cheka

ربات فضایی SAR-401 ، بازوان فضانوردان در ISS

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/h_511201185B15D.jpg[/img]

ربات جدید SAR-401 که توسط دانشمندان روسی برای کار در ایستگاه فضایی طراحی شده ، قادر به انجام عینی حرکات اقتباس شده از اندام انسان با استفاده از تکنولوژی شبیه به motion Capture است. بطوریکه یک اپراتور زمینی یا یکی از فضانوردان میتواند با کنترل این ربات از آن برای انجام 90 کار پرریسک در فضا استفاده کند.

نمایش عمومی این ربات روز گذشته در مرکز آموزش یوری گاگارین در شهر Star city روسیه انجام شد که در آن برخی قابلیت های جدید این ربات از جمله باز کردن دریچه های ایستگاه فضایی ، برداشتن اجسام بسیار کوچک با دقت بالا ، جوشکاری به نمایش گذاشته شد.

این ربات در مقایسه با همتای آمریکایی خود ، Robonaut هزینه ی پایینتری داشته و برخلاف آن دارای حفاظت های لازم برای کار در فضای باز و بیرون از کابین های ایستگاه فضایی بین المللی را دارد.

لینک دانلود :
http://file29.content-video.ru/Out/Flv/20131128/2013_11_28_cosmorobot_aako1lqz.jyp.mp4
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود تشکر.
من احساس کردم تو اون ویدیو یه کم ظرافت کارهاش پایین بود.
یا شایدم خوب بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/7-1060.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]دانشمندان مرکز آموزش فضانوردان گارگارین در نزدیکی مسکو به نمایش جدیدترین روبات انسان‌نمای خود پرداخته‌اند که می‌تواند با دستهای خود که توسط کاربران زمینی کنترل شده، به اجرای وظایف ظریف بپردازد.[/color]

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روسیه در حال کار بر روی نسخه مشابه خود از ربونات ناسا بوده که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال کمک است.
دانشمندان روسی اکنون در حال تکمیل ربات انسان‌نمای «SAR-401» هستند که یک نسخه قدیمی‌تر آن موسوم به SAR-400 قرار است در سال 2014 به ایستگاه فضایی ارسال شود.

ربات انسان‌نمای روسیه شبیه نمونه طراحی شده توسط ناسا است، از آن جهت که هر دو نمونه بطور کامل خودکار نیستند و به شکل از راه دور توسط کنترلگرهای زمین اجرایی می‌شوند.
کنترلگر با پوشیدن یک دستکش خاصی می‌تواند دستها و بازوی ربات را که مبتنی بر دست انسان بوده و قادر به اجرای وظایف ظریف است، کنترل کند.
این ربات می‌تواند تا 10 کیلوگرم بار را روی زمین بلند کند که البته در شرایط گرانش این میزان بیشتر خواهد بود.

روبات انسان‌نمای روسی هم در فضای داخلی و هم بیرون ایستگاه فضایی قادر به انجام وظیفه است.
ربات SAR-400 توسط شرکت Android Technics ساخته شده که به گفته آنها، بخش تحقیق و توسعه برای ساخت واحد مونتاژ کلیدی جدید ربات که شامل یک کتف با سه درجه آزادی است، تکمیل شده است.
سازندگان همچنین در حال کار بر روی یک سیستم برداشتن و گرفتن جدید هستند. به گفته آنها این ربات نیازی به پا نداشته و تمرکز اصلی بر روی یک نیم‌تنه با دو بازوی کنترل کننده و یک ماژول سر است.

این ربات قرار است به نسخه «ربونات 2» ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی بپیوندد که از ظاهری شبیه انسان برخوردار است.
ربونات 2 نیز از یک سر، نیم تنه بالا و دو دست برخوردار است. سر آن دارای دوربینهایی بوده که مانند چشم کار می‌کنند و همچنین از انگشتانی برخوردار است که می‌تواند ابزار را مشابه فضانوردان کنترل کنند.
نیم‌تنه این ربات را می‌توان بر روی هر گونه نیمه پائینی از جمله مجموعه‌ای از چرخها قرار داد.
این ربات به دو شیوه کار می‌کند: یا فرمان انجام یک وظیفه ساده را دریافت کرده و از رایانه آنبرد برای بررسی چگونه انجام آن استفاده می‌کند یا اینکه می‌توان آنرا از راه دور توسط کاربری که هدست بر سر داشته، کنترل کرد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۸ آذر ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92090805244/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1"]ایسنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.