ops

مذاکره با آمریکا! آری یا خیر.....

Recommended Posts

[quote]حداقل تاثیرش این می شه که فردا روز تو ایام محرم خودمون رو الکی زمین نزنیم و به خودمون فکر کنیم و دهان گشادمان را باز نکنیم و هزارتا لعن و نفرین به کوفیان کنیم ...

خدا سرنوشت هیچ قومی رو عوض نمی کنه مگر اینکه خودشون بخواهند .... آینده پیش روی ماست ... [b]خوب یا بد .... لیاقت خودمون رو طی یکی ، دو سال آینده خواهیم دید ... خوب یا بد ... خدا لیاقتمان را نشانمان می دهد ... [/b][/quote]
البته با حرف شما موافق هستم به نظر من ما حتی بدتر از کوفیان هستیم البته دلیلش بماند ولی ایران می تونه تو مذاکرات همه این سنگ اندازی هایی که می شه که حق با دوستان هست رو بی اثر کنه ویرایش شده در توسط mhn1991

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پایگاه خبری عصر ایران:
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267776_488.jpg[/img]حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار فرماندهان، همافران و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش، استمرار فشارهای گوناگون و تهدیدات 34 ساله امریکا را همزمان با سخنان مسئولان این کشور درباره آمادگی برای مذاکره با ایران را نشان دهنده فقدان حسن نیت امریکایی ها دانستند و با اشاره به هوشیاری و مرعوب نشدن ملت ایران در مقابل حرکتهای حیله گیرانه تأکید کردند: ملت عزیز، بصیر و پر استقامت ایران روز 22 بهمن متحد و کوبنده به میدان می آید و در حرکتی ملی و انقلابی، بار دیگر توطئه دشمن را برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب، ناکام می سازد.


به گزارش [url="http://www.asriran.com/"]عصرایران[/url] به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن کامل سخنان ایشان بدین شرح است:
[color=#0000CD][b]بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌[/b][/color]

خيلى خوشحالم كه بحمداللّه در موعد هر ساله بار ديگر با شما برادران، فرزندان، جوانان عزيز، از نيروى هوايىِ سرافراز ارتش جمهورى اسلامى ايران، ملاقات ميكنم. خيلى خوش آمديد همه‌تان. سرودى هم كه اجرا شد، شعرْ خوب، آهنگْ خوب، اجرا خوب، مضامينْ عالى؛ ان‌شاءاللّه كه دلهاى ما و شما همواره برخوردار باشد از نفحات رحمت و هدايت الهى كه اين مهمترين پشتوانه است.

با يك نگاه متعارف و معمولى به نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران در طول اين سالهاى متمادى، انسان حقايق مهمى را درك ميكند. يك روزى بود كه شما حتى يك قطعه‌ى هواپيماهايى را كه در اختيار داشتيد، نميتوانستيد و اجازه نداشتيد تعمير كنيد و روى آن كار كنيد. امروز شما هواپيماى آموزشى ميسازيد؛ جنگنده ميسازيد؛ شبيه‌ساز ميسازيد؛ كارهاى مهمِ رادارى انجام ميدهيد؛ قطعه‌هاى پيچيده را توليد ميكنيد. جريان عظيم استعداد و عشق و ابتكار و حركتِ در جهتِ خودباورى و خودكفايى در نيروى هوايى، در كل ارتش، در دست نيروى‌هاى مسلح و در سراسر كشور، يك جريانى است كه امروز حتى مخالفين جمهورى اسلامى، دشمنان جمهورى اسلامى هم نميتوانند منكر آن بشوند. نظام سلطه كه به كمك زر و زور و به كمك سلاح و تهاجم نظامى تلاش كرده بود اختيار ملتها را و كشورها را در سراسر دنيا در دست بگيرد و بباوراند كه ملتها بدون تكيه‌ى به ابرقدرتها و صاحبان زر و زور - كه پشت سرشان هم كمپانى‌هاى صهيونيستى و غيرصهيونيستى صف كشيده بودند - نميتوانند راهى به عظمت و شخصيت و هويت و استقلال پيدا كنند، شما اين را در هم شكستيد.

امروز شما ملاحظه كنيد؛ ملت ايران را مقايسه كنيد با ملتهايى كه سى سال در سيطره‌ى قدرت آمريكا بودند؛ ببينيد شما كجاييد، آنها كجايند. ملت ايران سى سال حرف مستقل خود را گفت؛ سخن حق خود را تكرار كرد؛ به سلطه‌گران «نه» گفت و اينجاست. دولتهايى، ملتهايى هستند و بودند كه در اين سى سال در سيطره‌ى آمريكا بودند - دولتهاى سرسپرده‌ى آمريكا كه ملتهاشان را زيرپاى سلطه‌گران انداخته بودند - آنها هم هستند؛ ببينيد آنها كجايند، شما كجاييد. ملت ايران با حركت خود، با استقلال خود، با خودباورى خود، با توكل به خدا، اثبات كرد كه ميتوان و ميبايد در مقابل سلطه‌ى بيگانگان و سلطه‌جويان ايستاد و ميتوان ايستاد. اين را ملت ايران اثبات كرده است.

[color=#0000CD]سى سال پيش ملت ايران در قافله‌ى علم و تمدن و پيشرفت و فناورى و نفوذ سياسى كجا بود؟ امروز كجاست؟ به بركت ايستادگى، به بركت توكل به خدا، به بركت به ميدان آوردنِ همه‌ى استعدادهاى خود؛ اين يك تجربه است؛ هم براى خود ملت ايران و نسل‌هاى آينده تجربه است، هم براى ملتهاى ديگر تجربه است و نيروى هوايى جمهورى اسلامى يكى از نمونه‌هاست در اين ايستادگى و حركتى كه متكى به خودباورى بود. اين را بايد ادامه بدهيم، ما ملت ايران بايد اين را ادامه بدهيم. اين راه، راه پربركتى است.[/color]

دشمنان ملت ايران در اين سى و چند سال هر چه در توان داشتند، عليه اين ملت به كار گرفتند؛ چيزى در چنته ندارند كه عليه ملت ايران به كار نگرفته باشند؛ تحريكات كردند، جنگ راه انداختند، از دشمن جمهورى اسلامى با همه‌ى توان حمايت كردند، معارضه‌ى سخت كردند، معارضه‌ى نرم كردند؛ هر چه در توان داشتند، با اين ملت مبارزه كردند؛ اما ملت ايستاد، ايستادگى كرد؛ نه فقط نتوانستند او را به زانو در بياورند و بشكنند، نتوانستند جلوى پيشرفت او را بگيرند - اين ملت پيشرفت كرده است - از هر كارى كه در اختيارشان بود و ميتوانستند، استفاده كردند؛ توطئه كردند، كودتا راه انداختند، تحريك نظامى كردند، حمله به هواپيما كردند، تحريمهاى سخت و شديد كردند؛ روزبه‌روز تحريمها را زياد كردند، به اميد اينكه بتوانند ملت را از صحنه خارج كنند؛ بتوانند ملت را نااميد كنند؛ بتوانند ملت را نسبت به اسلام و جمهورى اسلامى بدبين كنند؛ اما ناكام ماندند. اين كارنامه‌ى جمهورى اسلامى است.

