ALI

سیستم خمپاره انداز تمام خودکار آتش اژدها ....... جدیدترین محصول نیروی دریایی ایالات متحده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مرتضی جان ، متاسفانه وجود این سیستم و سیستم های مشابه کار را برای کشوری مثل ما دشوار خواهد کرد.

خیلی از دوستان تصور می کنند که مقابله با تانک و یگان های زرهی خیلی کار ساده ای است. کافیه ما از فاصله بیش از 5000 متر کمین کنیم و منتظر بمانیم تا تانک های آمریکایی سر برسند و بعد ما هم دمار از روزگارشون در می آریم. در حالیکه وجود چنین سیستم هایی نشانگر آن است که پشتیبانی موثر تاکتیکی لحظه به لحظه برای آبرامزها فراهم است و دیگه کمین زدن به این تانک و حملات بزن و در رو علیه آبرامز کار چندان ساده ای نخواهد بود. قابلیت اجرای آتش این سیستم رو در نظر بگیرید. هر شش ثانیه یک شلیک. فکر نکنم نیروهای کمین کننده هر چقدر هم سریع باشند بتونن به سادگی از دست این سیستم فرار کنند.

در رابطه با بحث اخلالگرها ، شما ایجاد اخلال در شبکه ارتباطی آمریکا رو به گونه ای توصیف کردید که گویی یک بچه دو ساله هم به سادگی می تواند این شبکه را از کار بیاندازد. یادتون نره عراق در جنگ خلیج فارس از این قبیل اخلالگرهای لیزری و راداری و جی پی اس و امثالهم کم در اختیار نداشت. اما سرعت عمل نیروهای ائتلاف به قدری سریع و کوبنده بود که عراق حتی فرصت نکرد از آنها استفاده کند. اخلال شبکه های ارتباطی آمریکا هم به اون سادگی که شما توصیف کردید نیست. البته من منکر نفوذ پذیر بودن شبکه ارتباطی آمریکا نیستم. اما مسلما به همین سادگی که شما آنرا توصیف کردید نیست. چون به هر حال اونها هم عقل و شعور دارند و شبکه ارتباطی شون رو جوری طراحی نمی کنند که به همین سادگی قابل نفوذ و اخلال باشه. در ضمن حضور هواپیماهای مدیریت میدان نبرد زمینی J8 جوینت استار رو هم فراموش نکنید. در ضمن شما حتی اگر بتونی شبکه ارتباطی ماهواره ای این ها را هم از کار بندازی ، ارتباط رادیویی اونها رو نمی تونی از کار بندازی. در ضمن خود تانک رو نمی تونی متوقف کنی. شما فرض کن ارتباط ماهواره ای خودروهای یک یگان زرهی رو مختل کردی. اما خودروها کماکان می تونن از طریق بی سیم ارتباط صوتی با هم داشته باشند. ضمن اینکه کامپیوتر مرکزی تانک و سیستم کنترل آتش تانک ها و سایر خودروها با این قبیل اخلال ها از کار نخواهد افتاد و به عبارتی دیگر خود خودروها از کار نخواهند افتاد. یادتون نره که اصولا یگان های زرهی آمریکا زمانی وارد کارزار می شوند که نیروی هوایی این کشور مراکز ارتباطی کشور هدف را نابود کرده باشند. پس از آن یگان های زرهی وارد عمل شده و کار پاکسازی نهایی منطقه را انجام می دهند. یعنی در عمل زمانی که یگانهای آبرامز وارد عمل می شوند ، دیگر چیزی برای مقابله با آنها باقی نمانده است. شما حتی اگر ارتباط ماهواره ای یگان های زرهی رو هم مختل کنی ، باز هم نیروهای پیشرو می تونن از یگان های توپخانه کمک بگیرند که با ورود یگان های توپخانه کار خیلی خیلی دشوار خواهد شد.

اصولا سیستماتیک ساختاری نیروهای مسلح یک کشور می بایست هم حالت تهاجمی داشته باشد و هم حالت دفاعی. اینکه یک کشور تمامی ساختار خود را به تجهیزات دفاعی اختصاص دهد ، هیچگاه در عمل توفیق همان دفاع را نیز نخواهد یافت. یک کشور حتی اگز از بهترین سیستم های راداری هم در شبکه پدافندی خود استفاده کند ، باز هم بی نیاز از نیروی هوایی قدرتمند نیست. یادتون نره که در جنگ اکتبر ، ارتش مصر دارای بهترین تجهیزات پدافندی موجود در جهان بود. اما فاقد یک نیروی هوایی در حد اسرائیل بود. نتیجه نبرد چه شد؟ تکیه بیش از حد ارتش مصر بر روی پدافند هوایی خود و نداشتن نیروی هوایی در حد دشمن ، در نهایت سبب شکست مصر در برابر اسرائیل شد.

