blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

 پوروشنکو: اوکراین برای دستیابی به سلاح اتمی تلاش نخواهد کرد

 

پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد: اوکراین قصد احیای قدرت اتمی نظامی خود را ندارد وبرای دستیابی به سلاح اتمی تلاش نخواهد کرد.

پوروشنکو درگفت وگو با کانال تلویزیونی ABC گفت: اوکراین قصد ندارد موقعیت سابق خود به عنوان قدرت اتمی نظامی را احیا کند.
وی افزود: چنین اقدامی کاملا غیرمسئولانه خواهد بود.
رییس جمهوری اوکراین گفت : تقویت امنیت یک کشور در قرن بیست ویکم به معنی توسعه توانمندی اتمی (دستیابی به سلاح اتمی) نیست.
وی اضافه کرد : سلاح اتمی فناوری نظامی قرن بیستم است.
پوروشنکو خاطرنشان کرد: درحال حاضر پیروزی بر کشور متجاوز فقط از راه اتحاد ممکن است.
رییس جمهوری اوکراین یادآور شد، کشورش درازای تضمین امنیتی قدرت های بزرگ بطور داوطلبانه از زرادخانه اتمی خود صرف نظر کرد.
به گزارش رسانه ها، رییس جمهوری اوکراین قصد خرید اورانیوم برای تولید سوخت هسته ای نیروگاه های هسته ای کشورش از استرالیا را دارد.
رسانه های روسی به تازگی بنقل ازکارشناسان ازامکان دستیابی اوکراین به سلاح اتمی در 10 سال آینده خبر دادند.
'والری هلتی' وزیر دفاع سابق اوکراین اواخر مهر ماه گذشته اعلام کرده بود در صورتی که غرب درمناقشه مسلحانه دراوکراین به دولت این کشور کمک نکند، کی یف درمورد موقعیت خود بعنوان کشور غیرهسته ای بازنگری می کند.

رز گته میولر' دستیار امورکنترل تسلیحات وامنیت راهبردی وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا هشدار داد که درصورت تلاش اوکراین برای دستیابی به سلاح اتمی به کشور سرکش و رانده شده تبدیل خواهد شد.
دستیار وزیر خارجه آمریکا روزچهارشنبه درگفت وگو با نشریه اوکراینی
'یوروپیسکایا پراودا' گفت : احیای موقعیت اتمی اوکراین، این کشور را همردیف با کشورهای سرکش همچون کره شمالی قرار خواهد داد.
گته میولر خطاب به مقام های اوکراینی سوال کرد : آیا می خواهید اوکراین در چنین موقعیتی قرار گیرد؟
مقام آمریکایی یادآورشد : درصورتی که اوکراین درسال 1993 از زرادخانه هسته ای خود صرف نظر نمی کرد ثبات وامنیت این کشور به خطر می افتاد.
اوکراین درحال حاضر بیش از10واحد نیروگاه هسته ای دارد که از شوروی سابق به این کشور ارث رسیده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمريکا، روسيه را به استقرار موشک‌هاي اتمي در اروپا تهديد کرد

 

پنتاگون با تهدید روسیه به استقرار دوباره موشک‌های هسته‌ای در اروپا ، مسکو را به نقض دو پیمان کنترل تسلیحاتی متهم کرد.

برایان مک‌کوئن معاون دوم سیاستگذاری در وزارت دفاع آمریکا، گفت: ما هم اکنون در اروپا فاقد موشک‌های کروز پرتاب از زمین هستیم زیرا بدیهی است، آن‌ها در پیمان مربوطه منع شده‌اند.
وی افزود، اما [در صورت لزوم] این موضوع گزینه ای قابل بررسی است.
این پایگاه اینترنتی درج کرد: واشنگتن معتقد است، مسکو پیمان سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) و پیمان قوای مسلح متعارف در اروپا (CFE) را نادیده گرفته است.
این در حالی است که روسیه با رد این ادعا، تصریح کرده است، آزمایش موشک کروز پرتاب از زمین در ژوئیه 2014 منطبق با پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) بوده است.
این پایگاه به نقل از رز گوته مولر معاون وزارت دفاع آمریکا در کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور درباره نقض این پیمان ، به همتای روسی اش ولادیمیر پوتین، نامه‌ نوشته است.
گوته مولر اظهار کرد، آمریکا سرگرم بررسی فهرستی از تدابیر متقابل نظامی ضد روسیه است.
به گزارش پرس تی وی ؛ مک‌کوئن همچنین به روسیه هشدار داد وارد دور فزاینده‌ چرخه عمل و عکس ‌العمل نشود و اقدامات متقابل روسیه و آمریکا سبب کاهش امنیت روسیه خواهد شد.
مک‌کوئن افزود نقض این پیمان‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش پایگاه اینترنتی پرس تی وی ؛ ‌روسیه معتقد است برنامه‌های موشکی آمریکا در سراسر دنیا نه تنها تهدیدی واقعی برای روسیه بلکه تهدیدی برای کل جهان محسوب می‌شود و این که سامانه‌های موشکی آمریکا به توازن راهبردی قوا در سطح جهان لطمه می‌زند.
ارتش آمریکا در اکتبر در بحبوحه مخالفت‌های شدید روسیه روند احداث پایگاه موشکی جدید اش را در جنوب رومانی آغاز کرد. این پایگاه نظامی که تا پایان سال 2015 به بهره‌برداری خواهد رسید، نخستین پایگاهی خواهد بود که به سامانه موشک‌های بالستیک ساحل به دریا مجهز است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ريابکوف: روسيه به هرگونه تحريم احتمالي جديد آمريکا واکنش نشان خواهد داد

