Recommended Posts

بر 3 خرداد 1404 در 16:48 , MR9 گفت:

.

 

راه حل ساده و ارزان یا پیچیده و پرهزینه ؟!!!

 

پرواز یاک-52 مسلح برای ماموریتهای ضدپهپاد 

فیلمی از پرواز نخستین  جنگنده سبک  Yak-52B2، مسلح به شات گان 

 

 

https://www.aparat.com/v/qjzbj27

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در سال 1963 سروان هسو تینگزه از اسکادران 42 و وینگ پرواز دوم  نیرویی هوایی تایوان با یک فروند هواپیمایی آمریکایی اف 86 به کشور چین پناهنده شد. این خلبان بعد از این اقدام  در نیرویی هوایی چین با ارتقا درجه به سرگردی به خدمت گرفته شدو حتی تا معاون فرمانده یکی از پایگاه های اموزشی نیرویی هوایی چین پیش رفت و سرانجام در سن 77 سالگی در سال 2005 در گذشت

 

IMG_20250602_201122_253.jpg

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آوریل سیاه

 

در جنگ کره نیروی هوایی امریکا به استفاده از بمب افکن ها بی 29 و هچنین جت ها اف 80- 84 و 86 برتری کاملی بروی اسمان کره کسب کرده بودن. این برتری با ارسال هوایپماهای شکاری میگ 15 شوروی   به چالش کشیده شد . بخصوص اینکه در یک سال ابتدایی حضور میگ ها خلبانان ارتش شوروی این رهگیر ها را هدایت می کردن . خلبانای که عموما تجربه جنگ جهانی دوم رو پشت سر گذاشته و صدها و هزاران ساعت پروازی را با انوع هواگردها موتور پیستونی و موتور جت ثبت کرده کرده اند

 

اولین رویارویی جدی وسنگین  بین بمب افکن ها بی 29  و گروه اسکورت ان با میگ  های 15 با هدایت خلبانان ارتش شوروی در ماه اوریل 1951 در اسمان کره شمالی صورت گرفت. یک گروه پراوزی بزرگ  شامل 48 بی 29 با اسکورت 18 اف 86 - 54 اف 84 و 24 اف 80 با هدف بمباران پل های بین رودخانه یالو در مرز چین و کره شمالی به سمت این هدف پرواز کرده که در میانه راه با 44 میگ 15 به ظاهر ارتش کره شمالی و  چین و اما در واقع ارتش شوروی رودررو  شدن

 

در این درگیری 10 بمب افکن بی 29  سه فروند اف 80 و یک فروند اف 86 سرنگون ویا بشدت اسیب دیدن تلفات میگ ها 15 تنها یک فروند بود

 

در ادامه ماه آوریل اسناد ارتش سرخ شوروی  نشان دهنده  سرنگون کردن 29 هواگرد دیگر آمریکایی  از جمله 9 هواگرد موستانگ پی51 - 11 اف 80 و هفت بمب افکن بی 29

بوده است

 

هواگردهای بی 29

 

thumb_IMG_20250413_100941_446.jpgthumb_IMG_20250413_100956_363.jpgthumb_IMG_20250413_101023_785.jpgthumb_IMG_20250413_101009_266.jpgthumb_IMG_20250413_101001_976.jpg

 

 

هواگردهای اف 86 و 84

 

(برخی از تصاویر زیر مربوط به تاریخ ذکر شده نیست)

 

 

thumb_IMG_20250413_100941_828.jpgthumb_IMG_20250413_100941_563.jpgthumb_IMG_20250413_100941_749.jpgthumb_IMG_20250413_100941_392.jpgthumb_IMG_20250413_100941_358.jpg

 

 

thumb_IMG_20250413_100941_779.jpgthumb_IMG_20250413_100941_488.jpg

 

 

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

 

کورت تانک ، فوکه ولف اف دبلیو-190 دی  سرخ

 

5~239.jpg

 

 

 

11~147.jpg 1111~35.jpg

 

 

111~32.jpg

 

در ژوئن 2025 یک نقاشی دیواری روی دیوار ایستگاه راه آهن ولوکولامسک ( آخرین موضع توپخانه سنگین  ورماخت برای آتشباری علیه مسکو )  مشاهد شد که یک فروند 

فوکه ولف اف دبلیو -190 را با علائم نیروی هوایی ارتش سرخ به نمایش می گذاشت . این مساله در ابتدای امر ، موضوع عجیبی بشمار می رود ولی درواقع اینگونه نیست .

