babak1985

جنگ ایران و عراق اما این بار آنسوی خاکریزها

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سرلشکر خلبان حمید شعبان

تصور اینکه افسران عراقی سربازانی بی اراده و ابلهی بودند توهمی از سر نابخردی است. سینما گران ما با ساخت فیلم ها و سریالهایی در ژانر دفاع مقدس در ایجاد این ذهنیت نادرست نقش بسزایی داشتند. آنچه واضح و روشن است ارتش عراق ارتشی باسابقه و در برخی رسته ها حقیقتا آموزش دیده و کارکشته وارد عمل میشد .
همگان شاهکارهای گردان های زرهی و مهندسی نیروی زمینی عراق را در طول جنگ تحمیلی به یاد داریم. همین مورد درباره دیگر نیروها و رسته ها با شدت و ضعف صدق می کرد.
در نیروی هوایی فرماندهی بر مسند قرار گرفت که با ورودش منشا خدمات و تحولات بی سابقه ای در تمام سطوح عملیاتی و پشتیبانی این نیرو شد.
در رابطه با سرلشکر خلبان حمید شعبان همین کافی است که وی در کارنامه عملیاتی خود ، عملیات موفقت آمیز انهدام نیروگاه برق نکا را ثبت کرده است. عملیاتی که اگر چه به غیر از بعد مسافت به هیچ وجه با عملیات غرور آفرین حمله به پایگاه هوایی الولید قابل مقایسه نیست با این حال عملیاتی حساب شده و در خور توجه است.

قابل اشاره اینکه نیروگاه نکا در انتهای خط ساحلی جنوب دریای خزر نزدیک به استان گلستان قرار دارد. صدام را در حال اعطای نشانی دیگر به شعبان مشاهده میکنید
http://www.uploadtak.com/images/i5i5bga9m3ivd6zdfrqz.jpg



2- خلبانان میراژ عراقی در حال برسی نقشه ای برای زدن هدفی در ایران!
http://www.uploadtak.com/images/vhl5hp4n0jbaecpk8dr8.jpg
3- عکس یادگاری سربازان عراقی
http://www.uploadtak.com/images/v4tru7jtdzrpisr7ivm.jpg

4- سرباز عراقی در فاو
http://www.uploadtak.com/images/wrzhqsgde9hgdlc9g8m6.jpg

5- ما همیشه اینطرف خاکریزها رو دیدم !
اما اونطرف
http://www.uploadtak.com/images/pajefmozu3mzxwontd15.jpg

6- باز پس گیری فاو از ایران
http://www.uploadtak.com/images/fq07dyjmwoepi54sl6ax.jpg

7- خلبان عراقی به اسارت گرفته شده توسط ایرانیان
http://www.uploadtak.com/images/jjfcu9kzvpxekftfrsub.jpg

8- هلیکوپتر عراقی در حال عبور از بالای نیروهای خودی
http://www.uploadtak.com/images/iqd0q0iyl3u3nb22m6g.jpg

9- سربازان عراقی در حال بی احترامی به عکس امام پس از فتح سنگرهای ایران
http://www.uploadtak.com/images/o46swymd1di65vyxwnm.jpg

10- http://www.uploadtak.com/images/wf76btma69q5yc8ouhz7.jpg

11- اینها کلاه خودهای سربازان ایرانی است که
برای استفاده تبلیغاتی به این شکل چیده شده اند
http://www.uploadtak.com/images/91ap2vlqnt93b4u6yhx3.jpg

12- ام قصر
http://www.uploadtak.com/images/vxk1qdu28m3ol7hm23ed.jpg

13- پس از انتشار چند دور از وحشي‌گري‌هاي رژيم بعث عراق در مورد اسراي ايراني، بازپرس و بازرس ويژه گارد رياست جمهوري عراق در خصوص برخي ديگر از جنايات جنگي خود و هم‌قطاران بعثي‌اش افشاگري كرد.عبدالرشيد عبدالباطن كه اكنون نزديك به دو سال است در زندان ويژه در اختيار دولت عراق است در بازجويي‌هاي خود تأييد مي‌كند كه از شكنجه اسراي ايراني و اعترافات زيرشكنجه رزمندگان تازه اسير‌شده ايراني در جبهه‌ها براي مقامات عراقي فيلم و عكس تهيه مي‌شد.
به گزارش سایت ساجد به نقل ازخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،وي مي‌گويد: براي اعتراف‌گيري از اسراي ايراني، از تجربيات شكنجه عليه كردها و شيعيان عراق سود مي‌جستيم. سپس از ابتكارات روس‌ها و كشورهاي بلوك شرق نيز در اين راه كمك مي‌گرفتيم و با خريد وسايل شكنجه پيشرفته از شرق و مركز اروپا، آن را عليه ايراني‌ها به‌كار مي‌برديم.