اين روزها، روزهاى دهه‌ى فجر، فرصت خوبى است كه فرزانگان ما، آگاهان ما، جوانان ما، آحاد ملت ما به ارزيابىِ كارى كه در اين سى و چند سال كرده‌اند، بپردازند؛ ببينند پيشرفتهاى خودشان را؛ ببينند تلاش موفق خودشان را؛ ببينند كمكهاى الهى را؛ ببينند ضعفِ مكرِ دشمنان را؛ كه «و مكروا و مكر اللّه و اللّه خير الماكرين».(1) اين شد يك دستور العملِ كلى براى ما كه ببينيم راه آينده‌مان را چگونه بايد انتخاب كنيم. شما در نيروى هوايى با همين نگاه، با همين جهتگيرى حركت كنيد؛ پيش برويد. بخشهاى مختلف كشور، آحاد ملت، مسئولان كشور با اين نگاه حركت بكنند.

البته[color=#0000CD] دشمن اذيت ميكند، آزار ميكند، اما جز اذيت و آزار كارى از او برنمى‌آيد.[/color] عرض كردم چند روزِ قبل از اين، خداى متعال مى‌فرمايد: «لن يضرّوكم الّا اذى»؛(2) كار آنها اين است كه به شما آزار برسانند، اما نميتوانند جلوى شما را سد كنند، نميتوانند راه شما را ببندند.

[color=#0000CD]اين همه آمريكايى‌ها در طول اين سى‌سال عليه ملت ايران رجزخوانى كردند، هرچه در توان داشتند گفتند، كردند، تبليغ كردند، امپراطورى خبيث رسانه‌اى را عليه ملت ايران به كار گرفتند؛ نتيجه اين شده است: امروز ملت ايران به فضل الهى از هميشه شاداب‌تر، عازم‌تر، جازم‌تر، فعال‌تر، شكوفايى بيشتر در عرصه‌هاى مختلف را دارد مشاهده ميكند[/color]؛ سعى آنها اين بوده است كه ملت را از نظام جمهورى اسلامى، از انقلاب جدا كنند. هر سال در 22 بهمن، ملت ايران با حضور خودشان در اين عرصه‌ى نمايش عمومى ملى و انقلابى، دشمن را ناكام كردند؛ سعى‌شان اين است كه ملت را جدا كنند.

[color=#0000CD]وزير خارجه‌ى بى تجربه‌ى قبلى آمريكا صريحا گفت كه ما اين تحريمها را براى اين ميگذاريم كه مردم ايران را در مقابل نظام جمهورى اسلامى قرار بدهيم؛ ملت ايران جواب آنها را در حركات خود، در راهپيمايى‌هاى خود داده‌اند و خواهيد ديد در روز 22 بهمن، ملت ايران با حركت كوبنده‌ى خود، يك‌بار ديگر دشمن را ناكام خواهد كرد[/color]...(3) حُسن كار اين است كه ملت بصير است، بيدار است، معناى كار دشمن را ميفهمد، حركات دشمن را جهت‌يابى ميكند؛ ميفهمد چرا دشمن اين سياست را اتخاذ كرده است، نقطه‌ى مقابل او حركت ميكند، بر داشته‌هاى خود پافشارى ميكند، حضور خود را در اين عرصه‌ى عظيم عزت ملى نشان ميدهد، خودش را نشان ميدهد، حضور خودش را اثبات ميكند؛ اين حُسن قضيه است. بصيرت عمومى مردم در مقابل تبليغاتى كه دشمنان ميكنند - بيشتر از همه آمريكايى‌ها و صهيونيست‌ها - راه را اشتباه نميكنند، دچار آن اشتباهى و خطايى كه دشمن در پى آن است كه ملت ايران دچار آن بشود، دچار نميشوند؛ اين حُسن قضاياى عظيم ملى و كلان ما است.

حالا اخيرا آمريكايى‌ها باز مسئله‌ى مذاكره را پيش كشيدند، تكرار ميكنند كه آمريكا آماده است با ايران مذاكره مستقيم بكند؛ اين تازگى ندارد. مسئله‌ى مذاكره را آمريكايى‌ها در هر مقطعى تكرار كرده‌اند. حالا امروز نوبه‌ميدان‌آمده‌ها مجدداً تكرار ميكنند كه مذاكره كنيد و ميگويند توپ در زمين ايران است، توپ در زمين شماست، شما هستيد كه بايد پاسخگو باشيد، شما هستيد كه بايد بگوييد مذاكره‌ى همراه با فشار و تهديد، چه معنايى دارد؟ مذاكره براى اثبات حُسن نيت است. شما ده تا كار انجام ميدهيد كه حاكى از سوء نيت است، آن‌وقت به زبان ميگوييد مذاكره؟! توقع داريد ملت ايران قبول كنند كه شما حُسن نيت داريد؟!

