Recommended Posts

در مورد این سیستم اطلاعی داده نشده است؟

برای چه کاری ؟ چه بردی؟ چه قدرتی؟ 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسيه هواپيماهاي بدون سرنشين پيشرفته مي سازد

 

معاون وزیر دفاع روسیه از قصد این کشور برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته در آینده نزدیک خبر داد.
یوری بوریسف، گفت این هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته قابلیت اجرای ماموریت های شناسایی و انهدام اهداف شناسایی شده را دارد.
وی افزود: «مرحله نهایی تحقیق و تولید این هواپیماهای بدون سرنشین که بسیاری از مشکلات فنی، عملیاتی و راهبردی را حل و فصل خواهند کرد، رو به پایان است.»
معاون وزیر دفاع روسیه تصریح کرد هواپیماهای بدون سرنشین جدید را وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال وارد ناوگان نظامی کشور خواهند کرد. وی از ارائه جزئیات درباره ویژگی های فنی این هواپیماها خودداری کرد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، چند شرکت هوانوردی بزرگ روسیه کار ساخت این هواپیماهای بدون سرنشین جدید را بر عهده گرفته اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پهپاد آمریکایی ' کلاغ سیاه ' در هند ساخته می شود

 

 هند و امریکا به صورت مشترک تولید پهپاد تحت عنوان 'کلاغ سیاه ' را در بنگلور در جنوب هند آغاز می کنند.

هند تاکنون برای اجرای این پروژه سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.
بر اساس این توافق نامه که به صورت رسمی در زمان حضور اوباما در هند به امضای دو طرف کشور خواهد رسید، تولید این نسل از پهپاد در امریکا متوقف و خط تولید جهانی جدید در مرکز مشترک بنگلور در هند آغاز خواهد شد.
یک مقام رسمی دولت هند اعلام کرد: تاکنون هفت کشور برای خرید این پهپاد اعلام آمادگی کرده اند.
پایگاه بنگلور سفارشات جهانی را تولید خواهد کرد و در ادامه پروژه ، برد و مدت زمان پرواز این پهپاد را افزایش خواهد داد.
پهپاد کلاغ سیاه، با برد 10 کیلومتر در تمام مناطق جغرافیایی قابل استفاده است و می تواند اطلاعات مورد نیاز را به مرکز کنترل منتقل و یا اهداف دشمن را منهدم کند.
تکنولوژی دیگری که با توافق هند و امریکا به هند منتقل خواهد شد، تکنولوژی نظارت و شناسایی اطلاعات برای هواپیمای سی- 130 جی خواهد بود که این هواپیما را از یک هواپیای باربری به یک هواپیمای جاسوسی پیشرفته تبدیل خواهد کرد.
این هواپیما می تواند در باند های فرود کوتاه و خاکی برای رساندن کمک و تجهیزات به نیرو ها به زمین بنشیند. در طول شش سال گذشته هند بیش از 10 فروند هواپیما از این نوع به خدمت گرفته است.
بر اساس منابع دیپلماتیک آمریکایی، 'فرنک کندال'، نماینده وزارت دفاع امریکا در دیدار خود با 'اجیت دوال'، مشاور امنیت ملی هند دیدار کرد .
در این دیدار دو طرف برای انتقال تکنولوژی دفاعی از امریکا به هند به توافق رسیدند.
دو کشور قصد دارند تا در دیدار آینده کندال از هند ، امکان انتقال تکنولوژی های دیگر را بررسی کنند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سقوط یک جنگنده یونانی در پایگاه ائتلاف ناتو در کشور اسپانیا به کشته شدن 10 و زخمی شدن 21 نفر دیگر منجر شده است.
 
 
 
به گزارش فارس، «ماریانو راخوی»، نخست‌وزیر اسپانیا می‌گوید بر اثر سقوط یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی ارتش یونان در پایگاهی متعلق به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در اسپانیا 10 نفر کشته و 21 نفر زخمی شده‌اند.
 
خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش با ارائه جزئیات بیشتری از این حادثه اعلام کرد 8 نفر از کشته شدگان اتباع فرانسه و دو نفر دیگر یونانی بوده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، این جنگنده اف‌16 یونانی بلافاصله پس از برخواستن از آشیانه‌اش در مرکز «الباکته» واقع در 262 کیلومتری جنوب شرقی مادرید سقوط کرده است.
 
آقای راخوی در مصاحبه‌ای با یک تلویزیون اسپانیایی اعلام کرد 10 نفر از زخمی‌شدگان تبعه فرانسه و 11 نفر دیگر تبعه ایتالیا هستند.
 
سقوط این جنگده در جریان یک عملیات آموزشی و تمرینی ناتو صورت گرفته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظریف:برای تحویل اس300گفتگوهایی انجام شده 

 

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفت‌وگو با ادوارد نعلبندیان همتای ارمنی خود در نشست خبری مشترک ضمن تبریک سال نو به دوستان ارمنی ابراز امیدواری کرد که سال 2015 سال پیشرفت و صلح و ثبات و آرامش و ارتباطات گسترده تر بین همسایگان در این منطقه باشد.

ظریف با قدردانی از مهمان نوازی مردم خوب ارمنستان به روابط تاریخی، دیرینه و سنتی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: روابط خوبی به عنوان دو همسایه داریم و این روابط در داخل بین اکثریت مسلمان و اقلیت ارمنی و بین دو همسایه ایران و ارمنستان یک نکته را برای دنیا ثابت می کند که اسلام و مسیحیت به راحتی می توانند در کنار یکدیگر دوستی داشته باشند.

وزیر خارجه کشورمان اعتدال را رمز همکاری و همفکری خواند و افراط را دشمن همه جوامع برشمرد و گفت: روابط دو کشور می تواند در سطوح مختلف گسترش یابد.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری ها در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، راه ، ارتباطات، محیط زیستی و ... گسترش یابد.

ظریف با اشاره به توافقات خوب بین دو کشور نسبت به عملیاتی شدن آن ابراز امیدواری کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در خصوص موضوعات بین المللی نیز گفت‌وگو کردیم گفت: ایران به عنوان همسایه ارمنستان همواره خواهان صلح و ثبات و دوستی بین همسایه ها بوده و امیدواریم مناقشه موجود بر اساس حقوق بین الملل و روشهای مسالمت آمیز هر چه سریعتر حل و فصل شود.

ظریف ادامه داد: ما آمادگی و تمایل داریم با دوستی و همفکری و همکاری این مناقشه به نیتجه مناسبی برسد.

وی با اشاره به موضوع هسته ای ایران خاطر نشان کرد: بار دیگر تاکید کردم که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است و ما هیچ مشکلی برای اینکه نشان دهیم این برنامه صلح آمیز است نداریم اما همزمان طرف مقابل نیز باید متوجه باشد که تحریم ابزار خوبی برای حل و فصل معضلات بین المللی نیست و در موضوع هسته ای ایران تحریم ها هیچ فایده ای برای حل این موضوع نداشته و امروز که ما به یک راه حل رسیده ایم و به آن نزدیک شده ایم طرف مقابل باید از اهرم فشار دست بردارد و متوجه باشد که با مردم ایران از طریق فشار نمی شود گفتگو کرد کما اینکه با مردم هیچ جا نمیشود از طریق فشار گفتگو کرد.

ظریف ادامه داد: مبنای ارتباطات باید احترام باشد و ما در توافقنامه ژنو نیز همین مبنا را قرار دادیم و امیدواریم با واقع بینی طرف مقابل هر چه سریعتر به راه حل خوبی برسیم و معتقدیم این راه حل به ضرر هیچکس نیست و حتما به نفع همه کشورها و ازجمله کشورهای منطقه است و تاثیر خوبی در ارتباط ما و همسایگان خواهد گذاشت.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های بین دو کشور برشمرد و افزود: ما این آمادگی را داریم که از تمام زمینه های همکاری با ارمنستان بهره مند شویم.

ظریف با اشاره به همکاری سه جانبه ایران، ارمنستان و روسیه در راه و ترابری خاطرنشان کرد: در این زمینه آمادگی داریم که همکاری بسیار خوبی با دو کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه دارای منافع مشترکی هستند اظهار داشت: باید از همه امکانات استفاده کنیم که اتحادیه اوراسیا یکی از آنهاست.