او در خصوص شكنجه در زيربرف در اردوگاه‌هاي واقع در شمال عراق مي‌گويد: اسراي ايراني را به‌ روشي كه روس‌ها به ما آموخته بودند برهنه مي‌كرديم و آنها را برروي يك ناقوس بزرگ مجبور به نشستن مي‌كرديم.

وي همچنين تاييد كرد: بسياري از اسراي ايراني كه با شكنجه‌هاي قرون وسطايي در اردوگاه‌هاي شمال عراق در كردستان اين كشور به شهادت رسيدند در قبرستان‌هاي پراكنده در بيابان‌ها و تپه‌هاي اين استان با لباس‌هاي كردي دفن شدند.

به گفته عبدالباطن، مقامات دولت مركزي در بغداد از ديدن فيلم‌هاي شكنجه اسرا لذت مي‌بردند حتي اين فيلم‌ها به دفتر صدام و عدي نيز ارسال مي‌شد.

وي اضافه مي‌كند: روش‌هاي شكنجه اسراي تازه كه در خطوط مقدم به اسارت درمي‌آمدند از اواسط جنگ به ‌دليل حملات گسترده ايراني‌ها شديد‌تر شده بود. ما اجازه كشتن نيز داشتيم و كسي نمي‌توانست ما را بازخواست كند به‌ويژه اين اقدامات در جريان حمله به شرق بصره (كربلاي پنج) و تصرف فاو (والفجر 8) اعمال شد. در مواردي حتي خود من اقدام به قطع دست و پاي اسراي ايراني كردم كه اين اتفاق در شرق بصره افتاد. از اين‌ وضعيت فيلم تهيه شد اما نسخه‌اي نزد دفتر بازرسي گارد رياست جمهوري نماند و مستقيما به‌دست عدنان خيرا...، وزير دفاع و پسردايي صدام داده شد.

عبدالباطن در ادامه مي‌گويد: در عمليات والفجر 8 كه ايراني‌ها فاو را با يك عمليات غافلگير‌كننده از دست ارتش صدام خارج كردند گروه‌هايي، مأمور تحقيق و بازجويي از اسراي ايراني اين عمليات شدند. آنها در خلال باجويي‌ها اصلا صحبت نمي‌كردند، من چون به زبان فارسي مسلط بودم مي‌دانستم در خلوت باهم چه مي‌گويند. آنها اهل همكاري نبودند و شيوه‌هاي رزم خود را افشا نمي‌كردند، بنابراين دستور داديم گروهي از غواصان اسير ايراني اين عمليات را در حالي‌كه دست‌هايشان با سيم‌هاي ويژه مخابرات بسته شده بود در كنار يكديگر به موازات بخوابانند. آنگاه تانك را از روي سر آنها عبور داديم و سرشان زير تانك قطع شد اما بقيه‌شان باز هم صحبت نكردند و اين اقدام باز هم ناكام ماند.

وي در خصوص انفجار اسراي ايراني نيز مي‌گويد: در اين زمينه اطلاع خاصي ندارم، ايراني‌ها را براي مرگ تدريجي شكنجه مي‌كرديم. انفجار‌ها بيشتر مخصوص كردها و برخي از شيعيان بود. تا آنجا كه اطلاع دارم برخي از كردها را در مركز و شمال عراق با اين شيوه كشتيم. از اين فجايع نيز فيلم تهيه شده است.

در كشتار شيعيان جنوب عراق نيز از اين روش كمتر استفاده شد و با تير خلاص قتل‌ عام‌ها صورت پذيرفت.

وي سوزاندن دست و ساير اعضاي بدن اسراي ايراني را با سيگار در اردوگاه‌ها بسيار طبيعي ذكر مي‌كند و تاييد مي‌كند كه گروهي از اسراي فني ايراني را براي بيگاري به خارج از اردوگاه‌ها نيز منتقل مي‌كردند.

