arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

 کره شمالی اولین تست موشکی سال 2022 در 6 ژانویه انجام داد موشک هایپرسونیک به هدفی در 700 کیلومتری برخورد نمود مانورکلاهک وسیستم سوخت ampulized تست شد

FIXn0DoXsAMcazL.jpg

 

بیانیه کره شمالی

FIXoZxKXMAIW47c.jpg

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین شاید محافظه کاری شدید داشته باشه برای همکاری نظامی با ما خصوصا در زمینه موشکی (تحریمهای قطعنامه ای هم حالا برای دو سال وجود داره هنوز) ولی کره شمالی میتونه یک میانبر و البته پنهانبر! حسابی برای ما باشه اگر بتونیم چراغ سبز از چین دریافت کنیم و جسارت همکاری علنی با کره شمالی را هم داشته باشیم. روابط با کره جنوبی هم واقعا بعد از تمام ضرباتی که به ما زده و انتخاب هاش که کرده اهمیتی ندارند اگر قبلا هم وجود داشته.

 

میمونه محاصره کره شمالی و عدم دسترسی ما برای مراودات جدی. ازا ونجاییکه چین دسترسی راحتی داره ولی ما با انبوهی از متحدان امریکا در مسیر دریایی مواجهیم و خود امریکا و در مسیر هوایی هم مشکلات بیشتر. تبادل کارشناسها ولی میتونه انجام بشه لااقل به عنوان اولین و حداقلی ترین قدم ها.

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قدرت ( حالا نه لزوما فقط به همین شکل) این طور دشمن خونخوار را مجبور به اعتراف و کرنش میکنه.

 

نقل قول

بر اساس این گزارش، بلینکن انجام احتمالی هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی را ناقض بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانسته و از پیونگ‌یانگ خواست از چنین اقداماتی خودداری کند و به پیشنهاد بازگشت بدون پیش شرط به میز مذاکره پاسخ مثبت دهد.

وی ادعا کرد: «من قبلاً گفته‌ام و اکنون نیز تکرار می‌کنم که ما هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به کره شمالی نداریم».

 

در حالیکه به نظرم ( شاید اشتباه باشه و دلیل واقعا فشارهای درونی و بیرونی - صهیونیستها - و وقایع اکراین و احساس پیروزی برابر روسها و ... بوده باشه) با چند حرکت اشتباه ما (از جمله اشتباه وزیر امورخارجه در مورد اون اظهارنظر غلط ) و همچنین برخی رویکردهای تدافعی* مذاکراتی که فشار بر روی امریکا بود برای تصمیم در مورد اخرین حلقه نقض برجام شاید ( بند مهم برداشتن کلیه تحریمها بدون استثنا طبق برجام) ناگهان با چرخشی در موضع سخت قرار گرفت که ایطنور اروپا و بلینکن با خاتمه دانستن بحث روی اون بند اخر توپ را به زمین ایران بندازند و با ادعای اینکه اون بحث تموم شده و ایران باید همین شرایط ما را بپذیره شروع کردند به افزایش فشارهای ترکیبی در همه ابعاد. از قطعنامه گرفته تا اقتصادی و روانی و نظامی و امنیتی و سیاسی و رسانه ای.

 

 

*رویکردهای تدافعی یعنی مورادی که وزارات امور خارجه به اسم ابتکار ایران در سفر مقامات اروپایی مدام پیشنهادات و راهکارهای به اصطلاح مبتکرانه در عدول یا توقف بحث مهم مربوط به اف تی او به طرف امریکایی غیرمستقیم پیشنهاد میکرد. خطایی بزرگ که نباید مرتکب میشدیم و نمایش عقب نشینی را توسط خودمون کلید میزدیم.

 

هنوز هم دیر نیست. اقدامات قاطع تر در برنامه هسته ای خصوصا در بخش هایی که دسترسی اژانس قطع شده لازم هست. یک زمانی نگران بودیم که بهانه دست اژانس ندیم که پس فردا دوباره از مواردی پرونده ادعایی استخراج کنند که دیدیم اینها بدون بهانه و با اسناد صهیونیستها از مورادی مربوط به قبل 2003  و به قول خودشون خاتمه یافته هم قطعنامه درمیارن! پس چه بهتر حالا که قراره چنین بشه ما لااقل یک کاری کرده باشیم ما به ازاش!!

