mahdavi3d

برنامه فضاپیمای محموله‌بر آزمایشی XS-1 دارپا

Recommended Posts

نسل جدید فضاپیمای زیر مداری مافوق صوت در راه است

آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) امیدوار است که نخستین تست پرواز فضاپیمای مافوق صوت بدون سرنشین XS-1 تا سال 2017 انجام شود.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابت طراحی فضاپیمای زیر مداری مافوق صوت XS-1 از ماه سپتامبر 2013 آغاز شد و «دارپا» قصد دارد تا ماه می (اردیبهشت 93) طرح منتخب و نهایی را معرفی کند.
این فضاپیمای بدون سرنشین قادر به انجام سالانه 10 پرواز رفت و برگشت به ارتفاع نزدیک مدار با سرعت مافوق صوت و استقرار ماهواره‌ها در مدار زمین خواهد بود.

فضاپیمای مافوق صوت XS-1 در هر پرواز، محموله‌هایی به وزن 1361 تا 2268 کیلوگرم را با هزینه‌ای کمتر از پنج میلیون دلار به مدار زمین منتقل می‌کند؛ با این روش هزینه‌ پرتاب ماهواره‌ها بطور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا - دارپا - هیچ محدودیتی برای طرح‌ها از جمله فضاپیمای عمود برخاست، فرود افقی یا عمود برخاست و فرود قائل نشده است.

طرح منتخب تا اواسط سال 2014 انتخاب و معرفی خواهد شد؛ طرح نهایی نیز تا سال 2015 توسط محققان تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود که نخستین تست پرواز فضاپیمای زیر مداری مافوق صوت XS-1‌ تا اواخر سال 2017 انجام شود.


۲۵ بهمن ۱۳۹۲
منبع: ایسنا

thumb_darpa-space-plane-xs1.jpg
یک طرح هنری

منبع انگلیسی:
http://www.space.com/24639-united-states-military-space-plane-xs1.html

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

normal_28304.jpg

(برای اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید)

 

رونمایی از طرح مفهومی هواپیمای فضایی نظامی + تصویر

شرکت هوافضای نورتروپ گرومان طرح مفهومی هواپیمای فضایی XS-1 را رونمایی کرد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA)‌ رقابتی را برای طراحی هواپیمای فضایی نظامی XS-1 ایجاد کرده است.
سه شرکت هوافضای بوئینگ، نورتروپ گرومان (Northrop Grumman) و Masten Space Systems در حال رقابت با یکدیگر برای پیروزی و عقد قراردادی به ارزش 3.9 میلیون دلار با دارپا هستند.
فاز نخست پروژه شامل ارائه طرح مفهومی با ارائه طرح شرکت نورتروپ گرومن پایان یافت؛ دو شرکت دیگر طرح‌های خود را در ماه ژوئیه (تیر ماه) ارائه کردند.
این شرکت برای طراحی این هواپیمای XS-1 از محققان دو شرکت ویرجین گالاکتیک و Scaled Composites کمک گرفته است.
بوئینگ از همکاری شرکت بلو اوریجین و شرکت Masten Space Systems از همکاری محققان XCOR برای طراحی هواپیمای فضایی نظامی XS-1‌ بهره می‌برند.
هواپیمای فضایی نظامی بدون سرنشین XS-1 باید قادر به 10 بار پرواز در یک دوره 10 روزه بوده و در هر پرواز محموله‌ای به وزن 1361 تا 2268 کیلوگرم را با هزینه‌ای کمتر از پنج میلیون دلار به مدار زمین منتقل کند.
فاز دوم این رقابت سال آینده آغاز شده و شامل تبدیل طرح مفهومی به نمونه اولیه و آزمایش پرواز خواهد بود.

 

 ۴ شهریور ۱۳۹۳

منبع: ایسنا

 

منبع انگلیسی:

http://www.spacefellowship.com/news/art40469/northrop-grumman-developing-xs-1-experimental-spaceplane-design-for-darpa.html

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.