patak

Members
  • تعداد محتوا

    1,100
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    16

patak آخرین امتیاز شما در روز 25 مهر 1396

patak شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

5,430 نشان حکمت

6 دنبال کنندگان

درباره patak

  • رتبه حساب کاربری
    ستوان دوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,800 نمایش های پروفایل
  1. صفوف وحوش در جنوب سوریه در هم شکسته شده و شهرهای ابطع و داعل هم به دست ارتش سوریه ازاد شدن و به زودی گذرگاه نصیب هم ازادمیشه.چندین شهرک دیگه هم امروز ازاد شدن و وحوش عملا هیچ توانی برای مقابله ندارن.خود شهر درعا هم زیر حملات سنگینه و پیشروی داره انجام میشه. عملیات درعا خیلی سریع تر ازچیزی که همه فکرشو میکردن پایان میپذیره و به زودی نبرد ادلب آغاز میشه.نبرد نهایی برای ازادی سوریه
  2. نیروهایارتش سوریه در حال سرازیر شدن به سمت درعا هستن.البته سهیل حسن ظاهرا به مرخصیرفته و این روزها در طرطوس دیده شده. با نزدیک شدن سیل نیروهای ارتش به سمت جنوب عملیات روانی و درخواست مصالحه از طرق مختلف هم شروع شده و زمزمه هایی ازتمایل چندین شهرک برای پیوستن به مصالحه شنیده میشه.
  3. جایی که اسراییل ازش ضربه میخوره قطعا حما و حلب نیست.شهدای قنیطره رو به یاد بیارید و وضعیت جغرافیایی اون منطقه رو با جنوب لبنان مقایسه کنید. اسراییل فعلا دنبال سامانه های ضد هوایی ایران در حلب و حما و حمصه اما ضربه اصلی رو بیخ گوش خودش میخوره. ما در لبنانی که پر از جاسوس و منافقه سالها انتقال سلاح انجام دادیم و اگرچه گاهی موفق نبودیم اما در نهایت هزاران موشک و راکت رو در انبارهای زیر زمینی حزب الله مستقر کردیم.حالا در سوریه به مراتب دستمون باز تره. روزی که حلقه های پدافندیمون کامل بشه آسمان لبنان هم دیگر امن نخواهد بود. یک نگاه ساده به حجم پروازهای باری از ایران به سوریه و توان داخلی خود سوری ها در تولید سوخت موشک و ایضا خود موشک ها و حجم تسلیحات و انبارهای منهدم شده در حملات اخیر نشون میده هنوز سورپرایز های بزرگی باقی مونده.شاید ایران در مرحله اول قبل از تکمیل رینگ های پدافندی خودش مشغول اماده سازی پدافند سوریه برای حفاظت از نیروهای خودشه که البته این چند وقته بد هم عمل نکردن.باور کنید اسراییلی ها از چیزی خبر دارن که اینطور دارن دست و پا میزنن.
  4. دیشب صهیونیست ها با چند گلوله توپ مواضع ارتش سوریه رو در اطراف شهر بعث هدف قرار دادن و بلافاصله ارتش سوریه هم پاسخ داد. اسراییلی ها که توقع پاسخ سوری ها رو نداشتن با چند موشک کروز حمله رو ادامه میدن که حداقل دو سه موشک منهدم میشه و اینبار در جواب حمله بیست موشک به سمت جولان شلیک میشه.صهیونیست ها که کاملا غافلگیر شده بودن اینبار حملات هوایی رو امتحان میکنن و اهداف بیشتری رو مورد حمله قرار میدن از جمله فرودگاه خلخله که باز هم پدافند موفق عمل میکنه و در جواب حمله دوباره نزدیک ۳۰موشک به سمت جولان شلیک میشه.توو این گیر و دار حملات توپخانه ای مداوم دو طرف هم در جریان بوده و بالاخره دو طرف اتش بس میکنن. نکته مهم این ماجرا امادگی مقاومت برای پاسخ بود و از طرفی سطح پاسخ مقاومت و نوع موشک ها و غیره نشون میده که عملیات سپاه در کار نبوده و این پاسخ خود سوری ها بوده البته با درخواست ما. پاسخی که سپاه به صهیونیست ها باید بده قطعا بزرگتر از این ها خواهد بود. از دیشب تا الان ترس و وحشت در سرزمین های اشغالی حکمفرماست و با توجه به تحرکات حزب الله در جنوب لبنان صهیونیست ها حسابی ترسیدن.اسراییل عمق استراتژیکی نداره که بخواد در جولان و جنوب لبنان هم زمان درگیر بشه و همین نقطه ضعفش هست. انشالله از این به بعد سوری ها در همین حد هم که شده پاسخ حملات صهیونیست ها رو بدن. درباره ادعای صهیونیست ها مبنی بر رهگیری تمام موشک ها هم باید گفت شکر اضافی میخورن و حداقل یک مورد اتش سوزی و انفجار تصویرش بیرون اومده و باقی مناطق مورد اصابت رو هم قرنطینه کردن.
