Recommended Posts

پنتاگون تعداد ديگري از هواپيماي اف-35 خريداري کرد

 

 

مقامات پنتاگون از خریداری بیش از 40 فروند هواپیمای اف-35 دیگر از شرکت لاکهید مارتین خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این مقامات روز سه شنبه اعلام کردند در چارچوب قراردادی چهار میلیارد دلاری، تعداد 43 فروند دیگر هواپیمای جنگنده از نوع اف-35 خریداری شده است.
این در حالی است که چهار ماه پیش یک مورد آتش سوزی در کابین یکی از اف-35 های تحویل شده گزارش شد. این حادثه شکستی دیگر برای پروژه اف-35 به شمار می آید که به نام «Joint Striker Fighter» نیز شناخته می شود. پس از هفت سال تاخیر در نهایی شدن پروژه، تعداد 2443 فروند هواپیما با هزینه بالای 390 میلیارد دلار ساخته شد. برنامه ساخت اف-35 پرهزینه ترین محصول تسلیحاتی امریکا به شمار می آید.
بر اساس این گزارش، جدیدترین مرحله از دریافت اف-35 ها هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است، اما به گفته کایرا هاون، سخنگوی پروژه این هواپیما، قیمت هر فروند از این جنگنده ها با کاهشی سه میلیون و 600 هزار دلاری، به مبلغ 100 میلیون دلار به وزارت دفاع امریکا فروخته خواهد شد.
هواپیماهای اف-35 از توانایی رادارگریزی برخوردار بوده و قرار است توانمندی نظامی امریکا را در آسمان حفظ کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابراز نگرانی انگلیس از خرید جنگنده‌های شکاری توسط آرژانتین

 

 

یک کهنه‌سرباز انگلیسی که در جنگ «مالویناس» علیه آرژانتین شرکت داشته است، نسبت به تصمیم آرژانتین برای خرید 24 هواپیمای جنگنده شکاری نسل چهارم از شرکت سوئدی «ساب گریپن» هشدار داد.
«روبرت فاکس» فرستاده شبکه «بی‌بی‌سی» در درگیری سال 1982 میلادی از اینکه مجلس انگلیس پس از اظهارات «آگوستین روسی» وزیر دفاع آرژانتین در خصوص خرید هواپیماهای مذکور، واکنشی از خود بروز نداده اظهار ناراحتی و تصریح کرد: این اولین باری است که پس از جنگ سال 1982، آرژانتین چنین هواپیماهای نظامی بزرگی خریداری می‌کند.
وی سپس خاطرنشان کرد که آرژانتینی‌ها با خرید این هواپیماها اهدافی جدی را دنبال می‌کنند، زیرا هواپیماهای «گریپن» از ناوهای هوایی نیروی هوایی انگلیس بسیار کارآمدتر هستند و بدین ترتیب به راحتی می‌توانند طی 5 تا 8 سال آینده با هر یک از جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس رقابت کنند؛ نیروی هوایی آرژانتین در این مدت در نظر دارند به کارگیری هواپیماهای شکاری مذکور را به طور کامل عملیاتی کند.
«روسی» وزیر دفاع آرژانتین طی هفته‌های گذشته چندین توافق‌نامه همکاری استراتژیک را با برزیل و کشورهای همسایه خود به امضاء رسانده تا به این صورت آرژانتین در ساخت یکسری از هواپیماهای «امبرائر KC-390» مشارکت کند؛ وی همچنین اعلام کرد که کشورش قصد دارد 24 هواپیمای جنگنده شکاری نسل آخری شرکت «ساب گریپن» را خریداری کند.
این خرید که می‌تواند هزینه‌ای به میزان 3 هزار میلیون دلار را برای این کشور در بر داشته باشد اهدافی چون تغذیه و به روز رسانی ناوگان هوایی آرژانتین را در بر دارد.
این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشت به طوری که روزنامه «ایونینگ استاندارد» در یکی از شماره‌های خود اذعان داشت: تصمیم آرژانتین برای خرید هواپیماهای شکاری پیشرفته، مهم‌ترین چالش پیش روی انگلیس از زمان پایان جنگ «مالویناس» در سال 1982 می‌باشد؛ هواپیماهای شکاری شرکت «ساب گریپن» از هواپیماهایی که انگلیس از آن‌ها برخوردار است بسیار پیشرفته‌تر می‌باشد.
به گزارش فارس‌، جزایر «مالویناس» نزدیک به 2 قرن است که منشأ جنگ و درگیری بین آرژانتین و انگلیس می‌باشد؛ جنگی که در سال 1982 بر سر این جزایر رخ داد به کشته شدن 650 نظامی آرژانتینی و 255 نظامی انگلیسی انجامید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 کمک روسیه به هند برای ساخت ناوهواپیمابر