ما البته درك ميكنيم چرا آمريكايى‌ها اين روزها باز مجدداً مسئله مذاكره را هى تكرار ميكنند، هى ميگويند پشت سر هم به زبانهاى گوناگون؛ ما ميفهميم علت چيست. به قول خود آمريكايى‌ها، سياست خاورميانه‌اى آنها دچار شكست شده. [color=#0000CD]آمريكا در سياستهاى خود در اين منطقه، دچار شكست است. احتياج دارند به اينكه يك برگ برنده‌اى را به قول خودهاشان رو كنند؛ اين برگ برنده از نظر آنها عبارت است از اينكه: نظام جمهورى اسلامىِ انقلابىِ مردمى را، بكشانند پاى ميز مذاكره[/color]؛ به اين احتياج دارند. ميخواهند به دنيا اعلام كنند كه ما حُسن نيت داريم. نه، ما حُسن نيتى مشاهده نميكنيم.
من چهار سال قبل - در اول اين دولت كنونى امريكا - كه باز همين حرفها را ميزدند، اعلام كردم، گفتم كه ما پيشداورى نميكنيم، قضاوت زودهنگام نميكنيم؛ ما نگاه ميكنيم ببينيم عمل اينها چگونه است، آن‌وقت قضاوت خواهيم كرد. حالا بعد از چهار سال، قضاوت ملت ايران چه باشد؟ از فتنه‌ى داخلى حمايت كردند، به فتنه‌گران كمك كردند، در سطح منطقه با ادعاى مبارزه با تروريسم به كشورى مثل افغانستان لشگركشى كردند، اين همه انسان را پامال كردند، نابود كردند؛ با همان تروريسم‌ها امروز دارند در سوريه همكارى ميكنند، پشتيبانى ميكنند؛ همان تروريسم‌ها را در هرجايى كه توانستند در ايران به كار بگيرند، به كار گرفتند، عوامل آنها، همپيمانهاى آنها، جاسوسان رژيم صهيونيستى، دانشمندان را در جمهورى اسلامى ترور كردند صريح، اينها حاضر نشدند حتى محكوم كنند، حمايت هم كردند؛ اين عملكرد آنهاست؛ عليه ملت ايران تحريمهايى را كه خودشان ميخواستند اين تحريمها فلج كننده باشد، به كار گرفتند و اين را تصريح كردند و گفتند فلج كننده. چه كسى را ميخواستيد فلج كنيد؟ ملت ايران را ميخواستيد فلج كنيد؟ شما حُسن نيت داريد؟

مذاكره از روى حُسن نيت، با شرايط برابر، ميان دو طرفى كه نميخواهند به يكديگر كلك بزنند، معنا پيدا ميكند. مذاكره به صورت يك تاكتيك، مذاكره براى مذاكره، مذاكره براى فروختن ژست ابرقدرتى بيشتر به دنيا، اين مذاكره يك حركت حيله‌گرانه است؛ اين حركت واقعى نيست. من ديپلمات نيستم، من انقلابى‌ام، حرف را صريح و صادقانه ميگويم. ديپلمات يك كلمه‌اى را ميگويد، معناى ديگرى را اراده ميكند. ما صريح و صادقانه حرف خودمان را ميزنيم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را ميزنيم.

مذاكره آن وقتى معنا پيدا ميكند كه طرف، حُسن نيت خود را نشان بدهد؛ وقتى طرف، حُسن نيت نشان نميدهد، خودتان ميگوييد فشار و مذاكره؛ اين دوتا با هم سازگار نيست. شما ميخواهيد اسلحه را مقابل ملت ايران بگيريد، بگوييد: يا مذاكره كن يا شليك ميكنم. براى اينكه ملت ايران را بترسانيد، بدانيد ملت ايران در مقابل اين چيزها مرعوب نخواهد شد...(4)

[color=#0000CD] يك عده‌اى هم از روى ساده لوحى بعضاً، بعضى هم از روى غرض - نميشود انسان قضاوت قطعى نسبت به اشخاص بكند، اما كار آدم ساده لوح، با كار آدم مغرض، در ماهيت خود تفاوتى پيدا نميكند - خوشحال ميشوند كه بله، بياييد؛ نه، اين جور نيست اينها، مذاكره مشكلى را حل نميكند؛ مذاكره‌ى با آمريكا مشكلى را حل نميكند[/color]؛ كجا اينها به وعده‌هاى خودشان عمل كردند.
شصت ساله كه از 28 مرداد 32 تا امروز در هر موردى كه با آمريكايى‌ها مسئولين اين كشور اعتماد كردند، ضربه خوردند. يك روزى مصدق به آمريكايى‌ها اعتماد كرد، به آنها تكيه كرد، آنها را دوست خود فرض كرد، ماجراى 28 مرداد پيش آمد كه محل كودتا در اختيار آمريكايى‌ها قرار گرفت و عامل كودتا با چمدان پُر پول آمد تهران و پول قسمت كرد بين اراذل و اوباش كه كودتا را راه بيندازد؛ آمريكايى بود. تدبير كار را خودشان هم اعتراف كردند، اقرار كردند. بعد هم حكومت ظالمانه‌ى پهلوى را سالهاى متمادى بر اين كشور مسلط كردند، ساواك تشكيل دادند، مبارزان را به زنجير كشيدند، شكنجه كردند؛ اين مال آن دوره است.
بعداز انقلاب هم در برهه‌اى مسئولين كشور روى خوش‌بينى‌هاى خود به اينها اعتماد كردند، از آن طرف، سياست دولت آمريكا، ايران را در محور شرارت قرار داد. مظهر شرارت شماييد؛ شما هستيد كه در دنيا داريد شرارت ميكنيد، جنگ راه مى‌اندازيد، ملتها را ميچاپيد، از رژيم صهيونيستى حمايت ميكنيد، ملتهاى بپا خواسته را در اين ماجراى بيدارى اسلامى تا هر جا كه بتوانيد دچار سركوب ميكنيد و به استضعاف ميكشيد و بين آنها اختلاف مياندازيد؛ شرارت متعلق به شماست؛ شأن شماست. ملت ايران را متهم كردند به شرارت؛ اهانت بزرگ. هر جا به اينها اعتماد شد، اينها اين جورى حركت كردند. بايد حُسن نيت نشان بدهند. عنوان مذاكره، پيشنهاد مذاكره با فشار سازگار نيست؛ راه فشار با راه مذاكره دوتاست؛ امكان ندارد كه ملت ايران قبول بكند كه زير چكمه‌ى فشار، زير تهديد بيايد با طرف تهديد كننده و فشار آورنده مذاكره كند. مذاكره كنيم كه چى؟ كه چه بشود؟
امروز ملت ايران بيدار است. آمريكا - چهره‌ى آمريكا - نه فقط در ايران، در منطقه شناخته شده است؛ ملتها به آمريكا سوء ظن دارند و اين سوء ظن قرائن متعددى براى آنها دارد؛ ملت ايران هم دست آمريكا را خوانده است، ميفهمد كه مقصود آنها چيست؛ ملت بيدار است. امروز اگر كسانى بخواهند سلطه‌ى آمريكا را مجدداً در اين كشور بر قرار كنند، بخواهند از منافع ملى، از پيشرفت علمى، از حركت مستقل صرف‌نظر كنند براى خاطر رضايت آمريكا، ملت گريبان اينها را خواهد گرفت؛ بنده هم اگر بخواهم بر خلاف اين حركت عمومى و خواست عمومى حركت كنم، ملت اعتراض خواهد كرد؛ معلوم است. همه‌ى مسئولين موظفند منافع ملى را رعايت كنند؛ استقلال ملى را رعايت كنند؛ آبروى ملت ايران را حفظ كنند.

