nasirirani

پيگيري اخبار مرتبط با شبکه ملی اطلاعات

Recommended Posts

[quote]اینترنت ماهواره رو یکی مشناسم راه انداخ 3 ساعت بعد برادران نیروی انتظامی و لباس شخصی ها برای پاره ای از اطلاعات خدمت رسیدند ... :mrgreen:
با پایش لحظه به لحظه مخابرات ( که زیر نظر سپاهه) نمیشه راحت از این کارها کرد icon_wink[/quote]

- اینترنت ماهواره ای افلاین (و آنلاین با ارسال اطلاعات غیر ماهواره ای ) به راحتی قابل پیگیری نیست
- هنگامی که استفاده از این سرویس و سرویس های مشابه فراگیر شود (حتی در صورت آنلاین بودن) دیگر توانایی کنترل وجود نخواهد داشت (دقیقا همانند استفاده از ماهواره)
- در صورت قطع اینترنت ؛ کاربران برای استفاده از اینترنت جهانی عملا به زمین بازی دشمن وارد می شوند .(همانند اینترنت چمدانی و دیگر روش های غیر متعارف که دشمنان این مرز و بوم به تدریج برای رسیدن به اهداف خود راه اندازی می کنند)

[quote]من هم امیدوارم که این طرح موازی با اینترنت باشه.[/quote]
به احتمال زیاد همین طور خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونی که میگم آنلاین بود ، در ضمن اگ مجازات حبس برای اون روش ها بزارند و 50 نفر رو بفرستی زندان حساب کار میاد دستشون ....

اون هم 75% موازی خواهد باود ، در مورد اینکه ملت اینترنت ملی رو به جهانیش ترجیح میدند ، بستگی داره ، والا ما گیمر ها که خیلی دوست داریم تا برای بازی خیلی راحت و با پهنا باند بالا به همدیگه وصل بشیم ، فکر هم نکنید که سایت ها محدود خواهند بود ، نه فقط تجهیزاتش در داخل کشوره ، مثل هممم vpn به شبکه میشه وصل شد ،...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

البته طبق اطلاعات به دست اومده ، همین حالاش هم به دانشگاه آزاد بهبهان ( شهر خودمون ) اعلام کردن که باید تا 30 فروردین ، سرورش رو تغییر بده و سایتش رو روی هاست های درون کشور بارگزاری و اجرا کنه ... میزبان فعلی ( شاید هم قبلی ) سایتش کانادایی بود ...


پس خیلی راحت می شه نتیجه گرفت وقتی مال بهبهان رو گفتن باید بیاد روی سرورهای وطنی به سایر دانشگاه ها هم این رو اعلام کردند ......


البته غرض های سیاسی و اهداف سیاسی خاص در دروغ پراکنی های بعضی از دوستان به وضوح قابل مشاهده هست .... به شما توصیه می کنم که سعی کنید روش های بهتری برای انحراف افکار عمومی پیدا کنید !!


کلا یه سوالی دارم :

اگه فردا آمریکا و غرب گفتند اینترنت ایران تحریم و کل وب سایت های ایرانی باید از روی سرورهای کشورهای غربی پاک بشه ، اونوقت چی !؟

یعنی تو عرض یک روز کل ادارات و دانشگاه های ما کارشون لنگ می شه !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس مفهوم خود کفایی رو هم فهمیدیم یعنی ما فقط قطعات از خارج وارد شده رو نصبش کنیم و یه ویندوز بهش بزنیم و بگیم خودکفا شدیم! :mrgreen:

بهرحال اگه اینکار بشه بحث امنیت ملی نیست. بحث امنیت اجتماعی و فردی هستش و بحث غرور ملی نیستش بحث احترام به تک تک افراد جامعه نسبت به آزادی انتخاب هستش. مثل کره شمالی که مردمش کوچکترین حق انتخاب نسبت به سرنوشت خود رو ندارند. icon_wink
مثل صنعت خودرو که ما حق انتخاب نداریم مگر هزینه هنگفت خودوری که انتخاب میکنیم را داشته باشیم. :mrgreen: چطور بعد از این هم سال نتوانستیم تو این صنعت جایگاه مناسبی بدست بیاریم مطمئنا" تو این مورد هم به جای نخواهیم زسید و فقط باعث آزار مردم خواهیم شد. :oops:


بحث اغراض سیاسی نیستش فقط نظر تک تک آدمهای این سایت هستش پس بحث رو منحرف نکنین! من و هر کس دیگه ای یک جور نسبت به این موضوع نظری داریم و بیان میکنیم و این جناحی و اون جناحی معنی نداره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بهرحال اگه اینکار بشه بحث امنیت ملی نیست. بحث امنیت اجتماعی و فردی هستش و بحث غرور ملی نیستش بحث احترام به تک تک افراد جامعه نسبت به آزادی انتخاب هستش.[/quote]
جناب داتیس و دیگر دوستان !

شماها که اینقدر رو اینترنت ملی‌ حساسین و معتقدین که با آن آزادی اجتماعی نقض میشه لطف بکنید توضیح بدهید که اینترنت ملی‌ چی‌ هست ؟

فرق اینترنت ملی‌ با اینترنت جهانی‌ چیست ؟

چرا فکر می‌کنید در اینترنت ملی‌ ، ارتباط ما با اینترنت جهانی‌ قطع میشود ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

می دونید اگه همین فیلترینگ مخابرات نبود ( البته این فیلترینگ فقط یه بخش کوچک کار ه ،بخش اعظمش تو موضوعات امنیتی هست ) همین وب سایت های داخلی که سرورشون توی کشوره چقدر راحت در هم کوبیده می شدند !؟
[b]
البته توجه داشته باشید که حتی خارجی ها هم می توانند وب سایت هایی که روی اینترانت ملی هست رو ببیند .... پس چیزی به نام قطع اینترنت نیست [/b]

بعدش هم اینترنت نیست ، اینترانت هست !!

[b]
[size=18]غرض ورزی های سیاسیتون رو ادامه بدید !!! شاید به جایی رسیدید [/size] [/b]

[i][color=blue][/color][/i]


[quote]
بحث اغراض سیاسی نیستش فقط نظر تک تک آدمهای این سایت هستش پس بحث رو منحرف نکنین! من و هر کس دیگه ای یک جور نسبت به این موضوع نظری داریم و بیان میکنیم و این جناحی و اون جناحی معنی نداره![/quote]

البته شما که اصلا غرض ورزی سیاسی ندارید !!

بگذریم ولی یه سوال ، چطور داری از خبری که حتی ناشرش به دروغ بودنش اعتراف کرده به همین راحتی نتیجه گیری می کنید و دارید وانمود می کنید که آزادی بیان و ارتباطتون رو می خواهند ازتون بگیرند !؟

باید نظرم رو صریح بگم ، این دو حالت بیشتر نداره ، یا شما کودن هستید که دارید از یه خبر که به گفته ی ناشرش دروغه ، نتیجه گیری می کنید ، یا قصد دارید چیز دیگه ای رو دنبال کنید !!!

[color=red]جناب 100
احترام و ادب رو در خطابتون رعایت کنید.
از عبارات توهین آمیز استفاده نکنید.
REZAT1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بگذریم ولی یه سوال ، چطور داری از خبری که حتی ناشرش به دروغ بودنش اعتراف کرده به همین راحتی نتیجه گیری می کنید و دارید وانمود می کنید که آزادی بیان و ارتباطتون رو می خواهند ازتون بگیرند !؟

باید نظرم رو صریح بگم ، این دو حالت بیشتر نداره ، یا شما [color=#00BFFF]ک[/color][color=#2B86EB]و[/color][color=#2B46EB]د[/color][color=#0000FF]ن[/color] هستید که دارید از یه خبر که به گفته ی ناشرش دروغه ، نتیجه گیری می کنید ، یا قصد دارید چیز دیگه ای رو دنبال کنید !!![/quote][/quote]