 

 

به گزارش روسیا الیوم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد روسیه به هر گونه تحریم احتمالی جدید آمریکا در پی بحران اوکراین واکنش نشان خواهد داد.
اشرف الصباغ گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم با تهیه گزارشی در این خصوص گفت اظهارات اخیر ریابکوف در واکنش به سندی با عنوان «اوکراین آزاد» مطرح شده که کنگره و مجلس سنای آمریکا اخیرا آن را به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور ارائه دادند تا آن را امضا کند. این سند دو رویکرد را دنبال می کند. رویکرد نخست اعمال تحریم های نظامی یا اقتصادی اضافی برضد روسیه و رویکرد دوم پشتیبانی و حمایت مالی از اوکراین با تزریق پول به نهادهای اقتصادی و نظامی است. به این معنا که قرار است از اوکراین حمایت نظامی شود. اگرچه گفته می شود این کمک های نظامی مرگبار نیستند اما ناظران سیاسی بر این باورند که در راهروهای پنتاگون و کنگره درمورد ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین صحبت می شود.
گزارشگر روسیا الیوم افزود سرگئی ریابکوف همچنین گفت در دیدار فردای سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی در رم احتمالا موضوع اوکراین بررسی می شود هرچند عنوان اصلی این دیدار بررسی مسائل خاورمیانه است. همچنین احتمال می رود در این دیدار موضع خصمانه نهادهای قانون گذار در آمریکا در قبال روسیه که موجب اعمال فشار بر این کشور می شود، بررسی گردد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افزايش ميزان فروش کارخانه هاي تسليحاتي روسيه

 

 

یک موسسه مطالعاتی مستقر در استکهلم  اعلام کرد میزان فروش تسلیحات کارخانه های روسیه به لطف سرمایه گذاری های مسکو در این زمینه رو به افزایش است. این در حالی است که میزان فروش تسلیحات در سطح جهانی در مجموع در حال کاهش است.
سیمون وزمن محقق ارشد در موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل در استکهلم اعلام کرد:« علت افزایش فروش تسلیحات کارخانه های روسی در سال 2012 و 2013 اجرای اصلاحات در بخش نظامی این کشور است که دولت روسیه در دهه 2000 انجام داد. » بر اساس این گزارش، میزان فروش تسلیحات کارخانه های روسی در سال 2013 با افزاش 20 درصدی همراه بوده است. با این حال، میزان فروش 100 شرکت بزرگ تسلیحاتی در جهان در مجموع برای سومین سال پیاپی با کاهش همراه بوده است و در سال 2013 با کاهش دو درصدی به 402 میلیارد دلار رسید. گزارش موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل به سبب نبود اطلاعاتی موثق شامل چین نمی شود . کارخانه های چینی تجهیزات نظامی برای ارتشی را تأمین می کنند که دومین بودجه نظامی جهان را به خود اختصاص داده است. در میان شرکت های روسی شرکت های تکتیکال میسایل Tactical Missiles با 118 درصد، بیشترین افزایش را داشته است . میزان فروش شرکت آلماز آنتی Almaz-Antey نیز با افزایش 34 درصدی همراه بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل اعلام کرد آلماز آنتی در حال نزدیک شدن به ده شرکت برتر در زمینه فروش تسلیحات است که « از زمان پایان جنگ سرد به صورت انحصاری در اختیار شرکت های تسلیحاتی آمریکایی یا اروپای غربی بوده است. » این موسسه خروج نظامیان غربی را از افغانستان و عراق به عنوان یکی از دلایل اصلی کاهش چهار و نیم درصدی فروش تسلیحات شرکت های آمریکایی عنوان کرده است.
با وجود این کاهش، شرکت های آمریکایی همچنان شش رده بالای این فهرست را در اختیار دارند . شرکت لاکهید مارتین با 35 میلیارد و 500 میلیون دلار در آمد در صدر فهرست این شرکت تسلیحاتی قرار دارد . روسیه پس از آمریکا و چین بیشترین بودجه را برای بخش نظامی اختصاص داده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مقامات اوکراین تصمیم به بازگرداندن توپ های خودکششی 2S7 Pion به خدمت گرفته اند که خبر خوبی برای مخالفین روس گرا نیست. تخمین زده میشود که ارتش اوکراین در حدود 100 قبضه از این توپ 203 میلیمتری را در زرادخانه خود داشته باشد. در مدتی بیش از 10 صسال این توپ ها از حالت عملیاتی خارج بوده و در حالت ذخیره نگهداری میشدند تا اینکه چندی پیش مقامات نظامی اوکراین تصمیم به به کارگیری مجدد این توپ ها گرفتند. توپ خودکششی 2S7 Pion با کالیبر 203 میلیمتر و قابلیت شلیک مهمات با پیشران راکتی تا برد بیش از 47 کیلومتر در صورت به کارگیری در جنگ های داخلی اوکراین ، بزرگترین توپ به کارگرفته شده به جهت کالیبر در این جنگ خواهد بود.