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک سخنرانی در مجمع عالی خلق گفت: بیشترین اهمیت قانونگذاری برای سیاست‌های تسلیحات هسته‌ای ترسیم یک خط غیرقابل بازگشت است تا هیچ معامله‌ای بر سر سلاح‌های هسته‌ای وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز و بنابر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های دولتی کره شمالی این کشور قانونی را در روزهای اخیر به تصویب رسانده که طبق آن سیاست‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای این کشور رسماً تثبیت شده و طبق گفته کیم جونگ اون وضعیت هسته‌ای این کشور کاملاً غیرقابل بازگشت اعلام شده و هر گونه مذاکره‌ای بر سر سلاح‌های هسته‌ای و قدرت اتمی این کشور ممنوع عنوان شده است.

این قانون در حالی به تصویب رسید و این کشور در وضعیتی خود را به عنوان یک کشور هسته‌ای معرفی کرده است که به گفته بسیاری از ناظران بین المللی به نظر می‌رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای از سر گیری آزمایش‌های هسته‌ای برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ میلادی است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی طبق این قانون که روز پنجشنبه به تصویب رسید زمان استفاده از تسلیحات هسته‌ای در صورت حمله به آن و همچنین نحوه محافظت از دارایی‌های استراتژیک یک کشور مشخص شده است.

طبق این قانون همچنین هر گونه اشتراک تسلیحات هسته‌ای یا فناوری مرتبط با آن با سایر کشورهای جهان ممنوع اعلام شده است.

 

کره شمالی باید متوجه باشه با این چیزها غرب راضی نمیشه!

 

  • Like 3
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کره شمالی امروز اعلام کرد آزمایش‌های موشکی گستردۀ هفتۀ گذشته، در واقع «شبیه‌سازی حمله به کره جنوبی و ایالات متحده» بوده است.

سئول و واشنگتن هفتۀ گذشته یک رزمایش هوایی مشترک ۶ روزه برگزار کردند که خشم پیونگ یانگ را برانگیخت و آن را «مانور جنگی خطرناک» خواند.

از نظر پیونگ یانگ، این رزمایش مشترک هوایی که سرانجام روز شنبه ۵ نوامبر پایان یافت، یک «تحریک آشکار با هدف تشدید عمدی تنش‌‌ها و یک تمرین جنگی خطرناک با ماهیت بسیار تهاجمی» بوده و به همین دلیل نیز در واکنش به آن، اقدام به «شبیه سازی» حمله به پایگاه‌های هوایی و هواپیماها همچنین شهرهای بزرگ کره جنوبی کرده است.

ستاد کل ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این مدت بیش از ۳۰ آزمایش موشکی از انواع مختلف از جمله آزمایش موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهکهای نفوذی برای حمله به پایگاههای هوایی دشمن و «فلج کردن سیستم فرماندهی عملیات دشمن»، موشکهای زمین به هوا برای هدف گرفتن هواپیماهای دشمن در ارتفاعات و موشکهای استراتژیک کروز برای حمله به ناوگان دریایی و درنهایت موشک بالستیک قاره پیما را انجام داده و صدها گلوله توپ نیز به سمت دریا شلیک کرده است.

کره شمالی به ویژه در مورد انجام رزمایش‌های هوایی حساس است؛ چراکه نیروی هوایی پیونگ‌یانگ یکی از «ضعیف‌ترین» بخش‌های ارتش این کشور و فاقد جت‌هایی با فناوری‌های پیشرفته و خلبانان آموزش دیده است.

