Babtal

اخبار تكنولوژي هاي جديد جنگي در آينده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=blue][/color]
نحوه جنگ ها در آيندهجنگ هر اندازه که بيهوده و از روي جاه طلبي باشد با کسي شوخي ندارد و قربانيان خود را مي گيرد.
از اين رو کشورهاي مختلف با گسترش تکنولوژي انواع سلاحهاي کشنده در تلاشند با استفاده درست از فناوري ميزان خطر موجود در ميدانهاي جنگ را براي سربازان کاهش دهند.
بکارگيري تکنولوژيهاي متعدد براي نجات جان سربازها اقدامي است که از وسايل نقليه روباتيک و بدون سرنشين گرفته تا اسکلت بندي هاي خارجي و تزريق انرژي را شامل مي شود. در ادامه چند نمونه از اين تکنولوژيها مورد بررسي قرار مي گيرند.

اسکن کردن خطر

اين سيستم شگفت انگيز تصويربرداري تجسسي که هم اکنون در دست تکميل است مي تواند حرکت دشمن را در ميدان جنگ رديابي کرده و با تحليل تصاوير ويديويي زمان احتمالي حمله آنها را محاسبه کند. سيستم VIRTA نه تنها مي تواند نوع وسايل نقليه در حال حرکت را تعيين کند بلکه مي تواند نوع مسير آنها را به همراه نفرات احتمالي حاضر در آن مشخص کند. اين سيستم سپس با استفاده از الگوريتمهاي پيچيده رياضي نيروهاي خودي را از حمله اي احتمالي آگاه مي کند.

تحليل ميدان جنگ

شرکتي به نام هريس طي همکاري با پنتاگون سيستم ردياب اخطار دهنده موقعيتي را ارائه کرده است که در آن با استفاده از تصاوير ويديويي به ثبت رسيده توسط تجهيزات بدون سرنشين و تجسسي نظامي، گزارشي کلي از ميدان جنگ به وجود آورده و تحليلهاي دقيقي بر روي آن انجام مي دهد.

برچسب زدن به مجروحان

شرکت موتورولا سيستم هوشمندانه اي ابداع کرده است که مي توان با استفاده از آن از رسيدگي مناسب بهداشتي به مجروحان جنگ در منطقه جنگي اطمينان حاصل کرد. در اين سيستم يک برچسب راديويي بر روي تخت هر يک از مجروحان نصب مي شود و کارمندان بيمارستانها از دستگاه خواننده اين تراشه ها براي اطمينان از هويت سربازان استفاده مي کنند. اين سيستم همچنين کنترل تجهيزات پزشکي را به عهده دارد.

پشه ها وارد کارزار مي شوند

دو شرکت دفاعي با همکاري مشترک، سيستم حمل و نقلي ارائه کرده اند که پشه نام داشته و مي تواند هوشمندانه عوامل حياتي مانند بسته هاي پلاسما، باطري ها، مهمات، غذا و ديگر مايحتاج ضروري را به ميدانهاي جنگ انتقال دهد. اين مخازن توسط GPS کنترل شده و توانايي حمل بار تا وزن 68 کيلوگرم را دارند و در نهايت با کمک چترهاي نجات و بدون آسيب ديدگي در نقطه اي تعيين شده از ميدان جنگ فرود مي آيند.

پرواز بي وقفه

شرکت بوئينگ به تازگي هواپيماي بدون سرنشين "فانتوم آي" را مجهز به دو موتور ارتقا يافته فورد ارائه کرده که عرض آن 45 متر بوده و از سوخت هيدروژني استفاده مي کند. اين هواپيما مي تواند تا چهار روز بدون وقفه پرواز کند که اين توانايي نياز به پرتاب متوالي هواپيماهاي بدون سرنشين جديد و آماده و کنترل خسته کننده وضعيت اين هواپيماها را از بين خواهد برد.

تنفس در ارتفاع

مدرسه پزشکي کيس وسترن در حال توليد مايع تزريقي شيميايي است که به سربازان کمک خواهد کرد تا به سرعت با فشار هوا در ارتفاعات انطباق پيدا کنند. اين مايع که تزريق آن مي تواند به سرعت اکسيژن خون سربازان مبتلا به کم خوني اکسيژن را بالا ببرد، تاثيري سريع داشته و مي تواند عملکرد سربازان را در ارتفاع يا در ماموريتهاي هوايي افزايش دهد.

ليزر آبي

نشريه ويرد به تازگي تکنولوژي را معرفي کرده که مي تواند جريانهاي باريکي از آب را با سرعت هزاران فوت بر ثانيه پرتاب کند. در واقع اين ابزار ليزري آبي است و مي توان از آن براي غير فعال کردن و متلاشي کردن بمبهاي کنار جاده اي بدون منفجر کردن آنها استفاده کرد.

سربازهايي که روبات مي شوند
شرکت لاکهيد مارتين در حال تکميل اسکلت بندي هاي مصنوعي است که سربازان با بر تن کردن آنها به يک ابرانسان تبديل شده و انرژي مضاعفي به دست خواهند آورد. اين اسکلت بندي قابل انعطاف با تقويت نيروي ماهيچه سربازان امکان حمل 90 کيلوگرم بار را در دشوارترين شرايط براي سربازان به وجود مي آورد. با استفاده از تراشه اي رايانه اي حرکات اين ابزار کاملا با حرکات بدن سرباز منطبق مي شود به اندازه اي که او براي چمباتمه زدن يا سينه خيز رفتن هيچ مشکلي نخواهد داشت

[size=18][color=red]منبع: [url=http://rezajon4631.blogfa.com/post-137.aspx]صنایع هوایی و تکنولوژی[/url][/color][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.