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2S7.jpg]thumb_2S7.jpg[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2S7ammo.jpg]thumb_2S7ammo.jpg[/url]

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمردیم و یه سوتون کشی‌ درست و حسابی‌ از این روس‌ها دیدیم 

روس‌ها اول کار چندا چشمه نشون دادند 

یکی‌ همین کامیونهای اورال بود که باهاش نفربر میکشیدند 

ولی‌ نشون ندادند که چطوری نفربر رفته اون بالا پشت کامیون 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پوروشنکو: 600 نظامی اوکراینی در اسارت شورشیان بسر می برند

 

 پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد: بیش از 600 نظامی اوکراینی در اسارت شورشیان مناطق لوهانسک و دونتسک بسر می برند.

:پوروشنکو ه گفت:  هدف اصلی ما در حال حاضر آزادی تمام سربازان اوکراینی اسیر در دست شورشیان تا تعطیلات ژانویه است که شمارشان به بیش از 600 نفر می رسد.
وی افزود:تلاش ها برای آزادی این افراد از اسارت جریان دارد.
رییس جمهوری اوکراین اخیرا از کشته شدن حدود 1250 سرباز اوکراینی در نبرد با شبه نظامیان خبر داد.
رسانه های خبری روسیه در یک هفته اخیر از اختلاف طرف های اوکراینی و جدایی طلبان مناطق دونتسک و لوهانسک در مورد تبادل اسرای دو طرف خبر دادند.
به گزارش این رسانه ها،دور جدید مذاکرات مینسک با شرکت طرف های مناقشه اوکراین که قرار بود روز 9 دسامبر برگزار شود به دلیل اختلاف دو طرف در مورد نحوه مبادله اسرا به 19 ماه دسامبر جاری موکول شد.
نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان از روز 9 دسامبر در مناطق دونتسک و لوهانسک آتش بس برقرار کرده اند.
اما به گزارش رسانه های روسی شهر دونتسک در شبانه روز اخیر هدف سلاح های سنگین قرار گرفت و طرف های مناقشه یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.
بر اساس اطلاعات سازمان ملل، در هفت ماه اخیر 4600 نفر در شرق اوکراین کشته و بیش از 10 هزار نفر مجروح شده اند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مهم الان است فقط نمودارها را نگاه کنید ببینید چه بر سر روبل امده...
این ایه فاعتبرو یا اولی الابصار برای این موارد ذکر شده...
عبرت بگیرند متوهمینی که با طناب روسیه چین در چاه رفتند...اینها که هیچ عددی نشدند وای بحال کسانیکه به این طناب پوسیده روسیه تکیه کردند مثل ایران کره شمالی صربستان کوبا صدام حسین...
vptkqj9h4fd1k1stsdi9-1.png.
دیشب بانک مرکزی روس...سود بانکی7را به17 رساند....اثرش مثل این استامینوفنها فعلی بود اول صبح در نمودار نگاه کنید تیکی زده ارزش روبل بالا رفته و برگشت..
ارزش روبل که یک دلار35بود در گذشته الان رسیده یک دلار70
حالا فکر نکنید کسانیکه به احمدی یا بالاییها مشاوره کارشناسی میدهند کارشناس یا تحلیلگرند...همین ها که بالا گفته شده میدهند بالا ...روی همین حرفها و توهمات برنامه ریزی میشود شب 

