امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

محرمانه به شیوه اتحاد جماهیر شوروی

مکان یابی مجموعه محرمانه آزمایشات تسلیحات لیزری در روسیه

1~135.jpg

مسکو : براساس رصد تصاویر ماهواره های  تجاری  که در آوریل 2018 ثبت شده بود ، تحلیلگران نظامی به این نتیجه رسیده اند که ارتش روسیه ، مشغول توسعه نسل جدیدی از سامانه رزمی لیزری Peresvet در ناحیه نظامی "ایوانو" نزدیک پایگاه موشکهای قاره پیمای تیکووو (Teykovo ) است .

به گفته  کارشناسان وب سایت militaryrussia.ru ، زیرساختهای تست این سامانه جدید در مختصات (عرض جغرافیایی 56.898855 و طول جغرافیایی 40.578283 ) که ناحیه ای همجوار ایوانو ، نزدیک پایگاه موشکی شماره 2426 جمعی لشکر 54 موشکهای استراتژیک  گارد ارتش فدرال روسیه ، مشاهده شده ، در حالی که این پایگاه موشکی پیش از این به لانچرهای جاده ای  موشکهای بالستیکی قاره پیمای توپول مسلح گردیده بود .

4~64.jpg

سامانه لیزری  Peresvet یکی از پیشرفته ترین و در عین حال ، محرمانه ترین سامانه های رزمی ارتش روسیه بشمار میرود و طبق اخبار منتشر شده در رسانه های داخلی این کشور ، دو ماموریت اصلی دفاع هوایی و دفاع موشکی را برعهده خواهد گرفت . رییس جمهور روسیه در جریان سخنرانی خود در یکم مارس سال جاری میلادی خاطر نشان نموده بود که روسیه پیشرفتهای قابل توجهی در فناوری تسلیحات لیزری را بخود می بیند و هم اکنون این سامانه ها در حال تحویل به واحدهای نظامی است .

3~85.jpg

این اظهارات ، همزمان با انتشار یک فایل ویدئویی که در آن به نظر می رسد یک پیکربندی سنگین سوار بر یک کِشنده که بخش اصلی این سلاح جدید را  تشکیل میدهد ، صورت پذیرفت .  پوتین در ادامه این سخنرانی چنین ادامه داد که" من قصد ندارم تا جزییات بیشتری را بیان کنم  ، اما کارشناسان اطمینان دارند که با ورود این جنگ افزارها به سازمان رزم ارتش ، ظرفیت دفاعی روسیه افزایش خواهد یافت "

5~58.jpg

در 19 ژوییه 2018 ، وزارت دفاع روسیه ، با انتشار یک ویدئوی جدید ، به شکل محدود ، برخی از تجهیزات و سخت افزارهای این سلاح را در اختیار عموم قرار داد .این ویدئو ، یک واحد نظامی ارتش روسیه را به نمایش گذاشته بود که به حداقل دو دستگاه  سامانه لیزری Peresvet و خودروهای فرماندهی و پشتیبانی مجهز بودند .

2~119.jpg

با این حال ، ماموریت اصلی این جنگ افزار هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارد ، اما گفته میشود که در ابتدا ، نقش این سامانه ، بیشتر "کورنمودن" تجهیزات اپتیکی مهاجمان است که در گذشته گونه هایی متنوعی از آن توسط اتحاد شوروی توسعه پیدا نموده بود .

 

پی نوشت : 

تفکیک شده از تاپیک اخبار نظامی /

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.