seyedmohammad

اندیشکده مرکز پیشرفت آمریکایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی

 

cap-logo-small.png

 

مرکز پیشرفت آمریکایی  Center for American Progress با سرواژه ی ( CAP ) یک اندیشکده ی سیاست عمومی آمریکایی است و یکی از اندیشکده های طرفداری (1) معروف است  که دیدگاهی لیبرال  در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد . این اندیشکده از اندیشکده های نوظهور و تاسیس سال 2003 میلادی است . 

اگر اندیشکده ی دفاع از دموکراسی را اندیشکده ی تاسیس شده توسط دولت جورج بوش بدانیم ، اندیشکده ی مرکز پیشرفت آمریکا ، متعق به دولت اوباما ست . مدیر اجرایی CAP ، نرا تاندن است که برای دولت اوباما و کلینتون و مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون کار کرده است.  اولین  مدیرعامل این موسسه نیز جان پودستا بود که به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید به رئیس جمهور بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا و به عنوان رئیس انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هیلاری کلینتون خدمت کرده است .  پودستا به عنوان رئیس هیئت مدیره با این سازمان ماند تا اینکه در دسامبر 2013 به کارمندان کاخ سفید اوباما پیوست . با استناد به تأثیر پودستا در تشکیل دولت اوباما ، مقاله ای در نوامبر 2008 در روزنامه ی تایم بیان داشت که " «از زمانی که بنیاد هریتج به راهبری انتقال رونالد ریگان کمک کرد تا کنون هیچ گروه خارج از دولت دیگری این قدر اثرگذاری نداشته است.»

مرکز پیشرفت آمریکا در سال 2003 به عنوان یک آلترناتیو چپ ( به معنی لیبرال ) برای اندیشمندان مانند بنیاد میراث و مؤسسه سازمانی آمریکایی ایجاد شد . از بدو تأسیس ، این مرکز گروهی از همراهان بلندپایه را تشکیل داده است . این مرکز به  كنگره  كمك كرده است تا "بازآفرینی استراتژیك" را طراحی كند ،  طرحی جامع برای جنگ عراق كه شامل جدول زمانی و عقب نشینی نیروها بود.

مراکز  وبرنامه های مطالعاتی : 
مركز پیشرفت آمریكا دارای یك سازمان مشاركت جوانان ، پیشرفت نسل و  مركز صندوق اقدام عملی آمریكا (CAPAF) است.  ThinkProgress یک وبلاگ به نویسندگی جود لگوم است که تالار گفتگویی را فراهم می کند که ایده ها و سیاست های مترقی را بیان نماید .این مرکز  ، خروجی مرکز پیشرفت آمریکا است.

مرکز پیشرفت نسل در فوریه 2005 راه اندازی شد و بازوی دستیابی جوانان به CAP است.  طبق گفته های این سازمان ، Generation Progress با بیش از یک میلیون  جوان هزاره ای (4 )  مشارکت دارد . 

مرکز صندوق اقدام پیشرفت آمریکا که قبلاً به عنوان صندوق اقدام پیشرفت آمریکا شناخته می شد یک سازمان طرفداری همسو با اندیشکده  است و از نظر سازمانی و اقتصادی از CAP جداست ، اگرچه در بسیاری از کارمندان و  آدرس فیزیکی مشترک هستند. مجله ی پولیتیکو در آوریل 2011 نوشت که "صندوق اقدام پیشرفت آشکارا مبارزات سیاسی  را اجرا می کند ، و نقش اساسی ای  را در زیرساخت های حزب دموکرات ایفا می کند .  در سال 2003 ، جورج سوروس قول داد از طریق مالی با کمک 3 میلیون دلار از این سازمان حمایت مالی کند.]


مرکز رشد عادلانه واشنگتن ، که به اختصار مرکز رشد عادلانه نیز شناخته می شود ، یک سازمان تحقیق و اعطای کمک مالی است که در سال 2013 تاسیس و "در مرکز پیشرفت آمریکا مستقر شده است".  برنامه ی رشد عادلانه  ، وجوه تحقیق های  دانشگاهی در اقتصاد و سایر علوم اجتماعی را  ، با توجه ویژه به نقش دولت در توزیع رشد اقتصادی و نقش ادراکات عمومی از انصاف و عدالت  در شکل گیری سیاست های دولت بیان میکند . 

