Recommended Posts

بر 3 خرداد 1404 در 16:48 , MR9 گفت:

.

 

راه حل ساده و ارزان یا پیچیده و پرهزینه ؟!!!

 

پرواز یاک-52 مسلح برای ماموریتهای ضدپهپاد 

فیلمی از پرواز نخستین  جنگنده سبک  Yak-52B2، مسلح به شات گان 

 

 

https://www.aparat.com/v/qjzbj27

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در سال 1963 سروان هسو تینگزه از اسکادران 42 و وینگ پرواز دوم  نیرویی هوایی تایوان با یک فروند هواپیمایی آمریکایی اف 86 به کشور چین پناهنده شد. این خلبان بعد از این اقدام  در نیرویی هوایی چین با ارتقا درجه به سرگردی به خدمت گرفته شدو حتی تا معاون فرمانده یکی از پایگاه های اموزشی نیرویی هوایی چین پیش رفت و سرانجام در سن 77 سالگی در سال 2005 در گذشت

 

IMG_20250602_201122_253.jpg

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آوریل سیاه

 

در جنگ کره نیروی هوایی امریکا به استفاده از بمب افکن ها بی 29 و هچنین جت ها اف 80- 84 و 86 برتری کاملی بروی اسمان کره کسب کرده بودن. این برتری با ارسال هوایپماهای شکاری میگ 15 شوروی   به چالش کشیده شد . بخصوص اینکه در یک سال ابتدایی حضور میگ ها خلبانان ارتش شوروی این رهگیر ها را هدایت می کردن . خلبانای که عموما تجربه جنگ جهانی دوم رو پشت سر گذاشته و صدها و هزاران ساعت پروازی را با انوع هواگردها موتور پیستونی و موتور جت ثبت کرده کرده اند

 

اولین رویارویی جدی وسنگین  بین بمب افکن ها بی 29  و گروه اسکورت ان با میگ  های 15 با هدایت خلبانان ارتش شوروی در ماه اوریل 1951 در اسمان کره شمالی صورت گرفت. یک گروه پراوزی بزرگ  شامل 48 بی 29 با اسکورت 18 اف 86 - 54 اف 84 و 24 اف 80 با هدف بمباران پل های بین رودخانه یالو در مرز چین و کره شمالی به سمت این هدف پرواز کرده که در میانه راه با 44 میگ 15 به ظاهر ارتش کره شمالی و  چین و اما در واقع ارتش شوروی رودررو  شدن

 

در این درگیری 10 بمب افکن بی 29  سه فروند اف 80 و یک فروند اف 86 سرنگون ویا بشدت اسیب دیدن تلفات میگ ها 15 تنها یک فروند بود

 

در ادامه ماه آوریل اسناد ارتش سرخ شوروی  نشان دهنده  سرنگون کردن 29 هواگرد دیگر آمریکایی  از جمله 9 هواگرد موستانگ پی51 - 11 اف 80 و هفت بمب افکن بی 29

بوده است

 

هواگردهای بی 29

 

thumb_IMG_20250413_100941_446.jpgthumb_IMG_20250413_100956_363.jpgthumb_IMG_20250413_101023_785.jpgthumb_IMG_20250413_101009_266.jpgthumb_IMG_20250413_101001_976.jpg

 

 

هواگردهای اف 86 و 84

 

(برخی از تصاویر زیر مربوط به تاریخ ذکر شده نیست)

 

 

thumb_IMG_20250413_100941_828.jpgthumb_IMG_20250413_100941_563.jpgthumb_IMG_20250413_100941_749.jpgthumb_IMG_20250413_100941_392.jpgthumb_IMG_20250413_100941_358.jpg

 

 

thumb_IMG_20250413_100941_779.jpgthumb_IMG_20250413_100941_488.jpg

 

 

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

 

کورت تانک ، فوکه ولف اف دبلیو-190 دی  سرخ

 

5~239.jpg

 

 

 

11~147.jpg 1111~35.jpg

 

 

111~32.jpg

 

در ژوئن 2025 یک نقاشی دیواری روی دیوار ایستگاه راه آهن ولوکولامسک ( آخرین موضع توپخانه سنگین  ورماخت برای آتشباری علیه مسکو )  مشاهد شد که یک فروند 

فوکه ولف اف دبلیو -190 را با علائم نیروی هوایی ارتش سرخ به نمایش می گذاشت . این مساله در ابتدای امر ، موضوع عجیبی بشمار می رود ولی درواقع اینگونه نیست .

پس از شکست آلمان نازی و تسلیم لوفت وافه ، تعداد قابل توجهی از جنگنده های نیروی هوایی آلمان ، از جمله جنگنده های خوش ترکیب اف دبلیو-190 دی  به غنمیت ارتش سرخ در آمدند.

این جنگنده ها برخلاف تصور بسرعت بازنشسته نشدند بلکه تا سال 1948 در خدمت واحدهای هوایی ارتش شوروی مستقر در کشورهای حوزه بالتیک قرار داشتند . 

 

1- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمیمنوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری )  بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند. 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.