arshya4171

با به شهادت رساندن روزانه 30 نفر صورت مي‌گيرد:فاجعه انساني عليه شيعيان در پاراچنار پاكستان

Recommended Posts

درسته كه شيعيان اين منطقه در وضعيت وخيمي بسر ميبرن ولي به علت وقوع حادثه در كشور پاكستان جز تشكيل كارگروه براي راه حلهاي ديپلماسي و در صورت بودن راه هوايي ارسال كمكهاي غذائي و دارويي كار ديگه اي نميشه كرد.

[quote]مگر سپاه قدس ما کجاست؟؟؟(الان همه فکر می کنند من خیلی احساسی برخورد کرده ام اما واقعیت همین است که سپاه قدس الان باید وارد عمل شود!!)
[/quote]

دوست عزيز علت و هدف تشكيل سپاه قدس رو ميدونيد براي چي بود؟
پس دوستان لطف كنند در هر خبري كه مربوط به مسائل خارجي ميباشد مدام پاي اين سپاه رو وسط نكشن. همين الان هم بدون گفتن ما اين سپاه مدام در معرض تهديدات خاري است و هر روز تهمتهايي تحت اين عنوان به ايران وارد ميشه.
پس در مسائل خارجي فقط ديدگاه ههاي مبتني بر اصول ديپلماسي رو مطرح كنيد. تا خداي نكرده دوباره سايت دچار مشكل نشه. در مساله غزه هم رهبر انقلاب فرمودند كه دستان ما بسته هست.

در مورد كم كاري نهادها هم بايستي منتظر جوابيه وزارت امورخارجه و صدا و سيما به مجلس باشيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها کاری که می شه انجام داد مسلح کردن شیعیان این منطقه است، چون نیروهای مسلح ظاهرا حتی در برابر ریگی برخورد جدی نمی کنند! شیعیان پاکستان که به کنار!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تنها کاری که می شه انجام داد مسلح کردن شیعیان این منطقه است، چون نیروهای مسلح ظاهرا حتی در برابر ریگی برخورد جدی نمی کنند! شیعیان پاکستان که به کنار![/quote]

تمام دشمنان ما منتظر يه فرصت مستند از دخالت ما در كشورهاي ديگه باشند تا چنان فاجعه اي رقم بزنند كه مردم پاراچنار بايستي بيان و به ما كمك كنند.

گفتن اين حرفها شايد ساده باشه ولي عمل به اون راه رفتن روي لبه تيغ هست. جالبه كه امريكا در طي دهه هاي گذشته ( يه تاپيك بود در همين ارتباط) به شورشيان زيادي كمك كرد و در ساقط كردن دولتهاي مردمي از هيچ تلاشي فروگزار نكرد ولي هيچوقت رسما اعتراف نكرد (مگر اينكه گندش در اومده باشه ).حالا ما كمك نكرده بيايم هوار بزنيم كه چي؟

اگر به تاپيك غزه مراجعه كني ميبيني كه چند بار گفتم هدف تنها غزه نيست بلكه به نوعي كشوندن پاي ايران به اين قضيه هست. تا اينكه خبرش رو هم در اين سايت خونديم. فعلا سيستم در جهت توطئه ديگه اي هست كه به وقتش خواهم گفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها درباره درگيري و قتل عام شيعيان در منطقه "كرم ايجنسي " و "پاراچنار " صحت ندارد و از سه ماه پيش با خاتمه درگيري‌ها وضعيت عمومي پاراچنار آرام است.

به گزارش فارس ، پس از جنگ دو ساله ميان شيعيان و شبه نظاميان طالبان در منطقه "كرم ايجنسي " واقع در شمال غرب پاكستان، از سه ماه گذشته تاكنون درگيري‌ها خاتمه يافته و وضيعت عمومي پاراچنار آرام است.

بر اساس اين گزارش درگيري در پاراچنار دو سال قبل زماني آغاز شد كه تعدادي از شبه نظاميان طالبان در اين شهر در مراسم ميلاد پياكمبر اكرم (ص) عليه ائمه اطهار شعار سر دادند.

اين درگيري به مناطق مختلف كرم ايجنسي گسترش يافت و شيعيان اين منطقه توسط طالبان به محاصره در آمد و تمامي مسيرهاي ورودي و خروجي اين شهر مسدود شد و از ورود هرگونه خودرو و مواد غذايي ممانعت به عمل آمد.

شيعيان منطقه كرم ايجنسي پس از يك سال انتظار براي دريافت كمك دولتي، سرانجام وارد دفاع از منطقه خود شدند و لشكر دفاع از منطقه كُرُم را تشكيل دادند كه از ماه نوامبر سال 2007 ميلادي وارد جنگ مسلحانه با طالبان شدند و شجاعانه طالبان اشغالگر منطقه را مجبور به فرار ساختند.