پیشرفت علوم  Science Progress یک نشریه اینترنتی  و یک پروژه از اندیشکده مرکز پیشرفت های آمریکا در مورد سیاست پیشرفت علوم و فن آوری است  . مأموریت آن "بهبود درک دانش در بین سیاستگذاران و سایر رهبران اندیشه و ایجاد ایده های هیجان انگیز و مترقی در مورد نوآوری در علم و فناوری برای ایالات متحده در قرن بیست و یکم" بوده است.  انتشار آن در 4 اکتبر 2007 ، پنجاهمین سالگرد آغاز به کار Sputnik 1 آغاز شد . مطالب موجود در وب سایت شامل اخبار ، مقاله های عمیق ، و متن - و صدا است .


مرکز مطالعات مراقبت های بهداشتی نیز یکی دیگر از مراکز این اندیشکده است . در سال 2017 ، این مرکز با برنامه درمانی تک پرداخت کننده برنی سندرز مخالفت کرد. در سال 2018 ، مرکز جایگزینی برای  تک پرداخت کننده  را پیشنهاد می داد که به بیماران و کارفرمایان امکان انتخاب بین پوشش دولت و بیمه خصوصی را می دهد.

در بین سیاست های این اندیشکده سابقه ی حمایت از امارات  و عربستان سعودی نیز وجود دارد . در اکتبر سال 2016 ، Intercept گزارش داد که سفیر امارات متحده عربی  یوسف آل عطیبه ،  گزارش CAP منتشر شده در اکتبر سال 2016 که طرفدار ادامه همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی و امارات است ، را ستایش می کند. 

در ژانویه سال 2019 ، دو نفر از کارمندان CAP به دلیل نشت مبادله نامه الکترونیکی که حاکی از نفوذ ناصحیح امارات متحده عربی بر CAP بود ، اخراج شدند. 

این موسسه یکبار نیز توسط چندین سازمان یهودی مورد انتقاد قرار گرفت . دلیل آن بود که وبلاگ نویسان مرتبط با CAP چندین پست را با استفاده از عباراتی مانند "apartheid" و "first-Israel" در مورد رژیم صهیونیستی منتشر کردند و باعث شدند کمیته یهودیان آمریکایی و اتحادیه مبارزه با سخنان ناشایست (!) آنها را ضد اسرائیل معرفی کنند و از CAP خواستار شدند خود را از این اظهارات جدا کنند.  مقامات CAP گفتند که زبان "نامناسب" فقط در توییت های شخصی آمده است - نه در وب سایت CAP یا وبلاگ آن ThinkProgress. البته بلافاصله توییت ها حذف شدند و نویسندگان عذرخواهی کردند. 

با این حال ، برخی دیگر نویسندگان ، CAP را به دلیل سانسور اظهار نظر ها در مورد شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی و سایر سیاست ها مورد انتقاد قرار داده اند . به عنوان مثال ، گلن گرین ووالد ، براساس نامه های ایمیل فاش شده ، نوشت كه CAP در گزارش های كارمندان خود ، منابع مربوط به سیاست های شهرک سازی  اسرائیل را حذف كرده است. 

گرینوالد و دیگران همچنین از CAP به دلیل میزبانی جلسه‌ای با نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو انتقاد كردند ، در حالی كه روایط نتانیاهو با دولت اوباما در همان زمان به ظاهر خصمانه بود.

پس از انتشار ویکی لیکس از ایمیل های سرقت شده Podesta ، مرکز پیشرفت آمریکا بر اساس ایمیل های ارسال شده بین جان هالپین ، یکی از اعضای ارشد مرکز پیشرفت آمریکا و جنیفر پالمیره ، عضو تیم تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون مورد حمله قرار گرفت. جان پادستا همچنین متهم به راه اندازی باشگاه زیر زمینی سوء استفاده از خردسالان بود . 


در آوریل 2018 ، BuzzFeed News گزارش داد كه كارمندان زن CAP از آزار و اذیت جنسی یکی از كارمندان CAP به نام  بنتون استرانگ  به منابع انسانی و مدیریت شكایت كرده اند بدون آنكه اقداماتی معنی داری در این مورد  انجام شود. 