در مجموع تجهیزات دفاعی مثل اخلالگر ها هیچگاه به تنهایی سبب پیروزی نخواهند شد و نباید به آنها به عنوان یک عامل برتری و پیروزی نگاه کرد.

ابراهیم جان ، مهمات دوربرد منحنی زن قرار نیست به صورت انبوه در تانک ها استفاده شوند. مثلا آبرامز که 42 گلوله توپ 120 میلیمتری با خودش حمل می کنه ، مثلا 4 الی 6 تا از این مهمات رو با خودش حمل می کنه تا بتونه در صورت نیاز به صورت لحظه ای از این مهمات استفاده کنه. یادتون نره که منهدم کردن یک تانک از فاصله 12 کیلومتری به وسیله این مهمات خیلی خیلی ارزانتر از منهدم کردن همان تانک به وسیله یک آپاچی و هلفایر است. ضمن اینکه امنیت آبرامز برای این کار بیشتر از آپاچی و سایر هواگردها خواهد بود. آبرامز می تواند از پشت موانع مثل تپه ها نیز تانک های دشمن را هدف قرار دهد.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ساخت autoloader از نظر مکانیکی سخت نباشه، ساخت همچین چیزی در ایران اصلا سخت نیست. تعجب می کنم چرا نساختیم.
راستی در استراتژی زمین مسلح، به جای چنین چیزی از چه وسیله ای استفاده می کنیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه بشه آتولودرشو بسازن نياز به پهباد آنچناني نداره با يه پهباد عمود پرواز تسوير بردار و بيم ليزر ميشه به راحتي بهش هدف داد شايد جاي جي پي اس رو نگير ولي فكر كنم زمان شناسايي پهباد كم كنه هرچي باشه هرچه پهباد كوچكتر سطح مقطع راداري كمتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خمپاره اندازهای ما



thumb_1_282729.jpg

thumb_67324157601228869362.jpg

thumb_92270647206404321989.jpg

thumb_bdlbnfq5momj8o1ir76a.jpg

thumb_iranboraghmortar1.jpg

thumb_iranboraghmortar2.jpg

thumb_iranboraghmortar3.jpg

thumb_iranboraghmortar4.jpg



خمپاره اندازهای 120 میلیمتری نصب شده بر روی براق و ام 113

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه نکته خیلی خوب می تونه این باشه که آیا مثلا لیزر بیم موشک کرونت سال 2006 برای اخطار دهنده های لیزری تانکهای اسرائیلی (همشون) قابل کشف نبود؟

اکثر فیلم ها رو ببینید برجک بلافاصله برمیگرده سمتی که موشک میاد،

5 کیلومتر فاصله و یه دید 5 درجه ... جدا چجوری میشه با خمپاره 120 شخم زد این محیط احتمال رو؟ خمپاره 120 نه خود توپ تانک یا تیربارهای کو اکس نمی تونستند درگیر بشن اگر مکان حمله شناسایی شده بود؟

من در مورد ایران صحبت نمی کنم، تو ایران آخرین دغدغه آبرامز کرونت خواهد بود.

به هر حال جدا و خالصا ممنونم از زحمتت علی جان :rose: :rose: :rose:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی آقا.....بسیار ممنون
نمیتونستم طاقت بیارم که فقط یک مثبت بدم!
===========
واقعا این سیستم حرف نداره!
استفاده از این سلاح نشون میده که تئوریسن های نظامی اونا چقدر دقیق دارن روی تاکتیک های ما
کار میکنن و سلاح هایی برای مقابله با این تاکتیک ها طراحی میکنن.....خیلی جالب!!
اونا به فکر حمله به ما هستن و درحال تولید سلاح هایی که در موقع حمله به ایران براشون کاربردی وراهگشا!!!
در حالیکه....درکشورما :sigh: :sigh: خدابه خیر بگذرونه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر
واقعا جنگ های امروز خیلی دقیق داره میشه احتمالا تا چند سال دیگه برخلاف تصوری که غالبا داریم که میدان جنگ یه جای شلوغ پر خماره و گلوله توپ دود ایناس و وقتی هم صدای صوت میشوی باید بخوابی!
همه تسلیحات داره دقتشون بسیار بالا میر اینقدر بالا که جایی دشمن نباشه کوچکترین مهماتی هم خرج نمیشه یعنی پرتی نداریم
حالا بنتظرتون گران و دقیق شدن مهمات باعث کاهش هزینه جنگ میشه یا افزایشش؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.