ما با كشورهايى كه حركت توطئه‌آميز عليه ايران نداشتند و ندارند، مذاكره كرديم، قرار داد بستيم، ارتباط برقرار كرديم؛ ملت ايران اهل مسالمت است؛ ملت ايران اهل حلم است؛ وحدت ملت ايران در خدمت منافع عمومى بشريت است؛ امروز آنچه كه ملت ايران انجام ميدهد براى منافع ملى، براى منافع امت اسلامى و براى منافع بشريت است. و بدون ترديد كمك الهى پشت سر ملت ايران است. مردم ايران با اين بصيرت، با اين عزم راسخ، با اين ايستادگى‌اى كه در اين راه روشن خود نشان دادند و ان‌شاءاللّه هميشه اين را دنبال خواهند كرد، خواهد توانست نه فقط ملت ايران را، ان‌شاءاللّه امت اسلامى را به اوج قله‌ى افتخار برسانند.
راهش اين است كه اين بصيرت را حفظ كنيم؛ راهش اين است كه اتحاد خودمان را حفظ كنيم؛ راهش اين است كه مسئولين كشور مصالح كشور را حفظ كنند[color=#0000CD]. اين بداخلاقى‌هايى كه ديده مى‌شود در برخى از عرصه‌ها و صحنه‌ها از بعضى از مسئولين كشور - كه من حالا در آينده خواهم پرداخت به اين بداخلاقى‌ها ان‌شاءاللّه؛ با مردم حرف خواهم زد - اين بداخلاقى‌ها را بگذارند كنار.[/color] ملت يك دل است، مصمم است، فعال است. اگر اختلاف نظرى هم در مسائل گوناگون در ميان ملت وجود داشته باشد، در مقابل دشمن، در مقابل استكبار، در مقابل كسانى كه كمر به ريشه‌كنى اين ملت و اين نظام بسته‌اند، همه‌ى مسئولين و آحاد ملت با هم هم‌دستند؛ هيچ اختلافى در اين جهت بين آحاد ملت وجود ندارد.

و ان‌شاءاللّه روز 22 بهمن، مردم باز هم نشان خواهند داد به فضل پروردگار، به توفيق الهى، كه براى حفظ پايه‌هاى اين انقلاب، همه‌ى ملت در صحنه هستند و آماده هستند و همدل و همزبان و هم‌جهتند و بى‌شك توفيق الهى هم شامل حال آنها خواهد بود.
[b] والسّلام عليكم و رحمة‌اللّه و بركاته[/b]
[b] [/b]
1) آل‌عمران: 54
2) آل عمران: 111
3) تكبير حضار
4) تكبير حضار



[center][url="http://www.leader.ir/langs/fa/media.php?p=contentAttach&id=10285"][color=#0000CD][b]فایل صوتی بیانات رهبری (کلیک کنید)[/b][/color][/url][/center]


[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267778_810.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267779_560.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267780_985.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267781_403.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267782_572.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267783_358.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267784_243.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267785_801.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267786_538.jpg[/img][/url]

[url="http://asriran.com"][img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/11/19/267787_768.jpg[/img][/url]

منبع: عصر ایران
www.asriran.com
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

یک مشکل دیگه هم هست ... تو ایران همیشه و از 3000 سال پیش فقط حکومت هایی قدرت داشتند که دارای یک سیستم سیاسی متمرکز بودند ....

با این اوضاع و احوال و چند صدایی حتی اگه وارد مذاکره بشویم هم کاری از پیش نمی بریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
مذاکره با امریکا اری یا خیر سوال این است ، ایا سوال درست است .
[size=5]«لن يجعل الله للكافرين علي المسلمين سبيلا»[/size]
[size=5][size=4]«خداوند تسلطي براي كافرين بر مسلمين، قرار نداده است.»[/size][/size]
[size=5][size=4]از دیدگاه اول اگر کاری که باعث تسلط کفار بر مسلمین شود ممنوع است .هر کاری در این امر قرار می گیرد . حالا این کار مذاکره با امریکا باشد یا غیره در این مورد بخصوص ایا مذاکره در شرایط حال حاضر تسلط دشمن را ندارد از یک طرف صحبت از تحریم است از طرف دیگر صحبت از مذاکره در این حال اگر با این اوضاع وارد مذاکره شویم راه تسلط را باز نکرده ایم .[/size][/size]
[size=5][size=4]در ضمن در این مذاکره ما چه باید بدهیم و اصلا چه داریم که بدهیم ؟ سوال دوم این است . از نظر فناوری و علم که دست پایین هستیم و اقتصاد همین طور که حضرت اقا با ااشاره داشته اند .اما در بعد سیاسی در بعد اقتدار است که دست بالا را داریم با این وجود ایا نباید از دوستداران مان سرمایه بگذاریم .[/size][/size]
سخنان مقام معظم رهبری را هم در نظر بگیریم
[size=5]آمريكا در سياستهاى خود در اين منطقه، دچار شكست است. احتياج دارند به اينكه يك برگ برنده‌اى را به قول خودهاشان رو كنند؛ اين برگ برنده از نظر آنها عبارت است از اينكه: نظام جمهورى اسلامىِ انقلابىِ مردمى را، بكشانند پاى ميز مذاكره؛ به اين احتياج دارند. ميخواهند به دنيا اعلام كنند كه ما حُسن نيت داريم. نه، ما حُسن نيتى مشاهده نميكنيم.[/size]
[size=5]لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یَسْتَکْبِرُونَ[/size]
[size=5]بی تردید یهودیان و مشرکان را دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت، و قطعاً کسانی را که می گویند: ما نصرانی هستیم، نزدیک ترین مردم در دوستی نسبت به مؤمنان خواهی یافت. این بدان سبب است که میان آنان کشیشان و راهبانی هستند، و بدان سبب است که آنان تکبّر نمیورزن[/size]
[size=5][size=4]در این دیدگاه اگر حتی بخش بالا و دلایل ان هم نباشد تا وقتی امریکا توسط لابی های صهیونیستی اداره می شود می توانیم با ان وارد مذاکره شویم . با سرسخت ترین دشمنمان . ایا اگر وارد این مذاکره شویم از روی ضعف نیست .[/size][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اونجایی که یک عده کلا دنبال ایراد از اصل و پایه این نظر سنجی هستند و پاک کردن صورت سوال رو بهترین گزینه میدونن این
تاپیک بزودی حذف و یا قفل خواهد شد.
اما یک حرف ته دلم مونده که باید بگم:
خیلی ها تو این سایت من رو میشناسن و میدونن جان من هست وجان اون کسی که تو آواتارم عکسشو میبینید.ولی بزارید اینو بگم که تعداد افرادی
که تابحال بخاطره یک عده تندرو و بی ترمز تو این مملکت کشته شدند و تعداد ضرباتی که این مملکت تابحال از این افراد تندرو و بی منطق خورده
بیشتر از ضربات معاندان ما نباشه کمتر نیست.اینبار هم مشکلی نیست و کار به گفته شما از پایه مشکل داره و ما هم مطیع ......!!!!
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ops' timestamp='1360438285' post='299169']
از اونجایی که یک عده کلا دنبال ایراد از اصل و پایه این نظر سنجی هستند و پاک کردن صورت سوال رو بهترین گزینه میدونن این
تاپیک بزودی حذف و یا قفل خواهد شد.
اما یک حرف ته دلم مونده که باید بگم:
خیلی ها تو این سایت من رو میشناسن و میدونن جان من هست وجان اون کسی که تو آواتارم عکسشو میبینید.ولی بزارید اینو بگم که تعداد افرادی
که تابحال بخاطره یک عده تندرو و بی ترمز تو این مملکت کشته شدند و تعداد ضرباتی که این مملکت تابحال از این افاد تندرو و بی منطق خورده
بیشتر از ضربات معاندان ما نباشه کمتر نیست.اینبار هم مشکلی نیست و کار به گفته شما از پایه مشکل داره و ما هم مطیع ......!!!!
[/quote]

