death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

فیلم پهپاد رو نگاه کردم نکته ی جالبی که داشت صدای کمی بود که موتور پرنده داشت و برای پهپادی که میخواهد تهاجمی باشه خیلی مهم است که کم صدا باشد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
^^^^
من از ظهر دارم این دست اوندست میکنم که این فیلم رو بذارم....
خیلی خیلی خیلی خیلی به هم نزدیک هستن شاید کمتر از 3 متر هستن نسبت به هم، و این شجاعت بچه های ارتش رو میرسونه که تو اون فاصله یه نفری جلوی 2 نفر در اومده بود...
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='babak1985' timestamp='1397321245' post='372160']
درگیری نزدیک سرباز سوری با چند سلفی وکشتن یکی از این وحوش...ماشاالله

[url="http://www.aparat.com/v/bDSTR"]http://www.aparat.com/v/bDSTR[/url]
[b] [/b]
[/quote]
وای خدا!
چقدر به هم نزدیکن!!!
آقا کفم برید تا حالا همچین چیزی ندیده بودم. خدا حفظشون کنه. بعضی ها شون خیلی شجاعن. ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه نیروی هوایی ارتش سوریه یه اشتباه بزرگ داره و اونم بمباران تروریست ها در مناطق شهریه.مگر یه جنگنده چنتا بمب سنگین میتونه حمل کنه که این ساختمانهای بزرگ رو تخریب کنه.فیلم های زیادی هست که تروریستها مثل گله گوسفند وسط جاده دارن با وانت لشگر کشی میکنن.با سوار کردن لود کردن چنتا راکت انداز روی یه میگ 23میشه کل این ستون های وانتی رو نابود کرد.اما همینا وقتی میان تو شهر میرن تو ساختمان های مقاوم.بعد تازه تونلم میکنن.واقعا اشتباه بزرگیه.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]اینو کجای دلم بزارم.[/size]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[center]
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/392445/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%84-%D8%A2%D9%88%DB%8C%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]درخواست آمریکا از تل آویو برای حمله به سوریه[/url][/b][/center]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][size=3]یک رسانه آمریکایی از درخواست واشنگتن از تل آویو برای حمله به ارتش سوریه برای حمایت از تروریست های آموزش دیده شده از سوی آمریکا که هم اکنون در جولان اشغالی حضور دارند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک از درخواست آمریکا از رژیم اسرائیل برای حمله به ارتش سوریه که گروههای مسلح آموزش دیده شده از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جولان اشغالی را تهدید می کند پرده برداشت.

این منابع بیان کردند: افراد مسلحی که در اردن آموزش دیده اند در ماه گذشته میلادی به تپه های جولان اعزام شده اند.این اولین بار است که آمریکا خواستار دخالت اسرائیل در سوریه می شود.

به گفته این منابع رژیم صهیونیستی تاکنون با درخواست آمریکا پاسخی نداده است زیرا اسرائیلی ها علاقه ای به درگیری نظامی با ارتش سوریه ندارند.

روزنامه آمریکایی وورلد تریبون افزود: آمریکا بیش از هزار تروریست را در چارچوب برنامه ای که واشنگتن در اردن اداره می کند را با حمایت مالی آل سعود تحت آموزش قرار داده است.[/size]
[size=3][url="http://www.tabnak.ir/"]http://www.tabnak.ir/[/url][/size][/size][/font][/color] ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='babak1985' timestamp='1397327560' post='372182']
[size=5]بعد از کشتن سلفی ها که نزدیک او بودند سلفی های دیگر که طرف فیلم بردار بودن اورابه شهادت رساندن می بینید که شهادتین را می گفت وانگشت خود را تکان میداد( ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون فرحین بما آتاهم الله من فضله ویستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم ألا خوف علیهم ولا هم یحزنون یستبشرون بنعمة من الله وفضل وأن الله لا یضیع أجر المؤمنین [/size])

[url="http://www.aparat.com/v/bIJni"]http://www.aparat.com/v/bIJni[/url]
[/quote]


[right]اما این ظاهرا اون قبلی نیست... قبلی کلاه کاسکت نداره اما این یکی داره[/right]

