mahdavi3d

وب بيست ساله شد

Recommended Posts

[align=justify]
[color=blue]بيست سال پيش در چنين روزهايي در سال 1991 بود كه اولين صفحه وب راه اندازي شد.[/color]

به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، بيست سالگي وب در شرايطي از راه رسيده كه اينترنت تاريخچه اي طولاني تر دارد و سالها قبل در اوايل دهه 70 ميلادي جدبزرگ اينترنت يعني شبكه آرپا نت راه اندازي شده بود.
تيم برنرز لي محقق آزمايشگاه سرن در اروپا اولين كسي بود كه با همكاري چند دانشمند و محقق ديگر توانست ايده به اشتراك گذاري اطلاعات از طريق شبكه هاي رايانه اي و با استفاده از مفهوم نوظهوري به نام مرورگر وب را عملي كند.
وي اولين مرورگر وب به نام موزاييك را اختراع كرد كه ساختار بسيار ساده اي داشت. بعدها دهها مرورگر رقيب با امكانات بهتر و پيشرفته تر از راه رسيد و اين مرورگر عملا به حاشيه رانده شد.
استفاده از اينترنت 15 سال زودتر از اختراع وب آغاز شده بود. در دسامبر سال 1974 براي اولين بار پروتكل TCP طراحي شد و از طريق آن رايانه ها توانستند به طور شبكه اي به يكديگر متصل شوند. در آن زمان پيش بيني شد كه در آينده شبكه اي جهاني از رايانه ها شكل مي گيرد كه مي توانند اطلاعات را به يكديگر منتقل كنند.
امروزه شبكه هاي رايانه اي ديگر محدود به رايانه ها نيستند و ابزار و سايل ديگري هم در قالب اين شبكه گنجانده شده اند. انتظار مي رود در سال هاي آينده لوازم خانگي هم در اين شبكه ها گنجانده شوند و براي به اشتراك گذاري اطلاعات از پروتكل هاي جديدتر و پيشرفته تر استفاده شده و به جاي HTML از پروتكل HTTP براي تسهيل انتقال اطلاعات در ميان مرورگرهاي وب و وب سرورها استفاده شود.

[color=olive]90/05/16[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005160272[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.