Ahmad6644

دشمنان رژه 140 هواپيماي عملياتي ارتش را به درستي تحليل كنند

Recommended Posts

[align=center]دشمنان رژه 140 هواپيماي عملياتي ارتش را به درستي تحليل كنند[/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مسئول تحقيقات نيروي هوايي ارتش رژه 140 هواپيماي عملياتي در روز 29 فروردين را نشان از آمادگي نسل سوم انقلاب دانست و گفت: دشمنان ملت اين اقتدار هوايي ايران را به درستي تحليل كنند.[/align]


امير خلبان حسين چيت فروش رئيس دفتر مطالعات و تحقيقات نيروي هوايي ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس با اشاره به پرواز موفق و باشكوه 140 فروند هواپيماي نيروي هوايي ارتش در رژه 29 فروردين امسال، اين رژه بي نظير در ميان شگفتي جهانيان را موجب شادي ملت ايران از اقتدار كشور و يأس دشمنان دانست.
وي تكرار پرواز 140 فروند هواپيماي آماده عمليات در روز 29 فروردين به ياد عمليات كمان 99 كه در روز 1 مهرماه سال 58 با حمله 140 فروند هواپيما به خاك عراق انجام شد، حركتي نمادين اما با پيامهاي خاص دانست و گفت: اميدواريم كه دشمنان ايران اسلامي تحليل درستي از قدرت كشورمان داشته باشند.
رئيس دفتر مطالعات و تحقيقات نيروي هوايي ارتش گفت: امروز با گذشت سه دهه از تحريم اقتصادي و نظامي غرب و فشارهاي بين المللي به جمهوري اسلامي و در زماني كه بيگانگان در انديشه بهره برداري از نقشه هاي شيطاني خود هستند، با رويدادي حيرت انگيز و كاملاً متفاوت با انديشه‌هاي خود روبرو شدند.
چيت فروش افزود: امروز با تكرار رويداد عظيم پرواز 140 فروند هواپيماي عملياتي توطئه استكبار در هم فروريخته و آنان را در ادامه شرارت‌هاي خود دچار نگراني و ترديد خواهد كرد.
اين خلبان با سابقه نيروي هوايي ارتش با اشاره به اينكه در گذشته با كمبود قطعات و تجهيزات مدرن تسليحاتي روبرو بوديم، افزود: اما امروز مرزهاي وابستگي را شكسته و به خودكفايي رسيده‌ايم به نحوي كه آثار اين خودكفايي به وضوح در صنايع هواپيماسازي، طراحي و ساخت جنگ افزارهاي مدرن و توليد قطعات پيچيده الكترونيكي قابل لمس است و اگر در گذشته در انديشه حفظ هواپيما و تجهيزات رزمي خود بوديم امروز در آرامش ساخت هواپيماهاي جديد به سر مي‌بريم.
وي با بيان اينكه پيشرفت روز افزون نيروي هوايي ارتش مرهون جنگ تحميلي و تحريم است، پرواز موفق خلبانان نسل سوم انقلاب در روز 29 فروردين را نتيجه سياست‌ها و برنامه‌هاي صحيح در اين بخش دانست و افزود: با تكرار عمليات غرور آفرين 140 فروندي، اقتدار هوايي خود را در ميان ملل جهان به نمايش گذاشتيم.
امير خلبان چيت فروش افزود: كارشناسان نظامي به خوبي مي‌دانند كه آماده كردن اين تعداد هواپيماي نظامي حتي در يك شرايط ايده آل نيز تا چه حد دشوار و مستلزم هماهنگي و برنامه ريزي پيچيده است و چه نكات با ارزشي از جمله آموزش خلبانان، آمادگي كاركنان زميني و تجهيزات ذيربط، طراحي و تدوين سناريوي عملياتي، رعايت اصول ايمني و تاكتيك هاي مرتبط با پرواز با همه پيچيدگي هاي خود در آن نهفته است.
مسئول تحقيقات نيروي هوايي ارتش تصريح كرد: اكنون در حال ساخت انواع تجهيزات كنترل و ابزار دقيق هواپيماها، انواع رادارهاي دفاع سطحي و هوايي و قطعات با دقت و ظرافت خاص آنها هستيم و اينها همه از آثار تحريم است.
وي با اشاره به دوران آغاز بازسازي هواپيماهاي كشورمان گفت: در آن مقطع رسانه‌هاي آمريكايي به نقل از كارشناسان خود با استهزاء اعلام كردند كه تعمير و بازسازي هواپيما نيازمند فناوري و صنايع پيشرفته هوايي است كه ايران فاقد آن است، اما به لطف خدا و همت دانشمندان ايراني اكنون به ساخت هواپيماهاي رادارگريز روي آورده‌ايم.
اين مقام عاليرتبه نيروي هوايي ارتش در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد هواپيماهاي اف 14 اين نيرو نيز گفت: هواپيماهاي جنگنده رهگير اف 14، با فناوري پيشرفته خود امروز آماده‌ترين هواپيماهايي نيروي هوايي محسوب مي‌شوند كه 29 فروردين نيز پروازي موفق در كنار ديگر هواپيماها داشتند.
چيت فروش حضور جنگنده‌هاي صاعقه را ديگر موضوع مهم رژه هوايي امسال دانست و گفت: 3 فروند از اين هواپيماها براي اولين بار در ميان رژه 29 فروردين به پرواز در آمدند و انشاء الله اين روند صعودي نيروي هوايي همواره ادامه مي‌يابد.
رئيس دفتر مطالعات و تحقيقات نيروي هوايي ارتش در پايان با اشاره به اينكه اين رژه هوايي در منطقه بي نظير و در جهان نيز كمتر ديده شده است، گفت: اميدواريم اين نمايش خيره كننده حسن شروعي براي جهش در نوآوري و شكوفايي نيروي هوايي ارتش باشد.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.