آقاي 100 خواهشا" درست صحبت کنید.چون من هم میتونم بهتون بی احترامی کنم ولی ادبم اجازه اینکار به من نمیده ! :mrgreen:
دوم اینکه به عرایض بنده توجه نکردین نو پست قبلی که گفتم اونقدر به این شایعات دامن میزنند که مردم خسته میشند و میگن بذار هرکاری دوست دارند انجام بدهند. دروغ بودنش وراست بودنش رو تو موارد دیگه دیدیم و آخرش هم همون کاری که خواستند با تست روانشناسی مردم با اخبار کاذب انجام میدن. :mrgreen:
شما که ادعای باهوش بودن و مطلع بودن رو میکنید و بقیه رو کودن خطاب میکنید یه کم به مسائل بیشتر فکر کنید و تحلیل تو مغزتون بکنید و بعد عقاید دیگران رو با احترام رد کنید. :oops:


در مورد دوستمون که گفت این اینترانت است نه اینترنت ما هم یه کوچلو سر رشته داریم تو اینترانت و از پشت کوه نیومدیم و اگه اومدیم با طیاره تشریف آوردیم. اون اینترانتی که میگین در حد گستره یه مملکت اجرا نشده و تو هیچ کشوری و بعدش اینترانت صرفا" اخبار و اطلاعاتی هستش که اپراتور با صلاحدید خودش اونها رو تو اینترانت قرار میده و دوم الان فکر میکنید که اینترنت واقعا" آزاد هستش .هر سایتی که دلشون میخواد براداران عزیز فیلترینگ فیلتر میکنند حتی برای عکس کتاب و رینگتون موبایل. من خوب یادمه که چند روز پیش هر چی گشتم از ده سایتی که رینگنون موبایل توشون بود یکیش باز بود و اونهم ایرانی بود . به این میگن گردش آزاد اطلاعات ! یا این هم رینگتون موبایل علیه امنیت و نشر اکاذیب هستش! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه قراره یه کاری انجام بشه به تشخیص یک عده و هیچ مطالعه ای روش انجام نشه مثل روان شناختی و نقض قانون و جامعه شناسی و نظر خواهی جمعی خوب چرا اعلام میکنید و چرا تو این سایت گذاشته میشه که با اعصاب بقیه بازی بشه ! اگه شما به یک چیزی باورتون شده و اینگونه بهتون گفته شده ، حال کسی که این رو قبول نداره و یک چیزی دیگه به فکرش رسیده که کافر و کودن و عامل سیاسیون نباید خطاب کنین.
آقا اجازه نده همچین اخباری منتشر بشه و به کارتون ادامه بدین و کسانی مثل من که برای فرار از سیاست بازی ( میتونستم برم یک سیاست سیاسی) برای اینکه فکرم رو با مشغول کردن به مسائل نظامی و کارم و زندگی نداشتمون به این سایت اومدم رو اینجور سگ و کودن و عامل و نادان خطاب کنین .الان به تاریخ عضویتم نگاه کنید از بعضی از مدیران هم زودتر تو این سایت عضو شدم ولی کم نظر دادم بخاطر اینکه فقط برای دانستن اومده ام. ولی افراطی گری بعضی دوستان باعث میشه ما هم نظر بدیم که اینگونه با الفاظ سخیف ما رو نوازش میکنند. [color=#00BFFF]ب[/color][color=#07B6FC]ه[/color][color=#0EADF9] [/color][color=#15A4F6]خ[/color][color=#1B9BF2]د[/color][color=#2292EF]ا[/color][color=#2989EC] [/color][color=#3080E9]و[/color][color=#3777E6]ا[/color][color=#3E6EE3]گ[/color][color=#3E63E3]ذ[/color][color=#3758E6]ا[/color][color=#304DE9]ر[/color][color=#2942EC] [/color][color=#2237EF]م[/color][color=#1B2CF2]ی[/color][color=#1521F6]ک[/color][color=#0E16F9]ن[/color][color=#070BFC]م[/color][color=#0000FF] [/color].یه دفعه ای در این سایت رو هم ببندین و به فحاشی به مخالفین بپردازین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یه جا خوندم که این قضیه ارتباط به اینترنت جهانی قطع خواهد شد کذب هست.
اقای وزیر ارتباطات رد کرده و اینو زاده ذهن نویسنده و انتشارات میدونه.
و فقط برای ایجاد پهنای باند مناسب برای داخل این کار داره میشه
و همونجور که بعضیاتون دارید میگید منظور استفاده ارگانهای داخلی است.
لینک هم براتون میزارم که انشالا خیالمون راحت بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یا پیغمبر
قطع اینترنت جهانی ؟
اینو دیگه از کجا در آوردین ؟
اصلا مگه چنین چیزی ممکنه ؟
بابا شایعاتتون داره هر روز از هالیوود هم تخیلی تر میشه ها .
جالبه ساعتها هم روش تحلیل و بررسی میشه . عجب بیکاریی هستید شماها بخدا .
مدیران یه فکری به حال این قدرت تخیل بچه های سایت بکنن تا کار دستشون نداده .
راستی اون بحث خودروی ملی چی بود اون بالا مطرح شد؟ و در ضمن ربطش؟ :evil:
---------------------------------------

