ghermez

جیمیل یا یاهومیل

Recommended Posts

[size=4]به نام خدا[/size]
مي خوام نظر دوستان در مورد جیمیل یا ایمیل بدونم كدامش از لحاظ سرعت و اهميت و امكانات و كاربري اسان و....بهترند
من خودم از ايميل استفاده مي كنم و اشناسي جنداني با جي ميل ندارم اما اخيرا ايميل هايي از ناكجا اباد برامون مي اد اصلا مشخص نيست چگونه ايميلمون بدست اين سايت ها و... افتاده كه مرتب ....
يك سوال خنده دار هم دارم در تمام سايت ها براي ثبت نام ايميل مي خواد من تا حالا امتحان نكردم ميشه به جاش جي ميل داد

يك بحث مقايسه اي هم از يك دوتا سايت كبي كردم تا....
[b]1 - ورود مستقیم به Gmail Inbox :[/b]
کاربران یاهو می‌دانند که ورود به Inbox آنها طی دو مرحله صورت می‌‌گیرد، اما ورود به Inbox در Gmail به طور مستقیم و فقط طی یک مرحله انجام می‌‌شود. در شرایطی که سرعت اتصال به اینترنت کم باشد، این ویژگی خود مزیت مهمی به‌‌شمار می‌‌رود.

[b]2 - امکان الصاق ضمیمه به نامه در حالت Offline :[/b]
کاربرانی که در یک شبکه قرار دارند و در عین حال از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند در حالت Offline فایل‌‌های خود را به نامه مورد نظر ضمیمه کنند. حتی کاربرانی که به‌‌صورت Dial up به اینترنت وصل شده‌‌اند، هنگامی که اتصال آنها برقرار نیست اما صفحه Gmail آنها وجود دارد، می‌‌توانند فایل‌‌های مورد نظر را به نامه ضمیمه کرده، پس از اتصال به اینترنت، آنها را ارسال کنند. این در حالی است که ضمیمه کردن فایل‌‌ها در یاهو فقط در حالت اتصال به اینترنت امکان‌‌پذیر بوده و سرعت این کار نیز پایین است. البته این ویژگی Gmail در مورد خطوط پر سرعت ADSL بی‌‌استفاده است.

[b]3 - سرعت بسیار بالا در ضمیمه‌‌کردن فایل‌‌ها :[/b]
سرعت ضمیمه‌کردن فایل‌ها در Gmail در قیاس با یاهو به انداره‌ای بالاست که کاربر خطوط پر سرعت، گمان می‌کند در حال انتقال فایل از یک قسمت به قسمتی دیگر در کامپیوتر خود است.

[b]4 - امکان ارسال نامۀ الکترونیکی به عنوان سایر حساب‌‌های پست‌‌الکترونیکی شما :[/b]
اگر شما به هر دلیل بیش از یک صندوق پست‌‌الکترونیکی استفاده می‌کنید، گوگل این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید با استفاده از ویرایش‌گر Gmail ، مکاتبات خود را با عنوان سایر حساب‌های پست‌‌الکترونیکی خود ارسال کنید. این کار با معرفی سایر حساب‌های پست‌‌الکترونیکی شما به Gmail ممکن می‌شود. در این صورت می‌توانید نامه خود را در ویرایش‌گر Gmail آماده کرده و آن را با عنوان یکی دیگر از حساب‌های خود (مثلاً آدرس پست‌‌الکترونیکی شرکت خود) ارسال کنید. در این حالت، دریافت کننده، نامه‌ای دریافت می‌کند که توسط شما و از طریق آدرس پست‌‌الکترونیکی محل کارتان ارسال شده است. این سرویس هنوز با چالش‌های قانونی روبروست و در برخی کشورها ممنوع است.

[b]5 - ویروس‌‌یابی نامه‌‌ها :[/b]
یاهو به‌طور رایگان، تمامی پیام‌های ارسالی و دریافتی از طریق خود را، به‌طور رایگان با آنتی‌ویروس Norton شرکت Symantec بررسی می‌‌کند تا آلوده به نرم‌‌افزارهای مخرب نباشند، در حالی که Gmail این مهم را بر عهده خود شما می‌‌گذارد.

[b]6 - دریافت تمامی فایل‌‌های ضمیمه به‌‌صورت همزمان :[/b]
اگر شما نامه‌ای دریافت کرده باشید که بیش از یک فایل ضمیمه داشته باشد، Gmail به شما امکان می‌دهد که همه ضمائم را به یکباره دریافت( Download ) کنید.