 

 

شرکت روسی Proletarski Zavod سامانه های نگهدارنده هواپیما در هنگام فرود هواپیما بر روی ناوهواپیمابر به هند می فروشد. این سامانه ها قرار است بر روی ناوهواپیمابر INS Vikrant که توسط خود هند در حال ساخت است نصب می شود.
این ناو هواپیمابر که در حال گذراندن مراحل ساخت خود است 40 هزار تن وزن ، 262 متر طول و 60 متر عرض خواهد داشت. بر روی این ناو هواپیمابر جنگنده های میگ 29 مدل K ، جنگنده تجاس و بالگرد کاموف 31 حضور خواهند داشت. منابع هندی معتقد هستند که این ناو در سال 2018 میلادی وارد خدمت خواهد شد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه موشک بالستیک آزمایش کرد

 

 

خبرگزاری 'ایتارتاس' روسیه روز شنبه از آزمایش یک فروند موشک بالستیک (قاره پیما) 'Topol-M ' توسط این کشور خبر داد.
'ایتارتاس' افزوده است: نیروهای موشکی راهبردی روسیه موسوم به 'SMT' یک فروند موشک بالستیک از نوع Topol-M را از پایگاه 'پلستسک' واقع در شمال شرق روسیه پرتاب کردند.
همچنین براساس گزارش شبکه راشا تودی، کلاهک جنگی این موشک به هدفی واقع در شبه جزیره 'کامچاتکا'، واقع در شرق دور روسیه در منطقه اقیانوس آرام اصابت کرد.
موشک بالستیک 'Topol-M ' تازه ترین نوع موشک های بین قاره ای ساخت روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) ، آن را به نام' SS-27 ' می شناسد و برد نهایی آن 11 هزار کیلومتر است.
پرتاب این موشک به دو حالت از طریق حمل بر روی خودرو ویژه و یا از داخل سیلو زمینی انجام می شود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کره شمالي يک زير دريايي را به آب انداخت

 

 

رسانه های کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند کره شمالی یک زیر دریایی به کار گرفته است که می تواند موشک های بالیستیک شلیک کند.
یک منبع دولتی کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد پیونگ یانگ یک زیر دریایی متعلق به زمان شوروی سابق را که دیزلی است با تغییراتی ، به کار گرفته و آن را به آب انداخته است.
به گزارش خبرگزاری آلمان ، این زیر دریایی به دهه 50 میلادی تعلق دارد و در سال 1990 از رده خارج شده بود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سي ان ان: کره شمالي زيردريايي مجهز به تسليحات هسته اي مي سازد

 

 