سلام
جواب دادی ... خب دیگه چکار تایپک داری !؟

ما بی ترمز ، دارای جمود فکری ، آدمکش ، خائن ، ابوموسی اشعری و ...... شما دلیل برای اینکه مذاکره در شرایط فعلی سود داره بیار ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آه ... بفرماید ! وقتی میگم سایت سیاسی هست نگین چرا ! نگین سایت میلیتاری هست ! این سایت کجاش میلیتاری هست !
اینهمه جون میکنیم مقاله مینویسیم .... همه میان عکساشو نیگاه میکنن و میرن ! نظر ستجی میزاریم , 3 نفر به زور شرکت میکنند !
اما تا یه بحث سیاسی میشه 45 تا پاسخ و 68 نفر رای دهنده یک جا جمع میشن !
  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1360438493' post='299170']
[quote name='ops' timestamp='1360438285' post='299169']
از اونجایی که یک عده کلا دنبال ایراد از اصل و پایه این نظر سنجی هستند و پاک کردن صورت سوال رو بهترین گزینه میدونن این
تاپیک بزودی حذف و یا قفل خواهد شد.
اما یک حرف ته دلم مونده که باید بگم:
خیلی ها تو این سایت من رو میشناسن و میدونن جان من هست وجان اون کسی که تو آواتارم عکسشو میبینید.ولی بزارید اینو بگم که تعداد افرادی
که تابحال بخاطره یک عده تندرو و بی ترمز تو این مملکت کشته شدند و تعداد ضرباتی که این مملکت تابحال از این افاد تندرو و بی منطق خورده
بیشتر از ضربات معاندان ما نباشه کمتر نیست.اینبار هم مشکلی نیست و کار به گفته شما از پایه مشکل داره و ما هم مطیع ......!!!!
[/quote]

سلام
جواب دادی ... خب دیگه چکار تایپک داری !؟

ما بی ترمز ، دارای جمود فکری ، آدمکش ، خائن ، ابوموسی اشعری و ...... شما دلیل برای اینکه مذاکره در شرایط فعلی سود داره بیار ...
[/quote]

اولا جالبه که به خودت گرفتی...بگذریم
دوما جالب تر اونه که میخاستم شما رو به مرحله بعدی یعنی خود زنی برسونم...
سوما بسیار خوشنود شدم از اینکه جای بنده تصمیم گرفتید .....چه کسی گفته نظر من نسبت به این مذاکرات مثبته؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ops' timestamp='1360438678' post='299173']
[quote name='100' timestamp='1360438493' post='299170']
[quote name='ops' timestamp='1360438285' post='299169']
از اونجایی که یک عده کلا دنبال ایراد از اصل و پایه این نظر سنجی هستند و پاک کردن صورت سوال رو بهترین گزینه میدونن این
تاپیک بزودی حذف و یا قفل خواهد شد.
اما یک حرف ته دلم مونده که باید بگم:
خیلی ها تو این سایت من رو میشناسن و میدونن جان من هست وجان اون کسی که تو آواتارم عکسشو میبینید.ولی بزارید اینو بگم که تعداد افرادی
که تابحال بخاطره یک عده تندرو و بی ترمز تو این مملکت کشته شدند و تعداد ضرباتی که این مملکت تابحال از این افاد تندرو و بی منطق خورده
بیشتر از ضربات معاندان ما نباشه کمتر نیست.اینبار هم مشکلی نیست و کار به گفته شما از پایه مشکل داره و ما هم مطیع ......!!!!
[/quote]

سلام
جواب دادی ... خب دیگه چکار تایپک داری !؟

ما بی ترمز ، دارای جمود فکری ، آدمکش ، خائن ، ابوموسی اشعری و ...... شما دلیل برای اینکه مذاکره در شرایط فعلی سود داره بیار ...
[/quote]

اولا جالبه که به خودت گرفتی...بگذریم
دوما جالب تر اونه که میخاستم شما رو به مرحله بعدی یعنی خود زنی برسونم...
سوما بسیار خوشنود شدم از اینکه جای بنده تصمیم گرفتید .....چه کسی گفته نظر من نسبت به این مذاکرات مثبته؟؟؟
[/quote]

سلام

1- دلیل به خود گرفتنم همین " دوما جالب تر اونه که میخاستم شما رو به مرحله بعدی یعنی خود زنی برسونم... " ... حداقل در خط دوم خودتان را لو ندهید که منظورتان که بوده ....