پس از شکست آلمان نازی و تسلیم لوفت وافه ، تعداد قابل توجهی از جنگنده های نیروی هوایی آلمان ، از جمله جنگنده های خوش ترکیب اف دبلیو-190 دی  به غنمیت ارتش سرخ در آمدند.

این جنگنده ها برخلاف تصور بسرعت بازنشسته نشدند بلکه تا سال 1948 در خدمت واحدهای هوایی ارتش شوروی مستقر در کشورهای حوزه بالتیک قرار داشتند . 

 

1- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمیمنوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری )  بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند. 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 3 خرداد 1404 در 16:48 , MR9 گفت:

بسم ا..

 

راه حل ساده و ارزان یا پیچیده و پرهزینه ؟!!!

 

 

 

7~207.jpg

 

به گفته منابع روسی ، نیروی هوایی اوکراین  از ژوئیه 2024 تلاش هایی را برای مسلح کردن پرنده های سبک یاک-52 برای شکار پهپادهای شاهد آغاز کرد . 

این پرنده ها پس از یک اورهال سنگین و با تلاش کنستانتین اوبورین به نیروی هوایی اوکراین درمقیاس یک اسکادران پیوستند و با توجه به اینکه پرنده مذکور سیم کشی های مربوطه برای 

مسلح شدن به سلاح را ندارد ، خدمه دوم با مسلح شدن به تسلیحات سبک ، وظیفه شکار پهپادهای مهاجم را برعهده دارد .

 

3~331.jpg

 

نیروی هوایی اوکراین در جدید ترین تلاش خود پرنده های Z-137 را به موشک های هوابه هوای آر-73 مسلح کرده تا در کنار پرنده های یاک-52 ماموریت شکار شاهدهای روسی را برعهده گیرند 

 

 

https://www.aparat.com/v/qei3s12

 

پی نوشت :

 استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمیمنوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری )  بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند. 

 

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا..

 

موشک کروز فلامینگو ارتش اوکراین 

 

flamingo.png

 

110110110110~5.jpg

 

1010101010~2.jpg 110110110~7.jpg

 

10101010~11.jpg 110~46.jpg

 

The_new_enemy_missiles2C_Flamingo2C_appa  33333~12.jpg

 

3333~20.jpg bridjejek_cmj.jpg

 

1010~42.jpg 3~332.jpg

 

33~85.jpg 333~33.jpg

 

https://aparat.com/v/alckw17

 

براساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی آسوشیتدپرس ، اوکراین در حال تولید موشک کروز جدیدی با شناسه  "فلامینگو" است که  به وضوح مشخص شده که طراحی آن بر اساس پهپادهای Tu-143 شوروی انجام شده است، اما بدنه آن به طور کلی متفاوت است. با توجه به برد اعلامی 3000 کیلومتری این کروز جدید و وزن قابل حمل توسط   Tu-143 که حدود 150 کیلوگرم بود، می‌توان فرض کرد که "فلامینگو" می‌تواند کلاهک جنگی 100 تا 200 کیلوگرمی را با خود حمل کند. با این حال برخی مدعی اند که این موشک جدید اوکراینی این موشک به طرز مشکوکی شبیه مدل موشک FP-5 است که امسال در IDEX توسط گروه میلانیون ارائه شد. طبق بروشور، این موشک دارای ویژگی‌های زیر است:

▪️برد در واقع 3000 کیلومتر است. ▪️ارتفاع پرواز تا ۵ کیلومتر.
▪️حداکثر سرعت تا ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت.
▪️بار مفید تا ۱ تن.
▪️طول بال ۶ متر.

همچنین مشخص است که FP-5 وزن پرتاب شش تن داشته ، زمین پرتاب بوده و ظرفیت تولید آن ۵۰ تیر در ماه اعلام شده است. هدایت آن نیز بصورت اینرسیایی و ماهواره‌ای با آنتن CRPA است.

 

پی نوشت :

 استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمیمنوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری )  بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند. 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 3 خرداد 1404 در 16:48 , MR9 گفت:

بسم ا..

 

راه حل ساده و ارزان یا پیچیده و پرهزینه ؟!!!

 

 

photo_2025-08-26_04-34-41.jpg

 

photo_2025-08-26_04-34-40.jpg

 

عملیات یاک-52 نیروی هوایی اوکراین علیه شاهدهای روسی- اوت 2025

به گفته نشریه وال استریت ژورنال تیم‌های غیرنظامی متشکل از دو نفر - یک خلبان و یک تیرانداز - عمدتاً در این عملیاتها شرکت دارند.