[b]7 - ثبت خودکار مکالمات در Sent Mail :[/b]
تمامی مکاتبات شما در Gmail به‌صورت خودکار در پوشه Sent Mail ثبت می‌‌شود. در صورتی که هریک از مکاتبات قبلی شما پاسخ دریافت کند، Gmail آن را به‌‌صورت یک پرونده با سوابق آن به Inbox منتقل می‌‌کند تا شما آن نامه را با سوابق مربوط به آن به صورت یک‌‌جا در اختیار داشته باشید.

[b]8 - امکان انتقال( Divert ) رایگان :[/b]
Gmail در حال حاضر به کاربران خود امکان داده است تا نامه‌های دریافتی خود را به هر آدرس پست‌‌الکترونیکی دیگری که مایلند، انتقال دهند؛ در حالی‌که کاربران یاهو باید برای این سرویس پول بپردازند. البته یاهو هم اجازه می‌دهد که حساب‌های پست‌‌الکترونیکی از نوع POP3 خود، از جمله Gmail را در Inbox یاهو خود ببینید و مدیریت کنید.

[b]9 - دو نام برای یک Email در یاهو :[/b]
اخیراً یاهو امکان استفاده از کارکتر نقطه را در آدرس‌های پست‌‌الکترونیکی خود فراهم کرده و همزمان به کاربران امکان داده تا برای حساب‌های پست‌‌الکترونیکی خود، نام دومی هم تعریف کنند. به این ترتیب هر کاربر یاهو می‌تواند با دو عنوان، نامه‌های خود را در همان صندوق قبلی دریافت کند. کاربران می‌توانند هرگاه بخواهند، عنوان دوم خود را مجدداً تغییر دهند.

[b]10 - امکان ایجاد پوشه در یاهو :[/b]
کاربران یاهو می‌توانند پوشه‌ها و فیلترهایی را در صندوق پست‌‌الکترونیکی خود تعریف کرده و مثلاً نامه‌های دارای برخی عناوین را مستقیماً به پوشه‌های تعریف شده در فیلتر انتقال دهند. در Gmail فقط امکان تعریف Label و فیلتر وجود دارد.

[b]11 - تبلیغات نامحسوس در Gmail :[/b]
در یاهو تبلیغات کاملاً آشکار و بعضاً مزاحم و دارای حجم زیادی است؛ در حالی‌که در Gmail این این تبلیغات کمتر و تا حدود زیادی نامحسوس است؛ فعلاً از این ویژگی لذت ببرید، چون وقتی Gmail از حالت بتا(آزمایشی) خارج شود، او هم از تبلیغات مستقیم استفاده خواهد کرد.

منبع:
[url="http://forum.hammihan.com/thread21722.html"]http://forum.hammiha...hread21722.html[/url]

[color=#ff0000]عنوان تاپیک اصلاح شد[/color]
[color=#ff0000]به بخش رایانه و اینترنت منتقل گردید[/color]
[color=#ff0000]king-kaveh[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا gmail خیلی بهتر از یاهو هستش ، 1 ویژگی دیگه هم داره و اون اینکه وقتی دارید لاگ این می کنید در جی میل این امکان رو به شما می دهد که از کدهای ابتدایی و ساده استفاده کنید و قسمت های حجیم کاهش یابد و این برای کاربران دایل آپ بسیار مهمه .........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یاهو هم امنیتش بهتره و هم کار کردن باهاش. در ضمن تو این مدت ایمیل هایی میاد با مضمون ((((اولین داروی ضد سرطان ایران)))) به هیچ وجه ایم ایمیل یا اسپم رو باز نکنید چون توش ویروسه
یا علی مدد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
جدیدا رفتم سراغ www.chmail.ir

بد نیست ، کار من را که راi انداخنه
و یک نکته ایمیل به تمام سرورهای ارائه دهنده پست الکترونکی اطلاق می شه ، برای خطاب قرار دادن ایمیل یاهو بهتره بگیم یاهومیل
چند تا نکته ،
- ایمیلهاتون را هرجایی ندید یا از چند ایمیل استفاده کنید و آنهایی که کاربردی هستند به هر سایتی ندین
- اگر پای نوشته ای خواستید آدرس ایمیلتون را درج کنید طوری اینکار را انجام دهید که تنها انسانها ( موجودات ذی شعور ) توانایی خواندن آن را داشته باشند مثلا : a h m a d @yahoo.ccom
- ایمیلهای مزخرم را اسپم اعلام کنید تا از این پس توسط سرور به جای inbox به پوشه اسپم ارسال شود .
- بعضی میل سرورها اجازه بلاک کردن آدرسهای پست الکترونیکی خاص را می دن ، ازش استفاده کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.