2- خود زنی را به کنار ... اگر نظری دارید صریح بیانش کنید ...

3- البته بنده سایر تایپیک ها و نظرات شما رو دنبال می کنم ... نظرات هم یک روزه ساخته نمی شوند .... البته امیدوارم که یک روزه ساخته نشوند ...

[quote name='farokhkhan' timestamp='1360438510' post='299171']
آه ... بفرماید ! وقتی میگم سایت سیاسی هست نگین چرا ! نگین سایت میلیتاری هست ! این سایت کجاش میلیتاری هست !
اینهمه جون میکنیم مقاله مینویسیم .... همه میان عکساشو نیگاه میکنن و میرن ! نظر ستجی میزاریم , 3 نفر به زور شرکت میکنند !
اما تا یه بحث سیاسی میشه 45 تا پاسخ و 68 نفر رای دهنده یک جا جمع میشن !
[/quote]

سلام
افراد کمی در موارد تخصصی نظر می دهند .... برای مثال برای بنده فقط کارایی کلی سلاح ها ارزش داره که اونم به صورت اطلاعات عمومی در ذهن نگرش دارم نه جزئیات تک تک دکمه ها و عملکردشون .......

چون ثبات سیاسی و نظامی بخشی از یکدیگر هستند ... مثال : سال 58 ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من صحبت کردن از «مذاکره» خیلی کلی است و باید ببینیم منظور از مذاکره چیست:
۱. امتیاز دادن و امتیاز گرفتن
۲. نزدیک کردن دیدگاه‌ها
۳. اختلاف انداختن در طرف مقابل

به نظر من مذاکره با هدف شماره ۱ آب در هاون کوبیدن است (به همان دلایلی که رهبری و همچنین دوستان در اینجا توضیح دادند) و ما باید اهداف شماره ۲ و ۳ را همزمان دنبال کنیم. همان‌طور که آمریکایی‌ها سیاست «فشار و مذاکرهٔ همزمان» را پیش می‌برند، ما سیاست «مقاومت و مذاکرهٔ همزمان» را پیش می‌بریم. قرار هم نیست به آن‌ها امتیاز بدهیم، بلکه قرار است در بین مذاکره‌کنندگان و طبقهٔ نخبهٔ آمریکا برای خودمان حامی پیدا کنیم و بین آن‌ها با قشر جنگ‌طلب و تندروهای طرفدار اسرائیل اختلاف بیندازیم. قبلاً این اتفاق افتاده است: پس از ۱۱ سپتامبر، ایران وارد مذاکرات محدودی با آمریکا شد که عمدتاً حول مبارزه با طالبان و القاعده می‌چرخید، ولی جرج بوش این مذاکرات را پس از مدتی متوقف کرد. اما در عوض از بین مذاکره‌کنندگان آمریکایی که با ایران در تماس بودند، کسانی پیدا شدند که اکنون حامی و مدافع سرسخت مواضع جمهوری اسلامی ایران در محافل رسانه‌ای و سیاسی و اتاق فکرهای آمریکا هستند: [url="http://goingtotehran.com/"]فلینت و هیلاری لورت[/url] که به خاطر دیدگاه‌هایشان دربارهٔ ایران، بارها مورد تهاجم رسانه‌ای صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

بسیاری از دیپلمات‌ها، تحلیلگران و نخبگان آمریکا تحت تأثیر رسانه‌های آمریکا هستند و دغدغه‌های ایران را درک نمی‌کنند. مذاکره با آمریکا فرصتی به ما می‌دهد تا حرفمان را به گوش این افراد برسانیم و بین آمریکایی‌ها برای خودمان آدم جمع کنیم. همچنین مذاکره آمریکا با ایران باعث می‌شود تندروهای طرفدار اسرائیل در موضع ضعف قرار بگیرند. اگر رسانه‌های غربی را دنبال کنید، این تندروها پس از این که رهبری مذاکره با آمریکا را رد کردند، دارند می‌گویند که «دیدید گفتیم ایران فقط زبان زور می‌فهمد».

ما نباید آمریکا را یک کل واحد فرض کنیم؛ صحنهٔ سیاسی آمریکا هم مثل هر کشور دیگری از بازیگران متعددی تشکیل شده است که دیدگاه‌ها و منافع متنوعی دارند. ما می‌توانیم و باید برای خودمان در بین آمریکایی‌ها حامی پیدا کنیم و مذاکره کردن یکی از راه‌های پیدا کردن حامی و خنثی کردن تبلیغات طرفداران اسرائیل علیه ایران است. وگرنه مذاکره هیچ وقت اختلافات اساسی بین ایران و آمریکا را حل نخواهد کرد، اما برخلاف رهبری من معتقد نیستم که پیش‌شرط مذاکره، حسن نیت طرف مقابل است، چون هدف از مذاکره لزوماً رفع اختلافات نیست.

البته یکی از مشکلات مذاکره این است که به فشار طرف مقابل در بین افکار عمومی مشروعیت می‌دهد (گویی ما داریم کوتاه می‌آییم). این دغدغهٔ مهمی است ولی به نظر من با تبلیغات رسانه‌ای هوشمندانه قابل رفع است.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ahmadi' timestamp='1360440997' post='299190']
]
البته یکی از مشکلات مذاکره این است که به فشار طرف مقابل در بین افکار عمومی مشروعیت می‌دهد (گویی ما داریم کوتاه می‌آییم). این دغدغهٔ مهمی است ولی به نظر من با تبلیغات رسانه‌ای هوشمندانه قابل رفع است.
[/quote]

سلام
کدوم رسانه ...
همین دیروز آی فیلم و پرس تی وی رو هم از روی گالکسی حذف کردند ( شمال آمریکا رو پوشش می داد ) .... اونوقت ادعای مذاکره می کنند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1360441115' post='299191']
[quote name='ahmadi' timestamp='1360440997' post='299190']
]
البته یکی از مشکلات مذاکره این است که به فشار طرف مقابل در بین افکار عمومی مشروعیت می‌دهد (گویی ما داریم کوتاه می‌آییم). این دغدغهٔ مهمی است ولی به نظر من با تبلیغات رسانه‌ای هوشمندانه قابل رفع است.
[/quote]

