PILOT_OF_PERSIA

با هزینه های جنگ جهانی اول و دوم چه کارهایی برای رفاه انسانی می شد انجام داد

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=blue]
علت اصلی جنگ جهانی اول و دوم، طلب تقسیم مجدد جهان از سوی دولتهای تازه از را رسیده، و قدم واپس ننهادن استعمارگران قبلی مناطق تحت نفوذ خود بود.
در طی جنگ جهانی اول در حدود 65 میلیون نفر بسیج شده بودند. بعد از گذشتن ارابه ی جنگ که چهار سال طول کشید. پشت سرش 10 میلیون نفر کشته و 22 میلیون نفر ناقص العضو و از کار افتاده باقی ماند.
هزینه جنگ جهانی اول را 400 میلیارد دلار براورد کرده اند. یکی از سازمان های امریکایی حساب کرده است، با این مبلغ که صرف کشتار و ویرانی شد، چه کارهایی برای رفاه انسانی می شد انجام داد:
1-تهیه خانه هایی به ارزش 3000 دلار برای هریک از خانواده های ساکن انگلستان، ایرلند، اسکاتلند،بلژیک، روسیه، ایالات متحده، المان، کانادا و استرالیا .
2- تهیه کتابخانه ای به ارزش 5 میلیون دلار، و دانشگاههایی با هزینه ی 10 میلیون دلار در هر ناحیه ای از کشورهای نامبرده فوق، که دارای 20 هزار نفر و یا بیشتر جمعیت دارند.
3- سرمایه ای که برای خریدن همه ی املاک و اراضی و تمام ثروت دو کشور فرانسه و انگلستان کافی بود.
4- به وجود اوردن سرمایه ای که سود ان با نرخ 5 درصدی برای استخدام 125 هزار معلم و 125 هزار پرستار، که هر کدام ماهانه 1000 دلار حقوق بگیرند.
و اما در جنگ جهانی دوم 55 میلیون انسان جان خود را از دست دادند. و هزاران شهر و روستا ویران گشت. میلیارد ها دلار دارایی، که حاصل کار میلیون ها انسان در طی دهها و صدها سال بود، نابود گردید.
بازهم امار گران امریکای محاسبه کرده اند که، با هزینه انچه در جنگ جهانی دوم برای فنا بشریت به کار رفته، ممکن بود کارهای زیر را انجام داد:
1-برای هر فرد امریکایی، روسی، کانادایی، انگلیسی، فرانسوی، المانی، بلژِکی و ایرانی یک اسایشگاه به ارزش سی هزار دلار ساخت و به هر نفر هم پنجاه هزار دلار سرمایه داد.
2- در هر شهرستانی که دارای 2000 هزار جمعیت باشد. یکصد میلیون دلار برای ساختن دبیرستان مصرف نمود، و مبلغ کافی هم برای بنا و تجهیزات بیمارستان ابرومند منظور کرد.

و به نظر همین امار گران:
1-بهای یک بمب20 کیلو گرمی= قیمت 30 تن ذغال سنگ و مایحتاج سی خانوار.
2- بهای اژدر افکن = یک بیمارستان درجه اول صد تختخوابی
3- قیمت یک تانک = قیمت 48 تراکتور
4- بهای یک جنگنده= 15 دبستان شش کلاسه دایر نمود.
5- قیمت یک زیردریایی = هزینه 50 اسایشگاه جهت معلولین
6- با هزینه بسیج یک لشکر کشی می توان 500 هزار تن خواربار خریداری نمود.
7- قیمت یک هواپیما شکاری= 50000 تن گندم

تو خو حدیث مفصل بخوان از این مجمل[/color]

ادامه دارد...


هزار و یک چون و چرا برای نوجوانان و جوانان: جنگ و صلح مسئله لاینحل تاریخ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب تر اینه که جنگ اونها برای به دست آوردن ثروت و آسایش بیشتر بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]از جنگ جهانی دوم تا کنون بیش از صد برخورد مسلحانه، خواب صلح را از چشمان دنیا پراکنده است. اتش جنگ هنوز در جایی خاموش نشده در جایی دیگر شعله ور شده است، که از همه مهم تر جنگ کره و ویتنام است. در جنگ ویتنام بود که دستهای پیکار جوی انسانی، ان همه مغز های الکترونیکی و سلاح های پیچیده و دقیق و مخرب امریکایی را واپس زدند، و ثابت کردند که انسان نیرومند تر از ماشین و جنگ افزار است، ولی جنگ افروزان به کار خود مشغولند، و جنگ های تازه در مکان های تازه ادامه دارد.