  5. در لابلای نبردهای خانه به خانه در یرموک و حجرالاسود واقعا جا داره یادی کنیم از ژنرال عصام زهرالدین که واقعا در این زمینه متخصص بود و قبلا در حمص و دیرالزور ابن رو نشون داده بود. امروز نیروهای اس دی اف به چند پایگاه ارتش سوریه در حسکه حمله کردن متاسفانه.ارتش سوریه باید فکری به حال حسکه و قامیشلی بکنه وگرنه ممکنه فاجعه رخ بده.اس دی اف اگر پاش بیفته کمتر از دواعش نیست.
  6. البته به توضیحات جناب امینور اضافه کنم که امروز گروهی از وحوش در شمال حمص با مذاکره برای تخلیه منطقه مخالفت کردن و ندای حی الی جهاد سر دادن.این اختلافات بین وحوش عالیه.هم راحت تر سقوط میکنن و هم همدیگه رو نفله میکنن. نیروهای اس دی اف هم عملیات پاکسازی شرق دیرالزور از دواعش رو اغاز کردن.متاسفانه غده سرطانی اس دی اف داره بزرگ میشه اما نکته امیدوار کننده هم ظهور گروه های مقاومت مردمی ملی گرا در رقه و اطرافش هست که این دو سه روزه سه ترور موفق از فرماندهان اس دی اف هم داشتن. گرایش مردم به دولت سوریه بدترین چیزیه که غربی ها میتونن انتظارشو داشته باشن.
  7. نیروهای تایگر به منطقه شمال حمص رسیدن.دیشب به محض مستقر شدن نیروها یک بمباران حسابی رو هم شروع کردن و اولینتیر رو سهیل حسن پرتاب کرد.این بمباران های شبانه یکی از تاکتیک های اصلی نمر برای ایجاد رعب و وحشت در وحوشه. فعلا عملیات زمینی شروع نشده و بمباران ها هم هنوز کاملا جدی نشده.با پاکسازی این پاکت محاصره شده مرکز کشور سوریه بالاخره یکپارچه میشه و باقی مناطق رو میشه راحت تر آزاد کرد. این دست و پا زدن صهیونیست ها علاوه بر جنبه های سیاسی و قضایای برجام و غیره یک جنبه دیگر هم داره و اون اینه که یک کار مهمی توسط ما داره صورت میگیره.باید منتظر موند فعلا.
  8. تمام این تانک ها غنیمت وحوش از ارتش سوریه بودن.دوستان قدیمی تر خوب میدونن که ارتش سوریه اوایل بحران و حتی تا دوسه سال بعد چقدر تجهیزاتش رو راحت به باد میداد و ما حرص میخوردیم. وقتی میگیم پای ما روی خرخره اسراییله به همین دلایله.تبدیل ارتش بعثی و پر از نفوذی سوریه به یک ارتش منظم و در عین حال در بعضی موارد چریکی و جنگ دیده در همسایگی اسراییل کار بزرگیه.به هر حال منطقه جولان کم اهمیت تر از جنوب لبنان و غزه نیست و نقاط تماس ما رو بیشتر میکنه.
  9. فعلا مسلحین و دواعش در جنوب دمشق درگیری ندارن اما داد و ستدی هم ندارن و دنبال نبرد با دشمن مشترک هستن ارتش سوریه از سمت جنوب یرموک و حجرالاسود داره پیشروی میکنه. ارتش سوریه در منطقه قلمون شرقی اونقدر غنیمت از جیش الاسلام گرفته که قابل شمارش نیست.فقط یک فقرش نزدیک سی تانکه.ده ها موشک انداز تاو و کنکورس و مهمات سنگین و غیره هم بماند.وحوش هم بشدت مواخذه شدن توسط رفقاشون که چرا تجهیزاتو منهدم نکردین. سهیل حسن و وزیر دفاع سوریه هم از این غنایم دیدن کردن.نکته جالب اما اخیرا اسکورت سهیل حسن توسط نیروهای ویژه روسیه هست که نگران کننده است.
  10. بمباران دواعش در یرموک و حجرالاسود به شدت ادامه داره.فراتر از حد تصور دارن این اردوگاهو میکوبن چون بافت مسکونی فشردش واقعا عملیات زمینی رو غیرممکن میکنه. به نظر اگر دواعش تسلیم نشن تا یک هفته اینده این اردوگاه و مخله حجرالاسود با خاک یکسان میشه.خوشبختانه تعداد غیر نظامیان در این دو محله بسیار کمه و تقریبا فقط وحوش حضور دارن. پاکسازی کامل استان دمشق تثبیت دولت مرکزی سوریه به پایتختی دمشقه و تحمیل اراده ما به طرف غربی.از اینجا به بعد ماجرا اما منوط به اتفاقات دیگه ای هست.مثلا دهن کجی به اسراییل و حرکت به سمت جنوب سوریه. چنگ و دندان نشان دادن به امریکا و حرکت به سمت شرق سوریه و التنف و یا پایان توافقات با ترکیه و حرکت به سمت ادلب. فعلا شاید گزینه اسراییل دم دست تر باشه.