سلام
کدوم رسانه ...
همین دیروز آی فیلم و پرس تی وی رو هم از روی گالکسی حذف کردند ( شمال آمریکا رو پوشش می داد ) .... اونوقت ادعای مذاکره می کنند
[/quote]یکی از مهارت‌های لازم در دیپلماسی عمومی این است که کاری کنیم که رسانه‌های طرف مقابل دیدگاه‌های ما را همان‌طوری که دوست داریم پوشش بدهند. اصلاً نیازی به PressTV و غیره نیست چون این‌ها برد و بینندهٔ محدودی دارند. همین الان رسانه‌های غربی حجم بزرگی از خبر و تحلیل را دارند دربارهٔ ایران تولید می‌کنند که هیچ وقت صدا و سیمای دولتی ما نمی‌تواند در بین افکار عمومی غربی با آن‌ها رقابت کند (مگر در بلندمدت و با تغییر چشمگیر در سیاست‌های آن). اما سیاستمداران ما می‌توانند طوری رفتار و صحبت کنند و طوری مواضعشان را اعلام کنند که اثر مد نظر ما را در رسانه‌های غربی و در بین مخاطبان آن‌ها بگذارد.
این اتفاق قبلاً بارها افتاده است که رسانه‌های غربی تیترهایی زده‌اند یا گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که به نفع ما بوده است. مثلاً پارسال سر ماجرای اتهام بمبگذاری سفارت سعودی در واشنگتن اگر اشتباه نکنم سایت CNN صحبت‌های احمدی‌نژاد را تیتر کرده بود که این اتهام را با ادعای دروغ وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق مقایسه کرده بود که برای مخاطب آمریکایی که با ماجرای حمله به عراق آشناست، بسیار معنی‌دار بود (به خصوص که اکثر رسانه‌های غربی به این اتهام بمبگذاری به ایران با دیدهٔ شک و تردید نگریستند). یا همین چند ماه پیش نیویورک‌تایمز با همکاری پلیس مواد مخدر ناجا [url="http://www.nytimes.com/2012/10/12/world/middleeast/iran-fights-drug-smuggling-at-borders.html"]گزارش در مجموع مثبتی[/url] را از مبارزهٔ ایران با مواد مخدر در مرزهای شرقی منتشر کرد. یا پارسال آقای صالحی وزیر خارجه در واشنگتن‌پست یک یادداشت مهمان [url="http://articles.washingtonpost.com/2012-04-12/opinions/35450728_1_fuel-plates-tehran-research-reactor-nuclear-weapons"]منتشر کرد[/url] که در آن توضیح داده بود چرا ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، و بازخورد مثبتی در کامنت‌های خوانندگان غربی ایجاد کرده بود. اصولاً اگر خبرهای مربوط به ایران را در رسانه‌های غربی دنبال کنید، خیلی وقت‌ها این اظهارات سیاستمداران ما هستند که تیتر می‌شوند، و بنابراین ما می‌توانیم روی نحوهٔ بازتاب اعمالمان در دنیا تأثیرگذار باشیم، فقط کمی هوش دیپلماسی عمومی می‌خواهد. ویرایش شده در توسط ahmadi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم با تمام حرف های آقای ahmadi موافقم به نظر من هم گفتگو کردن بهتر از گفتگو نکردن هست حداقل مزیتش اینه که حرف مون رو زدیم و وقت خریدیم که وقت الان مهمترین المان برای ما هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستش را بخواهید من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال رد مذاکره توسط ایران هستند تا پذیرفتن آن، تا بعد بتوانند حمایت بین‌المللی بیشتری برای فشار علیه ایران به دست بیاورند.

دنیس راس مشاور ارشد سابق اوباما در امور ایران، خرداد پارسال [url="http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/calling-irans-bluff-its-time-to-offer-tehran-a-civilian-nuclear-program"]مقاله‌ای[/url] نوشت که در آن از طول کشیدن مذاکرات 5+1 با ایران ابراز نگرانی کرده بود، و پیشنهاد کرده بود که آمریکا یک پیشنهاد جامع به ایران بدهد که شامل اجازه دادن به ایران برای داشتن یک برنامهٔ هسته‌ای محدود باشد. بعد گفته بود که مهم‌ترین مزیت دیپلماتیک این کار، این است که در صورت رد پیشنهاد توسط ایران، به آمریکا اجازه می‌دهد که بدون مقاومت بین‌المللی و در صورت لزوم، از زور علیه ایران استفاده کند (چه حملهٔ اسرائیل به ایران باشد، چه حملهٔ آمریکا به ایران باشد و چه تشدید و تداوم تحریم‌ها). آمریکا در آن صورت می‌تواند ادعا کند که من تمام گزینه‌ها را امتحان کردم، و ایران هیچ راه دیگری به جز حملهٔ نظامی و تحریم باقی نگذاشت. دنیس راس تأکید می‌کند که برای رسیدن به این هدف، بهترین راه دادن یک پیشنهاد هسته‌ای جامع به ایران است. خیلی جالب است که دنیس راس بیشتر روی احتمال رد کردن پیشنهاد توسط ایران مانور می‌دهد، که به نظرم نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر روی انعطاف‌ناپذیری ایران حساب باز کرده‌اند. متن این بخش کلیدی از مقاله این است:
[left][quote]Second, and more importantly, we need a credible basis for using force if it comes to it. Context matters. It matters because the use of force is a means not an end. Iran has the know-how and the engineering capability to reconstitute its nuclear program, so it will be critical to maintain sanctions even after force has been used—and [b]that requires that much of the international community accepts that the use of force was justified. If we or the Israelis use force, it is essential that we be seen as first having tried everything short of force and that the Iranians effectively brought this on themselves[/b].[/left]
[left][b]The point is that we can only demonstrate that diplomacy was tried and failed—that we and/or the Israelis were left with no choice but to use force—if we first directly offer to Iran the possibility of a civilian nuclear program.[/b][/quote][/left]

