mahdavi3d

ميزان مصرف برق سرورهاي گوگل

Recommended Posts

[align=justify]
[color=darkblue]شرکت گوگل برای اولین بار با انتشار میزان مصرف انرژی رایانه های غول پیکر خود نشان داد که این سرورهای عظیم تنها به اندازه یک لامپ 60 وات برق مصرف می کنند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، برای اولین بار گوگل مصرف انرژی سرورهای عظیم خود را منتشر کرد. این سرورها عملکردهای موتور جستجو، یوتیوب، سرویسهای پست الکترونیک "جی. میل" و بنرهای تبلیغاتی را کنترل می کنند.
برپایه این اطلاعات، سال گذشته سرورهای گوگل 2.26 کیلووات بر ساعت در کاربر برق مصرف کرده اند که این میزان انرژی برابر با برق مصرفی یک لامپ 60 وات است که به مدت 3 ساعت روشن بماند.
شرکت مانتین ویوو در این گزارش نوشته است: ما اطلاعاتی را در خصوص کاهش میزان انرژی که توسط سرویسهای گوگل مصرف شده اند به شما عرضه می کنیم. این اطلاعات مربوط به یکماه مصرف سرویسهای موتور جستجو، گوگل پلاس، جی. میل و یو تیوب است. سرورهای ما در مدت یکساعت برای هر کاربر انرژی کمتر از انرژی لازم برای روشن نگه داشتن یک لامپ به مدت سه ساعت را مصرف می کنند.
گوگل ادامه داده است: ما در فرایند کاهش برخوردهای زیست محیطی خود چیزهای زیادی یاد گرفتیم و به همین علت تصمیم گرفتیم بخش جدیدی با عنوان The Big Picture (تصویر بزرگ) را بر روی سایت گوگل سبز (Google Green) ارائه کنیم. این بخش جدید تمام اطلاعات مربوط به مصرف انرژی ما و ردپای ما در تولید کربن را نشان می دهد.
براساس گزارش زئوس نیوز، گوگل تاکنون با سرمایه گذاری در پروژه ها و شرکتهایی که در بخش انرژیهای تجدیدپذیر کار می کنند 1.7 گیگاوات توان را از این منابع زیستی تولید کرده است که برابر با انرژی لازم برای تامین برق 350 هزار خانه است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۶/۱۹[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1403524[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.