mahdavi3d

اینتل وارد دنیای موبایل می شود

Recommended Posts

[align=justify][color=darkblue]شرکت اینتل قصد دارد اولین نمونه های آزمایشی تبلتها و تلفنهای همراه خود را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی لاس وگاس 2012 رونمایی کند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، اینتل از نیمه نخست سال 2012 برای اولین بار وارد بازار موبایل می شود. بزرگترین تولیدکننده پردازشگرهای رایانه در دنیا از اولین نمونه های آزمایشی تلبت و تلفن همراه هوشمند خود پرده برداشت.

این دستگاههای موبایل که سری Medfiled نام دارند مجهز به پردازشگر SoC Medfield x86 و سیستم عامل "آندروئید 4.0" هستند.
تبلت این شرکت به باریکی "آی- پد 2" بوده اما صفحه نمایشگر بزرگتر و تلفن همراه هوشمند آن از نظر ابعاد شبیه به "آی- فن 4" است اما تا حد قابل توجهی نسبت به آن سبکتر است. احتمالاً استفاده از پلاستیک به جای شیشه و فلز علت سبکی این تلفن همراه هوشمند است.
این تبلت اینتل قرار است در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس 2012 به معرض دید گذاشته شود و به گفته "استفان اسمیت"، معاون رئیس گروه توسعه ساختارهای اینتل در این خصوص گفت که اولین محصولات برپایه پردازشگرهای Medfield در نیمه نخست سال 2012 عرضه خواهند شد.
به گزارش تکنولوژی ریوو، تلفن همراه اینتل برای استفاده پرقدرت و بسیار خوشایند است و از نظر کیفیت برابر با مدلهای اخیر "آی- فن" و دستگاههای آندروئید است.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/12/737322_orig.jpg

این تلفن همراه به اندازه ای قوی است که می توان از آن برای ضبط ویدیو و پخش آن بر روی تلویزیون با کیفیت Full HD استفاده کرد.
جستجوی بر روی اینترنت نیز از طریق این دستگاه بسیار سریع و روان است. اولین آزمایشاتی که بر روی این تلفن همراه انجام شده است، نشان می دهند که سرعت جستجو، پردازش گرافیکی و قدرت شارژ باتری Medfiled بسیار بالاتر از تلفنهای همراه هوشمند برپایه پردازشگرهای Tegra 2، Snapdragon و Samsung Exynos است.
دوربین این تلفن همراه اینتل 8 مگاپیسکل است که قادر است در هر ثانیه 15 تصویر تهیه کند. اینتل فناوری این دوربین را به واسطه خرید Silicon Hive ، شرکت هلندی پردازش تصاویر در ابتدای سال 2011 به دست آورده است و در حقیقت، ثمره ترکیب مدارات پردازش تصویر با تراشه Medfield است که با یک نرم افزار ویژه هدایت می شوند.
تراشه های Medfield نسبت به محصولات شرکتهای رقیب از فناوری پیشرفته تری استفاده می کنند و برپایه فناوری 32 نانومتری ساخته می شوند.

این درحالی است که هم اکنون پرقدرت ترین تراشه های ARM برپایه فناوریهای 40 یا 45 نانومتری هستند.

[color=olive]۱۳۹۰/۱۰/۰۶[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1494604[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.