عبدالباطن در خصوص همكاري ارتش و استخبارات عراق با تشكيلات گروه تروريستي منافقين در شكنجه اسراي ايراني نيز مي‌گويد: آنها بارها در اين زمينه با ما همكاري داشتند و يادم مي‌آيد چند اسير ايراني نيز زيردست آنها به قتل رسيدند. در برخي از اين شكنجه‌ها، خشونت منافقين بسيار بيشتر از ما بود به‌طوري كه من برخي از آنها را اس‌اس يا گشتاپو صدا مي‌زدم.

عبدالرشيد عبدالباطن افسر عالي‌رتبه گارد رياست‌جمهوري عراق در اواخر دهه چهل از سوي استخبارات عراق به همراه گروهي از افسران و ماموران امنيتي اين كشور براي طي دوره زبان و ادبيات فارسي به ايران اعزام مي‌شوند. در دانشگاه تهران در اواسط دهه پنجاه فارغ‌التحصيل مي‌شود و سپس در حوزه ترجمه و بررسي اخبار ايران در مدارج بالاي ارتش بعثي عراق به كار گرفته مي‌شود. با آغاز تجاوز صدام معدوم به جمهوري اسلامي ايران، وي در سمت بازجو و بازپرس اسراي ايراني در گارد رياست‌جمهوري عراق گمارده مي‌شود و جنايات او از اينجا به بعد كليد مي‌خورد. او حتي در خلال بازجويي‌هايش مانند قصاب‌ها جوارح اسراي ايراني را مي‌بريد و با تيرخلاص اسيران ايراني را به شهادت مي‌رساند.

شواهدي در دست است كه اين مزدور وحشي صدام معدوم در جريان عمليات كربلاي پنج شخصا اسيران مجروح ايراني را در بصره و زبير بر روي تخت درمانگاه‌هاي نظامي بازجويي كرده و سپس به‌دليل عدم اعترافات مورد نظرش از اين اسيران مجروح آنان را به شهادت مي‌رساند.

در برخي از مواقع، مجروحين ايراني درحالي كه غريبانه به شهادت رسيده بودند با پتوي خونين بيمارستان و درحالي‌ كه سرم آنها نيز به بدنشان وصل بوده است در بيابان‌هاي زبير و بصره دفن شده‌اند.

اين افسر جنايتكار حتي يكي از آجودان‌هاي خود را نيز در اعتراض به كشتار اسيران ايراني اعدام صحرايي كرده است. او در اعترافاتش كه در اواخر سال 2007 ميلادي اخذ شده است از اعمال خود اظهار ندامت نمي‌كند.

اما عبدالباطن به نكته ديگري هم اشاره مي‌كند و آن نوع شكنجه زندانيان سياسي زن عراقي توسط رژيم بعث صدام است. وي مي‌گويد: وقتي اين گروه از زنان بعد از تجاوز وحشيانه باردار شده و نوزادانشان به دنيا مي‌آمدند به عنوان «سيبل» در اختيار افسران رده بالاي مست عراقي قرار مي‌گرفتند و آنها نيز نوزادان را با يك يا چند تير خلاص مي‌كردند

14- http://www.uploadtak.com/images/1wd180thur40xuj37yci.jpg

15- شلمچه
http://www.uploadtak.com/images/5xg883nv3aoyh0vnxhja.jpg

16- http://www.uploadtak.com/images/s1qrhauzt1t3aqei1y.jpg

17- برای کشته شدگانشون بنای یاد بود هم درست کردند (به قول خودشون بنای شهید عراقی)
http://www.uploadtak.com/images/b5szorarbfj4avsf8uv.jpg

18- بیمارستان صحرایی ایران در فاو
http://www.uploadtak.com/images/y44wlyo9sn0m4wjcv02t.jpg

19- کی این هواپیماهای عراقی با اون آژیر وحشتناک وضعیت قرمز رو یادش میره
http://www.uploadtak.com/images/s82n33p6r1fjsvw3a0.jpg

20- بیمارستان صحرایی ایران در فاو
http://www.uploadtak.com/images/y44wlyo9sn0m4wjcv02t.jpg

21- آرزوهای دست نیافتنی !!
http://www.uploadtak.com/images/kvmuzks29yps1wp7so4.jpg
====
http://www.centralclubs.com/topic-t84359.html#p337897

