EMPEROR

چرا آمريكا به ايران حمله نمي كند؟!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام دوستان

موضوع شايد عجيب باشد و شما فكر كنيد اينجانب عاشق جنگ و ويراني كشورم هستم. اما هدف من از قرار دادن اين اين تاپيك بحث درمورد علل عدم حمله آمريكا به ايران از ديدگاههاي اقتصادي - نظامي و سياسي است .

با وجود آنكه مي دانم كه اين سايت يك سايت صرفا نظامي است اما بررسي به موضوع فوق فقط از ديدگاه نظامي ما را به نتيجه مطلوب نمي رساند. همانگونه كه اكثر دوستان مطلع هستند وقوع اكثر جنگهاي اخير علل اقتصادي داشته است ( جنگ افغانستان و عراق ) پس متشكر خواهم شد كه بررسي موضوع فوق را با توجه به همه عوامل مدنظر قرار دهيد.قبلا نيز بحثهاي خوبي در تاپيك نقاط قوت و ضعف دشمن شده بود كه متاسفانه با بحثهاي خارج از موضوع تخصصي ( به نظر ايجانب ) به هدف مورد نظر نرسيد .

در زمان جنگ افغانستان مقاله اي در روزنامه گاردين منتشر شد كه سرفص آن اين بود - مقابله با تروريزم يا تسخير كشورهاي پايپ لانستان (PIPELINESTAN) در آن مقاله هدف نهايي كشور آمريكا از تصرف افغانستان , تسلط بر منابع نفتي آن كشور اعلام شد و با توجه به نفوذ آمريكا به منطقه آسياي ميانه ( قبل از حمله به افغانستان ) قرارداد هايي مبني بر استفاده طولاني مدت از منابع نفتي آن كشور ها ( تاجيكستان - ازبكستان - ارمنستان - قرقيزستان - قزاقستان ) و همچنين آذربايجان مبادله شده بود . علت اين امر نيز آن بود كه طبق نظر آژانس انرژي منابع نفتي كشورهاي جنوب خليج هميشه فارس براي 50 سال آينده تمام شده ( از جهت صادرات ) و كشور آمريكا مي بايست براي تامين انرژي صنايع حياتي كه پايه قدرت آن كشور محسوب ميشوند. به فكر منابع جديد باشند. به همين دليل پروژه ساختگي 11 سپتامبر بهانه اي براي ورود هميشگي آمريكا به منطقه براي مبارزه با تروريزم شد. اگر دقت كنيد پس از مدت كمي كه از حضور آمريكا در عراق , پروژه اقتصادي انتقال نفت از كشورهاي آسياي ميانه به پاكستان شروع شد و ساخت بزرگترين سفارت آمريكا در جهان در كشور عراق به انجام رسيده و صحبت از ايجاد پايگاههاي دائم در اين كشور نيز است.

با هوشمندي مسئولان كشورمان و ايجاد روابط محكم با كشوري مانند ونزوئلا و نيز صحبت از برطرف كردن مشكلات با كشورهاي عربي ( عضو اوپك ) كنترل توليد و نحوه عرضه نفت اين سازمان مطابق نظر كشورمان تنظيم ميگردد. فراموش نكنيم كه قبل از ارتباط با كشور ونزوئلا بدليل آنكه ايران هميشه تنها بود كشور هاي عربي اين سازمان مطابق نظر آمريكا همواره با توليد نفت خارج از مدول سهميه تعيين شده قيمت اين محصول را به 10 دلار نيز رسانده بودند.

مورد آخري كه خواستم عرض كنم آنست كه روسيه از حمله آمريكا به ايران بسيار خشنود :lol: خواهد شد كه دلايل آن به شرح ذيل مي باشد.

1- قطع شدن صدور نفت از خليج فارس و ايجاد بحران انرژي براي تمامي كشورهاي صنعتي بغير از روسيه
2- وابستگي شديد اروپا به صادرات گاز روسيه و در نتيجه گرفتن امتيازات بيشمار ار اروپا در قبال ارائه انرژي
3- صادرات اسلحه به ايران و سوريه با قيمتهاي گزاف و تامين يك منبع درامدي بالا براي رشد صنايع خود
4- وارد كردن آمريكا به يك جنگ فرسايشي مشابه ويتنام و درنتيجه تحميل هزينه هاي سنگين اقتصادي به رقيب ديرينه خود.
5- با توجه به موارد 1 الي 4 روسيه جاي امريكا را در كنترل جهان بدست خواهد گرفت.


