alexandre

VIP
  • تعداد محتوا

    860
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

685 نشان لیاقت

3 دنبال کنندگان

درباره alexandre

  • رتبه حساب کاربری
    01- ??? ???

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. مشکل بلد بودن و حیله گر بودن آدم ها نیست، مشکل نگاه آدم هاست. شما یک نفر فوق العاده کار بلد رو بفرست. اگر تصورش این باشه که مساله "اعتمادسازی" هستش و بعد از اعتماد سازی سوء تفاهم ها حل خواهد شد یکجور مذاکره می کند. اگر هم تصورش این باشه که مساله "موجودیت نظام و کلاه گذاشتن سر اون باشه" خب قطعا جور دیگه ای مذاکره را پیش می برد. این هیچ ربطی به بلد بودن مذاکره و تجربه و .. ندارد. شما ابتدا باید درک درستی از مساله داشته باشی. اگر درکت اشتباه باشه چند تا مدرک بین المللی حقوق و تجربه چند دهه مذاکره هم داشته باشی در انتها متضرر میشی.
  2. برد عملیاتی شاهد-171، 4400 کیلومتر ذکر شده. سوال: بدون ماهواره مشکلی برای هدایت پهپاد تو برد 4400 کیلومتری ندارن؟ با توجه به کروی بودن زمین محدودیت هدایت در حالت استاندارد بدون استفاده از ماهواره و ایستگاه های رله از مبدا چند کیلومتر می تونه باشه؟
  3. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دولت ابلاغ شد احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای قالیباف دقایقی پیش و پس از تایید شورای نگهبان، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت را به دولت ابلاغ کرد. منبع
  4. فکر می کنم اقدام مجلس بیشتر با یک هدف مهم هستش و اون جلوگیری از آغاز مذاکراتی جدید و پذیرش تعهداتی جدید (محدودیت های مادام العمر). همه ما میدونیم که دولت هیچ چیزی برای چانه زنی ندارد و تقریبا هر چیزی که باقی مانده غیر قابل مذاکره و جزو حقوقی هستش که سلبش یا واگذاریش موجودیت نظام را شدیدا به خطر می اندازد. دولت این اختیار و حق را ندارد که مثلا محدودیت های ولو کوتاه مدت حوزه دفاعی را بپذیرد، یا مثلا در منطقه از مواضع استراتژیک خودش عقب نشینی کند. پس تنها چیزی که برای دولت باقی میماند تمدید محدودیت های موقت و تبدیل اونها به محدودیت های دائم العمر هستش. این تنها چیزی هستش که دولت احتمالا می تونه بر سر پذیرش اون چانه زنی کند و مذاکرات با بایدن را آغاز کند. اقدام مجلس هم در شرایط فعلی علارغم تمام تهدیداتی که ممکنه داشته باشد (این تهدیدات از ابتدا وجود داشته اما وقتی عقب نشینی ها تبدیل به روند شد هزینه مقاومت در برابر این روند به شکل فزاینده افزایش پیدا کرد و می کند) اقدام لازم و واجبی هستش. اما در مورد کیفیت این اقدام باید به صورت پلکانی عمل کرد. ما ابتدا باید جلوگیری کنیم از ورود بازرسان آژانس. خیلی سریع ظرفیت های هسته ای رو چندین برابر افزایش بدیم و خلاصه به سرعت برگردیم به وضعیتی حتی بهتر از دوره پیشا برجام. بعد از رسیدن به این نقطه، دقت کنید " بعد از رسیدن به این نقطه" و نه در حین آغاز اقدامات، می تونیم این پیشنهاد را به آنها بدیم که تعهدات برجامی را همچون ما که در ابتدا با اعتماد کامل به صورت تک گام اجرایی کردیم، آنها هم تعهدات برجامی را به همان صورت با اعتماد کامل به ایران (باید این پیام مخابره بشه که اونها به ما اعتماد کردند و این بعدها دستاورد های خیلی زیادی خواهد داشت) و طی یک گام اجرا کنند تا پس از اجرا، ما اقدامات "برگشت