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از دیدن یکی دو تا از تصاویر نتونستم بقیه رو ببینم.
تصاویر یاد آور روزهای غریبی هست. روزهای جوونی و نشاط ،روزهای دور هم بودن دوستان ،روزهایی که یکی یکی دوستانت رو از دست میدادی،روزهای ترس و شجاعت ،روزهای خنده و گریه ....
[quote]اینها کلاه خودهای سربازان ایرانی است که
برای استفاده تبلیغاتی به این شکل چیده شده اند [/quote]
این رو به یقین بگم که هر کلاه نشونه یک شهید نیست. آخه کلاه خود آهنی تو شبهای حمله دست و پا گیر بود. تلق و تلق میکرد و این طرف و اونطرف میرفت ، حرکت رو کند میکرد ، سر و صورت عرق میکرد و عرق شور تو چشمات میرفت و خلاصه اینکه جلوی همه چیز رو میگرفت الا تیر ...!
بهت قول میدم که اینها رو یه جا پیدا کردن ! :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]9- سربازان عراقی در حال بی احترامی به عکس امام پس از فتح سنگرهای ایران [/quote]
حیف که دست و پام بسته وگرنه یک عکس جاش بلدم که یک سرباز امریکایی داره........ رو نقاشی صدام :mrgreen: :lol: رو میزاشتم :rose:
[quote]- پس از انتشار چند دور از وحشي‌گري‌هاي رژيم بعث عراق در مورد اسراي ايراني، بازپرس و بازرس ويژه گارد رياست جمهوري عراق در خصوص برخي ديگر از جنايات جنگي خود و هم‌قطاران بعثي‌اش افشاگري كرد.عبدالرشيد عبدالباطن كه اكنون نزديك به دو سال است در زندان ويژه در اختيار دولت عراق است در بازجويي‌هاي خود تأييد مي‌كند كه از شكنجه اسراي ايراني و اعترافات زيرشكنجه رزمندگان تازه اسير‌شده ايراني در جبهه‌ها براي مقامات عراقي فيلم و عكس تهيه مي‌شد. [/quote]
اینهایی که شکنجه میکردن یا الان مردن یا توسط توسط نیروهای امریکایی کشته شدن
ولی خودمون باشیما هر وقت تو شبکه های خارجی نشون میده امریکایی دارن تانک های عراقی رو در جنگ خلیج میزنن دلم خنک میشه :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من با ارمانی جان موافقم میدونین چرا ؟ چون هنوزم که هنوزه وقتی با فرماندهان سپاه حرف میزنند میگن از چه گله دارین ! میگن بابا به خدا زبان مان مو دراورد از بس شب عملیات میگفتیم اولا اقا کلاه خود یادتون نره دوما یادتون اوردیم والا غیرتا ازش استفاده کنید ! به نفع خودتونه اما همیشه خدا بچه ها برعکس حرف ما تو عملیات انجام میدادند ! :applause:

البته حالا بماند کسانیکه در بیرون این سازمان رزم و این نوع تفکر بسیجی نظامی هستند میگن نگاه کن نظم و انضباط شون رو ! ولی خوب اونجوری که ارمانی جان هم فرمودند ، اغلب کلاه خودها دقیقا از عوامل مصیبت بودند چرا که نوع شون دست و پاگیر بود و شاید بشه گفت ارزش رزمی نیروها رو هم در مواردی کاهش میداد

این کلاه خودها تا اونجا که من یادمه از زمان جنگ جهانی دوم مرسوم شد و همینجوری اومد تا جلو که نهایتا با کلاه خودهای جدید عوض شدند ولی کلا کلاه خود دردسرش زیاده و واقعا تمرین و ممارست میخواد باهاش کار کردن

یکی دیگه از معظلات این بوده که شلوار کردی !!! بچه ها می پوشیدند که اینم مثلا شهید باکری اینا خیلی گیر میدادند !


تقصیرشونم نبوده خدایی نظم و انضباط مهمه به خصوص اونایی که بیرون سازمان رزم اون لشکر هستند ایراد میگیرند و از دلایلی که فرماندهان معروف ما مثل شهید باکری اینا گیر میدادند همین چیزا بوده

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این رو به یقین بگم که هر کلاه نشونه یک شهید نیست. آخه کلاه خود آهنی تو شبهای حمله دست و پا گیر بود. تلق و تلق میکرد و این طرف و اونطرف میرفت ، حرکت رو کند میکرد ، سر و صورت عرق میکرد و عرق شور تو چشمات میرفت و خلاصه اینکه جلوی همه چیز رو میگرفت الا تیر ...! [/quote]
این قضیه خیلی شبیه به ویتنام هست که بخاطر گرما جلیقه ی ضد گلوله به تن نمی کردن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از قدیم معروف هست برای به دست اوردن یک هدف باید اهدافی رو از دست بدی !

