Che

محافظان ویژه آدولف هیتلر، lssah

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][size=7]به نام خداوند جان و خرد[/size][/center]



[b][color=#0000ff]لشگر لایب استاندارد آدولف هیتلر[/color][/b]
SS Division Leibstandarte SS Adolf Hitler [color=#800080] LSSAH[/color]
لشگر لایب استاندارد اس اس محافظان مخصوص شخص آدولف هیتلر بودند . نیروهای لایب استاندارد به اندازه دیگر نیروها و واحدهای اس اس بزرگ و حرفه به شمار میرفت . لغت لایب استاندارد را تا حدودی به واژه پاسدار زندگی سوق داده اند . نام های واحد برگرفته از رهبران قدیمی نظامی آلمان بود . واحد های لایب استاندارد به طور مستقل در حمله به لهستان حضور داشتند و در کنار دیگر واحد های وافن اس اس به مبارزه پرداختند و در عملیات بارباروسا در سال 1941 شرکت کردند . با پایان جنگ جهانی دوم از یک هنگ به بخش لشکر زرهی آلمان افزایش پیدا کردند . در دادگاه نورنبرگ بخشی از نیروهای وافن اس اس به جرم جنایات جنگی در سال های 1940 تا 1945 در جبهه شرق محاکمه شدند .
[img]http://www.nazicenter.ir/wp-content/uploads/2012/03/Waffen_SS_lssah.png[/img]
نماد لشگر lssah
[color=#ff0000]دوران شکل گیری :[/color]

