Recommended Posts

نواف الموسوي، مسؤول روابط بين‌الملل حزب‌الله لبنان اعلام كرد: "تحقيقات ما درباره ترور شهيد حج عماد مغنيه به نتيجه رسيده و انتقام‌گيري از ترور اين شهيد، امري حتمي و قطعي است."

به گزارشرجانيوز به نقل ازفارس، موسوي در مصاحبه با روزنامه لبناني البلد تأكيد كرد: "ما تسليم تجاوزات روزمره اسراييل به حريم مرزي لبنان نمي‌شويم و فعاليت در اين زمينه جزو حقوق ماست."

وي در پاسخ به سؤالي در مورد پاسخ حزب‌الله به ترور عماد مغنيه گفت: "تحقيقات ما براي اين منظور به نتيجه رسيده ولي فعلا در مورد آن سخني نمي‌گوييم. در هر حال انتقام‌گيري از ترور حاج رضوان امري حتمي و قطعي است."

موسوي افزود: "تماس‌ها و ديدارهاي ما با جريان المستقبل ادامه خواهد يافت و ما دست به اقداماتي براي جلوگيري از تنش‌ و هماهنگي ميداني و سياسي مي‌زنيم كه باعث كنترل اختلافات در موسسات قانوني و دولتي خواهد شد و از تنش در خيابان‌ها جلوگيري مي‌كند."

مسؤول روابط بين‌الملل حزب‌الله در ادامه گفت: "ما در گذشته از دشمن شنيديم كه بايد به حمله زميني متوسل شد. پس از آن عده‌اي از لزوم حمله هوايي و نظريه اجراي طرح "ضاحيه" براي تمام لبنان سخن گفتند. اين موضوع به نظر ما بيانگر ناتواني دشمن اسرائيلي است كه اين ناتواني در تابستان 2006 ميلادي ثابت شد. نظر حزب‌الله در مورد "توقف عمليات خصمانه" كه در قطعنامه 1701 آمده اين است كه قطعنامه مزبور خواسته‌اي اسراييلي بود تا بدين ترتيب بتواند مقاومت را از سلاح خود محروم كند. اين خواسته اسراييل در نبرد "وادي الحجير" از بين رفت و پس از آن قطعنامه 1701 صادر شد. هر گونه تلاش اسرائيل براي تعديل مأموريت نيروهاي حافظ صلح در جنوب لبنان به مثابه اين است كه از ديگري بخواهد تا كاري كه خود نتوانسته را انجام دهد."

وي افزود: "نيروهاي بين‌المللي مستقر در جنوب لبنان به كمك به دولت لبنان براي گسترش حاكميت خود بر خاك كشور پايبند هستند و ما نيز پيش از اين پايبندي خود به مصوبات بين‌المللي را اعلام كرده‌ايم."

الموسوي خطاب به برخي گروه‌هاي لبناني از جمله حزب قوات لبنان به رهبري سمير جعجع گفت: "آنها همواره مي‌گويند كه عمليات حزب‌الله در به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي در سال 2006 پشت خط مرزي بود ولي در مورد هزاران تجاوز اسراييل به حريم مرزي لبنان از آن سال تاكنون هيچ اشاره‌‌اي نمي‌كنند. آيا اين امر نياز به پاسخگويي و موضعگيري ندارد؟"

وي در مورد احتمال عقب‌نشيني اسراييل از بخش لبناني روستاي اشغالي الغجر و مزارع شبعا و بازگشت به توافق آتش‌بس سال 1994 گفت: "برخي در لبنان گمان مي‌كنند كه مذاكرات مستقيم يا غيرمستقيم با اسراييل فايده دارد. تجربه‌ي قديمي و عربي با اسراييل ثابت كرده است كه مذاكره با اسراييل هيچگاه نتيجه‌اي در بر ندارد بلكه نتيجه‌اي برعكس دارد."

نواف الموسوي همچنين در مصاحبه با شبكه المنار ارگان رسانه‌اي حزب‌الله لبنان گفت: "با اظهارات اخير تري رود لارسن نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان مخالفيم. وي در گزارش خود سعي كرده تا محبت اسراييلي‌ها را جلب كند. اين سوال مطرح است كه آيا تجاوزات اسراييل به حريم مرزي لبنان، زير پا گذاشتن قوانين بين‌المللي نيست؟"

وي افزود: "اين كارمند با سابقه روشن در گزارش خود سعي كرده تا خواسته‌هاي اسراييل را به عنوان خواسته‌هايي بين‌المللي مطرح كند. وي طبق عادت خود، حقايق را وارونه جلوه داده است. واقعيت اين است كه حزب‌الله بخشي اساسي از دولت لبنان است و اين امر در اساسنامه كاري دولت نيز وارد شده است، چرا كه مطابق اين اساسنامه مقاومت يك نيروي شبه‌نظامي نيست."

