mvb_mehrdad

مقايسه قدرت نظامي ايران و عربستان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]دوستان عزیز
اول اینکه F-14 هنوز هم یکی از برترین رهگیر های دنیا حساب میشه.(لطفا نگین که پس چرا تو امریکا بازنشسته شده که ...)
دوم بعد از این همه سال تحریم دیگه الان شاید خود F14 هم در داخل تولید بشه(شوخی)
سوم اینقد از این اصطلاحات عربی استفاده نکنید(ثانیا و ...)
چهارم وقتی بابای اینا(آمریکا) تا حالا غلطی نکرده،اینا که فبها..
پنجم بخاطر خدا ویکی پدیا رو به عنوان منبع شاه نذارید اینجا.چهار نفر مثا خودمون اونارو نوشتند.
ششم S300 در ایران وجود داره.اطراف نیروگاه بوشهر مستقر شده.عکسشم بود رو نت.4 تا یا 2 تا S300 به ایران تحویل داده شد،بعد از اون دیگه ...
هفتم نمونه چینی و بهینه سازی شده این سامانه در اختیار ایران قرار داره(HQ-9) و در داخل تولید میشه.تو یکی از همین رژه ها هم نشونش دادند.
هشتم [size=18]جانم فدای ایران[/size][/quote]

هیچ کس منکر برتری اق ۱۴ نیست و این مطلب رو در خصوص مقایسه غلط کشورهای پیشرفته با کشورهای جهان سوم گفتم.

تصویر زیر مربوط به دو لانچر اس ۳۰۰ های ایران هست که در رژه پارسال به نمایش گذاشته شدن و الان هم اطراف نیروگاه بوشهر مستقر هستن که هر دو نمونه چینی HQ-9 هستن و سیستم PMU اونها از نوع اولیه هست که مشخص میکنه اس ۳۰۰ ها از بلاروس یا روسیه وارد نشده.


[img]http://www.up.98ia.com/images/mxxfp3rkzuhet4g6ly3m.jpg[/img]

[img]http://www.up.98ia.com/images/lzi09jus4cw28u0s99rv.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام
اين عربستان نيروي پدافندش چه تجهيزاتي داره؟[/quote] icon_rolleyes :| :|

http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Forces_of_Saudi_Arabia#Air_Defense

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام‎‏ برهمگی.دوست عزیز یورو فایتر، اون دو لانچر نمایش داده شده در رژه مربوط به نمونه بومی پدافند بردبلند ایرانی هست و نه چینی.(مسوولین چندین بار بر این مورد تاکید کردند)البته این سامانه بومی دارای رادار کنترل اتش شبیه به رادار flap lid ‎‏ سیستم روسی است.(در حالی که رادار کنترل اتش hq-9 به رادار پاتریوت مشابهت دارد)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان يه خبر:
عربستان ميخواد كاري كنه كه نفت ايران تحريم بشه در ازاي اين كار نفت بقيه رو اون تامين كنه.
يه سوال
عربستان چند تا پايگاه هوايي داره؟
يه سوال ديگه icon_rolleyes
آيا ميشه با كرار خاك عربستان رو هدف قرار داد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه گاردین، چاپ انگلیس در شماره دو روز پیش خود در مطلبی فاش کرد که یک دیپلمات ارشد سعودی و از اعضای خاندان آل سعود با شماری از افسران ارشد ناتو دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، این روزنامه در ادامه افزود: این دیپلمات سعودی در دیدار خود با مقامات ناتو که در پایگاه هوایی «مولسوورت» در منطقه «کامبرید جاشیر» انگلیس انجام شد، مواضع شدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است.

گفتنی است، این پایگاه هوایی مرکز تجسس و جمع آوری اطلاعات درباره خاورمیانه است.

گاردین همچنین در این مطلب نوشت: موضوع قدرتمندتر شدن تکنولوژی ایران و نیز رابطه آن با سوریه، محور اصلی اظهارات این شاهزاده سعودی بوده است.

نکته آنکه روزنامه گاردین در این مطلب خود نامی از این شاهزاده دیپلمات نیاورده اما با توجه به نقش شاهزاده «بندر بن سلطان» در پرونده های گذشته و مواضع ضد ایرانی و ضد سوری وی، گویا در این مذاکرات نیز او از طرف عربستان سعودی حضور داشته است.