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تست استاتیک موتور سوخت جامد 140 تن نیرو کره شمالی در پایگاه فضایی Sohae

14~4.jpg

 

thumb_PIC0071168.jpg thumb_PIC0071167.jpg thumb_PIC0071165.jpg thumb_PIC0071169.jpg 

متن بیانیه

FkDbarNX0AApMTb.jpg

 

 

اطلاعات بیشتر از توئیتر دیوید اشمرلر

و موسسه Open Nuclear Network  قطر موتور را 2.2 متر  درنظر گرفت با آنالیز عکس های منتشر شده کلیک کنید

 

FkDSD0dWIAMARe_.jpg

 

پرتاب  دوربین با رزولوشن 20 متر به ارتفاع 500 کیلومتری و عکس برداری از سئول برای توسعه ماهواره سنجشی  نظامی

FkSvNIXX0AARgsU.jpg

 

 

thumb_FkSusq6WIAY8uaW.jpg thumb_FkSuuGYWAAEHODo.jpg thumb_FkSutRDWIAYGHAb.jpg

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میدونم یه ذره آرزوم ظالمانه است ولی خیلی دوست دارم یه جنگ حسابی تو این جنوب شرق اسیا بشه،از این مرده خوری این شرق آسیایی ها بیزارم.هرچی جنگ و درگیری و قحطی ماله غرب اسیا و آفریقا و حتی اروپاست بعد اینا چی کار میکنن منتظر میشنن جنگ تموم بشه بعد مثل لاشخورها میریزن تو اون کشورها ، جنسهاشون رو میفروشن و اقتصادشون رو بالا میکشن به خصوص این چین آب زیره کاه ......   اصلا هم برام مهم نیست کی به کی حمله میکنه ، کره شمالی به جنوبی،چین به تایوان،ژاپن به فیلیپین ،،،،، نمیدونم فقط اینو میدونم که نمیشه زحمت آب ، کود ، آفت و آفتاب این درخت زندگی برا ما باشه اونوقت میوه اش یکی دیگه بخوره!

  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

 

به گزارش راشا تودی، یون که سال گذشته رئیس‌جمهور کره جنوبی شد، در جلسه روز چهارشنبه (۱۱ ژانویه) دولت گفت: اگر مشکل [اتمی کره شمالی] جدی‌تر شود، جمهوری کره ممکن است تسلیحات اتمی تاکتیکی مستقر کند یا تسلیحات اتمی خود را داشته باشد. 

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، زیاد طول نخواهد کشید و با علم و فناوری ما می‌توانیم زودتر [سلاح‌های اتمی] داشته باشیم. 

 

 

حالا اشاره هم کرده بودیم فقط ما با این صراحت تا تهدید نظامی در حد هواپیما بیخ مرزمون پیش رفته بودیم!

 

دیر یا زود همه کشور ها به بهانه ای مخفیانه یا آشکار بنا به سمبه پرزورشون یا سمبه فریبهاشون به بمب اتمی دست پیدا می کنند و میشند یک قلدر! یا منبع تهدید همسایگان و ضعیف ترها. اونوقت حسرت برای کشورهایی است که با تهدید و تطمیع سراغ این تکنولوژی از بیس و بومی نرفتند و تحقیقات را کنار گذاشتند.

 

بماند حفاظت از دانشمندان و زیرساختها و پیش بینی زیرساختهای مخفی و رزرو و تحقیق و تحقیق هم بخشی از ماجراست.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در امارات

1504447_469.jpg

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در امارات ادعا کرده که:

دشمن امارات، کشوری که دشمن امارات، ملتی که بزرگترین تهدید علیه آن است، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است. در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم. 

 

احتمال داده شده که این اظهارات به خاطر نفوذ موفق پهپاد های کره ی شمالی به کره ی جنوبی باشدIMG_20230117_000444_875.jpg

چند هفته ی قبل پنج پهپاد کره ی شمالی،‌ به حریم هوایی جمهوری کره (کره جنوبی)‌ تجاوز کردند. ارتش کره ی جنوبی آنها را رصد و تعقیب کرد اما نتوانستند آنها را سرنگون کنند. 

 

همه پهپادها بعد از تعقیب و گریز 5 ساعته،‌ به سلامت به کره شمالی بازگشتند.حتی برخی رسانه ها خبر دادند که یکی از پهپادها بر فراز کاخ ریاست جمهوری در سئول پرواز کرده است البته مقامات کره ی جنوبی این ادعا را رد کردند.

 

در سالهای قبل پهپادهای کره ی شمالی وارد مرز های کره ی جنوبی شده بودند که چند تای آنها سرنگون شده بودند.(عکس های زیر) 

1504472_997.jpg

1504470_401.jpg

اما این بار ارتش کره ی جنوبی در مقابل پهپاد های کره ی شمالی نتوانستند کاری بکنند. 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.