محور محور وجود ندارد روسها دماغشان را نمی توانند بالا بکشند..عصر چاقو کشی گذشته است اکنون قدرت کشورها به تولید و ثروت شان است..روسها با سلاح اتم...میخواهند قلدری کنند شبیه این است درتهران نگاه کنی یک بچه 16ساله پورشه سوار است باباش میلیاردر است..و شرکتی دارد...یکی بیاید بگوید من این را می زنم چون قمه کشی اولم...یا چاقو کشی..یا بگوید بدن من بیست تا خالکوبی دارد...لذا من از او سرم...باید گفت نه خیر...این با ثروتش میتواند طرف را حبس کند یا وادارش کندب رای دوزار ابدارچی اش شود....این ازمایشات اتمی موشکی کره روس و......همین فکر پشتش است ولی .اینها مهم نیست مهم توان اقتصادی است ...روسها همین قمه و چاقو کشان هستند رفاه قدرت اقتصاد مردم اسکاندیناوی نیوزلند از روسیه بیشتر است با کاهش روبل زنهای روسی باید بروند پیش عربها روسپیگیری تا گذر زندگی فرزندانشان بکنند
ا

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اجراي تمرين گسترده ارتش روسيه در منطقه کالنينگراد

 

وزارت دفاع روسیه از پنجم تا دهم ماه دسامبر تمرینات نظامی غیرمنتظره و گسترده ای در منطقه کالنینگراد انجام داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، آندری کارتابالف رئیس دایره اجرایی ستاد مشترک ارتش روسیه به این شبکه گفت: «به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه، وزارت دفاع این کشور تمرینات غیرمنتظره و همه جانبه ای در منطقه کالنینگراد انجام داد تا از آمادگی نیروهای رزمی اطمینان حاصل کند. این تمرین ها بر اساس استانداردهای بین المللی صورت گرفت و طی مدتی کوتاه، گروه های مشترکی تشکیل شد که ماموریت خود را با حضور یگان های موشکی مجهز به سامانه موشکی اسکندر-ام اجرا کردند. اکنون همه یگان های شرکت کننده در این تمرین ها به مناطق استقرار خود بازگشته اند».
روسیا الیوم افزود، این تمرین ها با حضور یگان های دریایی وابسته به ناوگان بالتیک و یگان های هوایی و با مشارکت حدود 9 هزار نظامی مجهز به 250 تانک و خودروی زرهی و بیش از یکصد قبضه توپ و موشک انداز و 55 کشتی و حدود چهل هواپیما اجرا شد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 سازمان ملل، نیروهای اوکراین را به شکنجه و بدرفتاری متهم کرد

 

 کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی، سرویس امنیتی اوکراین و گردان‌های داوطلب تحت کنترل دولت کی‌ِیف را به نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و ناپدید شدن افراد متهم کرد.

در گزارش کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل آمده است: اقدامات کی‌یف در شرق اوکراین به بهانه "برقراری امنیت" منجر به "بازداشت خودسرانه، شکنجه و ناپدید شدن اجباری متهمان به جدایی طلبان و تروریسم" شده است. این اقدام نقض حقوق بشر است و از سوی گردان‌های خاص داوطلب و یا سرویس امنیتی اوکراین انجام شده است.
هشتمین گزارش سازمان ملل درباره شرایط حقوق بشری اوکراین روز دوشنبه منتشر شد و در آن آمده است که حقوق مردم همواره رعایت نمی‌شود و گزارش‌هایی از بدرفتاری منتشر شده است.
این گزارش مربوط به ماه نوامبر است و در آن آمده است که دفتر دادستانی ارتش برای تحقیق در رابطه با نقض حقوق بشر اقدامی انجام نداده است.
این شکایات مربوط به غارت، بازداشت خودسرانه و بدرفتاری گردان‌های داوطلب با مردم بوده است. به عنوان مثال در گزارش سازمان ملل آمده است که فردی از سوی سرویس امنیتی اوکراین به صورت خودسرانه بازداشت شده و دو ماه ممنوع الملاقات بود. در همین حال مقام‌های اوکراینی مانع از انجام تحقیقات در رابطه با 300 مورد بمباران مناطق غیرنظامی شده‌اند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 اوباما لایحه تحریم‌های روسیه را امضا می‌کند