لارسن در گزارش اخير خود در مورد قطعنامه 1559 به دبيركل سازمان ملل آورده كه "حزب‌الله اسلحه و امكانات زيادي دارد كه مي‌تواند بر فعاليت دولت لبنان تاثير منفي بگذارد. اين حزب همچنين شبكه تلفني ويژه خود را نيز دارد كه يك چالش مستقيم در برابر دولت لبنان است."

لارسن در بخش ديگري از گزارش خود نسبت به افزايش نيروهاي تندرو در شمال لبنان ابراز نگراني كرده و در عين حال از اسرائيل نيز خواسته است تا تجاوزات هوايي خود به حريم مرزي لبنان را خاتمه داده و از بخش شمالي روستاي الغجر عقب‌نشيني كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وهابيون: شيعه‌ها منطقه را اشغال كردند!


تعدادي از علماي وهابي در آخرين اقدام تفرقه‏افکنانه خود در بيانيه‏اي با هشدار نسبت به اشغال شيعي منطقه، از مواضع ضد شيعي قرضاوي حمايت کردند.

به گزارش خبرگزاري ابنا ، 29 تن از علماي وهابي در بيانيه‏اي مشترک با عنوان «حمايت از قرضاوي»، خواستار عذرخواهي رسمي ايران از قرضاوي شدند. در اين بيانيه که به امضاي علماي سرشناس وهابي از جمله «شيخ عبدالله بن جبرين» و «شيخ عثمان الخميس»، رسيده است با هشدار نسبت به تسلط شيعه بر منطقه، بعضي از علماي شيعه را به تکفير قرضاوي متهم کردند.

در اين بيانيه همچنين اقدام روزنامه «الوطن» چاپ کويت، نسبت به متهم ساختن يوسف قرضاوي به صهيونيستي و ناصبي بودن، محکوم شده است.
در بخش ديگري از اين بيانيه تعدادي از شاگردان و همراهان قرضاوي که از اظهارات ضد شيعي قرضاوي انتقاد کرده بودند، مورد حمله قرار گرفته‏اند.

گفتني است، اين 29 تن را علماي افراطي وهابي از کشورهاي عربستان سعودي، کويت، سودان، مصر، اردن و تونس تشكيل مي‌دهند.

اين بيانيه ضد شيعي در حالي از سوي اين عالم‏نمايان صادر شده است که چندي پيش همايش مشترک شيعه و سني که توسط اتحاديه جهاني علماي مسلمان به رياست قرضاوي در قطر برگزار شده بود، هرگونه صدور بيانيه اين‌چنيني را محکوم کرده و آن را در تضاد با وحدت اسلامي عنوان کرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هرچه در اين سايت گشتم قسمتي براي زندگينامه شخصيت هاي نظامي،شهدا و همچنين زندگينامه روساي جمهوري كه فرماندهان جنگ هاي بزرگي بودند و ...نديدم.
حيف نيست تو اين سايت كه شايد تنها سايت نظامي تو ايران باشه جاي شهيد همت و برادران باكري و شهيد بابايي و ...خالي باشه؟ اونوقت در مورد جنايتكاران بزرگ تاريخ هيتلر استالين و ماءو مقاله باشه!
به هر حال براي پست اين مطلبم بهترين جا را همينجا ديدم.


باراک اوباما در چهار آگوست سال 1961 در جزيره هاوايي متولد شد. پدرش سنيور باراک اوباما که در روستاي کوچکي در کنيا ديده به جهان گشوده بود، در همين روستا به همراه پدر خود که چوپاني مي کرد و برده انگليسي ها بود روزگار مي گذراند. «آن دانهام» مادر باراک که سفيدپوست و اصالتاً امريکايي بود، در شهر کوچک کانزاس بزرگ شده بود. پدرش در دوران بحران اقتصادي سال 1929 به کار سخت و مشقت بار در سکوهاي حفاري و استخراج نفت مشغول بود. پدر «آن» (پدربزرگ باراک اوباما) پس از حمله هوايي غافلگيرانه نيروهاي ژاپني به پرل هاربر براي خدمت در جنگ جهاني دوم ثبت نام کرد و در همين برهه زماني بود که در يونيفورم ارتش امريکا به اقصي نقاط اروپا سفر کرد. مادر باراک در خط توليد بمب در کارخانه بمب سازي مشغول به کار شد و با پايان يافتن جنگ دوم جهاني به همراه پدر خود در کالج هاي جي آي بيل که به منظور حمايت از کهنه سربازان بازگشته از جنگ و کمک به خانواده هايشان تاسيس شده بود و امکاناتي نظير مسکن و ساير خدمات اجتماعي را در اختيار آنان قرار مي داد، به تحصيل پرداخت.