با توجه به عرايض فوق چرا آمريكا براي تسلط كامل براين منطقه و نيز باج ندادن به كشوري كه از جميع جهات مانعي براي رسيدن به اهداف آن كشور براي به سلطه درآوردن جهان آينده است اقدام نمي كند.

به نظر اينجانب بحث در مورد اين تاپيك مزاياي بسياري براي ما خواهد داشت كه اولين آن اينست كه به اين خود باوري خواهيم رسيد كه تلاش دلسوزان مملكت در سالهاي بعد از جنگ نتنها بيفايده نبوده بلكه بسيار هم زير بنايي ميباشد. اين مهم به بسياري ما ايراني دوستان كه فكر نبودن آينده اي روشن را كشورهاي غربي و اپوزوسيون ها برايمان
ترسيم ميكنند را از بين خواهد برد. به اميد ايراني سرافراز و در شان هر ايراني

ملتي كه به باورهاي خود ايمان داشته باشد در همه جهات سربلند خواهد بود (EMPEROR)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قدرت تخيل فوق العاده اي داريد! از كجا مي دونيد حمله نمي كنه، دير يا زود داره ولي سوخت و سوز نداره. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دير يا زود داره ولي سوخت و سوز نداره

شما واقعا كه ...
اينقدر علاقه به جنگ داريد
مگه نقل و نبات پخش ميكنند ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحقق مواردي كه ذكر شد بدون جنگ هم امكانپذيره.اما زمان بر. با اينحال آمريكا به ايران حمله نمي كند چون توان اينكار را در حال حاضر ندارد. زمان به سرعت براي آمريكا در حال سپري شدنه.اگر الان به ايران حمله نكنه شايد فردا اين كار محال باشه.پس اقدامات عجولانه به نفع ماست.و كنترل شرايط منطقه به دست ما رقم خواهد خورد. البته آمريكائيها هم واقف به مسائل منطقه هستند و مي دونن كه كنار رفتن ايران يعني قدرت نمايي بي چون و چراي روسيه.پس چنين حماقتي رو نمي كنن. بعلاوه به بهانه ايران و ايجاد جنگ رواني در بين اعراب سودهاي زيادي رو نصيت شركت هاي اسلحه سازي خودشون كردن و با فروش مقادير زياد سلاح دلار هاي نفتي رو از اعراب پس مي گيرن. :? :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطالب جالبی بود مخصوصا دلایلی که ذکر شده بود ولی به احتمال زیاد این تمام دلایل نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم موافقم ولی به هر حال می گویند حتی به دیده هایت اطمینان نکن چه برسد به شنیده ها. دنیای سیاست پیچیده است و هر آن مثل ابر بهاری متغیر است از این رو باید مهره ها ی شطرنج را با پیش بینی تا چند حرکت بعد حرکت داد. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قدرت تخيل فوق العاده اي داريد!
از كجا مي دونيد حمله نمي كنه،


جنرال جان اگر تحليل شما چيز ديگري است - لطفا بفرماييد :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فكر كنم يادش رفته اگر شما
يادش نندازيد .


سرباز جان لطفا اگر نظري داري بفرماييد :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- با وجود حمله به ايران قيمت نفت به بالاي 250 دلار در هر بشكه خواهد رسيد ( تحليل وزارت انرژي آمريكا ) چون اين جنگ با توجه به توان فعلي دفاعي و نظامي كشورمان مانند عراق كوتاه مدت نخواهد بود و تمامي منطقه خليج فارس از رونق اقتصادي خواهد افتاد ( بسته شدن تنگه هرمز ) 2- صادرات كشور هاي اروپايي به منطقه خليج فارس كه سالانه حدود 500 ميليارد يورو مي باشد صدمه شديدي خواهد ديد . به همين علت است كه اروپاييان همواره با اقدام نظامي عليه ايران از طرف آمريكا در جريان هسته اي مخالف بوده اند :lol: 3- سرمايه گذاري جديد در منطقه خليج فارس بدليل نا امن شدن منطقه و بالا رفتن هزينه بيمه سرمايه گذاري و ريسك بسيار كاهش پيدا خواهد كرد. اگر دقت كنيد سرمايه گذاري در كشور امارات در زمينه ساخت و ساز پس از اتمام جنگ ايران و عراق آغاز شد. 4-بدليل وجود سرمايه گذاري سنگين در منطقه خاورميانه و كشور هاي عربي و نيز شروع بازگشت سرمايه آنها - سرمايه گذاران كه از شركتهاي بزرگ ساختماني و نفتي هستند همراه با بانكهاي بين المللي مخالف شروع جنگ و درنتيجه ورشكستگي بنگاههاي اقتصاديشان هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با اينحال آمريكا به ايران حمله نمي كند چون توان اينكار را در حال حاضر ندارد.
زمان به سرعت براي آمريكا در حال سپري شدنه.اگر الان به ايران حمله نكنه شايد فردا اين كار محال باشه.پس اقدامات عجولانه به نفع ماست.و كنترل شرايط منطقه به دست ما رقم خواهد خورد.