دنیا جهان سوم در اتش طمع و آز کشورهای پیشرفته ی صنعتی و ابر قدرت ها می سوزد، و چاره ای جز سوختن و ساختن و مبارزه با چنگ و دندان، برای نابودی اتش افروزان، تا بن دندان مصلح که منافع انها در نابودی کشورهای کوچک است، به نظر نمی رسد.

از جنگ جهانی دوم به بعد همه ی مردم از جنگ جهانی سوم ، که مسلما اتمی خواهد بود بیم دارند. زیرا تمام کشور های پیشرفته و غیر پیشرفته جهان در فکر تدارک ان هستند.

در بررسی نهایی وضع اقتصادی جهان چشم انداز روشنی را ارئه نمی دهد. کشور روسیه به از هم پاشیدگی جمهوریهای متحد خود، و یک فقر اقتصادی بزرگ، که مسلما نتیجه ی سالها مسابقه ی تسلیحاتی، و به حساب نیاوردن انسانیت انسان ها ( ازادی) می باشد، گرفتار است.

دنیای سرمایه داری نیز که مبنای دموکراسیش بر غارت جهان سوم و باز هم عدم رعایت توجه به انسانیت انسان های غیر از خودی را شعار قرار داده، و غنی تر شدن خود را در فقر جهانی می داند. بر یک ایدئولوژی محکوم به زوال تکیه کرده است، و اینک خودش با بحران های اقتصادی بی سابقه ای دست به گریبان می باشد. هر لحظه سعی دارد با مسکنهای اقتصادی زود گذر و مسخره نظیر محاصره اقتصادی کشور های سر کش، راه اندازی جنگ های محلی مانند خلیج فارس، کشور سومالی، هایی تی و ... به ان سرو سامان داده و بهبود می بخشد. در واقع جهان ابستن شرایطی نظیر دهه ی 1930 میلادی تا سال 1940 میلادی است، که منجر به جنگ جهانی دوم گردید.

اگر جنگ جهانی سومی شروع شود، مانند جنگ دوم جهانی 5 تا 6 سال نخواهد کشید، بلکه در چند ساعت همه چیز و همه کس در زیر هزاران مگاتن بمب های هیدروژنی از بین خواهند رفت. در یک جنگ اتمی میلیارد ها نفر نابود خواهند شد و میلیاردها مردم باقیمانده نیز به تدریج بر اثر پرتو های حاصل شده از انفجارهای هسته ای به امراض مختلف مبتلا شده و از پای در خواهند امد. تقریبا سیصد سال وقت لازم است، تا زمین برای حیات امادگی داشته باشد.

در همان لحظات اولیه جنگ اتمی ، خاکستر های حاصل از انفجار ، هوا را پر کرده ، و نور خورشید را به خارج از جو زمین منعکس خواهند کرد. در نتیجه، کره زمین سرد شده و نهایتا کشاورزی از بین خواهد رفت. پرتوهای رادیواکتیو علاوه بر ضایعات جبران ناپذیر، زندگی را بر روی سیاره ی زمین غیر ممکن خواهد ساخت.
[/color]

منبع:
کتاب هزار و یک چون و چرا برای نوجوانان و جوانان: [color=red]( جنگ و صلح مسئله لاینحل تاریخ)[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا فقط امیدمون به تو و خدایه توست. تو رو خدا زود بیا icon_cheesygrin

[quote]از جنگ جهانی دوم تا کنون بیش از صد برخورد مسلحانه، خواب صلح را از چشمان دنیا پراکنده است. اتش جنگ هنوز در جایی خاموش نشده در جایی دیگر شعله ور شده است، که از همه مهم تر جنگ کره و ویتنام است. در جنگ ویتنام بود که دستهای پیکار جوی انسانی، ان همه مغز های الکترونیکی و سلاح های پیچیده و دقیق و مخرب امریکایی را واپس زدند، و ثابت کردند که انسان نیرومند تر از ماشین و جنگ افزار است، ولی جنگ افروزان به کار خود مشغولند، و جنگ های تازه در مکان های تازه ادامه دارد.[/quote]
مطمئن باشید دوباره تاریخ در ایران تکرار خواهد شد.

البرت اینشتن چند جمله داره که جالبه.

[size=18]«دوچیز بی‌پایان است: اول «کهکشان»، دوم «حماقت بشر»، در مورد اول زیاد مطمئن نیستم.»

[color=red]«من نمیدانم انسان‌ها با چه اسلحه‌ای در جنگ جهانی سوم با یک‌دیگر خواهند جنگید، اما در جنگ جهانی چهارم، سلاح آنها سنگ و چوب و چماق خواهد بود.»[/color]

«سه قدرت بر جهان حکومت می‌کند:۱-ترس ۲-حرص ۳-حماقت.»
[/size]


[color=blue][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.