خبرنگار اینترفکس روسیه از ظریف درباره مذاکرات اخیر وزرای دفاع ایران و روسیه سوال کرد که وی گفت: خوشحالیم که با این مذاکرات زمینه های همکاری گسترده تر بین دو کشور فراهم شده و در مسیر حل موضوع تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران گفت‌وگوهایی صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریعتر به راه حل بیانجامد. حتما جمهوری اسلامی علاقه دارد که این موضوع از طریق گفت‌‌وگو و روابط دو جانبه حل و فصل شود.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات جاری هسته ای نیز عنوان کرد که مذاکرات در ژنو به مراحل ریز کارشناسی رسیده و درباره جزئیات وارد بحث شده ایم.

وی با بیان اینکه برنامه غنی سازی ایران و برنامه هسته ای ادامه یابد پذیرفته شده، اظهار داشت: از ابتدا گفته ایم که برنامه‌ای برای سلاح هسته ای نداریم و از این جهت نگرانی برای ارائه اطمینان‌های لازم به جامعه بین المللی نداریم. البته منظور از جامعه بین المللی تعداد محدودی از کشورهاست که در این زمینه نگرانی دارند.

ظریف ادامه داد: اکثریت کشورهای جامعه بین الملل با ایران هم نظر هستند که ایران حق استفاد صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی را دارد، اما آن تعداد از کشورهایی که نگرانی دارند ما آمادگی داشته و داریم که این نگرانی ها را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: همزمان توافق شده که کلیه تحریم ها علیه ایران باید برداشته شود. ما در مورد اصول اختلافی نداریم و به راحتی می شود این اصول را اعلام کرد اما آنچه مشکل ایجاد می کند جزئیات است که برای رسیدن به توافق ضروری است.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه بحثهای بسیار خوبی بین همکارانمان صورت گرفته اظهار داشت: هنوز اختلاف نظرهای جدی در مورد برخی جزئیات مهم وجود دارد که امیدواریم با اراده سیاسی و واقع بینی طرف مقابل حل و فصل شود.

ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص احداث نیروگاه مقری بین دو کشور خاطرنشان کرد: اراده سیاسی جدی در این زمینه وجود دارد اما نیازمند عبور از برخی مشکلات فنی هستیم. جمهوری اسلامی پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کرده که به محض دریافت پاسخ از طرف مقابل امکان پیشرفت وجود دارد.

وی در خصوص ساخت راه آهن مشترک ابراز امیدواری کرد که این کار هر چه سریعتر انجام شود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد که توافقات درباره انرژی و گاز عملیاتی شود و افزود: اراده سیاسی کامل وجود دارد، البته برخی مشکلات مالی بر سر راه وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آنها با نقش خوب ارمنستان حل و فصل شده است.

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/384110/ظریفبرای-تحویل-اس300گفتگوهایی-انجام-شده
 

ویرایش شده در توسط hamidz65
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسيه نسخه پيشرفته موشک باليستيک سارمات را مي سازد

 

یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع روسیه، روز سه شنبه اعلام کرد نسخه پیشرفته و جدید موشک بالستیک بین قاره ای سنگین روسیه موسوم به سارمات Sarmat می تواند تا ده تن خرج حمل کند.
معاون وزیر دفاع روسیه که در رادیو آر اس ان RSN سخن می گفت، تصریح کرد: quotation mark ما برخی از قطعات این موشک را مطابق با جدول زمانی تعیین شده ساخته ایم و انتظار می رود یگانهای موشکی روسیه بین سالهای دو هزار و هجده تا دو هزار و بیست به موشکهای بین قاره ای سامارت مجهز شوند quotation mark .
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، این مقام نظامی روسیه همچنین خاطر نشان کرد وزارت دفاع روسیه تلاش می کند مدت زمان بهره برداری از موشکهای بالیستیک بین قاره ای RS-20V Voevoda را که قوی ترین موشکهای بالیستیک در جهان محسوب می شوند و در غرب به SS-18 Satan شناخته می شوند، طولانی تر کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چين براي ارعاب ژاپن رژه نظامي برگزار مي کند