 

 کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا لایحه تحریم‌های روسیه را که کنگره تصویب کرده، امضا خواهد کرد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهوری قصد دارد لایحه تحریم‌ها را امضا کند.
کنگره آمریکا روز شنبه به اتفاق آراء "قانون حمایت از آزادی اوکراین" را تصویب کرد که شامل تحریم‌های جدیدی علیه مسکو می‌شود. طبق این لایحه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا باید کمک نظامی کشنده و غیرکشنده برای اوکراین فراهم کند که شامل تسلیحات ضد تانک هم می‌شود؛ با این حال اوباما هیچ الزام حقوقی‌ای برای اجرای آن ندارد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به این تحریم‌ها گفت که رویکرد آمریکا خصمانه است و باید تغییر کند. تدابیر مذکور بخش‌های دفاعی و انرژی روسیه و نیز شرکت‌های صادر کننده سلاح به گرجستان، مولداوی، سوریه و جدایی‌طلبان اوکراینی را هدف می‌گیرد.
تحریم‌های جدید در شرایطی انجام خواهد شد که مسکو به دلیل کاهش قیمت نفت و افت بهای روبل (واحد پول روسیه) با هرج و مرج اقتصادی رو به رو شده است. با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر نسبت به تحریم‌های بیشتر علیه مسکو بدون همراهی و هماهنگی متحدان واشنگتن در اتحادیه اروپا هشدار داده بود. جاش ارنست نیز تاکید کرد که اوباما ممکن است در روزهای آتی، لایحه تحریم‌ها را تبدیل به قانون کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه شبه جزیره کریمه

 

مقام های اتحادیه اروپا گفتند،این اتحادیه در مورد تشدید ممنوعیت سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز شبه جزیره کریمه ( واقع در شمال دریای سیاه و جنوب اوکراین) و تحریم ها علیه این منطقه موافقت کرد.

مقام اروپایی تایید کردند تدابیر تنبیهی علیه شبه جزیره کریمه که مورد موافقت قرار گرفته است در نشست کمیسیون اتحادیه اروپا به ریاست 'دونالد تاسک'رییس شورا و سران اروپا در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری (27 و 28 آذر) تصویب می شود.
بر اساس گزارش های قبلی تحریم ها علیه شبه جزیره کریمه شامل ممنوعیت خرید یا سرمایه گذاری شرکت های شبه جزیره کریمه توسط شهروندان اروپایی می شود.
بحران اوکراین که با امتناع 'ویکتور یانوکوویچ' رییس جمهوری پیشین این کشور از امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا نوامبر پارسال (آذر 1392) آغاز شد، تبعات دیگری از جمله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و درگیری در شرق اوکراین میان دولت 'کی یف' و جدایی طلبان طرفدار روسیه را در بر داشت.
مناقشه بر سر قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین و اروپا و تحریم های متقابل آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه نیز از جمله پیامدهای پیش بینی نشده این بحران بود که زیان های اقتصادی دوسویه ای را برای اروپا و روسیه در پی آورد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکا ارتش اوکراین را نوسازی می‌کند

 

معاون وزیر خارجه آمریکا از کمک به مدرنیزه‌سازی ارتش اوکراین در آینده نزدیک خبر داد

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور قصد دارد ارتش اوکراین را نوسازی کند -

به گفته او آمریکا قصد دارد به مدرنیزه سازی ارتش اوکراین کمک کرده و ممکن است وسایل نقلیه سنگین و تجهیزات ترابری متعلق به نیروهای نظامی آمریکایی که در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته، برای ارتش اوکراین ارسال شود.

 نولاند  در میزگردی مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: «ما قصد داریم که به کمکهای خود در جهت و تقویت توان ارتش و مدرنیزه سازی نیروهای مسلح اوکراین بپردازیم و در این راستا ممکن است تجهیزات حمل و نقل و ترابری ارتش آمریکا در پایان ماموریت نظامی و خروج آنها از افغانستان، برای ارتش اوکراین فرستاده شود». 