مادر باراک به همراه پدر خود توانستند از طريق برنامه فدرال مسکن که توسط دولت امريکا ارائه شده بود خانه دار شده و به هاوايي نقل مکان کنند. در اين زمان بود که پدر اوباما در کنيا موفق شده بود از دانشگاهي در هاوايي بورسيه دريافت کند و اين موفقيت تحصيلي در واقع پاياني بود بر همه روزها و سال هايي که با پدر خود در ناشناخته ترين روستاهاي کنيا به چوپاني مشغول بود و اکنون مي توانست براي ادامه تحصيلات وارد دانشگاهي در هاوايي شود. «آن» (مادر باراک) در اين شهر با پدر باراک آشنا شد و اين آشنايي به ازدواج کشيده شد.

سفر به امريکا

اما اين ازدواج دوامي نداشت و «آن» و همسرش وقتي باراک تنها دو سال سن داشت از يکديگر جدا شدند. پدر باراک اما لحظه يي از روياهاي خود دست نکشيد و تحصيلاتش را در سطح دکتراي تخصصي در دانشگاه هاروارد ادامه داد و سپس به زادگاهش کنيا بازگشت. باراک مدتي را در خانه مادرش در هاوايي سپري کرد. مادر باراک پس از مدتي مجدداً ازدواج کرد و به همراه شوهر جديدش که يک دانشجوي اندونزيايي بود در سال 1967 به جاکارتا سفر کرد. باراک در پايتخت اندونزي به مدرسه رفت و در سن 10 سالگي براي زندگي با پدربزرگ مادري اش عازم هاوايي شد.

باراک سياهپوست اگر چه توانست به عنوان دانش آموز ممتاز دوران تحصيلات متوسطه را به پايان برساند، اما در کالج محل تحصيلش تنها سه سياهپو ست بودند که او يکي از آنان بود و به گفته خود در اين برهه براي نخستين بار به عنوان يک امريکايي آفريقايي تبار طعم تلخ تبعيض نژادي را چشيد. باراک دوران سخت تثبيت هويتش را در بطن چنين جامعه يي فراروي خود داشت.

باراک که جهد و جد پدرش براي دستيابي به درجات عالي تحصيلي و پيمودن مدارج ترقي را با گوشت و استخوانش حس کرده بود، موانع و مشکلات نژادي را در هم کوبيد و در سال 1983 در رشته علوم سياسي از دانشگاه کلمبيا فارغ التحصيل شد.

دوران تحصيل

زبانه هاي آتش جاه طلبي و پيشرفت در باراک جوان هرگز فروکش نکرد. او که آ موزه ها و تعليمات مادرش يعني اهميت خدمت به کشور و احساس يکدلي و يکرنگي را به خاطر داشت، به عنوان گرداننده وارد گروهي تقريباً مذهبي شد که هدف و برنامه آن بهبود وضعيت معيشتي در مناطق حومه يي و عمدتاً فقيرنشيني بود که به سبب افزايش جرم و جنايت و بيکاري عملاً فلج شده بودند. اين گروه به موفقيت ها و پيشرفت هايي نائل شد، اما باراک کم کم به اين نتيجه رسيد که اگر به راستي روياي بهبود وضعيت معيشتي و ارتقاي سطح کيفي زندگي مردم را در سر مي پروراند، بايد اصلاحات را نه از سطح محلي و منطقه يي بلکه در مقياس ملي و با اصلاح قوانين و ايجاد برخي اصلاحات سياسي آغاز و پيگيري کند، لذا به دانشگاه هاروارد رفت و در سال 1991 مدرک دکتراي حقوق را از اين دانشگاه دريافت کرد.

وي همچنين نخستين امريکايي سياهپوستي بود که توانست به مقام رياست انجمن عالي حقوق دانشگاه هاروارد منصوب شود. باراک حسين اوباما سپس به شيکاگو رفت تا ضمن وکالت به تدريس حقوق و مباني قانون اساسي بپردازد. موفقيت هاي اوباماي جوان و جوياي نام، راه را براي وي جهت کسب نمايندگي حزب دموکرات در سناي امريکا هموارتر کرد و سرانجام موفق شد کرسي نمايندگان سنا از ايالت ايلينويز را تصاحب کند.