 

چین امسال بزرگترین رژه نظامی خود از سال 2009 را برگزار خواهد کرد.
روزنامه پیپل دیلی چین وابسته به حزب کمونیست این کشور نوشت این رژه نظامی امسال به نشانه هفتادمین سالروز پایان جنگ دوم جهانی برگزار می شود.
این روزنامه در مقاله خود هدف اصلی از برگزاری این رژه نظامی بزرگ را به وحشت انداختن ژاپن و نشان دادن عزم چین برای حفظ نظم جهانی پس از جنگ دوم جهانی عنوان کرد.
در این مقاله همچنین آمده است چین تنها با نشان دادن قابلیت های نظامی اش می تواند نوع نگرش و رویکرد خود را به ژاپن نشان دهد تا این کشور بداند هرکه بخواهد نظم پس از جنگ مرتبط با چین را به چالش بکشد یا به منافع این کشور نزدیک شود، دشمن چین قلمداد می شود و باید آماده پاسخ قاطع و شدید چین باشد.
خبرگزاری فرانسه از پکن گزارش داد در این گزارش به تاریخ برگزاری این رژه نظامی اشاره نشده است.
برخی دیگر از مطبوعات چین نیز گزارش این روزنامه را تایید کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا خریدار جدید هواپیمای نظامی چین

 

این هواپیما از نوع «یون 12» اعلام شده که توسط کارخانه هواپیماسازی «هاربین» چین ساخته شده است.
روزنامه «تسان کائو شین شی» روز چهارشنبه اعلام کرد: چین با این تصمیم ، اولین حضور خود در بازار هواپیماهای جنگی آمریکا را آغاز کرده است.
چین اواخر آبان ماه سالجاری، اولین هواپیمای غیرنظامی خود را به آمریکا که خود از تولیدکنندگان بزرگ در صنایع هوایی است، فروخت.
هواپیمای یاد شده مدل Y- 12F و غیرنظامی است و گنجایش 19 مسافر را دارد.
روزنامه 'تسان کائو شین شی' در بخشی از گزارش خود آورده است: فروش هواپیمای چینی به آمریکا که نخستین حضور تولیدات نظامی - هوایی چین در غرب محسوب می شود، براساس قرارداد شرکت هواپیمایی «هاربین چین» با شرکت هواپیمایی «ویدستس آمریکا» صورت می گیرد.
براساس قرارداد منعقد شده میان دو کشور، قرار است چین در آینده 20 فروند دیگر از هواپیمای «یون 12» را به آمریکا بفروشد.
در همین حال روزنامه هنگ کنگی «نان هوا زائو بائو» نیز در گزارشی به نقل از منابع خبری نظامی آمریکا، از عرضه نوعی جدید از هواپیماهای جنگنده دو موتوره «جی 31 » به بازارهای بین المللی خبر داده است.
جنگنده ای که می تواند جایگزینی مناسب برای کشورهایی باشد که به هر دلیلی از خرید جنگنده آمریکایی موسوم به 'اف 35' شرکت لاکهید مارتین محروم اند.
سال گذشته انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به جنگنده جی 31 چین که به شکلی قابل توجه به هواپیمای آمریکایی «اف 35» شباهت داشت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود.
براساس اظهارنظر کارشناسان نظامی، ویژگی هایی چون سکان عموی «V » شکل ، بالهای کوچک تر، دماغه و ورودی های هوای این جنگنده به شکلی خاص تصویر اف 35 آمریکا را به ذهن متبادر می کرده و لذا نمایانگر یک الگو برداری عمیق از جنگنده آمریکایی بود.
البته تفاوت مهم این جنگنده چینی با نمونه آمریکایی آن بهره گیری از دو موتور است که طبعا سرعت و توانایی حرکت در مسافت بیشتر را برایش در پی خواهد داشت.
این گزارش، اقدام اخیر چین در تولید این جنگنده و عرضه آن به بازارهای بین المللی را به عنوان «ضد حمله» این کشور به آمریکا یاد کرده و مدعی شده است که جنگنده چینی جی 31 مهمترین رقیب اف 35 آمریکایی در بازارهای جهانی خواهد بود.
چین در سال 2014 میلادی با افزایش 12 درصد بودجه نظامی خود و رساندن آن به رقم 132 میلیارد دلار، واکنش برخی کشورها از جمله آمریکا را برانگیخته بود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 توسعه سلاح هسته ای و موشکی/ آمریکا بدنبال گسترش نظامی گری