کنگره آمریکا روز شنبه قطعنامه‌ای را در خصوص اوکراین به تصویب رساند که شامل ارائه کمک‌های مستقیم نظامی به این کشور می‌شود. قرار است «باراک اوباما» این سند را طی چند روز آینده امضاء کند. این قطعنامه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را نیز به دلیل مواضع این کشور در قبال بحران اوکراین در نظر گرفته است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمريکا رادرهاي ضدخمپاره به اوکراين مي دهد

 

 

منابع نظامی اوکراین اعلام کردند این کشور قصد دارد رادارهای ضدخمپاره از شرکت تسلیحاتی quotation mark فناوری دفاعی
آی ان سی quotation mark Inc آمریکا خریداری کند.
کنسرسیوم دولتی اوکروبورونپرومUkroboronprom اعلام کرد : quotation mark رادارهای جدید ضدخمپاره از نوع AN/TPQ-49 که وزارت دفاع اوکراین به شرکت تسلیحاتی آی ان سی آمریکا سفارش داده است اوایل سال دو هزار و پانزده در اختیار ارتش قرار خواهد گرفت.
شرکت دولتی اوکرینمش اوکراین که وابسته به کنسرسیوم اوکروبورونپروم است، قرارداد خرید این رادارها را با شرکت فناوری دفاعی آی ان سی آمریکا امضا کرده است.
بنا به اعلام کنسرسیوم اوکروبورونپروم، رادارهایی که ارتش اوکراین از شرکت آمریکایی خریداری خواهد کرد پنجاه کیلومتر برد دارند و قادر هستند خیلی سریع منشاء شلیک خمپاره های دشمن را شناسایی کنند.
اوکرینمش پیش از این قراردادهایی با شرکت فرانسوی تالس و شرکت های آمریکایی ای تی ان و بارت فایرآرمز برای خرید سلاحهای و تجهیزات نظامی پیشرفته امضا کرده است.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از کیف، پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین پیش از این اعلام کرده بود اوکراین به مسیر جنگ وارد شده است و دولت حمایت های خود را از صنایع جنگی و ارتش تقویت خواهد کرد. وی در عین حال اذعان کرده است که تنها از راههای سیاسی است که اوکراین می تواند مناطق و سرزمین هایی را که از دست داده است، دوباره به دست آورد و در این خصوص توسل به راههای نظامی مطرح نیست.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انگلیس برای ارتش اوکراین محموله کمک ارسال کرد

 

 دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور کمک‌های انسان دوستانه‌ای از انگلیس دریافت کرده‌اند که شامل لباس فرم نظامی مخصوص زمستان و وسایل اولیه پزشکی است.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین در این رابطه آمده است: «در چارچوب ارائه کمک‌های انسان دوستانه بین المللی برای نیروهای نظامی ارتش اوکراین، روز چهارشنبه محموله دیگری از طرف انگلیس دریافت شده است که شامل لباس‌های فرم نظامی ویژه زمستان، کفش و وسایل اولیه پزشکی می‌شود».

همزمان با انتشار این خبر، آمریکا از تجهیز و نوسازی ارتش اوکراین خبر داد (جزئیات بشتر). «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا،

 در میزگردی مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: «ما قصد داریم که به کمکهای خود در جهت و تقویت توان ارتش و مدرنیزه سازی نیروهای مسلح اوکراین بپردازیم». بر اساس این گزارش، در آینده نزدیک کمک‌های انسان دوستانه دیگری نیز از طرف دولت‌های استرالیا و لهستان برای نیروهای مسلح اوکراین ارسال خواهد شد.

وزارت دفاع اوکراین همچنین یادآور شده است که ارتش این کشور در سال جاری از طرف کشورهای دیگر نیز کمک‌هایی دریافت کرده است. برای مثال، فرانسه و اسپانیا زره پوش نظامی به اوکراین تحویل دادند، کشور اسلواکی، ژنراتور برق و برخی وسایل شخصی نظامی ارسال کرده، نروژ و لهستان نیز مواد غذایی کنسرو شده و دانمارک و آمریکا نیز برخی تجهیزات فنی نظامی به این کشور تحویل داده اند.

کشورهای کانادا، لتونی و هلند نیز محموله‌هایی برای نظامیان اوکراینی ارسال کرده‌اند. ارائه این کمک‌ها از سوی کشورهای غربی مدعی دموکراسی برای ارتش اوکراین در حالی است که ده‌ها هزار نفر از مردم ساکن مناطق شرقی این کشور که عملیات نظامی در آنجا جریان دارد، در فصل زمستان در بدترین شرایط به سر می‌برند و با مشکلات جدی در تامین مایحتاج خود روبه‌رو هستند. 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member