اديسه سياسي

رشد و پرورش يافتن در نقاط مختلف در ميان انسان هايي با عقايد و باورهاي گاه متضاد و گوناگون، بزرگ ترين و ارزشمندترين تجربه زندگي باراک اوباما بود و همين مزيت به اديسه سياسي اين جوان سياهپوست روح و جان تازه يي بخشيد. در بحبوحه مناقشات حزبي مجادلات سياسي و بحران هاي مالي و معيشتي دنياي امروز، اوباما همچنان از اين قابليت و استعداد برخوردار است که نگاه مردم از طيف هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي مختلف را به سوي يک هدف سياسي و اجتماعي مشخص معطوف سازد. هدفي که حل و فصل مشکلات و چالش هاي فراروي مردم امريکا را بر نيات و مقاصد سياسي و معيارهاي جناحي و حزبي ارجح تر مي داند.

وي همواره پيش قراول تلاش ها براي ايجاد اصلاحات در نظام سياسي و دولت حاکم بوش بوده و به عنوان عضو کميته رسيدگي به امور کهنه سربازان ارتش امريکا در زمينه مراقبت هاي بهداشتي و درماني اقدامات زيادي را صورت داده است. باراک اوباما و همسرش ميشل داراي دو فرزند هشت ساله و 9 ساله هستند.

باراک اوباما 47 سال سن و يک متر و 87 سانتيمتر قد دارد. وي سناتور جو بايدن که از چهره هاي برجسته حزب دموکرات در حوزه سياست خارجي است را به عنوان معاون خود برگزيده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوه اوه چه تاپیک خوبی برای پست زیاد کردن!! icon_wink

به نظر من بهتر بود در مورد اندیشه هاش بیشتر صحبت می شد!! ما به اندیشه هاش کار داریم نه به قدش و چه می دونم کارایی که باباش کرده :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شيوه زندگي آدم ها بيان كننده انديشه واقعي آنهاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اينكه قراره نامه احمدي نژاد رو پاسخ بده !
بالاخره يكي جواب نامه هاي دكتر رو ميده ! تبريك ميگم :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مثل اينكه قراره نامه احمدي نژاد رو پاسخ بده !
بالاخره يكي جواب نامه هاي دكتر رو ميده ! تبريك ميگم :|[/quote]


شما از كجا شنيدين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]مثل اينكه قراره نامه احمدي نژاد رو پاسخ بده !
بالاخره يكي جواب نامه هاي دكتر رو ميده ! تبريك ميگم :|[/quote]


شما از كجا شنيدين[/quote]

همين چند دقيقه پيش خود آقاي اوباما گفت به زودي به نامه احمدي نژاد جواب خواهد داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]مثل اينكه قراره نامه احمدي نژاد رو پاسخ بده !
بالاخره يكي جواب نامه هاي دكتر رو ميده ! تبريك ميگم :|[/quote]


شما از كجا شنيدين[/quote]

همين چند دقيقه پيش خود آقاي اوباما گفت به زودي به نامه احمدي نژاد جواب خواهد داد[/quote]


منظورم منبع هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال اوباماي جوان و بي تجربه ( از نظر سياست خارجي پشتوانه محكمي به همراه داره كه متاسفانه او هم نظريات نو محافظه كارانه رو در سر داره.
اوباما حداقل به چند ماه فرصت نياز داره تا اقتصاد داخلي رو سرو سامان ببخشه. ( البته فكر كنم دوستان صهيونيست اينكارو به طلبكاري خواهند كرد)

اگر هم قرار باشه جواب نامه داده بشه در حد همون قطعنامه هاي سازمان ملل هست و تاكيد به پايبندي و دست بر داشتن از غني سازي. هنوز يكمي براي رو كردن نقشه ها زود است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote]مثل اينكه قراره نامه احمدي نژاد رو پاسخ بده !
بالاخره يكي جواب نامه هاي دكتر رو ميده ! تبريك ميگم :|[/quote]


شما از كجا شنيدين[/quote]

همين چند دقيقه پيش خود آقاي اوباما گفت به زودي به نامه احمدي نژاد جواب خواهد داد[/quote]


منظورم منبع هست![/quote]

چند ساعت پيش اولين كنفرانس مطبوعاتي اوباما بود كه اكثر خبرگزاري ها زنده پخش كردند
همه منابع! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote][quote]مثل اينكه قراره نامه احمدي نژاد رو پاسخ بده !
بالاخره يكي جواب نامه هاي دكتر رو ميده ! تبريك ميگم :|[/quote]


شما از كجا شنيدين[/quote]

همين چند دقيقه پيش خود آقاي اوباما گفت به زودي به نامه احمدي نژاد جواب خواهد داد[/quote]


منظورم منبع هست![/quote]

چند ساعت پيش اولين كنفرانس مطبوعاتي اوباما بود كه اكثر خبرگزاري ها زنده پخش كردند
همه منابع! icon_wink[/quote]

من هم تو اخبار سراسري ديدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من از جمهوری خواه ها بدتر نباشه بهتر نیست

(سگ زرد برادر شغاله )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.