با توجه به اینکه در بعضی از موارد با بعضی از دوستان هم رای هستم اما بعضی از برخوردهاشون رو به هیچ عنوان نمیپسندم .
[b][color=blue]با عرض پوزش گزارش شد .[/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من رفتم تحقیق کردم و اونقدر جرات دارم که یک کم اشتباه فکر میکردم .
البته برای قطع اینترنت جهانی باید یک جای باشه به مساحت یک شهر کوچک مثل یک منطقه تهران برای جا دادن سرورها و ذخیره اطلاعات ! اما میشه با ابر رایانه ها و سرورهای که داریم یک شبکه مجازی و اینترانت مثل شرکت خودمون درست کرد که برای استفاده داخلی ولی نباید بلوف زد که اینترنت رو ملیش میکنیم و غیره ! همین حالا هم اینترنت ملی هستش (به همت براداران فیلترینگ) و همچنین اینترانت هم اشکالات خودش رو داره و نمیشه گفت کاملا" ایمن و غیر قابل نفوذ هستش!
میبینی اطلاعات غلط دادن از طرف مسئولین و بزرگ نمایی توسط ... میتونه چقدر برامون هزینه بر باشه! حال اون رو یک کم بزرگتر تو بحث سیاستهای کلان سیاسی و اقتصادی ببین که چه هزینه های برای مملکتمون داشته!
و بعضی از دوستان که تحمل عقیده مخالف رو ندارن با فحش دیگران رو نوازش کنند و هیچ وقت بازخواست نشوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]
معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با فارس:
[b]تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت کلید خورد/منتظر بهبود اینترنت باشید[/b][/color]

[color=darkblue]بر اساس بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی ارائه دهندگان خدمات اینترنت، موظف به تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت شدند که به گفته معاون وزیر ارتباطات، این کار هم‌اکنون در برخی شرکت‌ها در حال انجام است.[/color]
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، چندی پیش در سایت متمای سازمان فناوری اطلاعات ایران، بخشنامه ای در خصوص جداسازی ترافیک اینترنت از اینترانت منتشر شد.
این بخشنامه با استناد به مصوبه 120 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات صادر شده و شرکت‌ مخابرات، دارندگان پروانه انتقال خدمات انتقال داده، خدمات انتقال ماهواره‌ای، دارندگان پروانه وایمکس، پروانه توزیع اینترنت، تمامی دستگاه‌های دولتی دارای میزبانی وب و تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی خصوصی، را مورد خطاب قرار داده است.
علی حکیم جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در توضیح بخشنامه جدا سازی ترافیک اینترنت از اینترانت، اظهار داشت: باید در کشور به گونه‌ای اینترنت را از اینترانت جا کنیم و این موضوع بسیار مهم است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این اتفاق در بسیاری از کشورهای دنیا روی داده و زمانی که یک کاربر می‌تواند نیاز خود را از منابع داخلی برآورده کند، دلیلی به مراجعه به منابع خارجی نیست.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: علاوه بر این، اینترانت، باعث کاهش هزینه‌ها و بهینه شدن استفاده از پهنای باند بین‌الملل و نیز افزایش حداکثری تولید محتوی در داخل کشور، می‌شود.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که " این بخشنامه دقیقا چه موضوعی را به مخاطبان ابلاغ می‌کند"، توضیح داد: مخاطبان این بخش نامه بیشتر اپراتورها هستند؛ باید در بخش زیرساخت و اپراتورها، مسیر اینترنت و اینترانت را جدا کنیم.
وی ادامه داد: به این طریق کاربری که نیاز به دسترسی داخلی دارد، از اینترانت استفاده کند و کاربری که نیاز به اطلاعات خارجی دارد، از اینترنت استفاده کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بالطبع، قیمت و سرعت اینترانت نیز باید از اینترنت متفاوت باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: این شرکت ها، با برگزاری جلسات متعدد برای نحوه این جدا سازی کاملا توجیه شده‌اند.
حکیم جوادی در پاسخ به این سوال که "آیا اجرای این مصوبه زمان‌بر خواهد بود"، گفت: خیر؛ بسیاری از شرکـت‌ها این کار را انجام داده‌اند؛ همچنین خوشبختانه برخی از شرکت‌های pap این کار را انجام داده‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که " یعنی هم اکنون برای کاربران برخی از شرکت‌های pap، ترافیک اینترنت از اینترانت جدا شده " گفت: بله؛ برای برخی شرکت‌هایی که به صورت آزمایشی این کار را پیاده سازی کرده‌اند، ترافیک اینترنت از اینترانت جدا شده است و برای شرکـت‌هایی که در آینده این کار را پیاده سازی خواهند کرد، نیز این کار به راحتی قابل اجرا است.