[right]ثانیا الان باید در این صحنه دومی جنازه‌های اون سقط شده‌های داعشی مشاهده بشه در حالی که جنازه‌ای در کار نیست..[/right] ویرایش شده در توسط mahdyar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کلیپ رو تقدیم بچه های میلیتاری میکنم
فقط ببینید در این نقطهچن د وهابی در دوره های زمانی مختلف توسط نارنجک دستی به جهنم فرستاده میشند
خدا دشمنان ما را از احمق ها آفریده
http://www.aparat.com/v/XblEF
صدای تق رها شدن ضامن نارنجک مشهوده
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلیپ مال کدوم گروه بود؟مدام نام امیرالمونین رو میارن.در حماقت تروریست ها که شکی نیست.اما انءار اینور دوربینم تعداد زیادی از رزمندگان تو این ساختمونند.که یکم خطرناکه..البته دشمنشونو شناختن که چقد احمق تشریف دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سپاه بدر باید باشن چون آرم مال اونها باید باشه...
سپاه بدر مجاهدین عراقی هستن که با صدام می جنگیدن و در ایران مستقر بودن بعد از سقوط عراق و حمله آمریکا به اونجا برگشتن به عراق در واقع زیر نظر حجت الاسلام حکیم فعالیت دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
«ابو عبدالله الشرعی»، سرکرده شرعی گروه تروریستی «جنبش فجر الاسلام» اولین سرکرده گروه تروریستی در سوریه نیست که به هلاکت می‌رسد و بدون تردید آخرین آنها نیز نخواهد بود.
ابو عبدالله که یکی از موسسان گروه تروریستی فجر الاسلام شمرده می‌شود و از ابتدای شکل گیری گروه منصب «امیر شرعی» آن را نیز برعهده داشت، در جریان حمله نیروی هوایی ارتش سوریه به هلاکت رسید تا سریال سرکردگان کشته شده در سوریه که در این اواخر ارتش آنها را هدف قرار داده، ادامه یابد.
بنابر تاکید منابع آگاه میدانی، ارتش سوریه در عملیات‌های خود علیه گروه‌های مسلح بر اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی دقیقی استناد می‌کند که از طریق عناصر خود که در پیکره این گروه‌ها نفوذ کرده‌اند، بر آنها دست می‌یابد.
ارتش سوریه این استراتژی را از زمان به هلاکت رساندن «ابو خالد السوری»، سرکرده گروه موسوم به «جنبش آزادگان شام» در 24 فوریه گذشته دنبال می‌کند، به گونه‌ای که در آن زمان دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه «داعش» را مسئول این عملیات دانستند، در حالی‌که مجری این عملیات هیچ طرفی جز ارتش سوریه نبود که این عملیات را به صورت کاملا سری و محرمانه به اجرا گذاشت.
در این ارتباط منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که ارتش سوریه علاوه بر استراتژی استفاده از عناصر نفوذی در گروه‌های مسلح، در این اواخر به اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی مهمی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی منطقه‌ای در قالب همکاری سری و محرمانه دستگاه اطلاعات سوریه با دستگاه‌های اطلاعاتی دیگر کشورهای منطقه و غربی در مبارزه علیه گروه‌های افراطی تکفیری در سوریه دست یافته است.
این همکاری و استراتژی ارتش سوریه در این اواخر منتهی به نتایج مهم و بارزی شده که رهاورد آن به قتل رساندن ده‌ها سرکرده تکفیری است که تحت عنوان جهاد پای به سوریه گذاشتند.
بنابراین هلاکت سرکردگان تکفیری گروه‌های مسلح در سوریه همچنان ادامه یافت و موجب شد تا چند روز پیش شاهد هلاکت سرکرده نظامی جبهه النصره ملقب به «ابو اللیل ادلبی» و در پی آن «ابو طلحة البغدادی»، سرکرده نظامی جبهه النصره در منطقه رنکوس از توابع القلمون باشیم.
دیگر میدان‌های جنگ در سوریه نیز شاهد کشته شدن شمار زیادی از سرکردگان جهاد در سوریه بود، به عنوان مثال در شهرک «ملیحه» در ریف دمشق شاهد کشته شدن «ابو فهد بکریه»، سرکرده گروه مسلح «کتائب فجر الاسلام» بودیم، در حالی‌که در جریان مقابله ارتش سوریه با حملات گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه در نبرد انفال در ریف شمالی لاذقیه نیز «ابو أحمد المغربی»، سرکرده گروه موسوم به «شام الاسلام» به هلاکت رسید.
مرگ سرکردگان گروه‌های مسلح با هلاکت «احمد مزین» مصری ملقب به «ابو صفیه المصری» و «ابو عبدلله طعوم»، سرکرده «اجناد شام» و شماری دیگر ادامه می‌یابد.
این عملیات‌ها بیانگر جنگی آشکار و علنی علیه سرکردگان گروه‌های تروریستی فعال در سوریه هم زمان با پیروزی‌های ارتش این کشور در جبهه‌های متعدد و بی‌شمار و پاکسازی مناطق مختلف سوریه به شمار می‌آید.
این تحولات در این اواخر موجب کشته شدن گروهی از بارزترین سرکردگان القاعده در سوریه شد که دارای پرونده‌ای قطور و تاریخی طویل در مشارکت در عملیات‌های تروریستی به ویژه در جبهه‌هایی مانند عراق و افغانستان و پاکستان و چچن هستند.
[color=#800080][b]«عماد الدین الخطیب»، تحلیلگر و کارشناس سوری[/b][/color] تصریح کرد که خط مشی و عملکرد گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده پس از مرگ سرکردگانش به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
الخطیب در این خصوص بر این باور است که مهمترین بازتاب‌های کشته شدن سرکردگان گروه‌های مسلح تکفیری در سوریه را می‌توان در موارد زیر ملاحظه کرد:

[b]1. جدایی عناصر این گروه‌ها و پیوستن آنها به گروه‌های جدید که از حیث نیروی انسانی ضعیف هستند تا به محض پیوستن به این گروه‌ها خود مدعی سرکردگی آنها شوند، حال این سرکردگی ممکن است، آرام و بدون نزاع و خونریزی حاصل شود و ممکن است، با درگیری‌ها و منازعات مسلحانه همراه باشد.[/b]
[b]2. تسلط روحیه یاس و ناامیدی براین عناصر این گروه‌ها، چون عناصر این گروه‌ها به طور کامل به سرکرده خود وفادار بوده و تنها با دستور وی دست به اقدامی‌ می‌زنند، بنابراین مرگ وی آنها را سردر گم می‌کند.[/b]
[b]3. تثبیت این ایده و فکر از سوی ارتش سوریه که وجود نام‌هایی همچون «ابو محمد الجولانی» و «ابو عمر البغدادی» و غیره حباب و طبل تو خالی بیش نیستند.[/b]
و سرانجام آنچه مسلم است، اینکه سرکردگانی مانند «ابو عبد الله الشرعی» و «ابو خالد السوری» و «ابو أحمد المغربی» و بسیاری دیگر از سرکردگان گروه‌های تکفیری به هلاکت رسیده در سوریه، هم اکنون پیام روشن و شفافی برای هر تروریست بیگانه‌ای است که خواهان جنگ در سوریه است.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.