بودجه :
مرکز پیشرفت آمریکا یک سازمان  تحت قانون درآمد داخلی ایالات متحده است .  در سال 2014 ، این اندیشکده 45 میلیون دلار از منابع مختلف ، از جمله افراد ، بنیادها ، اتحادیه های کارگری و شرکت ها دریافت کرد.  از سال 2003 تا 2007 ، CAP حدود 58 میلیون دلار کمک مالی از 58 بنیاد دریافت کرده است .  اهدا کنندگان اصلی شامل جورج سوروس ، پیتر لوئیس ، استیو بینگ و هرب و ماریون سندلر هستند . این مرکز مبلغ ناشناخته ای را از اهدا کنندگان شرکت دریافت می کند. در دسامبر 2013 ، این سازمان لیستی از اهدا کنندگان شرکت خود را منتشر کرد ، که شامل والمارت ، CitiGroup ،ولز فارگو ، پیمانکار دفاعی Northrop Grumman ، برنامه های بیمه سلامت آمریکا و الی لیلی و شرکت های دیگر می شد . 

در سال 2015 ، CAP یک لیست جزئی دیگر از اهدا کنندگان خود منتشر کرد ، که شامل 28 اهدا کننده گمنام است که حداقل 5 میلیون دلار سهم دارند. اهدا کنندگان نامگذاری شده شامل بنیاد بیل و ملیندا گیتس و سفارت امارات متحده عربی است که هرکدام بین 500000 تا 999999 دلار اهدا می کردند. اهدا کنندگان برتر CAP شامل والمارت و سیتی گروپ هستند که هرکدام بین 100000 تا 499،000 دلار اهدا کرده اند.  سایر اهدا کنندگان بزرگ CAP شامل گلدمن ساکس ، بانک آمریکا ، گوگل ، تایم وارنر ، و تحقیقات دارویی و تولید کنندگان آمریکاست .

 

 

 

...........................................

1.گروه های طرفداری یا گروه ذی‌نفوذاز جملهٔ نهادهای مدنی هستند شامل گروهی از افراد یا سازمان‌هایی است  که با تحت فشار قرار دادن مقامات حکومتی یا بخشی از آنها با اتخاذ تدابیر گوناگون برای کسب منافع خود مبارزه می‌کنند. گروه‌های فشار برای موفقیت احتیاج به کسب پشتوانه‌های مردمی و اجتماعی دارند.فعالیت‌های گروه‌های فشار بر خلاف احزاب معطوف به کسب قدرت نیست ولی قدرت را به هر طرفی که بخواهند می‌کشانند. اعمال فشار بر قدرت عمومی جهت تأثیرگذاری بر تصمیمات مقامات حکومتی به نفع خود اشکال منفی دارد.گروه فشار را واحدی جمعی (متشکل از چندین نفر) با دیدگاه‌ها و منافع مشترک که برای نیل به هدف‌های خود بر سایر گروه‌ها اعمال فشار می‌کند. گروه‌های فشار با توجه به ماهیت خود (گروه‌های سیاسی یا دارای نفوذ)، وسایل مورد استفاده (افکار عمومی یا تبلیغات منفی)، شیوه‌های عمل (تهدید یا خرابکاری) و شکل‌هایی از قدرت که در اختیار دارند از یکدیگر متمایز می‌شوند.

2.https://www.americanprogress.org/mission/

3.https://en.wikipedia.org/wiki/Center_for_American_Progress

4.نسل وای یا نسل ایگرگ که با نام نسل هزاره نیز شناخته می‌شود، به نسلی می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. بر سر این موضوع که تولّد نسل وای در چه زمانی آغاز شده و کی به پایان رسیده‌است، اجماعی وجود ندارد. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل در جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد است .دهه شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای نمونه پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا وی برای او دی وی دی پلیر را راه اندازی کند. جهت مطالعه بیشتر تاپیک "چهل سالگی دفاع مقدس و گام دوم انقلاب اسلامی " را مطالعه کنید . 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی 

 

 

 

Iran may stand down, as Trump says, but cyber and terror attacks are the real threat

 

Brian Katulis and Peter Juul

 

 

ایران ممکن است آنچنان که ترامپ میگوید حملات را متوقف کند، اما حملات سایبری و تروریستی تهدیدات اصلی هستند

 

رئیس جمهور ترامپ می گوید به نظر می رسد ایران پس از حملات تلافی جویانه محدودی که پس از به قتل رساندن ژنرال سلیمانی صورت پذیرفت، اقدام دیگری انجام نداده و ساکت بماند. با گذشت زمان خواهیم دید، که دست کم از منظر نظامی، این گزاره درست خواهد بود یا خیر. اما ما نباید چشم و گوش مان را در برابر دیگر انواع تهدیدات علیه آمریکا و شرکای امنیتی منطقه ای اش بسته نگاه داریم.