در این پرانه ها ، نقش تیرانداز را یک مکانیک سابق خودرو بازی می‌کند که قبلاً هرگز پرواز نکرده است.

این نشریه می نویسد که در صحنه‌هایی که یادآور جنگ جهانی اول است،

تیراندازان اوکراینی از هواپیماهای ملخی بیرون می‌آیند تا پهپادهای روسی را سرنگون کنند.

 

https://aparat.com/v/vgn0190

 

سرنگونی پهپاد اورلان10 روسی توسط یاک-52 اوکراینی - اوت 2025

https://aparat.com/v/nbw7c61

 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 3 شهریور 1404 در 12:08 , MR9 گفت:

بسم ا..

 

موشک کروز فلامینگو ارتش اوکراین 

 

 

5~246.jpg 1~351.jpg

 

photo_2025-09-03_15-11-21.jpg

 

شلیک موشک کروز فلامینگو توسط ارتش اوکراین -سپتامبر 2025

https://aparat.com/v/fwozkd5

 

پس از رونمایی اولیه از موشک کروز فلامینگو ارتش اوکراین اظهارنظرهای تازه ای از سوی منابع غربی و روسی منتشر شده 

به گفته کارشناسان نظامی نشریه اکونومیست ، فلامینگو «بیش از حد خوب به نظر می‌رسد که واقعی باشد». این موشک بیش از اندازه بزرگ بوده ، بخوبی  توسط رادارهاقابل شناسایی است و درصورت شلیک انبوه ،به صورت دسته‌ای سرنگون خواهد شد. از سوی دیگر ، نشریه  کیف ایندیپندنت معتقد است که اداره مبارزه با فساد اوکراین در حال بررسی فعالیت‌های شرکت فایر پوینت، تولیدکننده موشک‌ها و پهپادهای فلامینگو، است. روی کاغذ، فایر پوینت یکی از بزرگترین (و شاید اصلی‌ترین) دریافت‌کنندگان بودجه دفاعی اوکراین است به همین دلیل برخی مدعی اند که  این شرکت قیمت قطعات را افزایش داده یا پهپادهای اضافی را به نمونه های جدید تحویلی نسبت داده است. نشریه اوکراینی با بررسی شواهد اعلام کرده که تیمور میندیچ، تاجر نزدیک به زلنسکی، پشت همه این ماجرا است. نویسنده اوکراینی این مقاله براین ادعا قرار دارد که دقیقاً مشخص نیست فایر پوینت چگونه با شرکت اماراتی که آن را در نمایشگاه به نمایش گذاشته ، ارتباط دارد . علاوه براین ، از قبل مشخص است که یک شریک بریتانیایی از همین سازمان، سلاح‌هایی مورد نیاز  اوکراین  را تأمین می‌کند.اما سخنگوی فایر پوینت می‌گوید که این شرکت به دلایل امنیتی نمی‌تواند اظهار نظر کند.

 

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 3 خرداد 1404 در 16:48 , MR9 گفت:

بسم ا..

 

راه حل ساده و ارزان یا پیچیده و پرهزینه ؟!!!

 

 

9~177.jpg

 

پس از مدتها سکوت ، دو خلبان هواگردهای یاک-52 که مسئولیت شکار پهپادهای روسی را برعهده دارد با وال استریت ژورنال گفتگو کرده اند و مدعی اند که تمامی یاک-52 های بازسازی شده جمعی یاک‌ها تیپ یازدهم نیروی هوایی این کشور هستند. این پروازها که از حدود یکسال قبل آغاز شده ، تا سپتامبر 2025 چیزی در حدود 300 پرانه رزمی را در کارنامه خود دارد که بیلان شکار 120 فروند پهپادهای روسی در انواع گوناگون را به ثبت رسانده است. این هواگردها روزانه مسئولیت شکار 10 تا 12 درصد پهپادهای روسی را برعهده دارند که به محض شناسایی مسیر پرواز یک پهپاد روسی ، تنها ظرف 15 دقیقه به پرواز درآمده و معمولا از یک فاصله حدود 60 تا 90 متری اقدام به آتش علیه آنها می شود . با این حال گفته شده که با مجهز شدن پهپادهای روسی به دوربین های عقب نگر ، فرآیند شکار تا حدودی سخت تر از گذشته صورت می گیرد 

 

 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.