حامد عزيز اگر لطف كنيد در اين مورد بيشتر توضيح دهيد ممنون خواهم شد.



ارسال پست متوالی مجاز نیست.
چهار تا پست متوالی ارسال کردید!!!
SAEID

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اگه جای استراتژِیست های پنتاگون بودم یا به ایران حمله نمی کردم یا اگه حمله میکردم با تمام قوا و با کمک ناتو و کشورهای عربی و .... بخاطر اینکه جنگ هرچی زودتر تمام بشه به نفعشون هست و ما در این بین نباسد بزاریم این اتحاد شکل بگیره به هر نحوی که شده . دلایل دوستمون امپرور هم منطقی بنظر میرسه ولی کامل نیست فکر کنم بقیه دوستان هم شرکت کنن به نتایج خوبی میرسیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رویترز طی تحلیلی درباره نقش و جایگاه استراتژیك تنگه هرمز در بازار جهانی انرژی نوشت ، هر گونه درگیری نظامی در تنگه هرمز بازار جهانی نفت را به شدت متاثر خواهد كرد .

تنگه هرمز به عنوان آبراه مهم بین المللی ، شاهرگ حیاتی انتقال نفت به بازارهای بین المللی به شمار می رود . هر سال بیش از ۹/۲ میلیارد تن نفت خام از طریق این تنگه به كشورهای مختلف منتقل می شود . میزان نفت صادراتی از تنگه هرمز طی سال ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۷۵۰ میلیون تن افزایش یافت . ۲۷ درصد كل نفت تولیدی جهان از طریق تنگه هرمز به بازارهای بین المللی صادر می شود و با احتساب فرآورده های نفتی ، گاز طبیعی و گاز مایع این رقم به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید .

آهن ، فولاد ، سیمان و غلات نیز ۲۲ درصد حجم ترانزیت كالا از تنگه هرمز را شامل می شود . عربستان ۸۸ درصد ، ایران ۹۰ درصد ، عراق ۹۸ درصد ، امارات ۹۹ درصد و كویت و قطر ۱۰۰ درصد نفت صادراتی خود را از طریق این تنگه صادر می كنند . از سوی دیگر ، ژاپن ۲۶ درصد نفت مورد نیاز خود را از طریق این تنگه تامین می كند . كره جنوبی ۱۴ درصد ، آمریكا ۱۴ درصد ، هند ۱۲ درصد ، مصر و چین ۸ درصد ، سنگاپور ۷ درصد و تایوان نیز ۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از طریق تنگه هرمز تامین می كنند .

همچنین موسسه رویال یونایتد سرویس RUSI طی گزارشی اعلام كرد ، هر گونه تنش در تنگه هرمز قیمت جهانی نفت را بیش از دو برابر افزایش خواهد داد .
خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این مطلب به نقل از مایكل كلارك رییس این موسسه افزود : در صورت ایجاد تنش در تنگه هرمز ، ایران این تنگه را مسدود نخواهد كرد و ناامن كردن این تنگه بدتر از بستن آن است و كشتی های بزرگ نفت كش امنیت لازم برای عبور از این آبراه را نخواهند داشت .

وی كه در كنفرانسی در لندن سخن می گفت ، تصریح كرد : درگیری نظامی در تنگه هرمز اقتصاد جهانی و اقتصاد كشورهای خلیج فارس را تحت تاثیر قرار خواهد داد . تنگه هرمز كه كمتر از ۵۴ كیلومتر طول دارد ، ۳۳ درصد نفت جهان را ترانزیت می كند . انتشار درگیری احتمالی در تنگه هرمز به تنهایی آثار روانی زیادی در بازار نفت خواهد داشت .