ر درگيري اخير كه 4 ماه پيش در اين منطقه رخداد، شيعيان مناطق مهم طالبان را نيز به تصرف خود در آوردند و از ترس فتوحات شيعيان منطقه، دولت پاكستان قبايل سني‌ها را مجبور به نشست با قبايل شيعيان منطقه كرم ايجسني كرد.

شيعيان كرم ايجنسي روستا و مناطق اهل سنت را كه پس از فتوحات به تصرف خود در آورده بودند، نه تنها از محاصره در آوردند بلكه كمك‌ها و مواد غذايي نيز در اختيار آنها قرار دادند.

در نشست قبيله‌اي كرم ايجنسي سني هاي منطقه نشين اعلام كردند كه در اين درگيري طالبان از مناطق وزيرستان آمده‌اند.

در اين نشست هر دو قبيله به توافق رسيده بودند كه جاده پاراچنار- پيشاور را كه از دو سال مسدود بود بازكنند، اين جاده يك ماه پيش باز شده بود كه دوباره از ده روز اخير به علت گروگان‌گيري پنج تن شيعيان دوباره مسدود شده است كه شيعيان منطقه كرم ايجنسي نيز پنج تن از طالبان نيز گروگان گرفتند.

طالبان محلي پس از شكست در كرم ايجنسي، عمليات انتحاري و ترور شيعيان را در شهر پيشاور و ديره اسماعيل خان آغاز كردند و در همين راستا روز عاشورا نيز در منطقه "اورگزئي ايجنسي " در شهر "هنگو " حكومت نظامي اعلام شد و به شيعيان اين منطقه براي برگزاري مراسم عزاداري عاشوراي حسيني اجازه داده نشد.

همچنين شيعيان مناطق اورگزئي ايجنسي براي برگزاري مراسم عاشوراي حسيني به سمت شهرستان هنگو راهپيمايي كردند و طالبان كه در كمين شيعيان بودند با حملات موشكي خود بيش از 50 تن از عزاداران حسيني را به شهادت رساندند.
در اين جنگ دو ساله و در منطقه كرم ايجنسي، دست كم 1500 تن از شيعيان توسط طالبان شهيد شدند و بيش از 3 هزار طالبان نيز در اين درگيري‌ها به هلاكت رسيده اند.

تلفات مالي شيعيان پارا چنار در اين جنگ بيش از تلفات جاني آنها بوده است و فرزند رهبر شهيد شيعيان نيز در اين جنگ مجروح شده است

در طول ماه‌هاي گذشته رسانه‌هاي پاكستان در ماه‌هاي گذشته از شهادت صدها مسلمان شيعه طي حملات نيروهاي طالبان و گروه‌هاي متحد آنها به مناطق شمال غربي پاكستان خبر دادند.

بر اساس اين گزارش، شبه‌نظاميان مرتبط با طالبان، روزانه 25 تا 30 نفر از شيعيان پاراچنار، هنگو و منطقه قبيله‌اي كرم ايجنسي را طي 6 ماه گذشته به شهادت رسانده‌اند.

گزارش‌هاي رسانه‌هاي پاكستاني در ماه‌هاي قبل حكايت از اين دارد كه نيروهاي نظامي مستقر در اين مناطق به طور معمول براي پايان اين حملات وارد عمل نمي‌شوند، بر همين اساس، گروه‌هاي حقوق بشر و مذهبي در منطقه "كرم " درباره فاجعه انساني در مناطق شيعه‌نشين هشدار داده‌اند.

نيروهاي طالبان طي حملات خود افراد غيرنظامي را بارها مورد هدف قرار داده‌اند، با وجود اينكه اكثريت ساكنان منطقه كرم شيعه هستند، اما آنها توسط شبه‌نظاميان مرتبط با طالبان محاصره شدند، اين شبه‌نظاميان طي ماه‌هاي گذشته راه‌ها و جاده‌هاي منتهي به اين مناطق را مسدود كرده بودند.

شبه ‌نظاميان مستقر در اين مناطق همچنين كساني را كه براي شيعيان آذوقه فراهم مي‌كردند را ربوده يا كشته‌اند.
اين در شرايطي است رسانه‌هاي معتبر پاكستان بارها خواستار وارد عمل شدن نيروهاي امنيتي به منظور جلوگيري از كشتار مردم بيگناه شيعه در اين مناطق شده‌اند.

همچنين گروه‌هاي سني ميانه‌رو در پاكستان بر اين باورند كه قرار گرفتن 500 هزار شيعه تحت حملات نيروهاي طالبان توطئه‌اي عليه كشور پاكستان است و حملات هوايي آمريكا به مناطق شمال غربي پاكستان نيز شمار زيادي از غيرنظاميان را به كام مرگ كشانده است
فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.