سی ان ان از عزم کره شمالی برای ساخت زیردریایی مجهز به تسلیحات هسته ای خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، الیس لابوت خبرنگار بین المللی شبکه گفت:« رژیم تندروی کره شمالی با آزمایشهای هسته ای و پرتاب موشکهای دور برد جامعه جهانی را بارها بهت زده کرده است. اما حالا شاهد آن هستیم که کره شمالی این خطرها را با خطر جدیدی ترکیب کرده است بطوریکه موشکهای هسته ای را روی زیردریایی ها قرار داده است. تصاویر جدیدی از کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی منتشر شده است که او را روی یک زیردریایی جدید نشان می دهد. این زیردریایی هسته ای، جدیدترین سلاح ویرانگر این رژیم است. تصاویر ماهواره ای جدید نشان می دهد کره شمالی در حال ساخت زیردریایی جدیدی است که می تواند موشکهای دوربرد بالستیک را پرتاب کند. به گفته جوزف برمودز کارشناس آمریکایی، اگر کره شمالی بتواند موشکهای بالستیک شلیک شونده از زیردریایی را شلیک کند و برنامه هسته ای این کشور بتواند کلاهک هایی کوچک بسازد، این امکان برای پیونگ یانگ فراهم می شود تا کلاهک هسته ای را روی زیردریایی اش سوار کند.
این خبر در حالی منتشر می شود که فرماندهان بلندپایه نظامی آمریکا در شبه جزیره کره درباره تحرکات کره شمالی هشدار داده اند مبنی بر اینکه این کشور در حال پیشروی های هسته ای است. بر این اساس گفته می شود کره شمالی قادر شده است کلاهکهای هسته ای بسازد کوچک بسازد و آن را روی موشکهای دوربرد سوار کند و پرتابگری هم برای پرتاب این موشک در اختیار دارد. البته کره شمالی هنوز این موشکها را آزمایش نکرده است. به گفته ژنرال کرتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، کره شمالی توانایی ساخت کلاهکهای هسته ای کوچک را دارد و فناوری لازم برای پرتاب موشکهای مجهز به چنین کلاهکهایی را در اختیار دارد.»
لابوت در ادامه افزود:« مقامات آمریکا و کره جنوبی اولین بار در تابستان سال گذشته درباره زیردریایی های مجهز به چنین موشکهایی در کره شمالی هشدار دادند. گفته می شود تعداد زیردریایی های کره شمالی بیشتر از همسایه جنوبی اش (کره جنوبی) است. اما اکثر زیردریایی های کره شمالی از نوع زیردریایی های از رده خارج دوران حکومت اتحاد جماهیر شوروی سابق است. کارشناسان تردید دارند که کره شمالی بتواند از سطح پژوهش و توسعه فراتر برود. به گفته جوزف برمودز هنوز هیچ نشانه واقعی وجود ندارد دال بر اینکه کره شمالی به این توانایی نهایی رسیده باشد و این کشور برای اجرایی کردن این توانمندی ، به سالها زمان نیاز دارد. در این میان باید به پیامهای ضدونقیض از داخل کره شمالی نیز توجه داشت. دیپلماتها می گویند کره شمالی به تحرکات اغواگرانه دیپلماتیک روی آورده است وتلاش می کند با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد. درعین حال کره شمالی این پیام را تقویت می کند که رهبر این کشور اوضاع را در کنترل خودش دارد. تصاویر منتشر شده رژیم کره شمالی در سان دیدن وی از نیروی هوایی این کشور موید همین نکته است. در این میان باید به اقدامات رژیم کره شمالی در شکنجه و کشتار مخالفان و زندانی کردن گسترده آنها و گرسنگی دادن به مردم نیز توجه داشت که گفته می شود باید به همین علت به دیوان بین المللی کیفری ارجاع داده شود. از سوی دیگر می بینیم گفته می شود قرار است نماینده ویژه سازمان ملل متحد به کره شمالی برود تا خودش از نزدیک ببیند اوضاع مردم این کشور به چه صورت است.»

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
ارتش آمریکا می‌گوید که سه فرمانده پایگاه‌های اتمی این کشور را به دلیل نداشتن تسلط کافی بر امور، از سمت خود خلع یا توبیخ کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، پنتاگون دو فرمانده پایگاه‌های پرتاب موشک‌های اتمی این کشور را به دلیل «نداشتن اعتماد به توانایی‌های مدیریتی»‌ آنها، از سمت خود خلع و یک فرمانده دیگر را توبیخ کرد.
 
بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، سرهنگ «کارل جونز» نفر دوم پایگاه موشکی «فرانسیس ورن» در ایالت وایومینگ، سرهنگ «جیمی کیت براون» فرمانده پایگاه هوایی «میونت من» دو فرمانده‌ عزل شده و سرهنگ «ریچارد پاگلیوکو» فرمانده گروه عملیاتی پایگاه «مینوت» در ایالت داکوتای شمالی فرمانده توبیخ ارتش آمریکا هستند.
 
سرهنگ جونز به رفتار نامناسب و دون شأن یک فرمانده متهم شده، وی در شهریور ماه سال جاری در مراجعه به یک مرکز، با پرخاشگری و فریاد، با دست بر روی پیشخوان این مرکز خرید کوبیده و تهدید کرده بود که آنجا را خواهد بست.
 