[color=olive]91/01/28[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910128000163[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]تقی پور در جمع خبرنگاران:
[b]قطعی اینترنت صحت ندارد/ کاربرد اصلی شبکه ملی اطلاعات[/b][/color]

[color=darkblue]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خبر قطع شدن اینترنت و ایجاد اینترنت ملی مربوط به حاشیه همایشی در اواخر سال 89 بوده و این موضوع که تا شهریور اینترنت قطع خواهد شد به هیچ وجه صحت ندارد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان اینکه ما اینترنت ملی نداریم و آنچه که در برنامه پنجم توسعه برعهده ما نهاده شده است بحث شبکه ملی اطلاعات است، گفت: شبکه ملی اینترنت یک شبکه چند لایه وسیع و با پهنای باند زیاد است که در کل کشور و تمام استان‌ها ایجاد شده است.
وی افزود: کاربرد اصلی این شبکه نیز این است که اطلاعاتی که در کشور تولید می‌شود و حجم آن روز به روز افزایش می‌یابد در داخل کشور منتقل می‌شود و دیگر در پهنای باند بین‌المللی مبادله نمی شود و هزینه‌ای برای آن صرف نگردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: هدف از این کار مدیریت این دسته از اطلاعات در داخل کشور است که چند مزیت عمده دارد. اولین آن این است که چون در داخل کشور گردش می‌کند امنیت بسیار بالایی دارد.
تقی‌پور با بیان اینکه اطلاعاتی که از طریق گوگل و یاهو و سایر توتال‌ها چرخش می‌کند حتما مانیتور می‌شود، گفت: برای جاهای مختلف از جمله تحلیل‌ها و یا برداشت از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از وزیر ارتباطات در مورد گسترش نسل سوم شبکه تلفن همراه موسوم به رایتل نیز سوال شد که وی در پاسخ گفت: این شبکه هم‌اکنون به سرعت در تهران در حال گسترش است و با نصب آنتن‌های جدید امیدواریم واگذاری‌های جدید در این حوزه داشته باشیم.

[color=olive]۱۳۹۱/۰۱/۳۰[/color]
منبع: خبرگزاری مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1580263[/align]

[i][color=violet][size=9]ببخشید که ارسال متوالی دادم. امکان ویرایش نبود.[/size][/color][/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

فکر کنم باید بانک ها رو هم بفرستند روی همین شبکه ی ملی .... اوضاع امنیتیشون افتضاحه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]
[color=darkred][b]زمان راه اندازی فاز اول اینترنت ملی/ مهمترین تفاوت‌ها با اینترنت فعلی[/b][/color]

[color=darkblue] معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح آخرین وضعیت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به جزئیات جدیدی از راه اندازی این طرح اشاره کرد و گفت: فاز اول اینترنت ملی فعلا برای کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی تا پایان امسال راه اندازی می شود.[/color]
علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از برنامه های در دست انجام، جداسازی دسترسی های داخلی از دسترسی های خارجی است، اظهار داشت: اما این به این معنی نیست که ما بخواهیم اینترنت را کاملا قطع کنیم.