پذیر" را لیفت و تعلیق کنیم ( نه اقداماتی که تقریبا برگشت پذیر نیستند، چرا که ممکنه طرف مقابل یک ماه بعد زیر تعهدات بزنه و باید بتونیم ظرف یک ماه به نقطه قبلی برگردیم). اما اگر اونها این پیشنهاد را در مدت مثلا 2 ماهه نپذیرفتند ( که قطعا نخواهند پذیرفت چون نیت اونها از مذاکرات اصلا امتیاز دادن نبوده و نیست!) ما باید اولا ظرفیت ها رو با شتاب بیشتری بالفعل کنیم، ثانیا با توجه به درصد پیشروی برنامه های موازی! طی مدت لازم درخواست خروج از NPT را بدیم و خارج بشیم. وقتی به این نقطه برسیم می تونیم سر بازگشت به NPT (که تصمیم بازگشت کاملا اشتباه هستش و خیانتی بزرگ به شمار میاد) مذاکره کنیم. این مذاکرات را البته من فقط برای خرید زمان پیشنهاد میدم.
  5. ممکنه منظورشون از ضلع سوم، داخلی باشد( تازگی ها حیطه دخالت های وزارت خارجه به مسائل سیاسی داخل کشور هم کشیده شده که جای تامل دارد). از همسایه ها فکر کنم فقط دولت های ارمنستان و پاکستان محکوم نکردن.
  6. من بین مدیریت وضعیت اقتصادی کشور و همچنین خروج از ان پی تی رابطه معناداری می بینم! شک نکنید کوچکترین زمزمه یا میل حرکت به سمت بمب (ولو کاملا پنهانی و در سطوح بالا) = بالا رفتن دلار، ریختن بورس، تورم و ... دست هایی در کار هستند که شرایط ایران به لحاظ اقتصادی مهیای حرکت به سمت بمب نشه. خارجی (تحریم) + داخلی (انشاا.. سوء مدیریت). بنابراین خوشبین نیستم روزی بیاد که در شرایط ثبات اقتصادی به سمت ساخت بمب بریم. تصورم اینه با این روند فعلی احتمالا وسط یک جنگ طولانی مجبور شیم بریم سمتش! (متاسفانه)
  7. واقعیتش اینه عضویت در NPT هیچ سود و دستاوردی برای ما نداشته، یک عضویت داوطلبانه در خوشبینانه ترین حالت با یک تصمیم احمقانه که با وجود داوطلبانه بودن، خروج از اون هزینه های زیادی احتمالا ایجاد کند. الان این عضویت مثل تیری هست داخل بدن گیر افتاده و چرک کرده و کم کم داره شما رو از پا در میاره. از اون طرف خارج کردنش هم کلی درد و خونریزی خواهد داشت. اما باید تصمیم گرفته بشه و بهترین تصمیم از نظر من خارج شدنش هست که البته سر کیفیت و زمانش کلی میشه بحث کرد. 1- اینکه ما اعلام کنیم که فتوا را تغییر دادیم، به این روشنی که اعلام حرکت به سمت بمب اتم باشد این اصلا عقلانی نیست و بعید می دونم هیچوقت رهبری همچین تصمیمی بگیرند. 2- متاسفانه هیچ 3- بهترین تصمیم همین موازی پیش بردن هستش و امیدوار هستم که از خیلی قبل تر همچین کاری شروع شده باشد نه اینکه تازه الان بخواهیم شروع کنیم. در مورد فتوای رهبر هم نگرانی وجود ندارد چون رهبر باید عالم به زمان باشد و این یعنی مقتضی به اقدامات دشمن و شرایط ما در بازه های زمانی مختلف، تصمیمات یکسان نخواهند بود. ایشون فقط کافیه یه تبصره اضافه کنن به همون فتوای قبلی ولی چیزی که برای من روشن هستش خروج از ان پی تی هستش. تا خارج نشیم نمی تونیم امتیازی بگیریم و ماندن داخلش هم برای ما واقعا دستاورد موثری ندارد. از ان پی تی خارج بشن هر روز دعوت می شن به مذاکرات (البته در کنار تهدید به جنگ که همین الان هم هستش)، می تونن این مذاکرات را آنقدر ادامه بدن تا جایی که خر ما به سلامت از پل عبور کند. با فرض اینکه غرب به هیچکدام از تعهداتش عمل نکند و مجلس هم قدرت داشته باشه دولت را ملزم به خروج کند حدود 6 ماه زمان داریم تا ارسال درخواست خروج. 3 ماه هم بعد از ارسال درخواست فرصت داریم که حدود 9 ماه برای ما زمان ایجاد می کند. حالا اگر تخصص مذاکرات بعد از خروج را هم داشته باشیم می تونیم باز زمان بخریم. ضمن اینکه تو مرحله اول یعنی اقدام مجلس هم باز می تونیم زمان بخریم. الان مهم اینه که اقدام موازی مستقل از قوا آغاز بشه یا با سرعت بیشتری پیش بره.