به عبارت دیگر رد کردن مذاکره مثل بازی کردن در زمین آمریکاست. البته مذاکره کردن منفعلانه از این هم بدتر است. به نظر من [b]مذاکره کردن بدون امتیاز دادن و همراه با دیپلماسی عمومی فعال[/b]، بهترین کاری است که می‌توانیم بکنیم. ما خلاقیت زیادی در تاکتیک‌های نظامی‌مان به خرج می‌دهیم، کاش در تاکتیک‌های دیپلماتیک‌مان هم کمی از این خلاقیت استفاده کنیم. مذاکره با طرف قوی‌تری که دست بالا را دارد هم نیاز به روش‌های نامتقارنی دارد که از مزیت‌های طبیعی ما استفاده کرده، صحنهٔ بازی را تغییر دهد و طرف مقابل را غافلگیر و وادار به بازی در زمین ما کند. ویرایش شده در توسط ahmadi
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=black][size=2]سگها و گرگها[/size][/color][/b]
[color=black][size=1] [/size][/color]
[size=4][color=black]هوا سرد است و برف آهسته بارد[/color][color=black]
[/color][color=black]ز ابري ساكت و خاكستري رنگ[/color][color=black]
[/color][color=black]زمين را بارش مثقال ، مثقال[/color][color=black] [/color]
[color=black]فرستد پوشش فرسنگ ، فرسنگ[/color][color=black] [/color]
[color=black]سرود كلبه ي بي روزن شب[/color][color=black]
[/color][color=black]سرود برف و باران است امشب[/color][color=black]
[/color][color=black]ولي از زوزه هاي باد پيداست[/color][color=black]
[/color][color=black]كه شب مهمان توفان است امشب[/color][color=black]
[/color][color=black]دوان بر پرده هاي برفها ، باد[/color][color=black]
[/color][color=black]روان بر بالهاي باد ، باران[/color][color=black]
[/color][color=black]درون كلبه ي بي روزن شب[/color][color=black]
[/color][color=black]شب توفاني سرد زمستان[/color][color=black]
[/color][/size]
[size=4][b][color=black]آواز سگها[/color][/b][color=black] [/color][/size]

[size=4][color=black]زمين سرد است و برف آلوده و تر[/color][color=black]
[/color][color=black]هواتاريك و توفان خشمناك است[/color][color=black]
[/color][color=black]كشد - مانند گرگان - باد ، زوزه[/color][color=black] [/color]
[color=black]ولي ما نيكبختان را چه باك است ؟[/color]
[color=black] [/color][color=black]كنار مطبخ ارباب ، آنجا[/color][color=black]
[/color][color=black]بر آن خاك اره هاي نرم خفتن[/color][color=black]
[/color][color=black]چه لذت بخش و مطبوع است ، و آنگاه[/color][color=black] [/color]
[color=black]عزيزم گفتم و جانم شنفتن[/color][color=black] [/color]
[color=black]وز آن ته مانده هاي سفره خوردن[/color][color=black] [/color]
[color=black]و گر آن هم نباشد استخواني[/color][color=black]
[/color][color=black]چه عمر راحتي دنياي خوبي[/color][color=black]
[/color][color=black]چه ارباب عزيز و مهرباني[/color][color=black] [/color]
[color=black]ولي شلاق ! اين ديگر بلايي ست[/color][color=black] [/color]
[color=black]بلي ، اما تحمل كرد بايد[/color][color=black]
[/color][color=black]درست است اينكه الحق دردناك است[/color][color=black] [/color]
[color=black]ولي ارباب آخر رحمش آيد[/color][color=black] [/color]
[color=black]گذارد چون فروكش كرد خشمش[/color][color=black]
[/color][color=black]كه سر بر كفش و بر پايش گذاريم[/color][color=black] [/color]
[color=black]شمارد زخمهايمان را و ما اين[/color][color=black] [/color]
[color=black]محبت را غنيمت مي شماريم[/color][color=black] [/color]
[color=black]خروشد باد و بارد همچنان برف[/color][color=black] [/color]
[color=black]ز سقف كلبه ي بي روزن شب[/color][color=black] [/color]
[color=black]شب توفاني سرد زمستان[/color][color=black] [/color]
[color=black]زمستان سياه مرگ مركب[/color][color=black] [/color][/size]

[size=4][b][color=black]آواز گرگها[/color][/b][color=black] [/color][/size]

[size=4][color=black]زمين سرد است و برف آلوده و تر[/color][color=black]
[/color][color=black]هوا تاريك و توفان خشمگين است[/color][color=black] [/color]
[color=black]كشد - مانند سگها - باد ، زوزه[/color][color=black] [/color]
[color=black]زمين و آسمان با ما به كين است[/color][color=black] [/color]
[color=black]شب و كولاك رعب انگيز و وحشي[/color][color=black] [/color]
[color=black]شب و صحراي وحشتناك و سرما[/color][color=black] [/color]
[color=black]بلاي نيستي ، سرماي پر سوز[/color][color=black]
[/color][color=black]حكومت مي كند بر دشت و بر ما[/color][color=black] [/color]
[color=black]نه ما را گوشه ي گرم كنامي[/color][color=black]
[/color][color=black]شكاف كوهساري سر پناهي[/color][color=black]
[/color][color=black]نه حتي جنگلي كوچك ، كه بتوان[/color][color=black] [/color]
[color=black]در آن آسود بي تشويش گاهي[/color][color=black]
[/color][color=black]دو دشمن در كمين ماست ، دايم[/color][color=black] [/color]
[color=black]دو دشمن مي دهد ما را شكنجه[/color][color=black] [/color]
[color=black]برون : سرما درون : اين آتش جوع[/color][color=black] [/color]
[color=black]كه بر اركان ما افكنده پنجه[/color][color=black] [/color]
[color=black]دو ... اينك ... سومين دشمن ... كه ناگاه[/color][color=black] [/color]
[color=black]برون جست از كمين و حمله ور گشت[/color][color=black] [/color]
[color=black]سلاح آتشين ... بي رحم ... بي رحم[/color][color=black] [/color]
[color=black]نه پاي رفتن و ني جاي برگشت[/color][color=black] [/color]
[color=black]بنوش اي برف ! گلگون شو ، برافروز[/color]
[color=black] [/color][color=black]كه اين خون ، خون ما بي خانمانهاست[/color][color=black] [/color]
[color=black]كه اين خون ، خون گرگان گرسنه ست[/color][color=black] [/color]
[color=black]كه اين خون ، خون فرزندان صحراست[/color][color=black] [/color]
[color=black]درين سرما ، گرسنه ، زخم خورده ،[/color][color=black] [/color]
[color=black]دويم آسيمه سر بر برف چون باد[/color][color=black] [/color][/size]
[size=4] [color=black]وليكن عزت آزادگي را[/color][/size][color=black][size=1][size=4] [/size][/size][/color]
[size=5][b][color=black]نگهبانيم ، آزاديم ، آزاد[/color][/b][/size]


دوستان این شعر طولانی هست ولی ارزش زمزمه دوباره رو داره
یادمون باشه ما نخواستیم چه باشیم که امروز بعضی هستند . . . :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.