رفتار زننده با نظامیان زیر دست نیز بخش دیگری از اتهامات سرهنگ «جونز» است. سرهنگ براون نیز به عدم پیگیری موارد رفاهی زیردستان خود و تفاوت قائل شدن میان کارکنان پایگاه تحت امر خود متهم شده است.
 
سرهنگ «پاگلیوکو» نیز بر اساس تحقیقات داخلی پنتاگون به «ناتوانی در ترویج و حفاظت از اخلاقیات و همچنین عدم توفیق در تضمین رفاهیات زیردستان خود» متهم شده است.
 
گزارش کامل تحقیقات داخلی پنتاگون از نیروی اتمی ارتش آمریکا که مسئول نگهداری و پرتاب موشک‌های حامل کلاهک‌های اتمی است در هفته جاری منتشر خواهد شد.
 
ارتش آمریکا عموما افرادی را که به سوءاستفاده جنسی متهم می‌شوند با اعلام مواردی چون «نداشتن توانایی لازم» یا «سوءرفتار با زیردست»، از خدمت کنار می‌گذارد.
 
یک ماه قبل بود که روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار اسنادی افشا کرد که دلیل اصلی بازنشستگی پیش از موعد سرلشگر «رالف او باکر»، سوءرفتار جنسی و تعرض به یکی از کارکنان زن پنتاگون بوده است. این در حالی است که در 28 مارس 2013 اعلام شده بود که دلیل اخراج باکر، «از دست دادن اطمینان به توان برای فرماندهی واحد» است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس اعلام کرد
خلیل آبادی از تجهیز بالگردهای قرارگاه قدس به سامانه ناوبری پرواز در شب در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹ - 04 November 2014
خلیل آبادی از تجهیز بالگردهای قرارگاه قدس به سامانه ناوبری پرواز در شب در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری میزان ، معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس سپاه پاسداران جنوب شرق کشور گفت: تمامی بالگردهایی که در اختیار این قرارگاه قرار دارند مجهز به سامانه ناوبری پرواز در شب شده اند .
 
سرهنگ پاسدار خلیل آبادی هدف از تجهیز بالگردها به این سامانه را ، کنترل نوار مرزی ودیگر موارد امنیتی بیان کرد و افزود : این بالگردها قابلیت انجام عملیات نظامی را علیه اشرار و تروریستها دارند .
 
 
tabnak.ir
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ورود به خدمت سرباز آینده روسیه به خدمت در 2015

 

 

سامانه سرباز آینده ارتش روسیه به نام Ratnik در پایان سال 2015 وارد خدمت می شود.

یک مقام صنعتی روس که مسئول تولید سامانه "Ratnik" است در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این سیستم در پایان سال 2015 میلادی به ارتش روسیه تحویل می شود. این سامانه از 40 بخش متفاوت تشکیل می شود که شامل جنگ افزار ، سامانه های حفاظتی ، الکترواپتیک و ارتباطی می باشد.
در حال حاضر 50 شرکت روسی درگیر تولید این سیستم هستند. لباسهایی که سرباز را در برابر سامانه های فروسرخ نامرئی می کند و زره ای از جنس کولار از جمله تجهیزات جدید حفاظتی این سامانه هستند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 صادرات حدود 10 میلیارد دلاری تسلیحات نظامی روسیه در 10 ماه

 

 

 

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سبد سفارش های تسلیحاتی صنایع دفاعی روسیه برای صادرات به خارج در حال حاضر به حدود 5.7 میلیارد دلار می رسد.
رییس جمهوری روسیه یادآورشد: اکنون این کشور با بیش از 80 کشور جهان همکاری های فنی _ نظامی دارد.
پوتین از هند به عنوان خریدار عمده تسلیحات و تجهیزات نظامی از روسیه نام برد و گفت: این کشور امسال 42 درصد از تولیدات صنایع دفاعی ما را خریداری کرد.
وی افزود: چین با حدود 10 درصد خرید تسلیحات در مکان دوم و جمهوری آذربایجان با 7 درصد در مکان سوم قرار دارند.
رییس جمهوری روسیه همچنین به کشورهای الجزایر و ونزوئلا به عنوان خریداران انواع تسلیحات روسی نام برد و گفت: مسکو با این کشورها در بخش فنی-نظامی همکاری می کند.
روسیه در سال 2013 میلادی، 15 میلیارد و 700 میلیون دلار تسلیحات صادر کرد. ارزش سفارش های نظامی خارجی روسیه در سال گذشته به 49 میلیارد دلار رسید.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن

 

 

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، مانور امروز (شنبه) با حضور بیش از 40 هزار تن – 30 هزار و 700 ژاپنی و 10 هزار آمریکایی – 25 ناو و 260 هواپیما برگزار می‌شود و تا 19 نوامبر ادامه خواهد داشت.
ژاپن و آمریکا از سال 1986 رزمایش‌های مشترک برگزار می‌کنند و این رزمایش دوازدهمین رزمایش مشترک است. این مانور نظامی در پایگاه‌های نظامی نیروهای زمینی دفاع از خود ژاپن، نیروهای دریایی و هوایی دفاع از خود ژاپن و پایگاه‌های ارتش آمریکا مستقر در ژاپن برگزار می‌شود.
مشارکت‌کنندگان رزمایش دفاع هوایی را با استفاده از موشک‌های زمینی به هوا در جزیره آمامی اوشیما در جنوب ژاپن انجام می‌دهند.
امسال رزمایش آمریکا – ژاپن با نشست اقتصادی آسیا – اقیانوسیه در پکن همزمان شده است.
انتظار می‌رود که در حاشیه این نشست شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و شی‌جینپینگ، رییس‌جمهوری چین درباره روابط دوجانبه و خصوصا جزایر مورد مناقشه گفت‌و گو کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فروش موشک نوع PAC-3 آمریکا به کره جنوبی

 

 

کره جنوبی که همواره مدعی تهدید نظامی از سوی همسایه شمالی است، بارها اعلام کرده که قصد دارد سامانه دفاع موشکی خود را ارتقاء دهد.
این کشور حتی اوایل ماه جاری از آمریکا خواست که سامانه دفاع موشکی خود را در شبه جزیره کره مستقر کند.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی روزجمعه با انتشار گزارشی در خصوص احتمال تایید کاخ سفید مبنی بر فروش موشک های PAC-3 به سئول، به نقل از سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا نوشت: ارزش این قرارداد در صورتی که نهایی شود، یک میلیارد و 405 میلیون دلار برآورد شده است.
سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد که در قرارداد یاد شده که وزارت خارجه آمریکا نیز وجود آن را انکار نکرده، فروش 136 موشک PAC-3 به متحد آسیایی واشنگتن قید شده است.
وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده که تجهیز نظامی کشورهای دوست در منطقه، همواره از منافع واشنگتن در منطقه محافظت می کند.
آمریکا کره جنوبی را یکی از قدرت های سیاسی و اقتصادی مهم در شرق آسیا و غرب اقیانوس آرام می داند و مدعی است که تجهیز این کشور، ضامن صلح و ثبات در منطقه است.
این کشور علاوه بر کره جنوبی، اتحاد نظامی خود با ژاپن را نیز تقویت بخشیده و دلیل چنین رفتاری را 'بحران هسته ای کره شمالی' عنوان می کند.
کره جنوبی هم همواره از آمریکا می خواهد که این کشور سیستم دفاع موشکی پیشرفته خود را در شبه جزیره کره مستقر کند تا امنیت این کشور در برابر تهدیدات کره شمالی تضمین شود؛ تقاضایی که همواره با مخالفت کشورهای منطقه بویژه چین همراه است.
کره شمالی سال 2005 خود را یکی از قدرت های هسته ای نامید و در سال 2006، 2009 و 2013 یک سری آزمایشات تسلیحات هسته ای زیرزمینی انجام داد. برنامه هسته ای پیونگ یانگ موجب اعتراضات جامعه جهانی شد و بسیاری از کشورها خواستار بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات شش جانبه با حضور دو کره، روسیه، آمریکا، ژاپن و چین شدند. دولت پیونگ یانگ در سال 2009 به صورت یک جانبه از این مذاکرات خارج شد.
آمریکا و کره جنوبی به عنوان دو متحد نظامی، همواره اقدام به رزمایش مشترک کرده اند که این موضوع با اعتراض کره شمالی مواجه شده است.
کره شمالی معتقد است که برگزاری چنین رزمایشی اقدامی تحریک آمیز بوده و صلح و ثبات در منطقه را دچار چالش جدی خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 لغو قرارداد ارتقاء اف 16 های کره

