jackturbo

بدون سرنشین ایرباس Zephyr

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

Zephyr
این پرنده بدون سرنشین رکورد دار 3 و نیم روز معادل 82 ساعت و 37 دقیقه پرواز بدن توقف بر فراز منطقه نظامی در آریزونای آمریکاست. رکورد قبلی متعلق به Global Hawk با مدت زمان پرواز 30 ساعت و 24 دقیقه است. مدت زمان پرواز قبلی Zephyr 54 ساعت بوده که در سال گذشته به دست آمده است.

در یک نگاه Zephyr پرنده ای بسیار سبک از جنس فیبر کربن است و توسط انرژی خورشیدی که از طریق صفحات بدون شکل سیلیکون جذب می شود به پرواز در می آید. این صفحات ضخامتی به اندازه یک برگ کاغذ دارند و تمام سطح بالها را پوشش می دهند. جهت ادامه پرواز در شب هواپیما به باتری های قابل شارژ از جنس "لیتیوم سولفور" ساخت مؤسسه SION مجهز شده و در طول روز شارژ شده و انرژی لازم را جهت پرواز در شب و نبود نور کافی فراهم می سازد. پروژه Zephyr جهت انجام مشاهدات زمینی، تقویت ارتباطات در پشتیبانی عملیات دفاعی شکل گرفته است.

Zephyr قابلیت پرواز خودکار و هدایت ماهواره ای را داراست و در این پرواز توانست به ارتقاع 18,288 متر از سطح دریا دست پیدا کند . لازم به ذکر است که این وسیله پرنده به ابزارهای دیده بانی نظامی مجهز شده است تا به این وسیله بتوان فرصت کافی را جهت اقدامات لازم فراهم کرد.

وزارت دفاع انگلستان این پروژه را بسیار کارامد دانسته و در اجرای آن با مؤسسه تحقیقات دفاعی آمریکا همکاری می کند تا جهت استفاده تکمیل گرددو این اولین بار است مؤسساتی از دو کشور مختلف روی یک پروژه تحقیقات نظامی به صورت مشترک کار می کنند.

[align=center]normal_zephyr_solar_powered_aiplane_1.jp[/align]

مدیر محترم بخش لطفا" تصویر را به گالری منتقل کنید.

منبع

:lol: :lol: :x




عكس به گالري و تاپيك به بخش هواگردهای نظامی بدون سرنشین انتقال يافت.

Babakim1

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.