hamed_713

بالگرد ترابری ،ضدزیردریایی آگوستا-وستلند ئی-اچ-101 ( AgustaWestland E.H/AW101)

Recommended Posts

تصویر

اگوستا وستلند EH101 هلیکوپتری با توانایی حمل بار به میزان متوسط است که برای مقاصد نظامی طراحی شده اما در مصارف غیر نظامی نیز بکار گرفته شده است
این هلیکوپتر با همکاری دو شرکت وستلند انگلیس واگوستای ایتالیا توسعه و تکمیل یافت
نامیدن این این هلیکوپتر با عنوان "EH101" یک اشتباه لفظی محسوب میشود زیرا این هلیکوپتر با نام اصلی EHI01 (European Helicopter Industries)مشخص شده بود و در کارخانجات اگوستاوستلند تولید و به بازارهای جهانی عرضه میشود
در بهار سال 1977 میلادی وزارت دفاع انگلستان گزارشی مبنی بر نیاز نیروی دریایی خود به یک هلیکوپتر برای شرکت در ماموریتهای جنگی دریایی وضد زیر دریایی را منتشر نمودهلیکوپتری که بتواند جایگزین هلیکوپتر های سی کینگ نیروی دریایی سلطنتی انگلستان شود
وستلند موافقت خود را برای توسعه ی یکی از طرحهای نامزد به نام WG.34 اعلام نمود
در همین زمان نیروی دریایی ایتالیا نیز که به دنبال جایگزینی برای سی کینگ های خود که توسط کارخانه اگوستا ساخته میشدند میشدند کمپانی اگوستا را برای مذاکره با وستلند به منظورهمکاری و توسعه مشترک تشویق کرد
این همکاری مشترک در سال 1979 تکمیل یافت ودر ژوئن همان سال کمپانی جدیدی( [EHI] مستقر در لندن) برای مدیریت پروژه شکل گرفت
EHI هلیکوپتری که دارای توانایی هایی بالای متناسب با نیاز نیروی دریایی ایتالیا و انگلیس بود درخور بازاری بزرگتر برای فروش و و عرضه بود
در 12 ژوئن 1981 دولت انگلیس 20میلیارد دلار بودجه برای ساخت 9 فروند از نمونه های اولیه اختصاص داد و اولین بار درنمایشگاه هوایی پاریس در سال 1985 کمپانی اگوستا شرحی از کاربردهای هلیکوپتر جدید را به همراه مدل اصلی هلیکوپتر ارائه کرد
پس از توسعه و بهینه سازی های طولانی اولین فروند در9 اکتبر سال 1987 پرواز کرد
EHI در ژانویه 2004 به دنبال ادغام کمپانی های سازنده اش AgustaWestland International Limited نام گرفت و در نتیجه تغییراتی در سال 2007 به AW101 ارتقا یافت

[align=center]تصویر[/align]

مشخصات:
خدمه:4نفر
ظرفیت مسافر: ایستاده 45 نفر
نشسته روی صندلی 24 نفر
16 برانکارد به همراه پزشکها
طول:22/81
قطر روتور:18/59
ارتفاع:6/65
وزن خالی:10500کیلوگرم
بار مفید:5443کیلوگرم
حداکثر وزن هنگام تیک اف:15600کیلوگرم
قوای محرکه:3 موتور توربو شفت رولز رویس توربومکاRTM322-01 هرکدام با قدرت 1725 کیلووات
سرعتی که هیچ وقت از ان فراتر نخواهد رفت:309کیلومتربر ساعت
برد:1389کیلومتر
ارتفاع خدمتی:4575متر
نرخ صعود:10/2متر بر ثانیه
جرم/قدرت:284/9 وات بر کیلوگرم

کاربران:
کانادا
دانمارک
ایتالیا
ژاپن
پرتغال
انگلیس
امریکا
ژاپن
ترجمه و نوشته:محمد مهدی اکبری
منبع:avia.blogfa.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون اقا حامد از مطلب مفيدتان كه واقعا از اخبار بهتر است. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان ممنون. خیلی خوب بود. هلیکوپتر کارایی هستش. luftwaffe icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://irupload.ir/images/gcwou3gk23d1tfr2cj.jpg[/img]