ظرفیت ایرای در راستای اجرای رزم نا متقارن، همانند حملات تروریستی، قتل های هدفمند و حملات سایبری، بسیار فراتر از ظرفیت های نظامی معمول و کلاسیکش می باشد. این حوزه ای خواهد بود که ایران بیشترین تمرکزش را برای هر نوع اقدام انتقام جویانه جدید اختصاص خواهد داد.

تهیه ی برنامه ها برای شرایط احتمالی و ایجاد دفاع مستحکم در برابر این نوع از انتقام جویی ها نیازمند تلاش های جدی دستگاه اطلاعاتی، مجریان قانون، و جوامع حافظ امنیت ملی است، و تنها محدود به ابزار های نظامی و استقرار نیروی نظامی نمی شود. طبیعت چنین کاری نیازمند دیپلماسی استادانه و همکاری نزدیک با طیف وسیعی از متحدان و شرکای امنیتی در منطقه و سراسر جهان است تا بتوان امید داشت که در برابر گسترش منازعات بازدارندگی ایجاد کرد.

 

 

ایران شرکای بسیاری در میان تروریست ها دارد

 

ایالات متحده برای اولین بار در 1984 ایران را به عنوان یک دولت حامی تروریسم دسته بندی کرد، در طی چند دهه پس از آن، ایران شبکه ای از سازمان های تروریستی، پراکسی ها و سازمان های جنایت کارانه ایجاد کرده که حوزه اقدام آنها از افغانستان تا آفریقای غربی و حتی نیم کره غربی گسترده است. این مساله طیف وسیعی از گزینه ها را در پاسخ به قتل سلیمانی در اختیار ایران قرار می دهد.

با این اوصاف، استراتژی اصلی ایران در کشور همسایه اش متمرکز شده است. ایران پس از جنگ هایی به رهبری آمریکا که دو رقیب عمده ایران، طالبان در افغانستان و صدام در عراق، را از سر را برداشت، تلاش های روز افزونی برای ایجاد شبکه های خود در منطقه کرده است.

یکی از شرکای کلیدی ایران حزب الله است، یک سازمان تروریستی شیعه در لبنان که با حمایت ایران در طی اشغال لبنان توسط اسرائیل در 1982 تاسیس شد. حزب الله برای ایران به منبعی برای تامین نیرو در سوریه، عراق و یمن، تبدیل شده است. این سازمان هم به عنوان مشاور نظامی سایر گروه های پراکسی ایران عمل می کند و هم خود به عنوان یک نیروی رزمی وارد میدان می شود.

مقامات آمریکایی همچنین حزب الله را به جرایم بین المللی همچون پول شویی، قاچاق انسان، ترانزیت مواد مخدر و عمیات های جعل و تقلب در نیم کره غربی، از جمله در آمریکا، مرتبط دانسته اند.

حسن نصرالله، رهبر حزب الله، به تازگی آمریکا را تهدید کرده است. او گفته است آمریکا تاوان به قتل رساندن سلیمانی را خواهد پرداخت. اگرچه حزب الله هیچگاه مستقیما به خاک آمریکا حمله نکرده است، در عین حال اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قصد داشته هسته های خفته ای را استقرار داده و قابلیت اجرای عملیات در خاک آمریکا را گسترش دهد. برای مثال در در جوئن 2017،  فردی در نیویورک دستگیر شد که اتهام اقدام خرابکارانه در فرودگاه بین المللی جان اف کندی برای فراهم کردن امکان حمله حزب الله به او وارد شده بود.

نیروی قدس ایران، واحد ویژه ای از سپاه پاسداران ایران، قابلیت خود را در استفاده از این شبکه برای اجرای حملات هم در منطقه و هم در مناطقی بسیار دور دست تر به اثبات رسانده است، از جمله در اروپا، آمریکای جنوبی و جنوب آسیا. این نیرو حتی برای حمله ای علیه سفیر عربستان در واشنگتن در سال 2011 برنامه ریزی کرده بود. در یک مورد تازه تر، در سال 2018 فرانسه ایران را برای طراحی یک اقدام تروریستی بزرگ در خاک این کشور متهم ساخت.

فراتر از تهدید های نامتقارنی که ایران از طریق شبکه تروریستی اش متوجه می سازد، تهران یکی از تهاجمی ترین و خلاق ترین تهدیدات در دنیای سایبر است. ایران به دنبال رویارویی مستقیم با آمریکا نخواهد بود و به دنبال سودجویی از توانایی های نامتقارنی که یک حمله سایبری فراهم می آورد، خواهد رفت. چنین تهدیدی بسیار جدی خواهد بود. محتمل ترین اهداف بخش های دارای ارتباط نزدیک با دولت آمریکا خواهد بود که می تواند بخش مالی آمریکا که پیشتر نیز مورد حمله ایران قرار گرفته بود، باشد.