  11. نکته ای که درباره اسراییل و ضرباتش به ایران گفته نمیشه اینه که ضربات ایران به مراتب عمیق تر بوده هرچند دیده نمیشه.تبدیل ارتش بعثی و بی بخار سوریه به یک ارتش جنگ دیده و ارزشی و استقرار کامل حزب الله و حماس در مرزهای اسراییل گلوی اسراییل رو داره فشار میده.این عین جمله لیبرمن بوده. درسته که اونها هم ضرباتی رو به ما زدن و میزمن اما همه اینها کوتاه مدت هستند و نمیتونن موازنه وحشت رو بین طرفین تغییر بدن.اسراییل در استقرار بی ثباتی در مرزهای ایران ناکام بوده و برعکس ایران تونسته وضعیت رو در مرزهای اسراییل حفظ کنه. در مورد موشک ها هنوز منتظر تصاویر هستیم.امکان نداره به مرکز تحقیقاتی برزه و جرمانا بیشتر از بیست موشک شلیک شده باشه.بقیه موشک ها یا اصلا شلیک نشدن که به نظرم بعیده یا یک جایی سقوط کردن که دو طرف خیلی مایل به ارایه اطلاعات بیشتر نیستن. به همه اینها اضافه کنید این رو که خود غربی ها گفته بودن هشت هدف رو برای حمله انتخاب کردن که این با امار روسها و سوریها درباره اهداف حملات و دفع اونها مطابقت داره
  12. ارتش سوریه عملیات وسیعی رو برای پاکسازی منطقه شمال حمص و جنوب حما رو آغاز کرده و پیشروی هایی هم داشته.اما سهیل حسن در دمشق مونده و احتمالا قراره به سمت قلمون شرقی حرکت کنه.از طرفی نیروهای فلسطینی و گارد هم در اطراف یرموک مستقر شدن و منتظر دستور حمله هستن. به نظر میاد با ازاد شدن نیروهای غوطه شرقی ارتش سوریه دستش برای عملیات در سه محور باز شده.
  13. کدوم انبار سلاح شیمیایی؟؟؟ انبار سلاح شیمیایی در فرودگاه و مرکز تحقیقاتی؟ اونم بعد از خلع سلاح شیمیایی سوریه؟؟؟ کدوم احمقی وقتی دوساله ارتشش فقط در حال پیروزیه و یک گام تا پیروزی نهایی فاصله داره وسط دمشق از سلاح شیمیایی استفاده میکنه؟مرز های ساده انگاری رو جابجا نکنید برادر من. الان امریکا شده قهرمان داستان که اومده و تمام تسلیحات شیمیایی رو نابود کرده؟؟؟؟ انهدام این حجم از تسلیحات شیمیایی اون منطقه رو باید الوده کرده باشه دیگه.الان آلودگیش کووو؟؟؟ همچنان منتظر تصاویر هستیم تا تعداد اصابت موشک ها به فرودگاه های سوریه رو ببینیم.
  14. نکته مهم اینه که قبل از انتشار تصاویر توسط امریکا روسها اصابت چند موشک به اطراف حمص و مرکز تحقیقاتی در برزه رو تایید کردن که حالا تصاویرش هم بیرون اومده.اما قویا میگن در الشعیرات و فرودگاه دمشق و بلای و الضمیر موشک ها منهدم شدن. تصاویر ماهواره ای به خوبی میتونه صحت این ادعا رو روشن کنه.واقعا باور پذیر نیست که غربی ها اون همه کروز رو فقط خرج مرکز تحقیقاتی برزه و بانکرهای اطراف حمص کرده باشن.اگر تصاویری از اصابت موشک به باقی پایگاه ها بیرون نیاد با قدرت میشه گفت ادعای انهدام ۷۱موشک صحیخه که برای ارتش سوریه و ما یک رقم عالیه
  15. قطعا برای تحلیل درست ماجرا باید چند روز صبر کرد اما ظاهر قضیه اینه که غرب پذیرفته حمله محدود باشه و به ضرر منافع ایران و روسیه نباشه و تلویحا خود غربی ها هم اذعان کردن که حملاتشون به جاهایی بوده که عواقب بعدی نداشته باشن. از اینور هم روسها حداقل پذیرفتن باز هم نظاره گر باشن و کاری نکنن. اما در مورد تعداد موشک های شلیک شده و منهدم شده باید صبر کرد تا تصاویرش بیاد.فعلا امریکا تصویر پایگاه تحقیقاتی برزه و دو منطقه در حمص رو منتشر کرده که البته سوریه و روسها هم اذعان داشتن این مناطق مورد اصابت قرار گرفته. از اونور کلیپ رهگیری و انهدام دوسه تا از کروزها هم فعلا بیرون اومده.باید منتظر تصاویر فرودگاه ها و باقی مناطق مورد حمله قرار گرفته باشیم. امار پنجاه درصدی هم برای پدافند سوریه به نظر من قابل قبوله و کلی پیشرفته.ما کار جدیدی رو شروع کردیم و انشالله نتایجش رو در اینده میبینیم.