«بندر بن سلطان» که رابطه بسیار تنگاتنگی با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد، در پرونده ترور شهید «معاد مغنیه»، فرماندهی نظامی ـ امنیتی حزب الله لبنان نیز نقش داشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بله پدافند خیلی نیرومندی ندارند(البته این برداشت منه)[/quote]

برعکس پدافند خیلی قدرتمندی از شبکه یکپارچه پاتریوت و هاوک در تمام کشورشون مستقر کردن.

مطالب تاپیک رو بخونم اگر لازم شد نقشه پدافندی عربستان رو ارسال میکنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اصل مقایسه ایران با عربستان درست نیست چون عملن ایران برخورد میکونه با امریکا و در اصل توانایهای امریکا با ایران مقایسه میشه نه عربستان مثلن مقایسه اف 15 که عربستان از امریکا خریده یا به احتمال که یک زمان تولید کنه با اذرخش که ایران تولید میکنه . اما اگر عربستانرو با ایران به تنهای مقایسه کنیم فکر نمیکنم شترهای عربی حرفی برای گفتن در مقابل تانک ذلفقار چهار یا جت سفره ماهی داشته باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي از موارد قوي بودن پدافند عربستان اينكه كل دور تا دور مساحت اين كشور داراي رادارهاي شبكه و يكپارچه است.حالا به ايران كاري ندارم ايران هم همين وضعيت رو تا حدودي داره و داره هنوز هم تكميل ميكنه ولي عربستان هم داراي سيستم راداري قوي و منسجم و پدافند قوي است. icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این رو فراموش نکنید که امریکا در عربستان پایگاه داره که یکی از شروط پایگاه زدن تو خاک یه کشور اینه که دارنده پایگاه باید در مواقع بحران از کشور مذکور حمایت کنن که در این مورد ما با امریکا در گیر میشیم مورد بعدی اینه که عربستان تولید کننده اول نفت جهانه که بیشترین واردات امریکا از این کشوره که اگه از دست بره امریکا تولید کننده های اول ودوم جهان رو از دست داده که مستقیما منافع امریکا رو به خطر انداخته.
[color=red]در مورد پدافند [/color]هم بگم که عربستان خیلی از ما سر تره هم به لحاظ تجهیزات وهم به لحاظ موقعیت که مثلا عربستان مرز خیلی کمتری به نسبت ایران با خلیج فارس داره وبیشتر وسعتش در قسمت عقب می افته و دفاع از مرز های هوایی با سیستم هایی نظیر پاتریوت و.... بسیار راحت تر میشه ولی ایران با مرز بینهایت وسیع با خلیج فارس که داره وبا توجه به اینکه تمام کشور های عربی موقع جنگ در جبهه عربستان قرار دارند ورود به ایران زیاد سخت نیست و ایران هم خودش اینو میدونه و فهمید ه که کار زیادی با وجود تحریمها نمیشه کرد و اومده تمام پدافند های موجود رو تو نقاط حیاتی متمرکز کرده که کار منطقی به نظر میاد.
[color=red]نکته بعدی در مورد چگونگی حمله به این کشور است[/color] که ساده به نظر میاد و اونم توافق بسیار محکم با عراقه که ما مثل ترکیه درزمان جنگ ایران -عراق بتونیم از اسمان عراق استفاده کنیم که
بسیار بسیار غافلگیرانه به نظر میاد واگر هم تمرکز پدافند تو اونجا زیاد بود موشک های ما اونجا رو پاکسازی خواهند کرد . خواهش میکنم نگید نمیشه چون توجه کنید که تو دعوا نرخ تعین نمیکنند و جنگ های امروزی انقدر زود تمام خواهند شد که کسی چیزی از جنگ نخواهد فهمید و چون در این مورد خاص دو غول نفتی جهان هستن که در گیر هستن اقتصاد جهان ایجاب میکنه که تمام کشور های وابسته به نفت چه توسعه یافته وچه در حال توسعه میانجیگری کنند. icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عربستان داراي پدافند قويه اما نه سر تر از ما . حتي با پاتريوت !! (اين پاتريوت چيز مافوق بشري نيست عزيزم نقطه ضعفهاي زيادي داره كه قبلا در موردش بارها گفته شده)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عربستان هر چقدر هم که پیشرفته باشه اما چون نیروی نظامی اش مبتنی بر مستشاران آمریکایی هست و از خودش چیزی نداره نمی تونه از پس یک سری از مشکلات جنگ بر بیاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.