اگوستا وستلند EH101 هلیکوپتری با توانایی حمل بار به میزان متوسط است که برای مقاصد نظامی طراحی شده اما در مصارف غیر نظامی نیز بکار گرفته شده است
این هلیکوپتر با همکاری دو شرکت وستلند انگلیس واگوستای ایتالیا توسعه و تکمیل یافت
نامیدن این این هلیکوپتر با عنوان "EH101" یک اشتباه لفظی محسوب میشود زیرا این هلیکوپتر با نام اصلی EHI01 (European Helicopter Industries)مشخص شده بود و در کارخانجات اگوستاوستلند تولید و به بازارهای جهانی عرضه میشود
در بهار سال 1977 میلادی وزارت دفاع انگلستان گزارشی مبنی بر نیاز نیروی دریایی خود به یک هلیکوپتر برای شرکت در ماموریتهای جنگی دریایی وضد زیر دریایی را منتشر نمودهلیکوپتری که بتواند جایگزین هلیکوپتر های سی کینگ نیروی دریایی سلطنتی انگلستان شود
وستلند موافقت خود را برای توسعه ی یکی از طرحهای نامزد به نام WG.34 اعلام نمود
در همین زمان نیروی دریایی ایتالیا نیز که به دنبال جایگزینی برای سی کینگ های خود که توسط کارخانه اگوستا ساخته میشدند میشدند کمپانی اگوستا را برای مذاکره با وستلند به منظورهمکاری و توسعه مشترک تشویق کرد
این همکاری مشترک در سال 1979 تکمیل یافت ودر ژوئن همان سال کمپانی جدیدی( [EHI] مستقر در لندن) برای مدیریت پروژه شکل گرفت
EHI هلیکوپتری که دارای توانایی هایی بالای متناسب با نیاز نیروی دریایی ایتالیا و انگلیس بود درخور بازاری بزرگتر برای فروش و و عرضه بود
در 12 ژوئن 1981 دولت انگلیس 20میلیارد دلار بودجه برای ساخت 9 فروند از نمونه های اولیه اختصاص داد و اولین بار درنمایشگاه هوایی پاریس در سال 1985 کمپانی اگوستا شرحی از کاربردهای هلیکوپتر جدید را به همراه مدل اصلی هلیکوپتر ارائه کرد
پس از توسعه و بهینه سازی های طولانی اولین فروند در9 اکتبر سال 1987 پرواز کرد
EHI در ژانویه 2004 به دنبال ادغام کمپانی های سازنده اش AgustaWestland International Limited نام گرفت و در نتیجه تغییراتی در سال 2007
به AW101 ارتقا یافت

[img]http://irupload.ir/images/h1joxo1tc1ds9tiofl2y.jpg[/img]

مشخصات:
خدمه:4نفر
ظرفیت مسافر: ایستاده 45 نفر
نشسته روی صندلی 24 نفر
16 برانکارد به همراه پزشکها
طول:22/81
قطر روتور:18/59
ارتفاع:6/65
وزن خالی:10500کیلوگرم
بار مفید:5443کیلوگرم
حداکثر وزن هنگام تیک اف:15600کیلوگرم
قوای محرکه:3 موتور توربو شفت رولز رویس توربومکاRTM322-01 هرکدام با قدرت 1725 کیلووات
سرعتی که هیچ وقت از ان فراتر نخواهد رفت:309کیلومتربر ساعت
برد:1389کیلومتر
ارتفاع خدمتی:4575متر
نرخ صعود:10/2متر بر ثانیه
جرم/قدرت:284/9 وات بر کیلوگرم

کاربران:
کانادا
دانمارک
ایتالیا
ژاپن
پرتغال
انگلیس
امریکا
ژاپن
ترجمه و نوشته:محمد مهدی اکبری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.