهترین راه برای کشور ما اقنای قدرت های جهان جهت به رسمیت شناختن حق هسته ای و به خصوص حفظ صنعت غنی سازی ماست، البته قدرت های هسته ای و به خصوص غربی ها چنین ظرفیتی را برای کشوری با ایدئولوژی مخالف ان ها مثل ایران قبول نمی کنند و یا ان که بسیار سخت گیرانه و محدود خواهند پذیرفت و باید دید مذارکرات هسته ای به کدام سو خواهد رفت اگر بتوانیم حقمان را بگیریم به یک پیروزی استثنایی در عرصه ی بین المللی دست خواهیم یافت.