دقیقا اشاره خوبی بود جلیقه ضدگلوله

عملا تحرک رو از سربازان میگرفت و عامل مرگ سربازان همین بود در اغلب اوقات و هنوزم یکی از ضعف های اصلی نیروهایی هست که جلیقه ضدگلوله دارند ، اولا سنگینی و دوما فشار شدیدی که روی بدن شون میاره و عملا عنصر تحرک رو از بین میبره و حداقل اندازه بقیه تحرک ندارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]البته حالا بماند کسانیکه در بیرون این سازمان رزم و این نوع تفکر بسیجی نظامی هستند میگن نگاه کن نظم و انضباط شون رو[/quote]
ارنستوی کبیر
وقتی به اون سالها فکر میکنم میبینم که وجود نظم و انضباط ارتش گونه کمک زیادی به کاهش تلفات میکرد و در طی سالهای بعد از جنگ در بازنگریهای مرکز مطالعات ، دقیقا نقاط ضعف ،اشکالات و اشتباهات بررسی شد.
هر چند میشه این رو گذاشت به حساب نیروهای مردمی بودنشون که شاگرد مدرسه از پشت میز و آقا نجار از کارگاه و آقای بقال از پشت دخل ،نمیتونستن در عرض مدت کوتاه آموزش با هم mach بشن و یا به قول فوتبالیها همدیگه رو پیدا کنن ....
اشکال بزرگ دیگه ای که به اون سالها گرفته میشه عدم برنامه ریزی بر اساس تفاوتهای سن و تحصیلات و آمادگیها بود. سطح و افق فکری هر بسیجی با نفر بغل دستی تفاوت اساسی داشت و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی دچار مشکلات خاص خودشون میشدند.
مشکل بعدی بسیج سالهای دفاع مقدس،عدم توجه به مشکلات روانی میدان جنگ بود که بعضا شاهد این مساله بودیم که افراد بعد از مدت زمانی که از هیجان روزهای اول میگذشت کم کم بی حوصله گی ، پرخاشگری ، عدم سازگاری محیطی و ..... میشدند. که از دلایل عمده اون این بود که هر فرد بنا به مقتضیات روحی و جسمی مدت محدودی رو میتونست دوام بیاره.
بعد هم نزدیکی و هم جواری سنگرهای اجتماعی و دفاعی باعث میشد که بسیجی در ساعات استراحتش،تجربه لحظات نگهبانی رو داشته باشه. این امر در مناطقی که خطوط پدافندی محسوب میشدن بوضوع قابل لمس بود....
اما .......
در سالهای بعد از جنگ ،سپاه پاسداران و بسیج شروع به بازنگری نقاط قوت و ضعف پرداختن و با یه رویکرد کاملا حساب شده و با کمک گرفتن نیروهای متخصص ، نیروهای بسیجی در قالب گردانهای خاصی ، سازمان دهی کردن که در صورت نیاز به دفاع از سرزمین مقدس ایران ،صدها گردان نیروی آموزش دیده و به روز شده آماده حرکت به خطوط مقدم بشن.
نمونه ی کاملا مشهود و بارز اون گردانهای عاشورا هست که مدام در حال بروز رسانی و سنجش امادگی هستن و از تجهیزات و ادوات بروزی هم استفاده میکنن.
به هر حال ، تصور غلطی خواهد بود که فکر کنیم نیروهای بسیجی بحال خودشون رها شدن.
انشاالله دستاوردهای بزرگ این تحول در هنگام نبرد دیده خواهد شد.
( پر حرفی کردم.نه ؟؟؟ ) icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url]http://www.uploadtak.com/images/kvmuzks29yps1wp7so4.jpg[/url]

واقها اين عكس دل آمدي را به درد مي آورد!
خدا صدام احمق را لعنت كند كه با حمله به ميهنمان اقتصاد ايران و كشورش را كه در حال پيش رفت و شكوفايي بود به اين روز دچار كرد و به جاي اينكه در مقابل اسرائيل قرار بگيرد در مقابل ايراني قرار گرفت كه مي توانست بزرگترين متحدش باشد! حتي يك كار درست هم انجام ندادند اين بعثي هاي ملعون ماركسيست و ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.