موسسه استاندارد پورز آمریكا نیز پیش بینی كرد ، درگیری نظامی در تنگه هرمز قیمت نفت را به بیش از ۲۵۰ دلار در هر بشكه خواهد رساند . احمدی نژاد پیش از این اعلام كرده است ، ایران از نفت به عنوان ابزاری سیاسی استفاده نخواهد كرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از دوست خوبمون Emperor. تحليل‌ها و موارد بسيار خوبي مطرح شد. واقعاً سايت به اعضايي مثل ايشون، نياز داشت. هرچقدر اين مباحث، بيشتر مطرح بشن (مباحث تحليلي)، هم كيفيت سايت بهتر و بهتر مي‌شه و هم، بار علمي مطالب سايت، بيشتر خواهد شد. ------------------------------------------ ولي Emperor عزيز. جنگ، كار عاقلان نيست! اگه هيتلر عقل درست و درموني داشت، هيچ‌وقت كاري نمي‌كرد كه جنگ جهاني دوم شكل بگيره!! به همون متصرفاتي كه با هزار دوز و كلك، بدست آورده بود، قناعت مي‌كرد!! هيچ‌وقت ماشين جنگي عظيمش رو در خفا نمي‌ساخت!!! حتي تو جنگ هم جنگ جديد نمي‌آورد (وسط اشغال اروپا، به سرش بزنه بره شوروي به اون عظمت رو بگيره!!). شايد اگه همه بخوان قبل از جنگ، صرفاً با استفاده‌ از پارامترهاي كمي (كه متأسفانه اكثر دوستان در بحث‌هاشون، اونا رو ناديده مي‌گيرن؛ ولي امپراطور (افشين قطبي :lol: ) عزيز، به خوبي اونا رو لحاظ مي‌كنه) به تحليل آثار جنگ بپردازن، منطقاً هيچ جنگي نبايد صورت بگيره. چرا كه حتي همين افغانستاني كه ارتش نداشت و عراقي كه صدام اونقدر تسليم بود كه براي جلوگيري از نفوذ امريكايي‌ها، آخرين توان ارتشي‌اش (يعني گارد رياست جمهوري‌اش) رو به ميدون گسيل كرد، به جز ضررهاي هنگفت اقتصادي و هزينه‌هاي سنگين فرصت و بسياري موارد ديگه، خير ديگه‌اي براي امريكا نداشته. البته مسلماً‌ در قبل اون، يه سري استفاده‌ها برده. ولي اين، كفايت ميلياردها دلار خسارت ناشي از جنگ نيست!! امريكا، براي تحكيم موقعيت خودش، بارها و بارها خطر كرده و زيان‌هاي سنگين رو تجربه كرده. فكر نكنم حتي شكست ويتنام شمالي، چيزي به ارزش‌هاي ارتش پرتوان امريكا اضافه مي‌كرد!! مثل اين مي‌مونه كه برزيل بره تيم ملي افغانستان رو شكست بده!! ولي اين كار رو كرد كه تو جنگ سرد، كم نياورده باشه. يا خود شوروي! ارتش به اون پرقدرتي، بيكار بود كه بره اونهمه هزينه كنه كه افغانستان رو اشغال كنه؟! دكترين برژنف؟ نه! اين مسئله، خيلي پيچيده‌تر از دكترين برژنف بود!! بحث، فقط تحكيم قدرت بود!!! نبرد با ايران، براي امريكا مي‌تونه حماقت باشه. چرا كه حتي اگه ايران اشغال هم بشه، صدها برابر حملات چريكي سنگين‌تر از عراق و افغانستان، انتظار اشغالگران رو خواهد كشيد!! نبرد با ايران، حتي مي‌تونه به قيمت شكست سنگين اقتصادي و سقوط اقتصاد اين كشور منجر بشه!! مي‌تونه كسري بودجه‌ي امريكا رو سنگين‌تر از حال حاضر هم كنه! ولي اين‌ها، در كنار دكترين‌هاي امنيت جهاني امريكا و بحث‌هاي مهمتر از اون (دكترين‌هاي فوق استراتژيك امريكا)، چيز مهمي به حساب نمياد!! البته اين بحث، نياز به تشريح و تفصيل بيشتري داره كه ان شاء الله سر فرصت، مطرح خواهد شد. فعلاً بنده، بي‌صبرانه ساير مطالب تاپيك خوب شما رو دنبال مي‌كنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.