mahdavi3d

برنامه روسيه براي پروژه سرنشين‌دار به ماه

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]ساخت فضاپیمای روسی برای ماموریتهای سرنشین دار به ماه[/color][/b]

[color=#0000CD]روسیه با هدف تاسیس نخستین پایگاه بر روی سطح ماه، ساخت فضاپیمایی را برای ماموریت های سرنشین دار به ماه آغاز کرده است .[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ گنادی ریلکونوف - رئیس موسسه تحقیقات مرکزی ساخت ماشین روسیه گفت: "کار آغاز آزمایش های بدون سرنشین برای سال 2015 برنامه ریزی شده است. نخستین ماموریت سرنشین دار را نیز برای سال 2018 برنامه ریزی کرده ایم."
این فضاپیماها احتمالا برای فرود بر ماه و پرواز از سطح تنها قمر زمین طراحی شده اند که مانند قایق های فضایی کار می کنند و همچنین خدماتی را برای دیگر وسایل نقلیه فضایی فراهم می آورند.
به گفته ریلکونوف سازمان فدرال فضایی روسیه (روسکوسموس) قصد دارد تا یک سیستم حمل و نقل سرنشین دار جدید برای انجام پروازهای سرنشین دار به ماه بسازد.
این مقام همچنین برنامه ماه را به سرنوشت فعالیت های روسیه در ایستگاه بین المللی فضایی ISS مرتبط کرد و گفت اینکه آیا روسیه به همکاری خود با ایستگاه بین المللی فضایی پس از 2020 ادامه می دهد یا خیر بستگی به پیشرفت برنامه اکتشاف ماه روسیه دارد.
وی با تاکید بر لزوم تعیین مسیر اصلی توسعه فضانوردی سرنشین دار روسیه اظهار داشت: پیش بینی می شود استراتژی کنونی تمرکز بر روی پرواز های سرنشین دار به ماه از جمله ایجاد یک پایگاه بر روی سطح این قمر است.
ویکتور خارتوف رییس شرکت علمی و تولیدی لاکوچین گفت: این کشور باید به شیوه شوروی سابق در سال 2015 به ماه بازگردد تا به همه و خودمان اثبات کنیم تمام آنچه که اتحاد جماهیر شوروری سابق می توانست انجام دهد را به خاطر داریم.
روسکوسموس استراتژی فضایی روسیه تا سال 2030 را ارائه و ماموریت های ماه را گامی به سوی پروازهای سرنشین دار به مریخ قلمداد کرده است.

[color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۴/۳۰[/color]
منبع:[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1654005"] خبرگزاري مهر[/url]

[hr]
[b][color=#800000]روسیه طراحی سفینه سرنشین دار برای فرود در ماه را آغاز کرد[/color][/b]

[color=#0000CD] گنادی رایکانوف مدیر کل "موسسه تحقیقات مهندسی،" روسیه گفته است که مراحل طراحی سفینه سرنشین دار روسیه آغاز شده است.[/color]
به گفته وی در سال 2015 مراحل تست این سفینه آغاز خواهد شد و در سال 2018 به فضا پرتاب خواهد شد.
به گفته وی از سال 2018 باید بر روی سفینه های باربری ، سفینه های پشتیبانی که قابلیت نشست و برخواست بر روی ماه را خواهند داشت، فعالیت شود.

منبع:
[url="http://persian.ruvr.ru/2012_07_20/82153992/"]http://persian.ruvr....07_20/82153992/[/url]

[hr]
[color=#800000][b]فرود روسیه بر روی ماه تا سال 2018[/b][/color]

[color=#0000CD]روسیه کار بر روی سفینه فضایی برای سفر به ماه را آغاز کرده است. پرتاب های آزمایشی در سال 2015 شروع می شوند. در کنار آن دانشمندان روسی می خواهند سفینه ای برای فرود و برخاستن بر روی ماه، کشنده بین سیاره ای ، سفینه ای برا ی دستگاه های خدمات فنی سیاره ای بسازند.[/color]
ایده تحقیق و جستجو بر روی ماه مدت های مدیدی است که ذهن دانشمندان روس را به خود مشغول کرده است. روسکاسموس بر روی استراتژی توسعه کشورها بر روی سیاره زمین تا سال 2030 کار می کند. در این پروژه ، تحقیق بر روی سطح ماه نیز وجود دارد. ایگور مارینین، سردبیر " خبرهای هوا فضا" شرح می دهد : با تامین بودجه لازم روسیه در آینده می تواند حتی پایگاهی در تنها سفینه سیاره ما بسازد.
اکنون در ماه منابع آب نسبتا زیادی کشف شده است. و این بدان معناست که برای تسلط بر ماه لازم نیست آب را از زمین به آنجا منتقل کنیم. به نظر می رسد که هم انرژی هم اکسیژن و هم بسیاری از مواد شیمیایی دیگر که سوخت تولید می کنند را بتوان به طور مستقیم بر روی ماه بدست آورد. بنابراین سلطه بر ماه ارزانتر از آنچه که در سال های 70 گفته شد، است. این گامی اولیه است. هوا –فضا به عنوان کشنده تمامی علوم و تمامی فن آوری های کشور ما محسوب می شود. البته در کنار انرژی اتمی .
پژوهش روسی فضا می تواند افزایش خوبی برای سرمایه گذاری های مشترک در این زمینه را دریافت نماید. پیش تر نمایندگان روسکاسموس در خصوص انجام مذاکرات با همکاران آمریکایی و اروپایی اطلاع داده بودند. سرگی پوخوف، سردبیر مجله " آویاپاناروما" مطمئن است که در عین حال پروژه هایی با شرکایی از هند و چین شانس بیشتری برای پیروزی دارد.
صنعت موشکی و هوا فضای روسی در انتظار چشم انداز خوبی از همکاری با هند و چین است. علاوه بر این ما برنامه های فضایی برای ایجاد سیستم های حمل و نقل فضایی داریم که اکنون سازندگان صنعت خودرو بر روی آن کار می کنند.