 

ترامپ باید نسبت به ایران ثابت قدم تر باشد

 

در هر دو مورد تروریسم و امنیت سایبری، ایالات متحده نیاز دارد تا همکاری نزدیکی با شرکای امنیتی منطقه ای و همپیمانان جهانیش برای مقابله با ایران داشته باشد. پس از 11 سپتامبر آمریکا متحمل هیچ حمله تروریستی ویرانگری در خاک خود نبوده است، و این عمدتا به دلیل سرمایه گذاری های گسترده ای ست که برای ایجاد ظرفیت ها و افزایش هماهنگی سازمان های اطلاعاتی و ادارات اعمال قانون آمریکا شده است. این موسسات باید با تحولات محیط تهدید به رشد و پیشرفت خود ادامه دهند.

آمریکا باید به دنبال راه هایی باشد تا از مکانیزم ها و روابط موجود، همانند اتحاد استراتژیک خاور میانه و ائتلاف 81 عضوی جهانی بر علیه دولت اسلامی (داعش)، برای دفاع در برابر تروریسم و حملات سایبری از سوی ایران استفاده کند و مانع گسترش بیش از پیش تنش شود.

ما باید با متحدان خود در زمینه جمع آوری اطلاعات، تامین مالی تروریسم و اقدامات هدفمند برای حفظ امنیت آمریکایی ها هماهنگ شویم. ما باید به دقت فعالیت های پروپاگاندای ایران را زیر نظر بگیریم و راهی پیدا کنیم تا اتحاد مستحکم تری در داخل آمریکا ایجاد کنیم.

و ما به رویکرد متوازن تر و پایدارتری در مورد ایران نسبت به آنچه در 3 سال گذشته دیده ایم، نیاز داریم. ما باید اعتبار و اعتماد به نفس را به موسسات اطلاعاتی و اعمال قانون آمریکا بازگردانده و از تفتیش عقیدتی تباه کننده آنان اجتناب ورزیم. ما باید با شرکا و متحدانمان در سراسر دنیا همکاری کنیم تا تهدیدات سایبری و تروریستی را دفع، و از هر گونه تضعیف اعتبارمان از طریق شبکه های اجتماعی جلوگیری کنیم.

سوابق دولت ترامپ این اطمینان را ایجاد نمی کند که مایل یا قادر به انجام این مراحل است. اما برای حفاظت از آمریکا باید چنین کند.

 

پ.ن. دیدگاه فوق با سوابقی که از این اندیشکده پیشتر بیان شد به سادگی نشان دهنده ی عدم تفاوت جدی در رویکرد برخورد با نظام جمهوری اسلامی میان طیف های مختلف اندیشمندان آمریکاست. زمانی که اندیشکده های لیبرال از ترامپ میخواهند که در مقابل ایران ثابت قدم تر باشد ، چگونه میتوان پذیرفت که " دنیای امروز دنیای گفتگوست نه موشک " ؟ 

..........................................................................................

 

https://www.americanprogress.org/issues/ext/2020/01/09/479251/iran-may-stand-trump-says-cyber-terror-attacks-real-threat/

 

ویرایش شده در توسط seyedmohammad
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, seyedmohammad گفت:

دیدگاه فوق با سوابقی که از این اندیشکده پیشتر بیان شد به سادگی نشان دهنده ی عدم تفاوت جدی در رویکرد برخورد با نظام جمهوری اسلامی میان طیف های مختلف اندیشمندان آمریکاست. زمانی که اندیشکده های لیبرال از ترامپ میخواهند که در مقابل ایران ثابت قدم تر باشد ، چگونه میتوان پذیرفت که " دنیای امروز دنیای گفتگوست نه موشک " ؟ 

سران جناحين سياسي كشور كه در مذاكره و تقديم امتيازات رقابت دارند بايد توجيه شوند كه از پذيرش چنين امري خودداري كنند به قول مرحوم حسني امام جمعه سابق اروميه "" خدا به اصلاح طلبان دين بدهد و به اصولگرايان عقل بدهد"" !!!!! وگرنه ميليتاريست و غير ميليتاريست دلسوز كه هرگز موافق تضعيف قوه قهريه كشور نيستند 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.