در نخستین روزهای تشکیل حزب نازی رهبران حزب دریافتند که باید واحد هایی متشکل از مردان مورد اعتماد و وفادر افزایش یابند ارنست روهم با نوزده نفر از افراد معتمد لایب استاندارد را تشکیل دادند و طولی نکشید که این واحد تکامل یافت . این واحد توسط آدولف هیتلر که تهدید های بالقوه را حس کرده بود در سال 1923 تاسیس شد . اصلیت واحد متشکل شده بود از هشت مرد تعلیم دیده به فرماندهی ژولیوس شورک و جوزف برچتولد و در ابتدای فعالیت به نام ستاد گارد تعریف شده بود و آن را استابواچ نامیدند . برای ستاد گارد درجه ها و عنوان های مخصوصی صادر شده بود اما در مرحله کنونی تحت نظارت مستقیم اس ای بود ، فرمانده شورک نماد (جمجمه مرگ) را به عنوان نماد این ستاد اس اس برای تمام واحدهای امپراتوری آلمان پیشنهاد داد . اندکی پس از شکل گیری آن نام واحد به (سربازان شوک) آدولف هیتلر تغییر یافت. در نهم نوامبر سال 1923 واحد سربازان شوک به همراه نیروهای حزب و اس ای در مونیخ مکانی که آدولف هیتلر قصد سخنرانی در مورد کودتای آبجو را داشت که منجر به دستگیری اش شد تمام واحد های حزب از جمله واحد سربازان شوک رسما منحل شد . مدت کوتاهی پس از آزادی در آپریل 1925 هیتلر دستور تشکیل یک واحد حفاظتی جدید ( حفاظت فرماندهی) را داد واحد پس از مدت کوتاهی در نوامبر به schutzstaffel یا همان اس اس تغییر کرد .
درماه مارس سال 1933 از یک واحد کوچک محافظان شخصی به تشکیلاتی شامل بیش از 50000 مرد ارتقا یافته بود . این تشکیلات که از همان واحد کوچک تغذیه شده و اغلب افرادش از توانمندان و قابل اعتمادان نیروهای ابتدایی یعنی لایب استاندارد که در مونیخ منحل شده بود دوباره استابواچ نامیده شد . در سال 1933 این واحد تحت فرمان ژوزف دیتریش بود که 117 مرد معتمد را از استابواچ در برلین انتخاب کرد . از این 117 نفر اولیه سرانجام سه نفر به فرماندهی بخشی ، حداقل هشت نفر به فرماندهی هنگ ، پانزده نفر فرماندهی گردان و بیش از 30 نفر که فرمانده عادی ارتقا یافتند . به یازده نفر از این 117 نفر اولیه مدال صلیب آهنی و به چهل نفر مدال شجاعت صلیب طلایی اهدا شد . بعد ها در سال 1933 دو واحد آموزشی بیشتر به نام های
SS-Sonderkommando Zossen و SS-Sonderkommando [i]Jüterbog[/i]
اضافه شد . در سپتامبر 1933 دو واحد مذکور با یکدیگر ادغام شدند . نوامبر سال 1933 که دهمین سالگرد کودتای آبجو بود واحد سوندرکوماندو طی مراسم که گرفته بود یک بار دیگر تمام اعضای آن سوگند وفاداری برای خدمت به آدولف هیتلر را خوردند و تحت عنوان جدید لایب استاندارد برای هیتلر فعالیت کردند .
[color=#ff0000]توسعه :[/color]
در 13 آپریل سال 1934 به دستور هاینریش هیملر نیرو های لایب استاندارد به نیروهای لایب استاندارد ادولف هیتلر تغییر نام داد .
[b]SS Division[color=#ff0000] L[/color]eibstandarte [color=#ff0000]SS A[/color]dolf [color=#ff0000]H[/color]itler [color=#ff0000]LSSAH[/color][/b]
در اواخر ماه ژوین لایب استاندارد هیتلر برای اولین بار به عملیات پرداختند. ارنست روهم که در اس ای برای قدرت بیشتر پافشاری میکرد به تصمیم هیتلر از اس ای جدا شد و به دستور هیملر و هرمان گورینگ به آماده سازی لایب استاندارد به عنوان بخش جدا اقدام کردند . لایب استاندارد هیتلر به دو زیر مجموعه تحت کنترل یورگن واگنر و اوتو رایش در آمد و این تشکیلات در تاریخ 30 ژوین همان سال به مونیخ منتقل شد . . به دستور آدولف هیتلر تمام رهبران اس ای در هتل هنزلبرگ در نزدیکی مونیخ برای جلسه ای آماده شدند . بعد از جلسه ارنست روهم به دستور هیندنبورگ دستگیر شد . در اول ژوئیه هیتلر در نهایت با تصمیم گورینگ و هیملر موافقت کرد و دستور اعدام ارنست روهم را صادر کرد . این اقدامات موثر از بین بردن روهم به موفقیت منجر شد در این موقعیت نیروهای لایب استاندارد سریعا توسعه یافتند و و نیروهای اس اس یک سازمان مستقل شد . همانطور که اس اس با عقاید جدید و تازه رشد می کرد قوانین و مقررات استخدامی بسیار سخت بود و فقط آن دسته از آریایی های که روحیات ملی سوسیالیست داشتند پذیرفته می شدند . در سال 1939 لایب استاندارد هیتلر هنگی بود با سه گردان آرایش شده بود با گردان پیاده نظام ، گردان توپخانه و گردان ضد تانک .
نیرو های لایب استاندارد هیتلر علاوه بر برقراری حفاظت از جان هیتلر در عملیات های مختلفی شرکت کردند و نقش مهمی در نبردهای زیرداشتند :
حمله به لهستان
تهاجم فرانسه
عملیات باباروسا
خاکوف
کورسک
ایتالیا
جبهه شرقی
جبهه نرماندی( غربی)
[color=#ff0000]روزهای پایانی :[/color]

بخشی از لایب استاندارد هیتلر در نبرد برلین از بین رفت . هیتلر در 23 اپریل 1945 سرتیپ مونکه را را برای فرماندهی منطقه مرکزی که فقط دوهنگ ضعیف شامل 2000 مرد بود منصوب کرد و بخشی از انان برای دفاع از پناهگاه فرستاده شد .
سرانجام از گروه اصلی فقط 800 نفر ماندند که بعد از خود کشی آدولف هیتلر به مقابله با دشمن پرداختند . لحظات سرنوشت سازی بود زمانیکه سرتیپ مونکه در مقر صدر اعظمبه همراه افسران بودند و قصد خارج شدن از پناهگاه را داشتند چندین گروه کوچک توانستند از سمت غربی با امریکایی ها مقابله کنند و عده ای دیگر در حلقه های شوروی گرفتار شدند برخی از انان زندانی و اغلب انها دست به خودکشی زدند . بعد از تصرف وین بخش عمده ای از نیروها در منطقه اشتایر در 8 ماه مه 1945 تسلیم شدند گروه هایی از لایب استاندارد ادلف هیتلر که دستگیر شده بودند به اردوگاه های جنگی ابنزی اسارت گرفته شدند .

منبع : www.nazicenter.com ویرایش شده در توسط Pishva
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1373841636' post='321615']
مطلب جالبی بود. حالا منظور از اون کلید چیه؟
[/quote]

نماد لشگر lssah

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.