 

 'رابرت ورک' معاون وزیر دفاع آمریکا  از اعضای ناتو خواستار توسعه و ساخت سلاح های نوآورانه تر شد و ادعا کرد که این اقدام برای مقابله با روند سریع توسعه سلاح چین، روسیه و کشورهای دیگر لازم است.

ورک در همین ارتباط از یک طرح جدید در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با عنوان 'ابتکار نوآوری دفاع' و یک تلاش مجزا برای پروژه های بلندمدت تر ، به منظور تضمین تداوم برتری آمریکا نسبت به دشمنان بالقوه خبر داد.
معاون وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی به میزبانی 'مرکز امنیت جدید آمریکا' ضمن تاکید بر هماهنگی و همکاری اعضای ناتو ، لزوم عملی شدن وعده اعضای ناتو در نشست ماه سپتامبر سال گذشته مبنی بر اختصاص دو درصد تولید ملی به بخش دفاع را نیز مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین افزایش همکاری با متحدان در ناتو ، آسیا و سایر مناطق در حوزه هایی از قبیل طراحی ماموریت تا سرمایه گذاری در برنامه های تسلیحاتی جدید را دارای اهمیت دانست.
بر اساس این گزارش ، نگرانی ادعایی آمریکا از توسعه تسلیحات سایر کشورها یکی از دلایلی است که موجب شده تا بودجه سال مالی 2016 پنتاگون که قرار است روز دوشنبه به کنگره تقدیم شود ، از حد مجاز کنگره فراتر رفته و روند کاهشی پنج سال گذشته در هزینه های نظامی آمریکا را معکوس کند.
معاون وزیر دفاع آمریکا در این خصوص به جزئیات اشاره نکرد اما گفت که بودجه نظامی آمریکا شامل سرمایه گذاری 'قابل توجهی' در زمینه تسلیحات هسته ای ، توانایی های کنترل فضا ، حسگرهای پیشرفته ، دفاع موشکی و سایبری خواهد بود.
طبق برخی آمارها، آمریکا با 682 میلیارد دلار بالاترین بودجه نظامی میان کشورها و نزدیک به 40 درصد کل بودجه نظامی جهان را به خود اختصاص داده است.
چین و روسیه به ترتیب با 166 و 116 میلیارد دلار هزینه نظامی (9.5 و 5.2 درصد کل بودجه نظامی جهان) با فاصله قابل توجهی از آمریکا در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
تجاوز آمریکا به عراق و افغانستان و تداوم دخالت های نظامی در گوشه و کنار دنیا از جمله برجسته ترین نشانه های خوی نظامی گری در رهبران این کشور شمرده می شود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشرفت موشک های کروز چینی و نقطه ضعف نیروی دریایی آمریکا

 

یک نشریه آمریکایی با برشمردن پیشرفت های نظامی چین، ساخت موشک های فراصوت و ضدناو جدید را باعث برتری دریایی این کشور بر ناوهای نیروی دریایی آمریکا دانست.
تارنمای آمریکایی بیزینس اینسایدر نوشت: چین در حال ساخت جنگنده های نسل پنجم، موشک های فراصوت و زیردریایی های مجهز به موشک بالیستیک است. با این حال، خطر اصلی برای آمریکا را باید تلاش چین برای ساخت موشک های کروز ضدناو دانست.
'لایل گلداستاین' دانشیار مطالعات دریایی چین در دانشکده جنگ دریایی آمریکا، یادآوری می کند که چینی ها به تازگی توانسته اند با بروزرسانی سامانه های جنگنده ها و دو نوع از موشک های کروز خود، بر توان آفند دریایی شان بیفزایند.
به گفته 'گلداستاین'، یکی از این دو موشک YJ-12 نام دارد که سرعت آن 3 ماخ و برد آن 300 کیلومتر است. موشک دیگر، فروصوت است، YJ-100 نام دارد و بردِ آن تا 800 کیلومتر برآورد می شود.
ظاهرا چینی ها اکنون سرگرم ساخت موشک های ضدناوِ فراصوت با سرعت 6 ماخ هستند. اگر طرح های موشکی چین به بار بنشیند، نه تنها چین به قدرت بی چون و چرای دریاهای پیرامون خود تبدیل خواهد شد، بلکه توان مقابله با حضور نظامی آمریکا را نیز خواهد یافت.
گلداستاین یادآوری می کند که ناوگان زیردریایی آمریکا در مقابل موشک های جدید چینی مصون خواهد بود و این تنها نقطه قوت ایالات متحده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هند خواستار همکاری ژاپن برای ساخت زیردریایی شد