  8. سوالم چیز دیگه ای بود. بر فرض که بمب اتمی که بسازیم هیچ بازدارندگی برای ما ایجاد نکند؛ شرایط چقدر بدتر میشه برای ما؟ و یا چقدر شرایط ما بهتر میشه اگر سمت دستیابی نریم؟ عرض کردم نگاه بدبینانه
  9. برای من فقط این سوال پیش اومده. ما تقریبا تمام هزینه های هسته ای شدن را طی این سالها متحمل شدیم، سایه جنگ هم که برقرار است؛ چرا نباید هسته ای بشیم؟ اگر بدبینانه نگاه کنیم، دستیابی به تسلیحات هسته ای چقدر می تونه شرایط را بدتر کند؟ اصلا تصور کنید داشتن بمب اتم هیچ بازدارندگی هم نداشته باشه و همچنان توازن قدرت در همین سطح باقی بموند. آیا تحریم ها بسیار بدتر و غیر قابل تحمل تر از چیزی میشن که این اواخر تجربه کردیم؟ آیا این سایه جنگ و حمله دشمن که هر لحظه در همین حالت بدون بمب انتظارش را داریم بزرگتر خواهد شد؟ چقدر اوضاع با دستیابی به بمب اتم برای ما بدتر خواهد بود و چقدر اوضاع با بیخیال شدنش برای ما بهتر؟!
  10. همه جا ارتفاع نداریم، همین ارتفاعات محدودیت هایی دارد برای رادار، ایجاد ایستگاه های پرشمار و متعدد زمینی ثابت در ارتفاعات و مناطق صعب العبور هزینه بیشتری دارد، دسترسی ارتباطاتیش هم مشکل هستش، این بالن ها رو میشه همراه با ایستگاه های پرتابل جابجا هم کرد. ضمن اینکه توی ارتفاعات ایستگاه های راداری هم ایجاد شدند و هدف از چنین بالنی درواقع یک پوشش مضاعف هستش نه جایگزین رادارهای زمینی و از همه مهمتر ارتفاعی هستش که این بالن ها می تونن قرار بگیرن که قابل مقایسه نیست با مناطق مرتفع
  11. حالا این مدلی که دوستمون طراحی کردند متحرکه که محدودیت ایجاد می کند برای حمل تجهیزات پردازش، تامین برق و ... . میشه به طور ثابت طراحیش کرد و با کابل و فیبر نوری داده ها را در ایستگاه زمینی پردازش کرد و همینطور تامین برق. نیازی هم به حمل اپراتور ندارد. به لحاظ وزنی تجهیزات راداری بیشتری هم میتونه حمل کند. از اون طرف میشه تعدادش را زیاد کرد و نقاط پوشش را افزایش داد. مثلا 100 تا بالن برای 100 نقطه. حتی میشه نوع دیگه ای طراحی کرد (خیلی کوچکتر) که فقط وظیفش رله ارتباطی باشد برای هدایت مثلا پهپاد های رهگیر و انتحاری. یک شبکه پر تعداد (500 عدد) از ایستگاه های هواپایه رله ارتباطی. یا حالا کاربری های دیگه
  12. alexandre

    اندیشکده کارنگی

    عرض من هم به خاطر دست خالی ماست. باید پرش کرد. وگرنه چیزی برای مذاکره باقی نمونده
  13. alexandre

    اندیشکده کارنگی

    "مورد اول خطر برخورد شدید میان ایران و آمریکا را در پی دارد" ایران باید چند تا کارت درست کنه تا بایدن نتونه سیاست فشار حداکثری ترامپ رو ادامه بده و ناچار شه انعطاف نشون بده. تنها راه هم سیاست خیلی تهاجمی ایران در روز های ابتدایی دولت بایدن هستش. بایدن دوست نداره همون ابتدای دولتش وارد یک درگیری نظامی با ایران بشه. به نظرم، تنها رسیدن به ثانیه هایی مانده به ساعت صفر می تونه منجر به انعطاف بایدن و امتیاز گیری ایران بشه. در غیر اینصورت مذاکره احتمالی هیچ نتیجه مثبتی برای ایران ندارد