 

 

دولت کره جنوبی قرارداد ارتقاء ناوگان اف 16 این کشور با شرکت انگلیسی BAE را کنسل کرد. قرارداد ارتقاء 134 فروند جنگنده KF-16 نیروی هوایی کره جنوبی در سال 2012 میلادی بین این کشور و کمپانی انگلیسی BAE به امضاء رسید. افزایش ناگهانی هزینه ها از طرف این شرکت انگلیسی و همچنین دولت آمریکا اعتراض کره ای ها را برانگیخته بود که در نهایت به کنسل شدن این قرارداد منجر شد. ارزش اولیه قرارداد که در سال 2012 به امضاء رسید 1.7 میلیارد دلار بود و در حال حاضر دولت آمریکا 470 میلیون و شرکت BAE انگلستان 280 میلیون دلار به قرارداد اولیه اضافه کرده اند.
شرکت BAE در بیانیه ای اعلام کرده است که این شرکت از تصمیم کره جنوبی ناامید شده و این در حالی است که بخش اول این قرارداد انجام شده بود. در حال حاضر شرکت آمریکایی لاکهید اعلام کرده است که برای پشتیبانی از کاربران اف 16 آمادگی دارد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش بزرگ 44 کشور جهان در خلیج فارس

 

 

 یکی از بزرگترین مانورهای دریایی سال‌های اخیر در منطقه با مشارکت 44 کشور جهان در خلیج فارس ادامه دارد و بنا بر اعلام مسئولان برگزاری آن، تا سه روز دیگر به کار خود پایان خواهد داد.

 38 کشتی نظامی 19 زیردریایی و صدها کارشناس و نیروی نظامی از 44 کشور جهان در مانور بین المللی مین روبی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای سرخ مشارکت دارند.
فرماندهی این مانور را ناوگان پنجم دریایی آمریکا که مقر آن در بحرین قرار دارد، برعهده گرفته و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان در آن مشارکتی فعال دارند.
بنابر اعلام ناوگان پنجم دریایی آمریکا، این مانور پنجم آبان از خلیج فارس آغاز شده و در مراحل بعدی در خلیج عمان، خلیج عدن و دریای سرخ به اجرا درآمده است و بر سه منطقه دریایی استراتژیک یعنی تنگه هرمز، تنگه باب المندب و کانال سوئز که شاهراه‌های اقتصادی و تجارت بین‌المللی محسوب می شوند، تمرکز داشت.
مانور مذکور سومین مانور بزرگی است که ناوگان پنجم آمریکا از بدو تشکیل آن اجرا کرده و گفته می‌شود که شرایط امنیتی حاکم بر منطقه از جمله تحولات عراق، سوریه، یمن و مصر از انگیزه‌های برگزاری این مانور بوده است.
به گفته مسئولان آمریکایی در این مانور از تکنولوژی‌ها و سلاح‌های جدید در زمینه مین روبی و تامین امنیت حمل و نقل دریایی استفاده شده و هماهنگی میان کشورهای شرکت کننده از پنج قاره جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است.
در این مانور کشورهای عربی دیگری از جمله مصر و لبنان نیز حضور دارند که حضور این دو کشور در سطح ناظر بوده و عملا نیروی نظامی به رزمایش اعزام نکردند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آغاز رزمايش ساليانه نيروهاي مسلح کره جنوبي

 

 

نیروهای مسلح کره جنوبی روز دوشنبه رزمایش سالیانه خود را با هدف افزایش توان دفاعی در برابر حمله احتمالی کره شمالی آغاز کردند.
حدود 330 هزار نیروی نظامی کره جنوبی در این رزمایش 12 روزه که شامل بخش های مختلف از جمله افزایش توان دفاعی در جزایر دریای زرد و نیز مقابله با نفوذ نیروهای دریایی است ، شرکت دارند.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این رزمایش به طور اخص بر راه های افزایش قابلیت های دفاعی در برابر اقدامات برانگیزاننده منطقه ای احتمالی کره شمالی متمرکز است.
خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد کره شمالی هفته گذشته از برنامه برگزاری این رزمایش انتقاد کر

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.