 

لغو قانون تحریم خودخواسته صادرات نظامی در ژاپن، دهلی نو پیشنهاد انتقال فناوری و مونتاژ زیردریایی های کلاس سوریو (Soryu) در هند را به توکیو داده است.
 خواستار همکاری چهارجانبه واشنگتن، دهلی نو، توکیو و کانبرا در حوزه تسلیحاتی است.
فرانسه، آلمان، روسیه و اسپانیا نیز دیگر رقیبان ژاپن برای ساخت این شش فروند زیردریایی هستند.
در پیشنهاد دولت هند تصریح شده است اگر ژاپن علاقمند به مشارکت است، باید کار ساخت این زیردریایی ها در خاک هندوستان و با مشارکت یک شرکت هندی انجام شود.
زیردریایی مورد نظر هند، باید قابلیت پرتاب موشک های سطح به سطح و زمین به هوا را داشته باشد.
ژاپن زیردریایی های دیزلی سوریو را در سال 2009 به آب انداخت و قصد دارد برای پیشرانه نسل بعدی این زیردریایی ها، از باتری های لیتیومی نیز استفاده کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نگرانی پنتاگون از برتری تدریجی فن آوری های نظامی چین وروسیه بر این کشور

 

مسئول خرید تسلیحات نظامی وزارت دفاع آمریکا بااشاره به سرمایه گذاری های هنگفت کشورهای روسیه وچین در زمینه فنآوری های پیشرفته نظامی اذعان کرد که این کشورها به زودی درزمینه اینگونه فن آوری ها از آمریکا پیشی خواهند گرفت.
فرانک کندال معاون لجیستیکی وزیر دفاع آمریکادرجلسه شنود کمیته تسلیحات مجلس نمایندگان آمریکاگفت که اوبه شدت نگران خطر ازمیان رفتن برتری امریکا درزمینه فن آوری های نظامی آمریکا درمقابل کشورهای روسیه وچین است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های سنگینی که دوکشور روسیه وچین به منظور بالا بردن توانمندی های فن آوری نظامی خود اختصاص داده اند براین نکته تاکید کرد که خطر برتری این کشور ها هر روز افزایش بیشتری می یابد.
کندال اشاره کرد که توسعه وپیشرفت ناوهای هواپیما بر و فن آوری های ماهواره ای این کشور ها توانمندی های نظامی کشورآمریکا را به شدت با مخاطره روبروکرده است.
رابرت ورک معاون امور دریایی وزیر دفاع آمریکا نیز روزچهارشنبه درجلسه شنود جداگانه ای مقابل کمیته مذکور حفظ برتری های آمریکا در زمینه فن آوری های نظامی نسبت به کشورهای روسیه،چین وسایر کشورها را درگروه آنچه که او'اقدامی متهورانه' از سوی مسئولین دولت آمریکا خواند دانست.
وی تنها راه حفظ این برتری ها را افزایش همکاری باکشور های عضو ناتو و متحدین آسیاسی آمریکا در زمینه سرمایه گذاری های مربوط به تسلیحات نظامی دانست وگفت که آمریکا بایستی در همکاری های هماهنگ با متحدین خود از ساخت تسلیحات تکراری اجتناب کند.
این درحالی است که شرکت های برجسته تسلیحاتی امریکا همچنون بوئینگ ولاکهید مارتین همواره از مسئولین وزرات دفاع آمریکا خواسته اند تا بر سرمایه گذاری های خود در زمینه توسعه فن آوری های نظامی این کشور بیافزایند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بودجه اختصاصی به هزینه های نظامی این کشور در افغانستان به دلیل خطرات امنیتی از این پس محرمانه است و در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش های رسمی وزارت دفاع آمریکا، این کشور طی 6 سال گذشته بالغ بر 65 میلیارد دلار برای حضور نیروها در افغانستان و اجرای برنامه های نظامی و امنیتی هزینه کرده است.