ماه به زمین نزدیک بوده و بهترین مورد مطالعه آسمانی است. در سال 1967 زمینی ها در سطح دولتی قراردادی در خصوص اصول فعالیت های دولتی برای تحقیق و بررسی هوا فضا امضاء کردند که شامل ماه و سایر اجسام آسمانی می شد. بر اساس این قرارداد هیچ کس نمی تواند در هر شرایطی، زمینی بر روی سیارات را در اختیار و سلطه خود درآورد. علاوه بر این بر روی ماه نباید آزمایشات سلاح های هسته ای صورت گرفته و پایگاه نظامی ساخته شود. بنابراین در آینده ای نزدیک ماه شانس این را دارد که نه تنها به عنوان واحدی در فضا برای همکاری پرثمر بین کشورها تبدیل شده بلکه تنها جسم آسمانی منظومه شمسی باشد که زندگی و حیات در آن جریان داشته و از درگیری و جنگ خبری نیست.

منبع:
[url="http://persian.ruvr.ru/2012_07_20/82291492/"]http://persian.ruvr....07_20/82291492/[/url]

[hr]
[color=#800000]روسیه اعلام کرد:
[b]تأخیر در سفر فضایی روسیه به ماه/ اعزام فضانورد تا سال 2018[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]جدول زمانی روسیه برای انجام یک پرواز دارای سرنشین به ماه، دو سال دیگر هم به تعویق افتاد و سازمان فضایی این کشور اعلام کرد که این سفر تا پیش از 2018 صورت نمی گیرد.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمر پاپووکین رئیس سازمان فضایی روسیه اظهار داشت: پروژه سفر انسان به ماه در تاریخ تعیین شده 2015- 2016 انجام نمی پذیرد.
روسیه درنظر دارد فضاپیمای جدیدی را جایگزین فضاپیمای سایوز پا به سن گذاشته در سفر به ایستگاه بین المللی فضایی و فراتر از آن کند.

پاپووکین اظهار داشت: در مقایسه با ایستگاه بین المللی فضایی ما به مدارهای بالاتر و سفرهایی به ماه و توسعه فناوری سفر به مریخ می اندیشیم.
براساس اظهارات وی، این فضاپیما با ظرفیت شش نفر می تواند برای مأموریتهای متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد که در آن میان می توان به مأموریتهای رباتی به ماه، یا یک ایستگاه فضایی میان ماه و زمین و حتی فراتر از ماه نیز اشاره کرد.
این درحالی است که این امکانات از جمله استفاده مجدد از فضاپیما به صورت بی وقفه وجود ندارد. ساخت یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد در مرحله نخست به پوششهای محافظ حرارتی ارتباط دارد و ما رویکردهای مختلفی برای حل این موضوع داریم.
وی اظهار داشت: باید مقدمات اولیه برای آزمایش امن بودن این مدل در بازگشت خود به زمین با سرعت دوبرابر صورت بگیرد.
سازمان فضایی فدرال روسیه که از آن با عنوان کوتاه روسکاسموس یاد می کنند در سال 1992 و پس از فروپاشی شوروی سابق تاسیس و میراث ‌دار برنامه‌های فضایی شوروی شد.
انسان تاکنون 73 مأموریت فضایی به سوی ماه انجام داده ‌است. تغییرات دمایی زیاد بر سطح ماه، تابش‌های دارای زیان کیهانی و بارش انواع شهاب ‌سنگ‌ ها اسکان انسان در ماه را با دشواری‌ هایی روبه ‌رو می‌کند. پژوهشگران سازمان فضایی ژاپن موفق به کشف حفره‌ای گدازه‌ای در کره ماه شده‌اند که به باور آن‌ها این حفره مکانی مناسب برای ساخت اقامتگاه‌های فضایی در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود.

سفر به ماه با فناوری‌های کنونی سه روز طول می کشد و ماه تنها کره خارج از زمین است که انسان‌ها بر آن گام نهاده‌اند. در سال 1969 سازمان ناسا اعلام کرد که نخستین فضانوردان به نام‌های نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در قالب پروژه آپولو بر سطح ماه فرود آمدند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۵/۰۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1654751"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][i]لطفا به اخبار علمي منتقل شود. متشكرم.[/i][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.