[b]برنامه ریزی با PAP ها برای راه اندازی اینترنت ملی[/b]
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قابلیتهای تامین نیازهای داخل کشور از طریق شبکه ملی اینترنت، گفت: با وجود این شبکه نیازهایی که در داخل کشور وجود دارد را از داخل و از طریق دیتاسنترها و مراکز داده داخلی تامین خواهیم کرد و نیاز به سایتهای خارجی از طریق اینترنت بین الملل برای کاربران قابل دسترسی خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این طرح نیازمند برنامه زمان بندی هستیم، اضافه کرد: هم اکنون مشغول برنامه ریزی با شرکتهای اینترنتی و شرکتهای مخابراتی برای انجام این کار هستیم.
حکیم جوادی در پاسخ به این سوال که جداسازی اینترنت از شبکه ملی اینترنت برای کاربر محسوس خواهد بود، تصریح کرد که کاربر نباید خود را ناراحت این موضوع کند و این موضوع اصلا به کاربر ارتباطی ندارد به این معنی که زمانی که کاربر یک موضوع در داخل کشور را جستجو می کند اگر میزبانی و منابع سایت موردنظر در داخل کشور باشد قطعا با سرعت بیشتری به سایت مورد نظر دسترسی پیدا خواهد کرد و چنانچه موضوع مربوط به سایتهای خارج از کشور باشد با سرعتهای تعریف شده برای اینترنت خارجی نیاز خود را تامین می کند.

[b]در اینترنت ملی کاربران کمترین نگرانی را خواهند داشت[/b]
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران هدف از پیاده سازی اینترنت ملی را ارائه سرعت بیشتر و کیفیت دسترسی بهتر به کاربران عنوان کرد و گفت: در شبکه ملی اطلاعات کاربر کمترین نگرانی را خواهد داشت و تنها از این نظر متوجه می شود که با اینترنت ملی کار می کند که اطلاعات داخلی را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری دریافت می کند.
وی به مهر گفت: بر روی سیستم و در شبکه کاربر تفاوتی ایجاد نمی شود و این موضوع تنها توسط سرویس دهنده انجام می شود به این شکل که هر کاربری که امروز از طریق شرکتهای اینترنتی دسترسی دارد با قراردادی که با آن شرکت سرویس دهنده دارد می تواند همزمان هم دسترسی اینترنت و هم شبکه ملی اطلاعات را با سرعت و کیفیت مطرح شده داشته باشد.

[b]فاز آزمایشی اینترنت ملی موفقیت آمیز بود[/b]
حکیم جوادی با اشاره به هماهنگی هایی که با مجموعه های مورد نظر در حال انجام است از اجرای موفقیت آمیز فاز آزمایشی شبکه ملی اطلاعات از سوی چند شرکت PAP برای برخی کاربران دستگاههای اجرایی خبرداد و تاکید کرد که مشکل خاصی در اجرای این شبکه وجود ندارد.

[b]اینترنت ملی فعلا برای کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی[/b]
وی عملیاتی شدن اینترنت ملی را شامل دو بخش کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی و نیز کاربران خانگی عنوان کرد و به مهر گفت: در فاز نخست راه اندازی این شبکه برای کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی خواهد بود که نهایتا تا پایان امسال انجام می شود و در مورد کاربران خانگی فعلا برنامه زمان بندی نهایی نشده است.
وی انتقال میزبانی سایتهای داخلی به داخل کشور را از جمله اقداماتی عنوان کرد که می تواند کمک موثری به اجرای سریعتر این طرح کند و تصریح کرد: اینترنت بین الملل و شبکه ملی اطلاعات دو مقوله کاملا جدا است که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل کمافی السابق ادامه خواهد داشت و تنها ترافیک کاذب را روی اینترنت کاهش خواهیم داد و سرعت دسترسی به سایتهای داخلی افزایش می یابد.

[color=olive]۱۳۹۱/۰۲/۰۲[/color]
منبع: خبرگزاری مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1582143[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.