گزارش مذکور که تاکنون بنا بر قانون در اختیار عموم قرار می گرفت، از جزییات نحوه هزینه ها و ابعاد و اهداف آن ها پرده بر می داشت که با محرمانه شدن این بودجه مردم آمریکا از این پس هیچ اطلاعی در مورد این گونه هزینه ها در اختیار نخواهند داشت.

با این تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای صرف بودجه های هنگفت به منظور اجرای اهداف خود در افغانستان با هیچ محدودیت و یا پاسخگویی روبه رو نخواهد بود.

جان کمپبل فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان با دفاع از این تصمیم، آن را به دلیل خطرات امنیتی ، احتمال استفاده نیروهای طالبان و دشمنان آمریکا از این اطلاعات و خطرات جانی برای سربازان محرمانه شده و باید در انتشار این اطلاعات کمال احتیاط را به کار برد.

استیو افترگود کارشناس و متخصص مسائل سری از اتحادیه دانشمندان آمریکایی ، محرمانه اعلام کردن هزینه های نظامی آمریکا در افغانستان به دلیل مسائل امنیتی و جلوگیری از سوء استفاده نیروهای طالبان ادعایی نادرست خوانده وگفته است که پنتاگون با چنین تصیمی اهداف و برنامه های دیگری را دنبال می کند.

وی نوشته است که یکی از دلائل محرمانه اعلام کردن این هزنیه ها این است که مردم آمریکا درباره موارد مصرف این پول ها در تاریکی نگاه داشته شوند و از جزییات آن اطلاع پیدا نکنند.
 
 
 
   
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت:‌ ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌های دولتی سپرده گذاری خواهد شد تا سود آن جهت تقویت بنیه دفاعی کشور استفاده شود.

به گزارش مشرق، ایرج ندیمی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: در حال حاضر مباحث درامدی به پایان رسیده و وارد مباحث بودجه شدیم که دو مصوبه در این زمینه وجود داشته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه 2 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌های دولتی سپرده‌گذاری خواهد شد، تا از سود این سپرده‌گذاری به تقویت بنیه دفاعی کشور پرداخت شود.

وی مصوبه دیگر کمیسیون را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و سوخت دانست و افزود: مقرر شد از محل هزار میلیارد دلار درآمدزایی مبارزه با قاچاق کالا و سوخت برای تقویت بنیه دفاعی و پدافند غیرعامل در نظر گرفته شود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 دوربردترین موشک بالستیک هند با موفقیت آزمایش شد

 

 هندوستان روز شنبه جدیدترین نمونه از موشک های بالستیک خود را با نام «آگنی - 5» با موفقیت آزمایش کرد.

موشک «آگنی - 5» دوربردترین موشک بالستیک هندوستان است و قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد.
گزارشگر این شبکه تلویزیونی در معرفی این موشک اعلام کرد: «آگنی - 5» پنج هزار کیلومتر برد دارد و می تواند چین و سراسر اروپا را پوشش دهد.
این موشک بالستیک سه مرحله ای، 17 متر طول و 50 تن وزن دارد.
هندوستان پیش از این دو بار در سال های 2012 و 2013 میلادی، نمونه هایی از این موشک را با موفقیت آزمایش کرده بود.
کار ساخت «آگنی - 5» در سال 2009 میلادی آغاز شد و قرار است سال جاری نمونه نهایی آن به مرحله تولید برسد.
این موشک بالستیک، به دهلی نو اجازه مقابله هسته ای از هر بخش از سرزمین هند را می دهد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.